Mohammed vil ikke have Louise eller er det~
Fra : Torben Østrup

Dato : 01-07-05 09:00

Mohammed gifter sig ikke med Louise fordi:

1: De unge indvandrere oplever stadig stor modstand fra deres familier mod,
at de gifter sig uden for deres etniske gruppe, fordi det svækker gruppens
position i landet. Mange indvandrere føler sig truet af den politiske
retorik lige nu, men også af den danske kultur som sådan, og derfor søger de
tilbage mod rødderne, siger hun.
2: Det er dog også i høj grad de unges egen vilje, der skinner igennem, når
danskerne bliver fravalgt.

- mange af de unge nævner de høje, danske skilsmisseprocenter som noget
afskrækkende, siger seniorforsker Garbi Schmidt, der står bag undersøgelsen
fra sidste år.

- Hun peger på, at undersøgelsen desuden viser, at religion for nogle er
begyndt at spille en meget større rolle end etniciteten. For selv om 80
procent stadig foretrækker en partner med samme etniske baggrund, ser mange
unge en fælles religion som en væsentlig identitetsskaber. De argumenterer
med, at hvis begge er troende muslimer, har de et godt argument for, at
ægteskabet vil holde. Derfor ser man også ofte konverteringer i de tilfælde,
hvor en dansker og en indvandrer gifter sig, fordi det er med til at
overbevise forældrene om, at ægteskabet er okay, siger Garbi Schmidt.

Men det er til gengæld min påstand at Louise ikke gifter sig med Mohammed
fordi:

1: indvandrermænd generelt er mandschauvinister

2: at indvandrermændene generelt får børnene i ægteskaberne hvis der opstår
uoversenstemmelser primært fordi disse udøver selvtægt i form at at bortføre
deres børn til deres muslimske oprindelseslande. Dette for det første fordi
de her er helt sikre på at blive tilkendt forældreretten da den pr.
automatik altid går til fædrene i de muslimske lande. For det andet for at
sikre at børnene blive opdraget til gode muslimer.

3: samt at i de tilfælde hvor de kvinder som tager med de muslimske mænd
tilbage til deres oprindelseslande med meget stor sandsynlighed risikere at
disse får kulturelt tilbagefald i den form så man ser i filmen "Ikke uden
min datter" hvor en amenrikansk kvinde tager på "ferie" i Iran med sin
iranske mand. Da de ankommer til landet forvandler han sig til glødende
islamisk fundamentalist (en del muslimer jo "ulve i fåreklæder når de
opholder sig i de vestlige lande) samt hun finde også ud af at ferien er
permanent da han inddrager hendes pas.

4: at ægteskabet mellem Louise og Mohammed for det meste ofte indebærer at
hun skal konvertere til islam jævnfør "Derfor ser man også ofte
konverteringer i de tilfælde, hvor en dansker og en indvandrer gifter sig,
fordi det er med til at overbevise
forældrene om, at ægteskabet er okay." Ja ægteskabet bliver okay for
Mohammed men der bliver IKKE okay for Lousise fordi hun med konverteringen
nu generelt samtykker i at blive undertrykt samt blive frataget mange af de
rettigheder hun havde før konverteringen.

RESULTATET ER DERFOR:

"Man skulle jo tro, at indvandrere og efterkommere bliver stadig mere
integrerede i vores samfund og derfor hyppigere gifter sig med danskere.

Og når det alligevel ikke er gået sådan, skyldes det, at den mentale afstand
mellem "dem" og "os" er lige så stor, som den altid har været, måske endda
større.

Derfor er der så stor fokus på at føre den etniske slægt videre fremfor at
blande sig med danskerne, siger hun."

Læg vel mærke til sætningen:

"Og når det alligevel ikke er gået sådan, skyldes det, at den mentale
afstand mellem "dem" og "os" er lige så stor, som den altid har været, måske
endda større."

DERFOR er der IKKE tale om at folk i 2,3,4 eller 5 generation med muslimsk
baggrund bliver mere integreret i det danske samfund fordi den mentale
afstand blive snarere større og ikke mindre jo længere man kommer i
generationerne.

Og dette er helt indvandrenes egen skyld specielt fordi de lægger så stor
vægt på "De unge oplever stadig stor modstand fra deres familier mod, at de
gifter sig uden for deres etniske gruppe, fordi det svækker gruppens
position i landet"

Så summa summarum: integrationen kommer altså heller IKKE gennem øget
samkvem gennem ægteskaber mellem udlændinge og danskere.

Der ER kun en løsning der efterhånden kommer til at stå tilbage og det er at
man repatriere store dele af de indvandrere der lægger så stor vægt på at
bevare deres religiøse og etniske/kulturelle baggrund at det forhindrer dem
i at blive integereret i det danske samfund.

Så kan de så i stedet bevare det i deres oprindelsesland. Forudsætningen for
denne repatriering er imidlertid at den danske stat understøtter dem
økonmisk i deres oprindelseslande.

Selve artiklen:

Fra Kristeligt Dagblad
Mohammed vil ikke have Louise
Antallet af ægteskaber mellem danskere og indvandrere eller deres
efterkommere er faldet dramatisk de seneste fem år

AF LARS HENRIKSEN

Danske Jens'er og Louiser er ikke populære giftemål for indvandrere og
efterkommere af indvandrere i Danmark. Fra de fire største
indvandrergrupper, Tyrkiet, Pakistan, Iran og Bosnien, blev 146 sidste år
gift med en dansker, og det er næsten en halvering siden 1999, viser tal fra
Danmarks Statistik.
Faldet er udtryk for et stigende behov blandt de etniske minoriteter for at
holde sammen på deres kultur, som er under pres som aldrig før, mener Inger
Abildgaard, der har skrevet bogen "Grænseløs Kærlighed" om flerkulturelle
ægteskaber og har fulgt området tæt de seneste 20 år.

- De unge oplever stadig stor modstand fra deres familier mod, at de gifter
[...]

danskerne bliver fravalgt. Det viser en undersøgelse fra
Socialforskningsinstituttet. Instituttet har blandt andet spurgt 628 unge
fra de største indvandrergrupper i Danmark, hvad der er afgørende for deres
valg af partner. Og mange af de unge nævner de høje, danske
[...]

- Det handler i høj grad om at have fælles værdier og ikke så meget om at
komme fra det samme land. De argumenterer med, at hvis begge er troende
[...]

Det er blandt tyrkerne, at ægteskaber med en dansker er mest udbredt. Og det
er også her, faldet i antallet af de blandede ægteskaber er størst. Fra 120
i 1999 til 40 sidste år. Udviklingen undrer Inger Abildgaard.

[...]

Der er endnu ikke lavet undersøgelser af, om det faktisk går de kulturelt
blandede ægteskaber dårligere end de etniske. Sidste år valgte cirka 11
procent af danskerne at gifte sig med en person uden dansk statsborgerskab,
langt størstedelen europæere. Tallet er svagt stigende år for år.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 01-07-05 09:38

"Torben Østrup" skrev i en meddelelse
> Mohammed gifter sig ikke med Louise fordi:
..

> [...]
afstand
> mellem "dem" og "os" er lige så stor, som den altid har været, måske

Og der er det egentlig skændigt at bruge ordet indvandrere over en bred
kam, når så mange unge mennesker fra Chile, Nicaragua, Shri Lanka, Kina,
Indien, Senegal etc. har levet i Danmark fuldstændig, som hvis det var
en svensker, der tog over Øresund, fandt sig en bolig, lige skulle finde
ud af forholdene, og så er gået ind i et job uden nogen som helst
problemer. Shri Lanka, Kina, Senegal o.s.v. er trods alt også lande med
en helt anden kultur end Danmark, men disse mennesker udtrykker aldrig
vrede over det de kommer ud for i Danmark, tvært imod er de ovenud glade
for at være her.

Ruth

Fra : Torben Østrup

Dato : 01-07-05 09:56

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en helt anden kultur end Danmark, men disse mennesker udtrykker aldrig
> vrede over det de kommer ud for i Danmark, tvært imod er de ovenud glade

Der bliver i artiklen fremhævet at der først og fremmest er tale om
indvandrere fra:

"fra de fire største indvandrergrupper, Tyrkiet, Pakistan, Iran og Bosnien".

og derimod IKKE invandrere fra de andre lande du taler om.

Torben Østrup
_________________________
pt. stud. mag. / cand. scient. pol.
e-mail: eastrup@gmail.com

Fra : Rom

Dato : 01-07-05 10:36

Fra : Torben Østrup

Dato : 01-07-05 11:22

"Rom" <123@aaaa.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Selvfølgelig kunne man vælge at lave et indlæg i form at et læserbrev i
avisen (Kristeligt Dagblad) og det kommer der nok også, og det skal der nok
også komme (læserbreve om emnet). Om der lige kommer et indlæg fra mig er
dog mindre sikkert.

> Eller er det meningen at det ikke skal bli noen debatt her?

Det er selvfølgelig meningen at der skal blive debat om emnet også her på
news. Derfor bringer jeg emnet op her også på de norske forums i det jeg
vurdere at emnet ikke kun har interesse og relevans her i DK, men også for
jer i Norge (= relevans + forhåbentligt også interesse).

> Er det slik at det er et problem i Danmark at "for
> få" leser hva som står i de største avisene?

Tja det kan du muligvis have ret i. Men nyheden bliver også bragt på
tekst-tv samt på avisernes internetsider så jeg er nu alligevel sikker på
der en del af dem som ikke læser aviser (abonnementer osv) alligevel læser
det.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Rom

Dato : 01-07-05 11:45

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i melding

| Selvfølgelig kunne man vælge at lave et indlæg i form at et læserbrev i
| avisen (Kristeligt Dagblad) og det kommer der nok også,

Ok, du skrev ikke noe svar til avisen

| og det skal der nok også komme (læserbreve om emnet).
| Om der lige kommer et indlæg fra mig er
| dog mindre sikkert.

Jeg skjønner. Det er ikke din stil.

> [...]
| vurdere at emnet ikke kun har interesse og relevans her i DK, men også for
| jer i Norge (= relevans + forhåbentligt også interesse).

Vår interesse for vårt hjemlige "Kristeligt Dagblad" er minimal.
Vi har vel egentlig gitt opp å forholde oss til "fundametalister".

| Tja det kan du muligvis have ret i.

Ok

| Men nyheden bliver også bragt på
| tekst-tv samt på avisernes internetsider så jeg er nu alligevel sikker på
| der en del af dem som ikke læser aviser (abonnementer osv)
| alligevel læser det.

Javel (jeg har på følelsen at dette ikke blir siste gang vi må
"informeres")

Kjell

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-07-05 14:40

Rom wrote:

> Er det slik at det er et problem i Danmark at "for
> få" leser hva som står i de største avisene?

Nej - omvendt.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-07-05 11:58

Torben Østrup <eastrup@gmail.com> wrote:

> ægteskabet mellem Louise og Mohammed for det meste ofte indebærer at
> hun skal konvertere til islam

Martin skal nu som regel også konvertere til islam, hvis han skulle
gifte sig med Latima.
--
Per Erik Rønne

Fra : Torben Østrup

Dato : 01-07-05 12:16

--
Torben Østrup
_________________________
""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Martin skal nu som regel også konvertere til islam, hvis han skulle
> gifte sig med Latima.

Ja enige det indebære selvføgelig også det samme for mænd (= konverering).

Hvad mener du i øvrigt personligt om det følgende:

[...]

Dette betragter jeg som kernen/det centrale i det budskab Inger Abildgaard
vil ud med.

Her tænker jeg mest på det sidste med afstanden som jeg personligt mener for
det første er blevet større (ikke mindre) samt også for det andet bliver
større jo længere op i geneationerne man kommer 2,3,4 generation).

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Per Rønne

Dato : 01-07-05 12:58

> [...]

> "- Man skulle jo tro, at indvandrere og efterkommere bliver stadig mere
> integrerede i vores samfund og derfor hyppigere gifter sig med danskere.

Jeg mener at vi skal arbejde for en integration af indvandrerne. Bortset
fra vestegnskommunerne er der hidtil kun fundet segregation sted.
--
Per Erik Rønne

Fra : Torben Østrup

Dato : 01-07-05 13:16

> Jeg mener at vi skal arbejde for en integration af indvandrerne. Bortset
> fra vestegnskommunerne er der hidtil kun fundet segregation sted.

Ok men eksempler som disse viser tydeligt at indvandrere som kommer fra
Tyrkiet, Pakistan, Iran og Bosnien

1: IKKE vil giftes med danskere

samt

2: at danskerne heller ikke vil giftes med personer der kommer fra disse
lande.

Resultatet bliver det følgende:

[...]

Og det går jo lige modsat det du taler om nemlig integartion af indvandrere.

Og ydermere vil jeg mener at det primært er indvandrere selv der er skyld i
den segregering der finder sted i det danske samfund og måske kun sekundært
det omgivende danske samfund.

Resultatet er det direkte modsatte af integration nemlig "at den mentale
afstand
mellem "dem" og "os" er lige så stor, som den altid har været, måske endda
større."

Og i øvrigt hvad mener du helt konkret med integration?

samt er det (den manglende) integration fra indvandrenes egen side du
primært efterlyser eller er det integration fra det omgivende danske
samfund?

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Per Rønne

Dato : 01-07-05 13:41

> [...]

> 1: IKKE vil giftes med danskere
>
> samt
>
> 2: at danskerne heller ikke vil giftes med personer der kommer fra disse

De kan jo så blot gifte sig indbyrdes, dem der allerede findes her i
landet. I de første generationer.
--
Per Erik Rønne

Fra : Rom

Dato : 01-07-05 13:53

> [...]

| Og ydermere vil jeg mener at det primært er indvandrere selv der er skyld
| den segregering der finder sted i det danske samfund og måske kun

Det selvkritiske elementet er fraværende
(det er ALLTIDS fraværende hos norske aktive kristne
når "muslimer" blir tema).

(Forskjellen mellon nordmenn og nordmenn når det
gjelder innvandrere går gjerne på dette enkle
planet)

Hvis Danmark er som Norge så er danskene egentlig ikke
forberedt til å forholde seg til kulturer utenfor Europa -
med unntak av USA/Canada/Australia, ut fra hva som er
pensum i skolen / vanlige media. Dette er ikke noe de kan gjøre
noe mer med enn at hvis man ikke kan russisk, så kan man
ikke russisk.

I en globalisert verden så er ikke det godt nok.

Bør innvandrere lære seg lokal kultur? Ja, selvfølgelig.
Å tro at man kan begrense seg til familien holder ikke.
De som kommer uten familie og uten venner er
de som integrerer seg fortest. tilsynelatende.
"Familiegjenforening" er det minst smarte man
kan støtte. Diskriminering i arbeidslivet (verdensrekord
i Norge - og Danmark?) setter integrasjonen tilbake.

Så kommer hele batteriet av byråkrati som er fremmed
for dem som vil drive forretning. Ikke spesielt
innbydende for noen som helst, da er det lettere
å fylle ut papirene for trygd. Dette er systemsvakheter
i alle skandinaviske land.

Kjell

Fra : Torben Østrup

Dato : 01-07-05 14:24

> [...]
> innbydende for noen som helst, da er det lettere
> å fylle ut papirene for trygd. Dette er systemsvakheter

Ja og netop dette (ovenstående) er en af de grundene til at vi mindst må
infører regler som er lige så restriktive som dem Holland er i færd med at
indføre i forhold til potentielle eksterne indvandrere.

Men jeg er også af den opfattelse at det (ovenstående) IKKE er/ vise sig at
være tilstrækkeligt men at vi derimod også må overveje hvad vi skal gøre i
forhold til de mange interne invandrere som allerede nu belaster vores
velfærdssystemer økonomisk.

Mit personlige forslag er at disse (generelt dem som er mindst integreret +
belaster vores systemer) skal søges repatrieret. Dette skal søges opnåes
igennem at staten igennem en årrække efter de er vendt tilbage til deres
oprindelseslande understøtter dem økonomisk til de kan stå på egne ben igen.
Forudsætningen for at opnå denne ret til støtte skal selvfølgelig være at de
permanent opgiver retten til nogen sinde at returnere (til eks. DK). I
øvrigt vil det være langt billigere at understøtte dem i deres
oprindelseslande fordi leveomkostningerne jo som bekendt er lavere der end
de er her.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Rom

Dato : 01-07-05 14:40

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i melding

| forhold til de mange interne invandrere som allerede nu belaster vores
| velfærdssystemer økonomisk.

Norge har ikke økonomisk problemer.

At Sverige har økonomisk problemer skyldes først og fremst
at sentreret for industri har forflyttet til Asia (rammer også
Tyskland).

Dette er ikke noe Sverige kan gjøre noe med, men mange
vil gjerne tro at uten innvandrere så hadde ikke
Sverige hatt noen økonomisk problemer.

Vi kan sikkert bli enige om at Norge og Danmark bør si ja til
de fordelene som globalisering betyr i form av billigere varer,
og si nei til ulempene (at vi faktisk vil få globalisering på
alle mulige områder som vi må forholde oss til - Helenerne
og Romerne var bedre på det området).

Kjell

Fra : Torben Østrup

Dato : 01-07-05 14:48

> "Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i melding

> Norge har ikke økonomisk problemer.

Nej ikke nu men hvad så med når Norges oliereserver efterhånden slipper op
engang i den nærmeste fremtid. Så stopper jeres indtægter fra olien dermed
også og så begynder jeres økonomiske situation måske i stedet at nærme sig
Sveriges.

> [...]
> Tyskland).
>
> Dette er ikke noe Sverige kan gjøre noe med, men mange
> vil gjerne tro at uten innvandrere så hadde ikke

Ok det er dit synspunkt det deler jeg ikke.

Alene i DK er det af forskere vurderet at indvandrene koster mellem 35-40
milliarde danske kroner samt at beløbet vil stige yderligere for fremtiden.

Det svenske beløb må mindst være tilsvarende eller sandsyngligvist dobbelt
så stort (80 milliarder danske kroner) eller måske endnu mere.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Rom

Dato : 01-07-05 15:20

> [...]

| Alene i DK er det af forskere vurderet at indvandrene koster mellem 35-40
| milliarde danske kroner samt at beløbet vil stige yderligere for
---

Dvs. Danmark har allerede 421.000 innvandrere
(=35.000.000.000 / 83.000)

Har forskerne også regnet ut hvor mye danskene har tjent på
globalisering ... eller er meningen at danskene kan komme til
Thailand og nyte godt av lave priser, men thailenderne kan ikke
komme til Danmark og nyte godt av høye lønninger, bare de
høye prisene?

(Jeg har anslått at arbeidsgiverenes diskrimering av "muslimske"
arbeidsøkere koster staten mrd. i unødige utgifter - dvs.
"anti-islamisme" koster også penger)

Kjell

Fra : Per Rønne

Dato : 01-07-05 15:55

Rom <123@aaaa.com> wrote:

> "Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i melding

> fremtiden.
> ---
>
> Dvs. Danmark har allerede 421.000 innvandrere
> (=35.000.000.000 / 83.000)

Jeg ved ikke hvor du får de 83.000 fra, men dagpengene ved arbejdsløshed
ligger i Danmark på 170.000 om året, og kontanthjælpen {socialkontoret
for de ikke-forsikrede} på 103.000 om året. Danmarks Statistik siger at
andelen af »indvandrere og efterkommere« i dag ligger på 9% af
befolkningen, hvilket vil sige en halv million, men det betydningsfulde
antal ligger på en kvart million fra den islamiske verden; der er ingen
problemer med andre grupper.

Jeg har set at nettoomkostningen ved indvandrerne årligt beløber sig til
36 milliarder kroner, hvilket skyldes gruppens store mer-arbejdsløshed.
--
Per Erik Rønne

Fra : Rom

Dato : 01-07-05 16:39

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i melding

> [...]

| infører regler som er lige så restriktive som dem Holland er i færd med at
| indføre i forhold til potentielle eksterne indvandrere.

Jeg kan godt forestille meg hvilket sjokk 1/4 mill. muslimer
på kort tid vil forårsake, og at generelle lover om sosial sikkerhet
vil favorisere dem som står fjernt fra et vestlig samfunn - (de vil
lett/nærmest automatisk bli klassifisert som ute i stand til å
forsørge seg selv) - samme rettigheter uten forutsetninger for
beherske det danske samfunn. Danskene har vært for "snill" med
familiegjenforening, og for snar til å gi sosialstønad når problemet
er at mange innvandrere kom til Danmark bare for å få stønad til
seg og sin familie - garantert.

Kjell

Fra : Per Rønne

Dato : 01-07-05 18:26

Rom <123@aaaa.com> wrote:

> Jeg kan godt forestille meg hvilket sjokk 1/4 mill. muslimer på kort tid
> vil forårsake

Tager man antallet af børnefødsler, det forhold at de konsekvent hentede
ægtefællen fra det oprindelige hjemland, og det forhold at der til
stadighed kom nye til som »flygtninge«, så ville antallet firedobles i
hver generation. 250.000 -> 1.000.000 -> 4.000.000 -> 16.000.000 på kun
fire generationer.

Men alt det har ændret sig siden 2001. Regeringsskiftet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Rom

Dato : 01-07-05 19:25

> [...]

| fire generationer.
|
| Men alt det har ændret sig siden 2001. Regeringsskiftet.

Er problemet løst idag?

(Det dreier seg vel om å få dem ut i arbeid fortest mulig ...
om de så ikke vet opp eller ned på en næringsoppgave.

Selvfølgelig kan man lokke med hjemreise med stødnad ...
men det virker som "an overkill" på meg. Jeg hadde reist
med en gang for 100.000 fra himmelen hvert år med mindre
det var Antartis det var snakk om)

(At det er komplett umulig å få folk ut i arbeid lærte
jeg ikke noe om da jeg studerte økonomi)

Kjell

Fra : Torben Østrup

Dato : 01-07-05 20:38

> [...]
> det var Antartis det var snakk om)
>
> (At det er komplett umulig å få folk ut i arbeid lærte
> jeg ikke noe om da jeg studerte økonomi)

Nemmerlig det erc rigtigt "det har ændret sig siden 2001. Regeringsskiftet."

Og det kommer til at ændre langt mere for vi skal nok få ændret tingene i
form af yderligere stramninger a la de hollandske tilttag på området.

FOR:

Hvis Holland kommer igennem med sine stramninger så skal vi selvfølgelig nok
hernede få gennemført noget tilsvarende.

FOR:

Vi skal selvføgelig også nød til at have love vedrørende indvandring og
familiesammenføring i DK som er blandt de skrappeste i EUropa.

Og nu følger hollænderne efter med love der er endnu skrappere end vores og
når de socialisterne i Tyskland er blevet sat ud af spillet ja så følger de
efter.

Så er det blot et spørgsmål om tid før HELE EU gennemføre de samme regler.

Og så bliver både Norge og Sverige (som er medlem af EU) NØD til at rette
ind.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Rom

Dato : 01-07-05 21:23

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i melding

<clip>

| Og det kommer til at ændre langt mere for vi skal nok få ændret tingene i
| form af yderligere stramninger a la de hollandske tilttag på området.

<clip>

Her mangler premissene over hele linja ....

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i melding

| Og så bliver både Norge og Sverige (som er medlem af EU) NØD
| til at rette ind.

Jeg sitter igjen med det inntrykket at du gir EU ansvar
for Danmarks problemer med innvandring av en eller
grunn ... hvilket overrasker meg,

Jeg velger å tro at det store problemet er arbeidsledigheten
blant innvandrerne, og de kostnadene det innebærer, og
selvfølgelig behovet for å stanse videre innvandring til
arbeidsledighet.

Norge har snarere for få innvandrere ... det vi trenger
er kvalifiserte folk. I kommunene står arbeidsoppgavene i kø ...
men lønningene er for høye.

Kjell

Fra : Torben Østrup

Dato : 01-07-05 22:05

> "Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i melding
>
> <clip>

> <clip>
>

> Her mangler premissene over hele linja ....

Definer hvad dum mener med manglende præmisser for at få at ændret tingene.
Jeg synes at tingene er klare.

> "Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i melding

> Jeg sitter igjen med det inntrykket at du gir EU ansvar
> for Danmarks problemer med innvandring av en eller
> grunn ... hvilket overrasker meg,

Ja EU er delvis skyld i din problmer vi han med indvandring fordi de har
forhindret os i at lave de stramninger som var strengt nødvendige.

Stramningerne kunne nemlig ikke gennneføres fordi de ikke var i
overensstemmelse med EUs interne latterlige liberale regler på området.

Så ja EU er skyld i DKs interne problemer med indvandring men de er dog af
sekundær betydning.

> [...]
>
> Norge har snarere for få innvandrere ... det vi trenger
> er kvalifiserte folk. I kommunene står arbeidsoppgavene i kø ...

Nu kommer der noget som lyder som en dårlig vits men det er alvorligt ment:

Vi sender hellere end gerne op mod 50000 indvandrere som vi ikke kan
beskæftige til Norge i stedet for hernede står indvandrene (og IKKE
arbejdsopgaverne) til gengæld i kø.

Jeg kan dog umuligt tro at dette forslag kan falde i "god jord" (gu ved om
de også er et norsk udtryk) hos hovedparten af den almindelige norske
befolkning. Det kan jeg ikke tro.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Rom

Dato : 01-07-05 22:54

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i melding

| Nemmerlig det erc rigtigt "det har ændret sig siden 2001.
Regeringsskiftet."

Her sammenligner du en ikke-eksisterende regjering med
en eksisterende regjering. Dette er en veldig vanskelig
sammenligning.
I Norge har vi knapt merket noen forskjell mellom
AP og Krf/H.

| Og det kommer til at ændre langt mere for vi skal nok få ændret tingene i
| form af yderligere stramninger a la de hollandske tilttag på området.

"endret tingene" ??
Kan bety mye rart. Nytter ikke å gjette her.
Jeg bare aksepterer at dette er gataplan-diskusjon.

| FOR:

Her er det uklart hva som skal begrunnes?
Vi trenger ikke mere surr.

| Hvis Holland kommer igennem med sine stramninger så skal vi selvfølgelig
nok
| hernede få gennemført noget tilsvarende.

"noget tilsvarende" var en "strammere" politikk i forhold til det du
oppfattet
som en ikke stram politikk ... (hvilket ikke jeg skjønte det dugg av)

| Vi skal selvføgelig også nød til at have love vedrørende indvandring og
| familiesammenføring i DK som er blandt de skrappeste i EUropa.

På norsk blir dette uleselig.

> [...]
og
| når de socialisterne i Tyskland er blevet sat ud af spillet ja så følger

"Sosialister i Tyskland" .. Vi har sluttet å kalle sosialdemokrater
for "sosialister", så vi kan bruke betegnelsen "sosialister" for det
det egentlig refererer til.

Jeg går ut ifra at stans i innvandring er det "strammeste" som kan skje ....
hvilket ikke vil løse danskenes økonomisk problemer.

Ikke det at jeg tror du heller du mener det heller .. Noe svar på hva
som kreves av endring i dansk politikk har du ikke
(som cand.polit-student så hadde det vært naturlig)

Du gir ikke svar på hvordan få ned arbeidsledighet blant innvandrere
som er et problem ikke bare for innvandrerne - men også for Danmark.

| Så er det blot et spørgsmål om tid før HELE EU gennemføre de samme regler.

Uklart for en nordmann.

| Og så bliver både Norge og Sverige (som er medlem af EU) NØD til at rette
| ind.

Norge som medlem av EU ??

Kjell

Fra : Isachsen

Dato : 02-07-05 15:37

Torben Østrup wrote:

> [...]
Neppe, det er først nu et begynner.

Masseinnnvandingens stadier er:
1. De er "nulltallige". (det er før innvandringen begynner)
2. De er undertallige. (de utgjør en eller flere minoriteter)
3. De er jevntallige. (de er like mange som oss)
4. De er overtallige (de er blitt fler enn oss)
5. De er flertallige (de utgjør landets nye "ansikt")

Noen sier at det ikke gjør noe, Andre sier at det ikke er slik. Det kan
sikkert diskuteres. Tendensen hittil er utvetydig. Om vi kommer til 5.
stadium avhenger av hvordan "norskene" selv bedømmer situasjonen. Skal det
reageres eller skal det ikke?, Hvis ja, må det jo skje i tide. Blir det
gjort straffbart og/eller kjetterisk å peke på forholdet, er jo det også et
tydelig tegn på hva som foregår.

Isachsen

Fra : Rom

Dato : 02-07-05 16:29

"Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i melding

> [...]

| Noen sier at det ikke gjør noe, Andre sier at det ikke er slik. Det kan
| sikkert diskuteres. Tendensen hittil er utvetydig.

Vi har araberstater med minst like mange "gjester" som
innbyggere (selvfølgelig blir de "tjenere" uansett der nede).
Med 50% innvandrere så vil deres politisk innflytelse
være minimal - erfaringsmessig.

At flere enn nordmenn gidder å lære norsk blir ikke verdsatt
(ellers er det et helt universitetstudium å klare det skikkelig).
Uten folk som snakker 100 forskjellige språk blir Norge hemmet
som internasjon stormakt på fred og uhjelp

(P.S. Hvis vi skal klare å kjøpe opp det som er verd å kjøpe opp
av næringsliv i mindre stater så trenger vi bred global
kompetanse - for å ikke blir lurt trill rundt)

(P.S. Hva med å opprette senter for slitne norske pensjonister i
Marokko og tilby norske marokkanere jobb der?)

| Om vi kommer til 5. stadium avhenger av hvordan "norskene"
| selv bedømmer situasjonen. Skal det reageres eller skal det ikke?

1000 toppinnlegg om "muslimer" på news. Å måtte høre på
på hvilken "fare" muslimer representerer i tide og utide er en
lidelse. Men det er det man regne med når man skal forholde seg
til VG-lesere (=BT-lesere?)

Til sammenligning kan jeg huske 4-5 toppinnlegg da tobakks-
avgiftene ble hevet med 4-5 mrd. over natta.

Kjell

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-05 07:33

Rom <123@aaaa.com> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i melding

> Er problemet løst idag?

Ja, der kommer i dag langt færre til landet.

> (Det dreier seg vel om å få dem ut i arbeid fortest mulig ...
> om de så ikke vet opp eller ned på en næringsoppgave.

Det er bl.a. den næste opgave, men arbejde er ikke /nok/, når det drejer
sig om integration - med henblik på efterfølgende assimilation.
--
Per Erik Rønne