Indvandrere er ukvalificerede til forsvare~
Fra : Torben Østrup

Dato : 21-06-05 09:51

Fra artiklen:

"28 procent af alle indvandrere og efterkommere dumper intelligensprøven på
session i forsvaret, ...

Det tilsvarende tal for danske unge kun 7 procent."

Det er IKKE kun på det ufaglærte område mange indvandrere IKKE kan bruges
til noget. De kan heller IKKE bruges til noget i det danske forsvar idet 4
gange så mange af dem dumper til den skriflige prøve i forhold til
tilsvarende danske unge.

Så spørgsmålet MÅ derfor stilles samt være:

HVAD kan vi i det hele taget bruge dem til andet end at de giver (omsonst)
arbejde til en masse socialrådgivere samt integrationsmedarbejdere.

Men som tallene fra sessionerne viser er der stadigvæk for mange af dem både
i 2, 3 og 4 generation vi desværre stadigvæk IKKE kan bruge til noget som
helst.

Artikel:

Flere indvandrere for uintelligente til forsvaret
Langt flere indvandrere end danskere dumper intelligensprøven på session.
Årsagen kan være, at indvandrerne mangler motivation - eller at de
understimuleres som børn, mener chefpsykolog.

Mens 28 procent af alle indvandrere og efterkommere dumper intelligensprøven
på session i forsvaret, er det tilsvarende tal for danske unge kun syv
procent.

Det viser en rapport baseret på 22.646 sessionsresultater, som
Forsvarsakademiet har lavet.

Manglende motivation
Ifølge TV-avisen fastslår rapporten, at de sproglige problemer ikke alene
kan forklare den store forskel i sessionens skriftlige prøve.

Årsagen kan være manglende motivation, og at de unge har forældre, som kom
til Danmark uden uddannelse fra hjemlandet.

Understimulerede
Forsvarsakademiets chefpsykolog, Stig Meincke, siger til TV-avisen, at en
væsentlig forklaring kan være, at indvandrerbørn bliver understimuleret i
hjemmet og ikke får udfordringer i børnehave og fritidshjem som danske børn.

»De bliver ikke stimuleret på samme måde, som danske børn gør. Man skal jo
stimuleres for at udvikle en begavelse, og det er ikke let, hvis man er
meget alene og ikke er i samspil med andre mennesker«, siger Stig Meinck til
TV-avisen.

Talmaterialet er indsamlet i perioden fra september 2003 til juni 2004, og
omfatter 21.167 danske unge og 1479 unge med indvandrerbaggrund. Men hvor
der stort set er overensstemmelse mellem indvandrere og danske unge, når det
gælder de fysiske prøver, så falder indvandrerne klart igennem i den
skriftlige del.
Artikel : www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=383825

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Maz Spork

Dato : 21-06-05 09:56

Torben Østrup wrote:
> Fra artiklen:
>
> "28 procent af alle indvandrere og efterkommere dumper
> intelligensprøven på session i forsvaret, ...
>
> Det tilsvarende tal for danske unge kun 7 procent."

Det må være DF-vælgere. De har jo 14 procent tilslutning. De andre 7% er
kvinderne :P

Fra : TS

Dato : 21-06-05 11:24

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Det må være DF-vælgere. De har jo 14 procent tilslutning. De andre 7% er
> kvinderne :P

Ja det er yderst uintelligent at ønske stop for indvandringen af
uintelligente indvandrer og flere samfundsproblemer

Fra : Maz Spork

Dato : 21-06-05 12:26

TS wrote:
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Ja det er yderst uintelligent at ønske stop for indvandringen af
> uintelligente indvandrer og flere samfundsproblemer

hvordan kan man stoppe noget der har været stoppet i 30 år? på nær
familiesammenføringer og flygtninge har vi mig bekendt ikke haft invandring
per se. man må kalde en spade for en spade.

Fra : Konrad

Dato : 21-06-05 12:28

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan kan man stoppe noget der har været stoppet i 30 år? på nær
> familiesammenføringer og flygtninge har vi mig bekendt ikke haft
> invandring
> per se. man må kalde en spade for en spade.

Nej - 30.000 om året er jo intet...

Fra : morten sorensen

Dato : 21-06-05 12:29

Maz Spork wrote:

> hvordan kan man stoppe noget der har været stoppet i 30 år? på nær
> familiesammenføringer og flygtninge har vi mig bekendt ikke haft invandring
> per se. man må kalde en spade for en spade.

Det er da også en betragtelg indvandring - endda af en slags man ikke
selv har chancen for at styre. Man har blot accepteret dannelsen af et
nyt proletariat.

Flygtning er så reelt osse indvandrere, da der ikke er politisk vilje
til hjemsendelse.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 21-06-05 12:42

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen

> hvordan kan man stoppe noget der har været stoppet i 30 år? på nær
> familiesammenføringer og flygtninge har vi mig bekendt ikke haft
> invandring per se. man må kalde en spade for en spade.

På nær "familiesammenføringer".... Der er åbenbart ingen grænser for din
dumhed.

GB

Fra : Maz Spork

Dato : 21-06-05 13:55

G B wrote:
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen

> På nær "familiesammenføringer".... Der er åbenbart ingen grænser for
> din dumhed.

Så vis mig tallene

Fra : G B

Dato : 21-06-05 16:40

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen news:42b80e16$0$18636
$14726298@news.sunsite.dk:

> Så vis mig tallene

Gu vil jeg da ej lave dine lektier for dig. Ikke en gang selv om du
tilsyneladende er for dum til det.

GB

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-05 17:48

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Så vis mig tallene

Er du som den eneste, ikke klar over at det hovedsagelig er sammenføringer
der har drevet indvandringen de sidste mange år - siden 1983?

Der er jo tonsvis af tal fra flere ministerier, fra Rockwoolfonden og fra
Mellemfolkeligt Samvirke, - hvordan kan du diskutere emnet uden at vide
noget som helst?

Fra : Maz Spork

Dato : 22-06-05 09:30

Knud Larsen wrote:
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Er du som den eneste, ikke klar over at det hovedsagelig er
> sammenføringer der har drevet indvandringen de sidste mange år -
> siden 1983?

jo da.

men så må man sige, at man ikke vil have familiesammenføringer eller modtage
flygtninge. man må ikke dække det ind under invandring.

det handler bare om at tone rent flag.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-06-05 10:23

> [...]
> modtage
> flygtninge. man må ikke dække det ind under invandring.

Og hvem gør ikke det? Man taler jo kun om familiesammenføringer og lidt om
asyl-søgere. Det er familiesammenføringerne i alle vestlige lande, som
driver kædeindvandringen, som vil forøges og forøges, fordi selv 3.
generation stadig henter ægtefælle hjemme i landsbyen, - i fx Norge for 75%s
vedkommende, og samme i UK.

Fra : Torben Østrup

Dato : 21-06-05 12:50

> [...]
> familiesammenføringer og flygtninge har vi mig bekendt ikke haft
> invandring
> per se. man må kalde en spade for en spade.

Ja og en torsk for en torsk.

Stop for indvandring i 30 år hehe - ja officielt uofficielt har sluserne
stået vidtåbne for ALLE (og dermed Allah) uanset baggrund.

Det benøver man bare gå en tur på gaden overalt i landet for at få
bekræftet.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : G B

Dato : 21-06-05 16:41

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i meddelelsen news:42b7fed5$0$221
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det behøver man bare gå en tur på gaden overalt i landet for at få
> bekræftet.

Det er Maz Spork for dum til, eller også bor han et sted hvor der ingen
muhamedanere er.

GB

Fra : Bo Nielsen

Dato : 21-06-05 16:56

> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det er Maz Spork for dum til, eller også bor han et sted hvor der ingen
> [...]

Hvem fa'en er ham Mas Stork ? Er det endnu en grænseoverløber, som er
stukket af fra sin gedeflok, i håb om at få sin store perkertud ned i den
Danske pengekasse..

Boni

Fra : G B

Dato : 21-06-05 19:11

"Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i meddelelsen news:42b83912$0$18637
$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvem fa'en er ham Mas Stork ? Er det endnu en grænseoverløber, som er
> stukket af fra sin gedeflok, i håb om at få sin store perkertud ned i den
> Danske pengekasse..

Nej, han er jødisk halal-hippie.

GB

Fra : Bo Nielsen

Dato : 21-06-05 20:02

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Nååh, ja så forstår jeg bedre, at han ikke aner hvad han snakker om.

Boni

Fra : Maz Spork

Dato : 23-06-05 14:35

G B wrote:
> "Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:42b7fed5$0$221 $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det er Maz Spork for dum til, eller også bor han et sted hvor der
> ingen muhamedanere er.

Hvor dum er man, hvis man ikke kan gaa paa gaden (jeg bor midt paa
noerrebro)? Det gad jeg godt vide. Eller skal jeg forstaa kommentaren
saadan, at man er dum, hvis man gaar en tur paa gaden fordi man er bange for
at blive overfaldet? Det kunne jo forklare en del...

Under alle omstaendigheder er det ikke en saglig debatform, saa farvel til
denne traad herfra.

-- maz

Fra : Malene P

Dato : 21-06-05 10:26

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> gælder de fysiske prøver, så falder indvandrerne klart igennem i den

Det må på en eller anden måde kunne lade sig gøre at give racistiske
danskere, "tonen i debatten" eller helst Pia Kjærsgaard skylden.

Malene P

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 21-06-05 13:57

Malene P wrote:

> [...]
>
> Det må på en eller anden måde kunne lade sig gøre at give racistiske
> danskere, "tonen i debatten" eller helst Pia Kjærsgaard skylden.

Det er nok Pia Kjærsgaard som de ikke vil forsvare.
Og derfor giver de ikke at løse opgaverne.

Fra : Trunte

Dato : 21-06-05 23:49

> [...]
> der stort set er overensstemmelse mellem indvandrere og danske unge, når
> det gælder de fysiske prøver, så falder indvandrerne klart igennem i den

I følge tekst tv s 113
I følge hjerneforskere er det umuligt at bruge forsvarets IQ tests til
at konkludere at indvandrerbørn er mindre begavede end danske børn.
Trunte

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-06-05 07:15

> I følge tekst tv s 113
> I følge hjerneforskere er det umuligt at bruge forsvarets IQ tests til
> at konkludere at indvandrerbørn er mindre begavede end danske børn.
> Trunte

Lad os lige komme på banen med et par oplysninger om MetroXpress´
eksperter...:

Den ene (Thomas Raab) er uddannet magisterkonferens i
"litteraturvidenskab" - men han interesserer sig rigtigt nok for hjernens
funktioner. Jeg ved ikke, om det normalt kvalificerer til titlen
"hjerneforsker".

Kjeld Fredens er læge og var "hjerneforsker" i 70´erne og 80´erne ved Århus
Universitet. Han var senere med til at introducere Howard Gardners
intelligensbegreber i Danmark. (Sproglig intelligens, logisk-matematisk
intelligens, musisk intelligens, social intelligens, rumlig intelligens etc.
etc.)

Howard Gardners intelligensbegreber er ifølge Kjeld Fredens selv meget
adopteret af pædagoger og lærere. Kjeld Fredens og Thomas Raab mener, at man
burde intelligensteste på en anden måde end kun for at finde den rent
"kognitive intelligens/logiske intelligens".

Den gennemgående logik i TV-Avisen indslag er - som jég ser det, at logisk
intelligens (som Forsvaret tester) er den form for intelligens, der for
alvor har betydning for, om man fungerer godt i et videnssamfund som det
danske.

Med andre ord - hvis man har en lav IQ, så har man det alt andet lige
sværere, end hvis man har en høj IQ.

/Jan W Nielsen

Fra : Trunte

Dato : 22-06-05 20:13

> [...]
> "litteraturvidenskab" - men han interesserer sig rigtigt nok for hjernens
> funktioner. Jeg ved ikke, om det normalt kvalificerer til titlen

Meget muligt - men han gennem de sidste brugt mere tid på hjerneforskning
og kognitionsvidenskab bl.a. sammen med Peter Lund Madsen

> [...]
> intelligensbegreber i Danmark. (Sproglig intelligens, logisk-matematisk
> intelligens, musisk intelligens, social intelligens, rumlig intelligens

Det er korrekt at Kjeld Fredens var med til at introducere Howard Gardner -
men ikke destomindre er hans uddannelse stadig inden for neurovidenskab og
har forsket i dette i mange ved Århus Universitet.

> [...]
> intelligens (som Forsvaret tester) er den form for intelligens, der for
> alvor har betydning for, om man fungerer godt i et videnssamfund som det
Ja og den gennemgående logik hos Raab og Fredens er at intelligens ikke er
global og det er derfor ikke muligt dømme indvandrebørns begavelse udfra
deres
fædres tests lavet efter danske forhold.
Trunte

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-06-05 21:53

> Meget muligt - men han gennem de sidste brugt mere tid på hjerneforskning
> og kognitionsvidenskab bl.a. sammen med Peter Lund Madsen

Kan du nævne mig een eneste videnskablig artikel (optaget i videnskabligt
tidsskrift), der er publiseret den denne ekspert i litteratur..??

> [...]
> men ikke destomindre er hans uddannelse stadig inden for neurovidenskab og
> har forsket i dette i mange ved Århus Universitet.

At man indtil for 15 år siden har forsket i nerver (neuro) og hjerne,
medfører altså ikke nødvendigvis, at man er ekspert i intelligens. Reelt har
Danmark kun 2-3 folk, der for alvor ved noget om intelligens.

> Ja og den gennemgående logik hos Raab og Fredens er at intelligens ikke er
> global og det er derfor ikke muligt dømme indvandrebørns begavelse udfra
> deres fædres tests lavet efter danske forhold.

Vi kan kalde det hvad vi har lyst til - men den kognitive færdighed, der af
blandt andet Forsvaret kaldes intelligens, er nødvendig for at gøre en god
figur i det samfund, som vi har i Danmark.

Derfor ER det relevant at tale om, hvor gode en gruppe i samfundet er til
netop denne disciplin.

For min skyld kan vi kalde det hvad som helst - men nu ér der engang et navn
for det.

Hvis nogle har lyst til at indføre nye ting under navnet intelligens så fint
med mig - så kalder vi bare det andet logisk intelligens.

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 23-06-05 09:44

Trunte wrote:

> I følge hjerneforskere er det umuligt at bruge forsvarets IQ tests til
> at konkludere at indvandrerbørn er mindre begavede end danske børn.
> Trunte

Nå er det ellers en åhusjansk forsker som mener at mænd er bedre begavet
en kvinder, og hvide er bedre begavet end negre.

Fra : Croc®

Dato : 23-06-05 12:01

On Thu, 23 Jun 2005 10:43:36 +0200, Peter Ole Kvint
<haabet2003@yahoo.dk> wrote:

>Nå er det ellers en åhusjansk forsker som mener at mænd er bedre begavet
>en kvinder, og hvide er bedre begavet end negre.

Mænd er bedre begavet på nogle områder. Stik en fra hver køn et kort,
og mål tiden indtil de kommer til målet.

Regards Croc®

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-06-05 12:25

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Mænd er bedre begavet på nogle områder. Stik en fra hver køn et kort,
> og mål tiden indtil de kommer til målet.

Den pågældende forsker der tales om her, skulle vel aldrig være Helmuth
Nyborg? Han er fortaler for the Bell Curve, som er et pseudovidenskabeligt
bidrag til tingenes tilstand inden for intelligensforskningen - og er i
øvrigt betalt af organisationer som KKK og andre fremmedhadende ditto. Den
er blevet hudflettet som noget videnskabeligt makværk både af statistikere
og andre forskere, så det kan man ikke tage alvorlligt.

--
ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 23-06-05 15:16

Arne H. Wilstrup <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

> "Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Den pågældende forsker der tales om her, skulle vel aldrig være Helmuth
> Nyborg?

Fysikolog og professor, mag.art. i psykologi ved Århus Universitet, hvor
han om godt halvandet år {7. januar} skal gå på pension. Der fylder han
nemlig 70 år.

> Han er fortaler for the Bell Curve, som er et pseudovidenskabeligt
> bidrag til tingenes tilstand inden for intelligensforskningen

Jeg har med vilje aldrig sat mig ind i the Bell Curve, men har dog altid
spiddet spiddet humanister og samfundsfagsfolk der begynder at
argumentere /politisk/ mod bogen, hvis indhold i alt væsentligt er at:

Intelligensen er normalfordelt i en population. Klokkeformet.

Resultatet af den undersøgelse der danner basis for den cirka 800 sider
lange Bell Curve var at forskellige populationer havde klokke-formede,
»Bell curved«, fordelinger, der var forskudt i forhold til hinanden.
Østasiater i USA lå højst, længst til højre, derefter jøder, så folk af
europæisk oprindelse og derefter amerikanske sorte, der i realiteten er
mulatter. En kontrolundersøgelse af sorte afrikanere viste at de lå
endnu længere til venstre end de amerikanske »sorte«. Og for så at kunne
drage reelle konklusioner, så må man være rimeligt sikre på at man ikke
blot kommer til at måle /fænotypiske/ IQer, men også er rimeligt sikre
på at de afspejler de genetiske anlæg, som danner baggrunden for
intelligensen. Miljøpåvirkninger spiller jo også en rolle.

Men når det er sagt, så ville det på ingen måde være mærkeligt, hvis
forskellige populationer, udsat for forskelligt selektivt pres,
udviklede forskellig placering af den klokkeformede kurve. Og
naturligvis de gener, der koder for intelligens, også udsat for et
selektivt pres, gennem de millioner af år vi er udviklet under. At sige
andet ville stride mod moderne biologi, og være en afvisning af Darwin.

Min gamle professor fra universitetet, som jeg skrev speciale under, er
i øvrigt overbevist om sandfærdigheden i The Bell Curve. Professor,
dr.scient. - men altså ikke i biologi, snarere i anvendt matematik.
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-06-05 17:02

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
v> Min gamle professor fra universitetet, som jeg skrev speciale under, er
> i øvrigt overbevist om sandfærdigheden i The Bell Curve. Professor,
> dr.scient. - men altså ikke i biologi, snarere i anvendt matematik.

hvis det er tilfælldet så må han være idiot - the bell curve er blevet
sablet ned af alle betydelige videnskabsfolk verden over. Chr. har fx
tidligere leveret en sønderlemmende kritik af den måde statistikken er
blevet anvendt på og andre har kritiseret både bidragsyderne til den
såkaldte forskning (KKK, fx) og også det materiale, der lå til grund for
"forskningen" - og de to herrer, der skrev bogen har i flere tilfælde måtte
trække i land.

Hvis din gamle professor altså blot har troet på at der er tale om en
sandfærdig fremstilling, og han endda er professor i matematik, så må jeg
tilstå at han må have fået et anfald af jord i hovedet - det må være
særdeles nemt for en forsker på det niveau at tilbagevise denne
uvederhæftige fremstilling, hvor selv de mest almindelige statitstiske
beregnningsmetoder er blevet tilsidesat med det ene formål at nedgøre en
bestemt "race", her negere og andre "inferiøre" -

lad mig her tage et par kommentarer om the Bell Curve:

"Siden offentliggørelsen af bogen, som i alt har solgt over en halv million
eksemplarer, har forskerne haft mulighed for at re-analysere data fra bogen.
Resultatet er ikke overraskende at mange af bogens hovedkonklusioner ganske
enkelt ikke holder vand.
Herrnstein og Murray foreslog for eksempel at intelligens er mindst 60%
medfødt og formodentlig snarere 80%. En lang række forskere har vist at
dette tal er alt for højt og formodentlig snarere ligger på omkring
halvdelen - og måske lavere end det. Resten bliver bestemt af miljøet og
dermed af kendte størrelser som næring og skolegang.

Bogens racistiske udtalelser om forskellige etniske grupper mentale evner
har også vist sig at være uden hold i selv egne data og kan derfor blankt
afvises. Andre undersøgelser har vist at sorte børn opdraget i hvide hjem,
opnår dramatisk bedre resultater i IQ test (hvilket måske i sig selv siger
en del om IQ test).

Alt i alt er det bedste man kan sige om The Bell Curve at den har bidraget
til at starte en debat om betydningen af intelligens for samfundets
indretning. Man har måtte sande at IQ-test alene ikke er en ufejlbarlig
metode til at indrette et samfund."

http://www.kringelbach.dk/Inf_HvadMaalerIQ.html

eller:

Sorte er dummere end hvide, erklærer professor i psykologi, Helmuth Nyborg
med henvisning til en af tidens absolut mest pseudovidenskabelige
undersøgelser.

Hvert år afholder professor Helmuth Nyborg forelæsninger i
udviklingspsykologi på Århus Universitet, og benytter her sin faglige
autoritet til at promovere en chauvinistisk race-lære, der næsten er endnu
mere skræmmende, end den er absurd.

De foretrukne indgangssalmer til Nyborgs taler er gerne, »undersøgelser
viser, at .« eller »data afslører, at .,« hvorefter den videnskabelige
stemning understreges af en seriøs erklæring om, at sorte er klart dummere
end hvide, og at »puertoricanere er de absolut dummeste af alle folk i
verden« .

Nu kan enhver jo hævde, hvad han hævde vil, men når det sker med et
professorats myndighed og i en videnskabelig indpakning fra 1996, som er
lige så pseudovidenskabelig, som den er uakademisk og intolerant, er der
grund til at spørge sig selv, om der måske er forandret så forfærdelig meget
siden 1896?

Nyborgs Bibel er R. J. Herrnstein og C. Murrays The Bell Curve fra 1994, som
han ikke tøver med at kalde »det bedste, der nogen sinde er lavet inden for
intelligens-forskningen!«, og han citerer med forkærlighed
dens »veldokumenterede forskningsresultater«.

Således skulle f.eks. den gennemsnitlige IK for amerikanske hvide være 104,
mens den for sorte blot er 70 (en IK på 50-70 svarer til den psykologiske
kategori debil).

Problemet med sådanne undersøgelser er naturligvis, bortset fra det komplet
absurde i nogen absolut intelligens-vurdering, at de altid er lavet med et
specifikt formål for øje, og at selve undersøgelsesmaterialet under alle
omstændigheder skal underkastes én eller anden form for behandling. Her kan
man ofte diskutere afgørende detaljer og stille spørgsmålstegn ved, hvorvidt
et sådant formål og en sådan behandling lever op til de nødvendige
videnskablige kriterier om optimal uforudindtagethed, og hvorvidt der i
øvrigt er taget behørigt hensyn til de implicitter, som undersøgelsens
resultater er indsamlet på baggrund af.

Det foruroligende er altså ikke, at en underviser indimellem og med visse
forbehold anvender materiale, som ikke er helt så entydigt endda, det
foruroligende er, at Nyborg ganske ukritisk refererer til materiale, der ud
fra videnskabelige kriterier, som stort set alle andre forskere er enige om,
er totalt og utvetydigt ubrugelige.

The Bell Curve er ikke blot afvist som »an ill-concealed racist manifesto«,
men dens erklærede »videnskabelige« grundlag er for længst blevet gendrevet
og demonteret af et utal af anerkendte forskere både i og uden for USA!

Alligevel kan Nyborg uanfægtet fortsætte sin kampagne for dette, »det
bedste, der nogen sinde er lavet inden for intelligens-forskningen« over for
unge studerende, som måske nok bliver både chokerede og forargede, men ikke
har megen chance for at bevæbne sig med den veldokumenterede kritik.

Men det, der er det mest horrible ved professorens undervisning
og »dokumentation«, The Bell Curve, er måske i virkeligheden ikke, at den
kun er et pseudovidenskabeligt dække over hans egen private holdninger om
det hvide overmenneske - der naturligvis er en mand - men at han af sine
kolleger får lov til at undervise aldeles uimodsagt!

Den hyppige, men stille afstandtagen til professoren, når han ikke selv er
til stede, er blot en yderligere legitimering af den generelle intolerance,
idet den almindelige chauvinist nu ikke kan klandres, fordi han med ryggen
fri kan pege på det store dyr i åbenbaringen, professor Nyborg - enhver kan
vel se, at han og kun han er Skurken?

På den måde bliver der så uendelig meget længere til det virkelig vigtige
opgør med hele den ikke blot på universitetet så udbredte småfascisme, fordi
denne altid kan fremstå som en slags samvittighedsfuld progressivitet i ly
af én sværvægts chauvinist, som i det mindste tør at stå frem.

Cecilia Brynskov

http://www.faklen.dk/dk/faklen/01/race.shtml

Af andre interessante kommentarer kan fx. blandt andet læses her:

Titlen på Murrays bog The Bell Curve - Klokkekurven - henviser til den kurve
som fremkommer, hvis man laver et grafisk billede af den målte IQ for den
samlede befolkning.

Kurven former sig som en klokke, hvor de bedste og de dårligste 10 procent
af befolkningen udgør yderpunkterne, mens den store pukkel i midten er de
almindeligt begavede.

Men det er muligt at lave andre tests, hvor alle scorer mange point, eller
hvor alle scorer nul point.

Spørgsmålene i de tests, som Murray og andre forskere bruger, er lavet med
det formål, at resultatet skal have form som en klokke.

Denne klokkefigur danner dernæst skabelon for eksempelvis
eksamensresultaterne ved universiteterne. Det forventes, at et en vis
procentdel dumper, og at et tilsvarende øverste mindretal får topkarakterer.
Resten skal fordele sig derimellem. Eksaminator og censor kender denne
sociale forventning, og de sørger for, at resultatet passer.

En anden forventning hos forskerne er, at mænd klarer sig bedre end kvinder.
Da prøver hos engelske skolebørn i 1930'erne viste, at piger klarede sig
bedre end drenge, blev prøverne ændret, så man nedtonede de spørgsmål, som
pigerne var gode til.

Intelligensprøverne kan ikke bruges til at sige noget om, hvad den testede
person er god til. Prøverne måler ikke alle aspekter af den menneskelige
fornuft, men kun visse særligt udvalgte. Kreativitet, sportslig og musisk
intelligens undersøges ikke.

Intelligensprøver er udformet, så de passer til det, folk fra middel- eller
overklassen kan. For eksempel er et af spørgsmålene i bogen Test your own
IQ: "Nævn en ingrediens i guacamole".

Evne til kritisk stillingtagen bliver normalt ikke testet. Den britiske
hjerneforsker Steven Rose fortæller om en forsker, som tog udgangspunkt i en
tese om, at børn fra arbejderklassen dagligt modtager mere misinformation
eller løgne, end børn fra middelklassen gør.

Udfra den tese lavede han en test, hvor børnene skulle skelne mellem sande
og falske udsagn om hverdagsemner. Det viste sig, at børnene fra
arbejderklassen scorede de fleste point. De er vant til at skulle skelne.

Men det var en atypisk test. Normalt er personer fra arbejderklassen
tværtimod hæmmet af deres herkomst. Et eksempel er sproget. Sproget bruges
og opfattes forskelligt af fx arbejdere og arbejdsgivere. En arbejder ville
mene, at en "fleksibel arbejdsmarkedspolitik" ville betyde frihed til at
passe sine børn, hvorimod arbejdsgiveren mener frihed til at fyre folk.

Hvis man får en lav IQ-score, betyder det ikke, at man er dum. Det er
rigtigt, at sorte i USA generelt scorer lavere i IQ-tests end hvide, men det
skyldes - udover at prøverne ofte favoriserer hvide og rige - deres ringere
materielle baggrund.

Forskellen i Arthur Jensens tests af sortes og hvides IQ i USA er den samme
som forskellen på danskeres IQ nu og for fyrre år siden.

Her har det vist sig, at den forbedrede levestandard har øget den
gennemsnitlige IQ med 40 procent. Den gennemsnitlige IQ for mænd indkaldt
til session ved militæret er steget proportionelt med gennemsnitshøjden, som
er et resultat af bedre kost og leveforhold.

Arthur Jensens resultater er nærmere et bevis for, at bedre levevilkår
fremmer intelligensen, end de er bevis for hans påstand om, at de sorte er
fattige, fordi de er dumme.
http://www.socialister.dk/saa/164/06.htm

Men også hans egen arbejdsplads rørte på sig og gav ham en næse for hans
såkaldte forskning:

"Aarhus Universitets praksisudvalg kritiserer i en kendelse, at han med
undersøgelsen ikke overholdt god forskningsskik og videnskabelig praksis.

Det er en af Nyborgs universitetskolleger, ph.d.-stipendiat Pia Vedel
Ankersen fra Institut for Statskundskab, der indklagede ham for
praksisudvalget.

Professoren havde ikke fremlagt tilstrækkelig dokumentation for
resultaterne, mente Pia Vedel Ankersen, og desuden kunne hun ikke få adgang
til det materiale, som Nyborg selv brugte som baggrund for sin undersøgelse.

»Bedømmelsen understreger, at der er nogle spilleregler i
forskningsverdenen, og at vi skal levere dokumentation for vores forskning.
Vi kan ikke bare lave vore egne resultater, som Nyborg har gjort og så nægte
at offentliggøre dem«, siger Pia Vedel Ankersen til Jyllands-Posten."

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=308652

Og der findes tusindvis af indlæg på nettet om The Bell Curve, du kan blot
søge.

--

ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 23-06-05 18:16

Arne H. Wilstrup <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

> Og der findes tusindvis af indlæg på nettet om The Bell Curve, du kan blot
> søge.

Og 1. jeg nærer intet ønske om at sætte mig nærmere ind i undersøgelsen
ligesom jeg 2. kun anerkender biologers udsagn som relevante.

Men jeg ved da at de traditionelle IQ-tests som bl.a. Mensa bruger, ikke
er neutrale i forhold til om man beskæftiger sig med
Prolog-programmering eller ej;-(.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-06-05 22:26

> hvis det er tilfælldet så må han være idiot - the bell curve er blevet
> sablet ned af alle betydelige videnskabsfolk verden over.

Nej - det er en række af de talrige fejlagtige og udokumenterede
konklusioner, som bogen har tjent som platform for.

> Hvis din gamle professor altså blot har troet på at der er tale om en
> sandfærdig fremstilling, og han endda er professor i matematik, så må jeg
> tilstå at han må have fået et anfald af jord i hovedet.

Hvorfor i alverden være så skråsikker, Arne...?

/Jan W Nielsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-06-05 23:06

> Nej - det er en række af de talrige fejlagtige og udokumenterede
> konklusioner, som bogen har tjent som platform for.

> Hvorfor i alverden være så skråsikker, Arne...?

The Bell Curve ER blevet sablet ned af videnskabsfolk verden over - det er
en kendsgerning -at du ikke vil indse det, kan jeg sådan set ikke klandres
for - ingen videnskabsmand, der seriøst arbejder med intelligenforskning vil
i dag tage The Bell Curve alvorligt - det er et videnskabeligt makværk, der
ikke engang er tro mod egne tal - som sagt: prøv at spørge Chr. om
dette -han leverede en gang et flot indlæg om den statistiske
uvederhæftighed - jeg har det desværre ikke længere, da maskinen brød sammen
med alt "guffet" på (rigtige mænd tager ikke back-up -men de græder længe
bagefter) - så måske har han det stadig?

--
ahw

Fra : Jakob

Dato : 23-06-05 18:23

On Thu, 23 Jun 2005 16:15:38 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>drage reelle konklusioner, så må man være rimeligt sikre på at man ikke
>blot kommer til at måle /fænotypiske/ IQer,

Ja det passer jo meget godt med den nye undersøgelse af indvandrere i
danmark og med den succes som asiater og jøder traditionelt har haft i
forhold til den manglende succes sorte traditionelt har haft. Dog er
det jo altid farligt at generalisere.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-06-05 18:54

Jakob <joakos@hotmail.com> wrote:

> [...]
> danmark og med den succes som asiater og jøder traditionelt har haft i
> forhold til den manglende succes sorte traditionelt har haft. Dog er

For en god ordens skyld: arabere, tyrkere og andre vestasiater {eller
syd- og centralasiater for den sags skyld} indgik ikke i undersøgelsen.
Jeg har dog noget svært ved at forstå at der skulle være en /genetisk/
baggrund for at 28% af indvandrerdrengene viser sig som åndssvage i
lettere eller sværere grad. Jeg kan ikke forstille mig andet end at det
grundlæggende skyldes, at vi her i landet har ført segregationspolitik
fremfor integrationspolitik, når undtages kommunerne på Vestegnen.

Det er jo netop segrationspolitikken {hollandsk: apartheid} der er skyld
i at vi har fået ghettoer som Mjølnerparken, Gjellerupplanen og
Voldsmose. En integrationspolitik havde sørget for en fornuftig
fordeling, og sørget for at indvandrerbørnene tidligt kom i vuggestue og
børnehave, så de havde et ordentligt dansk når de startede i skolen.

Hvor langt fra virkeligheden en Thøger Seidenfaden ligger, viser det
forhold at han på lederplads kalder en ordentlig fordelingspolitik for
»apartheid«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-06-05 22:27

> Jeg har dog noget svært ved at forstå at der skulle være en /genetisk/
> baggrund for at 28% af indvandrerdrengene viser sig som åndssvage i
> lettere eller sværere grad.

Årsagen er, at de indvandrere som vi har i Danmark ofte er udvalgt, fordi
det var de "dårligste" fra deres hjemområde.

Det er dermed ikke en totalpopulation - men den selekteret population.

/Jan W Nielsen

Fra : morten sorensen

Dato : 23-06-05 22:31

Jan W Nielsen wrote:

> Årsagen er, at de indvandrere som vi har i Danmark ofte er udvalgt, fordi
> det var de "dårligste" fra deres hjemområde.
>
> Det er dermed ikke en totalpopulation - men den selekteret population.

Ville man ikke forvente at det blev afspejlet i lavere IQ hos pigerne -
noget det angiveligt ikke gør?

--

morten sorensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-06-05 22:50

> Ville man ikke forvente at det blev afspejlet i lavere IQ hos pigerne -
> noget det angiveligt ikke gør?

Jo, det ville man forvente.

Jeg ved ikke af, at vi ved, at det ikke også er sådan.

Er der lavet nogle undersøgelser på pigerne..?

/Jan W Nielsen

Fra : morten sorensen

Dato : 23-06-05 23:03

Jan W Nielsen wrote:

> Jo, det ville man forvente.
>
> Jeg ved ikke af, at vi ved, at det ikke også er sådan.
>
> Er der lavet nogle undersøgelser på pigerne..?

Ja - såvidt jeg forstår er de som danske piger. Det kan dog ikke være
sessions-IQ-tests, men tests på skolepiger (mener jeg det var) - så det
er ikke samme aldersklasse.

Med tanke på den relative succes indvandrerpiger har i samfundet ift
deres jævnaldrende drenge, finder jeg det ikke usandsynligt at det
forholder sig således at pigerne er markant bedre til IQ-tests end drengene.

Spørgsmålet er så hvad årsagerne er; det ville være interessant at vide,
for jeg tror målingerne afspejler noget virkeligt (modsat en effekt der
udelukkende kommer af testen).

--

morten sorensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-06-05 23:12

> Ja - såvidt jeg forstår er de som danske piger.

Jeg har aldrig hørt om deciderede intelligenstests af piger med herkomst
udenfor de vestlige lande. Jeg tror ikke, de findes.

> Det kan dog ikke være sessions-IQ-tests, men tests på skolepiger (mener
> jeg det var)

De klarer sig måske lige så godt i skolen - det ved jeg ikke - men her ville
deres megen tid hjemme hos familien kunne have en stor betydning.

Man ved, at pigerne tilbringer mere tid hjemme hos familien end danske
piger, der i højere grad fjanter rundt med drengene. Man ved i øvrigt også,
at piger med udenlandsk baggrund ofte begår mindre krimminalitet, end danske
piger gør.

(Ikke at de to ting hænger sammen kausalt, men begge dele kunne være
resultat af deres anden levevis.)

/Jan W Nielsen

Fra : morten sorensen

Dato : 23-06-05 23:22

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg har aldrig hørt om deciderede intelligenstests af piger med herkomst
> udenfor de vestlige lande. Jeg tror ikke, de findes.

De skulle de altså gøre - men jeg har ikke kunne finde noget om disse
tests; jeg har kun hørt deres eksistens omtalt.

> De klarer sig måske lige så godt i skolen - det ved jeg ikke - men her ville
> deres megen tid hjemme hos familien kunne have en stor betydning.

Hvis vi antager at forskellen i IQ er reel, gætter jeg på at det kan
skyldes at pigerne i skolen får opmærksomhed og ros på en helt anden
måde end i hjemmet og således har et større incitament end drengene, der
måske endda har problemer med at tage de kvindelige lærere alvorligt.

> [...]
> piger gør.
>
> (Ikke at de to ting hænger sammen kausalt, men begge dele kunne være

Jeg ville hævde at det er resultatet af en anden levevis.

--

morten sorensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-06-05 23:34

> De skulle de altså gøre - men jeg har ikke kunne finde noget om disse
> tests; jeg har kun hørt deres eksistens omtalt.

Mon ikke du forveksler undersøgelser af deres faglige færdigheder mv..?

Jeg kan næsten ikke tro, man har initieret en sådan undersøgelse - det ville
jo være den rene racisme.

Når man har data på drengene, skyldes det jo sessionen, og at forsvaret ikke
kunne forstå, hvorfor der kom så få indvandrere ind.

> [...]
> end i hjemmet og således har et større incitament end drengene, der måske
> endda har problemer med at tage de kvindelige lærere alvorligt.

Jeg tror ikke, der er nogen forskel - udover almindelige kønslige forskelle
i de enkelte intelligensdiscipliner.

/Jan W Nielsen

Fra : morten sorensen

Dato : 24-06-05 07:21

Jan W Nielsen wrote:

> Mon ikke du forveksler undersøgelser af deres faglige færdigheder mv..?

Ved det ikke - for der blev refereret til IQ-tests; jeg har ikke selv
kunne finde undersøgelserne.

> Jeg kan næsten ikke tro, man har initieret en sådan undersøgelse - det ville
> jo være den rene racisme.

Vel ikke anderledes end man netop har gjort med sessions-IQ-tests?

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-06-05 10:04

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message
> [...]

> end i hjemmet og således har et større incitament end drengene, der måske
> endda har problemer med at tage de kvindelige lærere alvorligt.

Det sidste er helt sikkert et problem, det ved jeg fra lærere som underviser
nydanskere.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-06-05 07:02

> [...]

> Spørgsmålet er så hvad årsagerne er; det ville være interessant at vide,
> for jeg tror målingerne afspejler noget virkeligt (modsat en effekt der

Det er jo i forvejen velkendt at det danske skolesystem er ekstremt godt
til at udskille børn, der ikke passer ind i skabelonen »den
veltilpassede middelklassepige«. Jeg har selv som lærervikar oplevet at
drenges gruppearbejde blev nedvurderet, mens pigers blev overvurderet,
selv om drengenes var langt bedre {en skriftlige rapport på 10-20 sider,
skrevet i Word} end pigernes {en papmachemodel}. 4. klasse. Problemet er
forskellen mellem at være procesorienteret og resultatorienteret.
Drengene bliver overivrige, mens pigerne stille og roligt snakker
sammen, så den procesorienterde fiksering kombineret med de forholdsvist
alt for mange kvindelige lærere, med deres feminine værdier, virker
altså som en frasortering af drengene. Og visse pigetyper.

Symptomatisk for hele kønsspørgsmålet var i øvrigt at de kvindelige
lærere hele tiden talte om at jeg skulle være en slags »mor« for
børnene. Jeg går ud fra at de nyuddannede mandlige lærere får samme,
absurde besked. Du kan da højst blive en »far« for dem - men det hele
viser altså noget om den feminisering der er fundet sted i grund- og
gymnasieskolen. 2/3 af de nyansatte lærere i gymnasieskolen er kvinder,
selv om der finder en »positiv særbehandling« sted af de mandlige
ansøgere. Så vi ser i stigende grad en marginalisering af hankønnet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 23-06-05 23:53

> Årsagen er, at de indvandrere som vi har i Danmark ofte er udvalgt, fordi
> det var de "dårligste" fra deres hjemområde.
>
> Det er dermed ikke en totalpopulation - men den selekteret population.

Og det er ikke kun intellektuelt at man kan se en sådan selektions
konsekvenser af.

Tager man den negroide befolkning i USA, så er det evident, at så godt som
enhver sport der kræver stærk fysik og hurtighed, der er denne gruppe stærkt
overrepræsenteret.

Dette skyldes jo selvf. at man igennem generationer har udvalgt de stærkeste
i flere tempi. Først i Afrika, derefter var der den horrible tur over
Atlanterhavet, som også kostede de der var knap så stærke livet, og så var
der selektionen i USA på slavemarkedet, og for at det ikke skal være løgn,
så var det almindeligt i mange stater, at de stærkeste mænd, blev sat sammen
med de stærkeste kvinder.

I dag ser man jo også at den form for selektion bliver mere og mere alm. i
USA, hvor flere og flere fertilitetscentre, har donorer der har høj
intellektuel status.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-06-05 10:07

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
> være løgn, så var det almindeligt i mange stater, at de stærkeste mænd,
> blev sat sammen med de stærkeste kvinder.

Almindelige indvandrere anser man for at være "de værste og de bedste" i en
population.
De kriminelle vil gerne ud og have nye jagtmarker, og "de bedste" er folk
som ofte føler at hjemlandets love er snærende og begrænsende for deres
udfoldelseslyst.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-06-05 22:23

> Mænd er bedre begavet på nogle områder.

Jepz - og kvinder er mere intelligente på andre områder.

Netop derfor har man designet en række intelligenstests således at mænd og
kvinder gennemsnitligt scorer lige godt i den samlede tests.

Men der er store kønsforskelle fra disciplin til disciplin.

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-06-05 21:57

> Nå er det ellers en åhusjansk forsker som mener at mænd er bedre begavet
> en kvinder, og hvide er bedre begavet end negre.

Jeg kan så fortælle, at næsten alle er enige om, at det forholder sig
sådan - hvis man vel at mærke måler på kognitiv logisk intelligens.

Asiater er til gengæld endnu mere logisk intelligente end hvide - og høje
tynde mænd er mere intelligente end lave muskuløse
mænd.....gennemsnitligt....

Det er i øvrigt også højt begavede palæstinensere i Danmark - og højt
begavede negere... Og i øvrigt er intelligens LANGTFRA den vigtigste
menneskelige egenskab, IMO, men den er god at få med i købet..

/Jan W Nielsen
- Hvid mand, 175 cm lav, muskuløs af natur - men med IQ et godt stykke over
middel.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 23-06-05 22:02

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Nå er det ellers en åhusjansk forsker som mener at mænd er bedre begavet
> en kvinder, og hvide er bedre begavet end negre.

Netop, og der er stadig ingen som har modbevist ham.

Der er bare ingen som tør diskutere det.

Manden har selvfølgelig ret .

Se dig omkring . --Hvad har de sorte og kvinderne udrettet igennem tiderne
? -- ikke en skid !!

Det er den Hvide mand som er skyld i vi er nået så langt som vi er .

Skulle de sorte og kvinderne have bestemt, - så havde vi stadig kørt rundt i
hestevogn, -- med trekantede hjul : o ))

Boni

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-06-05 22:48

> Se dig omkring . --Hvad har de sorte og kvinderne udrettet igennem tiderne
> ? -- ikke en skid !!

Pis og papir - og i øvrigt en usympatisk udtalelse, IMO.

> Det er den Hvide mand som er skyld i vi er nået så langt som vi er .

[sarkasme on]

Længe leve nazistesmen.

[sarkasme off]

I øvrigt har det ikke en skid med sagen at gøre.

/Jan W Nielsen