Spil og vind en gave fra udlændingestyrels~
Fra : Rasmus

Dato : 17-07-05 12:57

Så er den gal med udlændingestyrelsen igen, nu udlodder de også
gaver hvert år til nytår. Gad vide om man bare skal henvende sig til
Udlændingestyrelsens direktør, Grethe Løgstrup for at købe et par
lodder i deres lotteri.

Det er ikke mere end et par dage siden udlændingestyrelsen bedyrede
på TV, at der ikke var flere ting at sætte fingere på i styrelsen.
Men nej det er skruen uden ende, så nu må der vel til at ske noget ?.
Det ville ikke være for meget om Grethe Løgstrup tog sit tøj og gik/
fik et spark ?.

mvh
Rasmus

Fra : Peter Bang

Dato : 17-07-05 13:29

Rasmus <rkan67@yahoo.dk> skrev:
> [...]
noget ?.
>Det ville ikke være for meget om Grethe Løgstrup tog sit tøj og

Det er egentlig ret foruroligende, at Udlændingestyrelsens mange
jurister og - skulle man tro - fagligt garvede sagsbehandlere
forholder sig til simpel og letforståelig offentlig
forvaltningsret.

Og du har ret. Direktøren har ansvaret for den daglige ledelse. Og
der er sikkert flere mellemledere der burde følge hende ud af
kontoret.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-05 18:41

Rasmus <rkan67@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> gaver hvert år til nytår. Gad vide om man bare skal henvende sig til
> Udlændingestyrelsens direktør, Grethe Løgstrup for at købe et par

Det ser ud til at det er sket i årevis, altså ikke bare under
Fogh-regeringen, men også under Nyrup-regeringerne - og muligvis endda
endnu længere tilbage {Schlüter, Anker}. Og jeg kan ikke forestille mig
at det politiske system har vidst om det.

Og så er der lige det med at sagsbehandlingstiderne tit har været
urimeligt lange. Hvorfor mon? Kan vi nu være /helt/ sikre på at det er
grundet i personalemangel?

Grethe Løgstrup ser i øvrigt i modsætning til sin underdirektør ikke ud
til at være ked af situationen. Det burde hun nok.

PS. Er udlændingestyrelsen et rent kvinde-domæne? Kvindelig direktør,
kvindelig underdirektør, og i hvert fald den ene af dem der blev anholdt
for at modtage bestikkelse var også kvinde {den andens køn forblev
ukendt}. I forvejen ved vi at jurastudiet er blevet et pigefag, og at
pigerne i højere grad stiler mod den offentlige sektor end drengene.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Bang

Dato : 17-07-05 19:12

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev:

> [...]
>grundet i personalemangel?
>
>Grethe Løgstrup ser i øvrigt i
>modsætning til sin underdirektør ikke ud

Dit PS er pragtfuld læsning. Er der en ny konspirationsteori under
opsejling?

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-05 19:50

Peter Bang <peterbang@XO6R1privat.dk> wrote:

> Dit PS er pragtfuld læsning. Er der en ny konspirationsteori under
> opsejling?

Konspirationsteori, hvorfor? Undrer det dig ikke blot at man
tilsyneladende har en total kvindedominans det pågældende sted?
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Bang

Dato : 18-07-05 10:47

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev:

> [...]

Jeg kender ikke sammensætningen og fordelingen mellem køn i
pågældende styrelse. Jeg har kendskab til to kvindelige direktører
og en suspenderet kvindelig ansat. Jeg mener, at der er omkring 90
ansatte. Hvis der er tale om 'total kvindedominans' ser jeg den
ikke. Og hvis det alligevel er tilfældet, så ser jeg ikke noget
problem.

Justitsministeriet og Udenrigsministeriet var i mange år
mandsdominerede arbejdspladser, og er det til dels stadig. Ikke at
det er en garanti for fornuftspræget ledelese og praksis.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 18-07-05 11:09

"Rasmus" <rkan67@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det er nu meget almindelig med et lotteri på en arbejdsplads til fordeling
af gaver. Vi har selv et dummelotteri (Det kalder vi det fordi at det
beviser at vi ikke har været dygtige nok til at presse prisen, når
leverandørerne er så glade for at handle med os, at der er råd til gaver.).

Heldigvis har antallet af gaver givet til min afdeling været markant
faldende, så det reelt kun var Bill Gates og kompani, som gav sidste os. Men
på deres produkter er der heller ikke fri konkurrence, så de havde plads til
et påskeæg med chokolade.

Jeg kan godt se at der er et problem, når der kommer gaver udenfor
højtiderne, men på den anden side, som jeg har beskrevet i et tidligere
indlæg. Erhvervslivet har en gang imellem brug for suspekte personer, når de
skal ind på udenlandske markeder, som generelt er gennemsyret af fup og
korruption. Vi har med vores EU-medlemsskab godkendt vores medlemsskab af
denne moralske sump. De snitflader som vi er nød til at have imod omverdenen
kan ikke undgå lidt smuds. Drop derfor anklagerne både mod forvaltningen og
de to ansatte.

Hvis man endelig ønsker at vise et pænt billede udadtil, så kan man gøre som
nogle politikere har foreslået, nemligt at dele forvaltningen op imellem
flere ministerier, som summen af skandaler godt nok er den sammen, men det
enkelte ministerium vil så ikke blive så belastet.

Carsten Overgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-05 14:11

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]
> gaver hvert år til nytår. Gad vide om man bare skal henvende sig til
> Udlændingestyrelsens direktør, Grethe Løgstrup for at købe et par

De dyrere og mere personlige gaver, som en kasse årgangs-whiskey,
beholder direktionens medlemmer dog tilsyneladende selv ...
--
Per Erik Rønne