Montering af tysk RJ-45 vægstik
Fra : Erik Nielsen

Dato : 04-06-01 12:59

Jeg har købt et tysk RJ-45 vægsik, som jeg har svært ved at montere
ledninger på.

Jeg kan ikke få trådene ned mellem knivene, hvis jeg kun bruger
fingrene.

Er der en metode uden brug af specialværktøj?

Jeg har lagt 2 billeder af stikket her:
http://home.image.dk/~eriksn/public/

--
Erik Nielsen
Rønne

Fra : Testpersonen

Dato : 05-06-01 19:38

"Erik Nielsen" <eriksn@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kan ikke få trådene ned mellem knivene, hvis jeg kun bruger
> fingrene.
>
> Er der en metode uden brug af specialværktøj?

Ja du skal bruge et special værktøj.. medmindre en meget lille ligekærvet
skruetrækker kan bruges til det..
jeg har før haft succes med dette ... I øvrigt underligt at det ikke fulgte
med.. plejer bare og være en lille plastik dims.. :)

Testpersonen

Fra : jansn

Dato : 06-06-01 06:40

"Testpersonen" skrev d. 05-06-01 19:38 dette indlæg :

> [...]
fulgte
> med.. plejer bare og være en lille plastik dims.. :)

Hej Erik.
Lidt "træls" når man endelig får taget sig sammen til at gøre sit
håndværk korrekt med væg udtag og det hele. Du skal bruge en LSA tang
til at fast gøre ledningerne- med en skruetrækker skader du lederne, og
de vil kunne brække af inde i skæreklemmmerne. Hvis du er rigtig smart,
og det er jeg sikker på at du er- så køb Panduits dataudtag+
konnektorer+ underlag for stikkontakt (LK) det er "lidt" dyrere men til
det virker uden du skal bruge monteringsværktøj, der iøvrigt koster en
mindre dansk bondegård (ca. )Du vil kunne købe Panduits data udtag,
konnektorer hos din lokale elektriker. Har han det ikke så vær velkommen
til henvende dig skovmand@get2net.dk

Mvh
JSN

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik Nielsen

Dato : 10-06-01 21:06

On Wed, 06 Jun 2001 05:39:54 GMT, "jansn" <jansn.news@kandu.dk> wrote:

> (klip) Du skal bruge en LSA tang
>til at fast gøre ledningerne- med en skruetrækker skader du lederne, og
>de vil kunne brække af inde i skæreklemmmerne.

Hej, det lykkedes med en redekam af plastic. Den skulle vrikkes lidt,
så kom lederne helt ned mellem knivene.

--
Erik Nielsen
Rønne