Kultur og race - er der sammenhæng?
Fra : dktekno

Dato : 29-06-05 10:43

Først vil jeg sige, at jeg IKKE er nazist.
Envidere skal dette ikke ses som nogen konklusion, men som spørgsmål
kombineret med faktuelle oplysninger. Hvad konklusionen må være er op til
debatten.

I Europa under stenalderen var mellemøsten højt udviklet. De havde medicin.
De havde kiruger. De havde luksus. De havde paladser.

Vi udviklede os, og vi kom på højde med mellemøsten. Vi udvilede os endnu
mere, og sidder idag med ny teknologi, menneskerettigheder og frihed.

Mellemøsten har også teknologi - men den kommer fra vesten. Al moderne
videnskab stammer fra vesten. Mellemøsten har ikke udviklet noget i moderne
tid. De er det samme som de var 100 år tilbage i tiden.

I Afrika er den helt gal. De render godt nok rundt med moderne teknologi -
AK47'ere, som jo ikke er stenaldervåben. Men de er udviklet af russere - der
har samme genetiske arvemateriale som europæere.

Dog er det sådan, at de afrikanske kulturer altid har været det samme: Dans
om træstammer, mad over ild, ingen nye opfindelser. De har ikke udviklet
sig. Vil man se hvordan vi levede i stenalderen skal man tage til afrika.

Nu er mit spørgsmål:
Kan der være en sammenhæng? Hvordan kan det være, at jo længere syd på vi
kommer, jo mere primitiv er kulturen? Mellemøsten er som middelalderen.
Afrika er som stenalderen. Mellemøsten udviklede sig og stoppede da den
nåede toppunktet.

Vesten har udviklet sig, vi er dog længere end dem. Vi stoppede da vi fik
mikrochips.

Asiaterne derimod har udviklet sig endnu mere. Al ny vestlig teknologi er
asiatisk. Det er japanske forskere der vil genskabe mamutten. Det er japansk
teknologi vi bruger i vores computere. Japanerne har 4G telefoner mens vi
knap nok kan få 3G netværket op at køre.

Jeg, personligt, tror, at der må være en sammenhæng mellem race, IQ og
kultur. Afrika er et jægersamfund, mellemøsten er et enevælde samfund,
vesten er et moderne samfund og asien er et futuristisk samfund.

Iøvrigt tror jeg også at racerne bestemmer de forskellige kulturer. Da
mennesket vandrede til de mange steder, slog en lille gruppe sig ned, og
formerede sig, og gav generne videre.

Dette resulterede i forskellige kulturer, men hver kultur har sjovt nok
bestået.

Den tyske race har f.eks. altid gået op i pligt og lydighed.
Den amerikanske race, der hovedsageligt går tilbage til de kriminelle
lovløse der blev sendt til amerika, går op i frihed, enhver er sin egen osv.
Den russiske race går op i totalitarisme, lige fra zaren, diktaturet og nu
til putin.

Jeg tror derfor, at vores politiske holdning er bestemt af vores gener. Hvis
vi kan kortlægge alle generne kan vi derfor finde ud af hvilken politisk
holdning en person vil have.

Der vil altid være afvigere, men i det store hele må jeg sige, at jeg synes
det ser sådan ud.

Jeg tror, at dine gener bestemmer din kultur, din politiske overbevisning og
dit sprogbrug.

Tag ikke dette som konklusion, det er bare hvad jeg tror, og jeg skriver
ikke for at udøve racistisk propaganda, men debat.

Fra : Malene P

Dato : 29-06-05 11:13

"dktekno" <dktekno@frac.dk> skrev i en meddelelse

> Først vil jeg sige, at jeg IKKE er nazist.

Jeg tror på raceforskelle, men jeg dømmer ikke mellem de forskellige
racer -kan ikke se at den ene race skulle være bedre end den anden. Jeg
dømmer heller ikke folk ud fra hvad de tror på -men det er jo ofte meget på
tværs af racer. Derimod dømmer (både be- og fordømmer) jeg folk ud fra deres
kultur og handlinger. Bare en lille spontan kommentar -og nok ikke det, du
efterlyser

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 29-06-05 23:37

On Wed, 29 Jun 2005 12:13:10 +0200, "Malene P"
<malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

> [...]

Folk der starter med en benægtende sætning er i de fleste tilfælde
netop det de benægter.

> [...]
>kultur og handlinger. Bare en lille spontan kommentar -og nok ikke det, du

Jeg tror gerne du tror på raceforskelle, særlig smart har du jo aldrig
været. Hvordan har du det med at du selv nedstammer fra Afrika, og at
resten af verdens befolkning stammer fra omkring 30 udvandrere fra
dette kontinent. Så meget for din "race" teori.

Regards Croc®

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-06-05 01:30

Croc® wrote:

> [...]
> resten af verdens befolkning stammer fra omkring 30 udvandrere fra
> dette kontinent. Så meget for din "race" teori.

Racer (underarter) vokser altså ud af en stamme (art). Det gælder alle
racer i alle arter. Om det er i Afrika eller Kina, det starter, er uden
betydning for den side af sagen.

Du bør også huske på, at "out of Africa" kun er en teori. Og den er ikke
specielt jordskredssikker.
http://www.cnhubei.com/200503/ca744739.htm

Fra : Croc®

Dato : 30-06-05 10:00

On Thu, 30 Jun 2005 02:29:42 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>betydning for den side af sagen.
>
>Du bør også huske på, at "out of Africa" kun er en teori. Og den er ikke

Vi taler vist ikke om det samme. Det humane genom er kortlagt, og det
er herigennem vi kan følge folkevandringerne rundt om i verden, og
dermed kortlægge udgangspunktet for rejsen.

Hvordan arkæologer tolker nogle knogler de finder hist og pist, står
ikke mål med denne metode.

Regards Croc®

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-06-05 11:37

Croc® wrote:

> [...]
> dermed kortlægge udgangspunktet for rejsen.

> Hvordan arkæologer tolker nogle knogler de finder hist og pist, står

Den metode er heller ikke jordskredssikker. For nylig efterviste
forskning i x-kromosomet, at den rene "out of Africa" model ikke holder:
http://dienekes.blogspot.com/2005/06/research-on-x-chromosome-rejects-pure.html

Foskningen i det humane genom er langt fra overstået og bliver det nok
aldrig nogensinde. Det minder lidt om, hvad nogen øjenlæger engang
troede om deres fag - at det var færdigudforsket, og der ikke kunne
tilføjes mere viden angående øjet.

Her lidt mere om hvorfor Human Genom Projektet ikke beviser "out of
Africa" modellen, som den præsenteres i dag:
http://www.heretical.com/science/rafonda1.html

Fra : Croc®

Dato : 30-06-05 12:38

On Thu, 30 Jun 2005 12:36:33 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Den metode er heller ikke jordskredssikker. For nylig efterviste
>forskning i x-kromosomet, at den rene "out of Africa" model ikke holder:
>http://dienekes.blogspot.com/2005/06/research-on-x-chromosome-rejects-pure.html

Selvfølgelig er den ikke sikker, men den er noget mere brugbar end
alle de fejltolkninger der gennem tiden har været på knogler.

Men givet at jeg læser og forstår teksten korrekt, er det en meget
vovet konklusion du bringer, da det eneste der kan uddrages af
forskningen, er at der har været kontakt mellem nogen af de
oprindeligt udvandrede og de stammer de ikke var beslægtede med i
Afrika. Det er alene nok til at vælte denne teori.

> [...]
>aldrig nogensinde. Det minder lidt om, hvad nogen øjenlæger engang
>troede om deres fag - at det var færdigudforsket, og der ikke kunne

Jeg tror nu nok at det vil blive helt tilendebragt, om ikke andet så
af den ene grund at de kommercielle interesser der kan være er nærmest
endeløse.

>Her lidt mere om hvorfor Human Genom Projektet ikke beviser "out of
>Africa" modellen, som den præsenteres i dag:
>http://www.heretical.com/science/rafonda1.html

Jeg kan heller ikke se at denne artikel ikke støtter det jeg skriver
ovenover, da variationen i mtDNA er større i Afrika end i resten af
verden, og det indikerer at linien har levet længst i denne del af
verden. Dette er forudsat af en lang periode af isolation mellem
stammerne på det afrikanske kontinent.

Det er et svært emne at debattere, da det i hvertfald for mit
vedkommende, befinder sig i grænselandet for min indsigt i
arvelighedslæren, og bør vel også retteligt føres i en anden gruppe.

Regards Croc®

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-06-05 14:24

Croc® wrote:

http://dienekes.blogspot.com/2005/06/research-on-x-chromosome-rejects-pure.html

> Selvfølgelig er den ikke sikker, men den er noget mere brugbar end
> alle de fejltolkninger der gennem tiden har været på knogler.

Jeg vil endda tilføje, at den er mere brugbar end nogensomhelst
fejltolkninger.

> [...]
> oprindeligt udvandrede og de stammer de ikke var beslægtede med i
> Afrika. Det er alene nok til at vælte denne teori.

Du mener: Det alene er nok til at vælte den rene out of Africa teori?

> Jeg tror nu nok at det vil blive helt tilendebragt, om ikke andet så
> af den ene grund at de kommercielle interesser der kan være er nærmest
> endeløse.

Jeg tror ikke, vi nogensinde vil komme til at kunne sige, at vi ved alt,
der er at vide om det menneskelige genom. Hvis nogen allerede har sagt
det, så tog de fejl.

> [...]
> ovenover, da variationen i mtDNA er større i Afrika end i resten af
> verden, og det indikerer at linien har levet længst i denne del af

Jo. Men out of Africa modellen hævder jo, at s. Sapiens i Østafrika
udryddede/udkonkurerede alle de andre mennesketyper, der fandtes
dengang, og ikke blandede sig op med dem. Så modellen i sin rene form
står for fald, hvad genetisk bevis angår. Det virker også usandsynligt,
at s. Sapiens ikke skulle have blandet sig med de andre mennesker på
Jorden. Så skulle deres reproduktive system have været inkompatibelt med
de andre menneskers.

Artiklen har to pointer

Pointe 1 er, at vi nymodens mennesker deler gener med mennesker før s.
Sapiens. Ikke noget mærkeligt ved det, kunne man sige; men det bryder
med den moderne politisk korrekte opfattelse af, at alle mennesker
bygger på det, der opstod for ca. 200.000 år siden. At der ikke er nogen
af os nymodens mennesker, som bygger på arv, der kommer fra andre
mennesketyper end s. Sapiens.

Et af artiklens argumenter for det:

"While some changes in the genome must have occurred after the
speciation event, the "lifetimes" of the genetic elements considered (in
the works cited here) are far longer than new estimates of s. sapiens'
age (Mountain et al., 1994). As a consequence, most of the current
diversity must be the result of interbreeding with pre-human
populations."

Artiklen argumenterer (pointe 2) fremdeles for, at s. Sapiens opstod i
Eurasien. Hvilket virkeligt ikke støtter, holdningen om, at s. Sapiens
opstod i Afrika.

Nogen af artiklens argumenter for det:

"If the speciation event took place in Eurasia, we would expect that the
descendant population would show a "bottleneck" effect, and that those
populations would possess low genetic diversity today, relative to
central Africans, which is what we find.3 By contrast, central Africans
have always had a large effective population size (Tishkoff et al.,
1996), and are characterized by extraordinary diversity (Kidd et al.,
1998). Also we would expect that Asians and Europeans would be more
closely related to each other than either are to Africans, as is
revealed in the discussion of cladistics below. This view also accounts
for the existence of the Eurasian types. Yet more impressive evidence
for Eurasian origins is the existence of a 200,000 year-old betaglobin
linkage common in Asia and rare in Africa (Harding et al., 1997)."

> Dette er forudsat af en lang periode af isolation mellem
> stammerne på det afrikanske kontinent.

Ja, hvis det har været tilfældet, så kan det passe, at s. Sapiens kommer
fra Afrika; men det er ulige mere sandsynligt, at isolationen har været
af kontinental karakter. Dels gør det isolationen gennem flere hundrede
tusinde år væsentligt mere sandsynlig og dels passer det bedre på den
konstaterede diversitet.

> Det er et svært emne at debattere, da det i hvertfald for mit
> vedkommende, befinder sig i grænselandet for min indsigt i
> arvelighedslæren, og bør vel også retteligt føres i en anden gruppe.

Traditionelt hører usenets debatter om menneskets opståen til i
dk.politik og dpi. De grupper har vundet hævd, kan man sige. Man kan
også sige, at det er her, man finder interessen for at tale om emnet.

Fra : Croc®

Dato : 30-06-05 23:54

On Thu, 30 Jun 2005 15:23:36 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>fejltolkninger.

>Du mener: Det alene er nok til at vælte den rene out of Africa teori?

Nej det var faktisk omvendt, men du forstod måske ikke meningen med
det jeg skrev?

> [...]
>at s. Sapiens ikke skulle have blandet sig med de andre mennesker på
>Jorden. Så skulle deres reproduktive system have været inkompatibelt med

Min pointe er at sapiens sagtens kan have udryddet/udkonkurreret alle
andre humanioder. Derfor er der intet til hinder for at de kan have
levet længe i afsondrede grupper uden genetisk udveksling i lange
perioder. Det er hvad der kræves for at min argumentation holder.

Du må ikke sammenblande artiklens tolkninger med mulighed for
crossbreeding mellem forskellige arter, da der intet er til hinder for
at udganspunktet er fælles for datidens humanoider. Løver og tigre kan
også avle afkom, det er bare goldt.

> [...]
>bygger på det, der opstod for ca. 200.000 år siden. At der ikke er nogen
>af os nymodens mennesker, som bygger på arv, der kommer fra andre

Jeg er ikke bekendt med at dette er en politisk korrekt antagelse, og
jeg forstår slet ikke hvad du mener med at sapiens opstod for 200.000
år siden. Aldersbestemmelsen af vor underart er kun et gæt, og den kan
sagtens vise sig at være det dobbelte. Det eneste man har kunnet regne
sig frem til er antallet af generationer "groft sagt" der er gået
siden udvandringen fra Afrika.

> [...]
>age (Mountain et al., 1994). As a consequence, most of the current
>diversity must be the result of interbreeding with pre-human

Det forudsætter to ting som man af gode grunde ikke kan sige noget
fornuftigt om.
1. At der kunne komme fertilt afkom ud af krydsninger mellem
forskellige humanioder, og dette er slet ikke givet, da forskellene er
meget større end i eksemplet med tigre og løver.
2. At man tager de tidslinier man fortolker i dag som universel
sandhed, og det har ingen belæg for at påstå.

> [...]
>for Eurasian origins is the existence of a 200,000 year-old betaglobin
>linkage common in Asia and rare in Africa (Harding et al., 1997)."

Igen er disse konklusioner afsagt på et for løst grundlag.
Lad mig komme med et modargument.
Lad os for sjov skyld sige at der udvandrede 130 individer fra
føromtalte gruppe af Homo sapiens fra et ukendt sted i østafrika, så
er de på det tidspunkt givet ret homogene rent genetisk set, da det
ligger i kortene at de kommer fra en lille population. Men det er jo
ikke disse 130 individer der udvandrer til eurasien men nogle
individer mange generationer senere før de når Asien, og det er vel
ikke utænkeligt at nogle af disse Homo sapiens under vandringen gennem
Afrika kan have haft udveksling af gener med afsondrede populationer
af Homo sapiens fra andre egne, og at udvandringen ikke er sket i en
samlet gruppe men som en drypvis udvandring over generationer.

> [...]
>af kontinental karakter. Dels gør det isolationen gennem flere hundrede
>tusinde år væsentligt mere sandsynlig og dels passer det bedre på den

Du kan finde stammer i Afrika der indtil for hundrede år siden ikke
havde krydset sig med stammer i andre dele af Afrika i årtusinder. Alt
hvad der behøves er uigennemtrængelig urskov.

>Traditionelt hører usenets debatter om menneskets opståen til i
>dk.politik og dpi. De grupper har vundet hævd, kan man sige. Man kan
>også sige, at det er her, man finder interessen for at tale om emnet.

Jeg ville ellers tro der var mere oplagte grupper til en debat om
dette emne, men som jeg sagde før, synes jeg det er et uhyre
interessant emne, og noget jeg gerne læser artikler om, men jeg ved
desværre ikke nok om emnet til at turde tage en ordentlig debat.

Det giver ingen mening hvis vi debatterer på gætværk om et emne der i
forvejen er åben for fortolkning for de forskere der er eksperter, men
jeg er da taknemmelig for dine links som jeg ikke havde stødt på før.

Regards Croc®

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-07-05 17:21

Croc® wrote:

> Nej det var faktisk omvendt, men du forstod måske ikke meningen med
> det jeg skrev?

Åbenbart ikke - og jeg er ikke sikker på, det endnu er røget ind på
lystavlen. På den anden side - det jeg prøver at sige handler om de to
pointer, der ridses op længere nede. Så jeg springer let og elefant hen
til dem.

> Jeg er ikke bekendt med at dette er en politisk korrekt antagelse,

Politisk korrekthed handler jo bla. om, at der ikke er nogen forskel på
mennesker. Så det mest politisk korrekte, når man står med to sæt
teorier, og den første hævder en højere grad af samhørighed end den
anden, er at vælge den første.

> [...]
> forskellige humanioder, og dette er slet ikke givet, da forskellene er
> meget større end i eksemplet med tigre og løver.

Den nyere forskning i mennesket genetik indikerer stærkt, at der er
forekommet denne "hybridisering". Hybridisering i anførselstegn fordi de
blandede mennesketyper så naturligvis alligevel ikke var forskellige
arter, som tiger og løver er det:

"Now, in a paper published in the journal Genetics they report a
haplotype over a 17.5 kilobase sequence of the X chromosome where 2 out
of 3 Mbuti (pygmoid) Africans have a haplotype that is over a million
years old. Moreover, in the context of their statistical framework, the
authors are able to reject the null hypothesis of "a single,
historically panmictic population" originating in Africa."

Og

"In a global sample of 42 X chromosomes, two African individuals carry a
lineage of non-coding 17.5 kilobase sequence that has survived for over
one million years without any clear traces of ongoing recombination with
other lineages at this locus. These patterns of deep haplotype
divergence and long-range linkage disequilibrium are best explained by a
prolonged period of ancestral population subdivision followed by
relatively recent interbreeding. This inference supports human evolution
models that incorporate admixture between divergent African branches of
the genus Homo."
http://dienekes.blogspot.com/2005/06/research-on-x-chromosome-rejects-pure.html

> 2. At man tager de tidslinier man fortolker i dag som universel
> sandhed, og det har ingen belæg for at påstå.

Men det er, hvad vi har at gå ud fra for nuværende.

> [...]
> af Homo sapiens fra andre egne, og at udvandringen ikke er sket i en
> samlet gruppe men som en drypvis udvandring over generationer.

Når du siger ovenstående ("ikke utænkeligt"), så siger du også, at der
kan have fundet denne "hybridisering" sted. Derved kommer den rene Out
of Africa i vanskeligheder.

Og lad mig gentage. S. Sapiens kan sagtens være startet i Afrika; men
den store diversitet i Afrika modsat den lille diversitet udenfor Afrika
taler for, at s. Sapiens opstod udenfor Afrika. I modsat fald ville det
være forventeligt med en større diversitet i Eurasien, idet vi går ud
fra, at "hybridisering" var mulig. Men der kan sagtens udtænkes
scenarier, hvor s. Sapiens opståen er Afrika. Det er bare ikke den
bedste forklaring på den diversitet, vi kan observere.

> Du kan finde stammer i Afrika der indtil for hundrede år siden ikke
> havde krydset sig med stammer i andre dele af Afrika i årtusinder. Alt
> hvad der behøves er uigennemtrængelig urskov.

Ja, det kan godt tænkes, at s. Sapiens udvikledes i Afrika. Men det kan
mindst lige så godt tænkes, at s. Sapiens udvikeledes i Eurasien. Der er
både genetiske og fossile data, som taler for begge scenarier.

> Jeg ville ellers tro der var mere oplagte grupper til en debat om
> dette emne,

Afgjort. Det hænger sammen med den føromtalte politiske korrekthed. Den
rene Out of Africa teori er dogme, fordi den passer bedst til
PC-verdensopfattelsen. Ydermere er racedebat nok den mest politisk
ukorrekte form for debat, der findes, og enhver hævdelse af større
menneskelig forskel end den der kan have udviklet sig fra "ren out of
Africa" spiller direkte over i den lejr, som fastholder, at forskellen
mellem mennekser er rigelig til at kvalificere til distinke
racebetegnelser. Du reagerer jo også selv stærkt, når nogen konstaterer,
der findes forskellige menneskeracer - så du kender til, hvor følsomt
emnet er.

> men som jeg sagde før, synes jeg det er et uhyre
> interessant emne, og noget jeg gerne læser artikler om, men jeg ved
> desværre ikke nok om emnet til at turde tage en ordentlig debat.

Vi kan kun gøre vort bedste. Alternativet er slet ikke at gøre noget,
lægge hænderne i skødet og sige: ""Eksperterne" ved bedst - lad dem
snakke om det - vi andre holder bøtte". Men "eksperterne" er jo ikke
bedre til logisk tankegang end os andre, og vi bruger de samme datasæt,
som "eksperterne". I disse internettider er eksperterne mere og mere
overgået til at have rollen som datagenerikere. Konklusionerne ud fra
dataene kan vi allesammen være med til.

> Det giver ingen mening hvis vi debatterer på gætværk om et emne der i
> forvejen er åben for fortolkning for de forskere der er eksperter, men
> jeg er da taknemmelig for dine links som jeg ikke havde stødt på før.

Det jeg ville frem til var også, at emnet "Out of Africa" er åbent for
fortolkning.

Fra : Malene P

Dato : 30-06-05 09:33

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Folk der starter med en benægtende sætning er i de fleste tilfælde
> netop det de benægter.

Hvorfor skal jeg have skyld for at have sagt det?

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 30-06-05 11:43

On Thu, 30 Jun 2005 10:33:03 +0200, "Malene P"

>Hvorfor skal jeg have skyld for at have sagt det?

Det skal du heller ikke derfor smileyen. Den har jeg aldrig haft behov
for at anvende i et svar rettet mod dig. Det er dog en fair kritik og
posten burde have været splittet i to, men dovenskaben fra min side
vandt desværre. Jeg skal prøve at forbedre mig.

Regards Croc®

Fra : Alucard

Dato : 30-06-05 09:39

On Thu, 30 Jun 2005 00:37:05 +0200, Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

>Folk der starter med en benægtende sætning er i de fleste tilfælde
>netop det de benægter.

Er det med samme begrundelse at du altid starter med at påstå at alle
andre end dig er dumme..?.))

Fra : Croc®

Dato : 30-06-05 11:44

On Thu, 30 Jun 2005 10:38:51 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Er det med samme begrundelse at du altid starter med at påstå at alle
>andre end dig er dumme..?.))

Kom med et enkelt link til en sådan postning.

Regards Croc®

Fra : Martin Kristensen

Dato : 29-06-05 11:39

"dktekno" <dktekno@frac.dk> wrote in message

> Jeg tror, at dine gener bestemmer din kultur, din politiske overbevisning
og
> dit sprogbrug.

Ja, et eller andet må vel være årsag til, at forskellige folkeslag har
udviklet forskellge kulturer. Mulige forklaringer kunne være...

- Tilfældigheder
- Naturgivne forskelle (geografiske/klimatiske/etc.) i det miljø, hvor
kulturerne er opstået
- At Gud eller andre overjordiske væsner har fortalt de forskellige folk
noget forskelligt
- Genetiske forskelle

Jeg synes også, at genetiske forskelle er det mest oplagte bud, men af en
eller anden grund er det politisk ukorrekt at sige den slags. Den politisk
korrekte forklaring på alt er "kulturelle forskelle", men den går jo ikke
rigtigt her, med mindre man er til uendelig rekursion. :)

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-06-05 11:43

> [...]
>
> Vi udviklede os, og vi kom på højde med mellemøsten. Vi udvilede os endnu
> mere, og sidder idag med ny teknologi, menneskerettigheder og frihed.

Dette kom meget sent og kun på grund af massive krav fra folket. Vores
demokrati er i det lange historiske perspektiv meget ungt.

> [...]
moderne
> tid. De er det samme som de var 100 år tilbage i tiden.

Sig det nu bare som du gerne vil sige det: Muslimer, som højrefjolserne
kalder muhamedanere er nogle primitive svin som aldrig få en lige stor
intelligens som de rigtige ariske mennesker - dem som er noget værd. Den er
go´ nok, ikke ? Det var det du allerhelst ville have skrevet men valgte at
holde det i en pseudo-intellektuel form, ikke sandt ?

> [...]
der
> har samme genetiske arvemateriale som europæere.

Og disse våben hører til de mest driftsikre der findes og til en fornuftig
pris. Derfor køber mange bananrepublikker og oprørsbevægelser netop den
slags våben

> [...]
> sig. Vil man se hvordan vi levede i stenalderen skal man tage til afrika.

Det kan man skam også finde andre steder i verden og på visse områder har
USA ikke bevæget sig ret langt væk fra stenalderen.

> Nu er mit spørgsmål:
> Kan der være en sammenhæng? Hvordan kan det være, at jo længere syd på vi
> kommer, jo mere primitiv er kulturen? Mellemøsten er som middelalderen.

Har du nogensinde været der ?

> Afrika er som stenalderen.

Også sydafrika ? Har du nogensinde været der ?

Mellemøsten udviklede sig og stoppede da den
> nåede toppunktet.

Som er ?

> Vesten har udviklet sig, vi er dog længere end dem. Vi stoppede da vi fik
> mikrochips.

Nårrrrrh ja, så kommer vi selvfølgelig aldrig videre, Einstein.

> [...]
> teknologi vi bruger i vores computere. Japanerne har 4G telefoner mens vi
> knap nok kan få 3G netværket op at køre.

Og det sidstnævnte kan du slet slet ikke forbinde med de økonomiske
ressourcer at man har valgt at afsætte til formålet (udbygningen
3G-netværket) formentlig ud fra nogle vurderinger/forventninger af
cost/benefit analyser?

> [...]
> bestået.
>
> Den tyske race har f.eks. altid gået op i pligt og lydighed.

Det tør siges - Adolf Hitler er et godt eksempel på det.

> Den amerikanske race, der hovedsageligt går tilbage til de kriminelle
> lovløse der blev sendt til amerika, går op i frihed, enhver er sin egen
osv.

Her knækker filmen igen for dig på grund af manglende viden. Kriminelle
lovløse røg IKKE til USA men blev deporteret til Australien. De mennesker
som tog til USA var mennesker som drømte om bedre fremtid end den de kunne o
pnå i Europa på det givne tidspunkt de tog afsted. Nogle af dem tog afsted i
desperation over fattigdom, arbejdsløshed og direkte hunger. Og det var fra
størstedelen af Vesteuropa at de kom fra.

Der kom på et tidspunkt rigtig mange tyskere til USA og visse stater derovre
var på et tidspunkt i fare for at blive tysksprogede. Ligeledes tog mange
franskmænd derover og visse stater var i fare for at blive fransksprogede
ligesom den canadiske delstat Quebec. Men størsteparten af indvandrende kom
fra fattige lande som Irland og Italien men som sagt også fra mange andre
lande. Du springer yderligere let og elegant hen over det faktum at
Nordamerika blev taget med magt fra indianerne som krigedes med de
europæiske nytilflyttere i mange år men som jo bekendt tabte slaget. Her kan
måske noget af kimen til amerikanernes krigsliderlighed findes.

At USA har udviklet sig til et ekstremt voldeligt samfund ligger i
amerikanernes forfølgelsesvanvid og angst samt alt for lette adgang til
våben. Dertil kommer at USA på grund af sin begejstring for det
liberalistiske samfundssystem har et af verdens mest socialt ustabile
samfund i form af en ufattelig stor fattigdom og en ufattelig rigdom, en
total skævvridning af samfundets ressourcer som går et samfund ustabilt.

> Den russiske race går op i totalitarisme, lige fra zaren, diktaturet og nu
> til putin.

Men går det ikke i retning af demokrati ? Det er ellers hvad højrefløjserne
påstår.

> Jeg tror derfor, at vores politiske holdning er bestemt af vores gener.
Hvis
> vi kan kortlægge alle generne kan vi derfor finde ud af hvilken politisk
> holdning en person vil have.

Hold da kæft noget pladder. En menneskes politiske holdninger er bestemt af
dets opvækst og en hel masse tilfældigheder. Men der er ingen tvivl om at er
forældrerne nogle egistiske røvhuller vil deres børns politiske
overbevisning også have tendens til at blive afspejlet i en højreorientering
men hvis deres forældre har en solidarisk livsopfattelese vil deres børns
politiske overbevisning have tendens til at blive afspejlet i en
socialistisk eller socialliberalistisk orientering. Men alt kan tænkes og
intet er sikkert. Mange unge vælger jo også den stik modsatte politiske
overbevisning for at gøre oprør med deres forældre. En ting er sikkert, det
har ikke en skid med gener at gøre.

> [...]
> det ser sådan ud.
> Jeg tror, at dine gener bestemmer din kultur, din politiske overbevisning

Du vrøvler og dit vrøvl bliver bygget ud fra din manglende viden og hurtige
konklussioner som har en meget tvivlsom bund i virkeligheden. Jeg tror du
har læst en eller anden bog som tager udgangspunkt i at gener styrer alt i
et menneske fra A-Z. Den slags litteratur skrevet af dybt højreorienterede
såkaldte fagfolk findes der desværre alt for meget af.

> Tag ikke dette som konklusion, det er bare hvad jeg tror, og jeg skriver
> ikke for at udøve racistisk propaganda, men debat.

Det er den værste omgang sludder jeg længe har set og det er i høj grad et
bidrag til den racistiske propaganda-maskine.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Martin

Dato : 30-06-05 08:03

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message news:<696bb$42c27b56$3e3d8433$3412@news.arrownet.dk>...
> [...]
> go´ nok, ikke ? Det var det du allerhelst ville have skrevet men valgte at
> holde det i en pseudo-intellektuel form, ikke sandt ?

Muslimer har valgt i stort omfang at lade sig kue af en patriarkalsk
lovreligion, hvor oplysning om andre kulturer og anden filosofisk
lærdom fører til udstødelse og det der er værre. Dvs at den muslimske
kulturs hjerne arv får lov at degenerere, langsomt men sikkert. Men
det gør dem jo ikke uintelligente, blot en enormt uvidende kultur.
Lidt ligesom det amerikanske hard core bibel-bælte.

> Det tør siges - Adolf Hitler er et godt eksempel på det.

Det er ikke en racemæssig årsag, det er kultur!!!!!!!!!! Ellers kunne
man vende hele baljen på hovedet og sige at den muslimske race altid
har haft en forkærlighed for alle de uhyrligheder vi højrefløjsere
altid går og skriger op om.

> Hvis
>
> Hold da kæft noget pladder.
> Du vrøvler og dit vrøvl bliver bygget ud fra din manglende viden og hurtige
> konklussioner som har en meget tvivlsom bund i virkeligheden.

Enormt meget enig

> Det er den værste omgang sludder jeg længe har set og det er i høj grad et
> bidrag til den racistiske propaganda-maskine.

Jeg vil anerkende at i matematiske intelligenstester har der været
målbare forskelle kulturerne imellem, Afrika > Mellemøst. > Vestlige
verden > Asien.
Men teknos konklusioner lader meget tilbage at ønske.

Mvh
Martin

Fra : Peter Bang

Dato : 29-06-05 13:04

> [...]
>har samme genetiske arvemateriale som europæere.

>Dog er det sådan, at de afrikanske
>kulturer altid har været det samme: Dans

Er dit såkalde 'debatoplæg' funderet på ovenstående indsigt? Jeg
kan anbefale dig en lille rundtur på det gigantiske afrikanske
kontinent. Cairo, Nairobi, Dakar ...

Hvis det er disse metropoler du henviser til med ord som stenalder
og underudvikling, så er det tydeligt, at du ingen indsigt har ...
overhovedet. Set i det lys er sammenligninger mellem race, kultur,
religion og IQ vel egentlig rigeligt stort brød at slå op, synes
du ikke?

Måske det i stedet var en idé at kigge på egne evner, eller mangel
på samme?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-06-05 14:01

"dktekno" <dktekno@frac.dk> wrote in message

> Tag ikke dette som konklusion, det er bare hvad jeg tror, og jeg skriver
> ikke for at udøve racistisk propaganda, men debat.

Du er ikke ret gammel - vel?

Peter