Bjarne Møgelhøj ny CD-formand
Fra : Per Rønne

Dato : 25-06-05 15:02

Ifølge Politiken på:

har CDs landsmøde netop valgt FDBs tidligere leder, og den tidligere
unge forsker og brugsekspert Bjarne Møgelhøj som ny politisk leder.

Som Erik Meier Carlsen Carlsen udtrykte det i morgenradioavisen: hvad
vil han dog på den galej.

Men den nu 51-årige Møgelhøj skal måske stå for partiets officielle
begravelse, når det ved næste valg viser sig, at det ikke lykkedes at
skaffe underskrifter nok til opstilling?
--
Per Erik Rønne

Fra : Spangkuk

Dato : 25-06-05 15:42

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev
> [...]
> begravelse, når det ved næste valg viser sig, at det ikke lykkedes at
> skaffe underskrifter nok til opstilling?

ØV ! Du kom først med linket herinde

Møgelhøj er en detroniseret kapitalist. Hidtil har hans eneste
opgave været at skabe indkomst og egenkapital til Brugsen.

Han er på vej ned i det detroniserede Danmark, og han tager
fat i det glatteste strå....

Møgelhøj og hans kamphaner, som jeg har haft utallige sværdslag
med, begraver hermed sig selv.

Møgelhøj...du har valgt at ride på den invalide, et-benede hest ..

Du er simpelthen for dum!

R.I.P !

Spang

Fra : Per Hagemann

Dato : 25-06-05 16:45

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> Men den nu 51-årige Møgelhøj skal måske stå for partiets officielle
> begravelse, når det ved næste valg viser sig, at det ikke lykkedes at
> skaffe underskrifter nok til opstilling?

Bjarne Møgelhøj er født 1944, cand.oecon 1970, så det får jeg til at være
over 60 år gammel.

Det er absolut muligt at finansiere en underskriftsindsamling med de
offentlige støttekroner, som foræres til partierne for hver stemme de har
høstet ved sidste valg.

Problemet er måske mere at hoveddrivkraften i indsamlingen af stillere til
CD inden sidste valg var modkandidaten til formandsposten, Ebbe Kalnæs. Hvis
han i skuffelse over ikke at blive formand nægter at samle underskrifter, så
må Møgelhøj eller en anden stå i spidsen for vælgererklæringsindsamlingen.

Politisk kan jeg ikke se at CD adskiller sig fra Radikale i det altafgørende
indvandringsspørgsmål, så de kan bare fiske nogle af deres stemmer ved at
overbyde i udlovningen af særfordele til de fremmede.

--
Sura 9:29 " Kæmp mod dem fra Skriftens folk, som ikke tror på Allah og ej
heller på den yderste dag, og som ikke holder det forbudt, som Allah og Hans

Fra : Per Rønne

Dato : 25-06-05 18:03

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Bjarne Møgelhøj er født 1944, cand.oecon 1970, så det får jeg til at være
> over 60 år gammel.

Politiken skriver altså 51, men det er da muligt at de har ment 61.

> Det er absolut muligt at finansiere en underskriftsindsamling med de
> offentlige støttekroner, som foræres til partierne for hver stemme de har
> høstet ved sidste valg.

Det lyder som om du mener at det er de penge partierne har, der gør det
muligt at indsamle underskrifterne? Det mener jeg ikke. Jeg ville da
heller aldrig stå som stiller for et parti jeg ikke ville stemme på, og
har i praksis kun stået som stiller for en liste til offentligt valg,
når jeg selv var medlem af partiet.

> [...]
> må Møgelhøj eller en anden stå i spidsen for vælgererklæringsindsamlingen.

Så meget kender jeg ikke til det nuværende CD.

> Politisk kan jeg ikke se at CD adskiller sig fra Radikale i det altafgørende
> indvandringsspørgsmål, så de kan bare fiske nogle af deres stemmer ved at
> overbyde i udlovningen af særfordele til de fremmede.

Og dermed trække nogle potentielle stemmer fra R?
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 27-06-05 12:19

> [...]
> heller aldrig stå som stiller for et parti jeg ikke ville stemme på, og
> har i praksis kun stået som stiller for en liste til offentligt valg,

Jeg har da tilbage i 80'erne været stiller for diverse venstrefløjspartier, selv
om jeg ikke kunne drømme om at stemme på dem. Det var i en periode, hvor mit
eget parti (Frp.) ikke behøvede vælgererklæringer.

I demokratiets navn bør alle have en chance for at komme til orde.

(Men hvad med grupperinger/partier, der har det som sit klare mål at afskaffe
demokratiet, bør de også nyde demokratiets rettigheder? - Det spørgsmål stiller
jeg ofte mig selv, og har endnu ikke fundet svar derpå)
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 27-06-05 12:41

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> [...]
> vælgererklæringer.
>
> I demokratiets navn bør alle have en chance for at komme til orde.

Jep, og når vi forlanger et vist antal underskrifter for at et parti kan
stille op, så er det at undgå for meget »snavs« i maskineriet; for mange
partier og for store stemmesedler. Jeg kunne aldrig selv drømme om
skrive under på sådan en liste, hvis jeg ikke ville stemme på et sådant
parti, og jeg har aldrig følt noget behov for at stemme på et parti, der
ikke allerede var repræsenteret på Christiansborg.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 26-06-05 22:39

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]
> begravelse, når det ved næste valg viser sig, at det ikke lykkedes at
> skaffe underskrifter nok til opstilling?

Han må jo brænde for sagen, den gode Møgelhøj. I hvertfald er det ikke
et karriereskridt. Mon ikke han ser det som en hobby, han har sikkert en
fed kapitalpension og behøver næppe at arbejde for føden.

Det skal nok lykkes for partiet at samle de krævede ca. 20.000
underskrifter der skal til. Når Rune Engelbrecht Larsen & Co kan, så kan
ikke være ret svært!

CD stiller sikkert op til endnu en gang øretæver ved næste valg. Om
partiet så nedlægger sig selv eller humper videre i nogle år derefter er
så et godt spørgsmål.