OT: Hvorfor flere debattråde om samme emn
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-07-05 20:10

Jeg vil blot her i et anfald af "netbetjenteri" opfodre til at folk
herinde lige husker at tjekke, at der nu ikke allerede ER andre i
gruppen, der allerede HAR startet en debattråd om et givent nyhedslink,
FØR man starter en ny tråd, please!

Der er således idag to, der - med et par timers mellemrum - har
viderebragt en ganske spændende udtalelse af Vaclav Klaus, ligesom der
er flere, som har gengivet de nøjagtigt samme artikler fra
Weekendavisen. (Som i øvrigt er en ganske udmærket avis, jeg selv holder)

Skulle vi nu ikke lige prøve at få lidt dsiciplineret orden på det og
skabe nogle sammenhængende debattråde, så man ikke skal diskutere den
samme nyhedsartikel i flere tråde?

Det bliver nemlig ret hurtigt uoverskueligt at følge debatter på dèn måde...

Anders Peter Johnsen

Fra : jodem

Dato : 17-07-05 20:56

meddelelse news:42daad0e$0$167$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> samme nyhedsartikel i flere tråde?
>
> Det bliver nemlig ret hurtigt uoverskueligt at følge debatter på dèn

Det er et godt initiv, men det kunne suppleres yderligere med en henstilling
om, at folk holdt sig til emnet i en tråd, fx sådan at diskussionen ikke
endte i indvandrig, ligegyldigt hvad den ellers var begyndt med. Jeg er
måske ikke selv for god, men synes egentlig, at jeg først rabler, når
diskussionen allerede er kørt ud ad et absurd afspor.

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-07-05 22:17

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
> begyndt med. Jeg er måske ikke selv for god, men synes egentlig, at jeg
> først rabler, når diskussionen allerede er kørt ud ad et absurd afspor.

Jamen, russerne indvandrede jo i Tjekkoslovakiet efter krigen og i 1968.

Fra : jodem

Dato : 17-07-05 23:01

> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> Jamen, russerne indvandrede jo i Tjekkoslovakiet efter krigen og i 1968.

Emnet her er ikke invasioner, men debatdisciplin.

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-07-05 07:41

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Emnet her er ikke invasioner, men debatdisciplin.

Sagde du ikke at indvandring ikke måtte indføres i debatten hele tiden, og
det var bare det jeg viste var svært mht Tjekkoslovakiet. De er alle vegne
disse indvandrere

Fra : jodem

Dato : 18-07-05 10:54

> [...]
> det var bare det jeg viste var svært mht Tjekkoslovakiet. De er alle vegne

You got me

Fra : Pjensen73

Dato : 17-07-05 21:10

Anders Peter Johnsen skrev:
> [...]
> samme nyhedsartikel i flere tråde?
>
> Det bliver nemlig ret hurtigt uoverskueligt at følge debatter på dèn

Jeg startede den ene tråd om "Multikultur skyld i terror", men fandt ud
af, at der allerede var en der havde starte den.
Jeg havde ikke lige set det indlæg, da jeg ellers havde postet det inde
på d.p.i men syntes at den skulle være i d.p også.
Jeg skal nok lige tjekke en ekstra gang næste gang jeg starter en tråd.
Sorry!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-07-05 21:42

Pjensen73 wrote:

> Jeg startede den ene tråd om "Multikultur skyld i terror", men fandt ud
> af, at der allerede var en der havde starte den.

Nå, okay, det er på grund af en krydspostning...

Så forstår jeg det bedre!

Det skal JEG så ikke "komme efter dig" for. (Men det er der så sikkert
andre selvbestaltede netbetjente, der vil hetze dig for, fordi de i
henhold til deres egen "frelste politiske korrekthed" ynder at betragte
d.p.i "politisk uvedkommende racistskraldespand" og derfor mener at
skulle håndhæve total seperation af de to grupper...)

> Jeg havde ikke lige set det indlæg, da jeg ellers havde postet det inde
> på d.p.i men syntes at den skulle være i d.p også.

Okay.

> Jeg skal nok lige tjekke en ekstra gang næste gang jeg starter en tråd.

Det var sådan set ikke for at hetze dig personligt, for de fleste kommer
jo uvilkårligt til at starte matchende tråde i deres iver for at være de
første, der "bringer nyt til torvs", når der sker eet eller andet eller
er et spændende link et på en mediehjemmeside....

Men det ville nok være en god ide for os allesammen herinde med en smule
tålmodighed og et tjek på serveren, så man ikke af vanvare kommer til at
fremstå som en narcissistisk egotripper, der hellere vil starte en ny
"egen" tråd end at deltage i en eksisterende om nøjagtigt samme emne...

> Sorry!

Bevares!

Anders Peter Johnsen