Palæstinenserne igen
Fra : Tim

Dato : 16-07-05 10:21

Så har Hamas igen angrebet Israel og dermed brudt våbenhvilen.

Det har resulteret i, at Israel bremser rømningen:

Citat:

»Der bliver ingen tilbagetrækning fra Gaza, hvis vi er under ild«

Det forstår sig vel.

Desuden retalierer de naturligvis og det palæstinensiske politi angriber
også Hamas.

Hamas er tydeligvis fløjtende ligeglade med rømningen, men er udelukkende
ude på at tvinge Israel i knæ.

Som nogle havde advaret om, så ville lovningen om rømning af de besatte
områder blive betragtet som en sejr for terroristerne og agitere dem til
endnu mere død og ødelæggelse.

Israel kan ikke gøre andet end at smadre terroristerne til ukendelighed....
og det kan kun gå for langsomt.

De er nødt til at ignorere alle de røde sofageneraler, der ikke aner en skid
om, hvad der foregår dernede.

Nu går der desværre ikk ret lang tid før de atter har glemt, hvem der _igen_
brød våbenhvilen og _igen_ startede død og ødelæggelse. Vi skal så _igen_
til at høre på, at Israel er så og så grumme. Den evige svikmølle mellem de
venstreorienterede tågehoveder og terroristerne.

Hårdt mod hårdt. Ikke alt det tuderi.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 11:40

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så har Hamas igen angrebet Israel og dermed brudt våbenhvilen.

Du mener ikke at Israel har gjort noget der kunne siges at være en grund til
at der ernogen der begynder at bruge våben igen?
Hint. Beslutning om murens endelige placering.

> Det har resulteret i, at Israel bremser rømningen:

Ja, så kom der jo en undskyldning, og det har Israel jo hele tiden vidst at
de ville få, de skulle "bare" prikke lidt her og der, så blev det som de
ville.

> Citat:
>
> »Der bliver ingen tilbagetrækning fra Gaza, hvis vi er under ild«
>
> Det forstår sig vel.

"Der bliver ingen fred, hvis Israel fortsætter med deres landnam"
> [...]

> Som nogle havde advaret om, så ville lovningen om rømning af de besatte
> områder blive betragtet som en sejr for terroristerne og agitere dem til

Tror du selv på at det er derfor, så falder du, endnu engang, for den
retorik der strømmer ud fra Israel.

> Israel kan ikke gøre andet end at smadre terroristerne til
> ukendelighed.... og det kan kun gå for langsomt.

Nøjj hvor du kan.
Hvis nu du er så liderlig efter at gøre noget, hvad du har givet udtryk for
meget længe, så infiltrer det Islamiske samfund i Danmark, og drøn rundt i
de off. transport midler og sikre dig at der ikke bliver lagt bomber.

> De er nødt til at ignorere alle de røde sofageneraler, der ikke aner en
> skid om, hvad der foregår dernede.

Næ, Du alene vide...

> [...]
> _igen_ til at høre på, at Israel er så og så grumme. Den evige svikmølle
> mellem de venstreorienterede tågehoveder og terroristerne.

Palæstinenserne har svaret igen på at Israel stjæler land, og de facto
indelukker over 50.000 Palæstinensere fra skaoler, hospitaler og
forretninger.
Desforuden har de smadret hjem og nedlagt veje.

> Hårdt mod hårdt. Ikke alt det tuderi.

Hvorfor hyler Du så op herinde?
--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 16-07-05 13:38

On Sat, 16 Jul 2005 12:39:42 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>de ville få, de skulle "bare" prikke lidt her og der, så blev det som de

Nu skinner dit had til Israel da virkeligt igennem....

Hvis Hamas virkelig ønskede noget af "deres land tilbage" så skulle de
bare holde sig i ro..... Israel havde allerede begyndt fjernelsen af
nogle af bebyggelserne.....

Faktum er at Hamas og lignende terrororganisationer overhovedet ikke
er interesseret i fred.... Det eneste de er interesseret i, er totalt
verdensherredømme....

>Tror du selv på at det er derfor, så falder du, endnu engang, for den
>retorik der strømmer ud fra Israel.

Og du er faldet for venstrefløjens retorik om at Israel (og USA) er
roden til alt ondt....

> [...]
>forretninger.
>Desforuden har de smadret hjem og nedlagt veje.

Det kan muligvis diskuteres hvem der startede... Men din accept af
terrorisme er da totalt hjernedød..!!!!!

Fra : Henri Gath

Dato : 16-07-05 13:59

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse
> On Sat, 16 Jul 2005 12:39:42 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> Det kan muligvis diskuteres hvem der startede... Men din accept af
> terrorisme er da totalt hjernedød..!!!!!

Allan er en gammelkendt terroristven.........han er altid på terroristernes
side og kan finde en masse gode forklaringer på deres ugerninger.....

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-07-05 14:20

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
>Allan er en gammelkendt terroristven.........han er altid på terroristernes
>side og kan finde en masse gode forklaringer på deres ugerninger.....

I overensstemmelse med min beslutning om at plonke folk der er fremmedhadere
og personangribende (groft), er der blevet endnu en plads i mit filter for
dig, Henri.

At kalde en navngiven person for "terroristven" og hævde at han "altid er på
terroristernes side" - er groft - du må gerne sige at han altid kan finde en
masse gode forklaringer på deres ugerninger, uanset om jeg så er enig med
dette eller ej, men folk, der angriber andre for at være venner med
terrorister blot fordi de forsøger at forklare deres handlinger, svarer
akkurat til at man kalder en advokat for en forbryder, fordi han forsvarer
folk, der er anklaget for forbrydelser, eller at man kalder en navngiven
person for en forbryder, fordi han forsøger at forklare forbrydelsens
begrundelse.

Der er altid en grund til at folk handler som de gør -det er ikke sikkert at
vi er enige i at deres handlinger kan forsvares, og det er ok., men at gøre
folk, der har en bestemt samfundsopfattelse af nogle ting, direkte
ansvarlige for hvad andre gør af handlinger, er fuldkommen ved siden af.

Derfor plonkes du for en ikke -nærmere defineret periode - og du behøver
ikke at svare på dette indlæg - jeg vil ikke kunne læse det.

--
ahw

Fra : Alucard

Dato : 16-07-05 14:46

On Sat, 16 Jul 2005 15:20:10 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

>I overensstemmelse med min beslutning om at plonke folk der er fremmedhadere
>og personangribende (groft), er der blevet endnu en plads i mit filter for
>dig, Henri.

Velkommen i klubben Henri...)

Der fik du godt nok (Røde) Arne's pis i kog...)))))

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 14:58

> Velkommen i klubben Henri...)
>
> Der fik du godt nok (Røde) Arne's pis i kog...)))))

Det er da også noget gylle at lukke ud, at jeg, fordi jeg kan se at Hamas
kan føle sig provokeret, at det skulle være lig med at jeg sanktionerer
terror handlinger!

Hvad så med Bent Bendtsen, som jo også har sagt at han føler med sin søn, og
at han vil vedblive med at støtte ham, er Bent Bendtsen så en der
sanktionerer og går ind for kriminelle handlinger som at sælge stoffer?

Eller advokater der forsvarer sine klienter, skulle de gå ind for samme
handlinger?

Der må være sket en kortslutning, både hos Henri Gath og dig.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 16-07-05 15:29

On Sat, 16 Jul 2005 15:57:57 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Det er da også noget gylle at lukke ud, at jeg, fordi jeg kan se at Hamas
>kan føle sig provokeret, at det skulle være lig med at jeg sanktionerer
>terror handlinger!

Du "kan godt se at Hamas kan føle sig provokeret til at lave
terroristangreb"...?????

Klaphat...!!!!

Hvis de er provokeret af muren så kunne de jo springe den i luften
(symbolværdien ville være meget større)....

Men nej.... De vil hellere myrde uskyldige mennesker.....

>Hvad så med Bent Bendtsen, som jo også har sagt at han føler med sin søn, og
>at han vil vedblive med at støtte ham, er Bent Bendtsen så en der
>sanktionerer og går ind for kriminelle handlinger som at sælge stoffer?

Nu er du jo dum at høre på igen...!!!!!

SELVFØLGELIG støtter BB da sin SØN.... Men der var IKKE noget klynkeri
da knægten blev dømt for sine dumheder.....

>Eller advokater der forsvarer sine klienter, skulle de gå ind for samme
>handlinger?

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab.....

>Der må være sket en kortslutning, både hos Henri Gath og dig.

Vi.... (Øhh... JEG) har da i det mindste noget der KAN
kortslutte...

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 15:37

> Du "kan godt se at Hamas kan føle sig provokeret til at lave
> terroristangreb"...?????

Det har jeg jo ikke skrevet..
Citat start..
"Du mener ikke at Israel har gjort noget der kunne siges at være en grund
til
at der er nogen der begynder at bruge våben igen?"
Citat slut ...

Hvordan kan du dog få det til hvad du fortolker??

> Klaphat...!!!!

Riise

> Hvis de er provokeret af muren så kunne de jo springe den i luften
> (symbolværdien ville være meget større)....
>
> Men nej.... De vil hellere myrde uskyldige mennesker.....

Jamen det er da også noget svineri, men jeg skriver jo heller ikke nogen som
helst steder at jeg synes at der er iorden.

> Nu er du jo dum at høre på igen...!!!!!
>
> SELVFØLGELIG støtter BB da sin SØN.... Men der var IKKE noget klynkeri
> da knægten blev dømt for sine dumheder.....

Jeg har da heller ikke "klynket" nogen steder, men beder folk om at kigge
igennem retorikken, og se på realiteterne fakta, du ved.

> Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab.....

Flot argumenteret, og virkelig noget der siger meget om dig.

> Vi.... (Øhh... JEG) har da i det mindste noget der KAN
> kortslutte...

Tsk tsk tsk.
Skift batteri, jeg kan se på dit laange gab, at det er ved at løbe tår for
strøm

--
Allan Riise

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-07-05 19:27

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Riise

LOL!

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 16-07-05 21:03

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> LOL!

Ja.... det var stor humor Arne.

Tim

Fra : Alucard

Dato : 16-07-05 21:40

On Sat, 16 Jul 2005 20:27:12 +0200, "Arne H. Wilstrup"

>LOL!

Nåede vi ned på et plan hvor Arne kan følge med...))

Fra : T. Liljeberg

Dato : 16-07-05 22:36

On Sat, 16 Jul 2005 20:27:12 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

>"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

>LOL!

Og jeg har altid troet, at du hed Arne.

--
Aggressive conduct, if allowed to go unchallenged,
ultimately leads to war - John F. Kennedy

Fra : Tim

Dato : 16-07-05 16:05

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er da også noget gylle at lukke ud, at jeg, fordi jeg kan se at Hamas
> kan føle sig provokeret, at det skulle være lig med at jeg sanktionerer

Ja, ja Allan, din gamle terroristsympatisør.

Tim

Fra : Tim

Dato : 16-07-05 16:04

> I overensstemmelse med min beslutning om at plonke folk der er
> fremmedhadere og personangribende (groft), er der blevet endnu en plads i
> mit filter for dig, Henri.

ROTFL... Arnes filter er vist ved at sprænges )))))

Tim

Fra : Alucard

Dato : 16-07-05 21:42

On Sat, 16 Jul 2005 17:04:28 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>ROTFL... Arnes filter er vist ved at sprænges )))))

Det er vel snart kun Kim og Allan der ikke er der (og måske
Trunte)...

Fra : Tim

Dato : 16-07-05 21:47

"Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message

> Det er vel snart kun Kim og Allan der ikke er der (og måske
> Trunte)...

Nu har vi ikke set Croc længe, men jeg tror osse' han slipper igennem

Det' liggåt' ganske underholdende at være vidne til )

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 21:55

> [...]
>
> Nu har vi ikke set Croc længe, men jeg tror osse' han slipper igennem
>
> Det' liggåt' ganske underholdende at være vidne til )

Nu har du jo heller ikke svært ved at finde noget at stå og grine dumt af,
men husk nu at tørre savlen væk fra mundvigene!

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 17-07-05 08:36

On Sat, 16 Jul 2005 22:55:13 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Nu har du jo heller ikke svært ved at finde noget at stå og grine dumt af,
>men husk nu at tørre savlen væk fra mundvigene!

Og så kommer Allan lige og viser sin (mangel på) intelligens...))

Fra : Allan Riise

Dato : 17-07-05 09:03

> Og så kommer Allan lige og viser sin (mangel på) intelligens...))

Nu er det jo ikke mig der LOL'er og smider smileys ind på praktsik talt alt
der bliver smidt i NG, også når man adspørger Tim om at argumentere, så er
det for det meste hvad man får tilbage, men selvf. man ser jo kun det man
selv vil se, mr. Bigtooth...

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 17-07-05 10:17

On Sun, 17 Jul 2005 10:03:07 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>det for det meste hvad man får tilbage, men selvf. man ser jo kun det man

Når Tim og jeg nu har en "seriøs" informationsudveksling så skal
du absolut komme med dit "Øv bøv hvor er i dumme" )))

Det HAR da været underholdende at se Arne "plonke" til højre og
venstre hver gang han mødte modstand...

Fra : Allan Riise

Dato : 17-07-05 10:26

> [...]
> du absolut komme med dit "Øv bøv hvor er i dumme" )))
>
> Det HAR da været underholdende at se Arne "plonke" til højre og

Jeg synes at det er sørgeligt, også jeres reaktionsmønster, som i visse
tilfælde jo gør, at man har svært ved at tage jer seriøst, hvilket man måske
så heller ikke bør gøre.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 17-07-05 12:12

On Sun, 17 Jul 2005 11:25:51 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Jeg synes at det er sørgeligt, også jeres reaktionsmønster, som i visse
>tilfælde jo gør, at man har svært ved at tage jer seriøst, hvilket man måske
>så heller ikke bør gøre.

Er det ikke rimelig seriøs information at der efterhånden ikke er ret
mange som AHW ikke har filtreret fra...?

Fra : Allan Riise

Dato : 17-07-05 12:41

> Er det ikke rimelig seriøs information at der efterhånden ikke er ret
> mange som AHW ikke har filtreret fra...?

Det drukner i smileys, nogen kunne jo tro at I var ironiske!

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 18-07-05 09:25

> "Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Det drukner i smileys, nogen kunne jo tro at I var ironiske!

LOL ))

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 14:42

> [...]
>
> Allan er en gammelkendt terroristven.........han er altid på
> terroristernes side og kan finde en masse gode forklaringer på deres

At man kan forklare en gerning er ikke lig med at man accepterer samme
gerning.

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 14:41

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu skinner dit had til Israel da virkeligt igennem....

Had?
Næ, det er bare en konstatering af fakta.

> Hvis Hamas virkelig ønskede noget af "deres land tilbage" så skulle de
> bare holde sig i ro..... Israel havde allerede begyndt fjernelsen af
> nogle af bebyggelserne.....

Jeg taler om muren.
Og hvad hjælper det at aflever lidt, når man tager merre et andet sted?

> Faktum er at Hamas og lignende terrororganisationer overhovedet ikke
> er interesseret i fred.... Det eneste de er interesseret i, er totalt
> verdensherredømme....

Pladder, det er netop typisk retorik, som absolut intet har på sig, intet.

> Og du er faldet for venstrefløjens retorik om at Israel (og USA) er
> roden til alt ondt....

Israel er det roden til Muren, og den stjæler land, længere er den vel ikke.

> Det kan muligvis diskuteres hvem der startede... Men din accept af
> terrorisme er da totalt hjernedød..!!!!!

Jeg accepterer ikke terrorisme, hvor står det henne?
Jeg har skrevet at der er en grund til at Hamas føler sig provekeret til at
gribe til våben, men intet sted noget om at jeg sanktionerer det, så stop
det pis med at kalde mig ditten og datten.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 16-07-05 15:27

> [...]

> gribe til våben, men intet sted noget om at jeg sanktionerer det, så stop
> det pis med at kalde mig ditten og datten.

Kan det være at Israels regering forleden besluttede sig for at flytte
sikkerhedshegnet i Østjerusalem længere mod vest, så 55.000
palæstinaarabere kan tilsluttes Vestbredden, i stedet for at lide den
grusomme skæbne at blive tildelt israelsk statsborgerskab ved en endelig
fredsaftale?
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-05 15:38

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> palæstinaarabere kan tilsluttes Vestbredden, i stedet for at lide den
> grusomme skæbne at blive tildelt israelsk statsborgerskab ved en endelig

Hvad end Israel siger er grunden, så er det resultatet der tæller, og det er
at disse Palæstinensere er lukket inde...

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 16-07-05 16:12

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad end Israel siger er grunden,

Jeg har ikke set Israel angive nogen grund.

> så er det resultatet der tæller, og det er at disse Palæstinensere er
> lukket inde...

Du mener vel »ude«, da de ikke har adgang til Israel inden for
sikkerhedshegnet. Det er jo rent faktisk jøderne der er lukket inde, for
at beskytte dem mod selvmords-terroristerne.

For mig at se indicerer den vedtagne flytning af sikkerhedshegnet mod
vest et signal om at man er villig til at diskutere en deling af
Østjerusalem med Mahmoud Abbas. Onde tunger ville så påstå, at man blot
overflytter en trediedel af Østjerusalems knap 150.000 arabere til
Vestbredden for at slippe af med dem - der bor også 150.000 jøder i
Østjerusalem.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 16-07-05 15:38

On Sat, 16 Jul 2005 15:41:06 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Had?
>Næ, det er bare en konstatering af fakta.

Din definition af fakta er IKKE den almindeligt annerkendte....

>Pladder, det er netop typisk retorik, som absolut intet har på sig, intet.

"Absolut intet"..????? Hold kæft hvor du naiv......

>Israel er det roden til Muren, og den stjæler land, længere er den vel ikke.

Det kan diskuteres om "muren" ikke er en forsvarsmur.... Det med at
"muren" stjæler land er nok rigtigt....

> [...]
>gribe til våben, men intet sted noget om at jeg sanktionerer det, så stop
>det pis med at kalde mig ditten og datten.

Du siger selv at du godt kan forstå at Hamas laver terroristangreb
(som det er tilfældet her).....

I min verden er der INTET, jeg gentager INTET, der kan
forklare/begrunde/undskylde terroristangreb.....

Et angreb på et militært mål er IKKE terrorisme i min verden....

Fra : Ingolf

Dato : 17-07-05 17:32

"Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message

> Og du er faldet for venstrefløjens retorik om at Israel (og USA) er
> roden til alt ondt....

Hvis man kigger på hvormange gange USA har holdt Veto-hånden over Israel når
det gælder bosættere og Palæstinensere så taler det det tydeligt hvorfor
nogle opfatter det som åbenlys kammerateri imellem Israel og USA.
http://www.krysstal.com/democracy_whyusa03.html
Alene grunden "jamen.. Israel er et demokrati.. det er Palæstina ikke!"..
holder ikke en meter. Dvs.. hvis bare man kalder sig for et "demokrati" kan
man gøre hvad som helst? Hvordan kan man så tale om en FRI verden?

Fra : Konrad

Dato : 18-07-05 08:52

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

(...)
> [...]
> _igen_ til at høre på, at Israel er så og så grumme. Den evige svikmølle
> mellem de venstreorienterede tågehoveder og terroristerne.

Jeg synes nu det mest interessante er totale skylds-proportionsforvrængning
vi har set i forbindelse med palæstinenserne, fredsprocessen, selvstyret og
de militante grupper. Igen og igen har vi hørt, at selvstyret ikke gør noget
som helst for at bekæmpe terrorisme, ja - de skulle jo faktisk støtte den,
har vi hørt utallige gange her i gruppen (Arafat står bag terroren osv) og
"vi forhandler ikke før palæstienserne får bugt med terrorisme" etc etc. Men
det er da lidt forunderligt, at man kræver at et selvstyre uden særlig mange
ressourcer, som kun har en politistyrke udstyret med pistoler, afkræves at
kunne gøre, hvad INGEN ANDRE LANDE FORMÅR! Hverken USA, England eller nogen
som helst andre er jo i stand til at forhindre terrorisme eller
terroraktiviteter - men man har i årtier afkrævet at et mildest talt
amputeret selvstyre skulle kunne præstere dette umulige, førend man
overhovedet ville overveje forhandlinger. Hvorfor er der ingen af jer
palæstina-kritikere, såsom PER, der forlængst har indset, at i nok var ude
på en vildmand når nu i, akkurat som en israelske regering, kræver at en
noget nær umulig betingelse skal være opfyldt førend de overhovedet vil tale
om at give indrømmelser? Der skal jo ikke mere end én sindssyg gerningsmand
til, før det hele falder til jorden - og det kan ske uanset hvad man gør, så
lad venligst være med at kaste skylden på palæstinenserne som gruppe. Vi
andre kaster jo heller ikke skylden på israelerne som gruppe, når
enkeltpersoner ødelægger freden, og oppisker en yderligere tændt stemning -
som vi f.eks så det med Goldstein eller Sharons provokatoriske "besøg" på
Tempelbjerget.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-05 09:41

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Igen og igen har vi hørt, at selvstyret ikke gør noget
> som helst for at bekæmpe terrorisme, ja - de skulle jo faktisk støtte den,
> har vi hørt utallige gange her i gruppen (Arafat står bag terroren osv)

Man kommer altså ikke uden om at Arafat stod bag terror og at det var
ham der startede 2. intifada. Men heller ikke uden om at Mahmoud Abbas
er af en helt anden støbning, og at med ham kan der forhandles, og at
han gør hvad han kan for at forhindre terroren.

Det er da også helt hen i vejret at begynde at afskyde 100+ raketter mod
Israel og bosættelserne i Gaza-striben, umiddelbart før de skal fjernes.
Medmindre man direkte ønsker at sabotere fredsprocessen - eller man fra
Hamas' ser det som led i en magtkamp mod selvstyret og Mahmoud Abbas.
Hamas mv /ønsker/ jo ikke en fred, hvor Israel stadig eksisterer som
jødisk stat. De ønsker Israel ausradiert, og dets jødiske befolkning
smidt i Middelhavet - eller gasset.
--
Per Erik Rønne

Fra : Konrad

Dato : 19-07-05 09:20

> Man kommer altså ikke uden om at Arafat stod bag terror

Ja - i 70'erne - men det er jo ikke det, Israel har haft i tankerne.

>og at det var
> ham der startede 2. intifada.

Nej - det gjorde Sharon - uden tempelbjergbesøg ingen intifada, og det var
jo også selve målet med hans (allerede inden han gjorde det) stærkt omtalte,
stærkt kritiserede og stærkt problematiske besøg.

> Men heller ikke uden om at Mahmoud Abbas
> er af en helt anden støbning, og at med ham kan der forhandles, og at
> han gør hvad han kan for at forhindre terroren.

Han sidder heller ikke i husarrest.

> Det er da også helt hen i vejret at begynde at afskyde 100+ raketter mod
> Israel og bosættelserne i Gaza-striben, umiddelbart før de skal fjernes.

Ja - med al tydelighed viser det jo, at der er ukontrollable kræfter blandt
palæstinenserne der ikke vil have fred. Og det er disse kræfter du altid har
ment det palæstinensiske selvstyre havde 100% kontrol over - ja endda
"sendte ud" når det beskidte arbejde skulle udføres.

> Medmindre man direkte ønsker at sabotere fredsprocessen

Det er jo klart målet. Disse kræfter stiller sig åbenbart ikke tilfreds med
de områder palæstinenserne har "fået", og der skal da helt sikkert være en
del af dem, der - som du jo har været inde på sådan cirka 1.000.000 gange -
ønsker Israel fjernet fra landkortet. Bosætternes åndsfæller, med andre ord,
bare modsat fortegn.

Herre Jemini.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-07-05 11:52

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja - i 70'erne - men det er jo ikke det, Israel har haft i tankerne.

Han fortsatte med terroren indtil sin død.

> Nej - det gjorde Sharon - uden tempelbjergbesøg ingen intifada, og det var
> jo også selve målet med hans (allerede inden han gjorde det) stærkt omtalte,
> stærkt kritiserede og stærkt problematiske besøg.

2. intifada startede inden Sharon besøgte Jerusalems største
turistattraktion {og jeg ser intet at kritisere ham for her}. Besøget
fandt i øvrigt sted før han blev statsminister.

> Han sidder heller ikke i husarrest.

Der var en grund til at han sad i »husarrest« - og han havde i øvrigt
hele tiden mulighed for at flytte tilbage til udlandet.

> [...]
> ment det palæstinensiske selvstyre havde 100% kontrol over - ja endda
> "sendte ud" når det beskidte arbejde skulle udføres.

Arafat havde kontrollen, i hvert fald over »Al Aqsa Martyrerne«, som var
direkte loyale mod Arafat. Det er da heller ikke dem der har startet det
nuværende vanvid.

> [...]
> ønsker Israel fjernet fra landkortet. Bosætternes åndsfæller, med andre ord,

Bosætterne er nu ikke lige så rabiate som Hamas.

> Herre Jemini.

Heller ikke jeg bryder mig om den virkelighedsopfattelse, man finder
blandt mange palæstinensere. Men man må huske på, at de er opflasket med
Der Stürmer-agtige historier.
--
Per Erik Rønne

Fra : Konrad

Dato : 19-07-05 12:30

> Han fortsatte med terroren indtil sin død.

Det synes jeg da du skulle dokumentere.

> 2. intifada startede inden Sharon besøgte Jerusalems største
> turistattraktion

Nej - den startede som følge af hans besøg.

>{og jeg ser intet at kritisere ham for her}. Besøget
> fandt i øvrigt sted før han blev statsminister.

Ja, for besøget skulle netop trigge en opstand der kunne sikre ham valget -
han gik netop på valg på en hårdere kurs.

> Der var en grund til at han sad i »husarrest« - og han havde i øvrigt
> hele tiden mulighed for at flytte tilbage til udlandet.

Med andre ord havde han ikke samme forudsætninger for at kunne bekæmpe nogen
som heslt form for terror. I øvrigt er det skammeligt at du mener det skulle
være en option, at en folkevalgt statsleder da bare kan flytte til udlandet
hvis ikke han vil sidde i husarrest.

> Arafat havde kontrollen,

Åbenbart ikke. Det eneste der har ændret sig sdien hans død er Israels
indstilling - i hvert fald på papiret.

> i hvert fald over »Al Aqsa Martyrerne«, som var
> direkte loyale mod Arafat. Det er da heller ikke dem der har startet det
> nuværende vanvid.

Nej, så hvad har de med sagen at gøre?

> Bosætterne er nu ikke lige så rabiate som Hamas.

Målt på hvilken skala?

> Heller ikke jeg bryder mig om den virkelighedsopfattelse, man finder
> blandt mange palæstinensere. Men man må huske på, at de er opflasket med
> Der Stürmer-agtige historier.

Og jøderne med Ahneerhbe, ditto.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-07-05 13:22

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Det synes jeg da du skulle dokumentere.

Sig mig, har du ikke læst aviser de sidste fem år, herunder de
internationale? Det var da yderst åbenlyst hvad han gjorde.

> Nej - den startede som følge af hans besøg.

Nej, den startede et par uger inden.

> Ja, for besøget skulle netop trigge en opstand der kunne sikre ham valget -
> han gik netop på valg på en hårdere kurs.

Og din præmis er jo forkert.

> [...]
> være en option, at en folkevalgt statsleder da bare kan flytte til udlandet

Han var ikke »folkevalgt statsleder«, alene i og med at han ikke var
»statsleder«. I øvrigt erklærede Al Aqsa Martyrernes Brigader jo
konsekvent deres loyalitet til ham - og vi så endda interviews i dansk
fjernsyn, hvor folk derfra sagde, at hvis han offentligt sagde at de
skulle stoppe, og hvis han brugte de »rigtige« vendinger, så ville de
naturligvis gøre det.

> Åbenbart ikke. Det eneste der har ændret sig sdien hans død er Israels
> indstilling - i hvert fald på papiret.

Du glemmer tilbagetrækningen fra Gaza ...

> Nej, så hvad har de med sagen at gøre?

Det tyder jo på at Al Aqsa Martyrerne har overført deres loyalitet til
Mahmoud Abbas.

> Målt på hvilken skala?

Afsender de måske raketter mod arabiske områder? Sender de måske unge
selvmordsbombere ud for at dræbe arabere?

> Og jøderne med Ahneerhbe, ditto.

Vås. Men det er tydeligt blandt nogle blevet populært at opfatte jøderne
som en slags nazister.
--
Per Erik Rønne