PETs magtesløshed
Fra : Peter Hansendk

Dato : 07-07-05 21:06

Terroraktionen var kompleks, men lykkedes pga god planlægning. En
planlægning som har taget lang tid, selvfølgelig, som også
terroristerne skrev i deres meddelelse.

På trods af dette er det ikke lykkedes efterretningstjensten at opdage
og forhindre det. Deres magtesløshed er tydelig for enhver.

Dem der løber an på PET, når det drejer sig om at forhindre terror i
DK er naive.

Islamisk terror er og bliver en risiko for Vesten og DK. Desværre.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 08-07-05 09:34

"Peter Hansendk" <peterhansendk@tidni.com> wrote in message

> Islamisk terror er og bliver en risiko for Vesten og DK. Desværre.

Ja, så længe vi huser muslimer i Vesten. Men det kunne jo være, man skulle
tage op til revision, hvor vidt det er en god ide.

Fra : NoTrabajo

Dato : 09-07-05 20:16

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> "Peter Hansendk" <peterhansendk@tidni.com> wrote in message

> Ja, så længe vi huser muslimer i Vesten. Men det kunne jo være, man skulle
> tage op til revision, hvor vidt det er en god ide.

Man får aldrig "eliten" til at indrømme, at det er en stor fejltagelse, at man
har lukket alle disse dræbermuhamedanere ind i landet.
--
NoTrabajo

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-07-05 11:00

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> man
> har lukket alle disse dræbermuhamedanere ind i landet.

Dette indlæg medfører et ophold i mit støjfilter - en person som dig, der
dyrker fremmedhadet og hykler selvom du er en af samfundsnasserne, der
bevidst undgår at tage et arbejde, men har så fantastisk ondt i røven af at
andre der godt gider at arbejde, også forsøger på at få et, selvom de er
fremmede, er ikke værd at spilde sine kræfter på.

Du er samfundsnasser af de store - og du giver frækt udtryk for det uden
blusel. Det kan undre mig at DF trods alt mener at det er i orden, men det
viser jo alt hvad der er værd at vide om det partis måde at håndtere tingene
på.

--
ahw

Fra : Alucard

Dato : 10-07-05 23:20

On Sun, 10 Jul 2005 12:00:18 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

>"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Dette indlæg medfører et ophold i mit støjfilter

Velkommen i klubben NoTrabajo

Fra : Konrad

Dato : 11-07-05 13:45

"Peter Hansendk" <peterhansendk@tidni.com> skrev i en meddelelse

> Dem der løber an på PET, når det drejer sig om at forhindre terror i
> DK er naive.

Selvfølgelig. Det er jo just det centrale i den her terror-sikkerheds-frygt
debat. *Hvis* nogen virkelig bare *vil* begå terror er det jo komplet
umuligt at forhindre det. Og opklaringsprocenten er ikke ligefrem bedre,
hverken blandt politi eller PET - tænk på "grænseløse beate" eller noget så
simpelt som indbrud i villaer. Sådan er vilkårene, og det kan alverdens
hemmelighedsfulde Per Larsener eller bekymrede Bendt Bendtsener altså ikke
lave om på.

> Islamisk terror er og bliver en risiko for Vesten og DK. Desværre.

***Terror*** er en risiko overalt. "Islamisk terror" er ikke
væsensforskellig fra alle mulige andre terror-motiver. Terror er terror - og
jeg føler mig altså uendelig mange gange tryggere i Danmark end jeg ville
gøre i de lande hvor terroren er reel, eller ligefrem hverdag. Jeg ville
overhovedet ikke værgre mig for at glo i tasken der blev beskudt på Nørrebro
station, f.eks. Denne frygt og paranoia er kørt fuldkommen af sporet. Det
som mange glemmer i deres frygt-fascination er jo, at terror statistisk set
er langt mere sandsynlig i *islamiske* lande (pudsigt nok, ikke?) Egypten,
Afghanistan, Saudi-Arabien, Tyrkiet, Kuwait, Indonesien, Jordan, Irak, Iran,
Yemen osv osv er lande, hvor man virkelig reelt kan frygte terror medens man
går ned af gaden med en is i hånden. Det tror jeg mange glemmer, desværre.
Og indtil videre to terrorangreb hvor i hvert det ene er forankret i
"islamisk terror" på europæisk jord gennem de sidste jeg ved gud ved ikke
hvor mange år ændrer ikke på det. Næh - det er såmænd i løvens egen hule
truslen er reel, og åbenlys konstaterbar.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-07-05 13:57

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> ***Terror*** er en risiko overalt. "Islamisk terror" er ikke
> væsensforskellig fra alle mulige andre terror-motiver.

Det er netop der du tager fejl.
Islamisk terror er helt anderlede pga. selvmords"trangen". Islamiske
terrorister er jo netop ikke bange for døden, de higer snarere efter den.

Fra : NoTrabajo

Dato : 11-07-05 16:05

> Det er netop der du tager fejl.
> Islamisk terror er helt anderlede pga. selvmords"trangen". Islamiske
> terrorister er jo netop ikke bange for døden, de higer snarere efter den.

De fleste lever for at leve, mens muhamedanerne lever for at dø for Allah.
--
NoTrabajo

Fra : Bent Jensen

Dato : 12-07-05 08:23

"Christian B. Andresen" wrote ...

> Det er netop der du tager fejl.
> Islamisk terror er helt anderlede pga. selvmords"trangen". Islamiske
> terrorister er jo netop ikke bange for døden, de higer snarere efter den.

Det er rigtigt i hovedsagen. Vi har dog også set eksempler på
shikh'er, der har begået selvmordsattentater, og under Anden
Verdenskrig havde man de japanske kamikaze-piloter. Selv om japanerne
vist ikke havde tilsluttet sig krigskonventionerne, var sidstnævnte
imidlertid - i modsætning til islamisterne - klart kendetegnet som
kæmpende.

Når islamisterne så gerne vil begå selvmord i forbindelse med
kamphandlinger, er det fordi nogle imamer har prædiket for dem og
fortalt dem noget om 27 jomfruer i paradiset. Det er også
imamprædiken, der får dem til at myrde civilpersoner.

Hvad man så skal gøre for at komme det til livs er følgende:

Man skal finde en skægget, arabisk-talende ayatollah- eller imamtype,
klæde ham ud i passende gevanter, udstyre ham med en koran og sætte
ham op i passende moskéagtige omgivelser. Her skal han så holde en
tale, hvor han fordømmer selvmord og angreb på civile og fortæller, at
Allahs straf til dem, der gør sådan noget, ifølge det og det afsnit i
koranen (man kan altid finde noget) er evigt varme omgivelser i
helvede. Det hele skal optages på video, mangfoldiggøres, forsynes med
påtegnelsen "Instrukser til Allah's Krigere fra Imam Abu Dabu" og
omdeles blandt menigheden efter fredagsbønnen af en person med
skægsdtubbe, om hvem rygtet går, at han netop er kommet fra krigen i
Algeriet.

Herefter vil selvmordskandidaterne miste lysten til at angribe civile
og til at begå selvmord. Allah's ord står jo til troende.

Bent

Fra : morten sorensen

Dato : 12-07-05 12:14

Bent Jensen wrote:
> "Christian B. Andresen" wrote ...

> Det er rigtigt i hovedsagen. Vi har dog også set eksempler på
> shikh'er, der har begået selvmordsattentater, og under Anden
> Verdenskrig havde man de japanske kamikaze-piloter.

Og tamilerne - som de muslimske selvmordere fra 80erne vist var
'inspireret' af.

--

morten sorensen

Fra : Konrad

Dato : 12-07-05 09:20

> Det er netop der du tager fejl.
> Islamisk terror er helt anderlede pga. selvmords"trangen". Islamiske
> terrorister er jo netop ikke bange for døden, de higer snarere efter den.

Øh...?? Det vil altså sige, at bomberne i Madrid, f.eks, ikke var islamisk
terrorisme? Her var der jo ikke tale om selvmordsterrorisme. Det samme
gælder vist også London (*hvis* altså bomberne blev sprængt af islamiske
fundamentalister) - det kan heller ikke gælde de mange bilbomber i Bagdad,
eksempelvis. Der findes en myriade af konkrete tilfælde der underminerer din
ekstremt forenklede opfattelse. Du forveksler terrorisme med martyrium -
islamisk funderet terrorisme er *ikke* nødvendigvis det samme som et
individuelt martyrie-ønske, og et individuelt martyrie-ønske er ikke
identisk med islamisk filosofi. Der findes, på tværs af alle kulturer, hvor
der har været borgerkrig, krig osv, eksempler på selvmordsterrorisme eller
eksempler på, at gerningsmænd har ofret sig selv i en større sags tjeneste.
Det er absolut ikke noget muslimer, radikale såvel som almindelige soldater,
såsom iranere der ofrede sig selv i kampen mod Irak, har patent på.

Fra : Joakim von And

Dato : 12-07-05 14:36

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

Du forveksler terrorisme med martyrium -
> islamisk funderet terrorisme er *ikke* nødvendigvis det samme som et
> individuelt martyrie-ønske, og et individuelt martyrie-ønske er ikke
> identisk med islamisk filosofi.

Det er lige netop hvad det er, et "martyrie-ønske" forårsaget af en massiv
indoktrinering. Hvad angår spørgsmålet hvorvidt terrorisme er identisk med
islamisk filosofi bliver billedet mere uklar. Uomtvisteligt er det dog at
terror-udøverne ser dem selv som "Allahs forsvarere".

> [...]
soldater,
> såsom iranere der ofrede sig selv i kampen mod Irak, har patent på.

Hvis vi ser bort fra tamilerne, hvilke andre folkeslag har udvist samme
målrettet selvmordsterrorisme, vi er vidne til i dag?

Joakim

Fra : Konrad

Dato : 13-07-05 11:19

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Du forveksler terrorisme med martyrium -
>
> Det er lige netop hvad det er, et "martyrie-ønske" forårsaget af en massiv
> indoktrinering.

Det vil det jo altid være - det giver jo sig selv.

>Hvad angår spørgsmålet hvorvidt terrorisme er identisk med
> islamisk filosofi bliver billedet mere uklar.

Men dog - du er jo blevet næsten vanvittigt kompromissøgende her henover
sommeren

>Uomtvisteligt er det dog at
> terror-udøverne ser dem selv som "Allahs forsvarere".

Klart - eller nok snarere : "Den rette fortolkning af islams' forsvarere",
hvor "rette" så kan betyde 17 milliarder forskellige ting. At der eksisterer
en iboende potentiel voldskonflikt indbygget i islam er jeg dog helt enig i.
Det må stå uden for enhver tvivl, at fordybelse af troen relativt nemt kan
føre videre hen i retning af ekstremisme. Ikke nødvendigvis, det siger sig
selv, men skrifterne rummer jo i sig selv en hel del radikalt entydigt
tankegods som nemt kan lede svage sjæle på afveje. Hvordan dette tankegods
så fordøjes handler om miljø, hændelser, lokal tradition osv.

> [...]
>
> Hvis vi ser bort fra tamilerne, hvilke andre folkeslag har udvist samme
> målrettet selvmordsterrorisme, vi er vidne til i dag?

En anden nævnte japanerne. Jeg kan da også nævne mindst én israelit, den
slags elsker du jo at høre Man kan finde læssevis af paralleller, men
historien gentager jo aldrig sig selv, det er en kendsgerning. Naturligvis
kan du ikke findes eksakte analogier til 11.09 osv - så jeg opfatter dit
spørgsmål lidt retorisk.

Fra : Joakim von And

Dato : 13-07-05 19:31

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det vil det jo altid være - det giver jo sig selv.

Det andet det er her lig med terrorisme.

Oversat: Det er lige netop hvad det (terrorismen) er; et "martyrie-ønske"
forårsaget af en massiv indoktrinering.

> Men dog - du er jo blevet næsten vanvittigt kompromissøgende her henover
> sommeren

Næppe, jeg anerkender blot muligheden for at muslimer tolker og efterlever
koranens budskaber på forskellig vis.

> [...]
> tankegods som nemt kan lede svage sjæle på afveje. Hvordan dette tankegods
> så fordøjes handler om miljø, hændelser, lokal tradition osv.

Deri er jeg enig.

> [...]
> kan du ikke findes eksakte analogier til 11.09 osv - så jeg opfatter dit

Bortset fra at japanerne er polyteister og mig bekendt ikke specielt
fanatiske i religiøse sammenhænge, kan jeg ærlig talt ikke se, at japansk
kamikaze under anden verdenskrig mod militære amerikanske mål skulle være en
analog til den globale Jihad mod den frie verdens civilbefolkning.

Baruch Goldstein som eksempel minder mig tilforladeligt om den konstante
henvisning til mordene på de syv abortlæger i USA som bevisbyrde på den
ikke-muslimske fanatisme.

Fra : Konrad

Dato : 15-07-05 08:35

> massiv

> Det andet det er her lig med terrorisme.
>
> Oversat: Det er lige netop hvad det (terrorismen) er; et "martyrie-ønske"
> forårsaget af en massiv indoktrinering.

Well. Ja - hvis vi ser på de terrorangreb begået af fundamentalistiske
muslimer de senere år, såsom WTC, selvmordsbomber i Irak, i Israel osv. Men
terror har jo eksisteret i århundreder, og det har jo næppe altid været
direkte udtryk for indoktrinering eller ønske om martyrium. Mange
terrorangreb er endvidere udført at enlige galninge, det har vi set i USA,
f.eks, eller hvad med rigsdagsbranden i Berlin osv - bare for lige at nævne
nogle oplagte eksempler.

> Næppe, jeg anerkender blot muligheden for at muslimer tolker og efterlever
> koranens budskaber på forskellig vis.

Klart. Det som mange i dag identificerer med islam er jo i virkeligheden en
relativ ny opfindelse - altså den stærkt militante "filosofi". Den bidrog
først og fremmest til Saudi-Arabiens oprettelse, og efter den iranske
revolution er der jo ligefrem dannet en hel ny "skole", eller identitet,
hvor fundamentalisme og terror kædes sammen ikke blot af fjenderne, men
åbenbart også af de "praktiserende".

(...)

> Bortset fra at japanerne er polyteister

Øh, tja - det kan man vel godt sige. Fraset naturligvis de "rene" kristne,
altså dem som ikke spiller på flere heste samtidg, f.eks også shintoisme
eller buddhisme. Men om man er polyteist eller ej, eller vel relativt
ligegyldigt ift om troen er drivkraften eller baggrunden for at ville
martyrisere sig selv i en voldelig konflikt.

> [...]
> en
> analog til den globale Jihad mod den frie verdens civilbefolkning.

Analogien ligger i det ønske om martyrium du/i snakker om, som skulle være
så særligt blandt muslimer. Japanerne ofrede sig for kejseren, der jo
opfattedes som en slags gud.

> Baruch Goldstein som eksempel minder mig tilforladeligt om den konstante
> henvisning til mordene på de syv abortlæger i USA som bevisbyrde på den
> ikke-muslimske fanatisme.

Sikkert, men ikke desto mindre er det jo en kendsgerning, at palæstinensisk
selvmordsterrorisme først efter dennes stunt blev en realitet. Det skete
ikke før. Det triggede altså et eller andet, og det var måske i
virkeligheden målet, som Goldstein blev martyr for - lidt ligesom Rabins
morder? Anyway - Goldstein havde da helt sikkert et brændende ønske om at
ofre sig for den jødiske sag, akkurat som andre nærer et ønske om at ofre
sig for deres sag. At der så ikke eksisterer samme overvældende mængde af
"beviser" ift ikke-islamisk selvmordsfanatisme kunne måske hænge sammen med
de nok så berømte sociale og befolkningsmæssige vilkår? Her skal jeg så
sikkert høre, at det er "veluddannede" osv der begår terroren, men det er
vel sådan set ligegyldigt, når terrorens bevæggrund er placeret et helt
andet sted! De er stedfortrædere, altså "dem der kan", eller har muligheden,
og deres motiver er - hvis vi f.eks ser på London - næppe forankret i
utilfredshed med græsset på cricketbanens beskaffenhed, men nok snarere
forhold der gør sig gældende i deres oprindelseslande.

Fra : Joakim von And

Dato : 17-07-05 08:34

> [...]
>
> Analogien ligger i det ønske om martyrium du/i snakker om, som skulle være
> så særligt blandt muslimer. Japanerne ofrede sig for kejseren, der jo

Den islamiske fundamentalisme adskiller sig set i retrospekt på flere måder.
I helligkrigerens univers består verden af to slags mennesker; dem som
underkaster sig islam, derved tilhørende dar al islam, og alle andre som
tilhører dar al harb. Derfor er terrorismen international i omfang og civile
non-kombattanter som begreb eksisterer ikke. Analogien til de japanske
kamikaze-piloter holder således ikke helt, selvom du har en valid pointe i
forhold til deres selvopofrelse for den større sags tjeneste, (her
kejseren).

> [...]
> ikke før. Det triggede altså et eller andet, og det var måske i
> virkeligheden målet, som Goldstein blev martyr for - lidt ligesom Rabins

Ud fra selvsamme absurde logik, kunne jeg postulere, at Goldsteins
vanvittige gerning udsprang tilbage i 1974, hvor palæstinensiske
terrorister, (eller militante palæstinensere som DR ynder at kalde dem),
dræbte 21 skolebørn i Ma'alot, som de havde taget som gidsler. Jeg tror
nærmere "inspirationen" til at anvende den systematiske og organiserede
selvmordsterrorisme skal findes der, hvor den første gang så dagens lys.
Dvs. i firsernes Libanon hos den iransk støttede Hezbollah bevægelse.

> [...]
> sikkert høre, at det er "veluddannede" osv der begår terroren, men det er
> vel sådan set ligegyldigt, når terrorens bevæggrund er placeret et helt

Den har jeg ikke set tidligere. Du stiller spørgsmål, som du efterfølgende
selv besvarer. Jaja sådan kan man naturligvis også gøre det

> [...]
> utilfredshed med græsset på cricketbanens beskaffenhed, men nok snarere
> forhold der gør sig gældende i deres oprindelseslande.

Det er vi så ikke enige om af de grunde jeg nævnte indledningsvis.

Joakim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-07-05 10:14

> [...]
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Øh...?? Det vil altså sige, at bomberne i Madrid, f.eks, ikke var islamisk

Der er vel kyllinger i begge lejre ?

> Her var der jo ikke tale om selvmordsterrorisme. Det samme
> gælder vist også London (*hvis* altså bomberne blev sprængt af islamiske
> fundamentalister) -

Det gjorde det jo så alligevel.

> [...]
> islamisk funderet terrorisme er *ikke* nødvendigvis det samme som et
> individuelt martyrie-ønske, og et individuelt martyrie-ønske er ikke

Nej men ofte.

> [...]
soldater,
> såsom iranere der ofrede sig selv i kampen mod Irak, har patent på.

Nej, men de har perfektioneret det.

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian