Ytringsfrihed
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-07-05 19:47

Jeg har, på anden hånd godtnok, noteret mig at Arne Wilstrup har
nogle meget skarpe meninger om hvad ytringsfrihed betyder. Jeg har
blandt andet set at AHW ikke mener en personlig hjemmeside indebærer
nogen garanti for ytringsfrihed. Det kan jeg godt forstå at netop AHW
mener, idet han har påtaget sig selv at afgøre hvad jeg må have lov
til at ytre mig om.

Det hele handler om en hjemmeside jeg har dedikeret til dokumentation
af de personer på dk.politik der efter min mening har et problem med
koordinationen mellem holdninger og handlinger. Denne side kan frit
beskues på <http://wiki.wegge.dk/Usenet_personligheder>.

Af en eller anden grund (der er flere mulige, derfor kan jeg ikke
afgøre hvilken) brød AHW sig ikke om at jeg viderebragte min
personlige fortolkning af hans udtaleleser i denne nyhedsgruppe. Det
medførte en korrespondance på mail, der er dokumenteret på
<http://wiki.wegge.dk/Usenet_personligheder/Arne_Wilstrup/Korrespondence>.
Heraf fremgår det at AHW's indstilling til ytringsfrihed er knap så
velfunderet når det handler om citeringer af hans egne ytringer.

Udkommet af det blev iøævrigt at en anonym hærværksmand
vandalisertede min hjemmeside fra en IP-adresse tilhørende Amager
Fællde Skole. Det er formentlig blot et tilfælde at AHW har ansættelse
samme sted, så det vil jeg ikke lægge ham til last, men jeg måtte
desværre tage det drastiske skridt at udelukke netop dette adresse-rum
fra muligheden for at redigere min hjemmeside, der ellers er designet
til at alle (under ansvar) kan være med til at bestemme indholdet af
den.

Min konklusion er at AHW kun er tilhænger af ytringsfrihed, sålænge
den giver ham ret. Mine meninger har han ihvertfald demonstreret en
utilbørlig disrespekt for.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-07-05 20:04

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> Min konklusion er at AHW kun er tilhænger af ytringsfrihed, sålænge
> den giver ham ret. Mine meninger har han ihvertfald demonstreret en
> utilbørlig disrespekt for.

Jeg har ikke på nogen måde hævdet at du ikke havde ret til at bruge din
ytringsfrihed, sådan som du fremstiller det- jeg bad dig alene om at
undlade at bringe mit arbejdssteds adresse - og det valgte du at sidde
overhørigt.
Så er mine midler egentlig udtømte, med mindre jeg kan påvise at du begår en
ulovlighed ved at gøre det.

Jeg skrev endvidere at hvad du skrev om mig i øvrigt, naturligvis var løgn
stort set fra ende til anden, men at jeg nok overlevede alligevel, men det
skal da ikke forhindre mig i at have en mening om dine løgnehistorier om
mig.

Hvad angår dit postulerede hærværk mod din hjemmeside, er det ikke noget jeg
kender noget til - så interessant er sagen nu heller ikke, men måske er der
en eller anden gut eller gutinde, der har været forarget på mine vegne og
som har læst det og besluttet at tage affære, eller også ved jeg det ikke.
Jeg anede ikke noget om det før du gjorde mig opmærksom på det. Men jeg
synes da det var en frisk handling, siden du er så utilbøjelig at opføre dig
blot nogenlunde anstændigt.

De muligheder du tilsyneladende har givet for at man kan redigere på din
hjemmeside, medfører vel også retten til at ændre det, de ikke synes om? Det
er jo ægte ytringsfrihed -og dermed også retten til at undlade at lade andre
læse dine løgnehistorier?

Men lad være med at fremstille det som om jeg mener noget andet end jeg hele
tiden har gjort - det er løgn. Jeg mener at det er en uskik at offentliggøre
folks adresser, jobadresser, telefonnumre m.v. på en hjemmeside -og det kan
kun tjene et formål, nemlig at hænge den pågældende skole ud som har ansat
mig - det er ren chikane og det finder jeg trist at du forfalder til - men
enhver kan da vælge her at dømme om det er rimeligt i en debat at gøre
dette.

Det er altså ikke det at du sviner mig til med løgnagtige udfald - men at du
mener at det har noget som helst med sagen at gøre,hvor jeg arbejder og hvad
jeg i det hele taget laver, på trods af at det er en uskik at gøre det på
usenet ifølge alle normale mennesker, der deltager i disse grupper, vil jeg
skyde på at de fleste fornuftige mennesker herinde vil tage afstand fra -
formentlig også dem, der normalt er mine modstandere -men desværre ser det
ikke ud til at være tilfældet.

Måske skyldes det at de ikke ved det, eller også skyldes det at de er
ligeglade - men sådan er betingelserne åbenbart - du belyver mig og du
offentliggør min jobadresse uden nogen som helst villighed til blot at
fjerne den del af oplysningerne. Det er misbrug af ytringsfriheden vil jeg
mene, men jeg erkender at jeg har meget få chancer for at gøre noget ved
det, desværre.

Derfor står du tilbage som en pjalt - og det er så dit valg.
Mere har jeg ikke at sige om den sag.
--
ahw

Fra : Pjensen73

Dato : 10-07-05 20:25

Arne H. Wilstrup skrev:

Snip

Det der med at svine til syntes jeg du klare udemærket.
I de sidste par dage har du ikke bestilt andet end af svine mig til.

Da jeg mener at den slags høre under dk.snak.mudderkastning prøvede jeg
at sætte FUT til den gruppe, men det afviste du.

Men du har ret i, at Anders Wegge Jakobsen ikke burde at sætte navnet på
din arbejdsplads ind på hans hjemmeside.
Derfor opfordre jeg ham også til at fjerne navnet.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-07-05 20:38

"Pjensen73" == Pjensen73 <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> writes:

> [...]

> Men du har ret i, at Anders Wegge Jakobsen ikke burde at sætte
> navnet på din arbejdsplads ind på hans hjemmeside. Derfor opfordre

Den opfordring har jeg ikke tænkt mig at efterkomme. AHW har selv
kolporteret hans arbejdsplds i de danske nyhedsgrupper, som f. eks
<http://groups.google.dk/groups?selm=4172b529%240%24177%24edfadb0f%40dtext01.news.tele.dk&output=gplain>,
så hvis han har et problem med tidligere tiders udtalelser kan jeg
ikke hidse mig op til mere en "revisionisme".

Det der kom frem i min mailudveksling med AHW var at han (eller måske
hans arbejdsplads?) følte et vist ubehag ved at blive sammenkoblet med
de faktuelle ytringer. Til den påstand har jeg kun en kommentar:

Kun en tåbe frygter en tålmodig mands hævn.

Fra : Pjensen73

Dato : 10-07-05 21:18

Anders Wegge Jakobsen skrev:

> [...]
> de faktuelle ytringer. Til den påstand har jeg kun en kommentar:
>
> Kun en tåbe frygter en tålmodig mands hævn.

Ja, okay. Jeg kan godt se, at han selv nævner navnet på hans
arbejdsplads, men derfor behøves du jo ikke at vidre bringe det.
Iørigt er jeg da fuldstændig ligeglad med hvor manden arbejder, og det
tror jeg mange andre også er.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-07-05 21:35

> [...]

> arbejdsplads, men derfor behøves du jo ikke at vidre bringe det.
> Iørigt er jeg da fuldstændig ligeglad med hvor manden arbejder, og

Arnes arbejdsplads ser det åbenbart som et problem at blive
sammenkædet med hans holdninger. Hvis det ikke var tilfældet kan jeg
ikke se en god begrundelse for ikke at fortælle hvor han arbejder.

I den forbindelse kan jeg sige at jeg ikke er bleg for at indrømme at
jeg han ansættelse ve FKI Logistex A/S. Et firma der blandt andet
leverer løsninger til julemandens hjælper.

Fra : morten sorensen

Dato : 10-07-05 21:48

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Arnes arbejdsplads ser det åbenbart som et problem at blive
> sammenkædet med hans holdninger.

Det må da være tilladt at udtale sig som privatperson uden at ens
arbejdsplads skal inddrages.

> Hvis det ikke var tilfældet kan jeg
> ikke se en god begrundelse for ikke at fortælle hvor han arbejder.

Hehe - der er sgu for mange ikke'r til at jeg fatter meningen

> I den forbindelse kan jeg sige at jeg ikke er bleg for at indrømme at
> jeg han ansættelse ve FKI Logistex A/S. Et firma der blandt andet
> leverer løsninger til julemandens hjælper.

At man ikke har noget imod at røbe sin arbejdsplads gør det jo ikke i
orden at man røber andres.

--

morten sorensen

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 10-07-05 22:48

morten sorensen skrev i meddelelsen
<4QfAe.59193$Fe7.193980@news000.worldonline.dk>...

>At man ikke har noget imod at røbe sin arbejdsplads gør det jo ikke i
>orden at man røber andres.

Hvordan kan det være problematisk at vidergive information, der lovligt er
offentlig tilgængelig ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : morten sorensen

Dato : 10-07-05 23:22

Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> morten sorensen skrev i meddelelsen
> <4QfAe.59193$Fe7.193980@news000.worldonline.dk>...

> Hvordan kan det være problematisk at vidergive information, der lovligt er
> offentlig tilgængelig ?

Fordi informationen er irrelevant ift diskussionen.

Jeg siger ikke det er ulovligt; jeg siger at jeg finder det unødvendigt.

--

morten sorensen

Fra : Peter Bang

Dato : 10-07-05 23:38

Carl Alex Friis Nielsen <cafn@get2net.dk> skrev:
>morten sorensen skrev i meddelelsen
> [...]

Det er ikke problematisk. Men ynkeligt.

Fra : Alucard

Dato : 11-07-05 01:17

On 10 Jul 2005 22:38:26 GMT, Peter Bang <peterbang@WLZ6Xprivat.dk>
(slet WLZ6X) wrote:

>Det er ikke problematisk. Men ynkeligt.

Netop..!

Oplysningen om AHW's arbejdsplads er så inderligt ligegyldig og
uinteressant....

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 11-07-05 07:19

"morten" == morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> writes:

> Det må da være tilladt at udtale sig som privatperson uden at ens
> arbejdsplads skal inddrages.

Ikke når man begynder at gøre sig til af at man som folkeskolelærer
har ret til dette og hint i henhold til et eller andet
"anstaltsprincip". Så begynder det at blive ret relevant hvilken skole
man skal holde sine børn væk fra.

> Hehe - der er sgu for mange ikke'r til at jeg fatter meningen

Vi prøver uden: Arnes arbejdsplads vil vel kun brokke sig over at
blive sammenkædet med ham, hvis det er et problem at have ansat en
lærer med så virkelighedsfjerne holdninger.

> At man ikke har noget imod at røbe sin arbejdsplads gør det jo ikke
> i orden at man røber andres.

Jeg røber ikke noget der ikke allerede er blevet brugt til at slå
andre folk i hovedet med.

Fra : morten sorensen

Dato : 11-07-05 07:36

> Jeg røber ikke noget der ikke allerede er blevet brugt til at slå
> andre folk i hovedet med.

Lad os bare stoppe; vi har bare forskellige subjektive vurderinger af
hvor grænsen går for inddragelse af personoplysninger i debat.

--

morten sorensen

Fra : Tim

Dato : 11-07-05 08:15

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Lad os bare stoppe; vi har bare forskellige subjektive vurderinger af hvor
> grænsen går for inddragelse af personoplysninger i debat.

Må indrømme, at også jeg mener den er overskredet kraftigt.

Tim

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 11-07-05 08:30

> Lad os bare stoppe; vi har bare forskellige subjektive vurderinger
> af hvor grænsen går for inddragelse af personoplysninger i debat.

Så hellere vende tilbage til det egentlige spørgsmål, nemlig
sammenhængen mellem Hr. Wilstrups dommededagsprofetier om
ytringsfrihedens død, og hans handlinger i forhold til ytringer han af
den ene eller anden grund ikke bryder sig om.

At han ikke har haft held med sine futile forsøg på privat censur må
i et eller andet omfang kunne tages til indtægt for at ytringsfriheden
stadig er levende.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-07-05 08:47

> At han ikke har haft held med sine futile forsøg på privat censur

På hvilken måde?

--
ahw

Fra : morten sorensen

Dato : 11-07-05 08:49

> [...]

> ytringsfrihedens død, og hans handlinger i forhold til ytringer han af
> den ene eller anden grund ikke bryder sig om.

Problemet ved AHWs syn på ytringsfrihed er at han sammenblander retten
til at ytre sig (som jeg kalder ytringsfrihed) med muligheden for at
udbrede ytringen i massemedierne.

Han må have et ord der beskriver det jeg kalder ytringsfrihed - men han
vil vist ikke ind i den diskussion, da det er ubestrideligt at denne
frihed findes i det liberale demokrati, modsat i fx USSR, Kina, m.fl.
Han insisterer derfor på sammenblandingen af rent taktiske grunde.

I det hele taget er det utroligt at se at der blot påstås at DK ikke har
ytringsfrihed (da pressen er borgerlig selvom staten ikke undertrykker
meninger), mens USSR og Kina har intet mindre end 100% ytringsfrihed (da
det står i loven - bortset lige fra at det ikke er alle meninger man må
ytre).

En utrolig kortslutning.

----------

At det er svært at starte en ny avis er rigtigt - se blot på 'Dagen';
men hvem siger at det skal være let? Det er svært at starte et nyt
parti, forening, bevægelse, osv. Det er sagens natur at noget nyt altid
skal op mod noget etableret.

Det er sværere at komme igennem med sin mening blandt 1000 folk end
blandt 10. At et større forum eller målgruppe gør det sværere at udbrede
noget, betyder ikke at man fra statens/naturens/systemets side er
undertrykt.

Ytringsfrihed *må* være uafhængig af muligheden for udbredelse.

At eksistensen af en overvejende borgerlig presse gør det svært for
decideret systemkritiske aviser at eksistere, er sikkert rigtigt. Derfor
må man finde på en anden tilgang - og her er internettet jo glimrende.
Det nedvurderes dog af årsager jeg ikke har fået uddybet.

--

morten sorensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-07-05 09:00

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> [...]
> meninger), mens USSR og Kina har intet mindre end 100% ytringsfrihed (da
> det står i loven - bortset lige fra at det ikke er alle meninger man må

Ovenstående må stå for din egen regning- jeg har aldrig hævdet at der ikke
er ytringsfrihed i DK - naturligvis mener jeg at USSR havde 100 %
ytringsfrihed, men det var i forhold til de bestemmelser der lå i det land -
der findes ingen lande med 100 % ytringsfrihed, hvor også udbyttere kan ytre
sig uhæmmet. Har jeg givet det indtryk, beklager jeg mine formuleringer.

I øvrig henviser jeg til mit indlæg "drømmen om ytringsfrihed" i en anden
tråd, der giver helt udtryk for de holdninger jeg måtte have vanskeligheder
med at forklare.

--
ahw

Fra : morten sorensen

Dato : 11-07-05 09:12

Arne H. Wilstrup wrote:

> Ovenstående må stå for din egen regning- jeg har aldrig hævdet at der ikke
> er ytringsfrihed i DK

Jo - sådan har jeg i hvert fald kun kunne opfatte dine skriverier igår.
Du mener at det at man ikke kan få optaget sine læserbreve i Berlingske
og resten af mainstreampressen gør at der ikke er ytringsfrihed.

That aside.... skal jeg opfatte det således at du mener der er
ytringsfrihed i DK?

> - naturligvis mener jeg at USSR havde 100 %
> ytringsfrihed, men det var i forhold til de bestemmelser der lå i det land -

Den kvalificering gør udsagnet meningsløst - lidt ligesom at sige at en
isolationsfængslet har bevægelsesfrihed indenfor cellens rammer.

> der findes ingen lande med 100 % ytringsfrihed, hvor også udbyttere kan ytre
> sig uhæmmet. Har jeg givet det indtryk, beklager jeg mine formuleringer.

Og nu siger du at ingen lande har 100% ytringfrihed. Det finder jeg
selvmodsigende i den grad at jeg har svært ved at forstå hvad du mener.

--

morten sorensen

Fra : Alucard

Dato : 11-07-05 10:09

On Mon, 11 Jul 2005 10:11:38 +0200, morten sorensen
<morten@mortens.net_DELETE> wrote:

>Og nu siger du at ingen lande har 100% ytringfrihed. Det finder jeg
>selvmodsigende i den grad at jeg har svært ved at forstå hvad du mener.

Det er du ikke alene om....

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-07-05 11:45

> Og nu siger du at ingen lande har 100% ytringfrihed. Det finder jeg
> selvmodsigende i den grad at jeg har svært ved at forstå hvad du mener.

Derfor er det også at jeg henviser til artiklen "drømmen om ytringsfrihed"
som jeg har anført i en anden tråd. Den er fuldt ud dækkende for mine
synspunkter.
--
ahw

Fra : Thomas Krogh

Dato : 11-07-05 20:25

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

(...)

> [...]
ytre
> sig uhæmmet. Har jeg givet det indtryk, beklager jeg mine formuleringer.

Ah - det vil forklare din vrangforestillinger om ytringsfriheden. Det er
alene defineret udfra de bestemmelser der ligger i det pågældende land? Så
hvis man sovjettiske side fortalte dig at det var i overensstemmelse med
100% ytringsfrihed at alle der blev betragtet som antisovjettiske forfattere
blev nægtet retten til at ytre sig, så klapper du gladeligt i hænderne og
siger "ja!". Det vil forklare en hel del.

mvh

Thomas Krogh

Fra : Alucard

Dato : 11-07-05 10:06

On 11 Jul 2005 09:29:56 +0200, Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk>
wrote:

> [...]
>
> At han ikke har haft held med sine futile forsøg på privat censur må
>i et eller andet omfang kunne tages til indtægt for at ytringsfriheden

At AHW er en klaphat der tåger rundt i sin egen marxistiske
fantasiverden uden forbindelse med virkeligheden, giver ikke dig ret
til at overskride grænsen for anstændig opførsel....

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 11-07-05 10:21

"Alucard" == Alucard <alucard44@otmail.com> writes:

> At AHW er en klaphat der tåger rundt i sin egen marxistiske
> fantasiverden uden forbindelse med virkeligheden, giver ikke dig ret
> til at overskride grænsen for anstændig opførsel....

Og hvordan er det lige relateret til ytringsfrihed?

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-07-05 20:43

Anders Wegge Jakobsen skrev den 11-07-2005 11:21:

> Og hvordan er det lige relateret til ytringsfrihed?

At man snildt kan være forskellige uden at være led.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Alucard

Dato : 11-07-05 23:23

On 11 Jul 2005 11:21:06 +0200, Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk>
wrote:

> Og hvordan er det lige relateret til ytringsfrihed?

????????

Jeg siger bare at du overskrider grænsen for anstændig opførsel ved at
offentliggøre AHW's arbejdssted (og det er ikke interessant om han
selv har gjort det)......

Da det samtidig er ligegyldigt hvor AHW arbejder så vil dit budskab
(at AHW er en klaphat) slå bedre igennem hvis du undlod at nævne hans
arbejdsplads.....

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-07-05 08:57

> [...]
> har ret til dette og hint i henhold til et eller andet
> "anstaltsprincip". Så begynder det at blive ret relevant hvilken skole

Du har altså en skjult dagsorden her - formålet er ikke alene at hænge mig
ud, men også at "reklamere" for at andre ikke skal søge den skole, jeg
arbedjer på, fordi DU ikke bryder dig om mine holdninger.

Jamen, så faldt det jo på plads. Anstalstprincippet gælder i øvrigt
overalt - at du ikke kan lide det, er ikke mit problem.

Men at du mener at en personlig debat her i gruppen skal medføre at du
offentliggør mine data i øvrigt, har jeg ingen forståelse for, og det ser
jeg at der også er andre der er enig med mig i, selvom de normalt ikke alle
er mine "venner" i de politiske diskussioner, og det synes jeg da er et
sympatisk træk.

--
ahw

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-07-05 20:40

Arne H. Wilstrup skrev den 11-07-2005 09:56:
> [...]
> ud, men også at "reklamere" for at andre ikke skal søge den skole, jeg
> arbedjer på, fordi DU ikke bryder dig om mine holdninger.

Tja, det fortæller mere om Anders Wegge Jakobsen end det gør om dig.

Mon hans arbejdsgiver bryder sig om, at han har en ansat der ingen
midler skyr for at svine folk til.

Fra : Neil Southwood

Dato : 11-07-05 22:55

In news:8WzAe.59343$Fe7.194347@news000.worldonline.dk,
Carsten Riis <.@.> typed:

> Mon hans arbejdsgiver bryder sig om, at han har en ansat der ingen
> midler skyr for at svine folk til.

Desværre. Hvis det blot går ud over en muslim, en neger eller en kommunist,
så er mange gode borgerlige med på den værste.

--
Go on punk - make my day!

Fra : Bo Nielsen

Dato : 11-07-05 23:22

"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kommunist,
> så er mange gode borgerlige med på den værste.

Sagde idioten inden han skød sig selv.

Boni

Fra : Alucard

Dato : 11-07-05 10:03

On 11 Jul 2005 08:19:00 +0200, Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk>
wrote:

> Vi prøver uden: Arnes arbejdsplads vil vel kun brokke sig over at
>blive sammenkædet med ham, hvis det er et problem at have ansat en
>lærer med så virkelighedsfjerne holdninger.

Er det også kun er folk der har noget at skjule der kan være imod
overvågning....?

Med den holdning bevæger du dig længere ned i rendestenen end AHW
er....

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-07-05 11:23

> [...]
> afstand fra - formentlig også dem, der normalt er mine modstandere -men
> desværre ser det ikke ud til at være tilfældet.

Jeg vil personligt give dig fuldstændig ret, men det kan du jo ikke se, da
jeg jo er en så rædselsfuld person at jeg er i dit bugnende kill-filter.

Læs for guds skyld heller ikke Havels indlæg fra 1985 i Weekendavisen, - du
kunne bliver klogere, og det vil du jo som bekendt ikke risikere. Der er et
motto i en af de nye religiøse sekter: "Født dum, - død dum" så kan gud ikke
straffe en, og det er vel også hvad gammelkommunisterne tror på?

Fra : Pjensen73

Dato : 11-07-05 13:58

Knud Larsen skrev:

> [...]
> motto i en af de nye religiøse sekter: "Født dum, - død dum" så kan gud ikke
> straffe en, og det er vel også hvad gammelkommunisterne tror på?

Jeg poster den lige, så Arne kan se dit indlæg, hvis ikke han har sat
mig i filteret også.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-07-05 14:12

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Du er endnu ikke i mit filter- og det er ikke bugnende som KL udtrykker det,
men han ligger nu meget godt i filteret alligevel. Vel begynder KL at
udtrykke enighed med mig, men det skal fluks garneres med flere pejorativer
om min intelligens - det gider jeg simpelthen ikke at svare på - det er
faktisk endnu en begrundelse for at lade ham ligge i mit filter:: den slags
personangreb gider jeg ikke længere at have med at gøre.

--
ahw

Fra : Pjensen73

Dato : 11-07-05 17:04

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> faktisk endnu en begrundelse for at lade ham ligge i mit filter:: den slags
> personangreb gider jeg ikke længere at have med at gøre.

Okay. Jeg er da glad for jeg endnu ikke er røget i dit filter. Jeg håber
ikke det bliver nødvendtigt
Iørigt vil jeg aldrig bruge killfilter, for jeg vil sku se, hvad alle
folk skriver. Hvis de kommer med løgne om mig, vil jeg se hvad det er
for nogle løgne, og evt. forsvarer mig.

Fra : Alucard

Dato : 11-07-05 23:25

On Mon, 11 Jul 2005 18:03:36 +0200, Pjensen73
<p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote:

>Iørigt vil jeg aldrig bruge killfilter, for jeg vil sku se, hvad alle
>folk skriver. Hvis de kommer med løgne om mig, vil jeg se hvad det er
>for nogle løgne, og evt. forsvarer mig.

Det er jeg helt enig med dig i....

Fra : Tim

Dato : 12-07-05 00:42

"Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message

> Det er jeg helt enig med dig i....

Egentlig også enig, men nogle fylder simpelthen for meget. Det er længe
siden jeg sidst har killfiltreret nogen, men BW er et fast og evigt
medlem... jeg gider simpelthen ikke lægge øjne til alle hans udgydelser.

Han interesserer mig nul.

Tim

Fra : Alucard

Dato : 12-07-05 01:34

On Tue, 12 Jul 2005 01:42:13 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>siden jeg sidst har killfiltreret nogen, men BW er et fast og evigt
>medlem... jeg gider simpelthen ikke lægge øjne til alle hans udgydelser.

Gad vide om han er på ferie (eller død)...? Jeg har ikke set ham
længe....

Fra : Joakim von And

Dato : 10-07-05 20:04

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

Uanset hvilke kontroverser du end måtte have haft med AHW synes jeg det er
under lavmålet, at du offentliggører mandens arbejdsplads imod hans ønske.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-07-05 20:16

"Joakim" == Joakim von And <ncm_ab@hotmail.com> writes:

> [...]

> Uanset hvilke kontroverser du end måtte have haft med AHW synes jeg
> det er under lavmålet, at du offentliggører mandens arbejdsplads

Hvorfor? Jeg har på den linkede side ikke viderebragt en eneste
information der ikke allerede er bragt til torvs i denne
nyhedsgruppe.

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-07-05 21:36

Anders Wegge Jakobsen skrev den 10-07-2005 21:15:

> Hvorfor? Jeg har på den linkede side ikke viderebragt en eneste
> information der ikke allerede er bragt til torvs i denne
> nyhedsgruppe.

For at citere JvA (jeg tillader mig at gøre det uden tilladelse)

Uanset hvilke kontroverser du end måtte have haft med AHW synes jeg det
er under lavmålet, at du offentliggører mandens arbejdsplads imod hans
ønske.

Du viderebringer informationer uden kontekst! og krydrer dem med din
egen lille opfattelse af tingenes tilstand.
Ynkeligt.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-07-05 21:48

"Carsten" == Carsten Riis <.@.> writes:

> [...]

> Uanset hvilke kontroverser du end måtte have haft med AHW synes jeg
> det er under lavmålet, at du offentliggører mandens arbejdsplads

Og det er under lavmålet fordi? "I dit svar skal indgå din reflektion
over Arne Hertzsprung Wilstrups udtalelser om ytringsfrihed, set i
forhold til hans respekt for denne"

> Du viderebringer informationer uden kontekst! og krydrer dem med din
> egen lille opfattelse af tingenes tilstand.
> Ynkeligt.

Hvorfor? Arne er jo en af denne gruppes fortalere for at man ikke
skal tage verdens magthaveres ord for pålydende, så jeg giver ham bare
chancen for at praktisere den prædken han plejer at levere.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 22:22

> [...]
> skal tage verdens magthaveres ord for pålydende, så jeg giver ham bare
> chancen for at praktisere den prædken han plejer at levere.

Jeg giver de 2 andre ret. Ja Arne kvajet sig ved at fortælle hvor han
arbejder, men jeg syntes du bør undlade at linke til den tråd.
Hvilken interresse har du i at linke dertil? Det peger mere på hævn, end
noget andet.

Carl

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-07-05 16:55

Anders Wegge Jakobsen skrev den 10-07-2005 22:47:

> Og det er under lavmålet fordi? "I dit svar skal indgå din reflektion
> over Arne Hertzsprung Wilstrups udtalelser om ytringsfrihed, set i
> forhold til hans respekt for denne"

citat hvorfra?

> Hvorfor? Arne er jo en af denne gruppes fortalere for at man ikke
> skal tage verdens magthaveres ord for pålydende, så jeg giver ham bare
> chancen for at praktisere den prædken han plejer at levere.

Fordi man snildt kan have en politisk holdning og så undlade at udleve
den i sit erhverv.

Ligeså forkasteligt som det vil være af Arne at blande kommunisme ind i
sit virke som lærer, ligeså forkasteligt er det at man hænger folk på
den måde som du gør.

Og hvad har "chancen" med at nævne Arnes arbejdsplads at gøre? Intet!

Fra : NoTrabajo

Dato : 10-07-05 21:56

> [...]

> Min konklusion er at AHW kun er tilhænger af ytringsfrihed, sålænge
> den giver ham ret. Mine meninger har han ihvertfald demonstreret en

Der er alligevel ikke megen ytringsfrihed her i Danmark. Mogens Glistrup bliver
sat i fængsel for at sige sandheden om muhamedanernes hensigter.
--
NoTrabajo

Fra : Peter Bang

Dato : 10-07-05 23:42

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> skrev:

>"Anders Wegge Jakobsen"
> [...]

Og det på trods af hans kendskab til lovgivningen. Oven i købet
juridisk eksamineret ... Det er sgu nok ikke liiige ham man har
lyst til at overlade papirarbejdet.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 11-07-05 09:30

"Peter Bang (slet 94TQD)" <peterbang@94TQDprivat.dk> wrote in message

> Og det på trods af hans kendskab til lovgivningen. Oven i købet
> juridisk eksamineret ... Det er sgu nok ikke liiige ham man har
> lyst til at overlade papirarbejdet.

Han var faktisk en utroligt dygtig og succesfuld advokat, så hans
§266b-domme er naturligvis helt bevidste stunts, for at vise at vi ikke har
ytringsfrihed.

Fra : Peter Bang

Dato : 11-07-05 10:36

Martin Kristensen <dont_sp@m.me> skrev:
> [...]
>succesfuld advokat, så hans
>§266b-domme er naturligvis helt
>bevidste stunts, for at vise at vi ikke har

Det er da muligt. Advokater har jo ofte en noget alternativ
fortolkning af begreber som succes. Under alle omstændigheder ser
jeg ikke domme for skattesvig og simple §266b-overtrædelser -
bevidst eller ubevidst - som et succeskriterie.

Når Glistrup så 'vælger' at gå i fængsel for at overtræde dansk
lovgivning, så gør det muligvis hans person til martyr blandt
ligesindede. Men juridisk fagligt efterlader hans manglende
dømmekraft en del at ønske.

Fra : NoTrabajo

Dato : 11-07-05 15:42

"Peter Bang (slet TY2IU)" <peterbang@TY2IUprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lovgivning, så gør det muligvis hans person til martyr blandt
> ligesindede. Men juridisk fagligt efterlader hans manglende

Glistrup er nok et af de mennesker der er i besiddelse af den bedste dømmekraft
overhovedet. At det måske kan se anderledes ud for nogle, skyldes at Mogens
Glistrup i mindre grad plejer personlige interesser, men i højere grad tænker på
at tjene sit land og sine danske medborgere.

Her sidder Mogens Glistrup i fængsel for tiden for at sige sandheden om
muhamedanernes hensigter:
http://www.krak.dk/grids/subpages/popupMap01.asp?Tagning=1.1_Fir_Res/IK_Kort&resulttype=FIRMA&resultadr=Algade%2097
4760%20Vordingborg&resultname=Arresthuset%20i%20Vordingborg&tlf=55350080&x=686123&y=6099597&kunde=&adresse=Algade%2097&postnr_by=4760%20Vordingborg

På den grønne plæne lige nedenfor den blå prik, fejrer vordingborggenserne
Vordingborg Festuge www.vordingborgfestuge.dk i denne uge.
--
NoTrabajo

Fra : Neil Southwood

Dato : 10-07-05 22:14

In news:m3oe9av6qk.fsf@obelix.wegge.dk,
Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk> typed:
> [...]
> af de personer på dk.politik der efter min mening har et problem med
> koordinationen mellem holdninger og handlinger. Denne side kan frit

AWJ viser sig endnu engang som et ynkeligt ubegavet fjols.

--
Neil Southwood

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-07-05 09:32

> In news:m3oe9av6qk.fsf@obelix.wegge.dk,
> Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk> typed:
>
> AWJ viser sig endnu engang som et ynkeligt ubegavet fjols.

Er det ikke dig som har skrevet under flere forskellige pseudonymer ? - og
med samme resultat hver gang: Hjernedødt bavl og perfide personangreb !

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Neil Southwood

Dato : 11-07-05 23:02

In news:a4b3c$42d22e91$3e3d8cd9$18966@news.arrownet.dk,
Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> typed:
> [...]
>
> Er det ikke dig som har skrevet under flere forskellige pseudonymer ?
> - og med samme resultat hver gang: Hjernedødt bavl og perfide

Nej, men vi kan da være lykkelige for et strålende lys som Kim Larsen!

--
Go on punk - make my day!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 10-07-05 23:08

> [...]

> af de personer på dk.politik der efter min mening har et problem med
> koordinationen mellem holdninger og handlinger. Denne side kan frit

Jeg mangler ord.

Så du får det her i stedet - et styk lårtyk stråle af bræk over den
side.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-07-05 13:25

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> wrote in message
> [...]
>
> Min konklusion er at AHW kun er tilhænger af ytringsfrihed, sålænge
> den giver ham ret. Mine meninger har han ihvertfald demonstreret en

Min konklussion er at du er en underlig person, sådan at hænge folk ud på
din hjemmeside. Spørgsmålet er om du overhovedet overholder loven.

Hvis jeg var AHW ville jeg få en jurist til at se på siden

Peter

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-07-05 13:59

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> din hjemmeside. Spørgsmålet er om du overhovedet overholder loven.
>
> Hvis jeg var AHW ville jeg få en jurist til at se på siden

Tja, det ville jo være smart, hvis jeg kendte en jurist, da det ellers vil
være dyrt at få det be-eller afkræftet. Jeg kunne spørge i jura-gruppen, men
her kan jeg ikke altid vente at få kvalificerede svar - og selvom jeg skulle
få det svar at det er ulovligt, vil det næppe gøre indtryk på ham.

--
ahw

Fra : Bo Nielsen

Dato : 11-07-05 23:37

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-07-05 00:04

> [...]
skulle
> få det svar at det er ulovligt, vil det næppe gøre indtryk på ham.

Nej skide med dig og alle dine røde rygklappere.
Du ligger som du har redt.
Hvis der er nogen som ikke har været bekendt med hvor du arbejder, ja så har
de bare sovet i timen.
Du har aldrig stået tilbage når, der skulle svines til med personangreb.
Som der rigtigt bliver sagt at dit killfilter bugner, fordi du ikke tåler at
blive sagt imod.
Ytringsfrihed har folk kun når de er helt enig i dine synspunkter.- og det
passer jo helt fint med din politiske overbevisning.
Bliv endelig ved med at putte dine modstandere i filteret, eller for den
sags skyld send dem til Sibirien, så I kan debattere i fred og ro.
Hvis du mangler en jurist, kunne du jo spørge Mogens Glistrup,- jeg tror han
tager sagen gratis.

Boni

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-07-05 07:39

"Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sags skyld send dem til Sibirien, så I kan debattere i fred og ro.
> Hvis du mangler en jurist, kunne du jo spørge Mogens Glistrup,- jeg tror

Nu har jeg kun læst dine indlæg få gange, men det ser ud som om at det kun
er personangreb du har i rygsækken. Det er trist, men som jeg tidligere har
skrevet, gider jeg ikke personangreb eller fremmedhadere - så du ryger fluks
i mit filter.

Du må såmænd gerne mene at jeg sætter folk i mit filter,hvis meninger jeg
ikke bryder mig om. Jeg kan kun svare at det ikke er korrekt, men at det er
korrekt at jeg ikke længere gider fremmedhadere og personangreb.

Og som det er blevet bemærket, så har jeg da også deltaget i den slags - men
det forsøger jeg at holde tilbage med - ikke sådan at jeg mener at jeg kan
undgå det, hvis det bliver alt for tåbelige synspunkter, jeg læser, men jeg
vil i hvert fald bestræbe mig på fremover at føre en anden form for debat
end tidligere.

Det er også for at Tom og Krogh ikke skal spilde deres tid med at søge på
google efter mine personangreb - det er ikke særlig frugtbart, men hvad jeg
skrev det skrev jeg - og det vil jeg forsøge at stoppe med nu. Andet og mere
vil jeg ikke sige til dig.

En tur i filteret for dine idelige personangreb.

--
ahw

Fra : Alucard

Dato : 12-07-05 09:28

On Tue, 12 Jul 2005 08:39:28 +0200, "Arne H. Wilstrup"

Velkommen i klubben Bo...

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-07-05 10:32

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Velkommen i klubben Bo...

Tak skal du ha' -- det passer mig helt fint, for AHW er så ensporet og
selvhævdende at jeg ikke gider at spilde min tid på ham.
Det ender med at der til sidst kun er nogle få af hans ligesindede tilbage
han kan læse, og som gider at svare ham, - så lad dem bare hygge sig i al
deres enighed.

Boni

Fra : Pjensen73

Dato : 12-07-05 11:00

Bo Nielsen skrev:
> [...]
> han kan læse, og som gider at svare ham, - så lad dem bare hygge sig i al

Det ender nok med, at han sætter alle i killfilteret. Så er det kun hans
egne indlæg han kan se

Fra : Tim

Dato : 12-07-05 11:16

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Det ender nok med, at han sætter alle i killfilteret. Så er det kun hans
> egne indlæg han kan se

Mit gæt er, at han plonkede sig selv som den første.

Tim

Fra : Tim

Dato : 12-07-05 11:17

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Det ender nok med, at han sætter alle i killfilteret. Så er det kun hans
> egne indlæg han kan se

I øvrigt er jeg også medlem af den eksplosivt voksende klub

Tim

Fra : Alucard

Dato : 12-07-05 11:33

On Tue, 12 Jul 2005 12:16:52 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>I øvrigt er jeg også medlem af den eksplosivt voksende klub

Gad vide hvor mange vi efterhånden er...? Han puttede 4 i filteret
bare i løbet af den sidste uge...

Fra : Tim

Dato : 12-07-05 12:14

> Gad vide hvor mange vi efterhånden er...? Han puttede 4 i filteret
> bare i løbet af den sidste uge...

Ja, ja... det blir' til noget

Tim

Fra : Alucard

Dato : 12-07-05 11:30

On Tue, 12 Jul 2005 11:59:33 +0200, Pjensen73
<p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote:

>Det ender nok med, at han sætter alle i killfilteret. Så er det kun hans
>egne indlæg han kan se

Jeg tror nu aldrig at Kim Larsen ryger i hans filter...

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-07-05 17:57

"Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> han kan læse, og som gider at svare ham, - så lad dem bare hygge sig i al

Ja, velkommen i klubben.

AHW blev godt irriteret over jeg erklærede ham bindegal for længe siden.

Det er lidt bekymrende at mennesker med en så absurd virkelighedsopfattelse,
underviser danske børn.

Thorkild

Fra : T. Liljeberg

Dato : 13-07-05 04:27

> [...]

>vil i hvert fald bestræbe mig på fremover at føre en anden form for debat

Held og lykke med de gode hensigter. Helt oprigtigt.

--
Aggressive conduct, if allowed to go unchallenged,
ultimately leads to war - John F. Kennedy

Fra : Bo Nielsen

Dato : 13-07-05 06:02

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Held og lykke med de gode hensigter. Helt oprigtigt.

Ja det siger jeg også.-- men hvem skal han debattere med, ? - sine
meningsfæller ?- det skal nok blive hyggeligt.

Boni

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-07-05 11:29

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Held og lykke med de gode hensigter. Helt oprigtigt.

Tak! Helt oprigtigt

--
ahw

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 11-07-05 15:06

"Peter" == Peter K Nielsen <nixen@bixen.dk> writes:

> Min konklussion er at du er en underlig person, sådan at hænge folk
> ud på din hjemmeside. Spørgsmålet er om du overhovedet overholder
> loven.

Spørgsmålet om hvorvidt jeg er en underlig person er ikke afgørende i
forhold til at demonstrere AHW's noget interessante syn på
ytringsfrihed.

Uanset hvilket udsagn man er uenig i, er der *kun* en vej at gå hvis
man vil have det fjernet, og det er via en domstolsafgørelse. Det
skete ikke i dette tilfælde.

> Hvis jeg var AHW ville jeg få en jurist til at se på siden

Det skal han da være så velkommen til.

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-07-05 15:36

> [...]
>
> Uanset hvilket udsagn man er uenig i, er der *kun* en vej at gå hvis
> man vil have det fjernet, og det er via en domstolsafgørelse. Det

Men det spørgsmål vil jeg så stille i juragruppen med det samme og i
bekræftende fald at din handling er forbudt stiller jeg spørgsmålet videre
andetsteds juridisk samt undersøger om jeg har mulighed for at politianmelde
dig. Såfremt det er forbudt det som du gør må vi jo give dig en hjælpende
hånd ved hjælp af politiet til at få lukket din side, da du åbenbart ikke
selv kan finde ud af at trække grænsen mellem hvad man gør og ikke gør.

Jeg vender tilbage med svar så snart som muligt.

Fra : Tim

Dato : 11-07-05 17:36

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> bekræftende fald at din handling er forbudt stiller jeg spørgsmålet videre
> andetsteds juridisk samt undersøger om jeg har mulighed for at

Uuuuuuha, Anders må være bange nu, din klovn )

LOL

> [...]
> selv kan finde ud af at trække grænsen mellem hvad man gør og ikke gør.
>
> Jeg vender tilbage med svar så snart som muligt.

Uhaaaaadadadada.... Kim i aktion... NU er der sørme sket noget uretfærdigt
))

Tim

Fra : Alucard

Dato : 11-07-05 23:31

On Mon, 11 Jul 2005 18:36:12 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Uuuuuuha, Anders må være bange nu, din klovn )
>
>LOL

>Uhaaaaadadadada.... Kim i aktion... NU er der sørme sket noget uretfærdigt
>))

Tim nu dummer du dig.....

Når nu Kim Larsen for en gangs skyld kommer med et sobert indlæg, så
er det dumt at håne ham for det....

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-07-05 23:47

> Tim nu dummer du dig.....
>
> Når nu Kim Larsen for en gangs skyld kommer med et sobert indlæg, så
> er det dumt at håne ham for det....

I skrivende stund ser det desværre ud til at være lovligt. Da jeg i de
kommende dage formentlig ikke får tid til at komme på dk.politik må jeg
hellere melde ud nu. I næste uge er jeg med garanti tilbage igen og så vil
jeg se om der er sket noget nyt.

Fra : NH

Dato : 12-07-05 00:45

> I skrivende stund ser det desværre ud til at være lovligt.

> Kim Larsen
------

Håber det er lovligt, så man har en chance for fravælge en skole hvor man
har muligheden for at fravælge at få ens barn undervist at en kommunist
eller for den sags skyld en nazist, mine unger skal ikke undervises af
fanatikere uanset hvilken politisk observans de tilhører.
Tak til Anders Wegge Jakobsen

Mvh NH

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-07-05 07:45

"NH" <nomail@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller for den sags skyld en nazist, mine unger skal ikke undervises af
> fanatikere uanset hvilken politisk observans de tilhører.

1. Jeg er ikke fanatiker, men jeg har naturligvis en holdning til
tingene -det er min ret
2. Ville du også forlange at dine børns lærere skulle komme frem med deres
personlige politiske ståsted førend du ville lade dem undervise dine børn? I
så fald gør du regning uden vært. Den ret har du ikke.
3. Du burde i det mindste være glad for at jeg melder klart ud, så du ved
hvem du har med at gøre i stedet for at komme med ovenstående - du kan jo
ikke vide om dine børn faktisk bliver undervist af kommunister eller
nazister i skolen - du har jo ikke mulighed for at oprette kartoteker om
deres personlige overbevisning - at jeg melder ud her, betyder jo ikke at
jeg bryder loven i min undervisning eller går imod læseplanerne, men
naturligvis har jeg en holdning til tingene og den holdning vil naturligvis
gennemsyre min undervisning på forskellig måde -jeg er jo ikke nogen robot.

Det ville dog være mere betænkeligt hvis jeg ikke lod andre synspunkter
komme til orde - men det er jo åbenbart din opfattelse at kun de
synspunkter, du er enige i må nyde fremme i skolen. Jeg beklager, men det er
ikke min stil. Så må du tage det som du har lyst.

Jeg vil i hvert fald ikke kunne afskediges for at være kommunist - endnu,
selvom vi tidligere har haft eksempler på berufsverbot her i landet.

--
ahw

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-07-05 17:35

Arne H. Wilstrup skrev den 12-07-2005 08:44:
> [...]
> gennemsyre min undervisning på forskellig måde -jeg er jo ikke nogen robot.

Det gennemsyrer da forhåbentlig ikke din undervisning?

eller hvordan skal man forstå gennemsyrer?

Det er forhåbentlig et voldsomt ord at bruge.

Derudover er jeg enig med dig i, at man skal være glad for at du melder
ud. For hvad med dem der ikke melder ud? hvad holdning har de?

Det samme med dem som ingen pletter på straffeattesten har. Det er ikke
til at vide om de har gjort noget.
Det eneste man ved om dem uden pletter for straffeattesten er, at de
ikke er blevet opdaget i at gøre noget "straffeattest-værdigt". men om
de gør det? Det ved man reelt ikke.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-07-05 17:44

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Det gennemsyrer da forhåbentlig ikke din undervisning?

Det er kun uvidende folk, der ikke vil erkende at vi som mennesker
naturligvis aldrig kan være 100 procent neutrale i alt hvad vi foretager os.
En dybt konservativ lærer vil ikke kunne undgå at lade sine synspunkter
indgå i sin undervisning, en nazist vil også være præget af sit ideologiske
ståsted - sådan er det bare.

> [...]
> er blevet opdaget i at gøre noget "straffeattest-værdigt". men om de gør

Det er præcis min pointe.

Straffeattester er en falsk tryghed, og tjener kun til at stigmatisere folk
og fastholde dem i en evt. forbrydelse fremfor at erkende at vedkommende har
betalt sin gæld til samfundet og tavlen derfor burde være visket ren.

--
ahw

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-07-05 20:46

"Arne H. Wilstrup" <Nixenbixen@denfaarduej.invalid> wrote in message

> Straffeattester er en falsk tryghed,

ja hvis man lader dem stå alene

og tjener kun til at stigmatisere folk
> og fastholde dem i en evt. forbrydelse fremfor at erkende at vedkommende
> har betalt sin gæld til samfundet og tavlen derfor burde være visket ren.

DEN argumentation gælder IKKE når det gælder domme for pædofili. Disse
mennesker har en tilbøjelighed til at gentage deres sygelige handlinger, og
hellere stigmatisere 100 pædofile, i forsøget på at redde 1 barn

Peter

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-07-05 22:41

Peter K. Nielsen wrote:

> [...]
> mennesker har en tilbøjelighed til at gentage deres sygelige
> handlinger, og hellere stigmatisere 100 pædofile, i forsøget på at

Du får lige en klapsalve.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-07-05 09:26

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> [...]
> mennesker har en tilbøjelighed til at gentage deres sygelige handlinger,
> og hellere stigmatisere 100 pædofile, i forsøget på at redde 1 barn

Voldsmænd har jo også en tilbøjeligehed til at blive ved med at være
voldelige, og dem der har voldtaget tilfældige kvinder, ser man også gøre
det igen, - og hvad gør man så?

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-07-05 22:10

Peter K. Nielsen skrev den 12-07-2005 21:45:
> [...]
> mennesker har en tilbøjelighed til at gentage deres sygelige handlinger, og
> hellere stigmatisere 100 pædofile, i forsøget på at redde 1 barn

Hvorfor lige 100? Hvorfor ikke alle mænd? Bare for at være helt sikker?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-07-05 08:41

> Hvorfor lige 100? Hvorfor ikke alle mænd? Bare for at være helt sikker?

ja, det spørgsmål stiller jeg også mig selv - men Peters argumentation
holder nu heller ikke.

1. vi har ikke livtidsstraf for pædofilie - hvilket betyder at de bliver
lukket ud i samfundet end dag.
2. man behøver jo ikke søge job i institutioner med børn selvom man er
pædofil -man kan jo blot "dyrke" sin "hobby" i fritiden -

3. straffeattesten giver en falsk tryghed - man kan godt være pædofil selvom
man aldrig er blevet straffet.

4. hvad skulle tilskynde en pædofil til at søge behandling, når heksejagten
alligevel er gået ind?

5. Pædofile er imho mennesker der er syge i forhold til det samfund, de
eksisterer i - derfor skal de hjælpes til at acceptere de vilkår der er i
dette samfund, hvilket normalt sker ved ordentlig behandling.

6. folk der er sindssyge kan godt leve ude i samfundet og blive hjulpet -
ingen tænker på at også disse kan løbe en risiko for at "naturen går over
optugtelsen" - men vi løslader jo også mordere og andre forbrydere, som også
kan være en risiko for samfundet eller samfundsborgerne.

7. Almindelig omtanke i omgangen med vore børn, vil kunne hindre mange
ulykkelige forhold - men man får nærmest det indtryk at der står en pædofil
på hvert gadehjørne med sin loddenfrakke og fedtede bolsjeposer - sådanne
"børnelokkere" har vi altid haft - og de bliver ikke mindre af at man
straffer folk, men tværtimod besværliggør man deres muligheder for at få en
normal tilværelse. Hvis de ikke kan få job på grund af deres tidligere
domme, og bemærk pædofile får en straffeattest, der er væsentlig længere end
alle andres, så er vejen åben for kriminalitet og anden lediggang, der
faktisk øger risikoen for at den pågældende bruger sin ufrivillige "fritid"
på at opsøge legepladser m.v.- Pædofile er vor tids hekse - og hans
sammenstilling er forkert, da der jo ikke er tale om at man stigmatiserer
100 pædofile for at frelse et barn, men at man stigmatiserer 100 uskyldige
for at få ram på en pædofil.
Det kommer jo af at en person, der blot er mistænkt for noget sådant,
hvilket kan være forkert, tilfældigt etc. (vi har jo set sager, hvor folk er
blevet anklaget og man har tabt sagen i retten, fordi anklagen var
grundløs), men vedkommende er allerede hængt ud i offentligheden, især hvis
han er offentligt ansat, da man jo fra anklagemyndighedens side alene på
baggrund af en sigtelse, sender besked til arbejdsgiveren om forholdet.

Nej, vi kan ikke i et retssamfund have at folk, uanset hvor forbryderiske de
er, skal straffes dobbelt - det er kedeligt hvis vi opelsker den tendens at
folk blot kan rette bager for smed.

Vi har jo set tendenserne til det i det danske samfund efter
terrorbombningerne i London, hvor en sikh blev overfaldet af en eller anden
idiot for hvad overfaldsmanden troede var en muslim - og i øvrigt skaber
sager med børn både voldsom vrede, hævntørst og mange andre primitive
følelser, der bestemt ikke er et retssamfund værdigt.

Er man dømt for sexuel omgang med børn, så får man i vort samfund en straf -
i fængslet bliver man yderligere straffet ved at medfanger, hvoraf nogle har
siddet i årevis dømt for mord på gamle, på unge og på forskellige andre
mennesker, tillader sig at sætte sig til doms over en der har foretaget
handlinger, der er i strid med straffeloven. Disse mordere og
voldsforbrydere fortsætter så deres lemlæstelse m.v. over for de pædofile,
der dybest set burde behandles fremfor straffes. Og når de så kommer ud, så
fortsætter samfundets straf: intet arbejde, ingen virksomhed vil bryde sig
om at ansætte en tidligere straffet, især ikke hvis vedkommende er pædofil -
også selvom det ikke medfører at vedkommende skal have noget med børn at
gøre. Vi ækles ved det -så hellere ansætte en lystmorder.

Straffeattesten kan fungere i 10 år - i modsætning til en morders, der kun
fungerer i 5 år efter løsladelsen (men i øvrigt er det med straffeattester
et levn fra en svunden tid) - og det er slemt nok.

Hvordan skal man dog nogensinde kunne forvente at disse mennesker kommer
tilbage til samfundet på en ordentlig måde?

Jeg er ikke tilhænger af pædofile - ejheller af lystmordere. Jeg har gået
på kursus med en person, der uden fortrydelse, erkendte at han havde slået
konen ihjel - hun blev for meget. Den måde han sagde det på, var så
uhyggelig at jeg fik kuldegysninger - han virkede simpelthen som en
stjernepsykopat.
Hvordan skal han dog nogensinde få en chance når han kommer ud i samfundet,
fordi man kun har ment at man kan holde folk indespærret og ikke har tilbudt
nogen form for psykologisk støtte og hjælp?

Nej, fængsler gavner ingenting og især ikke hvis det ikke følges op af
resocialiseringsmetoder - og straffeattesten er IKKE en af dem, der bør
anvendes over for nogen.

Er man straffet for en forbrydelse, så bør den være udstået i det øjeblik
vedkommende træder ud af fængslet - der skal ikke lægges en samfundsstraf
til yderligere qua en straffeattest.

Og så længe vi ikke idømmer alle forbrydelser livstid, så kommer de fleste
ud igen - og hvis man så hindrer dem i at starte på en frisk, så falder de
tilbage til kriminaliteten - især hvis de mere sygelige af dem, aldrig har
fået tilbud om behandling.

--
ahw

Fra : Tina T.

Dato : 14-07-05 14:12

> [...]
> ud igen - og hvis man så hindrer dem i at starte på en frisk, så falder
> de tilbage til kriminaliteten - især hvis de mere sygelige af dem, aldrig

Det er det første fornuftige indlæg jeg har set fra AHW`s side, han kan
altså godt hvis det kommer over ham.

Tina T.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-07-05 15:13

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er det første fornuftige indlæg jeg har set fra AHW`s side, han kan
> altså godt hvis det kommer over ham.

Så har du ikke læst ret meget af mig.

--
ahw

Fra : Tina T.

Dato : 14-07-05 15:32

> Så har du ikke læst ret meget af mig.
>
> --
> ahw

Jo det har jeg faktisk, og det er meget sjældent jeg er enig med dig, men i
dette tilfælde er jeg.

Tina T.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-07-05 21:19

> Jo det har jeg faktisk, og det er meget sjældent jeg er enig med dig, men
> i dette tilfælde er jeg.

Fint!

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 14-07-05 17:40

> Så har du ikke læst ret meget af mig.

Hun har nærmere læst for meget af dig.

Tim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-07-05 13:06

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> wrote in message

> Det er det første fornuftige indlæg jeg har set fra AHW`s side, han kan
> altså godt hvis det kommer over ham.
>
> Tina T.

Jeg orker ikke at gå tilbage og læse indlægget, AHW bruger 10 linier på hvad
andre er 1 linie om. Men jeg går ud fra Indlægget var om fodbold eller
eksistentielle problemer ved dybhavsfiskeri i den 3. verden.

Thorkild

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-07-05 02:17

Carsten Riis wrote:

> Hvorfor lige 100? Hvorfor ikke alle mænd? Bare for at være helt
> sikker?

Det er ikke alle mænd, der har dom for pædofili.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 14-07-05 21:28

Peter K. Nielsen skrev:

> DEN argumentation gælder IKKE når det gælder domme for pædofili. Disse
> mennesker har en tilbøjelighed til at gentage deres sygelige handlinger,

Men har de en større tilbøjelig til at gentage deres forbrydelser end
spritbilister, rockere, pushere osv?

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-07-05 08:22

"Niels Elgaard Larsen" <elgaard@agol.dk> skrev i en meddelelse
Peter K. Nielsen skrev:

> [...]
> mennesker har en tilbøjelighed til at gentage deres sygelige handlinger,

Men har de en større tilbøjelig til at gentage deres forbrydelser end

Godt spørgsmål - det kan vel ikke sådan uden videre besvares - og er fængsel
det rette sted for syge mennesker?

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 12-07-05 23:26

> [...]

> holdning til tingene og den holdning vil naturligvis gennemsyre min
> undervisning på forskellig måde -jeg er jo ikke nogen robot.

Holy shit!!

Tim

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-07-05 00:21

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Tim nu dummer du dig.....
>
> Når nu Kim Larsen for en gangs skyld kommer med et sobert indlæg, så
> er det dumt at håne ham for det....

Sobert og min bare ... Røde Kim og alle de andre klaphatte har ikke en skid
at komme efter.
Offentligøre AHWs arbejdsplads ???
Den har da længe været offentliggjort, hvis man ellers har gidet følge lidt
med rundt omkring.

Boni

Fra : Alucard

Dato : 12-07-05 00:39

On Tue, 12 Jul 2005 01:20:50 +0200, "Bo Nielsen" <boni@nospam.dk>
wrote:

>uretfærdigt

>Sobert og min bare ... Røde Kim og alle de andre klaphatte har ikke en skid
>at komme efter.

DETTE indlæg var sobert..

>Offentligøre AHWs arbejdsplads ???
>Den har da længe været offentliggjort, hvis man ellers har gidet følge lidt
>med rundt omkring.

Det ved jeg godt....

Fra : Tim

Dato : 12-07-05 00:46

"Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message

> Tim nu dummer du dig.....
>
> Når nu Kim Larsen for en gangs skyld kommer med et sobert indlæg, så
> er det dumt at håne ham for det....

Der var intet sobert over det. Læs det igen min ven

Han så sit snit til at agere forarget på Arnes vegne, og truer indirekte med
en anmeldelse til politiet.

Vi _ved_ allesammen, at Kim ikke vil få noget ud af det.... inklusive Kim
selv, men han benytter chancen til at agere stuur filantrop og forsvarer for
de svage (!?!).

Det er til at brække sig i lårfede stråler over.

Tim

Fra : Alucard

Dato : 12-07-05 01:38

On Tue, 12 Jul 2005 01:46:09 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Der var intet sobert over det. Læs det igen min ven
>
>Han så sit snit til at agere forarget på Arnes vegne, og truer indirekte med
>en anmeldelse til politiet.

Hvad er problemet med det...? (Kim har jo senere indrømmet at det ikke
er ulovligt)...

>Vi _ved_ allesammen, at Kim ikke vil få noget ud af det.... inklusive Kim
>selv, men han benytter chancen til at agere stuur filantrop og forsvarer for
>de svage (!?!).

Det hedder ikke "svage", men "svagt begavede"...

I forhold til hvad Kim plejer at udgyde, så var indlæget da
"sobert"...

Fra : Tim

Dato : 12-07-05 05:10

> Hvad er problemet med det...? (Kim har jo senere indrømmet at det ikke
> er ulovligt)...

> Det hedder ikke "svage", men "svagt begavede"...

I know... havde _selv_ et svagt øjeblik!

> I forhold til hvad Kim plejer at udgyde, så var indlæget da
> "sobert"...

Ok, men det skal vel ikke sætte standard eller undskylde stupide indlæg?

Tim

Fra : Tim

Dato : 11-07-05 17:37

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> wrote in message

[snip]

> Min konklussion er

Dine konklusioner betyder ikke det fjerneste.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 11-07-05 17:51

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> [snip]

> Dine konklusioner betyder ikke det fjerneste.

Men dine Tim, de er rene perler og sandhedsvidner!

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 11-07-05 18:09

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men dine Tim, de er rene perler og sandhedsvidner!

Ikke altid, men ofte. Hvis jeg tager fejl, indrømmer jeg det da også.

Det har du selv været vidne til.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 11-07-05 18:15

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Ikke altid, men ofte. Hvis jeg tager fejl, indrømmer jeg det da også.

Ikke ofte, men yderst sjældent.

> Det har du selv været vidne til.

2 gange, og der var det noget rent faktuelt.
Du har *aldrig* skrevet noget om at dine holdninger, som jo til tider kan
være baseret på faktuelle forkerte observanser, kunne have fejl, ligesom du
med glæde kalder alt der ligger til venstre for de konservative, for røde
lejesvende og det der er værre.

Det kan jo dårligt værre perler og sandheder, så skulle godt halvdelen af
den Danske befolkning være som du beskriver.

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 11-07-05 20:34

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ikke ofte, men yderst sjældent.

Nope, ofte, men ikke altid.

> 2 gange, og der var det noget rent faktuelt.

Det er da mere end du vil gøre. Seneste eksempel var, da du ikke ville
indrømme at din sætning om, at der "aldrig har været nogen polls der viser
flertal for regeringens beslutning om at gå i krig".

Den sætning kan du ikke vride udenom de polls der _faktisk_ viser flertal.

Det er du imidlertid for stor en tøsedreng til at medgive.

> [...]
> være baseret på faktuelle forkerte observanser, kunne have fejl, ligesom
> du med glæde kalder alt der ligger til venstre for de konservative, for

Det er et faktum... og det der er værre.

> Det kan jo dårligt værre perler og sandheder, så skulle godt halvdelen af
> den Danske befolkning være som du beskriver.

Nok ikke helt... de ligger jo ikke allesammen til det yderste venstre vel?

Det er kun ganske få procent; f.eks. typer af Kim Larsen's, din, Croc's og
AHW's karakter. Det er (heldigvis) ikke så udbredt.

Tim

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 11-07-05 14:40

Pikhovede

Fra : Tim

Dato : 11-07-05 17:37

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message
> Pikhovede

Med dit efternavn?... det tror jeg næppe.

Tim

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-07-05 00:27

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse