Endnu en gut pløkket ned
Fra : PerX ...

Dato : 25-06-05 22:19

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=261165

Nu ville det sgu snart være rart om vi andre også fik lov at bære våben.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-06-05 22:23

PerX ... <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> wrote:

> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=261165
>
> Nu ville det sgu snart være rart om vi andre også fik lov at bære våben.

Forkert link.
--
Per Erik Rønne

Fra : Aage Andersen

Dato : 25-06-05 22:26

"PerX ..." > Nu ville det sgu snart være rart om vi andre også fik lov at
bære våben.

Ja sikke mange vi saa kunne pløkke. Er du sikker paa han havde lov til bære
vaaben?

Aage

Fra : morten sorensen

Dato : 25-06-05 22:27

PerX ... wrote:
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=261165
>
> Nu ville det sgu snart være rart om vi andre også fik lov at bære våben.

Så flere kunne blive pløkket?

--

morten sorensen

Fra : sbrothy@gmail.com

Dato : 26-06-05 09:32

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message news:<k_jve.57008$Fe7.182898@news000.worldonline.dk>...

> Så flere kunne blive pløkket?

Ja hvorfor ikke? Guderne skal vide jeg er træt af at høre om idioter
der ikke kan finde ud af at lade være med at slå på andre mennesker.
Politiet tør man jo ikke ringe efter. Så får man jo bare endnu flere
tæsk. Hvis vi allesammen havde våben ville der være færre af den slags
idioter. Og "good riddance".

Fra : morten sorensen

Dato : 26-06-05 09:54

sbrothy@gmail.com wrote:

> Ja hvorfor ikke? Guderne skal vide jeg er træt af at høre om idioter
> der ikke kan finde ud af at lade være med at slå på andre mennesker.

Det ville næppe være bedre hvis de havde våben.

> Politiet tør man jo ikke ringe efter. Så får man jo bare endnu flere
> tæsk. Hvis vi allesammen havde våben ville der være færre af den slags
> idioter. Og "good riddance".

Eller flere af dem; endda af en farligere slags.

Jeg vil gerne undgå et samfund hvor man ligefrem kan forvente at folk
går rundt med skydevåben, da jeg har andet at bruge min tid på end at
lære at skyde og være bange for andre.

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 26-06-05 15:57

> Jeg vil gerne undgå et samfund hvor man ligefrem kan forvente at folk
> går rundt med skydevåben, da jeg har andet at bruge min tid på end at
> lære at skyde og være bange for andre.

Du behøver ikke selv bære våben, hvis andre mennesker gør det i tilpas stort
omfang. Alene sandsynligheden for at du kunne bære våben, ville få en mulig
forbryder til at overveje sine hensigter.

Fra : morten sorensen

Dato : 26-06-05 16:11

3W wrote:
> [...]
> omfang. Alene sandsynligheden for at du kunne bære våben, ville få en mulig
> forbryder til at overveje sine hensigter.

Eller gøre at der var flere mulige forbrydere.

Alene det at man har våben i det civile kan medføre et våbenkapløb;
først knive, så større knive, så skydevåben, osv.

Det ville være en bedre vej at gå at stramme lovgivningen så der falder
brænde ned hvis man bærer våben civlt.

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 01:24

> Eller gøre at der var flere mulige forbrydere.

Statistikkerne viser det modsatte.

> Alene det at man har våben i det civile kan medføre et våbenkapløb;
> først knive, så større knive, så skydevåben, osv.

Du snakker teoretisk tankespind. Virkeligheden viser noget andet.

> Det ville være en bedre vej at gå at stramme lovgivningen så der falder
> brænde ned hvis man bærer våben civlt.

Kun lovlydige borgere bekymrer sig om, hvad lovgivningen siger.

Fra : morten sorensen

Dato : 27-06-05 07:50

3W wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Statistikkerne viser det modsatte.

Hvilke statistikker er det? Er de fleste våben ikke stjålet?

> Du snakker teoretisk tankespind. Virkeligheden viser noget andet.

Nej. Nogle går medkniv -> flere går med kniv -> nogle går med pistoler
-> flere går med pistoler. Dette billede ses allerede så småt i DK.

> Kun lovlydige borgere bekymrer sig om, hvad lovgivningen siger.

Så hvad er din konklusion - helt konkret? At *alle* våben skal være
tilladt - håndgranater, bomber?

--

morten sorensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-06-05 21:05

> [...]
> flere går med pistoler. Dette billede ses allerede så småt i DK.

> Så hvad er din konklusion - helt konkret? At *alle* våben skal være

helle for et HAWK batteri.
og skuller der blive lidt tilovers, vil jeg da gerne have et stalin orgel
for nostalgiens skyld

Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-06-05 21:04

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message
>
> Statistikkerne viser det modsatte.

> Du snakker teoretisk tankespind. Virkeligheden viser noget andet.

Nej virkeligheden viser at jo lettere adgang man har til at anskaffe sig
våben jo flere uskyldige bliver dræbt af skydevåben

> Kun lovlydige borgere bekymrer sig om, hvad lovgivningen siger.

men kuglerne skelner ikke mellem lovlydige og ikke liovlydige

Peter

Fra : Tim

Dato : 27-06-05 21:16

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> [...]
> våben jo flere uskyldige bliver dræbt af skydevåben

> men kuglerne skelner ikke mellem lovlydige og ikke liovlydige

Du aner ikke hvad du sniksnakker om Peter. Prøv evt. at undersøge, hvor
mange turister der blev dræbt af bander i U.S.A. de seneste fem år. Faktisk
færre end i Danmark!

.... og der er ikke kun snollede fem millioner indbyggere i U.S.A. New York
alene er 3-4 gange større (indbyggermæssigt) en hele Danmark.

98% af drabene i U.S.A. er "drug-related". D.v.s., at de har en ekstremt
hård underverden. En underverden som det danske politi mener er ved at
udvikle sig blandt indvandrere i Danmark lige nu. Faktisk ikke engang "ved
at udvikle sig". Den eksisterer allerede. Selv HA og Bandidos tør ikke give
sig i lag med indvandrerne. De har overtaget, de er ekstremt hensynsløse og
kontrollerer størstedelen af al hardcore kriminalitet i Danmark.

Wake the fuck up and smell the coffee!!

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 27-06-05 21:31

Tim wrote:

> Du aner ikke hvad du sniksnakker om Peter. Prøv evt. at undersøge, hvor
> mange turister der blev dræbt af bander i U.S.A. de seneste fem år. Faktisk
> færre end i Danmark!

Curra blev ikke dræbt fordi han var turist. Han var vist hvor han var
for at købe noget hash. Er det så drug-related?

Ikke at det gør det bedre; det er stadig et sygt mord.

> [...]
> sig i lag med indvandrerne. De har overtaget, de er ekstremt hensynsløse og
> kontrollerer størstedelen af al hardcore kriminalitet i Danmark.

Tja - spørgsmålet er hvad man skal gøre ved disse bander. Foreløbig vil
man nok fortsætte taberkursen i den årelange war-on-drugs.

Jeg tror jeg ville starte med at legalisere hash for at se om det gør at
der bliver færre misbrugere af hårdere stoffer.

Som det er nu overlades området reelt til voldspsykopater; ikke alene
kan de udbygge deres lortebander, men det er også dem der bestemmer
udviklingen indenfor stoffer.

Jeg ville ikke have noget imod at medicinalfirmaer fik lov til at
udvikle og sælge stoffer der kunne konkurrere med ecstacy osv. Jeg tror
simpelthen ikke kampagner kan fjerne stofmisbrug, så det næstbedste
ville være en løsning hvor underverdenen ikke længere har monopol på at
tjene disse penge samt at produktudvikle.

Det virker bedre at staten + firmaer udvikler stoffer og det har måske
en bedre chance for at rive tæppet væk under de her helt uacceptable
organisationer.

--

morten sorensen

Fra : Tim

Dato : 27-06-05 22:57

> Curra blev ikke dræbt fordi han var turist.

Nej, men han var en turist, der blev dræbt som følge af vold.... på åben
gade.

> Han var vist hvor han var for at købe noget hash. Er det så drug-related?

Nej... det tror jeg ikke man kan karakterisere det som. "Your turf/my
turf"... hvem behersker markederne, pushere etc. "Slutbrugerne" er vist ikke
med i de statistikker... og måske alligevel... ludere, mord for at afskrække
etc. Der er dog lang fra "drug-related" til den ligegyldige vold vi så mod
Curra, hvor de kunne have diskuteret hvad som helst... det var tilfældigvis
betalingen for hashen der var triggeren.

> [...]
>
> Det virker bedre at staten + firmaer udvikler stoffer og det har måske en
> bedre chance for at rive tæppet væk under de her helt uacceptable

Jeg kan ikke være mere enig. 100%!

Riv al incitament væk under fødderne på dem. Det kolossale og dybt detændte
miljø der herske i narkoverdenen, spreder sine fangarme langt ud i hverdagen
hos mange, mange mennesker. Statistikkerne for, hvor megen kriminalitet der
kan sættes i _direkte_ sammenhæng med narkomiljøet er noget med 33%. Hvis vi
tager al den indirekte narkorelaterede kriminalitet med, så er tallet
_langt_ højere. Indbrud for at skaffe penge til narko, rufferi etc.

Tim

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 23:32

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message
> Nej virkeligheden viser at jo lettere adgang man har til at anskaffe sig
> våben jo flere uskyldige bliver dræbt af skydevåben

Dokumentation tak.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-06-05 15:23

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message
>
> Dokumentation tak.

læs Allans indlæg

Peter

Fra : 3W

Dato : 29-06-05 01:59

> "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message

> læs Allans indlæg

Det har jeg gjort, og det er ikke dokumentation for det.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 26-06-05 16:19

"3W" == 3W <dghncv@cvxlksjdf.net> writes:

> [...]

> tilpas stort omfang. Alene sandsynligheden for at du kunne bære
> våben, ville få en mulig forbryder til at overveje sine hensigter.

Eller også ville han skyde først og spørge bagefter.

Langt de fleste bevæbnede kriminelle er rent faktisk rationelle
mennesker, og vil normalt ikke skyde folk, medmindre de har en god
grund til det, dvs. den person de står overfor også er
bevæbnet. Irrationelle forbrydere på den anden side vil skyde uanset
om den de skyder er bevæbnet eller ej.

I hvilke af disse tilfælde vil det hjælpe på antallet af skyderier,
hvis man bevæbner befolkningen i almindelighed?

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 01:28

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> wrote in message
> Eller også ville han skyde først og spørge bagefter.

Nej, faktisk ikke.

> Langt de fleste bevæbnede kriminelle er rent faktisk rationelle
> mennesker,

Præcis. De værdsætter deres eget liv ligeså højt som os andre.

> og vil normalt ikke skyde folk, medmindre de har en god
> grund til det,

En "god grund", nej. En "grund", ja.

> dvs. den person de står overfor også er
> bevæbnet.

Vrøvl. Både statistikker og interviews med kriminelle viser det modsatte.

> Irrationelle forbrydere på den anden side vil skyde uanset
> om den de skyder er bevæbnet eller ej.

Irrationelle mennesker af enhver slags kan ikke forudsees.

> I hvilke af disse tilfælde vil det hjælpe på antallet af skyderier,
> hvis man bevæbner befolkningen i almindelighed?

Forbrydere frygter for deres eget liv, som alle andre mennesker. De udser
sig svage ofre for at minimere deres transaktionsomkostninger og risici.
Præcis som alle andre.

Fra : 3W

Dato : 26-06-05 15:55

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Så flere kunne blive pløkket?

Nej, så færre kunne blive pløkket.

Fra : morten sorensen

Dato : 26-06-05 16:13

3W wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Nej, så færre kunne blive pløkket.

Det er ikke mange steder hvor flere våben fører til mindre ballade.

Schweiz måske?

Det er sgu galt nok at fulde idioter render rundt med knive; skal de
også have skydevåben er det katastrofalt.

--

morten sorensen

Fra : #2066

Dato : 26-06-05 23:50

> Det er ikke mange steder hvor flere våben fører til mindre ballade.
>
> Schweiz måske?

Heh, jeg kommer til at taenke paa min schweiziske ven, der engang imellem
taler om alle de weekender han skulle spendere cykle op og ned af alperne,
med et maskingevaer, 2 ekstra loeb og nogle baelter ammunition spaendt paa
sig selv og en cykel der var designet i 1920'erne. Ingen gear, naturligvis.
Intet under at schweizerne ikke har lyst til at have noget at goere med
skydevaaben naar de ikke er i tjeneste.

Han har stadigvaek cyklen og den blev udstillet ved en cyklistsammenkomst
sidste weekend i Halifax.

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 01:35

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message
> Det er ikke mange steder hvor flere våben fører til mindre ballade.
>
> Schweiz måske?

Schweiz er et godt eksempel på, at antallet af tilgængelige våben har ingen
korrelation til antallet af forbrydelser med våben. Israel er et andet
eksempel, for ikke at tale om USA, hvor de forskellige stater har meget
varierende våbenlovgivninger.

> Det er sgu galt nok at fulde idioter render rundt med knive; skal de
> også have skydevåben er det katastrofalt.

Ja, våben og alkohol hører ikke sammen. Ligesom biler og alkohol.

Fra : morten sorensen

Dato : 27-06-05 07:53

3W wrote:
> [...]
> korrelation til antallet af forbrydelser med våben. Israel er et andet
> eksempel, for ikke at tale om USA, hvor de forskellige stater har meget

Jeg fatter ikke at du ligefrem vil fremhæve USA som et godt eksempel mht
våben.

> Ja, våben og alkohol hører ikke sammen. Ligesom biler og alkohol.

Så hvis en skyder vildt omkring sig i en brandert uden at ramme nogen,
skal han straffes for promillen?

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 18:54

> Jeg fatter ikke at du ligefrem vil fremhæve USA som et godt eksempel mht
> våben.

Hvorfor fatter du ikke det? USA er et perfekt eksempel, fordi det er
kulturelt homogent, men med forskellige lovgivninger, hvilket gør det til et
perfekt studie i hvordan forskellige lovgivninger påvirker kriminaliteten.

> Så hvis en skyder vildt omkring sig i en brandert uden at ramme nogen,
> skal han straffes for promillen?

Han skal straffes for unødigt at sætte andre menneskers liv i fare. Om der
skal være skærpede omstændigheder ved promilleskydning har jeg ingen
holdning til på nuværende tidspunkt.

Fra : morten sorensen

Dato : 27-06-05 18:59

3W wrote:
> [...]
> perfekt studie i hvordan forskellige lovgivninger påvirker kriminaliteten.

Og du mener at skydevåben giver mindre kriminalitet i USA? Jge synes nu
det peger på det modsatte.

> Han skal straffes for unødigt at sætte andre menneskers liv i fare. Om der
> skal være skærpede omstændigheder ved promilleskydning har jeg ingen
> holdning til på nuværende tidspunkt.

Lad os bare konstatere at vi ikke er enige og står meget langt fra
hinanden. Jeg kan ikke se almen indførsel af skydevåben som et
fremskridt, idet jeg ville forudse en ganske kraftig stigning i vold pga
det.

EOD

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 23:45

> [...]
> hinanden. Jeg kan ikke se almen indførsel af skydevåben som et
> fremskridt, idet jeg ville forudse en ganske kraftig stigning i vold pga

Dine forudsigelser er ikke meget værd uden et fundament at basere det på.
Her er et eksempel på et fundament til at danne sig en holdning:

http://www.sfu.ca/~mauser/papers/saf/GCAW290702.doc.pdf

Fra : NoPasaran

Dato : 26-06-05 09:42

PerX ... <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> skrev i meddelelsen

> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=261165

25. juni 2005 07:42 Indland Senest opdateret : 25. juni 2005 07:42
TV2 vil have abonnement fra seerne

- øhh?

--
NoPasaran

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-06-05 12:55

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> wrote in message

> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=261165
>
> Nu ville det sgu snart være rart om vi andre også fik lov at bære våben.

ligesom i USA hvor det nælrmest er en menneskeret at bære våben, og hvor mam
kan risikere at ens barn bliver skudt blot fordi det er gået i skole??

PEter

Fra : Tim

Dato : 26-06-05 13:29

> [...]
> mam kan risikere at ens barn bliver skudt blot fordi det er gået i skole??

Herhjemme gør de det med knive. Er det bedre?

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 26-06-05 13:46

Tim wrote:
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Herhjemme gør de det med knive. Er det bedre?

Jada. En pistol er da mange gange farligere end en kniv.

Knive er lettere at få fat i og formentligt at betjene - men at alle
skulle udstyres med skydevåben kan jeg ikke se som et fremskridt.

--

morten sorensen

Fra : Tim

Dato : 26-06-05 13:54

> Jada. En pistol er da mange gange farligere end en kniv.
>
> Knive er lettere at få fat i og formentligt at betjene - men at alle
> skulle udstyres med skydevåben kan jeg ikke se som et fremskridt.

Når du er død tror jeg du er ret ligeglad med, om du døde af et skudsår
eller et knivstik.

Bortset fra det, har du naturligvis ret i, at en pistol er et langt
farligere våben.

Ligeledes har du ret i, at vi ikke alle skal rende rundt med våben. _Ingen_
civilister burde rende rundt med våben. Ej heller knive.

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 26-06-05 14:38

Tim wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Når du er død tror jeg du er ret ligeglad med, om du døde af et skudsår
> eller et knivstik.

Enig - men det er ikke et reelt argument for noget, da det da
sidestiller en dødbringende flinteøkse med et brintbombe.

> [...]
>
> Ligeledes har du ret i, at vi ikke alle skal rende rundt med våben. _Ingen_
> civilister burde rende rundt med våben. Ej heller knive.

Der er nogle aspekter omkring spejdere, hobbyfolk, osv som jeg ikke
synes er lette at afklare. Det er for enkelt bare at forbyde; måske man
kunne sige at knive er tilladt, men trækkes de i en kontekst der ikke
har at gøre med at snitte i træ er de at sidestille med at man havde
trukket en pistol.

At blive afsløret (uden nødvendigvis at bruge den) med en kniv i byen et
sted hvor den intet har at gøre, kunne man overveje at straffe hårdt -
fx DKK 10k i bøde. Jeg mener man blot konfiskerer nu - og det er slet
ikke nok.

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 26-06-05 16:02

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> Ligeledes har du ret i, at vi ikke alle skal rende rundt med våben.
_Ingen_
> civilister burde rende rundt med våben. Ej heller knive.

Ja, men det er drømmeverdenen, ikke virkeligheden. I den virkelige verden
findes våben. Punktum. Ingen love har nogensinde kunne forhindre forbrydere
og andet skidtfolk i at bære våben, og derfor er det skandaløst at man
forbyder almindelige mennesker at forsvare sig med de nødvendige midler.

Fra : morten sorensen

Dato : 26-06-05 16:14

3W wrote:
> [...]
> og andet skidtfolk i at bære våben, og derfor er det skandaløst at man
> forbyder almindelige mennesker at forsvare sig med de nødvendige midler.

Er der en grænse? Vil du have lov til at have håndgranater med i byen?

--

morten sorensen

Fra : #2066

Dato : 26-06-05 22:50

> Er der en grænse? Vil du have lov til at have håndgranater med i byen?

Nej, jeg vil have en Abrams A1M2 - saa er det lidt lettere at skaffe sig en
parkeringsplads.

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 01:32

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message
> Er der en grænse? Vil du have lov til at have håndgranater med i byen?

En håndgranat er vel ikke et særligt praktisk våben til selvforsvar, er det?

Fra : morten sorensen

Dato : 27-06-05 07:53

3W wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> En håndgranat er vel ikke et særligt praktisk våben til selvforsvar, er det?

Det må jeg da om. Må jeg have sådan en?

Jeg kan da true folk til at lade være med at angribe ved at vise at jeg
har den.

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 18:51

> Det må jeg da om. Må jeg have sådan en?

Eftersom du får svært ved ikke at skade dig selv og andre uskyldige, er det
nok ikke en god ide. Og det ved du jo godt.

> Jeg kan da true folk til at lade være med at angribe ved at vise at jeg
> har den.

Ja, det er helt korrekt. Spørgsmålet er, og angriberne ville falde for dit
bluff, for du vil sandsynligvis selv blive ramt af fragmenter, så du løber
risikoen at de ikke falder for bluffet.

Fra : morten sorensen

Dato : 27-06-05 19:02

3W wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Eftersom du får svært ved ikke at skade dig selv og andre uskyldige, er det
> nok ikke en god ide. Og det ved du jo godt.

Men må jeg?

(Jeg mener jo at det ikke er en god ide i det hele taget at have et
våben - så hvorvidt noget er en god ide, kan vel ikke godtages som
argument).

> Ja, det er helt korrekt. Spørgsmålet er, og angriberne ville falde for dit
> bluff, for du vil sandsynligvis selv blive ramt af fragmenter, så du løber
> risikoen at de ikke falder for bluffet.

Man kan da osse bluffe med en pistol; man kan da osse betjene den forkert.

Må jeg have en håndgranat? En økse? Et samuraisværd? Kastestjerner?

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 26-06-05 16:00

> [...]
mam
> kan risikere at ens barn bliver skudt blot fordi det er gået i skole??

Nu har jeg ikke set statistik på dette område, men USA er ikke det eneste
land hvor det sker.

http://www.infoplease.com/ipa/A0777958.html

Fra : morten sorensen

Dato : 26-06-05 16:17

3W wrote:
> [...]
>
> mam

> Nu har jeg ikke set statistik på dette område, men USA er ikke det eneste

Mener du flere våben ville mindske antallet af disse hændelser? Eller
ville de forhindre disse hændelser?

--

morten sorensen

Fra : #2066

Dato : 26-06-05 23:08

> Mener du flere våben ville mindske antallet af disse hændelser? Eller
> ville de forhindre disse hændelser?

Hvor kommer de vaaben fra, der bliver benyttet til kriminalitet? Her i
Canada kommer mere end halvdelen af de vaaben der benyttes til kriminalitet
fra USA og er blevet stjaalet fra lovlige ejere dernede.

Indsmugling af skydevaaben fra USA er et stoerre problem for befolkningens
sikkerhed end Al Qaeda (eller hvordan det nu staves).

Jo flere skydevaaben der er i omloeb blandt lovlydige borgere, jo lettere er
det for andre at skaffe sig et. Det turde vaere logik for burhoens.

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 01:30

"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message
> Jo flere skydevaaben der er i omloeb blandt lovlydige borgere, jo lettere
er
> det for andre at skaffe sig et. Det turde vaere logik for burhoens.

Og kan du fuldstændig fjerne våben fra jordens overflade? Nej, så forhold
dig til virkeligheden, i stedet for et utopia som aldrig vil eksistere.

Fra : #2066

Dato : 27-06-05 01:43

> [...]
>
> Og kan du fuldstændig fjerne våben fra jordens overflade? Nej, så forhold
> dig til virkeligheden, i stedet for et utopia som aldrig vil eksistere.

Nej, men man kan formene folk der ikke har rimeligt behov for skydevaaben
adgang dertil.

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 18:46

> Nej, men man kan formene folk der ikke har rimeligt behov for skydevaaben
> adgang dertil.

Hvordan? Hvordan vil du forhindre et H.A. medlem i at skaffe et skydevåben?

Fra : morten sorensen

Dato : 27-06-05 07:56

3W wrote:
> [...]
>

> Og kan du fuldstændig fjerne våben fra jordens overflade? Nej, så forhold
> dig til virkeligheden, i stedet for et utopia som aldrig vil eksistere.

Det er en sær logik - at fordi skydevåben findes, må vi sørge for
maksimal udbredelse.

Du vil simpelthen gøre det lettere for folk i ophidselse at dræbe andre.
jeg kan ikke se noget der bare ligner et fremskridt ift idag.

Jeg føler mig sikker på gaden i Kbh idag - men med dette ville det vist
være bedst bare at blive hjemme.

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 18:48

> Jeg føler mig sikker på gaden i Kbh idag - men med dette ville det vist
> være bedst bare at blive hjemme.

Du udleder, at når befolkningen bærer våben, er gaderne farligere? Og hvad
bygger du det på? Fordomme og forestillinger, eller faktiske tal og
undersøgelser?

Fra : Allan Riise

Dato : 27-06-05 18:52

http://www.veganpeace.com/gun_control/ProblemWithGuns.htm

--
Allan Riise

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 19:08

http://www.amexp.org/aeqpdf/AEQv2/AEQv2n2/AEQv2n2lott.pdf

Fra : Allan Riise

Dato : 27-06-05 19:15

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> http://www.amexp.org/aeqpdf/AEQv2/AEQv2n2/AEQv2n2lott.pdf

Den har jeg selv på harddisken, og jeg må indrømme at han ikke giver nogen
dokumentation, men argumenterer for, at undersøgelser viser sådan som han
påstår, dog uden at man kan få lov til at se tallene.

Det link jeg har lagt ind, fortæller klart, at det er Guns that kill's, og
så behøver du ikke komme den fortærskede, " det er ikke våbnet der dræber,
men personen der holder det"!

--
Allan Riise

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 23:07

> [...]
> dokumentation, men argumenterer for, at undersøgelser viser sådan som han
> påstår, dog uden at man kan få lov til at se tallene.

Rapporten er desværre ikke længere tilgængelig online.

> Det link jeg har lagt ind, fortæller klart, at det er Guns that kill's, og
> så behøver du ikke komme den fortærskede, " det er ikke våbnet der dræber,
> men personen der holder det"!

Fordi en veganerside fortæller noget klart, bliver det ikke til fakta.

Fra : 3W

Dato : 28-06-05 00:36

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
>
> Rapporten er desværre ikke længere tilgængelig online.

Jeg tog heldigvis fejl:
http://teapot.usask.ca/cdn-firearms/Lott/lott.pdf

Fra : 3W

Dato : 28-06-05 01:05

> "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message
> nogen
> han

> Jeg tog heldigvis fejl:
> http://teapot.usask.ca/cdn-firearms/Lott/lott.pdf

Her er en vurdering af Lott og Mustards tal, beregninger og konklusioner:
http://www.journals.uchicago.edu/JLE/journal/issues/v44nS2/012203/012203.text.html

Fra : G B

Dato : 27-06-05 19:38

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i meddelelsen news:KcWdnWp4TsED3V3fRVn-
1Q@adelphia.com:

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> http://www.amexp.org/aeqpdf/AEQv2/AEQv2n2/AEQv2n2lott.pdf

Nu må du ikke forstyrre Allan "Op med armen" Riise's veganer-fred med
fakta. Det er synd for den lille mand.

GB

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-06-05 21:11

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i meddelelsen news:KcWdnWp4TsED3V3fRVn-
> 1Q@adelphia.com:

> Nu må du ikke forstyrre Allan "Op med armen" Riise's veganer-fred med
> fakta. Det er synd for den lille mand.

og hvor ser du fakta i 3ws indlæg??????

hvis du derimod ikke kan se fakta i Allans indlæg, så er der belæg for at
kalde dig faktaresistent

Peter

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 22:50

http://www.sfu.ca/~mauser/papers/forum/More-guns.pdf

Fra : Tim

Dato : 27-06-05 23:05

> og hvor ser du fakta i 3ws indlæg??????
>
> hvis du derimod ikke kan se fakta i Allans indlæg, så er der belæg for at
> kalde dig faktaresistent

Du _søger_ simpelthen efter måder, at udstille dig selv som idiot Peter.

Manner dog

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-06-05 21:10

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> http://www.amexp.org/aeqpdf/AEQv2/AEQv2n2/AEQv2n2lott.pdf

jeg ser ingen dokumentation der modbeviser Allans tal. jeg ser en masse
påstande og tør godt vædde på at der kan findes en forbindelse fra den
artikkel/forfatteren til den og til NRA

Peter

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 23:08

> jeg ser ingen dokumentation der modbeviser Allans tal. jeg ser en masse
> påstande og tør godt vædde på at der kan findes en forbindelse fra den
> artikkel/forfatteren til den og til NRA

Lott og Klecks formål før rapporten var faktisk at påvise det modsatte, men
tallene de indsamlede viste det modsatte.

Fra : 3W

Dato : 28-06-05 00:48

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message
>
> Lott og Klecks formål før rapporten var faktisk at påvise det modsatte,
men
> tallene de indsamlede viste det modsatte.

Jeg mente Lott og Mustard.

Fra : morten sorensen

Dato : 27-06-05 19:03

3W wrote:
> [...]
>

> Du udleder, at når befolkningen bærer våben, er gaderne farligere? Og hvad
> bygger du det på? Fordomme og forestillinger, eller faktiske tal og

Steder med mange skydevåben er generelt farlige. USA, Sydafrika, osv.

Det er sgu snarere Schweiz der måske er en form for undtagelse.

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 22:44

> Steder med mange skydevåben er generelt farlige. USA, Sydafrika, osv.

Hvad får dig til at konkludere det? Fordomme eller har du tal?

> Det er sgu snarere Schweiz der måske er en form for undtagelse.

Schweiz er ingen undtagelse. Tværtimod vil jeg mene, at der ingen sammenhæng
er overhovedet. Jeg tvivler på, at du kan påvise en korrelation mellem
tilgængeligheden af våben og mængden af kriminalitet, globalt set.

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 01:29

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Mener du flere våben ville mindske antallet af disse hændelser? Eller
> ville de forhindre disse hændelser?

Det peger statistikkerne på.

Fra : morten sorensen

Dato : 27-06-05 07:56

3W wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> eneste

> Det peger statistikkerne på.

Hvilke statistikker?

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 18:57

> Hvilke statistikker?

Jeg skrev dette indlæg for et stykke tid siden:

Der er INGEN korrelation mellem tilgængelighed af våben, og voldelige
forbrydelser. Internationalt set. Det er nok nærmere historisk/kulturelle
årsager. Men kigger man på forskelle indenfor samme kultur, f.eks. USA, så
er der ret overbevisende argumenter for, at forbrydere ikke bryder sig om
borgere med våben. Og det siger jo egentligt sig selv.

Følgende statistik er for årene 1997 og 2000, og per 100.000 indbyggere:

Washington D.C. Landets strengeste våbenlovgivning.
Forbrydelser 1997 2000
Voldelige: 2.024 1.508
Berigelses: 7.815 5.769

Virginia: Nabostat til Washington D.C. Liberal våbenlovgivning.
Forbrydelser 1997 2000
Voldelige: 345 282
Berigelses: 3.531 2.746

Vermont: Den ene ud af to stater som ingen begrænsninger har overhovedet:
Forbrydelser 1997 2000
Voldelige: 120 114
Berigelses: 2.709 2.873

Danmark:
Forbrydelser 1997 2000
Voldelige: 250 285
Berigelses: 5.509 4.623

Fra : Allan Riise

Dato : 27-06-05 19:06

> [...]
> Berigelses: 3.531 2.746
>
> Vermont: Den ene ud af to stater som ingen begrænsninger har overhovedet:

Kunne du linke til info kilde?

--
Allan Riise

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 23:18

> Kunne du linke til info kilde?

Det er et stykke tid siden jeg undersøgte de tal, men jeg benyttede
almindeligt tilgængelig online statistik, og du skal være velkommen til at
tjekke tallene.

Fra : morten sorensen

Dato : 27-06-05 19:16

3W wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Jeg skrev dette indlæg for et stykke tid siden:
>
> Der er INGEN korrelation mellem tilgængelighed af våben, og voldelige
> forbrydelser. Internationalt set.

Ligefrem *ingen*? Man kunne altså fjerne skydevåben og have den samme
mængde vold?

> [...]
>
> Følgende statistik er for årene 1997 og 2000, og per 100.000 indbyggere:
>
> Washington D.C. Landets strengeste våbenlovgivning.

En by med store, store sociale problemer.

> Virginia: Nabostat til Washington D.C. Liberal våbenlovgivning.
> Forbrydelser 1997 2000
> Voldelige: 345 282
> Berigelses: 3.531 2.746

Inklusive landområder antager jeg?

> Vermont: Den ene ud af to stater som ingen begrænsninger har overhovedet:
> Forbrydelser 1997 2000
> Voldelige: 120 114
> Berigelses: 2.709 2.873

En stat uden storbyer overhovedet. Der er sikkert et lignende billede i
Rhode Island, Delaware og New Hampshire og måske osse Maine.

> Danmark:
> Forbrydelser 1997 2000
> Voldelige: 250 285
> Berigelses: 5.509 4.623

Det svarer til at konkludere fordi der ingen begrænsninger i våben er på
Læsø (fx) og der ingen kriminalitet er, at det ville virke alle andre
steder i DK. En kortslutning.

Det er typisk i urbane miljøer den meste kriminalitet foregår - og her
gør skydevåben det væsentligt nemmere at begå kriminaliteten.

Du tror så at generel bevæbning af befolkningen vil kunne hindre dette;
det tror jeg ikke på, da det med (skyde)våben ofte handler om at bruge
overraskelsen. Hvis nogen når at holde mig op, er det lige meget om jeg
havde en pistol. Det at jeg kunne tænkes at have en ville nok snarere
medføre at kriminelle gik mere hårdhændede til værks.

Se fx hvordan amerikansk politi (forståeligt nok) agerer ift dansk
politi; der råbes og skriges og trues og tages ingen chancer.

Fremskridtet ser jeg simpelthen ikke. Er din vision at jeg skal have
skydevåben med mig når jeg køber ind, er i Tivoli, løber en tur? Hvorfor
er det fedt - og hvilket problem skal det løse?

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 23:32

> Ligefrem *ingen*? Man kunne altså fjerne skydevåben og have den samme
> mængde vold?

Udover at det ikke kan lade sig gøre, så ville det være en forkert
konklusion udfra det jeg skrev.

> Fremskridtet ser jeg simpelthen ikke. Er din vision at jeg skal have
> skydevåben med mig når jeg køber ind, er i Tivoli, løber en tur? Hvorfor
> er det fedt - og hvilket problem skal det løse?

Jeg kan ikke svarer for dig, men min kone ville have en langt større chance
for at undgå en voldtægt hvis hun havde lov til at forsvare sig selv. Men i
Danmark er selv en peberspray forbudt, og voldtægt giver jo kun 6-18
måneders fængsel, ikke specielt afskrækkende.
Jeg ville foretrække et samfund uden våben og uden voldtægter og vold, men
når jeg så vågner af op fra drømmeland er jeg nød til at forholde mig til
realiteterne, som er, at hverken våben eller voldtægt kan afskaffes, og
derfor bør et lands borgere som menneskeret have lov til at forsvare deres
liv og ejendom med de nødvendige midler.

Fra : morten sorensen

Dato : 28-06-05 07:13

3W wrote:

> Jeg kan ikke svarer for dig, men min kone ville have en langt større chance
> for at undgå en voldtægt hvis hun havde lov til at forsvare sig selv.

Hun har lov - men ikke med skydevåben.

> Men i
> Danmark er selv en peberspray forbudt, og voldtægt giver jo kun 6-18
> måneders fængsel, ikke specielt afskrækkende.

Enig - det er ikke meget - men nu får de altså også mere. det ene
tilfælde jeg kender til blev idømt 2 år.

> [...]
> derfor bør et lands borgere som menneskeret have lov til at forsvare deres
> liv og ejendom med de nødvendige midler.

Det er for idealistisk et synspunkt for mig, da jeg mener et samfund
oversvømmet med våben er mere voldeligt end et der ikke er.

Ser man på USA og den måde deres betjente må agere tyder det ikke på at
våben fører til mindre vold. Tværtimod.

At Vermont kan have fri våbenlovgivning mens DC ikke kan har noget at
gøre med at de to områder er helt forskellige; man kan hverken tage den
ene eller den anden til indtægt for noget som helst.

Jeg er ikke så liberalt sindet at jeg mener alle skal have lov til alt;
jeg insisterer på at betragte helheden pragmatisk og taqget
alkoholkulturen i betragtning i DK, virker det forkert at give foklk en
endnu bedre mulighed for at dræbe hinanden.

Du mener så at jeg får bedre mulighed for at forsvare mig - men
problemet er at jeg samtidigt får en endnu støre grund til at forsvare
mig! Jeg foretrækker at man strammer våbenlovgivningen; det giver størst
sikkerhed for mig.

--

morten sorensen

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 28-06-05 08:36

On Tue, 28 Jun 2005 at 06:13 GMT, morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:
> [...]
> oversvømmet med våben er mere voldeligt end et der ikke er.
>
> Ser man på USA og den måde deres betjente må agere tyder det ikke på at

Var pointen i "Bowling for Columbine" ikke at det netop ikke var antallet af
våben, men samfundet i almindelighed der afgjorde hvor stor kriminaliteten
var?

Jeg mener der var/er væsentligt flere våben per husstand i Canada end i
USA, men Canada har kun en brøkdel af den skydevåbenkriminalitet som de har i
USA.

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that

Fra : morten sorensen

Dato : 28-06-05 08:59

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Var pointen i "Bowling for Columbine" ikke at det netop ikke var antallet af
> våben, men samfundet i almindelighed der afgjorde hvor stor kriminaliteten
> var?

Har ikke set den - men det lyder rimeligt. Jge kan sagtens forestille
mig samfund hvor alle kan have våben og gå rundt med dem uden at der
sker noget.

Danmark er ikke et sådant samfundM dertil drikkes der for meget alkohol
og folk bor for tæt.

> Jeg mener der var/er væsentligt flere våben per husstand i Canada end i
> USA, men Canada har kun en brøkdel af den skydevåbenkriminalitet som de har i
> USA.

At indføre en masse våben de steder der begås kriminalitet (byerne)
fører ikke til mindre kriminalitet. Jge forstår ikke hvordan folk kan
komme til den konklusion.

Det virker som om de der vil have våben, har det som en slags
ultraliberal principsag; de vil bare have retten uden skelen til dets
eventuelle effekt på samfundet som helhed.

--

morten sorensen

Fra : #2066

Dato : 28-06-05 13:48

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in message

> [...]
>
> Jeg mener der var/er væsentligt flere våben per husstand i Canada end i
> USA, men Canada har kun en brøkdel af den skydevåbenkriminalitet som de

Tesen var vist at der var omtrent det samme antal lovlige skydevaaben i
omloeb i Canada som i USA, relativt til befolkningsstoerrelserne (1:10).

1) Det siger ikke noget om hvormange ulovlige vaaben der i tilgift er
tilgaengelige i de respektive lande.
2) Det kunne ogsaa vaere interessant at vide noget om hvilke typer vaaben
der er i (lovligt) omloeb i de respektive lande. Hvad er fordeling mellem
"long guns" og vaaben der kan baeres skjult paa ens person? Det er naeppe
mange der stikker en jagtriffel i inderlommen foer de gaar en tur i byen.

_SVJV_ er det relativt nemt at lovligt anskaffe sig en "long gun"
(haglgevaer eller riffel) i Canada. Selv relativt unge mennesker maa besidde
og bruge disse. De fleste landmaend har mindst en "long gun" til jagt og
skadedyrsbekaempelse. Jagt er stadigvaek en livsnoedvendighed for mange
blandt de oprindelige befolkninger. Pistoler og revolvere er straks mere
besvaerlige at anskaffe lovligt og der er strenge regler om opbevaring,
transport og brug af disse.

Fra : 3W

Dato : 29-06-05 01:58

> Det er for idealistisk et synspunkt for mig, da jeg mener et samfund
> oversvømmet med våben er mere voldeligt end et der ikke er.

Det er desværre et synspunkt du ikke kan dokumentere, endsige
sandsynliggøre.

> At Vermont kan have fri våbenlovgivning mens DC ikke kan har noget at
> gøre med at de to områder er helt forskellige; man kan hverken tage den
> ene eller den anden til indtægt for noget som helst.

Din påstand er, at lettere tilgang til våben skaber mere vold. Jeg gav et
eksempel på det modsatte. Min opfattelse er faktisk, at volden har andre
årsager end tilgængeligheden af våben.

> Jeg foretrækker at man strammer våbenlovgivningen; det giver størst
> sikkerhed for mig.

Det er der ingen belæg for at mene.

Fra : morten sorensen

Dato : 29-06-05 07:51

3W wrote:

> Din påstand er, at lettere tilgang til våben skaber mere vold. Jeg gav et
> eksempel på det modsatte. Min opfattelse er faktisk, at volden har andre
> årsager end tilgængeligheden af våben.

Det har den også; problemet er bare at skydevåben gør det nemmere for
folk at udøve den groveste vold. Og det kan jeg ikke se er et fremskridt.

At jeg skal bevæbnes når jeg bevæger mig rundt i samfundet, ser jeg som
et stort tilbageskridt.n

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 30-06-05 03:23

> Det har den også; problemet er bare at skydevåben gør det nemmere for
> folk at udøve den groveste vold. Og det kan jeg ikke se er et fremskridt.

Det sker jo bare ikke. Kriminalitet begås af folk som alligevel ikke har lov
til at have våben. Den begås meget meget sjældent af mennesker som besidder
våbnene på lovlig vis. Derfor holder dit argument ikke i praksis.

> At jeg skal bevæbnes når jeg bevæger mig rundt i samfundet, ser jeg som
> et stort tilbageskridt.n

Det gør jeg også, men det har intet med tilgængeligheden af våben at gøre.

Fra : morten sorensen

Dato : 30-06-05 10:04

3W wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Det sker jo bare ikke. Kriminalitet begås af folk som alligevel ikke har lov
> til at have våben.

Men du vil jo have at alle skal have lov!

> Den begås meget meget sjældent af mennesker som besidder
> våbnene på lovlig vis. Derfor holder dit argument ikke i praksis.

Det er da din egen gren der lige er savet over.

> Det gør jeg også, men det har intet med tilgængeligheden af våben at gøre.

Joda - for med dit forslag vil mægden af våben i omløb stige *markant*.
Det kan jeg ikke se som en forbedring.

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 30-06-05 13:38

> Men du vil jo have at alle skal have lov!

Ikke tale om. Jeg vil have at lovlydige borgere skal have lov til at
forsvare sig, med håndvåben hvis nødvendigt. Jeg ønsker ikke at kriminelle,
eller tidligere voldsdømte skal have den mulighed. Desværre har de det med
at ignorere sådanne love alligevel.

> Det er da din egen gren der lige er savet over.

Hvordan?

> Joda - for med dit forslag vil mægden af våben i omløb stige *markant*.
> Det kan jeg ikke se som en forbedring.

Hvordan har den markante tilgængelighed af køkkenknive medvirket til en
stigning af køkkenknivsrelateret vold?

Fra : morten sorensen

Dato : 30-06-05 13:58

3W wrote:

> Hvordan har den markante tilgængelighed af køkkenknive medvirket til en
> stigning af køkkenknivsrelateret vold?

Knive kan ikke sammenlignes med skydevåben, der har en helt anden
styrke. Mna kan bl.a. dræbe uden at komme for tæt på et offer.

Lad os bare stoppe. Jeg er bare glad for at man her i landet ikke har
denne mulighed, da jeg er ret overbevist om at det ville være et skridt
i en retning hvor samfundet militariseres - og det ser jeg intet
frugtbart komme af.

EOD

--

morten sorensen

Fra : Croc®

Dato : 29-06-05 23:03

On Mon, 27 Jun 2005 10:56:53 -0700, "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

>Følgende statistik er for årene 1997 og 2000, og per 100.000 indbyggere:
>
>Washington D.C. Landets strengeste våbenlovgivning.
>Forbrydelser 1997 2000
>Voldelige: 2.024 1.508
>Berigelses: 7.815 5.769
>
>Virginia: Nabostat til Washington D.C. Liberal våbenlovgivning.
>Forbrydelser 1997 2000
>Voldelige: 345 282
>Berigelses: 3.531 2.746
>
>Vermont: Den ene ud af to stater som ingen begrænsninger har overhovedet:
> [...]

Er du virkelig så naiv som det fremgår af denne tråd? Statistik af
denne slags er næsten værre end at stikke folk en direkte løgn. Det er
komplet ubrugeligt, da det ikke fremgår efter hvilke kriterier
registreringerne har fundet sted. Det kan jo nemt være et cykeltyveri
i den ene liste der registreres, mens der i en anden kan være andre
kriterier for udvælgelsen.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 29-06-05 23:18

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> [...]
> denne slags er næsten værre end at stikke folk en direkte løgn. Det er
> komplet ubrugeligt, da det ikke fremgår efter hvilke kriterier

Hvis du virkelig havde noget at byde på, var du kommet med en statistik, der
modbeviser 3W's.

> Det kan jo nemt være et cykeltyveri

Danmark:
Forbrydelser 1997 2000
Voldelige: 250 285

285 voldelige cykeltyverier i Danmark i 2000?

Jo deeet )))

> i den ene liste der registreres, mens der i en anden kan være andre
> kriterier for udvælgelsen.

Hvor Herre til hest Croc, hvor du dog vrøvler.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 29-06-05 23:47

On Thu, 30 Jun 2005 00:17:52 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Hvis du virkelig havde noget at byde på, var du kommet med en statistik, der
>modbeviser 3W's.

Lad nu være Tim, jeg har ikke tid til at lge med dig i dag, og det er
efterhånden trivielt at skære dig ned.

> [...]
>
>285 voldelige cykeltyverier i Danmark i 2000?
>
>Jo deeet )))

>Hvor Herre til hest Croc, hvor du dog vrøvler.

Jeg er helt overbevist om at du intet fatter, så alt er forladt for
dit vedkommende.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 30-06-05 09:48

> Lad nu være Tim, jeg har ikke tid til at lge med dig i dag, og det er
> efterhånden trivielt at skære dig ned.

Så det kan du altså ikke?

> Jeg er helt overbevist om at du intet fatter, så alt er forladt for
> dit vedkommende.

.... så du kan altså ikke modbevise hans tal?

Tim

Fra : 3W

Dato : 30-06-05 03:26

> [...]
> registreringerne har fundet sted. Det kan jo nemt være et cykeltyveri
> i den ene liste der registreres, mens der i en anden kan være andre

Mener du, at tallene er forkerte, eller kæfter du bare op for at høre dig
selv?

Fra : Tim

Dato : 30-06-05 09:46

> "Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Mener du, at tallene er forkerte, eller kæfter du bare op for at høre dig
> selv?

Det sidste.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 30-06-05 09:55

On Wed, 29 Jun 2005 19:25:52 -0700, "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

>Mener du, at tallene er forkerte, eller kæfter du bare op for at høre dig
>selv?

Læs dog hvad jeg skriver. Tallene er komplet ubrugelige når der ikke
anvendes de samme indsamlingskriterier.

Mon ikke Per Rønne kan give dig en skolemesterbelæring om
grundlæggende statistk, da du har stor behov for viden på området.

Regards Croc®

Fra : 3W

Dato : 30-06-05 13:35

> Læs dog hvad jeg skriver. Tallene er komplet ubrugelige når der ikke
> anvendes de samme indsamlingskriterier.

Vis mig en international statistik, hvor der ikke er variationer?
Med mindre du kan fremvise andre tal, kan jeg ikke tage dig alvorligt.

Fra : Tim

Dato : 30-06-05 14:24

> "Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message
>
> Vis mig en international statistik, hvor der ikke er variationer?
> Med mindre du kan fremvise andre tal, kan jeg ikke tage dig alvorligt.

Det kan du nok alligevel ikke. Hvis Croc faktisk fremlægger noget brugbart
er det et rent lykketræf.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 30-06-05 23:14

On Thu, 30 Jun 2005 15:24:11 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Det kan du nok alligevel ikke. Hvis Croc faktisk fremlægger noget brugbart
>er det et rent lykketræf.

Det er da ganske brugbart at jeg tydeligt har påvist du ingen bukser
har på.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 01-07-05 01:06

> Det er da ganske brugbart at jeg tydeligt har påvist du ingen bukser
> har på.

Det var så ikke et af dine lykketræf.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 30-06-05 23:13

On Thu, 30 Jun 2005 05:34:37 -0700, "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

>Vis mig en international statistik, hvor der ikke er variationer?
>Med mindre du kan fremvise andre tal, kan jeg ikke tage dig alvorligt.

Det er dig der kommer med tallene, og du har intetsteds skrevet om de
gældende variabler, og dermed har ingen mulighed for at se om du
sammenligner æbler og pærer.
Vil du debat kan du få det, vil du mudderkaste,som den ensporede Tim
der blander sig i alt han ikke har ide om, kan du også få det.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 01-07-05 01:07

> [...]

Lad os se, om han faktisk kommer med een....

> [...]
> Vil du debat kan du få det, vil du mudderkaste,som den ensporede Tim
> der blander sig i alt han ikke har ide om, kan du også få det.

Det gjorde han så ikke. Surprise!

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-06-05 21:12

> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> eneste

> Det peger statistikkerne på.

hvilke statistikker????

nu har vi gentagne gange bedt dig om at komme med de tal du henviser til

Peter

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 23:34

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> hvilke statistikker????
>
> nu har vi gentagne gange bedt dig om at komme med de tal du henviser til

Det har jeg postet i et andet indlæg.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-06-05 16:35

> [...]
> mam
>
> Nu har jeg ikke set statistik på dette område, men USA er ikke det eneste

dit link viser jo meget godt at jo større frihed/jo lettere det er at købe
våben, jo flere af den slags tilfælde.

nu kan jeg ikke huske de nøjagtige tal, men prøv at søge på dødsårsager
blandt unge i USA, og du vil se at skydevåben er en ret så hyppig årsag

Peter

Fra : 3W

Dato : 27-06-05 01:31

> "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message

> dit link viser jo meget godt at jo større frihed/jo lettere det er at købe
> våben, jo flere af den slags tilfælde.

Det viser linket absolut intet om.

> nu kan jeg ikke huske de nøjagtige tal, men prøv at søge på dødsårsager
> blandt unge i USA, og du vil se at skydevåben er en ret så hyppig årsag

Du kan jo vise mig tallene.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 28-06-05 08:38

On Sat, 25 Jun 2005 at 21:19 GMT, PerX . . . <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> wrote:
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=261165
>
> Nu ville det sgu snart være rart om vi andre også fik lov at bære våben.

"An armed society is a polite society. Manners are good when one may have to
back up his acts with his life." - Robert A. Heinlein