Under Siege II: Terroriterne fra London: D~
Fra : Torben Østrup

Dato : 07-07-05 14:45

Al-Qaedas hemmelige Jihad-gruppe i DK advarer med det følgende:

" De heltemodige mujahedinere har i dag gennemført et angreb på
London.

- Hele Storbritannien - i nord, syd, øst og vest - er i chok. Vi har
advaret den britiske regering og det britiske folk gang på gang. Vi har
holdt vores løfte og gennemført en velsignet militær-operation.

- Vi vil også advare regeringerne i Danmark og Italien og alle andre
korsfarer-regeringer - træk jeres tropper ud af Afghanistan og Irak, skriver
gruppen på sitet."

Artikel: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=300929

Vi er under belejring og det er på tide at få typer som generel
Devareaux fra filmen "Under Siege" på banen i hele EUropa for at finde uf
hvem terroristerne er samt få dem uskadeliggjort

Tiden er er inde også i EUropa til at smide fløjshandskerne overfor de
grupperinger som terroristerne for det første gemmer sig i blandt samt for
det andet også til dels støtter dem.

Artikel:

Terrorgruppe advarer Danmark

Terrorgruppe, der tager ansvaret for London-angreb, advarer
Danmark. - Træk jer ud af Irak og Afghanistan, ellers sker det samme hos jer

Jakob Rohde - 13:41 - 7. jul. 2005
Senest opdateret - 15:26 - 7. jul. 2005

En hidtil ukendt gruppe påtog sig torsdag i al-Qaedas navn
ansvaret for terrorangrebet på London og advarede Danmark og Italien mod at
beholde deres tropper i Irak og Afghanistan, rapporterer det italienske
nyhedsbureau ANSA.

Gruppen der kalder sig, 'al-Qaedas hemmelige Jihad-gruppe i
Europa', påtog sig, ifølge ANSA, ansvaret for angrebet på et website og var
fulgt af en advarsel til Italien og Danmark om lignende angreb, hvis ikke de
danske og italienske tropper trækkes ud af Irak og Afghanistan.

På sitet skriver gruppen blandt andet.

[...]

Meddelelsen var ikke at finde på nogle af de websites, der
normalt bruges af al-Qaeda.

I Italien fik advarslen den øjeblikkelige konsekvens, at alle
lufthavne gik i højeste terrorberedskab.

Artikel: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=300929

--
Torben Østrup
_____________________

--
Torben Østrup
_____________________
e-mail 1: eastrup@gmail.com
e-mail 2: eastrup4@hotmail.com
"Når man respekterer religionen,
skal man holde den ude fra så
mange som muligt."
Sean O' Casey

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-07-05 14:57

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> wrote in message
> Al-Qaedas hemmelige Jihad-gruppe i DK advarer med det følgende:

I DK ?

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Torben Østrup

Dato : 07-07-05 15:23

> "Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> wrote in message

> [...]

Så er fløjshandsker smidt og general Devereaux på banen i London. Det er
efter min personlig mening også det eneste sprog de pågældende personer
forstår = den hårde metode = Selvmordsterrorister SKUDT:

"Øjenvidner: To mænd skudt i London
07-07-05: 15:00 | af: evry

TV 2/NYHEDERNE har netop talt med Marianne Jørgensen som er ansat i fir­maet
Access Flooring Company i London. Hun har via ansatte i sit firma fået at
vide, at der ved Canary Wharf er blevet skudt og dræbt to formodede
selvmordsterrorister.

"De har ringet til en af vores formænd og fortalt ham, at de har overværet
to mænd blive skudt - med fuldt overlæg, af politiet eller soldater,"
fortæller Marianne Jørgensen til TV 2/NYHEDERNE.

Angiveligt var det politiets opfattel­se, at de var selvmordsbombere".

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-07-05 18:14

Torben Østrup skrev den 07-07-2005 15:44:

> Vi er under belejring og det er på tide at få typer som generel
> Devareaux fra filmen "Under Siege" på banen i hele EUropa for at finde uf
> hvem terroristerne er samt få dem uskadeliggjort

Med en opfordring til at få typer som Devereaux til at bekæmpe
terrorisme, så har du med al tydelighed ikke fattet en døjt af filmen.
For slet ikke nævne, at du ikke kan huske filmens korrekte titel
(http://imdb.com/title/tt0133952/ The Siege ) .

Lad mig komme med få udvalgte citater:
---
Anthony 'Hub' Hubbard: [to General Devereaux] You have the right to
remain silent. You have the right to a fair trial. You have the right
not to be tortured, not to be murdered, rights that you took away from
Tariq Husseini. You have those rights because of the men who came before
you who wore that uniform. Because of the men and women who are standing
here right now waiting for you to give them the order to fire. Give them
the order, General.
General William Deveroux: Do you think that I would hesitate to kill
you, or every Federal Agent in this room, if I thought it was in the
best interest of my country?
Anthony 'Hub' Hubbard: No, no, no, you wouldn't hesitate, I know that.
But they might.
[motions to soldiers in room]
Anthony 'Hub' Hubbard: [pause]
Anthony 'Hub' Hubbard: Give the order. Make murderers out of these young
kids, give the order.
[Deveroux is silent]
Anthony 'Hub' Hubbard: Give 'em the order, General!
----

----
Anthony 'Hub' Hubbard: Are you people insane? What are you talkin' about?
General William Devereaux: The time has come for one man to suffer in
order to save hundreds of lives.
Anthony 'Hub' Hubbard: One Man? What about two, huh? What about six? How
about public executions?
General William Devereaux: Feel free to leave whenever you like, Agent
Hubbard.
Anthony 'Hub' Hubbard: Come on General, you've lost men, I've lost men,
but you - you, you *can't* do this! What, what if they don't even want
the sheik, have you considered that? What if what they really want is
for us to herd our children into stadiums like we're doing? And put
soldiers on the street and have Americans looking over their shoulders?
Bend the law, shred the Constitution just a little bit? Because if we
torture him, General, we do that and everything we have fought, and
bled, and died for is over. And they've won. They've already won!
----

Du bør se filmen helt til slut før du hylder typen: Devereaux.

Derudover er filmen en genial film omkring nutidens terrorisme og
hvordan den bør bekæmpes og hvordan den i hvert fald ikke bør bekæmpes!

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Torben Østrup

Dato : 07-07-05 19:44

Sådan her jeg situationen i London nu samt resten af verden:

(General William Devereaux): The time has come for one man to suffer in
order to save hundreds of lives.

Dette her så sandsynligvist hvordan du ser situationen samt dit svar på det
jeg anfører ovenover:

Because if we torture him, General, we do that and everything we have
fought, and bled, and died for is over. And they've won. They've already
won!

Men faktummet er sandsynligvist at det du og en del forstår som tortur
allerede er taget i brug af amerikanerne på Guantanamo.
Jeg mener ydermere også at de eneste der rigtigt forstår at presse (i dine
øjne formodentligt tortur) oplysninger ud at terrorister er israelerne. Og
jeg mener også at tiden desværre er inde til også at tage disse metoder i
brug i EUropa

Men så¨vil situationen i dine øjne sandsynligvist være: at så har
terroristerne opnået det de ville.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-07-05 21:04

Torben Østrup skrev den 07-07-2005 20:44:
> Sådan her jeg situationen i London nu samt resten af verden:
>
> (General William Devereaux): The time has come for one man to suffer in
> order to save hundreds of lives.

Igen har du ikke fattet hvad der foregik: Devereaux MYRDEDE og
TORTUREREDE denne mand!
Det er det som Devereaux blev anholdt for til sidst i filmen. Netop
fordi denne "one man suffering" ikke er hvordan man gør tingene i en
civiliseret verden.

Du har nok ikke set filmen helt til slut.

> [...]
>
> Because if we torture him, General, we do that and everything we have
> fought, and bled, and died for is over. And they've won. They've already

Nej, snarere: Hvorfor så ikke 2, 20, 200 eller 2000? Når bare du
redder flere end du torturerer, så må din metode jo være rigtig?
Hvor går din grænse?

> Men faktummet er sandsynligvist at det du og en del forstår som tortur
> allerede er taget i brug af amerikanerne på Guantanamo.

Desværre er det nok rigtig.

At man allerede er igang med at lave noget uretfærdigt kan umuligt
retfærdigøre en fortsættelse af adfærden.

> Jeg mener ydermere også at de eneste der rigtigt forstår at presse (i dine
> øjne formodentligt tortur) oplysninger ud at terrorister er israelerne.

Tja, hvor går din grænse mellem tortur vs. pres ?
Hvilken tortur(pres)VSsavinglife-ratio er acceptabel? Du har udtrykt, at
1:100 er ok. Hvad med 3:1000? Eller hvad med 50:2000? Eller 100:200?

Og hvad med selve pres-handlingerne?
Søvnforhindring? Vædsketilbageholdelse? Toiletbesøgs-forbud? Seksuelle
tilnærmelser? Tvungen iagttagelse af nedværdigelse/tortur(pres) af
medfanger? Berøvelse af orienteringssans vha. lys, lyd og bevægelse?
falaga? Simulation af henrettelser? Frihedsberøvelse uden tidsgrænse
evt. krydret med manglende eller mangelfuld rettergang?

Hvor går din grænse?
Det syntes jeg er interessant at få at vide.
Og hvorfor lige der?

> Og
> jeg mener også at tiden desværre er inde til også at tage disse metoder i
> brug i EUropa

Og dermed er du hamrende ligeglad med alt hvad den såkaldte
civiliserede verden står for.

Den civiliserede verden går - som jeg opfatter det - ind for:

Tja, læse menneskerettighederne og konventionerne som afledt heraf, så
har du nogenlunde det som den civiliserede verden går ind for.

Tortur, mord og Devereaux-metoder er ikke en del af disse rettigheder og
konventioner!

> Men så¨vil situationen i dine øjne sandsynligvist være: at så har
> terroristerne opnået det de ville.

Nemlig. Og derfor er tortur og tilsvarende metoder er yderligere
erkendelse af, at terroristerne har vundet.
Og man viser, at man ikke er et hak bedre end terrorister.

hvis det er noget jeg er, så er det at jeg bedre end terrorister!

Fra : Torben Østrup

Dato : 07-07-05 21:48

> [...]
> Og man viser, at man ikke er et hak bedre end terrorister.
>
> hvis det er noget jeg er, så er det at jeg bedre end terrorister!

Ja jeg tænkte nok at jeg allerede på forhånd var sikker på hvad du ville
svare på det ovenstående.

Jeg tror dog at indstillgen til hvad man er villig til at gøre ændre sig en
del når man nu som i Storbritannien står midt i situationen.
Så flytter det automatisk nogen grænser.

Jeg må dog indrømme at jeg udmærket kan se tingene fra det andet synspunkt
også: at terroristerne vinder noget ved at vi tager mere hårdhændede metoder
i brug, samt hvor går grænsen så for disse mere hårdhændede metoder, og hvor
mange er vi så villige til at tage dem i brug over for osv.

Men som sagt: når man står i den konkrete situation så ændrer grænserne sig
automatisk.

Og jeg er i øvrigt ikke enige i det som gennemgående er blevet fremført på
blandt andet BBC i dag af ledende personer nemlig at sådanne aktioner IKKE
har noget med islam og gøre og at islam generelt er en fredelig religion.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-07-05 16:25

Torben Østrup skrev den 07-07-2005 22:47:

> Ja jeg tænkte nok at jeg allerede på forhånd var sikker på hvad du ville
> svare på det ovenstående.

Og du svarer ikke på de spørgsmål der bliver stillet til dig?

> Jeg tror dog at indstillgen til hvad man er villig til at gøre ændre sig en
> del når man nu som i Storbritannien står midt i situationen.
> Så flytter det automatisk nogen grænser.

Hvor flytter vi grænserne hen? Og hvorfor så stoppe der?

> [...]
> i brug, samt hvor går grænsen så for disse mere hårdhændede metoder, og hvor
> mange er vi så villige til at tage dem i brug over for osv.

La' vær med at svare ved at gentage mine spørgsmål.
Prøv at svare på dem. Du vil opdage, at man bevæger sig på et
skråplan som du heller ikke vil bryde dig om.

> Men som sagt: når man står i den konkrete situation så ændrer grænserne sig
> automatisk.

Og derfor skal der altid være nogen som gør, at man ikke flytter dem
alligevel.

Jeg er ligeledes udemærket klar over, at når nogen kom og voldtog min
kone og/eller datter*, så vil jeg nok også være fyldt med had og
hævntørst, samt udtænke mere eller mindre kreative afstrafningsmetoder
overfor gerningsmanden/-mændene.
Tilgengæld håber jeg sandelig på, at jeg - 7-9-13 for det aldrig bliver
relevant - er omgivet af gode venner og øvrig omgangskreds, der
fortæller mig, at det er et skråplan jeg bevæger mig ud på.
På samme måde bør stater der er indbyrdes har et godt forhold til
hinanden være hinandens største kritikere og lytte til (følge den)
hinandens kritik.
Når en stat (fx USA med GITMO) er ude på et skråplan, så bør
vennestaterne netop sige til dem, at det de har gang i ikke er

*: eller hvad jeg får af børn.

> [...]
> har noget med islam og gøre og at islam generelt er en fredelig religion.

Ok, så se dog bort fra at det er Muslimer som står bag og forhold dig
kun til terror i generelle baner fx hvis det var hr.jensen som begik
selvtægt overfor naboen fordi naboens hund har tisset op af hr.jensens
yderste haveflise.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-07-05 21:25

Torben Østrup wrote:

(Tak fordi, du rettede mig angående filmtitlen! Jeg har åbenbart set for
meget Wulffmorgenthaler for nyligt, når jeg i tilnærmelsesvist
Dolph-flip henviser til Steven Seagal-film i subject-linjen og i samme
mail nævner B.S. Christiansen! ;-D)

Anders Peter Johnsen