Selvfølgelig eksisterer Taleban i bedste v~
Fra : Allan Riise

Dato : 10-07-05 12:41

"USA bekæmper Terror, se bare hvordan Afghanistan er blevet fri for Taleban,
som er udryddet i landet"
Det er hvad mange herinde skriver, og bruger som rettesnor, når de fortæller
om alt det gode der sker, når USA går ind, for andre folks blå (brune) øjnes
skyld.

Desværre er det bare ikke sandt.

Sakset fra dr.dk
"Seks afghanske politibetjente fundet halshugget

Seks savnede afghanske politibetjente blev søndag fundet halshugget, efter
at de var blevet bortført fra deres enhed i provinsen Helmand 700 kilometer
syd for hovedstaden Kabul.

De seks blev taget tilfange, da de sammen med 25 andre betjente faldt i et
baghold og blev beskudt af en talibangruppe.

Under skyderiet blev fire andre betjente dræbt. Regionen, der grænser op til
Pakistan, har på det seneste været centrum for talibangruppers aktioner mod
afghanske regeringssoldater og politistyrker."

--
Allan Riise

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 10-07-05 12:52

Allan Riise skriver blandt andet:

> [...]
> Det er hvad mange herinde skriver, og bruger som rettesnor, når de
> fortæller om alt det gode der sker, når USA går ind, for andre folks blå

Det er sandt på den måde, at Taliban styret ikke længere er ved magten. Og
det tror jeg, de afganske kvinder er meget godt tilfredse med.

> [...]

> til Pakistan, har på det seneste været centrum for talibangruppers
> aktioner mod afghanske regeringssoldater og politistyrker."

Det er som ovenstående viser, ikke ensbetydende med, at de alle er
nedkæmpet. De har blot ingen magt længere.

Vil du have dem tilbage da?

JAF

Fra : Henri Gath

Dato : 10-07-05 13:21

"J.A.F. Pedersen" <freshair@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er som ovenstående viser, ikke ensbetydende med, at de alle er
> nedkæmpet. De har blot ingen magt længere.

Ja, det vil han gerne......

Fra : Allan Riise

Dato : 10-07-05 15:05

> [...]
>
> Det er sandt på den måde, at Taliban styret ikke længere er ved magten. Og
> det tror jeg, de afganske kvinder er meget godt tilfredse med.

Der er vidst ikke den store forskel når man bevæger sig væk fra Kabul

Og at de ikke har statsmagten, er ikke ensbetydende med at de *ingen* magt
har.

> Det er som ovenstående viser, ikke ensbetydende med, at de alle er
> nedkæmpet. De har blot ingen magt længere.

De har da masser af magt.
Rundt om i distriikterne.

> Vil du have dem tilbage da?

Læser du hvad jeg skriver, eller hvad du tror jeg skriver?

Står der ikke.
"Desværre er edt ike sandt

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 10-07-05 15:10

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De har da masser af magt.
> Rundt om i distriikterne.

> Læser du hvad jeg skriver, eller hvad du tror jeg skriver?

Og nu jeg har brillerne på, så vil jeg lige omformulere den sidste sætning.

"Desværre er det bare ikke sandt."

Og det er skrevet Præcíst, og det er Min egen mening, noget som Du jo gør
meget ud af, så det undrer Mig at Du ikke så det

--
Allan Riise

Fra : Konrad

Dato : 11-07-05 13:03

> [...]
>
> Det er sandt på den måde, at Taliban styret ikke længere er ved magten. Og
> det tror jeg, de afganske kvinder er meget godt tilfredse med.

Så må jeg vist lige minde dig om, at "borgmesteren af Kabul" (Karzai) stort
set ikke har nogen magtbase udover Kabul, at han omgiver sig med
krigsforbrydere fra Afghanistan-borgerkrigen, samt, at resten af dette
kæmpeland regereres af en stribe klaner/krigsherrer hvis menneskesyn,
ideologi og religion er et hundrede procent identisk med talebanernes set
f.eks i kvindeperspektiv. Hvad krigsherrerne var uenige med talebanerne om,
var sådan noget som fremstilling og eksport af narkotika - som talebanerne
var imod, men finansierer livet for mangen en krigsherre-undersåt i
bjergegnene. De var også uenige om hvem der skal have ret til at dømme osv.
Og så brød de sig bestemt ikke om talebanernes link til Pakistan, hvor deres
penge, våben osv oprindelig stammede fra. Talebanerne var blot én gren af
den i forvejen og stadigvæk herskende religiøse og ideologiske tradition i
området, og de var i modsætning til klanstrukturens normale hieraki
centralistiske. Altså i højere grad belastende for den enkelt klanleders
magtbase end udtryk for nogen nævneværdige modsætninger. Steninger,
piskning, fysisk afstraffelse osv forekommer med et hundrede procent
sikkerhed stadigvæk en masse i Afghanistan, kvinder kommer ikke i skole, de
får prygl for ikke at gå indhyldet i slør osv osv. Og stadigvæk sidder et
ukendt antal hundrede tusinder i grænseegnene i flygtningelejre - som de
gjorde under taleban.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-07-05 14:21

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]
> til Pakistan, har på det seneste været centrum for talibangruppers
> aktioner mod afghanske regeringssoldater og politistyrker."

Og vi burde støtte taliban-styrkerne, måske burde de få gratis
koran-skolegang i Danmark?

Fra : Allan Riise

Dato : 10-07-05 15:07

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Og vi burde støtte taliban-styrkerne, måske burde de få gratis
> koran-skolegang i Danmark?

Synes Du?
Det gør jeg ikke, det var en krig jeg støttede, som ikke blev fulgt til
dørs, desværre.

Og hvis Du nu *læste* hvad jeg skrev, så står der..
"Desværre er det bare ikke sandt."
Hvor ordet desværre er det ord Du skal lægge mærke til.

--
Allan Riise

Fra : Trans

Dato : 10-07-05 22:18

Allan Riise citerede dr.dk:

> [...]

> at de var blevet bortført fra deres enhed i provinsen Helmand 700 kilometer

Du føler ikke trang til at sige noget om, at de tilfangetagne vist
ikke er blevet behandlet i overensstemmelse med krigsfangekonventionen?

Bent

Fra : morten sorensen

Dato : 10-07-05 22:25

Trans wrote:
> Allan Riise citerede dr.dk:

> Du føler ikke trang til at sige noget om, at de tilfangetagne vist
> ikke er blevet behandlet i overensstemmelse med krigsfangekonventionen?

Mig bekendt har disse folk ikke stillet verden i udsigt at de ville
overholde disse konventioner.

--

morten sorensen

Fra : Allan Riise

Dato : 11-07-05 07:07

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
Allan Riise citerede dr.dk:

> [...]

Du føler ikke trang til at sige noget om, at de tilfangetagne vist
ikke er blevet behandlet i overensstemmelse med krigsfangekonventionen?

De er jo Terrorister, og de har ikke, med bajonet i hånden, hverkens sagt
eller på anden måde gjort det klart at de vil "Demokratisere" ( læs
Mc'Donald'isere ) verdenen.
Derudover så gik jeg ind for krigen i Afghanistan, men det gik ikke som
forventet, dda styrkerne blev trukket for hurtigt ud.

--
Allan Riise

Fra : Trans

Dato : 11-07-05 22:09

Allan Riise wrote:

> [...]
> Derudover så gik jeg ind for krigen i Afghanistan, men det gik ikke som
> forventet, dda styrkerne blev trukket for hurtigt ud.

Ikke forstået. Du bedes klargøre følgende:

(1) Hvem er 'de'?
(2) Hvorfor skal "Demokratisere" læses Mc'Donald'isere
(3) Hvilken krig gik du ind for og hvorfor? Der har været flere krige
i Afghanistan,
(4) Hvilke styrker blev trukket for hurtigt ud?

Bent

Fra : Allan Riise

Dato : 12-07-05 06:30

Allan Riise wrote:

> [...]
> forventet, dda styrkerne blev trukket for hurtigt ud.

Ikke forstået. Du bedes klargøre følgende:

Taliban

(2) Hvorfor skal "Demokratisere" læses Mc'Donald'isere

Demokrati = Kapitalisme

(3) Hvilken krig gik du ind for og hvorfor? Der har været flere krige
i Afghanistan,

Afsættelsen af Taliban

(4) Hvilke styrker blev trukket for hurtigt ud?

De vestlige styrker.

--
Allan Riise