Sygdommen i ledelsen
Fra : Lyrik

Dato : 13-07-05 10:18

Rumfærgen var klar til at blive sendt op! Så faldt vinduet til cocpittet af
mens den stod stille og faldt ned på jorden!
Den kvindelige leder fra NASA stod frem og sagde at "de havde testet vinduet
og kunne konstatere at det passede"! Hun var på ingen måde "shaken or
stirred"! Der var faktisk "fuld fart på kvinden"! Hendes
"omnipotens=almægtighed" var ikke til at ryste!

På dette tidspunkt skal vi se lidt på sygdommen "Manio-depression".

Kendetegnende for den maniske patient er en følelse af omnipotens(almagt)!
Der er fuld fart på dem, de sprudler af energi og "gode idéer"!
Har du et problem, så har de per automatik, en straksløsning klar i ærmerne!
De arbejder for "2 personer" hele tiden, de er dem som kun sover 3 timer i
døgnet fordi deres nyopdukkede idéer hele tiden forhindrer dem i at falde
til ro!
Det er "firmaets mest betroede medarbejder"! Men som vi kan se, så holder
det ikke! De mangler realitetssans og balance i tilværelsen. Det er dem som
folk i familien ikke kan holde ud i længden på grund af deres sygeligt
opskruede tempo!
Du finder dem på alle ledende poster i dagens samfund hvor de er utrættelige
konsulenter, politikere og iværksættere langt ud over hvad et almindeligt
menneske kan præstere!
Jeg vil hævde at de snart sidder på alle fremtrædende poster.

Jeg talte med en ledende sælger på lukket afdeling. Han var elsket af
firmaet fordi han arbejdede for 2! Ind imellem sad han "brak" i 3 måneder på
den lukkede afdeling som en slags "orlov fra firmaet"! Det var i den
depressive periode.

Når en psykiatrisk afdeling får en manisk patient ind, så siger de at "Du
skal lige have taget et blodtryk, så derfor skal du ligge stille i 15
minutter"!
Dette stemmer med deres norm om "en god idé", så de lægger sig og-falder
tungt i søvn! Så "glemmer" man at vække dem!))
Faren ved manien og symptomerne er:"En meget høj hvilepuls! Den kan faktisk
være 100 i hvile! Det livstruende ligger i en overophedning af organismen
hvor temperaturen stiger op over 42 grader!
De skal slappe af! Ofte stopper man det "maniske drive" ved et elektrochock
som er ganske effektivt og den eneste løsning ved manisk delerium!

Det er farligt at bruge disse manikere som forbillede i samfundet. De vil
sætte "arbejde længere og mere" som idealer for de almindelige raske
borgere.
Deres omnipotens vil ikke holde vand når man betragter deres idéer på
nærmere hold! De vil spilde oceaner af $ på¨udsigtsløse almagtsprojekter. De
vil fornægte ethvert nederlag og forsikre at "vinduet til cocpittet passer
skam"! Selv om det falder ynkeligt til jorden!
De vil "meget let kunne kontrollere hele samfundet" ved deres almægtighed og
beskytte os imod enhver menneskelig fejl!
Men vi skal ikke tro på dem!
Hvordan opdages de! Tag din hvilepuls hvis du er i tvivl! Er den underlig
høj, så kan der være noget om snakken! Sover du kun "et par timer hver nat"?
Sammenholdt med hvilepulsen snerper det nu kraftigt derhenaf!
Nægter du det i din omnipotens? Så er den helt sikker!-
Men du behøver ikke tabe ansigt!
Ned til Matas og køb en pakke "Velzina" eller tilsvarende Perikumprodukt.
Start med 1 hver dag! Bliver du nu mærkelig træt ved 1-tiden og sover
længere end de vante 3 timer, så har du igen løst et problem!))

Hilsen
Jens

Fra : Tim

Dato : 13-07-05 10:52

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
> [...]
> "omnipotens=almægtighed" var ikke til at ryste!
>
> På dette tidspunkt skal vi se lidt på sygdommen "Manio-depression".

Lyrik for helvede

Tim

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-07-05 11:48

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Start med 1 hver dag! Bliver du nu mærkelig træt ved 1-tiden og sover
> længere end de vante 3 timer, så har du igen løst et problem!))

Gad vide om den er sponsoreret af firmaet "Lej et lig" ?

Ja, det er godt nok uprofessionelt.

--
Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 13-07-05 12:40

On Wed, 13 Jul 2005 at 09:18 GMT, Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:
> [...]
> menneske kan præstere!
> Jeg vil hævde at de snart sidder på alle fremtrædende poster.

Men som situationen er i dag hvor under 1/3 del af befolkningen indbetaler mere
til statskassen end de modtager, bliver os der arbejder og bidrager nødt til
at arbejde i det vanvittige tempo - for at typer som NoTrabajo og andre bevidst
arbejdssky elementer kan få mad på bordet hver dag.

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that

Fra : Lyrik

Dato : 13-07-05 13:28

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> bevidst
> arbejdssky elementer kan få mad på bordet hver dag.
+++++++++++++++++++++++++++++
Mon ikke de bare har følt nødvendigheden af at stå af det manisk opskruede
ræs?

Hilsen
Jens

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 13-07-05 13:38

> Mon ikke de bare har følt nødvendigheden af at stå af det manisk
> opskruede ræs?

Netop! Jeg har just afsluttet en studietur (med sociologiske field-
eksperimenter) til Rhodos med Anders Vind Ebbesen som ledsager. Ved siden
af det planlagte arbejde var det også interessant at se at Anders, da han
fik mulighed for det nu når arbejdet ikke kaldte, sove op til 15 timer i
døgnet.
Som en ven af ham er jeg bekymret for at hans arbejdsmæssige indsats måske
forkorter hans liv, men som en borger i samfundet Danmark, så glæder det
mig at han knokler derudaf for os andre.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Bo Warming

Dato : 14-07-05 02:49

> [...]
> +++++++++++++++++++++++++++++
> Mon ikke de bare har følt nødvendigheden af at stå af det manisk opskruede

Langt under 1/10 af befolkningen designer og vedligeholder de robotter, der
producerer alt forbrug bl.a. "den mad
vi skal have på bordet hver dag".
Men borgerløn er demoraliserende, så det er godt, at Glistrups
tvangsaktiveringsforslag blev lov.
Det bør forbedres på og ung-i-arbejde bør især gøres mere meningsfuldt, så
de ny på arbejdsmarkeder
forstår at man bør yde før nyde
Både slaver i fortiden og lønarbejdere nu, slider sig ikke op , men holder
pauser - stress er ikke om travlt "ræs", men
ond social arv, som ændres gradvist via mere personlig frihed, mindre
fremmedgørende lovjungle og lavere skat.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-07-05 17:20

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse news:db2m8s$1qhb$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> var på ingen måde "shaken or stirred"! Der var faktisk "fuld fart på kvinden"! Hendes "omnipotens=almægtighed" var

Uret er da begyndt at tikke igen T- 02:34:11
http://www.nasa.gov/returntoflight/launch/index.html

Jan Rasmussen
A Columbian in a great Enterprise
will Endeavour to Discover Atlantis

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-07-05 18:43

"Jan Rasmussen" <1@2.1> skrev i en meddelelse news:42d53fb2$0$170

> Uret er da begyndt at tikke igen T- 02:34:11
> http://www.nasa.gov/returntoflight/launch/index.html

Men ikke ret længe,,( Today's launch has been scrubbed) 00:00:00

Hmm.

Jan Rasmussen

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 14-07-05 08:14

> [...]

> Det er farligt at bruge disse manikere som forbillede i samfundet. De vil
> sætte "arbejde længere og mere" som idealer for de almindelige raske

Jeg har arbejdet med at bringe Navisions produkter frem i verdenen (som
chefkonsulent og bestyrelsesmedlem hos en af forhandlerne), så firmaet til
sidst kunne sælges for ca. 11 milliarder. I min snart 19 år lange karriere
har jeg oplevet 1 reelt dødsfald i tjenesten, en kollega som begik selvmord
og en som røg ind i en gummicelle. Når jeg tænker tilbage på den gavn som
min og ligesindede indsats har betydet for landet, så er disse ofre små i
forhold den gevinst som kom ud af det. Vi har dannet en industri ud af
ingenting. Godt nok en industri, hvor man er færdig enten som 40-årig eller
når en familie kommer til i det private, men en industri med flere tusinde
ansatte.

Problemet har været at en ledelse som uddelegerer og lader personalet
arbejde i teams med en stor grad af selvstændighed også til dels svigter
medarbejderne. Medarbejderne i branchen hører på ingen måde til blandt de
sløveste knive i skuffen. De ved godt at kæden ikke er stærkere end svageste
led i skuffen. De medarbejdere, som ikke kan holde tempo ryger derfor ud som
resultatet af et ubevidst gruppepres. Hvis ledelsen ikke går ind og smider
det svageste led væk inden at kollegaerne gør det, så kan der opstå skader
på den svageste medarbejder. Skader, som kun ærefuld kan løses ved at
medarbejderen søger væk af egen drift eller selv søger en afslutning
kamufleret som en ulykke. Nu hvor efterlønnen langsomt er på vej væk, er det
højst opnåelige at falde i tjenesten.

En stærk autoritær ledelse er naturligvis en løsning. Selv om CPU-kæden blev
manøvreret i døden af forskellige leverandører i starten af 90'erne, så er
deres ledelsestil stadig noget som branchen har taget til efterretning.
Mange andre ser dog også på hvordan Philips i Danmark blev forvandlet fra at
være et rent TV/Radio foretagende til at blive en markant spiller på
PC-markedet. Men interne forhold i virksomheden alene giver ikke en god
arbejdsplads. Virksomheden kan ryste af at blive tvunget ud af en
dvaletilstand, som de har bragt sig i efter for mange gode år uden
udfordringer. Man kan tage det offentlige, som aldrig tilnærmelsesvis har
arbejdet i det tempo, som det private erhvervsliv kører i. Her har man
aktivt kunne fravælge sig et liv med karriere og egentlig blot få en stol at
sidde i, mens at man ventede på pension. Nu skal disse arbejdspladser
pludselig måles og det kommer til at koste.

Spørgsmålet er om det er rimeligt at samfundet aktiv skal fravælge denne
sociale indsats over for mennesker, som dybest set ikke kan have været
arbejdsduelige, da de aktivt har søgt disse fripladser i samfundet.

I den private virksomhed er der ingen tvivl. Som IT-chef har jeg det princip
at virksomheden betaler skatter samt afgifter og tilgengæld sørger samfundet
så for at have kvalificeret arbejdskraft, som virksomheden kan bruge og
smide væk, når kvalifikationerne ikke længere rækker. Så må samfundet
opkvalificere, så den enkelte medarbejder kan komme i arbejde igen. Det
gælder også for mig, som nok må gå til samfundets pengekasser omkring 2010,
hvor min ekspertice - Navision XAL - lukker ned af hensyn til Microsoft
fortsatte salg. Medarbejdere er som alle andre aktiver. De anskaffes for at
blive brugt til de ikke virker mere eller bliver for dyre i vedligeholdelse
forhold til en nyt aktiv.

Men tilbage til det offentlige. Burde vi ikke erkende at vi har brug for en
stødpude til de beskadigede arbejdsressourcer som ikke kan performe på fuld
kraft? Prisen er kun et spørgsmål om at ligge visse faggrupper om til
aktivering, som man i det seneste år blandt andet har gjort med
pedagogmedhjælpere. Her har man lavet en massiv besparelse uden at der reelt
er blevet færre ansatte.

Jeg vil tro at vi om få år ser nødvendigheden at have arbejdspladser, hvor
tempoet ikke er så højt - global konkurrence eller ej.

> [...]
> Start med 1 hver dag! Bliver du nu mærkelig træt ved 1-tiden og sover
> længere end de vante 3 timer, så har du igen løst et problem!))

Et andet godt råd er: Hold en pause fra arbejdet, hver gang du hører afdøde
slægtninge tale og ser et stærkt hvidt lys.

Carsten Overgaard
- som har en hvilepuls på 52. Der er temmelig mange i min familie, som på
det sidste har fået en hvilepuls på 0. Det er ikke så sundt som det lyder.

Fra : Lyrik

Dato : 14-07-05 12:45

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller
> når en familie kommer til i det private, men en industri med flere tusinde
+++++++++++++++++++++++++
Al ære værd. Det vi imidlertid må se på, det er konsekvenserne af at have
maniske ledere.
Ifølge psykiaterne så kendetegnes manikeren ved sin sprudlen af
TILSYNELADENDE gode idéer!
ser man dem efter i sømmene,- så krakkelerer de!

De bliver fremsat fordi sygdommen kræver det og ikke fordi de er helt
igennem gode! De ser gode ud! men de holder ikke vand. De udspringer ofte af
meget pludselige indfald.
De duperer deres omgivelser ved deres sikre omnipotente dynamiske væsen, som
aldrig er i tvivl om succes!
Hvis man helt og holdent følger dem så oplever man ballonfirmaer der puster
sig op i selvfed sikkerhed og så springer ballonnen med konkurser og
elendighed til følge!

De seneste år viser det med al ønskelig tydelighed!
Endvidere er det jo betænkeligt at lade syge lede,- således at hvis de
kommer i behandling og bliver raske så kan de ikke bruges!

Firmaer som består i en generation eller mere er det lange sejge træk der
giver tillid til en nation og mere vedvarende arbejdspladser.
Det kræver en mere velgennemtænkt strategi hvor alt bliver tilgodeset. Men
det lønner sig. IMHO.
Se på Maersk eller IBM!

Men selvfølgelig kan de psykisk syge ikke undværes. De er normbrydere qua
deres lidelse og kan give friske inspirerende pust.
Lad os tage to manio-depressive som har sat sig spor i DK: Grundtvig og Jens
Otto Kragh som de mest kendte.

Men manikerens tempo kan aldrig blive normsættende for normalbefolkningen,
det vil denne i længden modsætte sig, det må du forstå. Endvidere bryder
normalbefolkningen sig heller ikke om ledere med syge idéer fremsat med
omnipotent retorik og måske magt bag.
Firmaer med den slags ledelse og tempo vil på et eller andet tidspunkt
krakkelere.

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 16-07-05 09:50

For at kunne holde trit med de maniske ledere er deres normale medløbere
nødt til at dope sig med kokain!

Det ses af en tysk undersøgelse af Eu-parlamentet hvor der fandtes udbredte
spor af stoffet!
Det er ikke så mærkeligt! De vil være med i forreste linie!

Men ligesom i al anden konkurrenceidræt går vi ind for forbud imod doping!
Forlang dopingtest af de politiske ledere samt erhvervsledere!
Det er langt mere samfundsrelevandt end de evindelige dopingtests af
cykelryttere!

Hilsen
Jens