LONGTEXT eller include() ?
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 04-06-01 13:38

Hejsa.

Jeg har ca 100 artikler med tekst der fylder mellem en halv og hel A4
side, der skal hentes ind fra en MySql db.

Lægger man hele den tekst i databasen under fx en LONGTEXT eller
lægger man seperate tekstfiler som så bliver hentet ind ind via en
include() ?

Hvad er smartest ?

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-06-01 13:44

Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk> writes:

> [...]
>
> Lægger man hele den tekst i databasen under fx en LONGTEXT eller
> lægger man seperate tekstfiler som så bliver hentet ind ind via en

Jeg ville kaste artiklerne i databasen. Der er ingen grund til også at
skulle vedlige holde en stak filer, det kan kun gøre det mere
besværligt og langsommere.

--
Jacob
Computer Lie #1: You'll never use all that disk space.

Fra : Mickey

Dato : 04-06-01 13:54

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Computer Lie #1: You'll never use all that disk space.

hvornår kommer 2'en osv ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-06-01 14:05

"Mickey" <news002@susie.dk> writes:

> hvornår kommer 2'en osv ?

Den må du vist tænke dig til ...

~ $ grep -i "computer lie" sigs/*
sigs/23.sig:Computer Lie #1: You'll never use all that disk space.

.... der er kun en i min signatursamling :-\

FUT

--
Jacob
The most overlooked advantage to owning a computer is that if they

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 04-06-01 22:59

On 04 Jun 2001 14:44:00 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Jeg ville kaste artiklerne i databasen. Der er ingen grund til også at
>skulle vedlige holde en stak filer, det kan kun gøre det mere
>besværligt og langsommere.

Nej det kan du have ret i, jeg vidste bare ikke om der var ulemper med
større tekster gemt ned i databasen...

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-06-01 23:49

Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk> writes:

> Nej det kan du have ret i, jeg vidste bare ikke om der var ulemper med
> større tekster gemt ned i databasen...

Den fylder mere på harddisken
Det kan være et problem på nogle ældre Linux-distributioner, hvor man
ikke kan have filer større end 2 GB på harddisken :-\

Men der skal immervæk også en smule tekst til før en database bliver
på 2 GB, i hvert fald hvis det er noget man selv skriver.

--
Jacob
Tech: "Oops" Client: "Oops!?" Tech: "Err.. nothing"

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 04-06-01 23:57

On 05 Jun 2001 00:48:48 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Men der skal immervæk også en smule tekst til før en database bliver
>på 2 GB, i hvert fald hvis det er noget man selv skriver.

Det bliver i hvert fald ikke imens jeg har med de artikler at gøre den
kommer op på 2 GB

Foreløbig har jeg adgang til 10 MB, det må række et stykke vej...

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 05-06-01 09:02

Jesper L Hansen wrote:

>Foreløbig har jeg adgang til 10 MB, det må række et stykke vej...

Pas på, det kan godt gå hurtigt! Jeg har været med til at smække et
lille site op med ialt ~1000 brugere (heraf kommer der ca. 90-100 stk.
/ dagligt). I løbet af de første 5 mdr. har de fyldt lige under 1meg i
db'en, og der kommer dagligt nye brugere. Det skal nok blive spændende

--
Dennis Skærup Højlund Andersen (http://dennisandersen.dk)

:: Lejlighed i Århus søges!! ::
:: http://dennisandersen.dk/lejlighed/ ::