Pippi+Brandes=Glistrup
Fra : Bo Warming

Dato : 30-06-05 11:37

Den konstante søgen ny veje og hurtige kombinationsevne er hos Glistrup(p.t.
censurfængslet) og Pippi Langstrømpe spændt for samme kreative og sundt
anarkistiske vogn.
En anden sådan klon er Nietzsche-disciplen Georg Brandes, der ligeledes var
modstander af copyright og anden censur.Frivilligt førerprincip dyrker de
alle - og afstanden til kulturradikalismens ligemageri og moraliseren
formuleres her af et par andre medlemmer af klubben
" Lovgivere eller revolutionære, der lover både lighed og
frihed, er enten fantaster eller charlataner". Goethe
" Agitatorer er urostiftere, der ophidser en tilfreds
befolkning til utifredshed. Derfor er agitatorer nødvendige. " Oscar Wilde
"Paradoksets vej er vejen til sandheden. Oscar Wilde
" Den moralske Forargelse er den perfideste Slags Hævn.
Oscar Wilde

For hundred år siden var den store danske forlagsopreklamerede
litteratur-middelmådighed Vilhelm Andersen. Glemt af alle, kort efter hans
død.
Sådan vil det også gå Rifbjerg - men ikke de nævnte konstruktive og modige
anarkist.nytænkere

TIL INFORMATIONS DEBATREDAKTØR. FORKORT FRIT
Kort efter jeg påviste fejl i Rifbjergs tagen Pippi og Brandes til indtægt
for kulturradikalisme, optog i indlæg, der klart var rettet mod mit indlæg.
Derfor håber jeg at I kan afvige fra kvote-regel og optage ovenstående - der
heller ikke spilder plads på at nævne moddebatørs navn men går efter bolden

Bo Warming, Nørrebro

Fra : Bo Warming

Dato : 30-06-05 12:47

> [...]
> død.
> Sådan vil det også gå Rifbjerg - men ikke de nævnte konstruktive og modige

Som nævnt har jeg netop haft beslægtet læserbrev i Information, og de har
kvote, så man i et par måned er afskåret fra igen at få 15 min berømmelse
Så jeg ville ønske at andre ville skrive noget lignende til
debat@information.dk