Outsourcningen fortsætter
Fra : Allan Riise

Dato : 29-06-05 17:17

Hver niende virksomhed har flyttet produktion til udlandet.
29. Juni 2005 kl. 09:59| fra Ritzaus Bureau
Inden for de seneste tre år har hver niende danske virksomhed flyttet
produktion til lande med lavere lønomkostninger

Hver niende danske virksomhed har inden for de seneste tre år flyttet
produktion fra Danmark til lande med et lavere lønniveau. Og det er kun
begyndelsen. Virksomhederne regner med at flytte endnu mere produktion ud i
de kommende tre år. Det viser en ny opgørelse fra Danmarks statistik.

Det er især inden for industrien, at begrebet outsourcing er udbredt. 25
procent af de danske industrivirksomheder har outsourcet til et lavtlønsland
de seneste tre år. Også serviceerhvervene er godt med. Her har otte procent
outsourcet.

Og danskerne kan godt indstille sig på, at endnu flere arbejdspladser
flytter ud i de kommende år. I dag har kun 1,8 procent af virksomhederne
flyttet mindst 40 procent af deres produktion til lavtlønslande. Om tre år
forventer 7,5 procent af virksomhederne at have nået dette niveau.

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 29-06-05 18:32

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flyttet mindst 40 procent af deres produktion til lavtlønslande. Om tre år
> forventer 7,5 procent af virksomhederne at have nået dette niveau.

Øh -hvorfor skal vi så blive ved med at høre det ævl om, at vi har brug for
de fremmede?

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 29-06-05 18:37

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lavtlønsland
> procent

> Øh -hvorfor skal vi så blive ved med at høre det ævl om, at vi har brug

Fordi vi omkring 2015-2020, vil have forholdsvis mange pensionister i
forhold til folk i den arbejdsduelige alder, og man må håbe på at vi kan
regulerer arbejdskraften ind i nye veje = nye former for arb. pladser.

Så skal der være arbejdskraft til rådighed, en arbejdskraft der ikke er
idag, når vi kigger ind i fremtiden, *uden* at importere samme.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-06-05 18:46

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]

> Så skal der være arbejdskraft til rådighed, en arbejdskraft der ikke er
> idag, når vi kigger ind i fremtiden, *uden* at importere samme.

Du mener vi burde importere flere ufaglærte, i stedet for at bruge af de
300.000 vi allerede har tilovers?

Fra : Allan Riise

Dato : 29-06-05 18:55

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Du mener vi burde importere flere ufaglærte, i stedet for at bruge af de
> 300.000 vi allerede har tilovers?

Næ, hvor har jeg skrevet det henne?

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 01-07-05 21:12

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Du mener vi burde importere flere ufaglærte, i stedet for at bruge af de
> 300.000 vi allerede har tilovers?

Man har en borgerlig indgangsvinkel.
Og kan ikke fatte, at vi bør anvende teknologien til at gøre mennesker
arbejdsfrie.
Omfordeling af udbytter.
Var det Marx han hed?
Det vi over i de kommende år, er afsløringen af kapitalismens væsen.
Problemet bliver ikke arbejdskraft. Men købedygtigt publikum.
Teorien om "manglende arbejdskraft" er blot en tåbelig, af liberale
panikkere, bestilt teori.

MVH
Egon.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-06-05 19:49

Allan Riise wrote:
> "Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så skal der være arbejdskraft til rådighed, en arbejdskraft der ikke
> er idag, når vi kigger ind i fremtiden, *uden* at importere samme.

Arbejdskraften skal jo også kunne noget - og medføre en masse
kriminalitet.

Skulle der blive brug for ekstra arbejdskraft, hvilket er komplet
usandsynligt; men lad os bare lege med tanken, så kan vi til den tid
kalde på nogen kinesere. De er både flittige, uvoldelige, lærenemme og
er af en eller anden mærkelig grund aldrig målgruppe for såkaldte
integreringstiltag.

Fra : Allan Riise

Dato : 29-06-05 19:53

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kalde på nogen kinesere. De er både flittige, uvoldelige, lærenemme og
> er af en eller anden mærkelig grund aldrig målgruppe for såkaldte

Ohg jeg har ikke noget sted skrevet noget om, *Hvad* for en slags arb. kraft
der skal importeres.

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-06-05 19:52

Henrik Svendsen wrote:

> Arbejdskraften skal jo også kunne noget - og medføre en masse
> kriminalitet.

Rettelse - og _*IKKE*_ medføre en masse kriminalitet.

Fra : #2066

Dato : 29-06-05 20:52

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> kalde på nogen kinesere. De er både flittige, uvoldelige, lærenemme og
> er af en eller anden mærkelig grund aldrig målgruppe for såkaldte

Javel, ja...

http://www.loc.gov/rr/frd/pdf-files/ChineseOrgCrime.pdf

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-06-05 23:11

#2066 wrote:

> http://www.loc.gov/rr/frd/pdf-files/ChineseOrgCrime.pdf

Tjah .. i Kina spiser de hunde. Men her i Danmark er de nu flinke nok.

Fra : #2066

Dato : 30-06-05 13:52

> Tjah .. i Kina spiser de hunde. Men her i Danmark er de nu flinke nok.

Ogsaa triaden "14K", der styrer den organiserede kinesiske kriminalitet i
Danmark? Underlig definition af flink du har.

Fra : Allan Riise

Dato : 30-06-05 14:06

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Ogsaa triaden "14K", der styrer den organiserede kinesiske kriminalitet i
> Danmark? Underlig definition af flink du har.

Som vi alle husker fikk vi presentert Triaden våren 2004 i forbindelse med
mordet på to studenter i Oslo. Det sies at triadene står for mengder med
menneskesmugling og smugling av opium som gir mengder med milliarder i
fortjeneste årlig. Triadene infiltrerer alle samfunn hvor det er plass til
kinesisk grupper. Vi hørte jo i mediene at de sendte såkalte slanghoder som
gjorde vei og la opp til forretninger. Kineserne er ikke så voldelige som
mange andre, men gir likevel det lydige folkeslaget massiv frykt. I mange år
het den største lederen Liu Yong, men i desember 2003 ble han henrettet.
Yong hadde for store planer som å selge atomubåter til Colombianske
karteller.

14K er Triadens største gruppe og har hovedkvarter i Hong Kong. 14K har med
sine 20.000! medlemmer fingrene borte i nesten alt som skjer i underverden i
Asia. Bare i 90-årene sies det at 14K har henrettet tusenvis av mennesker
som har stått i veien for deres prosjekter.

Triademedlemmer ser det faktisk som en stor ære å få drepe for klanen.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-06-05 16:40

"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Ogsaa triaden "14K", der styrer den organiserede kinesiske kriminalitet i
> Danmark? Underlig definition af flink du har.

Og den organiserede kinesiske kriminalitet består i at få folk ind i landet
på falske papirer så de kan arbejde som avis-bude, vi ryster i bukserne.

Albanerne står for 80 - 90 % af al narkokriminalitet i DK, og har også sat
sig på den gren i de fleste andre europæiske lande. Andre østeuropæere står
for import af prostituerede. Person-kriminalitet som fx tricktyverier og
lommetyverier står polakker, rumænere og bulgarere for.
Kiosk-kriminalitet, - som jo ikke er personfarlig, bare Told&Skat
dumhedsbevisende, står kinerserne heller ikke for, så hvor finder vi disse
farlige Slangehoveder i hverdagen?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-06-05 21:38

#2066 wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Ogsaa triaden "14K", der styrer den organiserede kinesiske
> kriminalitet i Danmark? Underlig definition af flink du har.

Get real. Det må være fordi, du lever ovre på den anden side af dammen,
at du kan skrive sådan om kineserne i Danmark. Ingen danskere føler sig
truet af kinesrne. Der er bare flinke her i landet. De har endda en
kriminalitetsfrekvens, der ligger under danskernes.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-07-05 03:58

> [...]

> truet af kinesrne. Der er bare flinke her i landet. De har endda en
> kriminalitetsfrekvens, der ligger under danskernes.

De gifter sig i øvrigt med danskere, og gerne i en folkekirke - det er i
hvert fald hvad man får at vide, når man taler med dem, og alle jeg har
talt med om kinesere siger det samme. Det er kun pressen der
tilsyneladende har en anden opfattelse.

De er velintegrerede og assimileringsparate. Der er /ingen/ problemer
med kineserne. Reelt er problemet med integrationsproblemer begrænset
til indvandrere med islamisk baggrund, og også her er der naturligvis
forskelle. Det er jo heller ikke hos dem der sender deres børn på
folkeskole uden for ghettoens skoledistrikt, på kristen privatskole
eller til spejder hos KFUM- eller KFUK-Spejderne at der er
integrationsproblemer. Næh, de rigtigt hårde nødder sender dem i
arabiske koranskoler ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-07-05 16:40

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> [...]
> eller til spejder hos KFUM- eller KFUK-Spejderne at der er
> integrationsproblemer. Næh, de rigtigt hårde nødder sender dem i

Det er ren racisme at fremhæve en etnisk gruppe fremfor en anden.

Fra : Croc®

Dato : 29-06-05 23:42

On Wed, 29 Jun 2005 19:32:00 +0200, "Malene P"
<malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>Øh -hvorfor skal vi så blive ved med at høre det ævl om, at vi har brug for
>de fremmede?

Ja gud ved hvorfor din verden ikke drejer sig om andet, er du blevet
kasseret af en med alternativ tonet hudkulør?

Regards Croc®

Fra : Jesper

Dato : 29-06-05 19:33

> [...]

> flyttet mindst 40 procent af deres produktion til lavtlønslande. Om tre år
> forventer 7,5 procent af virksomhederne at have nået dette niveau.

Muhamedanerne kan godt instille sig på det, fordi det er for det meste
idiotarbejdet der outsources.

Men selvfølgelig kan jo muhamedanerne rejse hjem og tage de outsourcede
danske jobs

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 29-06-05 21:21

Allan Riise wrote:

> [...]
>
> Hver niende danske virksomhed har inden for de seneste tre år flyttet
> produktion fra Danmark til lande med et lavere lønniveau.

Hvad så!

Vi har i mange år købt ting fra udlandet.

Var det ikke bedre at vi selv laver tingene i udlandet og
skore gevinsten på den lave løn i udlandet og de høje priser her i
landet?

Profiten lægges jo her i landet.

På en virksomhed er der nogen få centrale medarbejder,
som laver de nye produkter og markesføre dem.

Disse vil aldrig blive flytter og det er dem som skaber profiten.

Fra : Egon Stich

Dato : 01-07-05 21:15

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som laver de nye produkter og markesføre dem.
>
> Disse vil aldrig blive flytter og det er dem som skaber profiten.

Har du tænkt på, hvem det så liiige er, der skal købe varerne til de høje
priser?
De arbejdsløse danskere?

MVH
Egon

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 03-07-05 09:19

Egon Stich wrote:

> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Har du tænkt på, hvem det så liiige er, der skal købe varerne til de høje
> priser?
> De arbejdsløse danskere?

Lige nu er der forholds vis fære arbejdsløse dansker end der er i
arbejdsløse andre lande.

Fra : Allan Riise

Dato : 03-07-05 09:36

> Lige nu er der forholds vis fære arbejdsløse dansker end der er i
> arbejdsløse andre lande.

Betyder det at den er helt i vinkel, eller skal vi sørge for at det bliver
endnu bedre

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 04-07-05 11:12

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Lige nu er der forholds vis fære arbejdsløse dansker end der er i
> arbejdsløse andre lande.

Men det hjælper jo ikke de arbejdsløshedsramte?

MVH
Egon.