Fattigkort
Fra : Trunte

Dato : 21-06-05 19:21

http://www.dr.dk/nyheder/politik/article.jhtml?articleID=260178

Det lader heldigvis til at CEPOs forslag om fattigkort er en dødssejler.

Som om man fjernede fattigdom ved at give folk en tur i biffen.
Et fattigkort ville bare være med til at stigmatisere en i forvejen udsat
gruppe.

Kristian Jensens argument om, at muligheden for at få et fattigkort kan
gøre det mindre attraktivt, at arbejde er til gengæld grinagtigt.

Trunte

Fra : Jim

Dato : 21-06-05 20:15

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/nyheder/politik/article.jhtml?articleID=260178
>
> Det lader heldigvis til at CEPOs forslag om fattigkort er en
> dødssejler.

Uddrag af pressemeddelelse fra DF:
"Formanden for Folketingets socialudvalg, Dansk Folkepartis Pia
Kristensen, betegner den liberalistiske tænketank CEPOS´ forslag om et
fattigkort som usmageligt og advarer om, at det vil brændemærke fattige
og socialt belastede familier."

Læs hele meddelelsen her:
http://www.danskfolkeparti.dk/sw/frontend/newsletterpreview.asp?id=221&template_id=3&mbid=19123

J.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-06-05 23:47

Trunte wrote:
> [...]
>
> Som om man fjernede fattigdom ved at give folk en tur i biffen.
> Et fattigkort ville bare være med til at stigmatisere en i forvejen

Hvordan kan vi være det bekendt? Sådan at stigmatisere nogen af vore
ældre medborgere med et mimrekort. Det er en skandale!!

Og så ved de gamle ikke engang, at de er stigmatiseret af det. Forstå
det hvem der kan.

> Kristian Jensens argument om, at muligheden for at få et fattigkort
> kan gøre det mindre attraktivt, at arbejde er til gengæld grinagtigt.

Øv, jeg kan ikke se det morsomme.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-06-05 10:15

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
>
> Som om man fjernede fattigdom ved at give folk en tur i biffen.
> Et fattigkort ville bare være med til at stigmatisere en i forvejen udsat

Og vi skal heller ikke give nydanske unge gratis adgang til sportsklubber,
det stigmatiserer dem? De siger jo iøvrigt intet om at fjerne fattigdom, men
mange familier vægter egne cigaretter, eller egen sprut, højere end børnenes
spejdertur eller biograftur, lidt flere penge i overførselsindkomst ændrer
ikke på det, her ville billetter som specifikt gav gratis adgang kunne være
en god ting. Folk er ikke så mimoseagtige i vore dage, og man skammer sig da
heller ikke ved at stille op til fx Frelsens Hærs uddeling af jule-poser.
"Det perfekte, er det godes værste fjende", selvfølgelig skal alt, som ikke
gør samfundet til et paradisisk sted med ens indkomster, skydes ned
øjeblikkeligt.

Fra : Trunte

Dato : 22-06-05 19:27

> [...]
> det stigmatiserer dem? ...hvis du spørger mig, så nej selvfølgelig skal vi
ligesom der ikke er nogen der skal fordømmes pga af deres etnicitet, mener
jeg heller
ikke at nogen skal favoriseres pga etnicitet

> [...]
> det, her ville billetter som specifikt gav gratis adgang kunne være en god

så skal alle i en gruppe igen dkæres over en kam... folk på
overførselsindkomster
bruger penge på cigaretter og sprut fremfor egne børn....

> [...]
> perfekte, er det godes værste fjende", selvfølgelig skal alt, som ikke gør
> samfundet til et paradisisk sted med ens indkomster, skydes ned
Du er da en klaphat - jeg ved godt at nogle der ikke nødvendigvis har behov
der
scorer en julekurv - men jeg har gennem mit arbejde set rigtig mange
familier for
hvem en julekurv fra Børnenes Kontor reddede deres juleaften... og det til
trods at
forældrene ikke drak og røg pengene op... de havde bare ikke nogen.
Så hop lige ned af hesten.
Trunte

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-06-05 20:37

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ligesom der ikke er nogen der skal fordømmes pga af deres etnicitet, mener
> jeg heller ikke at nogen skal favoriseres pga etnicitet

Positiv særbehandling er ikke godt, det er jeg enig i, men der kan være
undtagelser.

> så skal alle i en gruppe igen dkæres over en kam... folk på
> overførselsindkomster bruger penge på cigaretter og sprut fremfor egne
> børn....

Alle? Jeg siger "mange", og det er et faktum at jo dårligere man har det
socialt, jo mere er man tilbøjelig til at ryge og drikke, - hvilket vel ikke
er så mærkeligt. Der er også mange tilfælde, hvor farmand hellere vil bygge
i hjemlandet, end at bruge penge på børnene, det er hvad jeg har set
beskrevet, - og det er vel heller ikke så mærkeligt.

> [...]
> mange familier for hvem en julekurv fra Børnenes Kontor reddede deres
> juleaften... og det til trods at forældrene ikke drak og røg pengene op...

Hvilken hest? Jeg siger jo ikke, at folk ikke har brug for pengene, jeg har
faktisk talt med utallige enlige mødre, da jeg arbejdede frivilligt i en
organisation, som uddelte penge til enlige mødre (og fædre). Hvorfor skulle
de ikke kunne få noget ud af fribilletter, det forstår jeg ikke?

Fra : Trunte

Dato : 22-06-05 21:16

> "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

(kliP)

> [...]
> en organisation, som uddelte penge til enlige mødre (og fædre). Hvorfor
> skulle de ikke kunne få noget ud af fribilletter, det forstår jeg ikke?

Fordi det ikke burde være muligt i et af verdens rigeste lande at vi har en
gruppe
for hvem en julekurv er nødvendig.
Trunte

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-06-05 00:49

Knud Larsen wrote:

> Positiv særbehandling er ikke godt, det er jeg enig i, men der kan
> være undtagelser.

"Positiv særbehandling er ikke godt"; men der kan være undtagelser (hvor
det er godt)?

Lad mig straks slå fast at "positiv særbehandling" er godt. For dem der
bliver den til del. F.eks. ens egne børn eller ens egen familie, som
bliver positivt særbehandlet i forhold til dem udenfor denne intime
kreds.

Kredsen kan udvides derudaf. Jeg behøver vist ikke sige mere.

Et andet aspekt ved "positiv særbehandling". Dets "naturlighed".

Det er naturligt at særbehandle sine børn positivt. Det er unaturligt at
gøre det modsatte.

Det er naturligt at særbehandle sin familie positivt. Det er unaturligt
at gøre det modsatte.

Kredsen kan udvides derudaf. Jeg behøver vist ikke sige mere.

Konklusion: Den nuværende venstreorienterede (kejtede) brug af "positiv
særbehandling" er unaturlig. Den er vederstyggelig. Som at fodre den
sultne fremmede med sine egne børn.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-05 06:24

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> Konklusion: Den nuværende venstreorienterede (kejtede) brug af "positiv
> særbehandling" er unaturlig. Den er vederstyggelig. Som at fodre den
> sultne fremmede med sine egne børn.

Gartneren udluger planter han selv har sået, så der bliver lys og luft nok
til de få gode - udtynding.
Hvis ulandsmødre, der er verdens værste mordere ved at føde hvad de ved der
ikke er mad til, åd de svage børn, frivilligt, skulle det ikke kritiseres.

Markedsfrihed er hvad gør Kina og Japan rige. De svækker ikke deres fattige,
men lader dem sejle i egen sø, og det er værdigt - modsat for medlidenhed
med svage der er vort alibi for at foragte dem, som vi påstår at hjælpe.

Muslimerne har gennemskuet vor selvhadende flinkeskolethed og bruger den til
at overtage vort land

CEPOS har med fattigkort-forslag gjort sig til grin for altid - der er kun
konservativisme og ingen liberalisme i dette poppede aristokrati-efterslæb.
Edison-kapitalisme gavner alle.
Selvfølgelig vil S-pampere og de beslægtede kommunale V-pampere elske at
uddele dobbelt fattigkort til venner og fratage det fra afvigere.

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-06-05 06:29

> Muslimerne har gennemskuet vor selvhadende flinkeskolethed og bruger den til
> at overtage vort land

Ja, sådan forholder det sig desværre.

Hvornår begynder halalhippierne at indse den ubehagelige sandhed?
--
NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-05 06:50

From: "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com>

> Ja, sådan forholder det sig desværre.
>
> Hvornår begynder halalhippierne at indse den ubehagelige sandhed?

Det er en uinteressant afledningsmanøvre at uddele særbehandlingskort til
fattige. Det er så fascistoidt som borgerløn.
"Magt er ret" består idag i at give gaver og udtrykke MEDLIDENHED dvs at
foragte og undertrykke.

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-06-05 07:51

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> Ja, sådan forholder det sig desværre.
>
> Hvornår begynder halalhippierne at indse den ubehagelige sandhed?

En stor konspiration? Jfr. "Islams vises protokoller"?

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-06-05 07:50

> [...]
>
> Konklusion: Den nuværende venstreorienterede (kejtede) brug af "positiv
> særbehandling" er unaturlig. Den er vederstyggelig. Som at fodre den

Så kan man kalde det "statslig positiv særbehandling af grupper af personer,
som ellers ikke falder ind under de områder hvor vi pga studier, sygdom,
alderdom, eller børnefamiliedom særbehandler"

Positiv særbehandling af den karakter skal helst undgås, men kan være
nødvendig i en overgangsperiode, som fx i USA, i de første år efter at sorte
overhovedet blev lukket ind i samfundet.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-06-05 09:59

Knud Larsen wrote:
> [...]

> personer, som ellers ikke falder ind under de områder hvor vi pga
> studier, sygdom, alderdom, eller børnefamiliedom særbehandler"

Det var ellers en lang titel.

Men forholder den sig til det naturlige i at sørge for sine nærmeste
først - og så ellers derudaf? Eller bygger den på et andet princip og i
givet fald hvilket?

> Positiv særbehandling af den karakter skal helst undgås, men kan være
> nødvendig i en overgangsperiode, som fx i USA, i de første år efter
> at sorte overhovedet blev lukket ind i samfundet.

Jeg kan ikke se det nødvendige. Nødvendigt for hvad? Og hvilken positiv
særbehandling blev de sorte i USA til dels, da man "lukkede dem ind i
samfundet"? Personligt husker jeg kun ét tilfælde af "positiv
særbehandling" af sorte ved den lejlighed. Nemlig at USA tog til Afrika,
rev en stat ud af kontinentet, døbte den Liberia og derefter søgte at
rekontinentalisere så mange negre som overhovedet muligt.

Fra : Frank

Dato : 22-06-05 12:54

Hej

> Som om man fjernede fattigdom ved at give folk en tur i biffen.

Der er vist ingen der har regnet med at en kort med adgang til f.eks. kunst
og kulturoplevelser kunne fjerne fattigdommen. Det kunne måske give folk der
er fattige adgang til nogle oplevelser de ellers ville have været uden.

> Et fattigkort ville bare være med til at stigmatisere en i forvejen udsat
> gruppe.

Det undre mig lidt, forskellige grupper får forskellig adgang til
rabatordninger ect.

Folkepensionister og folk på social pension skal f.eks. ikke betale fuld
pris for bybusserne. Studerende får også rabat her. De er vel også hvad man
kan kalde for udsatte grupper.

Du har rabatordninger i f.eks. Zoo og BonBonLand til pensionister og
kørestolbrugere.

DSB har deres 65-billetter ect.

Der er kort sagt en masse ordninger for hvad man vel uden at overdrive kan
kalde for specielle grupper og ingen er stigmatiseret af den grund.

--
Frank

Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo
I hate windsurfers, In a totally irrational way

Fra : Konrad

Dato : 24-06-05 11:00

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/nyheder/politik/article.jhtml?articleID=260178
>
> Det lader heldigvis til at CEPOs forslag om fattigkort er en dødssejler.

Jeg synes faktisk forslaget er forfriskende - pointen er jo ikke at
stigmatisere folk, men at gøre op med milimeterdemokratiet. CEPOS-folkene
evner bare ikke at formidle det "sexet" til medierne. Med et fattigkort
kunne man i højere grad koncentrere ressourcerne om de virkelig trængende, i
stedet for at skære over en bred kam, som man gør i dag, og det vil da alt
andet end lige skære noget af statens socialbudget.