JP-leder: "Ikke alle muslimer er terrorist~
Fra : Torben Østrup

Dato : 15-07-05 09:08

Fra artiklen:

"Hvad kan vi gøre bedre for at komme terrorismen i forkøbet?

I gårsdagens avis blev det konstateret, at der i Danmark blandt radikale
islamister bliver rekrutteret terrorister..oplysningen fører uundgåeligt til
det nærliggende spørgsmål: hvornår bliver disse potentielle terrorister
aktiveret til handlinger mod civilbefolkningen her i landet?

Det vil være naivt og virkelighedsfjernt at lulle sig ind i den
forestilling, at vi går fri.

PET skal naturligvis have al den opbakning og politiske støtte, som
efterretningstjenesten får brug for i arbejdet med at terrorsikre samfundet.

Ligeledes skal der appelleres til den danske offentlighed om ikke at
mistænke enhver muslim for at være potentiel terrorist. Vi må mane til
besindighed og kølig omtanke.

Men skal vi rive ondet op med rod, skal der anderledes omfattende midler
til."

Så langt som hertil er jeg personligt enige med JPs leder-skribent. Specielt
det sidste at skal vi vedrørende terrorismen: "rive ondet op med rod, skal
der anderledes omfattende midler til".

Og de anderledes omfattende midler er efter min mening permanent deportation
af de af muslimerne som er krimimelle selvfølgelig inklusiv de potentielle
terrorister der desværre måtte vise sig at være her i landet.

Permanent repatriering af det store mindretal af muslimerne der støtter
disse terrorister. Dette er ofte sammenfaldende med dem som ikke vil
integreres (måske fordi de pågældende heller ikke evner det) ved at de
forbliver boende i ghettoerne, ikke selv gør sig tilstrækkelige
anstrengelser for at lære sproget.

Samt i øvrigt heller ikke sørger for at næste generation (deres børn og
børnebørn) bliver ordentligt integreret. Dette gennem at lære sproget, få en
ordentlig skolegang og dermed også opnå en uddannelse. Det er i øvrigt ofte
børn som disse der bliver kriminelle (mere eller mindre med deres forældres
billigelse). Når de så endelig bliver gamle nok skal de så tvangsgiftes med
en person fra oprindelseslandet.

Disse personer skal alle uden undtagelse repatrieres . Betingelse for at
dette kan ske er selvføgelig at de understøttes af den danske stat indtil de
igen kan stå på egne ben i oprindelseslandet.

Til sidst skal der også ske deportation af de imamer som med denne leders
ord helt rigtigt: "der fredag efter fredag tordner mod det samfundssystem,
som giver dem lov til at ytre sig: I spreder had til det system, som giver
jer husly, og som I og jeres fredagslyttere selv har ønsket at bo i. Og
jeres hadefulde angreb på USA og Vesten er kun med til at gøde jorden for
potentielle terrorister, som I er med til at hjernevaske."

Disse imamer er nemlig en del af det stigende islamiske problem i DK og som
det ovenståede uddrag tydeligt viser IKKE en del af løsningen.

Så det er her jeg lodret uenige med lederskribenten i at: "dette er derfor
en appel til alle retsindige og moderate danske muslimer, som heldigvis
udgør det store flertal: ryd op i egne rækker, hold øje med jeres radikale
trosfæller og gør dem ukampdygtige på demokratisk vis. Meld dem til
myndighederne, når I har den mindste mistanke.

De HAR haft chancen for at melde de pågældende til myndighederne og dermed
bevise overfor resten af samfundet hvor deres loyalitet ligger. Ved at
undlade dette har de vist at denne først og fremmest ligger hos islam
nærmere bestemt imamerne og terroristerne. Samt at de sætter denne loylitet
(overfor islam) højere end de gør loylatiten over for det samfund som de
lever i og dettes love som står over islam.

Leder:

Hjælp til selvhjælp

IKKE ALLE muslimer er terrorister. Men så godt som alle terrorister er
muslimer.

Det er den dybt tragiske og opsigtsvækkende kendsgerning, der endnu engang
er blevet aktualiseret efter identifikationen af gerningsmændene bag sidste
uges London-terror.

Det fortvivlende i denne kendsgerning er imidlertid, at den lægger kimen til
religionshad, hævn og diskrimination.

I Storbritannien har det netop ført til, at en ung mand af pakistansk
oprindelse, som de fire London-terrorister, er blevet tævet ihjel.

Episoden vil føre til større polarisering mellem befolkningsgrupperne og
religionerne, og hermed vil terroristerne have opnået, hvad de ville: at
skabe det had, der skaffer endnu flere potentielle terrorister.

I Storbritannien er både politikere og befolkning chokerede, fordi man netop
havde den fælles overbevisning, at en fornuftig integrationspolitik var
lykkedes. Hvorefter fire personer, opvokset i det britiske samfund,
pludselig springer ud som terrorister.

Herhjemme maner begivenheden naturligvis til dybe overvejelser. Hvad kan vi
gøre bedre for at komme terrorismen i forkøbet?

I gårsdagens avis blev det konstateret, at der i Danmark blandt radikale
islamister bliver rekrutteret terrorister til Irak.

[...]

til. Og de skal findes i de muslimske miljøer her i landet.

[...]
dem til myndighederne, når I har den mindste mistanke. For jeres egen skyld.
For sker der en yderligere radikalisering, som eventuelt fører til terror på
dansk grund, vil samtlige muslimer i landet blive lagt for had af
folkestemningen.

Derfor er dette også en appel til de imamer, der fredag efter fredag tordner
[...]

Hvorfor ikke søge til årsagen, når I imamer holder fredagsbøn: Kræv
demokrati i jeres hjemlande, så jeres venner og slægtninge dér kan udtrykke
sig lige så åbent og risikofrit, som I selv kan her! For manglen på
demokrati i de arabiske lande er en af de væsentligste årsager til
terrorismen.

En sådan appel og holdning vil ikke alene skabe respekt hos jeres danske
medborgere. Den vil også medvirke til et mindre polariseret dansk samfund.

Det vil være muslimsk hjælp til selvhjælp.

Artikel: http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3155884

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Martin Kristensen

Dato : 15-07-05 09:20

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> wrote in message

> [...]
> integreres (måske fordi de pågældende heller ikke evner det) ved at de
> forbliver boende i ghettoerne, ikke selv gør sig tilstrækkelige

Ofte er det bare tilsyneladende velfungerende og velintegrerede muslimer,
der begår terror.

Fra : Torben Østrup

Dato : 15-07-05 09:41

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> "Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> wrote in message

> deportation

> Ofte er det bare tilsyneladende velfungerende og velintegrerede muslimer,
> der begår terror.

Ja men derfor skal de alligelvel deporteres permanent.

Men der hvor de derimod henter deres primære støtte fra er: dem som ikke vil
integreres (måske fordi de pågældende heller ikke evner det) ved at de
forbliver boende i ghettoerne, ikke selv gør sig tilstrækkelige
anstrengelser for at lære sproget.

Disse skal så til genæld repatrieres, men betingelsen for dette er at de
understøttes økonomisk af den danske stat indtil de igen kan klare sig i
hjemlandet.

Derudover skal der også ske deportation af specielt de imamer der med deres
udtalelser er med til at legitimere terroristerne.

Så har man med JP lederens ord: revet "ondet op med rod"
Dette sker så også med lederens ord: "anderledes omfattende midler" såsom
deportation og repatriering.

Torben Østrup
_____________________

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-07-05 11:52

> [...]

> medborgere. Den vil også medvirke til et mindre polariseret dansk samfund.
>
> Det vil være muslimsk hjælp til selvhjælp.

Jeg så også i går på Deadline at Trads mente man skulle i "dialog" med de
rabiate imamer fra tredjeverdenslande. Det mener jeg er fuldstændig spild af
tid, sådanne personer et typisk nogle, som fra femårs alderen er blevet
indoktrineret med Koran, og Hadith, - ofte har de lært Koranen udenad fra
den alder. Sådanne menneskers hele livsværdisystem er fastfrosset i ideen
med at islam er den eneste sande religion, og at vestlig livsstil er den
værste af alle synder. Det er ikke noget man bare lige kan omlære gennem
lidt dansk grundvigsk "dialog", de skal jo også en dag hjem og rase videre i
de sædvanlige spor om jøders og vantros nederdrægtighed, Israels og USAs
verdensforbrydelser, så de har ingen interesse i at blive "for danske".

Dem man opdager, opfordrer til had mod vestens åbne samfund, bør have deres
religionsopholdstilladelse inddraget og sendes hjem til mere lydhøre
proselytter, - som man også gør i Tyskland, Holland og Frankrig.

Fra : Torben Østrup

Dato : 15-07-05 13:40

> [...]
> deres religionsopholdstilladelse inddraget og sendes hjem til mere lydhøre
> proselytter, - som man også gør i Tyskland, Holland og Frankrig.

Enige men det er også det jeg skriver i det indlendende indlæg nemlig at:

Fra : Allan Riise

Dato : 15-07-05 14:16

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som
> det ovenståede uddrag tydeligt viser IKKE en del af løsningen."

Det er meget svært at de hvad der er sitater idine skriv, er du vidst blevet
bekendt med tidligere, og hvad der er Dine meninger.
Kunne du evt. starte og slutte med....
Citat start ...
"bla bla bla"
Citat slut ..

venligst.
--
Allan Riise

Fra : Torben Østrup

Dato : 15-07-05 14:33

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Det er meget svært at de hvad der er sitater idine skriv, er du vidst
> blevet bekendt med tidligere, og hvad der er Dine meninger.

Det der er citater er altid skrevet med anførselstegn = " når det starter
samt på samme måde anførselstegn = " når citatet slutter.

Og det er konsekvent for alt hvad jeg citerer.

Og det er i øvrigt en udbredt almen anerkendt måde at citerer på.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Allan Riise

Dato : 15-07-05 15:17

> [...]
>
> Og det er konsekvent for alt hvad jeg citerer.
>
> Og det er i øvrigt en udbredt almen anerkendt måde at citerer på.

Det vi du så ikke, og det er da også ok, men det kan jo nemt blive noget
fnidder at læse, så du må undskylde hvis jeg springer dine, X-postede
(hvilket ikke er så godt ifølge fundatsen) indlæg hvori du i et indlæg
citerer op til flere laange artikler...

--
Allan Riise

Fra : Torben Østrup

Dato : 15-07-05 15:32

> [...]
> fnidder at læse, så du må undskylde hvis jeg springer dine, X-postede
> (hvilket ikke er så godt ifølge fundatsen) indlæg hvori du i et indlæg

Jeg fastholder at jeg citerer helt korrekt efter de gængse normer og med
mindrer fundatsen siger noget andet vedrørende det så vedbliver jeg med det.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : T. Liljeberg

Dato : 15-07-05 15:45

On Fri, 15 Jul 2005 16:17:09 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>fnidder at læse, så du må undskylde hvis jeg springer dine, X-postede
>(hvilket ikke er så godt ifølge fundatsen) indlæg hvori du i et indlæg

Nu vi taler om citater... kan du ikke klippe de 100 linier, der er
overflødige i forhold til dit svar?

--
Aggressive conduct, if allowed to go unchallenged,
ultimately leads to war - John F. Kennedy

Fra : Allan Riise

Dato : 15-07-05 15:43

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Nu vi taler om citater... kan du ikke klippe de 100 linier, der er
> overflødige i forhold til dit svar?

Jo da, glemmer det desværre til tider.

--
Allan Riise