Nye bander vil styre underverdenen.
Fra : Pjensen73

Dato : 17-07-05 18:43

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2626591&forside kan man læse flg.

Bevæbnede indvandrerbander er en ny magtfagter i Danmarks kriminelle
under­verden - og de viger ikke tilbage fra at bruge våben.

"Det starter med småting - til sidst egen rygerklub - og så et helt
territo­rium ... København, Sjælland og til sidst bliver hele Danmark
vores". Det siger Aziz, medlem af banden Triple A, til TV 2/NYHEDERNE.

"Vi er tre byer, der holder sammen. Så nakker vi de fucking perkere, der
skal dø - færdig", forklarer han. Det hand­ler om narko, kontrol og
penge - og rockerne har fået ørerne i maskinen.

"Rockerne er pensionister, mand. De skal bare træde tilbage. Nu er det
os - fokuser på os," siger Aziz.

Opgør mellem rockere og indvandrerbander er endt i skudepisoder og et
ødelagt HA-klubhus.

"HA'erne? ... De tør ikke fucke med os. Lige ud," lyder det fra Aziz.

Politiets nationale efterforskningsstøttecenter mener, at omkring 1.000
unge indvandrere er medlemmer af grupper som Triple A. Disse grupper
indgår i et stærkt netværk.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-05 19:05

Pjensen73 <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote:

> På http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2626591&forside kan man læse flg.

Jep, jeg så også indslaget. En flok drenge i alderen 15-25 år med store
munde. Lad os håbe at det kun er det - store munde.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 17-07-05 19:28

"Per Rønne" skrev i en meddelelse

> Jep, jeg så også indslaget. En flok drenge i alderen 15-25 år med
store
> munde. Lad os håbe at det kun er det - store munde.

Hverken tro, håb eller kærlighed kan vist gavne noget i dette tilfælde.
Nu MÅ det da snart være med at komme ud af røret og skride til handling.

Ruth

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-05 19:50

Ruth Nielsen <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote:

> Hverken tro, håb eller kærlighed kan vist gavne noget i dette tilfælde.
> Nu MÅ det da snart være med at komme ud af røret og skride til handling.

Hvilken tænker du dog på? Vi /har/ fået strammet udlændingeloven, og
hjemsendelser /en masse/ kan du godt glemme alt om.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-07-05 20:32

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Hvilken tænker du dog på? Vi /har/ fået strammet udlændingeloven, og
> hjemsendelser /en masse/ kan du godt glemme alt om.

Man kan gøre som Jørgen Bæk Røgslør Simonsen i det udmærkede program om
terror og islam i Europa på Søndagsorientering, - skynde sig at tale om
noget andet og lade som om problemerne faktisk ikke eksisterer. Han er sgu
utrolig i sin kraftfulde evne til at kaste røgslør over alle kontroversielle
spørgsmål, men heldigvis var der en god ordstyrer som ikke selv lod sig
styre. Ordstyreren sagde bl. a., at man altid hørte dette *men* de kan ikke
gøre for det, fordi vi har ikke gjort dit og dat og dut, - så røg Simonsen i
luften med en udtalelse om at bombemændene fra Leeds ikke kunne ses uden at
medregne Englands politik i udlandet osv osv. Islamforskeren fra Birmingham
Jørgen S. Nielsen sagde så, at i England var det sådan at de islamiske
grupper-råd havde taget afstand fra terroren i London uden noget MEN, det
var faktisk kun ikke-muslimer som fx Robert Fisk som havde disse MEN'er, (så
fik Simonsen den).
Amina Tønnsen, den danske muslim, var den mest fornuftige i samtalen, og kom
i en enkelt sætning ind på noget negativt - ellers måtte hun jo også
forsvare muslimerne - hun nævnte at i de foreninger hun kendte til, var man
blevet *mere* patriakalsk de sidste 10 år, - ordstyreren nåede lige at sige
"jamen, det er jo den forkerte vej" (alle havde ellers påstået, at det hele
gik den rigtige vej) - men SÅ røg Simonsen i luften igen, og messede om at
man kunne tale både om den ene vej og den anden vej, og så kastede han så
meget røgslør ud som han kunne nå.

Nielsen fra England sagde forresten, at man havde diskuteret efter 9/11 om
en muslim kunne anmelde en mistænkelig muslim til det vantro politi, og det
*havde* man nu fastslået at man godt kunne, sagde han, - men det modsiger jo
i nogen grad at muslimerne skulle være næsten totalt integrerede i
samfundet. Han siger dog også, at han mener det vil tage flere generationer
at integrere muslimerne i det engelske samfund.

Anyway, et godt program, hør det evt på Nettet.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-05 21:11

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Anyway, et godt program, hør det evt på Nettet.

Var det programmet kl. 18:03? Så genudsendes det hele to gange: 23:05 og
2:25. Så vi må nok stille over til radioen efter Deadline.

http://www.dr.dk/nav/programoversigt/w3c/epg.asp?seldate=0&seltime=0&cha
nnel=dp1&media=Radio
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-07-05 22:25

> Var det programmet kl. 18:03? Så genudsendes det hele to gange: 23:05 og
> 2:25. Så vi må nok stille over til radioen efter Deadline.

> [...]

Ja, det var det.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-05 04:41

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Ja, det var det.

Så hørte jeg noget af det {men faldt nok i søvn i løbet af
udsendelsen}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-07-05 07:44

> Så hørte jeg noget af det {men faldt nok i søvn i løbet af
> udsendelsen}.

Sådan en udsendelse er fin til at spille fra en lille MP3 spiller, mens man
går tur, det er sådan jeg hører længere udsendelser som Dahls Duel og fx
foredragene af Niels Højlund og Ebbe Reich, ellers kan det være svært at
holde fokus i halvanden time.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-05 08:41

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Sådan en udsendelse er fin til at spille fra en lille MP3 spiller,

Jep, jeg skulle have optaget den på computer {en af dem er forsynet med
tv- og radiotuner}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-07-05 10:18

> Jep, jeg skulle have optaget den på computer {en af dem er forsynet med
> tv- og radiotuner}.

Man kan også bare bruge deres udsendelser fra Internettet og så optage på fx
gratisprogrammet "Totalrecorder", - eller endnu bedre, hvis de allerede selv
har lagt dem på mp3-form i deres nye "podcasting", så får man dem ned uden
at skulle vente på at udsendelsen kører færdig.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-07-05 20:33

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Hvilken tænker du dog på? Vi /har/ fået strammet udlændingeloven, og
> hjemsendelser /en masse/ kan du godt glemme alt om.

Tværtimod må vi vågne og IKKE GLEMME ALT OM hvordan et gammeldags lovlydigt
samfund køres.

Dan Lynge sagen viser at politiet længe har udnævnt rockere til at være eget
privatiserede politi vedr egne anliggender, i stil med dørmænd og
værtshusejere, der holder styr på gæster, og ikke skal ulejlige politi for
meget.

Rust og Christiania vold de sidste måneder viser at det går hurtigt at sende
rockerne på pension og give muslimbander de privilegier som politiet gav
rockerne. Det må stoppes. Stem DF og få mange til at stemme DF.
Komunevalget bør ske under sloganet STEM DANSK

Fra : jodem

Dato : 17-07-05 20:43

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilken tænker du dog på? Vi /har/ fået strammet udlændingeloven, og
> hjemsendelser /en masse/ kan du godt glemme alt om.
> --
> Per Erik Rønne

Man kunne jo slippe rockerne løs
- men jeg ser ikke i øvrigt ingen anden mulighed end at legalisere hashen
og beskatte den præcis så meget, at man stadig ville vælge den legale hash.

Provenyet kunne så bruges til narkobehandling og narkobekæmpelse.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-05 21:11

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> [...]

> og beskatte den præcis så meget, at man stadig ville vælge den legale hash.
>
> Provenyet kunne så bruges til narkobehandling og narkobekæmpelse.

Mener du også at man skal legalisere mord, fordi det ikke /helt/ kan
udryddes?
--
Per Erik Rønne

Fra : jodem

Dato : 17-07-05 21:39

> Mener du også at man skal legalisere mord, fordi det ikke /helt/ kan
> udryddes?
> --
> Per Erik Rønne

Mht. at slå folk ihjel, er der jo allerede, alt efter land, en hel del
undtagelser fra reglen om, at det er forbudt, og det må vel skyldes, at de
pågældende lande ikke mener at drab på andre helt kan afskaffes. Om man
kalder det mord eller ej, er mest et ideologisk spøgsmål, så lad os ikke
spilde tid på det, - også fordi jeg ikke mener, analogien holder.

Visse former for misbrug eller uhensigtsmæssig adfærd kan med fordel
afkriminaliseres. Der kan være tale om love, man alligevel ikke har mulighed
for at
få overholdt, love, hvor ressoucernene, der bruges for at få dem overholdt,
kunne bruges til bekæømpelse af andre og mere samfundsskadelige typer af
kriminalitet. Der kan være tale om prioriteringer i forhold til, hvad vi
skal bruge vores overbalastede fængselssystem til, altså alt i alt
ressourceprioriteringer i forhold til graden af skadevoldelse.

Man har fx diskuteret unddomsforbudet med køb af alkohol. Rygeforbud i
offentlige rum etc. Og her kommer det, at jeg ikke er utilbøjelig til at
anse fordelene ved en hashlegalisering for større end ulemperne ved en
kriminalisering.

Sådanne afvejninger må nødvendigvis altid finde sted, om ikke andet så ved
strafudmålinger, hvor man godt kunne hævde, at forbrydelse var udelelig, -
at en forbrydelse således var en forbrydelse uansdet om det drejede sig om
hashrygning eller mord - du er selbv inde på noget lignende - men hvor man
dog altid vælger at graduere og sige, at noget er mere kriminelt end andet.
Det er derfor, jeg mener, jeg ikke modsiger mig selv, skønt jeg fastholder
at mord bør være strafbart, mens hashrygning i mine øjne blot burde være
dumt, og dumhed - som bekendt ikke er strafbart.

Fra : Alucard

Dato : 17-07-05 23:08

On Sun, 17 Jul 2005 22:39:16 +0200, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

>Og her kommer det, at jeg ikke er utilbøjelig til at
>anse fordelene ved en hashlegalisering for større end ulemperne ved en
>kriminalisering.

Øhhhh...

Fra : jodem

Dato : 17-07-05 23:24

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Øhhhh...

Hvis det kan hjælpe dig - hvad jeg ikke er sikker på - kan jeg overpræcisere
ved at rette til

ulemperne .. ved den nuværende krimialiseringstilstand

Fra : Alucard

Dato : 17-07-05 23:50

On Mon, 18 Jul 2005 00:24:15 +0200, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

>Hvis det kan hjælpe dig - hvad jeg ikke er sikker på - kan jeg overpræcisere
>ved at rette til
>
>ulemperne .. ved den nuværende krimialiseringstilstand

Du kan da ikke sammenligne FORDELENE ved legalisering med ULEMPERNE
ved det modsatte...

Du kan mene at fordelene ved legalisering er større end fordelene ved
det modsatte..... Det andet giver ikke nogen mening....

Fra : jodem

Dato : 18-07-05 00:22

> [...]
>
> Du kan mene at fordelene ved legalisering er større end fordelene ved
> det modsatte..... Det andet giver ikke nogen mening....

Nej, det er noget sprogligt møj, det kan jeg da godt se. Jeg synes nok
der var ét eller andet galt.

Korrektion: legalisering rummer mange fordele, kriminalisering har mange
ulemper.

Altså fordelene ved legalisering er, at strømerne kan bruge deres ressourcer
til noget fornuftigere, at rockere og indvandrerbander ikke kan blive
stenrige på illegal handel, at de derfor ikke vil føre åben krig i gaderne,
at forbrugerne er sikret en vis høj standard på tjald, og at de ikke
behøver at snige sig rundt på snuskede steder som skolegårde og
ungdomsklubber for at købe det.

Ulemperne er at hashforbruget måske øges, eller at forbruget flytter over på
noget andet, som er forbudt og spændende. I værste fald, at vi udvikler nye
folkesygdomme, eller at vi som land bliver ligeså innovative, opfindsomme og
flexible som folk i Afganistan.

Fordelene ved en kriminalisering er, at vi gør ét eller andet for at
begrænse de ovennævnte ulemper, og ulemperne er, at det som vi undgår ved en
legalisering, florerer.

M.a. o. legaliseringens fordele er, at vi undgår kriminaliseringens ulemper,
mens legaliseringens ulemper er, at vi er sikre på ikke at opnå det, vi vil,
med den eksisterende kriminalisering, (og som meget tyder på, vi alligevil
ikke opnår)

Fra : Fætter Maddike

Dato : 18-07-05 13:09

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in
> [...]
> ulemper, mens legaliseringens ulemper er, at vi er sikre på ikke at
> opnå det, vi vil, med den eksisterende kriminalisering, (og som meget

Fuldstændig enig. En legalisering af hash ville være at slå 10 fluer med
et smæk. Men du glemmer noget: Det ville være et stort nederlag for ALLE,
der tjener godt på, at det er forbudt, og her tænker jeg ikke på den
kriminelle underverden...

Hash kan med fordel bruges som erstatning for en del medicin, og man kan
sagtens lave det selv, hvis bare man har adgang til en have. Derfor vil
medicinalindustrien miste penge.

Af hamp kan man også lave papir, tov, tekstiler, emballage og
forholdsvist rent brændstof, uden brug af farlige kemikalier. Hvis
landmænd og forretningsmænd begynder at tænke i de baner, så vil den
petrokemiske industri miste penge.

Hashrusen er for mange også at foretrække frem for alkoholrusen, derfor
vil en legalisering af hash betyde, at bryggerierne vil miste penge.

Jeg tror, det er disse forhold, der i virkeligheden er årsagen til, at
man ikke vil legalisere denne utroligt nyttige plante. Det med, at det er
farligt at ryge hash (at man skal beskyttes mod sig selv) er bare en
dårlig undskyldning.

Fra : jodem

Dato : 18-07-05 13:41

"Fætter Maddike" <fm@hair.com> skrev i en meddelelse
> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in
>
> Det ville være et stort nederlag for ALLE,
> der tjener godt på, at det er forbudt, og her tænker jeg ikke på den
> kriminelle underverden...

Det har jeg ikke rigtig noget belæg for at mene noget videre om

> Hash kan med fordel bruges som erstatning for en del medicin, og man kan
> sagtens lave det selv, hvis bare man har adgang til en have. Derfor vil
> medicinalindustrien miste penge.

Jah, men hash som medicin udelukker på ingen måde medicinalindustrien fra at
komme ind på det marked. Tværtimod. Om der er de store penge i den del, i
hash som medicin er vel tvivlsomt.

> [...]
> forholdsvist rent brændstof, uden brug af farlige kemikalier. Hvis
> landmænd og forretningsmænd begynder at tænke i de baner, så vil den

Næppe. Den petrokemiske industri skal alligevel til at tænke i alternativer,

> Hashrusen er for mange også at foretrække frem for alkoholrusen, derfor
> vil en legalisering af hash betyde, at bryggerierne vil miste penge.

Forudsat at forbruget stiger, hvilket efter min mening ikke vil være
betydeligt. Der er ikke mangel på hash, sakntionerne mod brug er
forsvindende, priserne vil sikker falde lidt, men jeg forestiller mig at
uatoriseret hashhandel stadig skal være kriminel og at beskatningen skal
ligge i det punkt, hvor det ikke rigtig kan betale sig.

> Jeg tror, det er disse forhold, der i virkeligheden er årsagen til, at
> man ikke vil legalisere denne utroligt nyttige plante.

Svært at sige, hvad der er motiverne. At skulle forestille sig et flittigt,
produktivt, innovativt industriland, hvor befolkningen går rundt i en
permanent hashrus er i hvert fald en selvmodsigelse. At skulle undervise
skoleelever dagen efter at de eller lærerne havde røget, er noget af en
dødssejler for slet ikke at snakke om at begge parter var under aktuel
påvirkning af fniseurt.

Det med, at det er
> farligt at ryge hash (at man skal beskyttes mod sig selv) er bare en
> dårlig undskyldning.

Der findes brug og misbrug af hash som af alle andre rusmidler, og der er
ingen, der vil kunne sige hvor udbredt misbruget vil blive som følge af en
legealisering. Det må blive en trossag. Jeg anser der dog for sikkert, at
daglig brug af et par glas rødvin på det rette tidspunkt af dagen er
utroligt stimulerende for ens virksomhed i øvrigt, mens man skal være i helt
særlige brancher, før noget tilsvarende blot kan antydes mht. hash.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-07-05 14:11

> [...]

> forholdsvist rent brændstof, uden brug af farlige kemikalier. Hvis
> landmænd og forretningsmænd begynder at tænke i de baner, så vil den

Landmænd og forretningsmænd tænker da allerede i de baner. Hamp (uden THC)
dyrkes i stor målstok overalt i verden - bl.a. i Europa, hvor det udløser
store EU-tilskud. Danmark har bare et noget anstrengt forhold til
hampedyrkning.

> Hashrusen er for mange også at foretrække frem for alkoholrusen,
> derfor vil en legalisering af hash betyde, at bryggerierne vil miste
> penge.

Hash kan ikke nydes uden rus. Det kan alkohol.

> [...]
> man ikke vil legalisere denne utroligt nyttige plante. Det med, at
> det er farligt at ryge hash (at man skal beskyttes mod sig selv) er

Der er nok mange grunde. Dine forslag er virker ikke som de mest plausible.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/8/05)

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 17-07-05 22:55

> Hvilken tænker du dog på? Vi /har/ fået strammet udlændingeloven, og
> hjemsendelser /en masse/ kan du godt glemme alt om.

Jah - det sidste har jeg da også i mange år talt kraftigt imod, når
nogen overhovedet nævnte det. Jeg har altid sagt: De mennesker man selv
har lukket ind i landet, skal man da også behandle ordentligt. Men
efterhånden såe ....
Man burde jo - nej, det kan ikke nytte at udtale sig. Men det er meget
for dårligt, at det er sådan. og det gavner os bestemt ikke.

Ruth

Fra : Martin Kristensen

Dato : 18-07-05 11:26

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Vi /har/ fået strammet udlændingeloven, og
> hjemsendelser /en masse/ kan du godt glemme alt om.

Hvorfor det?

Fra : Torben Østrup

Dato : 18-07-05 11:49

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Hvorfor det?

Ja hr Rønne: Hvorfor det ??

Hollænderne har fornylig skærpet deres udlændingelov så den nu er strammere
end den danske. Så det KAN altså lade sig gøre at lave noget der strammere.
Også Tyskerne er interesserede i det holandske forslag (Se det
nedenstående).

Det kan dermed sagtens tænkes på sigt at DK dermed vedtager noget som er om
muligt endnu strammere end den nye hollandske lov. Og denne ny dk'ske
stramning kunne sagtens inkludere en eller anden form for repatriering af de
personer som er blandt de dårligst integreret i DK. Det har jeg fantasi nok
til at kunne forestille mig kunne blive virkelighed på sigt.

Hollænderne strammer deres lov for indvsandring og familiesammenføring
yderligere på to væsentlige områder (nedenstående). Det vurderes at "at
lovforslaget, .. betragtes som sikkert på vedtagelse".

Dermed er den hollandske lov på områderne er væsentligt strammere end den
tilsvarende danske.

1: Potentielle indvandrere skal tilegne sig en vis minimumsviden om
hollandsk-

- og det skal vel at mærke ske hjemme i Tyrkiet, Marokko, Etiopien -

eller hvor de kommer fra. Det vil være ansøgeren, der selv har ansvaret for
at lære sig hollandsk og sætte sig ind i hollandske regler og
samfundsforhold, men der vil sandsynligvis blive etableret kurser på
internettet, siger en hollandsk embedsmand til Weekendavisen. Selve prøverne
skal aflægges ved en computer på den hollandske ambassade i den pågældendes
hjemland.

Kravene om prøver ventes i særlig grad at

- bremse indvandringen af analfabeter og lavtuddannede -

og det er netop formålet med stramningen, fordi de er vanskelige at
integrere og skaffe i arbejde i moderne industri- og videnssamfund og derfor
bliver en belastning for velfærdssystemet.

I Holland er sprogprøven af nogle jurister blevet kritiseret for at stride
mod EU's familiesammenføringsdirektiv. Holland har ikke forlods fået
Europa-kommissionens godkendelse af lovforslaget, og bliver der lagt sag an
mod den hollandske stat, kommer EF-domstolen til at tage stilling til
reglerne.

2: Men med undtagelse af EU-landene og de nordiske lande gælder disse regler
ansøgere fra alle andre lande. Også lande, hvor tvangsægteskaber og
arrangerede ægteskaber ikke praktiseres. I Danmark har det argument været
brugt, at det kunne være konventionsstridigt at diskriminere mellem lande
ved at undtage borgere fra visse lande fra tilknytningskravet, hvis der
ikke - som for de nordiske lande og EU-landene - i forvejen er aftalt
særlige regler.

Men den hollandske regering vælger altså at forskelsbehandle blandt den
store gruppe af ikke-EU lande. Holland har allerede én gang strammet
reglerne for familiedannelse via kædeindvandring. Disse regler trådte i
kraft den 1. november sidste år og indebærer, at begge parter i et
nyetableret ægteskab eller partnerskab skal være mindst 21 år mod hidtil 18
år (21 år er den maksimale alder ifølge EU's familiesammenføringsdirektiv).
Dertil kommer et krav om, at partneren i Holland har en indkomst på mindst
120 procent af den hollandske minimumsløn. Dvs. mindst 1.382 euro pr. måned.
Tidligere var minimumskravet noget lavere.

Disse stramninger, der også omfatter de seks lande, der nu bliver undtaget
fra sprogtesten, har allerede bevirket en mærkbar nedgang i ansøgningerne om
familiesammenføring til Holland.

De danske politikere inklusive DF måbende til fra kulissen. "I Danmark er
flere af de udlændingeordførere, som Weekendavisen har talt med, overraskede
over, at Holland vil og kan gøre forskel mellem landene. Og Dansk
Folkepartis Jesper Langballe siger, at hvis Holland kan gøre forskel, må vi
også kunne gøre det".

Nogle reaktioner:

Venstres integrationsminister der som udgangspunkt har den holdning at hun
ikke mener at der kan laves yderligere stramninger og at er heller ikke er
brug for dem.

Hun bliver af Weekendavisen spurgt omdet følgende: "Når hollænderne kan lave
undtagelser fra kravet om sprogprøver, kunne Danmark så lave undtagelser fra
tilknytningskravet, og dermed gøre det mere målrettet?

Det mener integrationsminister Rikke Hvilshøj ikke: »Jeg synes, at der er
forskel på, at du laver undtagelser i forhold til et sprogkrav og til et
tilknytningskrav. Vi har været meget optaget af, at de danske stramninger
skal gælde for alle lande, ligesom vi har vedtaget, at reglerne skal gælde
for såvel danske statsborgere som ikke-danske statsborgere i Danmark. Vi har
ikke for nærværende planer om at ændre på disse principper. Men det ændrer
ikke på, at jeg selvfølgelig vil følge Holland og se på, hvordan det kommer
til at fungere i praksis. Vi kigger hele tiden på, hvad andre lande gør på
dette område, ligesom jeg ved, der i andre lande er mange, der følger, hvad
vi har gjort i Danmark."

DF ser måbende til fra kulissen. Dette parti er generelt tilsyneladende også
gået i stå og har tilyneladende heller ikke flere ideer til yderligere
stramninger. Man må jo håbe at hollænderne måske kan inspirerer dem lidt på
dette områder.:

"Jesper Langballe, der er udlændingeordfører fra Dansk Folkeparti, siger, at
han er overrasket over at høre om de hollandske undtagelser:

"Det, som vi har fået at vide, er, at vi ikke må diskriminere mellem lande,
og det har givet anledning til meget besvær, som den særlige 28-årsregel
prøver at rette op på. Men hvis hollænderne kan lave undtagelser over for de
nævnte lande, må vi også kunne gøre det, og det synes jeg, vi skal undersøge
seriøst, men vi skal også kende de mulige fælder. For eksempel om man i
givet fald kan komme til Danmark ved først at rejse til Canada. Alle huller
bliver udnyttet."

Den konservative udlændingeordfører, Henriette Kjær, er også overrasket:

"Det undrer mig bare, hvis de kan gøre det inden for konventionerne. Vi har
været meget påpasselige med, at det skulle gælde alle lande, for ellers har
vi ikke kunnet gøre det, har vi fået at vide. Så jeg tror lige, at vi skal
se, hvordan det fungerer i praksis, inden det er noget, som vi skiber os ud
i. Men det er ikke nogen hemmelighed, at det er en speciel målgruppe, vores
stramninger i Danmark er rettet mod, fordi integrationen har haft svært ved
at følge med og integrere de mennesker, der kom via familiesammenføringer.
Jeg synes, det hollandske forslag lyder interessant, men jeg tror, at de får
problemer med det, når det bliver en realitet."

"Socialdemokratiets Anne-Marie Meldgaard konstaterer,

at det slet ikke er blevet diskuteret, om Danmark kan gøre forskel på lande
uden for EU/EØS-kredsen, men hun forudser, at diskussionen vil komme. Selv
mener hun ikke, at man skal skelne mellem rige og fattige lande, og desuden
tror hun, at undtagelser som de hollandske blot kan medføre, at de
pågældende lande ville kunne bruges som transitlande til at komme til
Danmark.

Anne-Marie Meldgaard ville heller ikke bryde sig om sprogprøver som den
hollandske, for det ville helt udelukke de svageste fra at komme til
Danmark, som knap kan deres lands eget sprog. De danske regler betyder, at
den danske person skal opfylde en række betingelser om bolig, forsørgelse
osv. for at få en ægtefælle til landet, men der stilles ikke faglige eller
uddannelsesmæssige krav til ægtefællen, og det ville være forkert af hensyn
til retten til familieliv, siger hun.

»For mig handler det om mennesker, men at vi er nødt til at lave en
opbremsning, for at Danmark ikke skal være en magnet for sociale klienter.
At Danmark er et velfærdssamfund med et mere fintmasket socialt netværk end
andre lande kan blive et problem, hvis vi ikke har disse barrierer.
Alternativt kan vi blive nødt til at sige, at der ikke er penge at få for
folk, der kommer udefra."

Tyskland ser også interesseret til:

"Tysk interesse

I Tyskland, hvor regeringsmagten ved valget til efteråret ventes overtaget
af CDU, er der i dette parti røster fremme om, at Tyskland skal følge det
hollandske eksempel og indføre sprogprøver. Uwe Schünemann, der er
indenrigsminister i Rheinland-Westfalen, sagde i sidste uge til Financial
Times' tysk-sprogede udgave, at udlændinge i Tyskland skal trues med
reduktion af de sociale ydelser, hvis de ikke genemfører deres tyskkurser.
Om udenlandske kvinder sagde han:

»Vi har et enormt problem med arrangerede ægteskaber. Grundlæggende
sprogligt kendskab til tysk vil i det mindste gøre det muligt for kvinderne
at blive forstået.« Schünemann vil derfor have kvinderne til at deltage i
sprogkurser og aflægge sprogprøve i hjemlandet - før ankomsten til
Tyskland."

Se hele artiklen HER:
http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050701/SAMFUND/506300311

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-05 14:11

Torben Østrup <eastrup@gmail.com> wrote:

> [...]
> end den danske. Så det KAN altså lade sig gøre at lave noget der strammere.
> Også Tyskerne er interesserede i det holandske forslag (Se det

Og alle de ting du, »hr« Østrup, kommer frem med, vedrører kravene for
/indvandring/, ikke for tilbagesendelse af folk der allerede har fået
fast opholdstilladelse her i landet.

Per Erik Rønne

Fra : Torben Østrup

Dato : 18-07-05 14:26

> Og alle de ting du, »hr« Østrup, kommer frem med, vedrører kravene for
> /indvandring/, ikke for tilbagesendelse af folk der allerede har fået
> fast opholdstilladelse her i landet.

Det hollandske eksempel er blot taget med for at illustrere at der
tilysynelandende udmærket kan laves yderligere stramninger på
udlændingeområdet.

Kommer hollænderne igennem med deres stramninger på EU-plan, så er vejen
banet for mulige yderligere stramninger også i DK.

Det er også helt rigtigt at de hollanske stramninger vedrører folk som
befinder sig eksternt udenfor Holland og ikke dem som befinder sig internt.

Men når der kan laves yderligere stramninger i Holland så kan jeg altså
sagtens forestille mig at der også kommer tilsvarende stramninger på andre
område mht. indvandring også i DK.

Og disse stramninger kan efter min mening sagtens komme til at berøre nogen
af de berørte personer som opholder sig internt i DK.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-05 12:11

Martin Kristensen <dont_sp@m.me> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Hvorfor det?

Fordi det er totalt urealistisk - og for det flertal der ikke er
kriminelle fuldstændigt umenneskeligt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Torben Østrup

Dato : 18-07-05 13:06

> Fordi det er totalt urealistisk - og for det flertal der ikke er
> kriminelle fuldstændigt umenneskeligt.

Vi snakker ikke om at hjemsende et flertal af muslimerne - vi taler derimod
om:

"Denne ny dk'ske stramning kunne sagtens inkludere en eller anden form for
repatriering af de
personer som er blandt de dårligst integreret i DK."

Det er DE personer = de dårligst integrerede (som i øvrigt heller ikkeser ud
til at have nogen udsigt til at blive i hverken 1.2 ... generation) vi taler
om at repatriere (på en eller anden måde) + de personer som er kriminelle og
som vi allerede i dag deporterer.

Det er disse grupper vi vil have hjem til oprindelseslandene.

Og dette er er hverken fuldstændigt umenneskeligt (at deportere kriminelle)
samt at søge at repatriere folk som er dårligt integreret. Det der derimod
er u-menneskeligt er at lade de pågældende forbliver her med eksempelvis med
udsigt til at være på bistandshjælp permanent resten af deres liv.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Martin Kristensen

Dato : 18-07-05 13:46

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Fordi det er totalt urealistisk - og for det flertal der ikke er
> kriminelle fuldstændigt umenneskeligt.

Tvangshjemsendelser af ikke-kriminelle vil selvfølgelig være umenneskeligt,
men jeg tror på at vi kan nå langt med frivillig repatriering, hjulpet på
vej af økonomiske virkemidler.

Det kan godt være, at vi har fået strammet udlændingeloven, men
tilstrømningen af muslimer er ikke stoppet, kun nedbragt, og der er stadig
en kæmpe forskel mellem danskeres og indvandreres fertilitet, som på sigt
vil gøre os til et mindretal i vores eget land.

Først når udsigten til denne dystre fremtid er afblæst mener jeg, at
udlændingeloven er strammet tilstrækkeligt.

Fra : Torben Østrup

Dato : 18-07-05 14:13

> [...]
> umenneskeligt,
> men jeg tror på at vi kan nå langt med frivillig repatriering, hjulpet på

SVAR: ja det er noget i den retning jeg tænker på når jeg skriver at der bør
ske en repatriering af de indvandrere som er dårligst integreret i det
dk'ske samfund under en eller anden form.

> Det kan godt være, at vi har fået strammet udlændingeloven, men
> tilstrømningen af muslimer er ikke stoppet, kun nedbragt.

Svar: ja enig kun nedbragt desværre IKKE ophørt.

Og denne nedbringelse af antallet der kommer hertil er langt fra
tilstrækkeligt til at løse problemet fordi der allerede for mange år siden
er kommet for mange, langt flere end vi nogensinde kan gøre os håb om at
integrerer ordentligt.

At der så igen er mange af disse der heller ikke evner endsige har lyst til
at blive integreret bidrager jo selvfølgelig blot igen til at gøre problemet
endnu større.

--
Torben Østrup

Fra : digi

Dato : 18-07-05 18:11

On Sun, 17 Jul 2005 19:43:19 +0200, Pjensen73
> [...]

>Politiets nationale efterforskningsstøttecenter mener, at omkring 1.000
>unge indvandrere er medlemmer af grupper som Triple A. Disse grupper

"Hvis Danmark ikke har brug for dem, skal de sendes hjem med
tilbagevirkende kraft." max