wireless router med mulighed for båndbredd~
Fra : sunemiltersen@hotmai~

Dato : 19-07-05 12:15

Findes der en wireless router hvor man kan indstille hvor meget
båndbredde brugerere/grupper må bruge?
Jeg finder det oplagt - f.eks. at man kun udeler 512kb til wireless
etc. Nogen der har hørt om en router der kan det - eller en anden
work-around.

mvh
Sune

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 19-07-05 12:32

Uden at vide det 100 % ville jeg tro man kunne lave det på en af de nye
Cisco routere med Wlan.
Man kan sikkert som på andre interfaces sætte en båndsbreddebegrænsning.

/Thomas

Fra : sunemiltersen@hotmai~

Dato : 19-07-05 14:38

Tak for svar.....men...
Jeg har ikke kunnet finde info om hvorvidt Cisco wlan kan . men under
alle omst. er cisco's wlan prod. alt for dyre. Du skriver " Man kan
sikkert som på andre interfaces sætte en båndsbreddebegrænsning."
Hvilke interfaces tænker du på?

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 29-07-05 07:13

Eh ja .. serial / ethernet / atm ?
Enten sætte en bandwidth eller også sætte en rate-limit ?
Eller måske endda lave en service policy ?

Fra : Steen Suder

Dato : 19-07-05 15:27

> [...]

> Jeg finder det oplagt - f.eks. at man kun udeler 512kb til wireless
> etc. Nogen der har hørt om en router der kan det - eller en anden

Hvad med en Linksys WRT54 med en af de alternative firmwares på?

--
Steen Suder

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 19-07-05 18:59

> [...]
> Jeg finder det oplagt - f.eks. at man kun udeler 512kb til wireless
> etc. Nogen der har hørt om en router der kan det - eller en anden

ASUS WL-500G Deluxe kan det direkte uden fusk.

Fra : sunemiltersen@hotmai~

Dato : 26-07-05 18:01

ASUS WL-500G deluxe er vist lige sagen.
Desværre er den i restordre hos alle forhandlere - men den er nok
værd at vente på.
tak for svar.