Hollænderne viser vejen. Vedtager indvandr~
Fra : Torben Østrup

Dato : 01-07-05 10:57

Hollænderne strammer deres lov for indvsandring og familiesammenføring
yderligere på to væsentlige områder (nedenstående). Det vurderes at "at
lovforslaget, .. betragtes som sikkert på vedtagelse". Og jeg vil til alle
dem der befinder sig derude der tror på at det IKKE kan lade sig gøre at
lave yderligere stramninger på dette område gentage: I har KUN set
begyndelsen på enden på dette område og IKKE begyndelsen på enden. Der
KOMMER nemlig yderligere stramninger OGSÅ i DK.

Dermed er den hollandske lov på områderne er væsentligt strammere end den
tilsvarende danske.

1: Potentielle indvandrere skal tilegne sig en vis minimumsviden om
hollandsk-

- og det skal vel at mærke ske hjemme i Tyrkiet, Marokko, Etiopien -

eller hvor de kommer fra. Det vil være ansøgeren, der selv har ansvaret for
at lære sig hollandsk og sætte sig ind i hollandske regler og
samfundsforhold, men der vil sandsynligvis blive etableret kurser på
internettet, siger en hollandsk embedsmand til Weekendavisen. Selve prøverne
skal aflægges ved en computer på den hollandske ambassade i den pågældendes
hjemland.

Kravene om prøver ventes i særlig grad at

- bremse indvandringen af analfabeter og lavtuddannede -

og det er netop formålet med stramningen, fordi de er vanskelige at
integrere og skaffe i arbejde i moderne industri- og videnssamfund og derfor
bliver en belastning for velfærdssystemet.

I Holland er sprogprøven af nogle jurister blevet kritiseret for at stride
mod EU's familiesammenføringsdirektiv. Holland har ikke forlods fået
Europa-kommissionens godkendelse af lovforslaget, og bliver der lagt sag an
mod den hollandske stat, kommer EF-domstolen til at tage stilling til
reglerne.

2: Men med undtagelse af EU-landene og de nordiske lande gælder disse regler
ansøgere fra alle andre lande. Også lande, hvor tvangsægteskaber og
arrangerede ægteskaber ikke praktiseres. I Danmark har det argument været
brugt, at det kunne være konventionsstridigt at diskriminere mellem lande
ved at undtage borgere fra visse lande fra tilknytningskravet, hvis der
ikke - som for de nordiske lande og EU-landene - i forvejen er aftalt
særlige regler.

Men den hollandske regering vælger altså at forskelsbehandle blandt den
store gruppe af ikke-EU lande. Holland har allerede én gang strammet
reglerne for familiedannelse via kædeindvandring. Disse regler trådte i
kraft den 1. november sidste år og indebærer, at begge parter i et
nyetableret ægteskab eller partnerskab skal være mindst 21 år mod hidtil 18
år (21 år er den maksimale alder ifølge EU's familiesammenføringsdirektiv).
Dertil kommer et krav om, at partneren i Holland har en indkomst på mindst
120 procent af den hollandske minimumsløn. Dvs. mindst 1.382 euro pr. måned.
Tidligere var minimumskravet noget lavere.

Disse stramninger, der også omfatter de seks lande, der nu bliver undtaget
fra sprogtesten, har allerede bevirket en mærkbar nedgang i ansøgningerne om
familiesammenføring til Holland.

De danske politikere inklusive DF måbende til fra kulissen. "I Danmark er
flere af de udlændingeordførere, som Weekendavisen har talt med, overraskede
over, at Holland vil og kan gøre forskel mellem landene. Og Dansk
Folkepartis Jesper Langballe siger, at hvis Holland kan gøre forskel, må vi
også kunne gøre det".

Nogle reaktioner:

Venstres integrationsminister der som udgangspunkt har den holdning at hun
ikke mener at der kan laves yderligere stramninger og at er heller ikke er
brug for dem.

Hun bliver af Weekendavisen spurgt omdet følgende: "Når hollænderne kan lave
undtagelser fra kravet om sprogprøver, kunne Danmark så lave undtagelser fra
tilknytningskravet, og dermed gøre det mere målrettet?

Det mener integrationsminister Rikke Hvilshøj ikke: »Jeg synes, at der er
forskel på, at du laver undtagelser i forhold til et sprogkrav og til et
tilknytningskrav. Vi har været meget optaget af, at de danske stramninger
skal gælde for alle lande, ligesom vi har vedtaget, at reglerne skal gælde
for såvel danske statsborgere som ikke-danske statsborgere i Danmark. Vi har
ikke for nærværende planer om at ændre på disse principper. Men det ændrer
ikke på, at jeg selvfølgelig vil følge Holland og se på, hvordan det kommer
til at fungere i praksis. Vi kigger hele tiden på, hvad andre lande gør på
dette område, ligesom jeg ved, der i andre lande er mange, der følger, hvad
vi har gjort i Danmark."

DF ser måbende til fra kulissen. Dette parti er generelt tilsyneladende også
gået i stå og har tilyneladende heller ikke flere ideer til yderligere
stramninger. Man må jo håbe at hollænderne måske kan inspirerer dem lidt på
dette områder.:

"Jesper Langballe, der er udlændingeordfører fra Dansk Folkeparti, siger, at
han er overrasket over at høre om de hollandske undtagelser:

"Det, som vi har fået at vide, er, at vi ikke må diskriminere mellem lande,
og det har givet anledning til meget besvær, som den særlige 28-årsregel
prøver at rette op på. Men hvis hollænderne kan lave undtagelser over for de
nævnte lande, må vi også kunne gøre det, og det synes jeg, vi skal undersøge
seriøst, men vi skal også kende de mulige fælder. For eksempel om man i
givet fald kan komme til Danmark ved først at rejse til Canada. Alle huller
bliver udnyttet."

Den konservative udlændingeordfører, Henriette Kjær, er også overrasket:

"Det undrer mig bare, hvis de kan gøre det inden for konventionerne. Vi har
været meget påpasselige med, at det skulle gælde alle lande, for ellers har
vi ikke kunnet gøre det, har vi fået at vide. Så jeg tror lige, at vi skal
se, hvordan det fungerer i praksis, inden det er noget, som vi skiber os ud
i. Men det er ikke nogen hemmelighed, at det er en speciel målgruppe, vores
stramninger i Danmark er rettet mod, fordi integrationen har haft svært ved
at følge med og integrere de mennesker, der kom via familiesammenføringer.
Jeg synes, det hollandske forslag lyder interessant, men jeg tror, at de får
problemer med det, når det bliver en realitet."

"Socialdemokratiets Anne-Marie Meldgaard konstaterer,

at det slet ikke er blevet diskuteret, om Danmark kan gøre forskel på lande
uden for EU/EØS-kredsen, men hun forudser, at diskussionen vil komme. Selv
mener hun ikke, at man skal skelne mellem rige og fattige lande, og desuden
tror hun, at undtagelser som de hollandske blot kan medføre, at de
pågældende lande ville kunne bruges som transitlande til at komme til
Danmark.

Anne-Marie Meldgaard ville heller ikke bryde sig om sprogprøver som den
hollandske, for det ville helt udelukke de svageste fra at komme til
Danmark, som knap kan deres lands eget sprog. De danske regler betyder, at
den danske person skal opfylde en række betingelser om bolig, forsørgelse
osv. for at få en ægtefælle til landet, men der stilles ikke faglige eller
uddannelsesmæssige krav til ægtefællen, og det ville være forkert af hensyn
til retten til familieliv, siger hun.

»For mig handler det om mennesker, men at vi er nødt til at lave en
opbremsning, for at Danmark ikke skal være en magnet for sociale klienter.
At Danmark er et velfærdssamfund med et mere fintmasket socialt netværk end
andre lande kan blive et problem, hvis vi ikke har disse barrierer.
Alternativt kan vi blive nødt til at sige, at der ikke er penge at få for
folk, der kommer udefra."

Tyskland ser også interesseret til:

"Tysk interesse

I Tyskland, hvor regeringsmagten ved valget til efteråret ventes overtaget
af CDU, er der i dette parti røster fremme om, at Tyskland skal følge det
hollandske eksempel og indføre sprogprøver. Uwe Schünemann, der er
indenrigsminister i Rheinland-Westfalen, sagde i sidste uge til Financial
Times' tysk-sprogede udgave, at udlændinge i Tyskland skal trues med
reduktion af de sociale ydelser, hvis de ikke genemfører deres tyskkurser.
Om udenlandske kvinder sagde han:

»Vi har et enormt problem med arrangerede ægteskaber. Grundlæggende
sprogligt kendskab til tysk vil i det mindste gøre det muligt for kvinderne
at blive forstået.« Schünemann vil derfor have kvinderne til at deltage i
sprogkurser og aflægge sprogprøve i hjemlandet - før ankomsten til
Tyskland."

Se hele artiklen HER:
http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050701/SAMFUND/506300311

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-07-05 11:32

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

snip en masse

> --
> Torben Østrup
> _________________________
> pt. stud. mag. / cand. scient. pol.
> e-mail: eastrup@gmail.com

Det kan så undre at en stud.mag/cand.scient.pol, som man må formode læser en
masse bøger ikke selv er i stand til at leve op til sprogkravet for sit eget
sprog.
Det er helt tydeligt at han ikke evner at læse og forstå en simpel tekst som
fundatsen for denne gruppe

Peter

Fra : Torben Østrup

Dato : 01-07-05 11:39

"Peter K. Nielsen" <xxx@nn.lo> skrev i en meddelelse

> [...]
> eget sprog.
> Det er helt tydeligt at han ikke evner at læse og forstå en simpel tekst

Sorry mange gange dette indlæg skulle selvfølgelig som der kraftigt antydes
ovenover ikke også være bragt i dk.politik.

Der skal ikke komme flere indlæg af denne art i dk.politik fra min side
fremover.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-07-05 11:44

> [...]
> antydes ovenover ikke også være bragt i dk.politik.
>
> Der skal ikke komme flere indlæg af denne art i dk.politik fra min side

respekt

Peter

Fra : Torben Østrup

Dato : 01-07-05 11:42

> [...]
> eget sprog.
> Det er helt tydeligt at han ikke evner at læse og forstå en simpel tekst

På den anden side handler det om indvandringspolitik i primært Holland +
sekundært Tyskland og det betragter jeg som udenrigspolitiske emner der så
vidt jeg forstår retteligen hører hjemme i dk.politik.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-07-05 20:27

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> wrote in message
> [...]
> sekundært Tyskland og det betragter jeg som udenrigspolitiske emner der så
> vidt jeg forstår retteligen hører hjemme i dk.politik.

respekt off

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-07-05 21:09

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> wrote in message

> respekt off

Ja, han forstår ikke fundatsen: Hvis der er tale om ting, som er *for* en
øget indvandring, så hører de hjemme i dp, men hvis teksterne har noget, som
kunne tolkes som imod øget indvandring, så skal de i "skraldespanden" dpi,
så gode mennesker slipper for at se dem.
Hvor svært kan det være?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-07-05 21:38

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Ja, han forstår ikke fundatsen: Hvis der er tale om ting, som er *for* en
> øget indvandring, så hører de hjemme i dp,

hvor se rdu det i fundatsen????

men hvis teksterne har noget, som
> kunne tolkes som imod øget indvandring, så skal de i "skraldespanden" dpi,
> så gode mennesker slipper for at se dem.

hvor står det i fundatsen????

> Hvor svært kan det være?

åbenbart utroligt svært for nogle

Peter

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-07-05 21:45

Knud Larsen wrote:

> [...]
> teksterne har noget, som kunne tolkes som imod øget indvandring, så
> skal de i "skraldespanden" dpi, så gode mennesker slipper for at se

Måske burde det tilføjes til fundatsen, at Peter og Allan er
smagsdommerne, som bedømmer om indlægget er positivt nok overfor
fremmede og tilstrækkeligt negativt overfor danskerne.

Fra : Croc®

Dato : 01-07-05 23:54

On Fri, 1 Jul 2005 22:45:07 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Måske burde det tilføjes til fundatsen, at Peter og Allan er
>smagsdommerne, som bedømmer om indlægget er positivt nok overfor
>fremmede og tilstrækkeligt negativt overfor danskerne.

Du kunne jo også tolke det som det var ment, at alle de fæhoveder der
kun ønsker at skrive om alle invandringens fortræffeligheder/ulemper
bare kunne bruge den gruppe der er oprttet helt til ære for dem.
Desværre er de fleste af dem funktionelle analfabeter, så der er ikke
meget håb om et succesfyldt transit til rette gruppe.

Regards Croc®

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 02-07-05 01:55

Croc® wrote:

> [...]
> Desværre er de fleste af dem funktionelle analfabeter, så der er ikke
> meget håb om et succesfyldt transit til rette gruppe.

Når Allan og Peter som de mest frustrerede over indvandringsrelaterede
indlæg herinde selv kommer med indlæg af samme art - herinde, så må de
forvente at komme til at høre for det fra tid til anden.

Fra : Croc®

Dato : 02-07-05 12:22

On Sat, 2 Jul 2005 02:54:43 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Når Allan og Peter som de mest frustrerede over indvandringsrelaterede
>indlæg herinde selv kommer med indlæg af samme art - herinde, så må de
>forvente at komme til at høre for det fra tid til anden.

Pointen er at de førnævnte ikke er her for at debattere med andre, og
deres private livssyn har de jo fået en gruppe til at lufte det i.

Regards Croc®

Fra : Alucard

Dato : 02-07-05 08:34

On Sat, 02 Jul 2005 00:54:05 +0200, Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> [...]
>Desværre er de fleste af dem funktionelle analfabeter, så der er ikke
>meget håb om et succesfyldt transit til rette gruppe.

Og så skal de lige svines til.....

Godt gået Croc (Mudderkaster af første grad)....

Fra : Croc®

Dato : 02-07-05 12:23

On Sat, 02 Jul 2005 09:33:47 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Og så skal de lige svines til.....

Sandhed er ikke tilsvining.

>Godt gået Croc (Mudderkaster af første grad)....

Skal vi google efter hvem der tager den pris her i gruppen?

Regards Croc®

Fra : Alucard

Dato : 02-07-05 22:30

On Sat, 02 Jul 2005 13:22:54 +0200, Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

>Sandhed er ikke tilsvining.

Nå ja,, Jeg glemte jo at du er den universelle og evige
sandhed.....))))

>Skal vi google efter hvem der tager den pris her i gruppen?

Øh.... Hvordan vil du google efter det ?
Hvem siger at du er den eneste...?
Er du funktionel analfabet...?

Fra : Croc®

Dato : 02-07-05 23:27

On Sat, 02 Jul 2005 23:29:59 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Nå ja,, Jeg glemte jo at du er den universelle og evige
>sandhed.....))))

>Øh.... Hvordan vil du google efter det ?
>Hvem siger at du er den eneste...?
>Er du funktionel analfabet...?

Det må du jo være, da der er en tydelig henvisning til fæhovederne i
denne gruppe. Altså kan der udmærket googles efter deres postninger.

Regards Croc®

Fra : Alucard

Dato : 03-07-05 08:43

On Sun, 03 Jul 2005 00:27:09 +0200, Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

>Det må du jo være, da der er en tydelig henvisning til fæhovederne i
>denne gruppe. Altså kan der udmærket googles efter deres postninger.

Det vil sige at du vil "google" ALLE indlæg fra ALLE her i gruppen og
bagefter sortere efter mudderkast...?

Fra : Croc®

Dato : 03-07-05 10:13

On Sun, 03 Jul 2005 09:43:15 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Det vil sige at du vil "google" ALLE indlæg fra ALLE her i gruppen og
>bagefter sortere efter mudderkast...?

Næh du kan som anvist nøjes med fæhovederne.

Regards Croc®

Fra : Tina T.

Dato : 03-07-05 10:17

> Næh du kan som anvist nøjes med fæhovederne.
>
> Regards Croc®

Det kan du sagtens sige, jeg har søgt på "Croc", det gav ikke noget brugbart
resultat.

Tina T.

Fra : Allan Riise

Dato : 03-07-05 11:40

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan du sagtens sige, jeg har søgt på "Croc", det gav ikke noget
> brugbart resultat.

Og det er jo så nok fordi at han *ikke* er mudderkaster.

--
Allan Riise

Fra : Tina T.

Dato : 03-07-05 12:33

> Og det er jo så nok fordi at han *ikke* er mudderkaster.
>
> --
> Allan Riise

Nu var det jo også fæhoveder jeg søgte efter, som Croc skrev jeg skulle.

Tina T.

Fra : Allan Riise

Dato : 03-07-05 12:35

> Nu var det jo også fæhoveder jeg søgte efter, som Croc skrev jeg skulle.

Rettes *mod* fæhovederne, er ikke det samme som at søge på fæhoveder.
Men det er måske over din fatteevne?

--
Allan Riise

Fra : Tina T.

Dato : 03-07-05 12:49

> Rettes *mod* fæhovederne, er ikke det samme som at søge på fæhoveder.
> Men det er måske over din fatteevne?
>
> --
> Allan Riise

Hvad anser du mig for?

Tina T.

Fra : Allan Riise

Dato : 03-07-05 13:08

> Hvad anser du mig for?

En person der har svært ved at læse og forstå en Dansk tekst.

--
Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 03-07-05 19:22

On Sun, 3 Jul 2005 13:33:28 +0200, "Tina T." <tina-t@hotmail.com>
wrote:

>Nu var det jo også fæhoveder jeg søgte efter, som Croc skrev jeg skulle.
>
>Tina T.

Prøv med Tina T og der er bonus med det samme.

Regards Croc®

Fra : Alucard

Dato : 03-07-05 13:19

On Sun, 3 Jul 2005 12:40:18 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Og det er jo så nok fordi at han *ikke* er mudderkaster.

Nå... Er har IKKE...????????

Fra : Croc®

Dato : 03-07-05 11:59

On Sun, 3 Jul 2005 11:16:44 +0200, "Tina T." <tina-t@hotmail.com>
wrote:

>Det kan du sagtens sige, jeg har søgt på "Croc", det gav ikke noget brugbart
>resultat.

Det var jo også en fejl, da anvisningen sagde søgningen skulle rettes
mod fæhovederne. Analfabetisme er en svær ting hva'.

Regards Croc®

Fra : Alucard

Dato : 03-07-05 13:20

On Sun, 03 Jul 2005 12:59:15 +0200, Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

>Det var jo også en fejl, da anvisningen sagde søgningen skulle rettes
>mod fæhovederne. Analfabetisme er en svær ting hva'.

Det er kun på "fortolkningen" Tina kikser, IKKE på
søgekriteriet....

Fra : Croc®

Dato : 03-07-05 19:25

On Sun, 03 Jul 2005 14:20:22 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Det er kun på "fortolkningen" Tina kikser, IKKE på
>søgekriteriet....

Det må det jo være, da det ikke gav det ønskede resultat.
Hvis du ellers læser med i gruppen i tilstrækkelig lang tid, vil du
hurtigt finde at jeg debatterer med dem hvor det er formålstjenligt.
Dem der står udenfor pædagogisk rækkevidde får tilbage i det sprog de
selv harcelerer i.

Regards Croc®

Fra : Alucard

Dato : 03-07-05 13:18

On Sun, 03 Jul 2005 11:13:03 +0200, Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

>Næh du kan som anvist nøjes med fæhovederne.

Det vil sige jeg skal søge på "Croc og Kim Larsen"....

Fra : Tina T.

Dato : 03-07-05 13:42

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det vil sige jeg skal søge på "Croc og Kim Larsen"....

Ikke at forglemme Arne "Halalhippie" Wilstrup.

Tina T.

Fra : Alucard

Dato : 03-07-05 15:21

On Sun, 3 Jul 2005 14:41:56 +0200, "Tina T." <tina-t@hotmail.com>
wrote:

>Ikke at forglemme Arne "Halalhippie" Wilstrup.

Hvordan kunne jeg dog glemme lille Arne...)

Fra : Croc®

Dato : 03-07-05 19:27

On Sun, 03 Jul 2005 14:17:55 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Det vil sige jeg skal søge på "Croc og Kim Larsen"....

Nej jeg begynder at tro du skal søge på tekst der står foran ")"

Regards Croc®

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-07-05 06:44

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Måske burde det tilføjes til fundatsen, at Peter og Allan er
> smagsdommerne, som bedømmer om indlægget er positivt nok overfor
> fremmede og tilstrækkeligt negativt overfor danskerne.

og hvoraf slutter du at det kun er negative indlæg der er uønskede i
dk.politik??

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-07-05 10:41

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> og hvoraf slutter du at det kun er negative indlæg der er uønskede i
> dk.politik??

Der har været snesevis af tilfælde hvor "de rigtige" har postet noget om
indvandring på dp, og ingen siger et kvæk. Derudover er dpi jo blevet
ødelagt, af de samme "rigtige", ved at blive udnænvnt til "skraldespand", og
det der er langt værre. Man kan sgu da ikke forvente, at fx en ny person som
skriver et indlæg om indvandring i dp, og får at vide at han skal "skruppe
ned i skraldespanden" dpi, har lyst til at fortsætte sine forsøg på
meningsudveksling.

Fra : Croc®

Dato : 02-07-05 12:26

On Sat, 2 Jul 2005 11:41:17 +0200, "Knud Larsen"

> [...]
>skriver et indlæg om indvandring i dp, og får at vide at han skal "skruppe
>ned i skraldespanden" dpi, har lyst til at fortsætte sine forsøg på

Det er mig der bruger benævnelsen "skraldespand" for dpi., men det er
ikke overfor nye deltagere i gruppen. Jeg er altid venlig overfor dem
der fortjener det, samme service udvises ikke overfor de som bevidst
ødelægger gruppen. De har jo fået deres "skraldespand" at poste i, og
du vil vel ikke benægte at det netop var grunden til dens oprettelse?

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-07-05 13:27

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> [...]
> ødelægger gruppen. De har jo fået deres "skraldespand" at poste i, og
> du vil vel ikke benægte at det netop var grunden til dens oprettelse?

Jeg var her ikke, da den blev oprettet, jeg havde indtryk af, at der
simpelthen kom så mange indlæg om indvandring, at det kunne betale sig at
lave en særlig gruppe?
Den blev vel også oprettet, da det meste af de politiske spektrum stadig
nægtede at se problemer ved indvandringen, og der derfor kom mange poster
med "beviser" i form af negative oplevelser?
Nu er det jo kun nogle få helt resistente, som nægter at der er problemer,
men de holder også gang i poster om fx ny kriminalitet. Hvis ingen raserede
over oplysninger om problemer i forhold til "integration", så ville man
kunne nøjes med at diskutere mulige løsninger,- no?

Fra : Croc®

Dato : 02-07-05 17:58

On Sat, 2 Jul 2005 14:26:44 +0200, "Knud Larsen"

>Jeg var her ikke, da den blev oprettet, jeg havde indtryk af, at der
>simpelthen kom så mange indlæg om indvandring, at det kunne betale sig at
>lave en særlig gruppe?

Nope grunden var at flertallet af fremmedhaderne ikke er her for at
debattere, men udelukkende for at meddele andre om deres fremmedhad.
Du er en af de få undtagelser der skriver sobert om emnet, og jeg kan
ikke mindes du er blevet svinet til af undertegnede.
Gruppen blev alene oprettet for at fjerne de hadske indlæg fra dp.

>Den blev vel også oprettet, da det meste af de politiske spektrum stadig
>nægtede at se problemer ved indvandringen, og der derfor kom mange poster
>med "beviser" i form af negative oplevelser?

Nej bare det var så vel. Ingen herinde har problemer med saglige
debatter omkring indvandringens betydning for det danske samfund, men
som du selv har set utallige gange er det uladsaggørligt, og derfor
ønskede man debatten skilt fra i en anden gruppe.

> [...]
>over oplysninger om problemer i forhold til "integration", så ville man
>kunne nøjes med at diskutere mulige løsninger,- no?

Denne del forstår jeg ikke meningen med. ;-(

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-07-05 08:54

> [...]
> ikke mindes du er blevet svinet til af undertegnede.
> Gruppen blev alene oprettet for at fjerne de hadske indlæg fra dp.

OK.

> [...]
> ønskede man debatten skilt fra i en anden gruppe.

> Denne del forstår jeg ikke meningen med. ;-(

Jeg mener bare, at så længe der er folk, som mener problemer med
indvandringen kun skyldes, at andre omtaler indvandringens resultater
negativt, eller at PiaK eksisterer, så vil der være folk, som vil
"modbevise", at det er så skønt med et "farverigt fællesskab". Sjovt nok er
det jo sådan, at selv dem der mere eller mindre hader indvandrere, at de jo
skriver for at genere - ikke indvandrere - men folk, som de anser som
positive overfor samme. Hvor meget de laver rav i den i deres ikke-virtuelle
omgivelser, er ikke godt at vide. Man kan kun håbe at de fleste opfører sig
civiliseret.

Jeg bliver da også provokeret, af dem der hævder at "det hele" er PiaKs
skyld, og derfor tilskyndet til at beskrive det faktum, at problemerne
eksisterer næsten på samme måde i alle europæiske lande. Jeg så forresten en
lang og god diskussion i går blandt en mindre flok eksperter i islam, om
hvad man kan forvente vil ske i Frankrig, som de mente var det land i
Europa, hvor det går værst med integrationen. En glimrende opridsning af
problematikken med islams muligheder for at forandre sig, med yderpunkterne
i en "rabiat" og en "apologet". Islam blir' vor skæbne

Fra : Croc®

Dato : 03-07-05 10:17

On Sun, 3 Jul 2005 09:53:56 +0200, "Knud Larsen"

> [...]
>problematikken med islams muligheder for at forandre sig, med yderpunkterne
>i en "rabiat" og en "apologet". Islam blir' vor skæbne

Jeg har aldrig nægtet at indvandringen har sit eget sæt af problemer
for samfundet, men ligegyldigt hvor kritisk du er, kan du ikke et
sekund mene at fremmedhaderne står med løsningen. For mig er de ikke
et hak bedre end de af indvandrerne de har så travlt med at skrive om.

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-07-05 11:44

> [...]

> sekund mene at fremmedhaderne står med løsningen. For mig er de ikke
> et hak bedre end de af indvandrerne de har så travlt med at skrive om.

Selvfølgelig gør de ikke det, der ER formodentlig ikke nogen "løsning", vi
må bare forsøge at få det bedste ud af situationen, og gøre hvad vi kan, for
at den ikke forværres.
Indvandring er altid traumatisk både for modtagerne af den og for dem der
indvandrer, spørgsmålet er kun om sårene læges på en generation og en halv,
som de gjorde i USA, eller om man kan forvente, at de bare fortsætter at
være åbne i al evighed.
I Frankrig havde man jo iøvrigt også meget ivrige indvandrere før i tiden,
folk som ikke kunne blive franske hurtigt nok, men de tider er forbi. Nå, vi
må krydse både ben og fingre for at "noget vil vise sig", som Micawber
sagde.

Fra : Frank

Dato : 02-07-05 09:33

Hej

> Det er helt tydeligt at han ikke evner at læse og forstå en simpel tekst
> som fundatsen for denne gruppe

Indlægget omhandler hollands indvandringspolitik og hører heller ikke til i
dk.politik.indvandring - så hvor vil du placerer det hvis ikke her?

Fra fundats fra dpi:

2. Beskrivelse:
Danmarks og danskernes forhold til "de fremmede".

3. Fundats:
Gruppen skal fungere som et sted hvor den danske politik overfor
indvandrere og flygtninge, samt relaterede emner, kan diskuteres.

Mvh
Frank

Fra : Bo Warming

Dato : 02-07-05 10:09

"Frank" <far@nospam.dk> wrote in message news:42c65124$1@news.wineasy.se...
> [...]
> Gruppen skal fungere som et sted hvor den danske politik overfor
> indvandrere og flygtninge, samt relaterede emner, kan diskuteres.

VI TRYNEDE EU, jublede Danmark da Holland og Frankrig nedstemte
EU-forfatning, for det var første gang der afholdtes en slags
folkeafstemning om Tyrkiets optagelse i EU.
Det var ikke europæernes slatne SF-partier der reddede vor kultur på
målstregen - det var de i alle landene vildt voksende DF-partier, der har
æren og grund til at juble, og derfor er hollændernes visen os andre vejen
mht såvel fri hash som færre muslimer opløeftende og relevant i alle disse
ng. (og at have en særlig dk.politik.indvandring har altid været et
misfoster og bør boycottes - man kan ikke sætte perkersager i getto - de
hænger sammen med anden politik)

Fra : Jesper

Dato : 02-07-05 16:31

Frank <far@nospam.dk> wrote:

> [...]
> Gruppen skal fungere som et sted hvor den danske politik overfor
> indvandrere og flygtninge, samt relaterede emner, kan diskuteres.

Artiklen handler altså om /hollændernes/ forhold til deres fremmede,
altså noget der er helt ude for fundatset i dpi!

Fra : Frank

Dato : 02-07-05 20:47

Hej

On Sat, 2 Jul 2005 17:31:05 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Artiklen handler altså om /hollændernes/ forhold til deres fremmede,
>altså noget der er helt ude for fundatset i dpi!

Og det jeg skriver er...?

Mvh
Frank

Fra : jodem

Dato : 01-07-05 12:38

> [...]
> fra sprogtesten, har allerede bevirket en mærkbar nedgang i ansøgningerne

Der er bestemt elementer i forslaget, som er en overvejelse værd. Det vil
utvivlsomt have den effekt, at antallet af familiesammenføringer begrænses.
Men familiesammenføring er jo ikke i sig selv ikke et problem. Kun hvis den
ikke kan lade sig gøre, jvf. alle de mennesker, som pt. bor i Sverige.

Forslagets mulige kvalitet ligger dels i, at det modvirker tvangsægteskaber
og arrangerede ægteskaber, hvor begrundelsen er økonomisk, men parternes
motivation i øvrigt ringe, dels i, at der er lagt op til at der SKAL finde
en slags integreation sted også af kvinderne, ligesom også den økonomiske
skærpelse lægger op til at forsørgelsen påhviler de sammenførte selv.

Urimeligheden ligger i, at adgangen til at lære dansk og om danske forhold
vil være begrænset og meget skævt fordelt.

Det kan desuden være en ubehagelig vilkårlighed i spørgsmålet om, hvilke
krav der skal indfries, som gør, at man kan skalte og valte med adgangen.
Det er selvfølgelig en fordel for DK, men retsligt set helt urimeligt.

Jeg synes også at fritagelsen af visse lande fra disse krav er urimelig. Jeg
har selv arbejdet på en arbejdsplads med mange udlændinge, og det har altid
irriteret mig frygteligt, når akademikere fra den vestlige kulturkreds er så
arrogante, at de opholder sig her i både fem og ti år uden at gide lære
dansk. Samtidig med, at dansk sprog og kultur er af mange grunde langt mere
truet af det anglo/amerikanske end af det arabiske.

Der er næppe noget, der har betydet så meget for at fremme (de værste sider
af) dansk kultur som islam.

Fra : Trans

Dato : 02-07-05 15:27

jodem wrote:

> "Torben Østrup" < skrev

Fint! Det var netop den ordning, jeg for flere år sieen foreslog, vi
skulle indføre i Danmark. Nu kom hollænderne os i forkøbet.

Næh, de er en belaststning for samfundet.

Hvorfor hollænderne også stemmer imod, hvad der har at gøre med EU.
Det bør vi også gøre. EU bør ikke blande sig i spørgsmål
vedrørende ikke-EU borgeres adgang til Danmark.

> Urimeligheden ligger i, at adgangen til at lære dansk og om danske forhold
> vil være begrænset og meget skævt fordelt.

Ja, hvis man skal lære dansk, er det rigtignok bedst at opholde sig i
Danmark, hvor sproget tales. Men hvis de fremmede straks efter
indrejsen integreres som modtagere af overfrselsindkomst og således
ikke rigtigt kommer i kontakt med danskerne, så kan det alligevel
tage lang tid for dem at lære dansk.

Hvis man skal lære engelsk, tysk eller arabisk, der det også nok
bedst at opholde sig i England, Tyskland eller Arabien. Alligevel
forsger man i Danmark at få bl.a. skoleelever til at lære engelsk og
tysk, uden at de opholder sig i England eller Tyskland. Man har ikke
taget moderne undervisningsmidler i brug såsom interaktive
undervisningsprogrammer på computer. Det kan lige lade sig gøre, hvad
angår engelsk, fordi man hele tiden bliver bombarderet med engelsk.
Tysk går det derimod ret dårligt med. Arabisk er man ikke kommet
nogen vegne med. De tolke i arabisk, forsvaret betjener sig af, har
lært sprogene i de omgivelser, hvor man taler dem naturligt.

> Det kan desuden være en ubehagelig vilkårlighed i spørgsmålet om, hvilke
> krav der skal indfries, som gør, at man kan skalte og valte med adgangen.
> Det er selvfølgelig en fordel for DK, men retsligt set helt urimeligt.

Det er uhyre rimeligt, at man forlanger, at fremmede, der vil opholde
sig i Danmark, kan tale enten dansk eller engelsk.

> Samtidig med, at dansk sprog og kultur er af mange grunde langt mere
> truet af det anglo/amerikanske end af det arabiske.

Der er ikke den store forskel på dansk og engelsk kultur, så der er
ikke nogen trussel fra den kant. Derimod er der stor forskel på dansk
og arabisk kultur.

Bent

Fra : Steen Johansen

Dato : 03-07-05 13:46

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hollænderne strammer deres lov for indvsandring og familiesammenføring

Hollænderne viser vejen.

Ja det skal jeg love for så meget at hele nationen er på den anden ende pga
totalt mangel på at indse de muligheder der ikke er
Opgaven er håbløs
Mvh Steen

Fra : Torben Østrup

Dato : 03-07-05 14:17

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hollænderne viser vejen.
>
> Ja det skal jeg love for så meget at hele nationen er på den anden ende
> pga totalt mangel på at indse de muligheder der ikke er
> Opgaven er håbløs

Samme argument at - "Opgaven er håbløs"- kunne vi også høre/se skrevet for
fem år siden i DK da vi gik i gang med at begrænse indvandringen.

Det var også en håbløse opgave vi kunne lige så godt indstille os på at
blive rendt over ende fremførte indvandringstilhængerene

I 2006 forventer man nu officielt at der kommer 1000 flygtnige til DK (dette
er inklusive de 500 kvoteflygtninge fra FN).

Og når jeg taler om flygtninge, femmede osv så taler jeg pr. automtik om
indvandrere. Jeg sondre IKKE fordi erfaringerne efterhånden har vist os at
det er det de alle bliver i sidste ende = indvandrere.

Og jeg mener stadigvæk det jeg skrev at "Hollænderne viser vejen" også for
os i DK fordi deres lovgivning nu på området er skrappere end vores. Kommer
de igennem med det på EU-basis så er der ingen tvivl hos mig om at for det
første skal vi så have det tilsvarende indført i DK samt for det andet at
det også vil blive indført.

Apropos de 1000 flygtningen som man anslår kommer i 2006 så er det 1000 for
mange. Jeg mener ydermere at DK burde meddele FN at vi ikke fremover heller
tage i mod de 500 kvoteflygtninge. Dette primært fordi DKs flygtninge-kvote
for det første i forvejen er opbrugt for masser af år ud i fremtiden samt
for det andet at vi har masser af problemer med at integrere de som allerede
er her og at vi så ikke behøver flere.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Steen Johansen

Dato : 03-07-05 18:54

> [...]
> for det første skal vi så have det tilsvarende indført i DK samt for det

De er endnu mee latterlige end os til at håndterer problemet
da de modtog folk fra Somali var "festen slut"
Hvis de ikke vil arbejde får de ingen penge Aha det virker bekendt som i
Danevang men----
Men historisk set har du ret

Fra : Torben Østrup

Dato : 03-07-05 20:14

> [...]
> da de modtog folk fra Somali var "festen slut"
> Hvis de ikke vil arbejde får de ingen penge Aha det virker bekendt som i

Personligt kan jeg ikke se noget der er latterligt i det hollænderne har
gjort samt har påtænker at gøre.

Det er måske lidt sent at indfører reglerne, men bedre sent end aldrig, som
bekendt.

Muslimernes mord på henholdsvis politikeren Pim Von Vorteyn samt
filminstruktøren Van Gogh har fået hollænderne til at vågne op til dåd.

Som du kan se i den artikel jeg henvise til (Weekendavisen) så er Tyskland
også godt på vej idet der fra borgerlig side er vist stor interesse for de
regler man er ved at indføre i Holland. Og de borgerlige kommer til magten i
Tyskland til efteråret.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-07-05 21:11

> [...]
>
> Muslimernes mord på henholdsvis politikeren Pim Von Vorteyn samt
> filminstruktøren Van Gogh har fået hollænderne til at vågne op til dåd.

Det var ikke en muslim som myrdede Pim Vortuyn.

Fra : Torben Østrup

Dato : 03-07-05 21:32

> Det var ikke en muslim som myrdede Pim Vortuyn.

Nej ikke direkte indømmet, men indirekte er jeg nu rimeligt sikker på at de
havde en finger med i spillet.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : morten sorensen

Dato : 04-07-05 09:57

Torben Østrup wrote:
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej ikke direkte indømmet, men indirekte er jeg nu rimeligt sikker på at de
> havde en finger med i spillet.

Hvad baserer du det på? Gætteri?

--

morten sorensen

Fra : Torben Østrup

Dato : 04-07-05 10:13

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Hvad baserer du det på? Gætteri?

Næh, selve det faktum at der pt. bor 1 million muslimer i Holland og at de
påvirker det resterende samfund på den ene og anden måde.

Det er det jeg mener når jeg skriver at muslimerne havde "en finger med i
spillet".

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : jodem

Dato : 04-07-05 10:27

> [...]
> påvirker det resterende samfund på den ene og anden måde.
>
> Det er det jeg mener når jeg skriver at muslimerne havde "en finger med i

Ja, og der bor svjv 14 mio etniske hollændere. Indicierne var endnu
svagere, dengang man også mente, muslimerne stod bag Rigsdagsbranden. Det er
en sød form for intimidering. Hvor har du lært den?

Fra : morten sorensen

Dato : 04-07-05 10:50

Torben Østrup wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Næh, selve det faktum at der pt. bor 1 million muslimer i Holland og at de
> påvirker det resterende samfund på den ene og anden måde.

Så de bliver indirekte ansvarlige for politiske mord - uanset årsagen?

> Det er det jeg mener når jeg skriver at muslimerne havde "en finger med i
> spillet".

Det finder jeg decideret useriøst, da efterforskningen viste at det var
en (sindsforvirret?) dyreværnsaktivist. Altså ikke en skid muslimsk.

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-07-05 11:00

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Det finder jeg decideret useriøst, da efterforskningen viste at det var en
> (sindsforvirret?) dyreværnsaktivist. Altså ikke en skid muslimsk.

Der er det rigtige i det, at han jo ikke myrdede pga sine dyreværnsideer,
men fordi han mente Pim F. var for meget imod muslimer i Holland.
Journalister bliver dog ved med at gentage, at manden var dyreværnsaktivist,
selv om det intet har med sagen at gøre.

Pim F. måtte jo se på at bøssers hårdt tilkæmpede respekt, og derved ret til
at være bøsser offentligt, var i fare for at forsvinde pga voldelige
homofobe muslimer, - som vi jo desværre også ser i København. Så man kan
ikke fortænke ham i at være lidt knotten over den - dengang - vidtåbne
grænse.

Fra : jodem

Dato : 04-07-05 11:23

> [...]
> homofobe muslimer, - som vi jo desværre også ser i København. Så man kan
> ikke fortænke ham i at være lidt knotten over den - dengang - vidtåbne

Ja, der er helt urimeligt at en gruppe som dyreværnsaktivisterne lægges for
had i den anledning. Derimod er det helt i orden at gøre en gruppe som
muslimerne ansvarlige, eller hvad? Det er godt at du og Torben Østrup
består dyreværnsprøven og har trukket frinummer ved til jødeprøven. Du
behøver ikke at svare med de sædvanlige 50 linjer om sharia og 20 linjer om
om AHW. Det drejer sig om dig.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-07-05 19:47

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
> består dyreværnsprøven og har trukket frinummer ved til jødeprøven. Du
> behøver ikke at svare med de sædvanlige 50 linjer om sharia og 20 linjer

Du kan åbenbart ikke læse, jeg gør ikke muslimerne ansvarlige for drabet,
lige som jeg heller ikke mener at dyreværnsaktivister er ansvarlige. Jeg KAN
altså ikke gøre for at Pim F var imod indvandring af muslimer bl.a p.g.a.
nogle af disses angreb på hans "gruppe". Og jeg KAN ikke gøre for at
dyreværnsaktivisten sagde at han ville dræbe Pim F. fordi han var imod
yderligere muslimsk indvandring.

Hvad synes du selv jeg burde mene, - fordi det er politisk ukorrekt at
skrive noget om homofobe muslimer så burde man i sagens interesse fortie
det - , og lade som om det var Pim F's indstilling til dyrkningen af
slagtesvin i Holland som fik morderen til at gå i aktion?

Jamen, OK vi er enige: "lad os alle lyve", og så bliver verden sikkert meget
bedre.

Læste du forresten den Radikale københavnske borgmesterkandidats båltale om
hvordan 2.G muslimer ligger uden for bøsseværtshuse med køller og boldtræ
for at nedbanke bøsser, som kommer ud om natten?
Bør vi ikke være enige om, at han burde have holdt det skjult, og evt.
hævdet at det drejede sig om dyreværnsaktivister?

Fra : jodem

Dato : 04-07-05 20:29

> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

TØ skriver:
[...]

Du skriver:
> [...]

> Du kan åbenbart ikke læse, jeg gør ikke muslimerne ansvarlige for drabet,
> lige som jeg heller ikke mener at dyreværnsaktivister er ansvarlige.

Det er så det nye, for jeg kan udmærket læse, og du ved udmærket, hvad du
skriver.

"Der er det rigtige i det". Nej der er ikke noget rigtig i, at "Muslimerne
har en finger med i spillet" for hverken du eller TØ kan bestemme hvad det
udtryk betyder.

Nemlig, at man har en aktiv rolle i et forehavende, og det har muslimerne
ikke i dette tilfælde.

Lige som jøderne ikke havde "en finger med i spillet" ved rigsdagsbranden,
skønt de af mange var ilde lidt og måtte spille rollen som syndebuk.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-07-05 20:45

> [...]
> "Der er det rigtige i det, at han jo ikke myrdede pga sine dyreværnsideer,
> men fordi han mente Pim F. var for meget imod muslimer i Holland."

Ja, og det er et faktum, hvad er dit problem?

> [...]
> har en finger med i spillet" for hverken du eller TØ kan bestemme hvad det

Jeg HAR jo skrevet at det ikke var muslimer som stod bag, hvis du vil
overfortolke "der er det rigtige i det" så kan jeg jo ikke gøre noget ved
det, jeg skriver højt og klart hvad sagen går ud på. Altså en gang til for
prins Knud, det HAVDE noget med muslimer at gøre, og ikke noget med
grissebasser at gøre, - jeg er meget ked af at det er sådan, but there you
go.

> Nemlig, at man har en aktiv rolle i et forehavende, og det har muslimerne
> ikke i dette tilfælde.

Kan jeg skære det mere ud i pap?

> Lige som jøderne ikke havde "en finger med i spillet" ved rigsdagsbranden,
> skønt de af mange var ilde lidt og måtte spille rollen som syndebuk.

Ja, bare prøv at få en til at holde kæft med en relevant nutidig sag med en
helt irrellevant "analogi". EEN gang til for prins Knud: *muslimerne havde
intet med mordet på Pim Fortuyn at gøre, - men moderen mente at han gjorde
muslimerne en tjeneste*. Jeg kan altså ikke gøre for, at det var sådan.

Kan du evt, omfortolke fakta ,så de passer dine/vores fordomme, jeg er lidt
nysgerrig efter at se, hvordan det ville se ud?

Fra : jodem

Dato : 04-07-05 22:26

> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> Ja, bare prøv at få en til at holde kæft med en relevant nutidig sag med
> en helt irrellevant "analogi".

Det nytter dig ikke, at substansen i sætningen er i overensstemmelse med
fakta, (hvad jeg jo på intet tidspunkt har anfægtet, selv om du prøver at få
det til at se sådan ud) når den er udarbejdet med henblik på at efterlade
det indtryk at muslimer var involveret.

Når en gang galimatthias som den TØ præsterede, hvis kerne var at muslimerne
medvirkede, fordi der er 1 mio. af dem i Holland, bliver fulgt op af dig med
et bekræftende

der er det om snakken etc ...

så er det jo ikke tilfældigt, at du ikke indleder denne sætning neutralt
eller afkræftende, hvilket ville være det korrekte.

Der er kort sagt ikke tale om en overfortolkning fra min side. Jeg læser,
hvad du skriver,og jeg bruger ganske rigtigt en relevant analogi - ikke for
at lukke munden på dig - men for at få dig til at afstå fra utidigheder.

Hvis dit valg af formulering var utilsigtet, gør det i øvrigt ikke sagen
stort bedre. Hvad hjertet er fuldt af, løber munden som bekendt over med.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-07-05 23:33

> [...]
> stort bedre. Hvad hjertet er fuldt af, løber munden som bekendt over med.

Det er jo en god gang vrøvl, min opfølgning var jo netop baseret på, at jeg
lige har sagt at det IKKE var en muslim, som stod bag. Jeg kan ikke med min
bedste vilje få det til, at jeg bagefter hævder, at det alligevel var
muslimer som "medvirkede". Sagen er præcis som jeg fremlægger den, og jeg er
da ked af at Pim Fortuyn gerne ville undgå at få flere muslimer til Holland,
og at en gal dyreven, men menneskehader, syntes at han skulle dø for den
mening. Jeg burde nok have skrevet at Pim F var imod at "xxx" blev flere i
Holland, og at morderen var imod at han var imod at "xxx" blev holdt ude, -
så havde du måske været tilfreds?

Måske burde jeg også have holdt mund med at Pim var noget sur over at
bøssers frihed nu var ved at blive rullet tilbage pga indvandring af
homofober, - hvad rager det egentlig også os andre?

Fra : jodem

Dato : 05-07-05 08:11

> [...]
> bøssers frihed nu var ved at blive rullet tilbage pga indvandring af
> homofober, - hvad rager det egentlig også os andre?

Ordblindhed er almindelig kendt, men man kan åbenbart også befinde sig så
længe i et polemisk felt, at man bliver insinuationsblind.

Der er jo dét om ovenstående snak, at den retter sig mod én, der kan give
igen og ikke mod en tredjepart, så i den henseende er den et helt
acceptabelt vilkår i debatten, selv om det både kræver store sko at rumme
den og stor fingerfærdighed at overkomme at svare.

Fra : morten sorensen

Dato : 04-07-05 16:46

Knud Larsen wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Der er det rigtige i det, at han jo ikke myrdede pga sine dyreværnsideer,
> men fordi han mente Pim F. var for meget imod muslimer i Holland.

Så vidt jeg forstår var det pga dyrene han myrdede. Har du et link til
det andet?

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-07-05 19:54

> Så vidt jeg forstår var det pga dyrene han myrdede. Har du et link til det
> andet?

Det havde intet med "dyrene" at gøre, Pim havde ingen speciel politik ang.
dyr, men han havde en politik ang. begrænsning af indvandringen af muslimer,
og det var den, som "aktivisten" mente var så slem, at han burde myrdes. Af
en eller anden grund, - man kan selv tænke på hvad den er - så bliver
journalister ved med deres "dyreværnsaktivist" selv om det intet har med
sagen at gøre, - hans "dyreværns-tænkning" viser bare at han var et "godt
menneske" og derfor mente han, at han skulle frelse også alle Hollands
muslimer.
Gode mennesker er livsfarlige, sådan er det bare.

Mht ting der bliver gentaget i en uendelighed er fx antallet af dræbte efter
Madrid-bombningen, man bliver ved med at sige at 191 blev dræbt, selv om
tallet var større end 200 inden for 24 timer, men sådan er journalistik,
"fakta" bliver til emblemer for en bestem sag, virkeligheden betyder ikke
ret meget.

Fra : morten sorensen

Dato : 04-07-05 20:06

Knud Larsen wrote:
> [...]
> sagen at gøre, - hans "dyreværns-tænkning" viser bare at han var et "godt
> menneske" og derfor mente han, at han skulle frelse også alle Hollands

Jamen - hvorfra ved du det?

Jeg mener da osse at det ville være overvejende sandsynligt at det var
et politisk drab afledt af religion/indvandring; det grænser jo næsten
til det groteske at det skulle være noget så 'trivielt' som dyrevelfærd.

Men..... hvorfra ved du at den almindelige udlægning ikke passer?

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-07-05 20:30

> [...]
> det groteske at det skulle være noget så 'trivielt' som dyrevelfærd.
>
> Men..... hvorfra ved du at den almindelige udlægning ikke passer?

Fordi jeg nåede at se det i et par medier, før man lukkede sig om den med
dyreværnsaktivisten, som du siger, så er det jo også ret naturligt, at det
måtte være sådan, men af en eller anden grund kan "man" ikke lide at lade
det være grunden. Jeg tror mest det bare er fordi journalister skriver af
efter hinanden, mere end det er, fordi de vil fortiet et bestemt forhold.
Noget med at i samme øjeblik en journalist hører om - eller skal udtale sig
om - mordet på Pim Fortuyn, så falder ordet "dyreværnsaktivist" lige ind i
blødvaren lige med det samme, og så fabler man videre derfra. Havde manden
været slagter eller bedemand i sit civile liv, så havde man nok ikke altid
kaldt ham "slagteren" eller "bedemanden", men havde set på hvad det var der
drev ham, - har man ordet "dyreværnsaktivist" så er alt forklaret før man
overhovdet går igang, - åbenbart.

Fra : Frank

Dato : 06-07-05 11:20

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Jamen - hvorfra ved du det?

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkert_van_der_Graaf

In a press statement of November 23 the Public Ministry announced that Van
der Graaf had confessed to the murder. He said that he planned it for some
time beforehand and that nobody else was involved in the plans or knew about
them. He said he saw Fortuyn as a steadily increasing danger for vulnerable
groups in society, namely Muslims. It was thereby a combination of Fortuyn's
stigmatising views, the polarising way that he presented them and the great
political power that Fortuyn was threatening to obtain. He saw no other
possibility for himself than to end the danger by killing Fortuyn.

Der er sikker en bunke andre steder, men mit hollandske er lidt rustent.....

--
Frank

Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo
I hate windsurfers, In a totally irrational way

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-07-05 11:35

"Frank" <far@nosmap.dk> wrote in message
> [...]
> Fortuyn.
>
> Der er sikker en bunke andre steder, men mit hollandske er lidt

Fint fundet!

Fra : Bo Warming

Dato : 04-07-05 10:40

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

hVAD BASERER DU DET PÅ, GÆTTERI?

> Hvad baserer du det på? Gætteri?

Autonom-sindsyge har intet at leve for, så de søger at vejre, hvad kan gøre
den ny herskende klasse glad, og gætter at mord på Kim Vorteyn typer er lige
helligkrigernes stil.
så de er ubevidste zombie-slaver for muslimerne, som ikke behøver ytre
mord-ordre - en god tjener/butler er tankelæser

At journalisterne skriger sig hæse med gentagelser om at morderen var
"dyreven", peger stærkt mod at noget skal skjules - han var nok muslim i høj
grad.

Sindsyg betyder en upopulær afviger. Harry i Harry og Kammertjenren var
underklasse altså sindsyg. Selv det kliniske ord psykotisk er meget vagt
defineret. Jeg har fx papir på at jeg end ikke er "psykose-nær" - helt klart
er jeg den normale og dk.politik-tosserne er de psykiatrisk syge.....
Men hvis du som jeg søger at få høj pension via sindsyge, kan du nok også få
papir på at du ihvertfald ikke er i nærheden af sindsyge.
Personlighedsforstyrrelse har alle når de har tømmermænd eller er
forelskede - karakterafvigelse har alle - skitzoid som Frank i TV, det er
alle, der har mod til ikke at følge gruppepresset slavisk.fx heile for
palæstinensiske selvmordsbombere, hvilket Roskilde Festival gjorde sidste
år, med det resultat at den nu foragtes af de unge og ikke kunne få solgt
mange biletter iår.

Fra : Steen Johansen

Dato : 04-07-05 06:51

> [...]
> gjort samt har påtænker at gøre.
>
> Det er måske lidt sent at indfører reglerne, men bedre sent end aldrig,

De "skrappe" regler de har bliver jo ikke brugt, så at indføre flere er for
mig at se nonsens
MvH Steen

Fra : Bo Warming

Dato : 04-07-05 07:38

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> wrote in message

> "Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De "skrappe" regler de har bliver jo ikke brugt, så at indføre flere er
> for mig at se nonsens

Det hedder "at sende et signal",
når sådan hyklerisk psykologisk lovgivning vedtages, men ikke har direkte
resultater

Lidt har også ret. Måske det skaber falsk tryghed, og måske det baner vejen
for effektiv, tiltrængt lovgivning.

"Nonsens" er et unuanceret og næppe berettiget ord - hele samfundet er
sindsygt (og som ses i "Hvad gør vi ved Frank" DR2 TV iaften bl.a. , så er
de sindsygdiagnosticerede undertiden dem, der reagerer sundt på det
forskruede og lyvende samfund)
(Jeg ville næsten ønske jeg var sindsygdiagnosticeret - men jeg er en af de
få der har papir på at jeg er hverken psykotisk eller psykosenær) Når jeg
lægger papirerne frem for familie og venner, vil de ikke læse beviserne - de
vil hygge sig med deres selvvelbehagelige tvangstanker om at stå over mig i
psykisk sundhed.
Mobning af afvigere i DK er ikke bedre end mobning af jøder i NaziTyskland,
udover at krig gjorde samme psykologiske mekanismer direkte dødelige
dengang - men hensigter og etik var dengang som nu.