Frontpage - noget skidt??
Fra : Carlsen

Dato : 18-07-05 16:28

Hvad er der galt med at bruge FP??? Alle "andre" (læs: mange...rigtig
mange!) rakker programmet ned...noget amatør skidt! - hvorfor??, og er det
så dårligt?

-LC

--
Slet FJERN fra min e-mail adresse ved svar.
Remove FJERN from my e-mail address when replying.

"Nogen har alt,
men det er også alt hvad de har".

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 18-07-05 21:46

In news:<42dbca71$0$49741$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>
Carlsen typed:
> Hvad er der galt med at bruge FP??? Alle "andre" (læs: mange...rigtig
> mange!) rakker programmet ned...noget amatør skidt! - hvorfor??, og
> er det så dårligt?
>
> -LC

Alt hvad man ikke kan finde ud at at styre er noget lort .-( Har brugt
frotpage i snart 10 år og trold kan tæmmes, hvis man gider

Med frygt for at lyde som Gyldenkærne, se min signatur, for at se en
side lavet i FP der virker og validerer i flere forskellige test

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Lars Raaby

Dato : 19-07-05 11:57

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> Med frygt for at lyde som Gyldenkærne, se min signatur, for at se en
> side lavet i FP der virker og validerer i flere forskellige test

Nå!!
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2F80.62.61.212%2Fwebuseability%2Findex.asp&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&verbose=1

Jeg fandt da 4 fejl.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 19-07-05 19:45

In news:<42dcdc7d$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
Lars Raaby typed:

> Nå!!

> [...]

Jeg var lige ved at skrive idiot, men du har ret, da jeg importerede,
det næstsidste links overså jeg et "&".

Men kan du få din side gennem Bobby, Cynthia og Wave Det lyder nemt,
men det er det ikke, det koste mig en søndag at få det til at virke då
en side, og FP havde ikke noget med det at gøre

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : oto

Dato : 18-07-05 23:32

"Carlsen" <FJERNcarlsens@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er der galt med at bruge FP??? Alle "andre" (læs: mange...rigtig
> mange!) rakker programmet ned...noget amatør skidt! - hvorfor??, og er det
> så dårligt?
>
> -LC

Hej
Jeg har brugt Front Page gennem flere år. Jeg mestrer ikke alle funktioner;
men jeg synes det er ganske let at bruge, og det er en fordel at det menge
steder "minder" om de andre programmer i Office pakken. En anden fordel er
at mange anvender det, så det er forholdsvis let at få assistance/ideer til
at anvende det.

MVH Oto

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-07-05 09:12

> [...]
> Hvad er der galt med at bruge FP??? Alle "andre" (læs: mange...rigtig
> mange!) rakker programmet ned...noget amatør skidt! - hvorfor??, og er det

Der findes ingen editorer, heller ikke de dyreste, der opfylder alle krav
til en god webeditor - bruger man fx dreamweaver eller GoLive,så skæmmer
prisen for eksempel, og Stones Webwriter, som ellers er meget billig, ja,
faktisk gratis, indeholder også nogle uhensigtsmæssigheder i forhold til
muligheden for at lave dynamiske websider - FrontPage udmærker sig på flere
måder: prisen er overkommelig, man kan lettere få hjælp, da mange mennesker
benytter det, der er udgivet righoldig og grundig litteratur om det - også
på dansk, programmet kan fås på dansk, det gør at det er let for amatøren at
lave udmærkede hjemmesider, man kan integrere det med forskellige andet
materiale uden synderlige problemer og uden at skulle være ekspert i det
hele: asp, scripts (dhtml) css m.v., man kan vælge at bruge html-funktionen
alene, vælge at bruge editoren alene og vælge at kombinere de to
ting,samtidig med at man kan se i editoren hvad man foretager sig på
html-niveau på SAMME TID.

Der er altså gode muligheder for både den glade amatør og den
semiprofessionelle, hvoraf sidstnævnte både ønsker at kunne "styre det hele"
og fabrikere html-koder, css, asp, m.v.

Kort sagt opfylder FrontPage 2003 de allerflestes behov for en solid, god og
funktionel mellemklasseeditor til gavn for såvel den professionelle som
amatøren.

Når nogle folk rakker det ned, skyldes det naturligvis at det er fabrikeret
af Microsoft, som mange elsker at hade- i Jantelovsdanmark må man ikke være
millionær og tjene fedt på et program uden at man risikerer kritik for de
fejl ethvert program i øvrigt er i besiddelse af.

Jeg er ikke selv begejstret for Microsofts programpolitik, men jeg vælger
her at tage stilling til programmets enkle måde at fabrikere selv indviklede
sider på og forsøge at lade være med at blande politik og programmel sammen.

Dem, der altså rakker programmet ned gør det hovedsagelig af to grunde: de
kan ikke lide Microsoft fordi det er en millionær,der har lavet firmaet og
fordi det derfor indtager en monopollignende status på markedet, hvilket jo
altid rummer en reel fare, og så kan de ikke lide at programmet er så dyrt,
så vanskeligt at få lov til at kikke efter i sømmene i forhold til visse
"open source"-programmer, herunder Linux, som mange nørder mener er langt
bedre end MS's produkter.

Læg også mærke til at mange modstandere af Microsoft, ofte skriver M$ (altså
s'et som dollartegn) og det er for yderligere at understrege hvad vi har med
at gøre.
Vi burde- efter disse menneskers mening - droppe MS til fordel for andre og
måske billigere produkter - det minder fuldkommen om en gammel film, jeg så
fornylig med James Cagny, hvor han som forbryder giver en præst muligheden
for at opbygge et sportscenter for unge kriminelle, men hvor præsten afslår
fordi pengene kan være kommet til via krimialitet,og i slutningen af filmen
hvor forbryderhelten Cagny skal i den elektriske stol, beder præsten om at
forbryderen lader som om han en kujon når han skal dø, for så kan de unge
se, hvilket fejt liv forbryderens er, samtidig med at præsten overværer
eksekveringen med tårer i øjnene etc. etc. -

Lad os holde os til det reelle: FrontPage 2003 er et glimrende program på
mange måder , og jeg er personlig ligeglad med om alle siderne kan valideres
i den ene eller anden validator, sålænge de kan læses uden problemer i de
toneangivene browsere - det er væsentligere at folk kan læse budskabet end
at de skal ind i debatter med supernørder, der taler om at FP laver "grimme
koder" og mange "gentagelser" - beskueren er kun interesseret i en ting:
viser sitet det, det skal vise eller er der besvær med det? Alt andet kan
måske nok få "feinschmeckere" op på mærkerne, men det har ringe betyding for
alle andre, der blot ser på hjemmesiderne budskaber og finder sig tilrette
med det

--
ahw

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 20-07-05 19:18

In news:<42de0784$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
Arne H. Wilstrup typed:
> [...]
> nok få "feinschmeckere" op på mærkerne, men det har ringe betyding
> for alle andre, der blot ser på hjemmesiderne budskaber og finder sig

Smukt bare fordi der står M..., øv der er ikke noget nazitegn på mit
tastatur, behøver det ikke være dårligt.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-07-05 23:42

Carlsen skrev:

> Hvad er der galt med at bruge FP??? Alle "andre" (læs: mange...
> rigtig mange!) rakker programmet ned...noget amatør skidt! -
> hvorfor??, og er det så dårligt?

Jeg er godt tilfreds med det. Og ret ligeglad med om andre er
utilfredse. Med en sådan holdning, tror jeg, kan man ofte dele
mange problemer imellem sig, så de ikke alle hviler på én selv.
Eller for den sags skyld: på andre.

--
Hilsen fra Jørgen Grandt
a.k.a. www.hamigen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 22:57

> [...]
> Hvad er der galt med at bruge FP??? Alle "andre" (læs: mange...rigtig
> mange!) rakker programmet ned...noget amatør skidt! - hvorfor??, og er det

Der er bestemt ikke noget galt med FP. Det er den webeditor, hvor man
hurtigst bliver produktiv samt holder produktiviteten på et højt niveau til
langt ind i de professionelles rækker. Det kræver naturligvis også at
brugeren følger med vidensmæssigt vedr. webdesign.

Der findes en animositet mod alt, hvad der står Microsoft på, og det kan der
nok ikke gøres meget ved. Men her i gruppen bruger vi alle FP og vi har vel
hver især vores had/kærligheds forhold til programmet. Det er et meget,
meget stærkt program - især FP 2003 kan en masse spændende ting.

mvh
Ulrik