/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Ronald Reagan - tidenes amerikaner!
Fra : sigvald4@yahoo.no


Dato : 29-06-05 22:18

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1070147.ece

USAs tidligere president Ronald Reagan er kåret til tidenes amerikaner
og danker ut navn som Abraham Lincoln og Martin Luther King.

Over 2,4 millioner amerikanere har stemt i kåringen som er organisert
av Discovery Channel og AOL, melder BBC.

Den avdøde ekspresidenten slår både Abraham Lincoln, som avskaffet
slaveriet i USA, og borgerrettighets- forkjemperen Martin Luther King.
Talkshowstjernen Oprah Winfrey er den mest populære kvinnen, og kommer
på niende plass på lista over tidenes amerikanere.

Kjente navn i amerikansk historie som astronaut Neil Armstrong og
fysiker Albert Einstein klarte ikke å komme seg inn blant de ti beste,
der også nåværende president George W. Bush og forrige president
Bill Clinton befinner seg
---------------------

Dette bekrefter at vi som har rost Reagan her på newsn har hatt helt
rett hele tiden!

Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor Einstein var kandidat - han var vel
tysk jøde og IKKE amerikaner?

Sigvald


 
 
Knut Schrøder (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Knut Schrøder


Dato : 29-06-05 23:04

In news:1120079880.586318.263500@g49g2000cwa.googlegroups.com,
sigvald4@yahoo.no <sigvald4@yahoo.no> typed:
> http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1070147.ece
>
>
> Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor Einstein var kandidat - han var vel
> tysk jøde og IKKE amerikaner?
>

Jeg hadde allerede forstått at du er helt blåst i hodet da jeg var kommet
til denne siste setningen din.

Du hadde ikke trengt å ta med den for liksom å spikre dumheten din fast.

--
Knut



Knut Schrøder (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Knut Schrøder


Dato : 29-06-05 23:13

In news:TZydnc6A6pwlh17f4p2dnA@telenor.com,
Knut Schrøder <knut.schroder@gmail.com> typed:
>
> Du hadde ikke trengt å ta med den for liksom å spikre dumheten din
> fast.

Ved nærmere ettertanke finner jeg ut at du bør vel få dette med teskje,
Sigvald.
Hold deg fast nå:
_Ingen_ i undersøkelsen er etniske amerikanere, også kalt indianere.

--
Knut



Isachsen (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Isachsen


Dato : 30-06-05 10:23

Knut Schrøder wrote:
> In news:TZydnc6A6pwlh17f4p2dnA@telenor.com,
> Knut Schrøder <knut.schroder@gmail.com> typed:
>>
>> Du hadde ikke trengt å ta med den for liksom å spikre dumheten din
>> fast.
>
> Ved nærmere ettertanke finner jeg ut at du bør vel få dette med
> teskje, Sigvald.
> Hold deg fast nå:
> _Ingen_ i undersøkelsen er etniske amerikanere, også kalt indianere.


Får vi en ny runde av typen: var Tordenskiold norsk eller dansk?

Isachsen



Knut Schrøder (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Knut Schrøder


Dato : 30-06-05 11:10


"Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i melding
news:OROwe.2553$qE.644646@juliett.dax.net...
> Knut Schrøder wrote:
> > Hold deg fast nå:
> > _Ingen_ i undersøkelsen er etniske amerikanere, også kalt indianere.
>
> Får vi en ny runde av typen: var Tordenskiold norsk eller dansk?
>

For meg er alle med statsborgerskap i USA amerikanere, men prøvde å
ironisere litt med Sigvald, og hans kriterier for å være 'ekte norsk'.
Bare det å hete Schrøder til etternavn er jo for ham suspekt.

Etter hans egne kriterier kan det ikke være andre enn indianere som er
amerikanere.

--
Knut



Bjorn Borud (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjorn Borud


Dato : 30-06-05 00:17

[sigvald4@yahoo.no]
|
| Dette bekrefter at vi som har rost Reagan her på newsn har hatt helt
| rett hele tiden!

de må ha gitt deg en grad for å bli kvitt deg.

-Bjørn

sigvald4@yahoo.no (30-06-2005)
Kommentar
Fra : sigvald4@yahoo.no


Dato : 30-06-05 03:34

Knut Schrøder wrote:

> Jeg hadde allerede forstått at du er helt blåst i hodet
> da jeg var kommet til denne siste setningen din.

Bjorn Borud wrote:

> De må ha gitt deg en grad for å bli kvitt deg.
---------------------

Se, Edvin - nye psykopatgodbiter!


Stig Bull (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Stig Bull


Dato : 30-06-05 11:20

In article <1120098844.659038.149340@z14g2000cwz.googlegroups.com>,
sigvald4@yahoo.no says...

> > De må ha gitt deg en grad for å bli kvitt deg.
> ---------------------
>
> Se, Edvin - nye psykopatgodbiter!

Hva er det egentlig som feiler deg? Er det egentlig ment å skremme ved å
komme drassende på den jævla fjotten Edvin hele tida?
Om han tenker slik jeg tror, ber han sannsynligvis en stille bønn hver
gang du /ikke/ nevner han eller psykosomat-galleriet hans på Usenet.



--
Stig Bull
| remove .no.spam from my email address to reply by mail |
No animals were hurt or killed in the process of creating this
electronic message. To reduce download time, this message is made of
100% recycled bytes.

Rolf Marvin Bøe Lind~ (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Rolf Marvin Bøe Lind~


Dato : 30-06-05 11:29

sigvald4@yahoo.no writes:

> Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor Einstein var kandidat - han var vel
> tysk jøde og IKKE amerikaner?

Einstein ble ved et høve relativt tidlig i sin karriere spurt hvor han
kom fra. Han svarte at det kom an på om han ville lykkes eller ikke.

Dersom han lykkedes, ville tyskerne si han var tysker, sveitserne ville si
han var sveitser, og franskmennene ville si han var et stort menneske.

Dersom han mislykkede, ville franskmennene si han var sveitser,
sveitserne ville si han var tysker, og tyskerne ville si han var jøde.

--
Rolf Lindgren http://www.roffe.com/
roffe@extern.uio.no http://www.dignus.no/

Arne Midtbø (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Arne Midtbø


Dato : 30-06-05 13:49

On Thu, 30 Jun 2005 12:29:18 +0200, Rolf Marvin Bøe Lindgren
<roffe@klodrik.uio.no> wrote:

>sigvald4@yahoo.no writes:
>
>> Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor Einstein var kandidat - han var vel
>> tysk jøde og IKKE amerikaner?
>
>Einstein ble ved et høve relativt tidlig i sin karriere spurt hvor han
>kom fra. Han svarte at det kom an på om han ville lykkes eller ikke.
>
>Dersom han lykkedes, ville tyskerne si han var tysker, sveitserne ville si
>han var sveitser, og franskmennene ville si han var et stort menneske.
>
>Dersom han mislykkede, ville franskmennene si han var sveitser,
>sveitserne ville si han var tysker, og tyskerne ville si han var jøde.

Slik er det å være jøde. Einstein var en treffsikker humorist
også.

--
Arne Midtbø
http://www.midtboe.net
«Ingen kan gjøre alt - alle kan gjøre noe»

No animals were harmed in the writing and/or production of this document.
-Except those which were eaten.

sigvald4@yahoo.no (30-06-2005)
Kommentar
Fra : sigvald4@yahoo.no


Dato : 30-06-05 20:28

Knut Schrøder wrote:

> Etter hans egne kriterier kan det ikke være andre
> enn indianere som er amerikanere.

Indianerne er da indianere slik samene er samer. USAs presidenter er
vel de mest typiske representanter for hva folk flest vil oppfatte som
typiske amerikanere.

Sigvald


Rom (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Rom


Dato : 30-06-05 21:01


<sigvald4@yahoo.no> skrev i melding

| Indianerne er da indianere slik samene er samer. USAs presidenter er
| vel de mest typiske representanter for hva folk flest vil oppfatte som
| typiske amerikanere.


Ja riktig. Folk vet hvordan presidenten ser ut.
Men hvordan ser en amerikansk indianer ut idag.
Hvordan går de kledd? Ser de ut som Bush eller
har de spesielle klær? Ikke godt å si. I den grad
klærne er veldig spesielle så er de iallfall ikke
typisk amerikanere.

Reagan er formodentlig særlig populær blant
typisk amerikanere. Bush er mer en belastning.

(Vi har samme problemet både sør og nord for
USA. I Guatemala er språket spansk. Halve
befolkningen har ingen eller bare begrensede
kunnskaper i landets spåk, og blir for nærmest
fremmede å regne, slik som pakistanere i Norge
uten norskunnskaper)


Kjell



fixxer (30-06-2005)
Kommentar
Fra : fixxer


Dato : 30-06-05 21:10

Rom wrote:
> <sigvald4@yahoo.no> skrev i melding
>
> | Indianerne er da indianere slik samene er samer. USAs presidenter er
> | vel de mest typiske representanter for hva folk flest vil oppfatte som
> | typiske amerikanere.
>
>
> Ja riktig. Folk vet hvordan presidenten ser ut.
> Men hvordan ser en amerikansk indianer ut idag.
> Hvordan går de kledd? Ser de ut som Bush eller
> har de spesielle klær?

Etter hva jeg har sett i Sølvpilen ser de ikke ut som Bush, og har
rimelig spesielle klær.


Arne Midtbø (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Arne Midtbø


Dato : 01-07-05 05:13

On 30 Jun 2005 13:09:50 -0700, "fixxer" <felix_montrose@hotmail.com>
wrote:

>Rom wrote:
>> <sigvald4@yahoo.no> skrev i melding
>>
>> | Indianerne er da indianere slik samene er samer. USAs presidenter er
>> | vel de mest typiske representanter for hva folk flest vil oppfatte som
>> | typiske amerikanere.
>>
>>
>> Ja riktig. Folk vet hvordan presidenten ser ut.
>> Men hvordan ser en amerikansk indianer ut idag.
>> Hvordan går de kledd? Ser de ut som Bush eller
>> har de spesielle klær?
>
>Etter hva jeg har sett i Sølvpilen ser de ikke ut som Bush, og har
>rimelig spesielle klær.

Ja, også har de alltid en fjær i håret. hvorfor det mon tro? Er det
for å virke "hippe"?
--
Arne Midtbø
http://www.midtboe.net
«Ingen kan gjøre alt - alle kan gjøre noe»

No animals were harmed in the writing and/or production of this document.
-Except those which were eaten.

alphadec (30-06-2005)
Kommentar
Fra : alphadec


Dato : 30-06-05 23:49

In article <1120079880.586318.263500@g49g2000cwa.googlegroups.com>,
sigvald4@yahoo.no says...
> http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1070147.ece
>
> USAs tidligere president Ronald Reagan er kåret til tidenes amerikaner
> og danker ut navn som Abraham Lincoln og Martin Luther King.

okey.... hva koko amrikanere mener er deres beste mann dette år hundre
intresserer meg like mye som DOG SHIT.


fixxer (01-07-2005)
Kommentar
Fra : fixxer


Dato : 01-07-05 13:02

>Ja, også har de alltid en fjær i håret. hvorfor det mon tro? Er det
>for å virke "hippe"?

Det er nok noe de har plukket opp fra ræppere, sæggere, folk med
farget hår og andre utskudd.


fixxer (01-07-2005)
Kommentar
Fra : fixxer


Dato : 01-07-05 13:02

>Ja, også har de alltid en fjær i håret. hvorfor det mon tro? Er det
>for å virke "hippe"?

Det er nok noe de har plukket opp fra ræppere, sæggere, folk med
farget hår og andre utskudd.


Oddgeir Johansen (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Oddgeir Johansen


Dato : 01-07-05 21:50

>USAs tidligere president Ronald Reagan er kåret til tidenes amerikaner
>og danker ut navn som Abraham Lincoln og Martin Luther King.
>...

>Dette bekrefter at vi som har rost Reagan her på newsn har hatt helt
>rett hele tiden!

Dette bekrefter at amerikanerne i gjennomsnitt er uvitende og dertil dumme
som brød.

Oddgeir Johansen



sigvald4@yahoo.no (04-07-2005)
Kommentar
Fra : sigvald4@yahoo.no


Dato : 04-07-05 17:43

Oddgeir Johansen wrote:

> Dette bekrefter at amerikanerne i gjennomsnitt er
> uvitende og dertil dumme som brød.

Og denne useriøse og ubalansderte kommentaren sikrer nok Oddgeir
Johansen en sikker plass i Edvin Viks meget kritiske søkelys.

Sigvald


fixxer (04-07-2005)
Kommentar
Fra : fixxer


Dato : 04-07-05 22:20

Oppholder du deg så langt ut i tåkeheiem at du går rundt og tror at
noen i det hele tatt gidder å bry seg om det såkalte "kritiske
søkelyset" til skrullingen E. Vik?


Knut Schrøder (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Knut Schrøder


Dato : 04-07-05 22:28

In news:1120511983.610920.40570@g14g2000cwa.googlegroups.com,
fixxer <felix_montrose@hotmail.com> typed:

> Oppholder du deg så langt ut i tåkeheiem at du går rundt og tror at
> noen i det hele tatt gidder å bry seg om det såkalte "kritiske
> søkelyset" til skrullingen E. Vik?

Hvorfor tror du han ikke får seg en jobb?

Konklusjon:
Alle som mener at Sigvald bør få seg et ærlig arbeid må stemme FrP ved neste
valg!

--
Knut



Ganonym (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Ganonym


Dato : 04-07-05 22:55

Knut Schrøder skrev:
> In news:1120511983.610920.40570@g14g2000cwa.googlegroups.com,
> fixxer <felix_montrose@hotmail.com> typed:
>
>
>>Oppholder du deg så langt ut i tåkeheiem at du går rundt og tror at
>>noen i det hele tatt gidder å bry seg om det såkalte "kritiske
>>søkelyset" til skrullingen E. Vik?
>
>
> Hvorfor tror du han ikke får seg en jobb?
>
> Konklusjon:
> Alle som mener at Sigvald bør få seg et ærlig arbeid må stemme FrP ved neste
> valg!
>

Tror du virkelig at noen i FRP vil ansette han?

Knut Schrøder (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Knut Schrøder


Dato : 04-07-05 23:13

In news:Veiye.249$qE5.55@amstwist00,
Ganonym <xxx@xxx.com.ivalid> typed:
> Knut Schrøder skrev:

>> Konklusjon:
>> Alle som mener at Sigvald bør få seg et ærlig arbeid må stemme FrP
>> ved neste valg!
>
> Tror du virkelig at noen i FRP vil ansette han?

Nei, det tror jeg ikke
Men med FrP ved makta vil han vel sulte i hjel uten å begynne å arbeide for
føda.

(Dere som uforskyldt er arbeidsløs: Dette er ikke et angrep å dere, selv om
dere også nok vil få et helvete med FrP ved makta)

--
Knut



Erik J. Helgesen (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Erik J. Helgesen


Dato : 11-07-05 00:21

On Mon, 4 Jul 2005 23:28:13 +0200, "Knut Schrøder"
<knut.schroder@gmail.com> wrote:

>Hvorfor tror du han ikke får seg en jobb?
>
>Konklusjon:
>Alle som mener at Sigvald bør få seg et ærlig arbeid må stemme
>FrP ved neste valg!

Sigvald har gått arbeidsledig ganske lenge nå. Er det virkelig ingen
som kan bruke ham til noen verdens ting? Ikke engang som fender på
Hurtigruta? Fytterakker'n for et miserabelt liv!

--
Erik

Darkness cannot drive out darkness, only light can do that.
Hate cannot drive out hate, only love can do that.
-- Martin Luther King, Jr.

sigvald4@yahoo.no (06-07-2005)
Kommentar
Fra : sigvald4@yahoo.no


Dato : 06-07-05 14:03

fixxer wrote:
> Oppholder du deg så langt ut i tåkeheiem at du går
> rundt og tror at noen i det hele tatt gidder å bry
> seg om det såkalte "kritiske søkelyset" til skrul-
> lingen E. Vik?

Det er psykopater som Knut Schrøder, som ikke forstår at amerikanerne
har kåret Ronald Reagan til tidenes amerikaner som oppholder seg
laaangt ute i tåkeheimen.

Sigvald


Georg Lavik. (07-07-2005)
Kommentar
Fra : Georg Lavik.


Dato : 07-07-05 09:09

On 29 Jun 2005 14:18:00 -0700, sigvald4@yahoo.no wrote:

>http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1070147.ece
>
>USAs tidligere president Ronald Reagan er kåret til tidenes amerikaner
>og danker ut navn som Abraham Lincoln og Martin Luther King.
>
>Over 2,4 millioner amerikanere har stemt i kåringen som er organisert
>av Discovery Channel og AOL, melder BBC.
>
>Den avdøde ekspresidenten slår både Abraham Lincoln, som avskaffet
>slaveriet i USA, og borgerrettighets- forkjemperen Martin Luther King.
>Talkshowstjernen Oprah Winfrey er den mest populære kvinnen, og kommer
>på niende plass på lista over tidenes amerikanere.
>
>Kjente navn i amerikansk historie som astronaut Neil Armstrong og
>fysiker Albert Einstein klarte ikke å komme seg inn blant de ti beste,
>der også nåværende president George W. Bush og forrige president
>Bill Clinton befinner seg
>---------------------
>
>Dette bekrefter at vi som har rost Reagan her på newsn har hatt helt
>rett hele tiden!
>
>Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor Einstein var kandidat - han var vel
>tysk jøde og IKKE amerikaner?
>
>Sigvald

Ronald Reagans karriere fulgte jeg fra tiden da han var filmhelt og
til hans død.

Han ble æresskjelt som den dumme og uvitende, og på alle vis forsøkt
latterliggjort, både som filmhelt og som president.
Janteloven på sitt verste med andre ord.

Sannheten er at mannen - som i unge dager var idrettsmann og radiomann,
var en særdeles likandes kar, svært dyktig til å behandle mennesker og
faktisk en utmerket diplomat - tross sin direkte stil.

I tillegg var han til å stole på, til og med russerne fant ut dette.
Uredd og modig var han også og legemliggjorde den type mann alle
amerikanere elsker og ønsker å identifisere seg med.

Jeg har ingen problemer med å forstå valget.



Georg Lavik
____________
"I tider med bedrag som dagens orden,
er det en revolusjonær handling å si
sannheten".

George Orwell
_____________

Viktige linker:

http://www.nation-kultur.no/aktuelt.html
http://jihadwatch.org/
http://www.tellthechildrenthetruth.com/AminAlHusseini.htm
http://www.fomi.no
http://www.mudo.no/nyhetsbrev.asp
..

Hans Petter Nenseth (07-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans Petter Nenseth


Dato : 07-07-05 09:15

På vegne av seg selv utbrøt Georg Lavik.:

>Ronald Reagans karriere fulgte jeg fra tiden da han var filmhelt og
>til hans død.

Ikke verst, han var som skuespiller kun et middelmådig, tredjerangs
eksemplar av arten. Hadde han ikke blitt president hadde ingen husket
ham for filmingen.

--
Jesus var et undermenneske

Georg Lavik. (07-07-2005)
Kommentar
Fra : Georg Lavik.


Dato : 07-07-05 13:09

On Thu, 07 Jul 2005 10:15:19 +0200, Hans Petter Nenseth <hp@scheen.no>
wrote:

>På vegne av seg selv utbrøt Georg Lavik.:
>
>>Ronald Reagans karriere fulgte jeg fra tiden da han var filmhelt og
>>til hans død.
>
>Ikke verst, han var som skuespiller kun et middelmådig, tredjerangs
>eksemplar av arten. Hadde han ikke blitt president hadde ingen husket
>ham for filmingen.

Enig, han var ingen stor skuespiller, hvilket jeg heller ikke uttalte.
Tredjerangs var han imidlertid ikke, du får nok nøye deg med B-klassen.

Men man la merke til ham, også på film - fordi han hadde en sympatisk
fremtreden.

Det er imidlertid som president han huskes og vil bli husket og for
sin seige kamp mot demensen, godt støttet av sin kone som sto last
og brast med ham.
Jeg likte ham - kort og godt.



Georg Lavik
____________
"I tider med bedrag som dagens orden,
er det en revolusjonær handling å si
sannheten".

George Orwell
_____________

Viktige linker:

http://www.nation-kultur.no/aktuelt.html
http://jihadwatch.org/
http://www.tellthechildrenthetruth.com/AminAlHusseini.htm
http://www.fomi.no
http://www.mudo.no/nyhetsbrev.asp
..

Svenn Are Bjerkem (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Svenn Are Bjerkem


Dato : 10-07-05 09:35

In article <bfopc1t4r6ikt94lqa6h9hj8plsone7krb@4ax.com>,
Georg Lavik. <dovregubben@walla.com> wrote:

> Jeg har ingen problemer med å forstå valget.
>

Tror nok en del tyskere husker Reagans oppfordring:
"Mr. Gorbachew, tear down this wall"


--
Svenn

Erik J. Helgesen (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Erik J. Helgesen


Dato : 11-07-05 00:21

On 29 Jun 2005 14:18:00 -0700, sigvald4@yahoo.no wrote:

>http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1070147.ece
>
>USAs tidligere president Ronald Reagan er kåret til tidenes amerikaner
>og danker ut navn som Abraham Lincoln og Martin Luther King.
>
>Over 2,4 millioner amerikanere har stemt i kåringen som er organisert
>av Discovery Channel og AOL, melder BBC.
>
>Den avdøde ekspresidenten slår både Abraham Lincoln, som avskaffet
>slaveriet i USA, og borgerrettighets- forkjemperen Martin Luther King.
>Talkshowstjernen Oprah Winfrey er den mest populære kvinnen, og
>kommer på niende plass på lista over tidenes amerikanere.

Elvis var også på lista. Dermed har vi altså Reagan, Oprah og Elvis på
lista over de mest betydningsfulle amerikanere. Hva sier det oss om de
som har deltatt i denne kåringen når de stemmer på en smellfeit
rocker, en svart kvinnelig talkshow-vert og en B-skuespiller som
tidenes amerikaner? Jeg blir nesten målløs!

--
Erik

Darkness cannot drive out darkness, only light can do that.
Hate cannot drive out hate, only love can do that.
-- Martin Luther King, Jr.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste