Flad skat
Fra : Maz Spork

Dato : 06-07-05 16:48

Flere nye EU-lande har tilsyneladende indført en "flad" skat, og
projekterne betegnes bla. af CEPOS som vellykkede. CEPOS - som jeg i
øvrigt ikke forstår får så megen presse, hvad går det ud på? - har
følgeligt foreslået en skat for alle på 43% og et hævet bundfradrag men
alle andre fradrag uændret. Kun de Konservative har bifaldet forslaget,
alle andre, inklusive Venstre, mener det vil omfordele fra fattige til
rige (i mangel af bedre ord).

Giver forslaget mening? Jeg ville klart arbejde et par dage ekstra om
måneden, hvis jeg fik mere end en pizza ud af det.

-- maz

Fra : Croc®

Dato : 07-07-05 00:35

On Wed, 06 Jul 2005 17:48:11 +0200, Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> [...]
>
>Giver forslaget mening? Jeg ville klart arbejde et par dage ekstra om
>måneden, hvis jeg fik mere end en pizza ud af det.

Skal vi have flat rate skat i DK, skal alt hvad der hedder fradrag
fjernes. Det bliver slet ikke nødvendigt at opkræve 43%

Regards Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-07-05 04:22

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Skal vi have flat rate skat i DK, skal alt hvad der hedder fradrag
> fjernes. Det bliver slet ikke nødvendigt at opkræve 43%
>
> Regards Croc®

Som jeg har beregnet i det seneste nummer af skatteborgeren kan man sænke
marginalskatten til 42 %, hvis man investerer overskuddet på de offentlige
finanser. En ganske fornuftig investering i en globaliseret verden.

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 07-07-05 09:21

On Thu, 7 Jul 2005 05:22:23 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

>Som jeg har beregnet i det seneste nummer af skatteborgeren kan man sænke
>marginalskatten til 42 %, hvis man investerer overskuddet på de offentlige
>finanser. En ganske fornuftig investering i en globaliseret verden.

Det er vel forudsat at fradragscirkuset fortsætter?
Skal skattesystemet laves om skal alle fradragsmuligheden fjernes, væk
med besværlig administration og incitement til fusk.

Pas nu på med at investere overskuddet, jeg ville hellere mindske
forbruget på de samme.

Regards Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-07-05 10:01

> [...]
> med besværlig administration og incitement til fusk.
>
> Pas nu på med at investere overskuddet, jeg ville hellere mindske

Hvis man sænker marginalskatten til 42 % letter man presset på aggressive
fradrag, primært pensionsfradrag, der er realiteten er skatteudskydelse.

Jeg vil gerne frem til flat rate, men det sker nok ikke som en revolution
men evolution, derfor er min skattesænkning et stort skridt i den rigtige
retning.

OG skal vi så ikke lige blive enige om at der ikke er det store at hente ved
fradrag længere.

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 07-07-05 14:40

On Thu, 7 Jul 2005 11:00:58 +0200, "Thorkild Poulsen"

>Hvis man sænker marginalskatten til 42 % letter man presset på aggressive
>fradrag, primært pensionsfradrag, der er realiteten er skatteudskydelse.

Jeg vil ikke lette presset, men have hele cirkuset stoppet.

>Jeg vil gerne frem til flat rate, men det sker nok ikke som en revolution
>men evolution, derfor er min skattesænkning et stort skridt i den rigtige
>retning.

Skal den være spiselig for de store masser, skal alle smuthullerne
lukkes a.s.a.p.

>OG skal vi så ikke lige blive enige om at der ikke er det store at hente ved
>fradrag længere.

Ikke ved normale fradrag, men der kan stadig hentes store beløb ved
kreativ skattetænkning.

Regards Croc®

Fra : Martin

Dato : 07-07-05 08:11

> [...]
>
> Skal vi have flat rate skat i DK, skal alt hvad der hedder fradrag
> fjernes. Det bliver slet ikke nødvendigt at opkræve 43%

Hvad har du gang i??? Det vil betyde at imo 95% af befolkningen skal
betale mere i skat end de gør i dag, og de sidste (rigeste) 5% skal
betale mindre hvis det nuværende velfærdssamfund skal bibeholdes.

Mvh
Martin

Fra : Croc®

Dato : 07-07-05 09:23

On 7 Jul 2005 00:11:06 -0700, Nexus1@lab.org (Martin) wrote:

>Hvad har du gang i??? Det vil betyde at imo 95% af befolkningen skal
>betale mere i skat end de gør i dag, og de sidste (rigeste) 5% skal
>betale mindre hvis det nuværende velfærdssamfund skal bibeholdes.

Hvad er dit problem? Jeg har ikke givet noget bud på en skatteprocent,
så den anklage er da helt ude i hampen.

Regards Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-07-05 10:03

> Hvad er dit problem? Jeg har ikke givet noget bud på en skatteprocent,
> så den anklage er da helt ude i hampen.
>
> Regards Croc®

Skatteministeriet har regnet på det, procenten bliver 35,2.

Men det er rigtigt mellemklassen kommer til at betale lidt mere i starten,
men reelt er det en god investering.

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 07-07-05 14:43

On Thu, 7 Jul 2005 11:02:41 +0200, "Thorkild Poulsen"

>Skatteministeriet har regnet på det, procenten bliver 35,2.
>
>Men det er rigtigt mellemklassen kommer til at betale lidt mere i starten,
>men reelt er det en god investering.

Det kommer vel lidt an på hvor du starter med at trække skat.
Man kunne jo have et personfadrag der var ens for alle, og så kunne
man have et beskæftigelsesfradrag, der gradvist blev mindre alt efter
indkomst. På den måde kunne man regulere sig ud af de værste
overgangsfænomener.

Regards Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-07-05 14:55

> [...]
> man have et beskæftigelsesfradrag, der gradvist blev mindre alt efter
> indkomst. På den måde kunne man regulere sig ud af de værste

Nu har jeg haft min gang i disse kredse et stykke tid og synes at mærke
konsensus for et meget højt fradrag i bunden, personligt ser jeg mere
øvelsen som en flytning af progression fra top til bund.

Hvad angår jobfradrag, så kunne man blot øge fradraget og sænke
overførslerne. Det forklaringsproblem der her opstår må politikkerne tage på
sig, effekten er den samme men administrationen er reduceret kraftigt.

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 07-07-05 17:24

On Thu, 7 Jul 2005 15:55:21 +0200, "Thorkild Poulsen"

>Nu har jeg haft min gang i disse kredse et stykke tid og synes at mærke
>konsensus for et meget højt fradrag i bunden, personligt ser jeg mere
>øvelsen som en flytning af progression fra top til bund.

Jeg ønsker stadig en form for progression i skatten. Den skal bare
strækkes anderledes, det giver ingen mening at en almindelig
elektriker betaler topskat. Her kunne jobfradraget gøre sin gavn.

>Hvad angår jobfradrag, så kunne man blot øge fradraget og sænke
>overførslerne. Det forklaringsproblem der her opstår må politikkerne tage på
>sig, effekten er den samme men administrationen er reduceret kraftigt.

Det bliver de massive overførsler der bliver flatrate skattens død,
folk tror ikke samfundet kan eksistere uden.

Regards Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-07-05 17:58

> Jeg ønsker stadig en form for progression i skatten. Den skal bare
> strækkes anderledes, det giver ingen mening at en almindelig
> elektriker betaler topskat. Her kunne jobfradraget gøre sin gavn.

Giver det mening at have marginalskatter der reelt ikke spytter i kassen ?

Er tiden ikke moden til at flytte progressionen ned i bunden ?

> Det bliver de massive overførsler der bliver flatrate skattens død,
> folk tror ikke samfundet kan eksistere uden.

Den kunne jeg godt tænke mig uddybet.

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 07-07-05 18:53

On Thu, 7 Jul 2005 18:58:29 +0200, "Thorkild Poulsen"

>Giver det mening at have marginalskatter der reelt ikke spytter i kassen ?

Jeg vil netop ikke have marginalskatter, men jeg vil aftrappe
jobfradraget, så det feks. er ikke eksisterende ved indkomster over
500.000 kr.

>Er tiden ikke moden til at flytte progressionen ned i bunden ?

>Den kunne jeg godt tænke mig uddybet.

Politikerne har sikret at overførsler er kommet for at blive, ved at
gøre 80% af befolkningen afhængige af dem.

Jeg mener kun der burde findes 3 fradrag.

1. Bundfradrag for alle.
2. Jobfradrag for personer med indkomst mindre end 500.000 Kr.
3. Børnefradrag.

Regards Croc®

Fra : Martin

Dato : 08-07-05 09:15

Croc® <sbm@pc.dk> wrote in message news:<mgppc11qhpktj7uhcki4ldesnj22gqvgl2@4ax.com>...

> Hvad er dit problem? Jeg har ikke givet noget bud på en skatteprocent,
> så den anklage er da helt ude i hampen.
>
> Regards Croc®

I din sign skriver du at krigen i Irak er folkeretlig smaskulovlig.
Hvilken konvention i Folkeretten er det helt præcist du advokerer for
at kunne anvendes her?

Mvh
Martin

Fra : Croc®

Dato : 08-07-05 15:29

On 8 Jul 2005 01:15:17 -0700, Nexus1@lab.org (Martin) wrote:

>I din sign skriver du at krigen i Irak er folkeretlig smaskulovlig.
>Hvilken konvention i Folkeretten er det helt præcist du advokerer for
> [...]

Har du røget sjov tobak?

Regards Croc®