Irans nye præsident
Fra : G B

Dato : 27-06-05 17:34

Iran Focus har puttet en lille biografi af Irans nye præsident online.
(http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=2606)

Han lyder som en rigtig hyggelig mand:

In the early 1980s, Ahmadinejad worked in the 'Internal Security'
department of the IRGC and earned notoriety as a ruthless interrogator
and torturer. According to the state-run website Baztab, allies of
outgoing President Mohammad Khatami have revealed that Ahmadinejad
worked for some time as an executioner in the notorious Evin Prison,
where thousands of political prisoners were executed in the bloody
purges of the 1980s.

In 1986, Ahmadinejad became a senior officer in the Special Brigade of
the Revolutionary Guards and was stationed in Ramazan Garrison near
Kermanshah in western Iran. Ramazan Garrison was the headquarters of the
Revolutionary Guards’ 'extra-territorial operations', a euphemism for
terrorist attacks beyond Iran’s borders.

In Kermanshah, Ahmadinejad became involved in the clerical regime’s
terrorist operations abroad and led many 'extra-territorial operations
of the IRGC'. With the formation of the elite Qods (Jerusalem) Force of
the IRGC, Ahmadinejad became one of its senior commanders. He was the
mastermind of a series of assassinations in the Middle East and Europe,
including the assassination of Iranian Kurdish leader Abdorrahman
Qassemlou, who was shot dead by senior officers of the Revolutionary
Guards in a Vienna flat in July 1989. Ahmadinejad was a key planner of
the attack, according to sources in the Revolutionary Guards.

Det er så den mand der skal lede Iran de næste 7 år, i en tid hvor
landet er ved at få atomvåben.

Betryggende.

GB

Fra : Allan Riise

Dato : 27-06-05 17:53

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> the attack, according to sources in the Revolutionary Guards.

> Det er så den mand der skal lede Iran de næste 7 år, i en tid hvor

I en tid, hvor man bliver presset af et land, der har vist at de intet har
imod at okkupere og angribe lande de ikke bryder sig om, så kan det vel ikke
undre nogen, at de lande som står og bliver truet af samme land, vælger en
stærk leder!
Han er jo valgt.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-06-05 18:21

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]
> imod at okkupere og angribe lande de ikke bryder sig om, så kan det vel
> ikke undre nogen, at de lande som står og bliver truet af samme land,

Du ER klar over at de har fuppet de berømte atom-undersøgere i 20 år?
Han skal nok blive en populær mand blandt danske anti-amerikanere, og Iran
kommer måske internationalt op på en popularitet som diktaturet i Kina, -
sjov verden vi lever i.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-06-05 22:21

Knud Larsen wrote:

> Du ER klar over at de har fuppet de berømte atom-undersøgere i 20 år?

Det har de måske; men hvad skulle de i givet fald ellers gøre? Bare
sidde og se på, at deres svorne fjender vælter sig i atom-våben?

> Han skal nok blive en populær mand blandt danske anti-amerikanere,

Du tror vel ikke selv på den der variation over sangen om, at man er
Saddam-elsker, hvis Bush ikke er ens personlige helt?

> og
> Iran kommer måske internationalt op på en popularitet som diktaturet
> i Kina, - sjov verden vi lever i.

Det er ikke Kina, der er populær. Det er bare USA, der er endnu mere
upopulær end Kina.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-06-05 00:05

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Det har de måske; men hvad skulle de i givet fald ellers gøre? Bare
> sidde og se på, at deres svorne fjender vælter sig i atom-våben?

De skulle lade være med at skrive under på at undlade at lave atomvåben, og
så have afstået fra de fordele det gav dem.

> Du tror vel ikke selv på den der variation over sangen om, at man er
> Saddam-elsker, hvis Bush ikke er ens personlige helt?

Naturligvis ikke, men der er en tendens til at tyrannerne bliver behandlet
med - verbale - fløjlshandsker hvis de er fjender af USA.

> Det er ikke Kina, der er populær. Det er bare USA, der er endnu mere
> upopulær end Kina.

Folk aner ikke hvad der foregår i Kina, men sådan er det jo. Hvis Kina
nogensinde bliver verdens supermagt, så tror jeg nok man vil ønske sig
tilbage til de gode gamle dage med søndagsskolelæreren USA.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-06-05 00:38

Knud Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> De skulle lade være med at skrive under på at undlade at lave
> atomvåben, og så have afstået fra de fordele det gav dem.

Hvorfor skulle de det? Deres modpart holder sig jo langtfra tilbage,
hvad angår bedrageri. Tværtimod - for Mossads vedkommende er det
ligefrem deres officielle slogan: "Ved hjælp af bedrageri skal du føre
krig".

Skal iranerne så bare sidde med hænderne i skødet og være ene om at føre
flinkeskole? Det ville være dumt.

> Naturligvis ikke, men der er en tendens til at tyrannerne bliver
> behandlet med - verbale - fløjlshandsker hvis de er fjender af USA.

Der var da ikke nogen, som talte pænt om Saddams person her i gruppen?

> Folk aner ikke hvad der foregår i Kina, men sådan er det jo.

Hvad er det, folk ikke ved om Kina? Kort fortalt.

> Hvis Kina
> nogensinde bliver verdens supermagt, så tror jeg nok man vil ønske sig
> tilbage til de gode gamle dage med søndagsskolelæreren USA.

Kunne vi ikke finde en mere passende betegnelse end "søndagsskolelærer",
for en stat der bruger tortur og drab i næsten hæmningsløse mængder og
som forgifter løs med uranoxid?

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-06-05 14:08

> [...]
> krig".
>
> Skal iranerne så bare sidde med hænderne i skødet og være ene om at føre

Israel har ikke skrevet under på traktaten.

> Der var da ikke nogen, som talte pænt om Saddams person her i gruppen?

Nej, men om hvor moderat hans styre egentlig var.

> Hvad er det, folk ikke ved om Kina? Kort fortalt.

At det er et brutalt diktatur, som vi i Vesten næsten ikke kan forestille
os.

> Kunne vi ikke finde en mere passende betegnelse end "søndagsskolelærer",
> for en stat der bruger tortur og drab i næsten hæmningsløse mængder og
> som forgifter løs med uranoxid?

De vil blive set som søndagsskolelærere ved siden af hvad kineserne gør ved
mennesker som på nogen måde kritiserer styret eller afslører den
allestedsnærværende korruption begået af partimedlemmerne. At falde i
hænderne på politiet i Kina er jo som at blive hentet af Slangehovederne.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-06-05 16:09

Knud Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Israel har ikke skrevet under på traktaten.

Er det med vilje, du sidder og leger mimose og nægter at se realpolitisk
på sagen?

> Nej, men om hvor moderat hans styre egentlig var.

Hvem sagde det?

> [...]
> den allestedsnærværende korruption begået af partimedlemmerne. At
> falde i hænderne på politiet i Kina er jo som at blive hentet af

At blive hentet af amerikanere og blive tortureret og dræbt er næppe
bedre. Amerikanske fængsler er berygtede for at mishandle fangerne. Jeg
kan desuden ikke forestille mig, at Kina kunne finde på noget, der er
værre end uranoxidforurening, USA har i gang i Irak. USAs magthavere er
ryggesløse og ikke en tøddel bedre mennesker en de kinesiske ledere.
Sandsynligvis ringere mennesker.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-06-05 18:44

> Er det med vilje, du sidder og leger mimose og nægter at se realpolitisk
> på sagen?

> Hvem sagde det?

Ihvertfald AR har skrevet om de fine forhold for kvinder, og også om andre
'goder', og han er vist ikke den eneste.

> [...]
> værre end uranoxidforurening, USA har i gang i Irak. USAs magthavere er
> ryggesløse og ikke en tøddel bedre mennesker en de kinesiske ledere.

Hvad er det for en science fiction film, du har det fra?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-06-05 19:12

Knud Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Ihvertfald AR har skrevet om de fine forhold for kvinder, og også om
> andre 'goder', og han er vist ikke den eneste.

Er det en måde at sige, styret er moderat på? Siger man så også, at
nazistyret i 30'ernes Tyskland var moderat, hvis man påpeger, det lavede
en forbillidlig dyreværnslov?

Nej, selvfølgelig ikke. Der er ingen, der har sagt, at styret var
moderat. Giv dig nu. Og hold da også op med at give den som mimose, når
vi taler om Iran.

> Hvad er det for en science fiction film, du har det fra?

Den side af virkeligheden, du ikke bryder dig om at se?

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-06-05 22:47

> Er det en måde at sige, styret er moderat på? Siger man så også, at
> nazistyret i 30'ernes Tyskland var moderat, hvis man påpeger, det lavede
> en forbillidlig dyreværnslov?

Du mener at dyr og kvinder er ca det samme Når man skriver om hvordan
mange ting var bedre end nu, så er det da en indikation på at styret var
moderat i forhold til de kedelige valgte repræsentanter.

> Nej, selvfølgelig ikke. Der er ingen, der har sagt, at styret var
> moderat. Giv dig nu. Og hold da også op med at give den som mimose, når
> vi taler om Iran.

Først skulle man høre hvordan Blix og hans hold var fantastisk dygtige, der
var intet at komme efter, det kunne man være "slam dunk" sikker på, og
bagefter lade som om det intet betyder at samme organisation blev fuppet i
20 år i Iran?

> Den side af virkeligheden, du ikke bryder dig om at se?

Nej, det ville jeg ikke bryde mig. Læs lidt om Kina og magthavernes
behandling af alle som ikke bukker for kommissærerne, og sammenlign med
hvordan det er at leve i USA, at hævde at det næsten er det samme, er helt
ude i hampen.

Der er mange gode bøger om Kina, skrevet af kinesere, men her er lidt fra en
anmeldelse af en amerikansk bog:

Fra Weekendavisen:

--- "NUTIDENS Kina på græsrodsniveau er langtfra noget kønt syn, og Ian
Johnson, der er Wall Street Journal's tidligere korrespondent i Beijing, og
som i 2001 modtog amerikansk presses ridderslag, Pulitzer Prisen, for sin
eminente afdækning af, hvordan det kinesiske magtapparat pulveriserede den
quasi-religiøse Falun Gong-bevægelse, kommer overbevisende langt i sin
beskrivelse af, hvordan visse dele af det kinesiske kommunistparti i dag har
viet en alt for stor del af sin energi til at sørge for, at alle løfterne om
at udrydde korruptionen og arbejde hen imod et ordentligt retssystem aldrig
bliver til noget.

Ikke fordi Ian Johnson har travlt med at fælde en dom over klodens sidste
kommunistiske stormagt og forudsige dens snarlige undergang. Den vogn stiger
han ikke på. Han hælder snarere til den opfattelse, at Kinas politiske
rigiditet og den økonomiske liberalisme i mange år endnu kan marchere hånd i
hånd mod nye triumfer, og at lederskabet - som det plejer - vil løsne lidt
på sine skruer og bolte, når det tjener et højere formål; herunder først og
fremmest Kinas image i udlandet.

Ma afviser først, men overtales til sidst. Alle de lokale domstole afviser
imidlertid at lade sagen køre. For det har partiet beordret. Til sidst tager
Ma Wenlin til Beijing for at klage direkte til regeringen. Her bliver han
modtaget af sikkerhedspolitiet, der gennembanker ham. Tretten tænder mister
han den dag i Beijing. Hjemme i Shaanxi bliver han idømt fem års fængsel for
at forsøge at få landets skattelove overholdt.

»Den dag, lige før sagen skulle starte ved domstolen, fandt Feng (Ma's
advokat, red.) ud af, at to af de tre dommere, der skulle afgøre sagen,
havde været med til at formulere anklageskriftet. Så tæt forbundet er Kinas
politi, anklagemyndighed og domstole, at den slags ikke er usædvanligt. Feng
anmodede om, at i hvert tilfælde den ene af de to blev fjernet fra sagen.
Det blev afvist,« lyder det i en af Johnsons typiske, faktuelle passager."

De to andre skæbner i bogen er fysisk langt værre.
Og i Kina bestemmer partiet naturligvis alt og på alle niveauer, - der
udkommer INGEN kritiske bøger i Kina, og det meste af Internettet er forbudt
område. Men du mener vel at det intet betyder, eller at det er meget værre i
USA? Eller som AHW, at det hele pr definition er "vås".

Fra : T. Liljeberg

Dato : 30-06-05 05:55

On Wed, 29 Jun 2005 23:46:50 +0200, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]
>område. Men du mener vel at det intet betyder, eller at det er meget værre i
>USA? Eller som AHW, at det hele pr definition er "vås".

Naturligvis er det værre i USA - har Kina måske nogen Bush eller
Rumsfeld? Er Haliburton måske et kinesiske firma? Nej,vel... QED.

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-06-05 12:24

Knud Larsen wrote:
> [...]

> hvordan mange ting var bedre end nu, så er det da en indikation på at
> styret var moderat i forhold til de kedelige valgte repræsentanter.

Nej. Et styre bliver ikke moderat af at være flink i nogen forhold. Et
styre bliver slemt når det gør slemme ting. Også selv om det samtidig
gør gode ting. Ligesom en tyv bliver en tyv, når han stjæler. Også selv
om han andre dage er sød og flink.

> [...]
> sikker på, og bagefter lade som om det intet betyder at samme
> organisation blev fuppet i 20 år i Iran?

Du snakker udenom Knud. Den der kan vi tage en anden god gang. Lige nu
og her handler det om, at du vil have, Iran skal være en mimose af
hæderlighed, når dets svorne fjender ikke selv kunne drømme om at være
det; men ligefrem er stolte af og _fremhæver_ deres evner til at
bedrage.

> [...]
> behandling af alle som ikke bukker for kommissærerne, og sammenlign
> med hvordan det er at leve i USA, at hævde at det næsten er det

Okay, jeg troede, du reagerede på, hvad jeg skrev specifikt om USA.

Har jeg virkelig hævdet, at USA og Kina i deres respektive indenrigske
sfærer er næsten det samme? Nej. Det er jo to meget forskellige
systemer. Det jeg siger er, at den amerikanske administration ikke har
noget at sige den kinisiske administration på. BushCo har så rigeligt at
gøre med at få fejet for egen dør.

USA vil helst bruge den rigtig grove tortur udenfor sine grænser og mest
mod udlændinge. For Kinas vedkommende er det indenfor egne grænser og
mest mod egne borgere.

> Der er mange gode bøger om Kina, skrevet af kinesere, men her er lidt
> fra en anmeldelse af en amerikansk bog:

Jeg hævder på ingen måde, at Kina er et mønsterland eller noget i den
retning. Som jeg skrev fra starten: Det er ikke Kina, der er populær.
Det er USA, der er endnu mindre populær. I det meste af verden.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 28-06-05 11:15

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Han er jo valgt.

Ja, så kom ikke og sig at flertallet af muslimer er moderate.

Fra : morten sorensen

Dato : 28-06-05 11:18

Martin Kristensen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Ja, så kom ikke og sig at flertallet af muslimer er moderate.

Et valg i Iran er ikke nødvendigvis udtryk for befolkningens ønsker
eller valg.

De sidste par gange hvor moderate er blevet valgt, har de alligevel ikke
fået den reelle magt.

--

morten sorensen

Fra : T. Liljeberg