EU hader Danmark
Fra : dktekno

Dato : 16-07-05 17:33

Hvordan kan det være, at EU kræver, at biler skal koste det samme i hele
EU, fordi der "ikke skal være forskel" hvilket har gjort at de danske
bilpriser er steget pga. vores beskatning?

Men EU kræver ikke, at alle andre priser bliver harmoniseret. F.eks. betaler
Mc Donnalds og andre store multinationale virksomheder ikke skat i Danmark
(http://www.dr.dk/dokument/andersen/pressemeddelelse.htm), alligevel er
f.eks. en Big Mac dyrere i Danmark end i Tyskland.

Hvis der skal være harmonisering på bilpriser skal der fandeme også være det
på andre områder! Hvorfor skal der gøres forskel?

Der er kun ÉN forklaring: EU-politikerne ønsker udelukkende at danskerne
skal betale i dyre domme for alting, så de harmoniserer priserne på de
områder hvor det er sådan, at danskerne kommer til at betale mere, men
undgår at harmonisere dem på de områder, hvor de kunne komme til at betale
mindre.

EU hader Danmark, lad os komme ud af det lort!

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 17:42

"dktekno" <dktekno@frac.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mindre.
>
> EU hader Danmark, lad os komme ud af det lort!

EU har intet at gøre med de danske bilafgifter, og det er det der gør at
biler i Danmark er superdyre!

--
Allan Riise

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 16-07-05 18:59

Allan Riise skriver blandt andet:

> EU har intet at gøre med de danske bilafgifter, og det er det der gør at
> biler i Danmark er superdyre!

Det er da en fejlslutning.

EU skal netop ikke blande sig i høje danske afgifter.

EU pønser ikke desto mindre på, at énsligøre bilafgifter i EU efter
forureningsgrad. Men det er altså ikke EU der er løsningen eller grunden til
høje danske registreringsafgifter.

Danmark har nogle af de højeste registeringsafgifter i verden, om ikke de
højeste. Staten får omkring 19 mia. kroner ind på bilregistreringsafgifter
årligt. Dette hovedsageligt fordi, vi ikke selv producerer biler, men skal
importere, hvilket koster i fremmed valuta og på handelsbalance. Ikke desto
mindre skulle vi selv lave en registreringsafgift efter forureningsgrad.
Idéen er god nok, blot skal den udføres nationalt.

JAF

Fra : Alucard

Dato : 16-07-05 21:51

On Sat, 16 Jul 2005 18:41:51 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>EU har intet at gøre med de danske bilafgifter, og det er det der gør at
>biler i Danmark er superdyre!

Bortset fra at dktekno vrøvler en del, så har du ikke fattet hvad han
skriver....

citat:
citat slut:

Før i tiden solgte fabrikkerne deres biler billigere i Danmark end
andre lande (ellers blev de for dyre med den danske afgift).... Det må
de ikke mere med deraf dyrere biler til følge.....

Problemstillingen har intet med de danske afgifter at gøre....

Fra : 3W

Dato : 16-07-05 22:32

"Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message
> Før i tiden solgte fabrikkerne deres biler billigere i Danmark end
> andre lande (ellers blev de for dyre med den danske afgift).... Det må
> de ikke mere med deraf dyrere biler til følge.....

Hvad er egentligt baggrunden for den EU afgørelse? Siden hvornår kan en
producent ikke selv bestemme sin salspris, og give rabatter efter
forgodtbefindende? Det lyder lidt mystisk i mine ører.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 16-07-05 22:40

On Sat, 16 Jul 2005 14:32:13 -0700, "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> [...]
>producent ikke selv bestemme sin salspris, og give rabatter efter
>forgodtbefindende? Det lyder lidt mystisk i mine ører.

Fordi EU bevæger sig mod et planøkonomisk teknokrati/bureaukrati?

--
Aggressive conduct, if allowed to go unchallenged,
ultimately leads to war - John F. Kennedy

Fra : 3W

Dato : 17-07-05 17:39

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message
> Fordi EU bevæger sig mod et planøkonomisk teknokrati/bureaukrati?

Har det ikke altid været det?

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-05 07:11

> [...]

> producent ikke selv bestemme sin salspris, og give rabatter efter
> forgodtbefindende? Det lyder lidt mystisk i mine ører.

Det kan han kun hvis han også ulovligt sørger for at folk ikke kan
importere biler fra udlandet. Herunder at forhandlere kan købe biler hos
ham i udlandet.

Det ville have været en indbringende forretning for en tysk bilhandler
at indkøbe bilerne i Danmark, føre dem til Tyskland {hvorved de danske
afgifter ikke skulle betales}, og sælge dem dér.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 17-07-05 19:58

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> producent ikke selv bestemme sin salspris, og give rabatter efter
> forgodtbefindende? Det lyder lidt mystisk i mine ører.

Fordi liberale ikke kan døje fri konkurrence.
Det kunne betale sig for en tysker, at købe en bil i danmark, og hjemtage
den.
Dette protesterede de tyske liberale "konkurrenceivrige " forhandlere imod.
EU reagerede, og pålagde fabrikkerne at sætte den "liberale frie
konkurrence" ud af kraft.
Så enkelt er det faktisk.
Og endnu et bevis på, at liberalisme ikke kan fungere efter
liberalfascisternes ønsketænkning,
men alene sørger for højere priser for forbrugerne.

MVH
Egon.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-07-05 19:46

> [...]
> EU, fordi der "ikke skal være forskel" hvilket har gjort at de danske
> bilpriser er steget pga. vores beskatning?

EU kræver? Mystisk - EU er OGSÅ Danmark.

> [...]
> (http://www.dr.dk/dokument/andersen/pressemeddelelse.htm), alligevel er
> f.eks. en Big Mac dyrere i Danmark end i Tyskland.

Fordi det kan betale sig for McDonald p.g.a.de lempeligere skatteregler i
landet og fordi politikerne savner mod til at gribe ind.

> Hvis der skal være harmonisering på bilpriser skal der fandeme også være
> det
> på andre områder! Hvorfor skal der gøres forskel?

Der er ikke særlig forskel på bilpriserne her og i udlandet - grunden til at
bilerne alligevel er dyrere, skyldes de høje afgifter.

> [...]
> områder hvor det er sådan, at danskerne kommer til at betale mere, men
> undgår at harmonisere dem på de områder, hvor de kunne komme til at betale

Det er noget skattemæssigt, som ikke kommer EU ved.

> EU hader Danmark, lad os komme ud af det lort!

EU = (også) Danmark -så vi hader vel ikke os selv?

--
ahw

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 16-07-05 20:11

Arne H. Wilstrup skriver blandt andet:

> EU kræver? Mystisk - EU er OGSÅ Danmark.

Det er der et flertal i Danmark, der er lodret imod EU medlemskab.

> EU = (også) Danmark -så vi hader vel ikke os selv?

EU er ikke "os selv", det er ikke fiktion, men politik, der skrives om her.

EU er en mellemstatlig institution, der forsøger at gøre sig overstatlig -
lige som den kulsejlede og opløste Sovjetunion.

JAF

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 20:19

"J.A.F. Pedersen" <freshair@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Arne H. Wilstrup skriver blandt andet:

> Det er der et flertal i Danmark, der er lodret imod EU medlemskab.

Næ, det kan man ikke bare udlede, men der er nok et flertal imod udvidelsen
mod Tyrkiet og imod at EU får den forfatning som vi skulle stemme imod.

> EU er ikke "os selv", det er ikke fiktion, men politik, der skrives om
> her.

EU er også os, da vi er medlemmer på samme vis og på samme betingelser som
alle andre, på nær de "nye" som lige har en indkøringsperiode.

> EU er en mellemstatlig institution, der forsøger at gøre sig overstatlig -
> lige som den kulsejlede og opløste Sovjetunion.

Det er så din subjektive mening.

--
Allan Riise

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 16-07-05 20:40

> [...]

> EU er også os, da vi er medlemmer på samme vis og på samme betingelser som
> alle andre, på nær de "nye" som lige har en indkøringsperiode.

Antyder du, at du er objektiv i dine skriverier?

En mening vil per definition altid være subjektiv, men kan af den grund godt
være objektiv.

Synsvinklen vil altid være subjektiv, ligesom du subjektivt befinder dig i
det muslimske interessefelt og færdes mest i dette univers.

Sådan er mennesker så forskellige, deraf det subjektive i vurderingen.

JAF

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 20:48

"J.A.F. Pedersen" <freshair@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Allan Riise skriver blandt andet:

> Antyder du, at du er objektiv i dine skriverier?

Så vidt muligt, ellers så skriver jeg det, f.eks. ved at indføre et diskret,
IMHO.

> En mening vil per definition altid være subjektiv, men kan af den grund
> godt være objektiv.

Hvis den bygger på velunderbyggede fakta, ja.

> Synsvinklen vil altid være subjektiv, ligesom du subjektivt befinder dig i
> det muslimske interessefelt og færdes mest i dette univers.

Der tager du fejl, at jeg er gift med en Muslim, som ikke går til bøn hver
dag, gør ikke at min interresesfære er størst der.
Min kones familie er meget troende, men ser du f.eks. din svigerfamilie hver
dag?

> Sådan er mennesker så forskellige, deraf det subjektive i vurderingen.

Det du har skrevet ang. EU bygger bare ikke på velundergygget fakta, derfor
mest subjektivt.

--
Allan Riise

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 16-07-05 21:02

Allan Riise skriver blandt andet:

> Det du har skrevet ang. EU bygger bare ikke på velundergygget fakta,
> derfor mest subjektivt.

Hvad bygger ikke på velunderbygget fakta i det, jeg har skrevet om EU?

Dokumentation, tak.

JAF

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 21:29

> Allan Riise skriver blandt andet:

> Hvad bygger ikke på velunderbygget fakta i det, jeg har skrevet om EU?
>
> Dokumentation, tak.

Du behøver næppe dokumentation for at vide, at Danskerne har stemt om at vi
skulle være med i EU, og at Danskerne, Vi, så også er en del af EU, der har
du jo skrevet at det er vi ikke.

Du behøver vel heller næppe dokumentation for, at fordi man er imod en
forfatning, som den forelå, det skulle være lig med at man er imod EU, som
du jo skrev.

--
Allan Riise

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 16-07-05 21:57

> [...]

> vi skulle være med i EU, og at > Danskerne, Vi, så også er en del af EU,
> der har du jo skrevet at det er vi ikke.

Du ser syner, jeg har ikke skrevet om, at Danmark ikke var medlem EU. Jeg
skrev, at man ikke kan bruge et "Vi" om, at Danmark var medlem af EU, når
der reelt er et flertal i befolkningen, der er imod EU og ønsker Danmark ud.
Den slags "Vi"'er hører hjemme i fiktion, ikke i en politisk diskussion. Det
var, hvad jeg skrev.

Formelt er Danmark medlem af EU. Men reelt er der flertal for at opsige
medlemskabet, det er det, jeg forholder mig til. Så også dit "Vi" savnet
reelt grundlag, så derfor er der ikke tale om et flertals "Vi", som du også
bruger det til, men et mindretals.

Og man kan i det hele taget ikke bruge besjæling (fiktionstermer) ("Vi"),
når man taler om politik. Et "vi" i din og andres udlægning omfatter os
alle, hvilket der ikke er belæg for. Og det er der heller ikke belæg for
her - eller i det offentlige rum.

> Du behøver vel heller næppe dokumentation for, at fordi man er imod en
> forfatning, som den forelå, det skulle være > lig med at man er imod EU,
> som du jo skrev.

Jeg har ikke på noget tidspunkt nævnt traktaten. Den er kun i din fantasi.
Fjern venligst skællene fra øjnene og se på, hvad jeg egentlig skriver. Og
ikke hvad du læser ind i det.

JAF

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 22:04

> [...]
> der reelt er et flertal i befolkningen, der er imod EU og ønsker Danmark
> ud. Den slags "Vi"'er hører hjemme i fiktion, ikke i en politisk

Kan du venligst dokumentere at der er et flertal der ønsker Danmark ud af
EU, jeg kan ikke finde det nogen steder, men jeg kan se at der er/var mange
der er/var imod den foreslåede Traktat, og som ville stemme nej til samme,
hvilket får mig til at tro, at det er derfra at Du har den idé om at
Danskerne vil ud af EU.

> [...]
> medlemskabet, det er det, jeg forholder mig til. Så også dit "Vi" savnet
> reelt grundlag, så derfor er der ikke tale om et flertals "Vi", som du

Jamen for helvede da mand, hvor er det flertal henne?
Det er noget Du skriver, men kom dog for pokker med noget konkret!?

> [...]
> når man taler om politik. Et "vi" i din og andres udlægning omfatter os
> alle, hvilket der ikke er belæg for. Og det er der heller ikke belæg for

Jo man kan da.
Vi i Socialdemokratiet, Vi fra Venstre, Os der er i opposition.
Politik er jo netop at en eller få, står for de mange.

> Jeg har ikke på noget tidspunkt nævnt traktaten. Den er kun i din fantasi.
> Fjern venligst skællene fra øjnene og se på, hvad jeg egentlig skriver. Og
> ikke hvad du læser ind i det.

Så kom dog for pokker med den dokumentation om at Vi Danskere ønsker os ud
af EU!!!

--
Allan Riise

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 16-07-05 22:57

Allan Riise skriblede blandt andet:

> [...]
> samme, hvilket får mig til at tro, at det er derfra at du har den idé om

Der har været en række meningsmålinger de sidste 3 -4 år, der viser et
flertal for at komme ud af EU. Du blander traktaten ind igen, du kan
åbenbart ikke holde tingene adskilt i dit hoved.

> Jamen for helvede da mand, hvor er det flertal henne?
> Det er noget Du skriver, men kom dog for pokker med noget konkret!?

Som sagt, der har været en hel række af meningsmålinger, der viser, at et
flertal af danskerne vil ud af EU. De holdes åbenbart tæt på kroppen på
netet, men de er der.

> Jo man kan da.
> Vi i Socialdemokratiet, Vi fra Venstre, os der er i opposition. Politik er
> jo netop at en eller få, står for de mange.

Er du så Vi i Venstre, eller hvad vi er du.

NU.

JAF

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 23:04

> [...]
> flertal for at komme ud af EU. Du blander traktaten ind igen, du kan
> åbenbart ikke holde tingene adskilt i dit hoved.

Hvis mig dem.

> Som sagt, der har været en hel række af meningsmålinger, der viser, at et
> flertal af danskerne vil ud af EU. De holdes åbenbart tæt på kroppen på
> netet, men de er der.

Hvis mig dem

> Er du så Vi i Venstre, eller hvad vi er du.

"Vi" er til venstre for midten, men ikke i rabatten.

Men er vi to så enige om at man selvfølgelig benytter sig af vi, når man
taler politik som vi to gør nu, og ikke taler om personlige holdninger?

> NU.

Hvis du kan vise mig hvor du ser dine påstande om at Danskerne vil ud af EU,
så ville det hjælpe!

--
Allan Riise

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 16-07-05 23:13

Allan Riise4 skriver blandt andet:

> Hvis mig dem.

Mener du: Vis mig dem?

Jeg skal lige have lidt tid, de bliver gemt godt af vejen, efter de har
været offentliggjort.

JAF

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 23:08

J.A.F Du kan starte her, der er en del undersøgelser ang. bl.a. Danskerne og
deres holdninger til EU, du kan gå ned og vælge Denmark rapporten, pdf
format!

http://europa.eu.int/comm/public_opinion/archives/eb/eb58/eb58_en.htm

--
Allan Riise

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 16-07-05 23:23

> [...]

> J.A.F Du kan starte her, der er en del undersøgelser ang. > bl.a.
> Danskerne og deres holdninger til EU, du kan gå ned > og vælge Denmark

Tak for tilbuddet. Jeg kender det godt.

Du kan ikke regne med EU's egne meningsmålinger. De laves kun hver 6. måned
og siger ingenting alt det, der ligger imellem.

Og så spørges der ikke direkte til medlemsskabet, men til alt det, som
forbindes med EU.

Så, det kan ikke bruges til noget.

JAF

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-05 07:11

J.A.F. Pedersen <freshair@mail.dk> wrote:

> Formelt er Danmark medlem af EU. Men reelt er der flertal for at opsige
> medlemskabet, det er det, jeg forholder mig til.

Skulle det være tilfældet, burde det være let nok at finde en
opinionsundersøgelse, som siger at et flertal af danskerne ønsker
Danmark udmeldt af EU. Jeg har bare /aldrig/ hørt om en sådan.

En dansk ordning ville vel i øvrigt bare betyde at vi fik »norske
tilstande«; formelt ikke medlem, reelt alligevel medlem men uden
stemmeret. Og så er de uden for den fælles fiskeri- og landbrugspolitik,
noget der så sandelig ikke ville være i danske interesser at blive holdt
uden for.
--
Per Erik Rønne

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 17-07-05 10:47

Per Rønne skriver:

> Skulle det være tilfældet, burde det være let nok at finde
> en opinionsundersøgelse, som siger at et flertal af
> danskerne ønsker Danmark udmeldt af EU. Jeg har
> bare /aldrig/ hørt om en sådan.

De har været der, men det er muligt, jeg tillægger dem større værdi, end de
reelt har. Meningsmålinger bortskaffes, efter de har været offentliggjort,
og er derfor svære at finde på nettet. Men jeg forsøger. Blot til
hukommelsen sagde Fogh i slutningen af 2003, at hvis et nej til en kommende
afstemning var resultatet, jeg husker ikke hvilken, var der ingen grund til
at Danmark skulle blive i EU.

> [...]
> fælles fiskeri- og landbrugspolitik, noget der så sandelig
> ikke ville være i danske interesser at blive holdt

Det ville betyde en associationsaftale som Norge har, det er rigtigt. De
klarer sig åbenbart fint med denne, men de har selvfølgelig olie i større
strømme end os.

JAF

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-05 11:41

> [...]

> de reelt har. Meningsmålinger bortskaffes, efter de har været
> offentliggjort, og er derfor svære at finde på nettet.

Du kunne jo klippe dem ud af avisen.

> Men jeg forsøger.

Jeg har aldrig hørt om en eneste; jeg tror ikke engang at der i dag
spørges om medlemskab eller ej - det er så fast.

> Blot til hukommelsen sagde Fogh i slutningen af 2003, at hvis et nej til
> en kommende afstemning var resultatet, jeg husker ikke hvilken, var der
> ingen grund til at Danmark skulle blive i EU.

Det har da intet at gøre med i hvilket omfang de danske vælgere skulle
ønske at træde ud af EU.

> Det ville betyde en associationsaftale som Norge har, det er rigtigt. De
> klarer sig åbenbart fint med denne, men de har selvfølgelig olie i større
> strømme end os.

Inden for fiskeri og landbrug har de også diamentralt modsatte
interesser af os. Vi har /ingen/ interesse i at skulle nøjes med at
fiske i dansk farvand, og ej heller nogen interesse i at havne på den
forkerte side af EUs landbrugsmæssige toldmure. Tværtimod.

Derudover kan jeg ikke se idéen i at skulle være med på al det øvrige,
blot uden stemmeret. Stortinget er jo reduceret til et
ekspeditionskontor.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-07-05 07:37

"J.A.F. Pedersen" <freshair@mail.dk> wrote in message

> Formelt er Danmark medlem af EU. Men reelt er der flertal for at opsige
> medlemskabet, ....

Hvad bygger du den antagelse på ?

Thorkild

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-07-05 10:00

"J.A.F. Pedersen" <freshair@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Allan Riise skriver blandt andet:
>
> Formelt er Danmark medlem af EU. Men reelt er der flertal for at opsige
> medlemskabet, det er det, jeg forholder mig til.

Sikke dog noget forpulet sludder. Der er flertal for medlemsskab af EU og
det har der været lige siden 1972 hvor der blev stemt ja til medlemsskab af
EF. Der har været stemt imod ændringer af EF/EU men der har aldrig været et
vælgerflertal mod medlemsskabet af EF/EU i Danmark.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Allan Riise

Dato : 17-07-05 10:15

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af EF. Der har været stemt imod ændringer af EF/EU men der har aldrig
> været et vælgerflertal mod medlemsskabet af EF/EU i Danmark.

Gider du lige få styr på hvordan du citerer?

Her ser det ud som om det er mig der er kommet med dettte sludder du
kommenterer, og det er altså J.A.F. Pedersen der har skrevet det!

--
Allan Riise

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-07-05 11:36

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Her ser det ud som om det er mig der er kommet med dettte sludder du
> kommenterer, og det er altså J.A.F. Pedersen der har skrevet det!

Sorry, jeg skal straks forbedre mig.

Fra : Alucard

Dato : 17-07-05 11:51

On Sun, 17 Jul 2005 10:59:35 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>EF. Der har været stemt imod ændringer af EF/EU men der har aldrig været et
>vælgerflertal mod medlemsskabet af EF/EU i Danmark.

Jeg tror at JAF forveksler modstand mod EU med modstand mod
"UNIONEN"....

Personligt er jeg for EU, men meget imod Europas Forenede Stater...

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 17-07-05 11:40

Ego skrev:

> Formelt er Danmark medlem af EU. Men reelt er der flertal > for at opsige
> medlemskabet, det er det, jeg forholder mig til.

Det var så her, jeg tog fejl. Der er ikke flertal for opsige medlemskabet.

Jeg beklager.

JAF

Fra : Alucard

Dato : 16-07-05 21:53

On Sat, 16 Jul 2005 20:45:54 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

>Der er ikke særlig forskel på bilpriserne her og i udlandet - grunden til at
>bilerne alligevel er dyrere, skyldes de høje afgifter.

Nå... Du fattede heller ikke spørgsmålet....

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 21:59

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå... Du fattede heller ikke spørgsmålet....

Det er jo for fanden da ikke EU der er skyld i at Danmark *før* havde en
aftale med bilfabrikkerne, ang. en lavere pris på biler, se lige tingene i
det rette lys.
Hvis EU *ikke* gjorde noget for at få rettet priserne ind, så ville der jo
også blive klaget, der er mange dagligvarer som er kommet, og flere kommer
til, ned i pris, netop p.g.a. EU.

Desforuden, så bliver der solgt flere biler, og motorcykler, i Danmark end
nogensinde før, så det er vel ikke prisen der er noget i vejen med, men mere
det at folk ikke vil spytte i fælleskassen.

--
Allan Riise

Fra : T. Liljeberg

Dato : 16-07-05 22:42

On Sat, 16 Jul 2005 22:59:07 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Det er jo for fanden da ikke EU der er skyld i at Danmark *før* havde en
>aftale med bilfabrikkerne, ang. en lavere pris på biler, se lige tingene i
>det rette lys.

Nej, men det er EUs skyld, at EU blander sig i hvad producenter skal
tage for deres varer.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 22:43

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Nej, men det er EUs skyld, at EU blander sig i hvad producenter skal
> tage for deres varer.

Det er korrekt, og også en smule dumt, IMHO.

Det bedste ville være at gradvist sænke afgifterne her i landet, startende
med de biler der bruger mindst, eller ingen benzin/diesel.
Men det har jeg jo altid advokeret for.

--
Allan Riise

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 17-07-05 15:40

T. Liljeberg skrev i meddelelsen ...

>Nej, men det er EUs skyld, at EU blander sig i hvad producenter skal
>tage for deres varer.

Mon sammenhængen ikke snarere er at forretningsdrivene i andre EU
lande har ret til at indkøbe biler i DK til de samme priser som de danske
forretningsdrivende, således at bilproducenterne ikke kan beslutte at have
en særlig lav pris i DK og tvinge de udenlandske forretningsdivende til
at betale højere priser uden for DK ?

Det er altså ikke et spørgsmål om at man ikke selv må bestemme sin
salgspris;
men at man ikke arbitrært må nægte at handle med folk på lige vilkår.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : T. Liljeberg

Dato : 17-07-05 16:05

On Sun, 17 Jul 2005 16:39:32 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn@get2net.dk> wrote:

> [...]
>salgspris;
>men at man ikke arbitrært må nægte at handle med folk på lige vilkår.

Det er muligt, at det du besrkiver er den korrekte sammenhæng. Men
hvorfor ikke lade producenterne selv bestemme under hvilke vilkår de
vil handle med de enkelte kunder?

Fra : Alucard

Dato : 17-07-05 08:54

>Det er jo for fanden da ikke EU der er skyld i at Danmark *før* havde en
>aftale med bilfabrikkerne, ang. en lavere pris på biler, se lige tingene i
>det rette lys.

Det jeg morede mig over, var Arne's manglende evne til at læse en
simpel tekst....

>Hvis EU *ikke* gjorde noget for at få rettet priserne ind, så ville der jo
>også blive klaget,

Inden for EU-systemet....

>der er mange dagligvarer som er kommet, og flere kommer
>til, ned i pris, netop p.g.a. EU.

Det berettiger da ikke EU til at diktere en bestemt pris-politik...

>Desforuden, så bliver der solgt flere biler, og motorcykler, i Danmark end
>nogensinde før, så det er vel ikke prisen der er noget i vejen med, men mere
>det at folk ikke vil spytte i fælleskassen.

Hvilket intet har med problemstillingen at gøre......

Grunden til at det bliver solgt flere biler er den lave rente, IKKE
ens priser på biler i forskellige lande....

Problemet er at EU FORBYDER firmaer at give rabatter....

Fra : Jensen

Dato : 17-07-05 08:32

"dktekno" <dktekno@frac.dk> skrev i en meddelelse

> EU hader Danmark, lad os komme ud af det lort!
>
>Jamen dog.
Er Danmark ikke også en del af EU så må vi jo hade os selv.

--
Hej fra Børge Højlund Jensen.
Min hjemmeside. http://oz5vib.webbyen.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-07-05 09:04

> [...]
> EU, fordi der "ikke skal være forskel" hvilket har gjort at de danske
> bilpriser er steget pga. vores beskatning?

Det forstår jeg heller ikke at EU blander sig i, det må da være op til
bilproducenterne hvordan de vil fastsætte deres prispolitik. Det virker på
mig lidt som den lov vi har her i landet mod karteldannelser og faste
priser.

> EU hader Danmark,

Det tror jeg næppe, EU har det bare med at blande sig i de mærkeligste ting.

> lad os komme ud af det lort!

Og erstatte det med dalende velstand, velfærd og stigende fattigdom i
Danmark ?

Fra : Alucard

Dato : 17-07-05 11:54

On Sun, 17 Jul 2005 10:04:19 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>
>Og erstatte det med dalende velstand, velfærd og stigende fattigdom i

Det er egentligt sjovt, men jeg er helt enig med dig på alle tre
punkter...