Fjerne Telia operatørlogo på Nokia
Fra : Morten DH

Dato : 18-07-05 14:25

Jeg er gammel Orange kunde og har tidligere fjernet Oranges operatørlogo ved
hjælp af en wap tur på xgyde.dk; men Telia har her til morgen lukket for
adgang til Oranges net åbenbart og jeg er så kommet i den situation af der
står Telia DK 2 gange ind over baggrundsbilledet af kæresten og hverken det
blanke logo hos xgryde, fluid eller et tilsendt via sms fra 1212 kan fjerne
det.
I alle 3 tilfælde modtager jeg et operatørlogo og vælger "gem" og svarer ja
til at erstatte nuværende operatørlogo; men det ændrer ikke på noget som
helst og i "indstillinger" -> "displayindstillinger" er operatørlogo slået
til (et forsøg på ændring resulterer i "Logoet kan ikke vises i udlandet").

Har jeg glemt et eller andet - eller har Telia lavet numre så man bliver
tvunget til at glo på deres logo?!?

Telefonen er en Nokia 5140

Fra : peter skallebæk

Dato : 18-07-05 17:38

skriv en sms hvor i du skriver "slet" til nummer 1234

Fra : Morten DH

Dato : 19-07-05 10:28

"peter skallebæk" <pede4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> skriv en sms hvor i du skriver "slet" til nummer 1234

samme resultat som de andre jeg nævnte. Jeg modtager et tomt logo, vælger
gem, bekræfter nuværende logo skal erstattes og får besked om at det
gemmes - men der står stadig Telia DK i panden på kæresten i baggrunden

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-07-05 18:29

> samme resultat som de andre jeg nævnte. Jeg modtager et tomt logo, vælger
> gem, bekræfter nuværende logo skal erstattes og får besked om at det
> gemmes - men der står stadig Telia DK i panden på kæresten i baggrunden

Jeg har tjekket op på FAQ'en, og det kunne se ud som om du skal have et nyt
SIM kort for at få løst problemet. Du roamer på Telia netværket, hvorfor der
står Telia to gange.

Problemet kan som sagt løses ved et SIM swap, men først når du er flyttet
fra Oranges systemer til Telias.

Har du evt. et gammelt Mobilix SIM?

--
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-07-05 18:32

> Har du evt. et gammelt Mobilix SIM?

Forkert formuleret. Hvad jeg ville have skrevet var:
"Det skulle vel ikke være et gammelt Mobilix kort du bruger?"

--
Mvh. Jesper

Fra : Morten DH

Dato : 20-07-05 09:55

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse
> "Det skulle vel ikke være et gammelt Mobilix kort du bruger?"

Jo det er faktisk - det er mindst 5-6 år gammelt

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-07-05 00:03

> Jo det er faktisk - det er mindst 5-6 år gammelt

Ok, min hjerne begynder at se et mønster så
Ring evt. til kundeservice på 80404040 og hør, om du allerede er blevet
migreret. Er du det, kan vi sende et nyt SIM kort til dig med det samme
(husk at gøre opmærksom på, at det ikke skal aktiveres, da du i modsat fald
ikke vil kunne bruge din telefon igen, inden du modtager det nye SIM kort.)

--
Mvh. Jesper

Fra : Morten DH

Dato : 23-07-05 17:33

> [...]
> (husk at gøre opmærksom på, at det ikke skal aktiveres, da du i modsat
> fald ikke vil kunne bruge din telefon igen, inden du modtager det nye SIM

Har har for længst opgivet at komme igennem til kundeservice - de der
svartider på 0-30sek jeg var vant til som pluskunde hos Orange er desværre
kun gyldne minder... de sidste 10-15 gange jeg har prøvet at komme igennem
(på alle tider af døgnet) har jeg givet op efter 15-20 minutter

Men de har fået en mail nu, de lover jo at svare inden for op til 5 dage
mener jeg...

I øvrigt, du skriver "vi" - er du ansat hos dem? Jeg underer mig nemlig over
folk ikke får mine MMS'er mere (også efter jeg er røget over på Telias
net)...

Men tak for hjælpen under alle omstændigheder

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-07-05 20:10

> I øvrigt, du skriver "vi" - er du ansat hos dem? Jeg underer mig nemlig
> over folk ikke får mine MMS'er mere (også efter jeg er røget over på
> Telias net)...

Jeg arbejder ikke direkte for Telia, men derimod for den virksomhed, som de
har outsourcet en del af kundeservicen til.

--
Mvh. Jesper

Fra : Morten DH

Dato : 28-07-05 14:45

> [...]
> (husk at gøre opmærksom på, at det ikke skal aktiveres, da du i modsat
> fald ikke vil kunne bruge din telefon igen, inden du modtager det nye SIM

Jeg skrev en mail til dem, fik svar om at de ville sende mig et nyt kort og
det kom idag - efter 32 min. kom jeg igennem til kundeservice og fik kortet
aktiveret... Desværre kan jeg stadig ikke fjerne det &#¤%" Telia logo...
samme historie, får et tomt logo, gemmer det og svare ja til at erstattet
det nuværende... og stadig 2 x Telia DK i panden på min kæreste

Den kuvert SIM kortet lå i stod der "Produkt: 107169 Simkort til swap -
Telia (Orange kun" og så et EAN nummer og et Serie nummer... ved ikke om det
siger dig et spor?!?