Måske lit OT : Hvilken bog vil I anbefale ~
Fra : Ronni

Dato : 04-06-01 12:34

Jeg har tænkt mig at lære Java, og søger i den forbindelse en god bog,
der udover at tage hensyn til at man er newbie i programmeringssproget
alligevel føre en ind i de mere komplekse og avancerede sider af Java.
Har søgt lidt på Amazon, men de fleste bøger for ret jævne karaktere, nogle
sviner dem lidt til, andre forguder dem, hvilket gør mig lidt tvivl om
hvilken
jeg skal vælge?
Af programmerings erfaring kender jeg til PHP, lidt javascript, og vbscript,
ved ikke om dette har noget at sige mht til valg af bog -> niveau ?

Håber I kender nogle gode titler, og vil hjælpe en newbie :)

Med venlig hilsen
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Lars Dam

Dato : 04-06-01 12:48

On Mon, 4 Jun 2001 13:33:33 +0200, "Ronni" <riwen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>ved ikke om dette har noget at sige mht til valg af bog -> niveau ?
>
>Håber I kender nogle gode titler, og vil hjælpe en newbie :)

Bøger er jo dyre, så fejlkøb er jo helst noget man skal undgå. Du kan
jo så starte med en anerkendt gratis bog, "Thinking in Java":

http://www.mindview.net/Books/TIJ/

(eller www.bruceeckel.com)

Du kan kigge lidt i den, og se om det er godt nok for dig, og så evt.
købe den i trykt form, eller bruge de erfaringer du har fået fra den
til selv at bladre lidt i nogle bøger for at finde dem der er gode for
dig.

>Med venlig hilsen
>Ronni
>ronni1@ofir.dk

vh. ld
--
"Time is the fire in which we burn"

Fra : James Olsen

Dato : 04-06-01 13:48

"Ronni" <riwen@ofir.dk> wrote in message
> [...]
nogle
> sviner dem lidt til, andre forguder dem, hvilket gør mig lidt tvivl om

Tag et kig her http://java.sun.com/docs/books/tutorial/ de kan også fåes i
bogform og de er ganske udemærket.

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 05-06-01 13:22

Hvad har du tænkt dig at udvikle? Så snart du snakker lidt mere avancerede
bøger, er der meget stor forskel på, om du vil udvikle større
klient-applikationer med Swing, AWT osv, eller om du vil skrive
server-applikationer med servlets, EJB'er osv, eller om du skal lave J2ME
dimser til mobiltelefoner, PDA'er osv..

MvH Niels

Fra : norgaards

Dato : 19-06-01 02:27

Beginning Java med Ivor Horton - Han er god til at forklare så det forstås.
Se bruger reviews på amazon.

Mvh
John