Bush hjælper saudierne til demokrati
Fra : jodem

Dato : 21-06-05 11:35

Nu kommer der demokrati i Saudi Arabien!

Bush og Rice lægger pres på den saudiske kongefamilie, og når vi kender
deres vilje og beslutsomhed vedrørende demokrati i Mellemøsten, ved vi, at
det nok skal lykkes dem at befri de menige Saudier og sikkert også
Kuwaiterne, som hans far lovede demokrati under 1. golfkrig.

Om S.A. og Q8 skulle lukke for olien som modtræk, er uden betydning. Bush's
idealisme er helt sikkert urokkelig.

Fra : Konrad

Dato : 21-06-05 12:39

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> Nu kommer der demokrati i Saudi Arabien!
>
> Bush og Rice lægger pres på den saudiske kongefamilie,

Selvfølgelig - de er i færd med at udskibe de tropper i SA som vores gode
ven Osama ikke kan lide til fire baser i Irak...

> [...]
>Mellemøsten, ved vi, at det nok skal lykkes dem at befri de menige Saudier
>og sikkert også Kuwaiterne, som hans far lovede demokrati under 1.

"Befri"? Fra hvad? Husk lige lektien - det handler om at DEMOKRATISERE de
stakkels muslimer, ikke befri dem, pånær naturligvis dem, som ikke er
underlagt diktatorer på aftægt.

> Om S.A. og Q8 skulle lukke for olien som modtræk, er uden betydning.
> Bush's idealisme er helt sikkert urokkelig.

Hverken SA eller Q8 er i nærheden af muligheden for at kunne bruge samme
"våben" som i 1971. Jeg har læst et sted, at SA's gæld langt overstiger den
teoretiske værdi af deres teoretiske olie-reserver, i fald det lykkes at
pumpe hele molevitten op, og den, altså gælden, er helt konkret på mere end
10x nationalproduktet. DK er jo en tøsedreng ved siden af. Q8 - tja - i/du
ved vel nok hvad det handler om SA's gæld, og renterne heraf,
sidstnævnte er de som bekendt ikke glade for, er hidtil blevet
omstruktureret løbende ifa amerikanske fly, patriotmissiler osv, dvs en
slags byttehandel med to vindere - men nu er SA's strategiske betydning væk,
og dermed støtten. SA er et land på randen af total kollaps, og vor gode ven
Osama sidder i Mekka og regerer som en anden patriark. Ære være slutningen
på den kolde krig.

Fra : jodem

Dato : 21-06-05 13:13

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

SA er et land på randen af total kollaps, og vor gode ven
> Osama sidder i Mekka og regerer som en anden patriark. Ære være slutningen
> på den kolde krig.

Så kommer der altså demokrati, blot ikke lige med det samme i Mekka?

Men trods FN-protester skal koalitionen nok få det ordnet med smart bombning
af Kaaba'en. Når nu næsten ingen pilgrimme rammes, og Osama ikke kan passe
bedre på helligdommene, så skal I bare se ham miste gassen (og olien,
ligesom man kunne se det på Le Mans med den racer, der selvantændte).

Og så får vi også demokrati i Mekka!

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-05 17:28

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
> kan passe bedre på helligdommene, så skal I bare se ham miste gassen (og
> olien, ligesom man kunne se det på Le Mans med den racer, der

I følge foredragsholderne Sherin Khankan, Mona Sheikh, og Safia Aoude så var
der allerede et perfekt demokrati i mekka for 1400 år siden. Om de også
mener det stadig er levede ved jeg ikke. Men *hvis* de får islamismen
indført i sin ultimative form, SÅ er der igen lyksalighed og fulde
demokratiske rettigheder til alle mennesker, og endog også nogle få til
kvinder.

Kaabaen blev jo iøvrigt angrebet både af shia-muslimer, - som bortførte de
sten man tilbeder, og gemte dem i mange år, og af sunnimuslimer fra Saudi
Arabien, - de blev nedkæmpet af franske tropper, - som man nok husker?

Fra : jodem

Dato : 21-06-05 19:50

> [...]

> sten man tilbeder, og gemte dem i mange år, og af sunnimuslimer fra Saudi
> Arabien, - de blev nedkæmpet af franske tropper, - som man nok husker?

Øh, nej, altså

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-06-05 10:53

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Øh, nej, altså

Ikke? Sunniangrebet var i 1979. Militæret gik ind omkring moskeen i Mekka,
men uden nogen form for taktik blev de bare mejet ned, man måtte så bide i
det sure æble og lade nogle vantro franskmænd lede slaget, som så hurtigt
blev vundet.

Det er lidt længere siden shiaerne huggede stenen og gemte den i 22 år, -
hvorved den blev skadet, og nu er i flere stumper og stykker (år 920), så
jeg kan heller ikke huske den episode på TV

Fra : jodem

Dato : 22-06-05 11:14

> [...]
> hvorved den blev skadet, og nu er i flere stumper og stykker (år 920), så
> jeg kan heller ikke huske den episode på TV

Tak

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-06-05 13:10

jodem wrote:
> [...]
>
> Om S.A. og Q8 skulle lukke for olien som modtræk, er uden betydning.
> Bush's idealisme er helt sikkert urokkelig.

Hehe - Endnu et røgslør for de lettroende.

Ej, det er for nemt. Man kan fylde dem med løgn til op over begge ører,
og selv når løgnene afsløres en masse, så æder de lystigt videre af
propagandatruget.

Det er ligesom med de religiøse. Samtlige guder er forlængst afsløret
som det rene opspind; men milliarder tror gladeligt videre. Siger noget
om hvor mange tåber, der er på planeten. I sandhed, "den kloge narrer
den mindre kloge", og der er rigeligt med lavintilligente at tage røven
på.

Når selv en åbenlys dumpap og psykopatisk sprogspasser som Bush W. kan
bruges som mesterjakel til at bedrage bonderøvene, så er det _for_
fristende at score guldet og herske over dem ved bondefangeri.

Fra : Konrad

Dato : 21-06-05 13:37

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

(...)
> Det er ligesom med de religiøse. Samtlige guder er forlængst afsløret
> som det rene opspind; men milliarder tror gladeligt videre.

Den var for sej. Jeg håber ikke du tager anstød af, at jeg skambruger den
bemærkning i fremtiden???

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-05 17:37

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> (...)
>
> Den var for sej. Jeg håber ikke du tager anstød af, at jeg skambruger den
> bemærkning i fremtiden???

Desværre er de jo ikke afsløret, selv mennesker med en intelligens som er
langt større end fx min, tror stadig fuldt og fast på vrøvlehistorierne. Det
er til at græde over.

Man kunne med samme ret tro på Fedtmule som universets skaber, bortset fra
at millioner af mennesker ikke har ladet deres liv styre af, hvad denne
person har udtalt, sådan er vi skabt, og det er der ikke noget at gøre ved.

Der er gakker, og så er der gakkelakker, det er valget, vi som mennesker
har. Og også en verdenskendt anti-religiøs som Sartre var jo desværre i
kategorien "gakkelak", så det hjalp ikke noget, at han havde kastet
religionens tvang af sig, han fandt sig en ny, og jublede over "verdens
kærligste mand", Stalin.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-06-05 18:46

Knud Larsen wrote:
> [...]
> som er langt større end fx min, tror stadig fuldt og fast på
> vrøvlehistorierne. Det er til at græde over.

All right. Rimelig indvending.

Jeg trækker mine ord om lavintilligens og det at tro på de der
tegneserieguder tilbage. Man behøver ikke være dum, for at tro på dem.

Både kloge og ellers kritiske mennesker kan tages i at tro på dem.
Ligesom både kloge og ellers kritiske mennesker frivilligt kan kaste sig
ud i ødelæggende opiumsmisbrug. For nu at trække lidt på Marx's holdning
til religion.

Svaret er muligvis oxytocin.
http://www.ctv.ca/servlet/ArticleNews/story/CTVNews/1117652212442_35/?hub=World

Kloge og ellers kritiske mennesker, som tror på gud(er) er tros-junkier.
Inderst inde ved de godt, der er noget helt galt; men den der tegneserie
virker så lækkert på dem, at de vælger at droppe den kritiske sans og så
bare lade sig beruse i vrøvlet.

Det _er_ også hårdt altid at skulle sig kritisk an. Meget lettere at
læne sig tilbage og bare tro på det. Det hjælper nok også, hvis der er
et vist socialt pres for det.

Og det er da også lækrere at tro på, at man kommer i et eller andet
fantastisk superutopisk og evigt paradis, når man dør - og ikke bare
ender som ormeføde og glemsel.

> [...]
> bortset fra at millioner af mennesker ikke har ladet deres liv styre
> af, hvad denne person har udtalt, sådan er vi skabt, og det er der

Ikke give op. Måske er oxytocin eller et andet hormon svaret. Så kunne
vi måske medicinere ofrene ud af deres vildfarelse. Hvis de altså har
lyst til at forlade den ...

Fra : Ingolf

Dato : 21-06-05 19:04

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> om hvor mange tåber, der er på planeten. I sandhed, "den kloge narrer
> den mindre kloge", og der er rigeligt med lavintilligente at tage røven

Hvor tror du menneskeheden havde været idag uden religion? Vi kan sikkert
godt blive enige om at religion er noget møj, men det kræver stadig
oplevelsen af religion før man kan komme til det punkt. Netop fordi at der
findes flere religioner, er videnskab, mystik og egen tankekraft opstået.
Religion er stadig forklaringen når videnskaben spiller fallit.Altså min.
5.000 (4000 BC) år før vi åndsvage "vikinger!!", som vi er noget så stolte
af. Ja, jeg er eddermame også stolt over at min tip-tip-tip-tipoldefar var
en en morder i sin fritid, stjal og begik voldtægter i fremmede lande.

At kunne forestille sig noget, som for mange ikke umiddelbart kan
realiseres, kræver en vis form for fantasi, men det kræver også en vis form
for hjerne.. Hvem byggede Pyramiderne?

> Når selv en åbenlys dumpap og psykopatisk sprogspasser som Bush W. kan
> bruges som mesterjakel til at bedrage bonderøvene, så er det _for_
> fristende at score guldet og herske over dem ved bondefangeri.

USA er i sin teenager periode. Det er et land skabt af alle os andre, og
landet er kun nået til trodsalderen, og det er her det burde blive sat på
plads, hvis vi vel og mærke havde politikere med nosser, og ikke hænderne i
lommerne på Amerikanerne. Det er så igen vi er ovre i religion..du ved..
selv guderne gi'r op for dumskaben!

,..men lad os ikke lede ind i fristelse, og blive ligesom GB.
Jeg har opgivet USA. Jeg troede på det engang. Nu ved jeg hvor det bærer
hen, desværre!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-06-05 19:39

Ingolf wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvor tror du menneskeheden havde været idag uden religion?

Jeg vil tro - langt længere end vi er i dag.

> Vi kan
> sikkert godt blive enige om at religion er noget møj, men det kræver
> stadig oplevelsen af religion før man kan komme til det punkt.

Ikke forstået. Eller rettere det giver sig selv, at man skal kende til
religion, for at blive enige om, at det er noget møj; men det nok ikke
det, du mener.

> Netop
> fordi at der findes flere religioner, er videnskab, mystik og egen
> tankekraft opstået.

Helt uenig. Religion er vel noget af det, der mest fordrer fravær af
egen tankekraft. Dogmer osv.

> Religion er stadig forklaringen når videnskaben
> spiller fallit.

Du mener "forklaringen" for mennesker, der har mistet tilliden til
videnskab?

> [...]
> stolte af. Ja, jeg er eddermame også stolt over at min
> tip-tip-tip-tipoldefar var en en morder i sin fritid, stjal og begik

Jeg tror, du må have læst en tand for ukritisk i udenlandske
klosterberetninger om vikingerne.

> At kunne forestille sig noget, som for mange ikke umiddelbart kan
> realiseres, kræver en vis form for fantasi, men det kræver også en
> vis form for hjerne.. Hvem byggede Pyramiderne?

Aner det ikke. Hvem byggede f.eks. Sfinxen og hvornår og hvorfor? Det
vil jeg egentligt gerne have svarene på. Ægyptologi er fascinerende.

> [...]
> sat på plads, hvis vi vel og mærke havde politikere med nosser, og
> ikke hænderne i lommerne på Amerikanerne.

USA's røverbaroner er ikke ene om at lave numre. Der deltager masser af
personager fra oldgamle nationer. USA er bare den stærkeste militærmagt,
så deres skiderikkers numre har det med at udvikle sig langt mere
brutalt end andre landes skiderikker.

> [...]
>
> ,..men lad os ikke lede ind i fristelse, og blive ligesom GB.
> Jeg har opgivet USA. Jeg troede på det engang. Nu ved jeg hvor det

USA's skiderikker får røvfuld - ligesom alle de andre, som troede, de
skulle "rule the world". Desværre når de at koste millioner af mennesker
livet, før deres feberdrømme løber endeligt ud i sandet.

Fra : Ingolf

Dato : 21-06-05 22:38

> Jeg vil tro - langt længere end vi er i dag.

Måske. Men uden en forestillingsevne, kunne vi aldrig forestille os noget
som helst som stadig ikke var/er bygget. Prøv at tænke din egen
forestillingsevne væk.. det er faktisk umuligt idag.

> Ikke forstået. Eller rettere det giver sig selv, at man skal kende til
> religion, for at blive enige om, at det er noget møj; men det nok ikke
> det, du mener.

Faktisk jo. Du er nødt til at klemme det igennem et par tusind års
menneskehistorie, før mennesker egenlig fatter hvad budskabet egentligt er.
Bare tag Martin Luther King!

> Helt uenig. Religion er vel noget af det, der mest fordrer fravær af
> egen tankekraft. Dogmer osv.

Der har du nok ret. Men det er jo også hvis man ikke har fattet budskabet,
som så mange præster jo netop ikke har! Et er at være lært, noget andet er
hvis man har fattet hvad man har lært.

> Du mener "forklaringen" for mennesker, der har mistet tilliden til
> videnskab?

Nej. Forklar hvad er et sort hul! Det er åbenbart djævlen! Og husk nu at
djævlen bor i undergrunden! Så derfor.. grav ikke i jorden! Glem alt om
ærkæologi?

> Jeg tror, du må have læst en tand for ukritisk i udenlandske
> klosterberetninger om vikingerne.

Jeg er s'føfi stolt over at vikinger lavede både med sejl. Men det er altså
stadig 'gammeldaws' når du tænker på at Egypterne også kunne sejle.. omkring
4000-???? BC. At vikingerne så gjorde det for at stjæje og slå ihjel, er
noget vi nok skal glemme. Og ja, her har vi religion til hjælp. '

Hvad hed Dannebrog, vores flag, i gamle dage?

> Aner det ikke. Hvem byggede f.eks. Sfinxen og hvornår og hvorfor? Det
> vil jeg egentligt gerne have svarene på. Ægyptologi er fascinerende.

Prøv at læs om mesopotamien. Der er faktisk en god forklaring. Kræver dog et
åbent sind! Glem alt om Einstein og Newton! Sådan nogle gættespassere!

> [...]
> skulle "rule the world". Desværre når de at koste millioner af mennesker
> livet, før deres feberdrømme løber endeligt ud i sandet.

Ja desværre. USA's magt ER begrænset. Og det bli'r nok der den sidste
verdenskrig finder sted, hvis ikke de tager sig sammen!

_
Og husk nu! Der findes kun en konstant i universet.. Lysets hastighed!
ROFLMAO!

Fra : jodem

Dato : 21-06-05 20:18

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> realiseres, kræver en vis form for fantasi, men det kræver også en vis
> form for hjerne.. Hvem byggede Pyramiderne?

Hvem byggede Pyranæerne?

Fra : Martin Kristensen

Dato : 22-06-05 08:42

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Samtlige guder er forlængst afsløret
> som det rene opspind; men milliarder tror gladeligt videre.

Hvad er det for nogen afsløringer? Har du et link?

Fra : Allan Riise

Dato : 22-06-05 08:49

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvad er det for nogen afsløringer? Har du et link?

Hvilken som helst naturvidenskablig artikel, som jo straks hamrer en pind
igennem disse absurde religiøse forestillinger.

--
Allan Riise

Fra : Martin Kristensen

Dato : 22-06-05 14:54

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Hvilken som helst naturvidenskablig artikel, som jo straks hamrer en pind
> igennem disse absurde religiøse forestillinger.

Der er da ellers mange videnskabsfolk, der er religiøse på forskellig vis.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-06-05 13:19

Martin Kristensen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvad er det for nogen afsløringer? Har du et link?

Her er et link:
http://www.atheists.org/

Hvis der skulle være en eneste gud, som du mener ikke er afsløret som
det rene opspind, hører jeg gerne om det.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 22-06-05 14:52

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvis der skulle være en eneste gud, som du mener ikke er afsløret som
> det rene opspind, hører jeg gerne om det.

Det er der da ingen guder der er. Der er heller ingen guder, hvis eksistens
er bevist. Det er ligesom med rumvæsner, der er ingen beviser hverken for
eller imod, og derfor kan man ikke konkludere om de eksisterer ud fra en
videnskabelig synsvinkel. "Absence of evidence is not evidence of absence."

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-06-05 16:00

Martin Kristensen wrote:

> Det er der da ingen guder der er.

Jo. Når beskrivelse (beskrivelse af gerninger osv.) af en gud bliver
bevist falsk, så er gud(en) opspind, hvor opspind er noget falsk, som
mennesker har fundet på.

Hertil kunne du indvende, at bare fordi beskrivelserne er opspind,
behøverne gud(er) ikke være opspind.

Men - de eneste gud(er), vi mennesker kan forholde os til, er dem, vi
har beskrivelser af. Og lad os bare uden videre analyse være enige om,
at guder, som ingen mennesker "kender" (har beskrivelse af), er
uinteressante for denne diskussion.

> Der er heller ingen guder, hvis
> eksistens er bevist. Det er ligesom med rumvæsner, der er ingen
> beviser hverken for eller imod,

Jo. Der er ca. de første 8 milliarder beviser for rumvæsener. Og her
medtager jeg kun dem, som regnes for intelligensvæsner.

> og derfor kan man ikke konkludere om
> de eksisterer ud fra en videnskabelig synsvinkel. "Absence of
> evidence is not evidence of absence."

Korrekt. Men jeg taler om beskrivelserne. Uden dem - ingen gud(er).

Giv mig en gud, og jeg (og Google) skal lynhurtigt give dig en
gennemhulning af gudens beskrivelse og vise den som det rene opspind.

Hvis der er en gud, som du tror på, så brug den som eksempel.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 23-06-05 08:10

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvis der er en gud, som du tror på, så brug den som eksempel.

Nu er jeg ikke specielt troende, men engang imellem får man da følelsen af
at der en mening med det hele, en højere magt der står bag alt.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-06-05 10:01

Martin Kristensen wrote:
> [...]
>
> Nu er jeg ikke specielt troende, men engang imellem får man da
> følelsen af at der en mening med det hele, en højere magt der står

Jeg mener, det var ham, George Orwell kaldte Storebror.