Irak må låne.
Fra : Allan Riise

Dato : 18-07-05 20:46

Jeg som ellers troede at USA og de der var med til at sønderbombe, fra 1991
og frem, og de der var med til at invadere landet, havde lovet at sørge for
genopbygningen.
Jeg har taget fejl, det må Irakerne i større og større grad klare selv!

Sakset fra dr.dk.
"Verdensbanken meddelte i dag, at den har bevilget et lån på lidt over tre
milliarder kroner til Irak. Det er det første lån, Verdensbanken har har
bevilget Irak i de sidste 30 år.

- Pengene er bevilget for at hjælpe genopbygningen og udviklingen i Irak,
sagde Christiaan Poortman, der leder Verdensbankens afdeling for Mellemøsten
og Nordafrika.

Sidste gang Irak fik et lån af Verdensbanken var i 1973. "

Hmmmmm

--
Allan Riise

Fra : Ingolf

Dato : 18-07-05 21:36

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Mellemøsten og Nordafrika.
>
> Sidste gang Irak fik et lån af Verdensbanken var i 1973. "

Tsk tsk.. det er snart for groft! Wolfowitz har rigtigt regnet det ud hva?
Gæt hvem der inkassere dem...
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/49DE55BF-FF64-4588-A2CB-33B401107787.htm
.... og Irak vil stadig være i gæld bagefter... utroligt med alle de
oliereserver!

Fra : jodem

Dato : 18-07-05 21:45

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sørge for genopbygningen.
> Jeg har taget fejl, det må Irakerne i større og større grad klare selv!

Nej, nej, det har irakerne meget lidt med at gøre. Det er amerikanske
firmaer, der har kontrakterne, og lånene er skal formentlig udbetales til
dem og skal bruges til at finansiere sikkerhed, for det har knebet med at
komme i gang pga. sikkerhedsproblemer. Det kender vi jo herhjemmefra, det
der med sikkerhed på arbejdspladserne. Den må man ikke gå på kompromis med.

Fra : Konrad

Dato : 19-07-05 09:50

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> komme i gang pga. sikkerhedsproblemer. Det kender vi jo herhjemmefra, det
> der med sikkerhed på arbejdspladserne. Den må man ikke gå på kompromis

Ja. De 123.000.000.000 kr der efter sigende blev kastet i grams i sække fra
store ladbiler sidste år, i ugen inden "magtoverdragelsen", var åbenbart
ikke nok for sikkerhedsfirmaerne.

Fra : John Doe

Dato : 18-07-05 22:46

> [...]
> sørge for genopbygningen.
> Jeg har taget fejl, det må Irakerne i større og større grad klare selv!

Sønderbombe fra 1991 og frem?...hvordan definerer du sønderbombe?

Hilsen Sten

Fra : Tim

Dato : 18-07-05 23:10

"John Doe" <xlk@yoahoo.com> wrote in message

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Sønderbombe fra 1991 og frem?...hvordan definerer du sønderbombe?

I Allan's har der været B52 bombefly i evig togt over Irak, 10.000+ gange
hver dag, udelukkende med uskyldige muslimske civile som mål. 'Den Store
Satan U.S.A.'.

Verden ifølge Riise; såre simpelt.

Tim