En Jeronimus
Fra : Per Rønne

Dato : 27-06-05 11:51

I dagens JP kan man på:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3126916/

se følgende lille artikel:

==
Offentliggjort 25. juni 2005 21:30 / Opdateret 26. juni 2005 22:23

Shorts: Kort, men skidt

Af TINA BRYLD

Knap er sommeren kommet, før mænd i alle aldre og størrelser lægger de
lange benklæder til fordel for korte bukser. Det er ikke heldigt, mener
to modeeksperter.
Som sædvanligt er mode- og livsstilseksperten Mads Christensen klar i
mælet: Mænd skal ikke vise sig i det offentlige rum i shorts. På
tennisbanen og på stranden er det ok, i byens gader må manden klæde sig
i et par lange, løse bukser, hvis han synes, det er for varmt.
»Drenge skal gå i shorts hver dag, til de er 14 år gamle. Så er det
slut,« siger Mads Christensen, om end han erkender, at mange mænd ikke
desto mindre promenerer op og ned ad byernes gågader i korte bukser.

Klip-klap
»Det allerværste er, hvis de samtidig har sådan nogle klip-klap sandaler
på, eller« - man kan høre forargelsen i hans stemme - »små hyttesko med
en lille kvast og ankelsokker. Så er man en svans.«
Mindre hård i filten er en anden modeekspert og stylist, Michael Holm,
der i tv-udsendelsen "De Fantastiske 5" har hjulpet mange mænd til en
bedre stil. Han kan faktisk godt lide sommerens nye shorts, der er så
lange, at de går lige ned under knæet som et par knickers med løse ben.
Hans oplevelse er, at danske mænd i de senere år er blevet bedre til at
klæde sig på med stil, men at der stadig er mange, der halter bagefter,
ligesom mange er lige friske nok.

Plus:
Badeshorts på badestranden
Klassiske bermudashorts med pressefolder
Cargoshorts uden noget i lommerne
Læglange løse shorts
Ensfarvede shorts

Minus:
Badeshorts på gågaden
Krøllede shorts
Hvide stankelben og korte bukser
Afklippede cowboybukser
Shorts og sokker
tina.bryld@jp.dk
==

Hvad skal man kalde ham? Et mosefund eller en Hieronimus?
--
Per Erik Rønne

Fra : jodem

Dato : 27-06-05 12:28

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> tina.bryld@jp.dk
> ==
>
> Hvad skal man kalde ham? Et mosefund eller en Hieronimus?

Det får mig til at huske, at Steen Tinning engang i 70'erne blev afvist fra
folketingets talerstol, fordi han havde shorts på. Det var en klar
diskrimination, eftersom Lene Bro ved flere lejligheder havde talt fra samme
iført hot pants.
Hvad JP skrev i den anledning, kan slås efter i arkiverne.

Gad vide, hvordan det ville gå i dag med Langballe i shorts og Jelved i hot
pants. Det er i hvert fald ikke på alle områder, der er sket fremskridt. .-)

Fra : Per Rønne

Dato : 27-06-05 12:51

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> Det får mig til at huske, at Steen Tinning engang i 70'erne blev afvist fra
> folketingets talerstol, fordi han havde shorts på.

Jeg tror nu at det var tidligst omkring 1980; i 70erne gik mænd og
drenge over 12 ikke i korte bukser, når de befandt sig i en by.

> Det var en klar diskrimination, eftersom Lene Bro ved flere lejligheder
> havde talt fra samme iført hot pants.

Og Svend Jakobsen, der dengang var formand, blev selv kort efter
opmærksom på at han var lidt for gammel. Han udtalte jo at der var
forskel på herre- og dameben!

I øvrigt blev der senere glattet lidt ud; det kunne skam godt være at de
korte bukser havde været accepteret, hvis de havde været lidt pænere.
Men et par stærkt forvaskede fodboldshorts var lidt for meget for
tingets værdighed - kunne det næste være et par badebukser?

> Hvad JP skrev i den anledning, kan slås efter i arkiverne.

Som du måske kan slå efter i?

> Gad vide, hvordan det ville gå i dag med Langballe i shorts og Jelved i hot
> pants. Det er i hvert fald ikke på alle områder, der er sket fremskridt. .-)

Jeg tror ikke engang at det ville blive bemærket. I dag går alle jo i
korte bukser om sommeren; se blot Hieronimus' bemærkninger .
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 27-06-05 14:41

On Mon, 27 Jun 2005 12:50:36 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Hvad skal man kalde ham? Et mosefund eller en Hieronimus?

Hvad med "en klaphat", der tror at hans ideer er den universelle
sandhed.. (Ligesom en hvis person herinde)

Fra : Per Rønne

Dato : 27-06-05 14:49

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hvad med "en klaphat", der tror at hans ideer er den universelle
> sandhed.. (Ligesom en hvis person herinde)

Ja, hvad må han så ikke sige til danske kongers kroningsdragter:

http://www.danskekonger.dk/biografi/FreIV.html

http://www.danskekonger.dk/biografi/ChrVII.html
--
Per Erik Rønne

Fra : Henri Gath

Dato : 27-06-05 19:41

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad skal man kalde ham? Et mosefund eller en Hieronimus?

Han har da helt ret...det er sgu patetisk at se voksne mænd promenere rundt
i byen i korte bukser og slaskesandaler........sådan går MÆND sgu ikke
klædt, men kun alle disse kastrerede hankatte, som kvinderne har frataget
maskuliniteten..

Fra : Per Rønne

Dato : 27-06-05 19:58

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> [...]
> i byen i korte bukser og slaskesandaler........sådan går MÆND sgu ikke
> klædt, men kun alle disse kastrerede hankatte, som kvinderne har frataget

Nå, endnu en dinosaur fra midten af forrige århundrede.

Fra : Henri Gath

Dato : 27-06-05 23:29

> Nå, endnu en dinosaur fra midten af forrige århundrede.

Er det ikke bare dig og dine ligesindede kastrater, der mangler lidt stil?

Fra : Per Rønne

Dato : 28-06-05 06:15

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det ikke bare dig og dine ligesindede kastrater, der mangler lidt stil?

Ja, jeg gider altså ikke rende rundt i begravelsestøj, medmindre jeg
rent faktisk skal til begravelse - eller 90 års fødselsdag i familien
{de to næste ligger dog tre år ude i fremtiden}.

Så hellere noget tirolertøj ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin

Dato : 28-06-05 11:04

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message news:<42c07d9f$0$63681$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det ikke bare dig og dine ligesindede kastrater, der mangler lidt stil?

Du er bare skide misundelig på vores flotte ben

Fra : Per Rønne

Dato : 28-06-05 11:23

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> slaskesandaler

Hvad er slaskesandaler egentlig? Der er da i hvert fald en rem bagom på
mine, så de kan sidde fast. Tænker du på click-clack sandaler?
--
Per Erik Rønne

Fra : jodem

Dato : 28-06-05 11:54

> Hvad er slaskesandaler egentlig? Der er da i hvert fald en rem bagom på
> mine, så de kan sidde fast. Tænker du på click-clack sandaler?
> --
> Per Erik Rønne

Han tænker nok på jesussutter (ikke at forveksle med jesuitter)

Fra : Per Rønne

Dato : 28-06-05 12:14

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Han tænker nok på jesussutter (ikke at forveksle med jesuitter)

Ja, badesandaler som man taber bare man tager et skridt ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Holmgren

Dato : 27-06-05 23:45

> [...]
> tina.bryld@jp.dk
> ==
>
> Hvad skal man kalde ham? Et mosefund eller en Hieronimus?

Hverken mosefund eller Hieronimus(Jeg går ud fra du mener ham fra 342
e.kr.).
Han diskriminerer bare...

--
Peter Holmgren
"May all beings be blessed with happiness..."