Svineri
Fra : Jensen

Dato : 12-07-05 11:28

Jeg undre mig over hvordan mine medmennesker har det i deres stuer og
hjem,
det må være et stort svineri , efter den måde der svines de stæder der er
offentlige tilgængeligt, det være sig områder omkring boliger, parker
skove
og strande.
Det var på tide at folk lærte at rydde op efter sig selv.

--
Hej fra Børge Højlund Jensen.
Min hjemmeside. http://oz5vib.webbyen.dk

Fra : Tim

Dato : 12-07-05 12:17

"Jensen" <borgeh@jensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> skove
> og strande.
> Det var på tide at folk lærte at rydde op efter sig selv.

Enig... det kan da for fanden vel ikke være så svært at tage sit møg med
hjem, eller at finde en skraldespand.

Det er faktisk et kraftigt voksende problem, som vi andre skatteydere må
betale ekstra for at få fjernet, samtidig med at vi oven i købet skal se på
svineriet.

Det er sgu' utroligt, at der findes mennesker der fatter det...

Tim

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 12-07-05 12:35

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev:

> Enig... det kan da for fanden vel ikke være så svært at tage sit
> møg med hjem, eller at finde en skraldespand.

Om der så står en skraldespand en halv meter væk smider alt for mange
alligevel deres affald på jorden. Så det er åbenbart uendeligt svært.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Konrad

Dato : 12-07-05 12:39

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

> Om der så står en skraldespand en halv meter væk smider alt for mange
> alligevel deres affald på jorden. Så det er åbenbart uendeligt svært.

Og man kunne jo være så fræk at henvise til "rødskrigernes" argumenter i
forbindelse med dåse-debatten og det mangelfulde returpant-system. Men næh
nej - husker f.eks jeg henviste til Sverige, hvor der ligger millioner af
dåser ude i naturen - men det var jo bare rødskrigeri.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-07-05 12:51

Konrad wrote:
> [...]
> nej - husker f.eks jeg henviste til Sverige, hvor der ligger millioner af
> dåser ude i naturen - men det var jo bare rødskrigeri.

Problemet er jo nok ikke nær så meget de danske dåser MED pant, som de
billige tyske og østeuropæiske dåser UDEN pant?

Måske skulle man også sætte panten op til en rund femmer, så det faktisk
kunne betale sig at returnere, ligesom man ser det med indkøbsvogne?

Hvis altså ikke dèt giver for mange problemer med udbetaling i kiosker
og lignende, når folk lige kommer forbi med et par tomme kasser til ca.
175 kr stykket! ;-D)

Det er i hvert fald problematisk at panten ligefrem er blevet sænket, så
det hurtigt ligger "under smertegrænsen" bare at smide flasker og dåser
fra sig...

Noget andet er så at det - pant eller ej - selvfølgelig er noget værre
svineri at smide den slags i naturen. Desværre er der ligeledes mange,
der åbenbart ikke kan finde den nærmeste genbrugsstation og derfor bare
foretager deciderede skraldedumpninger i skovene...Jeg er ked af at sige
det, men jeg har altså lidt svært ved at tro at det er indfødte danskere
der gør sådan noget...

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter Bang

Dato : 12-07-05 13:25

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev:

> [...]
>panten ligefrem er blevet sænket, så
>det hurtigt ligger "under
>smertegrænsen" bare at smide flasker og dåser

Indfødte danskere sviner ikke i naturen ...

De kører heller ikke spritkørsel. De banker heller ikke deres
koner og børn. De snyder heller i skat. De begår heller ikke
butikstyveri. De bliver heller ikke voldelige til fodboldkampe. De
kopierer heller ikke cd'er og film. De borer heller ikke ders
knallerter. De arbejder heller ikke sort. De vælter sig heller
ikke rundt i ecstasy på discotekerne. De lader heller ikke deres
hunde skide på legepladser og boldbaner.

.... så selvfølgelig har du svært ved at tro, at de sviner i
naturen.

Fra : Tim

Dato : 12-07-05 13:32

"Peter Bang (slet VL551)" <peterbang@VL551privat.dk> wrote in message

> [...]
> hunde skide på legepladser og boldbaner.
>
> ... så selvfølgelig har du svært ved at tro, at de sviner i

LOL du er en idiot manner

Harrrhhhhghahahaha

Tim

Fra : Peter Bang

Dato : 12-07-05 13:38

Tim <thpetersen@hotmail.com> skrev:
>"Peter Bang (slet VL551)"
><peterbang@VL551privat.dk> wrote in message
>text.news.tele.dk...

>LOL du er en idiot manner
>
>Harrrhhhhghahahaha
>
>Tim

Har du delt en 6-pack med Henri Gath?

Fra : Tim

Dato : 12-07-05 23:22

"Peter Bang (slet A66Q0)" <peterbang@A66Q0privat.dk> wrote in message

> Har du delt en 6-pack med Henri Gath?

Det er ikke nødvendigt for at grine af dig, din klovn.... ha ha ha ha ha
)))

Tim

Fra : Giraf

Dato : 12-07-05 14:01

> Jeg er ked af at sige
> det, men jeg har altså lidt svært ved at tro at det er indfødte danskere
> der gør sådan noget...

Hvorfor har du det ?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-07-05 14:51

Giraf wrote:

> Hvorfor har du det ?

Fordi de fleste indfødte på vore kanter burde være bekendt med at man
faktisk kan aflevere affald helt gratis på dertil indrettede
genbrugsstationer og ikke behøver at smide det i naturen for at komme af
med det.

Derimod er det netop et kulturtræk fra "de varme lande" at man bare
smider affald på offentlige steder i stedet for at skulle betale sig fra
ordentlig udsmidning.

Anders Peter Johnsen

Fra : Malene P

Dato : 12-07-05 15:15

meddelelse news:42d3ca9e$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Derimod er det netop et kulturtræk fra "de varme lande" at man bare
> smider affald på offentlige steder i stedet for at skulle betale sig fra

Jeg er enig med dig i det sidste -nemlig at hensyntagen til miljø,
dyrevelfærd og den slags generelt er ganske ukendt, hvor mange af de
tilstrømmende fremmede kommer fra. Og intet tyder på, at de ændrer holdning
og adfærd ved at komme her til landet. Men netop henkastning af skidt og
møg, skal de fremmede altså ikke bære ansvaret for. Du behøver bare at gå en
tur langs stranden for at se, hvordan ærkedanske badegæster smider deres
kapsler, og ispapir og stikker deres cigaretskod ned i sandet. Gå en tur op
gennem gaden i din by og se, hvordan folk smider skod, øldåser, ispapir -ja
endog ser på, at deres unger gør det samme. Kør en tur på landevejen og se,
hvad folk smider ud af bilvinduet -det er ikke kun Mustafa i sin BMW men
også Anders i sin Astra. De fremmede bringer masser af lort her til
landet -men de skal altså ikke have skylden for alt det svineri, du kan se
på gaden og i naturen. Og det ved du vist ganske udmærket selv.

Malene P

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-07-05 22:25

Malene P wrote:
> [...]
> landet -men de skal altså ikke have skylden for alt det svineri, du kan se
> på gaden og i naturen. Og det ved du vist ganske udmærket selv.

Nu taler jeg så ikke om det ellers nok så belastende småaffald i form af
indpakning, emballage og lignende, men om decideret storskrald, såsom
møbler og større genstande, der bare smides i naturen.

Anders Peter Johnsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-07-05 10:03

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
>
> Derimod er det netop et kulturtræk fra "de varme lande" at man bare
> smider affald på offentlige steder i stedet for at skulle betale sig fra

Oftest kan man se at der er håndværkere og andre i varevogne som lige smider
den tomme cigaretpakke eller bagerposen eller den tomme cacaomælkkarton ud.

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-07-05 14:16

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> den tomme cigaretpakke eller bagerposen eller den tomme cacaomælkkarton ud.

Det ved jeg udmærket: Jeg taler altså her om affald i større mængder
samt møbler og andet storskrald, der "deponeres" på rastepladser og i
smides i skove.

Anders Peter Johnsen.

Fra : Pjensen73

Dato : 12-07-05 19:11

Anders Peter Johnsen skrev:
Jeg er ked af at sige
> det, men jeg har altså lidt svært ved at tro at det er indfødte danskere
> der gør sådan noget...

Der er fandeme også mange danske indfødte der er nogle møgsvin.

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-07-05 20:33

Pjensen73 skrev den 12-07-2005 20:10:
> Anders Peter Johnsen skrev:
> Jeg er ked af at sige

> Der er fandeme også mange danske indfødte der er nogle møgsvin.

Pssst, du må ikke vække APJ fra sin MortenKorch'ske drøm om danskhedens
jomfrulighed på miljøområdet

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-07-05 23:09

Carsten Riis wrote:

> Pssst, du må ikke vække APJ fra sin MortenKorch'ske drøm om danskhedens
> jomfrulighed på miljøområdet

Jeg har skam selv måtte skælde en bekendt ud over at han hensynsløst
smed ispapir ud af en bilrude uden overhovedet at tænke på at det
betyder at andre altså skal samle det op. Og jo, der er sikkert mange
danskere, som har denne "out of sight, out of mind"-mentalitet, når det
kommer til diverse former for småemballage. Uden at komme med for mange
dårlige undskyldninger skal det i øvrigt siges at ræve og andre smådyr
godt kan finde på at rode i skraldespande og efterlade indtrykket af
overlagt svineri i tilfælde hvor folk faktisk HAR ramt skraldespanden..

Det er ikke dèn type svineri - som skam også er seriøst nok - jeg taler
om, men at visse personer åbenbart læsser storskrald og møbler af på
rastepladser og i skove i stedet for at køre det til dertil indrettede
genbrugsstationer.

Det er dèn form for virkeligt grove hensynsløshed, som jeg kunne
mistænke kulturfremmede indvandrere for, fordi de fleste indfødte
danskere da forhåbentlig er udmærket klar over at de bare skal finde den
nærmeste kommunale genbrugsstation, hvor de kan aflevere deres
storskrald ganske gratis?

Anders Peter Johnsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-07-05 10:02

> [...]
> foretager deciderede skraldedumpninger i skovene...Jeg er ked af at sige
> det, men jeg har altså lidt svært ved at tro at det er indfødte danskere

Vi bor på en landejendom med en hestefold ud til en ret trafikeret vej, der
er ca. 100m tråd.
Utroligt hvad folk smider bare på de 100m.

Oftest kan man se at der er håndværkere og andre i varevogne som lige smider
den tomme cigaretpakke eller bagerposen eller den tomme cacaomælkkarton ud.

Der kommer ikke ret mange ikke indfødte danskere forbi.

Fra : Konrad

Dato : 15-07-05 09:00

meddelelse news:42d3ae7d$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Problemet er jo nok ikke nær så meget de danske dåser MED pant, som de
> billige tyske og østeuropæiske dåser UDEN pant?

Ja, men problemet er naturligvis blevet større som følge af indførelsen af
dåser officielt i Danmark, og ikke mindst som følge af den i
pant-nedsættelse som blev gennemført i samme ombæring. Og så er dåserne lige
syd for grænsen blevet
fritaget for pant - noget af en fadæse. Der har jo sjovt nok altid været
dåser fra både Tyskland og Sverige i Danmark, men det er først efter at
"dåserne er blevet sat fri" at man ser dem myldre overalt. Jeg kan samle 20
dåser uden at anstrenge mig på en almindelig fisketur ved en almindelig sø
eller kysten og når jeg cykler hjemad - typisk er der pant på mere end
halvdelen! Sådan var det ikke for 5 år siden - det ved jeg positivt. Dåserne
er ganske enkelt myldret frem efter de nye regler er blevet indført. Efter
min mening handler det - og det var også fremme i debatten dengang -
endvidere om en psykologisk mekanisme. En pæn glasflaske som man kan skære
sig på hvis den går itu, og man får 1½ kr for, og har betalt 1½ kr for,
tager folk gerne med hjem. En ulækker dåse man kun får 1 krone for gider man
da ikke slæbe med. Det er en helt forudsigelig konsekvens, det vi oplever -
og svenskerne har jo erfaret nøjagtig det samme, hvilket også blev fremført
dengang. Erindrer et estimat på 250 mio dåser der ligger og flyder i de
svenske skove...Den model har man så kopieret.

> Måske skulle man også sætte panten op til en rund femmer, så det faktisk
> kunne betale sig at returnere, ligesom man ser det med indkøbsvogne?

Ja - det er slet ikke nogen dårlig ide.

> Hvis altså ikke dèt giver for mange problemer med udbetaling i kiosker og
> lignende, når folk lige kommer forbi med et par tomme kasser til ca. 175
> kr stykket! ;-D)

Det giver et problem for "flaskesamler-kioskerne", men ellers burde det vel
gå o-p lige op.

> Det er i hvert fald problematisk at panten ligefrem er blevet sænket, så
> det hurtigt ligger "under smertegrænsen" bare at smide flasker og dåser
> fra sig...

Enig!

> Noget andet er så at det - pant eller ej - selvfølgelig er noget værre
> svineri at smide den slags i naturen.

Ja - noget virkelig, virkelig svineri er lystfiskere der efterlader deres
lange liner. Jeg kan leve med dåser osv, det er jo bare at samle det op, men
folk der tankeløst lægger dødsfælder ud for fugle og dyr er..ja..

> [...]
> foretager deciderede skraldedumpninger i skovene...Jeg er ked af at sige
> det, men jeg har altså lidt svært ved at tro at det er indfødte danskere

Jeg tror nu ikke ligefrem du er "ked" af det, for det virker ærlig talt som
en projektion. Erindrer en undersøgelse der slog fast, at indvandrere næsten
ikke bruger naturen. De er ikke vokset op i den, opfatter skoven som farlig
osv, så jeg tror ærlig talt ikke du har fat i noget kæmpeproblem her.

Fra : Peter Bang

Dato : 12-07-05 12:52

Konrad <davidkonrad@gmail.com> skrev:
>"Morten Bjergstrøm "
> [...]

Jeg troede det var indvandrernes skyld??

Fra : Tim

Dato : 12-07-05 13:17

"Peter Bang (slet UZQC6)" <peterbang@UZQC6privat.dk> wrote in message

> Jeg troede det var indvandrernes skyld??

FUT dk.politik.indvandring

Tim

Fra : Tim

Dato : 12-07-05 13:17

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Om der så står en skraldespand en halv meter væk smider alt for mange
> alligevel deres affald på jorden. Så det er åbenbart uendeligt svært.

Det ligger vel i opdragelsen, eller mangelen på samme.

Tim

Fra : Peter Bang

Dato : 12-07-05 13:36

Tim <thpetersen@hotmail.com> skrev:
> [...]

FUT dk.familie.barn

Fra : Tim

Dato : 12-07-05 13:16

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> på svineriet.
>
> Det er sgu' utroligt, at der findes mennesker der fatter det...

Høh... _ikke_ fatter det

Tim

Fra : Jesper

Dato : 12-07-05 17:22

> [...]

> skove
> og strande.
> Det var på tide at folk lærte at rydde op efter sig selv.

Ja, 2 af de fredede dyrearter i Danmark er Skovsvinet og Strandsvinet,
måske burde man åbne for jagt på de to arter af politimænd med flittige
bødeblokke.

Fra : Pjensen73

Dato : 12-07-05 19:08

Jensen skrev:
> [...]
> skove
> og strande.
> Det var på tide at folk lærte at rydde op efter sig selv.

Ja, jeg undre mig også.
vi ser skrald alle steder.

Her hvor jeg bor, er der folk der bare smider deres affald ud over altanen.
I IC togene kan folk ikke finde ud af, at fjerne deres affald, på trods
af, at der hænger en affaldspose lige under bordet.
Hvis gadefejerne strejkede bare en ude, så vil vores byer ligne en stor
losseplads.
Og jeg kunne finde masser af andre eksempler.

Vi lever i lort til halsen, p.g.a. alt det svineri.

Fra : AJC

Dato : 12-07-05 21:24

"Jensen" <borgeh@jensen.mail.dk> wrote in news:42d39b36$0$72265
> [...]

> skove
> og strande.
> Det var på tide at folk lærte at rydde op efter sig selv.

Mennesker er generelt meget irriterende.
De lugter, de sviner, de larmer osv.

Fra : Pjensen73

Dato : 12-07-05 21:26

AJC skrev:
> "Jensen" <borgeh@jensen.mail.dk> wrote in news:42d39b36$0$72265
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Mennesker er generelt meget irriterende.
> De lugter, de sviner, de larmer osv.

Ja, også er det ikke engang løgn.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-07-05 10:00

> [...]
> skove
> og strande.
> Det var på tide at folk lærte at rydde op efter sig selv.

Helt enig.