Visse trives ved bombningerne.
Fra : Allan Riise

Dato : 08-07-05 06:40

Med tanke på, hvordan at venstrefløjen hele tiden bliver skudt på, i forb.
med London bombningerne, så vil jeg tillade mig at spørge, især Dig
Thorkild....

Når nu folk er tvunget til at blive inde i City, når nu det er p.g.a.
bombningerne, altså terror, hvordan kan det så være at det altid er nogen
forretningsfolk der ser det opportune i det, og malker folk helt ublu?

Er det ikke meget værre, end at gå i demonstration imod Bush t.eks.?

Sakset fra dr.dk
"Gårsdagens bombeangreb i London, som har kostet mindst 37 mennesker livet,
fik også byens infrastruktur til at bryde samme. Al tog- og busdrift blev
indstillet og det betød at mange mennesker strandede i den britiske
hovedstad.

Ifølge BBC fik flere sig en ubehagelig overraskelse da de forsøgte at skaffe
sig et hotelværelse til at overnatte i.

Store prisstigninger
En forretningsmand fra Manchester fortæller, at han endte med at betale 250
pund for et værelse, som normalt koster 80 pund. Allerede to timer efter de
første eksplosioner skrev net-rejsebureauet lastminute.com, at hotelpriserne
var på vej op.

En talsmand for turistindustrien siger, at han er overrasket over
prisstigningerne.

Mange strandede pendlere blev så vrede over hotelejernes grådighed, at de i
stedet valgte at gå hjem. "

Længe leve kapitalismen og det frie initiativ.

--
Allan Riise

Fra : jodem

Dato : 08-07-05 07:30

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i stedet valgte at gå hjem. "
>
> Længe leve kapitalismen og det frie initiativ.

Mc Donald gav gratis kaffe lige efter eksplotionerne

Fra : Allan Riise

Dato : 08-07-05 07:41

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Mc Donald gav gratis kaffe lige efter eksplotionerne

Nå.

--
Allan Riise

Fra : News

Dato : 08-07-05 08:20

> [...]
> forretningsfolk der ser det opportune i det, og malker folk helt ublu?
>
> Er det ikke meget værre, end at gå i demonstration imod Bush t.eks.?

Usammenligneligt !

Og venstrefløjen ønsker vel inderst inde,
at det var dem der havde lavet bomberne.

Fra : Allan Riise

Dato : 08-07-05 08:25

"News" <mail@direkte> skrev i en meddelelse

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Usammenligneligt !

Næ, for lige meget hvad, så er det jo venstrefløjens skyld.

> Og venstrefløjen ønsker vel inderst inde,
> at det var dem der havde lavet bomberne.

Se selv, det beviser min pointe...

Og det skriver du, på trods af at alle partier i Dk. har taget stærk afstand
fra bombningerne....

--
Allan Riise

Fra : Anders

Dato : 08-07-05 14:41

> Næ, for lige meget hvad, så er det jo venstrefløjens skyld.

> Se selv, det beviser min pointe...
>
> Og det skriver du, på trods af at alle partier i Dk. har taget stærk
> afstand fra bombningerne....

Ja, men alligevel benytter EL sig af chancen til at fyre deres evindelige
PIS af:
http://www.enhedslisten.dk/nyhed.asp?nyhed=8565

Fra : Svend Poulsen

Dato : 09-07-05 11:20

"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men alligevel benytter EL sig af chancen til at fyre deres evindelige
> PIS af:
> http://www.enhedslisten.dk/nyhed.asp?nyhed=8565

Ok så du siger at den politik der er ført de sidste mange år af både vesten
og mellemøsten ikke har noget at gøre med terror bombningerne ?

Fra : Rune

Dato : 08-07-05 09:40

En hjælpearbejder blev rystet efter 9/11 da han ilede ind i en nærliggende
7-11 for at hente vand til de overlevende at der skulle betales ved kasse 1.
Jeg syntes det er dybt usmageligt og umoralsk. Men jeg kan ikke se hvordan
lidt personlig grådighed kan sammenlignes med det sammenrend af totalitære
ideologier og undskyldninger for diktatoriske regimer der var opmarcheret
til at protestere mod Bush. Jeg kunne godt forestille mig man ved lov
fastfryse hotelraterne så de lå på sidste måneds leje de næste 14 dage - men
jeg tror desværre det ville være en uoverkommelig opgave at opretholde og
kontrollere, og politiet og myndighederne har nok vigtigere ting at tage sig
til nu end holde øje med hotelregninger.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 12:44

"Rune" <rune@slambam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ideologier og undskyldninger for diktatoriske regimer der var opmarcheret

Fordi det hænger sammen. Hvad er det nu f.eks tilhængere af Kyoto kritiserer
USA for? Hvordan kan det være islamisterne har udråbt USA til deres store
fjende? Jo - det er jo fordi, at "grådigheden" og "egoismen" (sagt i
allerbredeste betydning) gennemsyrer samfundet. Det er ikke "personlig
grådighed" men eksponent for en samfundskultur der gennemsyrer stort set
alle handlinger og beslutninger. Det gennemsyrer samfundet akkurat på samme
vis, som wahhabisme gennemsyrer f.eks SA's beslutninger, befolkningens moral
osv osv.

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-07-05 21:11

"konrad gmail.com>" <davidkonrad<x> wrote in message
> [...]
> samme
> vis, som wahhabisme gennemsyrer f.eks SA's beslutninger, befolkningens

Du har ikke været i USA kan jeg høre, på personplan finder du oftest mindre
"egoisme" end vi, som lader "staten" om det hele, udviser her i DK.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 09-07-05 11:24

> [...]
>
> Du har ikke været i USA kan jeg høre, på personplan finder du oftest
> mindre "egoisme" end vi, som lader "staten" om det hele, udviser her i DK.

Det vil sige at USAs regering slet ikke lytter til deres befolkning, men at
Præsidenten kun gør som han synes.

Fra : Konrad

Dato : 15-07-05 09:03

> Du har ikke været i USA kan jeg høre, på personplan finder du oftest
> mindre "egoisme" end vi, som lader "staten" om det hele, udviser her i DK.

Du har helt ret i begge dele. Vi har tidligere diskuteret den til tider
overvældende lyst til hjælpsomhed og frivillig arbejde i USA - den er jeg
helt med på. Det kan *også* anes gennem de eksponenter for deress kultur de
eksporterer, TV-serier, sæpeoperaer, talkshows osv. Det er ikke noget
usædvanligt, men en integreret del af det, at være amerikaner. Erindrer at
en herværende amerikansk bosiddende debattør donerer penge til godgørende
formål - så kulturen på omerådet er altså så stærk, at den adopteres.

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-07-05 11:05

> [...]

> 250 pund for et værelse, som normalt koster 80 pund. Allerede to timer
> efter de første eksplosioner skrev net-rejsebureauet lastminute.com, at

En sådan fremfærd burde sidestilles lovgivningsmæssigt med plyndring under
naturkatastrofer.
Det er utilgiveligt.

--
Kurt Lund

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 11:41

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> En sådan fremfærd burde sidestilles lovgivningsmæssigt med plyndring under
> naturkatastrofer.
> Det er utilgiveligt.

Enig
En ting er sikkert at jeg vil ikke overnatte hos nogle som ville udnytte
det.
Men heldigvis hjalp Hilton hotellet med de såret - gratis.

Carl

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 12:40

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

(...)
> Mange strandede pendlere blev så vrede over hotelejernes grådighed, at de
> stedet valgte at gå hjem. "
>
> Længe leve kapitalismen og det frie initiativ.

Alllan, Allan, Allan. Det er jo bare de frie markedskræfter vi ser
praktiseret - corporate UK! Og vi ved jo, det har vi Thorkilds ord for, at
de frie markedskræfter højner kvalitet og komfort til et næsten
surrealistisk uopnåeligt niveau, som eller aldrig kunne være opnået på nogen
anden facon - så jeg er sikker på, at samtlige hotolovernattende har ligget
i drømmesenge på syv madrasser og fik kaviar og champagne til morgenmad.

I øvrigt - det er et hint til Thorkild i relation til den hospitals-udgift
debat vi havde for nogle år siden. Thesen var, at når USA nu havde så-og-så
mange udgifter per patient, altså ift kommunist-Danmark, så måtte deres
sygehusvæsen selvsagt være så meget bedre (altså, for dem som rent faktisk
modtager behandling). Så "60 minutes" for et par uger siden, som havde et
kritisk blik på netop dette emne, og sørme om de ikke havde været i Danmark
og interviewe danskere (f.eks en apoteker) ifb med den **gode, billige og
bedre danske model**! Sagen er nemlig, at den høje udgift per hospitalsseng
er forankret i ublu medicin-priser! Forsikringssystemet presser slet og ret
priserne i vejret, og i USA er parallelimport forbudt - dér var nøglen! Så
det på SVT4, som typisk er meget foran. Det må snart komme på dansk TV, og
så skal debatten nok blusse op igen...

Fra : 3W

Dato : 09-07-05 02:42

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]
de
> første eksplosioner skrev net-rejsebureauet lastminute.com, at

Udbud og efterspørgsel. Slå det op.

Fra : Trans

Dato : 23-07-05 16:42

Allan Riise wrote bl.a.:

> Længe leve kapitalismen og det frie initiativ.

Det siger jeg også, idet jeg henviser til følgende fra dagens udgave
af den engelske avis THE SUN: :

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2004600000-2005330917,00.html
BLITZ SPIRIT BLOOMS

A TUBE station florist cut off from his home by police cordons was put
up overnight by a luxury hotel - for free.

Cliff Anderson, 73, left the keys to his home at his Warren Street
stall when cops evacuated the area. But the five-star Grafton Hotel
nearby gave him a bed for nothing.

Granddad Cliff, from Pimlico, said: "It was just like the Blitz -
when everybody would rally round and help everybody else. It won't
have done my flowers any good but I'll bounce back."

Bent