Politiet bange for at blive opdaget!
Fra : jesper

Dato : 30-06-05 11:20

http://www.dr.dk/fttvimg/DR1/121_0001-94.gif

Hvad fanden er de de siger her ok:

Hvor er det ærgeligt at vi ikke kan tæske folk i fred mere...

Fra : Alucard

Dato : 30-06-05 21:14

On Thu, 30 Jun 2005 12:20:23 +0200, jesper <jesper@altern.org> wrote:

>http://www.dr.dk/fttvimg/DR1/121_0001-94.gif
>
>Hvad fanden er de de siger her ok:
>
>Hvor er det ærgeligt at vi ikke kan tæske folk i fred mere...

Jeg tror ikke lige det er det der er det store problem...

Lad os lave et tænkt eksempel (der med vilje er stærkt overdrevet):

En ung autonom render rundt og smadrer vinduer mens han råber
"Globalisering er noget lort". Når en betjent forsøger at stoppe ham,
går den autonome amok så betjenten bliver nødt til at trække staven og
"knips" billedet er taget.... Hvordan tror du betjentens
fremtidsudsigt er når billedet bliver klasket på forsiden af Ekstra
Pladder med overskriften "POLITIVOLD"...?

Den stakkels betjent (der berettiget trak staven) er solgt til
stanglakrids...

Fra : jesper

Dato : 01-07-05 00:03

Alucard wrote:

> [...]
> Pladder med overskriften "POLITIVOLD"...?
>
> Den stakkels betjent (der berettiget trak staven) er solgt til
Problemet ved det tænkte eksempel er jo at det er pressen der er den
dømmende magt, desværre.

Fra : Alucard

Dato : 01-07-05 00:34

On Fri, 01 Jul 2005 01:02:55 +0200, jesper <jesper@altern.org> wrote:

>Problemet ved det tænkte eksempel er jo at det er pressen der er den
>dømmende magt, desværre.

Netop...

Kan man så bebrejde denne betjent når han tænker "Min og min families
fremtid er sku mere værd end et par butiksruder."...?

Fra : Bo Warming

Dato : 01-07-05 09:52

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Hvem har hørt om GAMLE autonome - er nogen over 25 år?

> Netop...
>
> Kan man så bebrejde denne betjent når han tænker "Min og min families
> fremtid er sku mere værd end et par butiksruder."...?

Betjente ved at de straffes ikke for at medierne sviner dem til.
Hvis de har skabt sig fjender på anden vis, så kan mediehetz bruges som
alibi for fyring

Fra : Pjensen73

Dato : 02-07-05 18:07

Bo Warming skrev:
> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Hvem har hørt om GAMLE autonome - er nogen over 25 år?

Ja, det er der. Se bare på dem, som kastede maling på Anders Fogh
Rasmussen og Per Stig Møller. Den ene autonom var vist over 30 år.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-07-05 09:33

"jesper" <jesper@altern.org> wrote in message

> Problemet ved det tænkte eksempel er jo at det er pressen der er den
> dømmende magt, desværre.

Der var berettigelse - ja.
Men hvorfor er Hanne Beck Jensen og især justitsministeriet imod BEDRE
MODVOLD END STAVE - fx tåregas?

Et klæbenet over fyren, så han bliver til grin og blive fotograferet til EB
imobiliseret a la gabestok, er også nemt og billigt idag. Der kan være mange
remedier bl.a. salthagl i politibilbagagerummet.
Os straks en elektronisk fodlænke om hans ankel, så vi ved hvor han er de
næste år, indtil han har vist sig ufarlig et godt stykke tid.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-06-05 22:47

jesper wrote:
> http://www.dr.dk/fttvimg/DR1/121_0001-94.gif
>
> Hvad fanden er de de siger her ok:
>
> Hvor er det ærgeligt at vi ikke kan tæske folk i fred mere...

Linket virker ikke her, så jeg bringer lige teksten fra Tekst TV.

POLITIFOLK FRYGTER MOBIL-KAMERAER
Stadig flere mobiltelefoner indeholder
i dag også et kamera eller sågar et
videokamera. Men politiet er ikke glad
for den ny teknologi.

Betjentene føler sig i stigende grad
overvåget af folk med mobile kameraer,
og det påvirker deres arbejde.

- Den meget intense overvågning gør, at
man tit må stille sig selv spørgsmålet:
Hvad er konsekvenserne på længere sigt
af mine handlinger nu, siger Peer
Withagen, der er næstformand i Dansk
Politiforbund.

Optagelser med mobilkamera har i flere
tilfælde ført til sager mod politifolk.
Sager som endnu ikke er afgjort.

----------------

Jeg synes, det er en rigtig god ting, at politifolk stiller sig selv
spørgsmålet: "Hvad er konsekvenserne på længere sigt af mine handlinger
nu"

Men det er selvfølgelig lidt trist for nogen, at overvågningsudstyr har
bredt sig til borgerne, så nu også myndighederne må finde sig i at blive
overvåget.

Jeg husker med latter dengang, nogen havde sat et defekt videokamera op
i en lygtepæl, så det kunne "filme" ind i daværende justitsminister og
dermed PET-boss Frank Jensen privatbolig. Han blev både sur og
forurettet.

Hvordan er det nu det lyder: "Man skal skal gøre mod andre ...

Politiet har det fint med selv at fotografere, filme, aflytte osv. De
skulle tage og være lidt mere sportslige og knap så tyndhudede. Det
ville klæde dem.