de dumme samler vi på og giver penge...de ~
Fra : Christian

Dato : 20-06-05 19:15

sørgelig....de dumme beholder vi,-guldet mister vi...

lav dog et point system, hvor man får point for udannelse,sprog,arbejde
etc,-har man for få point er det ud af klappen, ligemeget om man er
indvandre eller flytgning, flygtninge uden viden skal sluses hjem til
lokalområdet ASAP, dem med kvalifikationer skal kunne få ophold, dvs alle
palæstinensere ud af klappen hjem der er ikke krig, og der er ikke brug for
dem her.

Indvandrere dumper intelligensprøven på session
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=260213

Hver anden indvandrer ukvalificeret til job
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=260053

Veluddannede indvandrere udvandrer
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=260245

Fra : Trunte

Dato : 20-06-05 19:28

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lokalområdet ASAP, dem med kvalifikationer skal kunne få ophold, dvs alle
> palæstinensere ud af klappen hjem der er ikke krig, og der er ikke brug
på session

Hvad skal vi så gøre med de etnisk danske som ikke for point nok?
Trunte

Fra : Stig Mogensen

Dato : 20-06-05 19:30

Trunte wrote:

> "Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

> på session
>
> Hvad skal vi så gøre med de etnisk danske som ikke for point nok?
> Trunte

Du er forståeligt nok nervøs......

/Stig

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 20-06-05 19:32

Trunte wrote:
> "Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

> på session
>
> Hvad skal vi så gøre med de etnisk danske som ikke for point nok?
> Trunte

dem hænger vi på. Ligesom vi hænger på de kriminelle.
Men der er da ingen grund til at indportere yderligere problemer?

Fra : Allan Knaap

Dato : 20-06-05 19:33

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> "Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

> på session
>
> Hvad skal vi så gøre med de etnisk danske som ikke for point nok?
> Trunte
Du smider heller ikke dine egne børn ud af jeres hjem, når de har været
uartige vel ?

Men hvis naboens knægt ikke kan føre sig ordentligt når han er på besøg og
ikke vil efterleve husets regler, hvad gør du så ?

Allan Knaap

Fra : Trunte

Dato : 20-06-05 19:53

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men hvis naboens knægt ikke kan føre sig ordentligt når han er på besøg og
> ikke vil efterleve husets regler, hvad gør du så ?

Nej - det gør jeg ikke...
Problemet er at det gør Christian, når han skærer indvandrere og flygtninge
over en kam.
Mange indvandrere er danske statsborgere,
Christian snakker heller ikke om, at sende kriminelle ud - han snakker om at
sende dem uden
kvalifikationer ud.- For at blive i din egen terminologi - du smider vel
heller ikke dine børn,
hvis de får et lavt gennemsnit.

Trunte

Fra : Allan Knaap

Dato : 20-06-05 21:42

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> "Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nej - det gør jeg ikke...

Nu svarede du ikke på spørgsmål nr 2. Men den får jeg måske en anden god
gang :)

> Problemet er at det gør Christian, når han skærer indvandrere og
> flygtninge over en kam.

Min mening:
At vi kan og burde tage imod reelle flygtninge kan der der ikke herske nogen
tvivl om. Men det skal være med henblik på at de skal hjem igen. Det ved
organisationer og politiske partier der anvender flygtninge i deres egen
personlige krig mod det etablerede også kun alt for godt, hvorfor de også
gør en stor umage i at beskrive hvor forfærdeligt det ville blive for den
stakkels flygtning hvis de skulle rejse hjem. Det er også forfærdeligt at vi
ikke udover at redde dem fra død og ødelæggelse ikke også straks giver dem
samme rettigheder som var de fuldblods danskere. At man så kan undre sig
over at de kan rejse gennem de første 8-10 lande uden at søge asyl og
opholdstilladelse er naturligvis ubegrundet. Måske de har søgt og fået
afslag, gang på gang.og endt i Danmark i deres jagt på en opholdstilladelse
og sikker indtægt.

> Mange indvandrere er danske statsborgere,

Dansk statsborgerskab gør ingen dansker.

> [...]
> at sende dem uden
> kvalifikationer ud.- For at blive i din egen terminologi - du smider vel

Hvis du havde besvaret sprøgsmål nr 2 havde du ikke behøvet stille det
spørgsmål

Når vi inviterer udlændinge herop er fordi man mener de kan gennem deres
know-how og uddannelse kan bidrage med noget fornuftigt. Hvis de ikke kan
det, hvorfor så beholde dem her ?

Allan Knaap

Fra : Trunte

Dato : 20-06-05 22:30

> [...]
> At vi kan og burde tage imod reelle flygtninge kan der der ikke herske
> nogen tvivl om. Men det skal være med henblik på at de skal hjem igen.
Enig, hvis det de er flygtet fra er blevet sikkert inden for en rimelig
årrække.
....og de som har skabt sig er reelt liv i Danmark bør kunne søge
statsborgerskab.

> [...]
> hvorfor de også gør en stor umage i at beskrive hvor forfærdeligt det
> ville blive for den stakkels flygtning hvis de skulle rejse hjem.
Det er din subjektive påstand.

> [...]
>ubegrundet. Måske de har søgt og fået afslag, gang på gang.og endt i
>Danmark i deres jagt på en opholdstilladelse og sikker indtægt.
....og her er det så at dit menneskesyn knækker for alvor -jeg har endnu ikke
hørt
om nogen der mener at flygtninge ved ankomst skal have samme rettigheder som
danske.
og det med sikker indtægt.. giver mig kvalme...

> Dansk statsborgerskab gør ingen dansker.
Muligvis ikke altid, men det er skidesvært at landsforvise danske
> [...]

> know-how og uddannelse kan bidrage med noget fornuftigt. Hvis de ikke kan
Det er to forskellige ting - at hjælpe flygtninge er en ting at tiltrække
arbejdskraft
noget andet.
Jeg tror der er rigtig mange familier i Danmark - som er glæde for at
svenskerne ikke havde
din holdning inder krigen.
Trunte

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-05 00:05

> [...]

> Jeg tror der er rigtig mange familier i Danmark - som er glæde for at
> svenskerne ikke havde din holdning inder krigen.

Det var jo et klassisk eksempel på det Flygtningekonventionen efter krigen
taler om: at man modtager nabolandets politiske flygtninge, og at de vender
hjem når tilstandene er normaliserede igen. Meget langt fra hvad man ser i
dag, med flygtninge og "flygtninge" som sluses ind i lande, hvor det bedst
kan betale sig at slå sig ned for altid. Og sluserne har jo sat prisen
afhængig af hvor godt det er at være i et land, Danmark får jo prædikatet:
"The benefits are good in Denmark", og prisen er høj, men Norge er nu i
højere kurs for de har endnu ikke strammet op, og de flyder jo af oliepenge.

Fra : G B

Dato : 21-06-05 07:17

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Problemet er at det gør Christian, når han skærer indvandrere og
> flygtninge over en kam.

Det gør han da heller ikke - han citerer tre artikler, og det får du til,
at han "skærer alle indvandrere (også de kinesiske??? GB) og flygtninge
(også UN-konventionsflygtninge??? GB) over en kam".

Prøv at læse, hvad der faktisk står, inden du automat-reagerer.

GB

Fra : Christian

Dato : 20-06-05 20:21

> Hvad skal vi så gøre med de etnisk danske som ikke for point nok?
> Trunte
gøre dem klart at de har udsigt til et lorteliv...

Fra : Croc®

Dato : 20-06-05 22:07

On Mon, 20 Jun 2005 20:15:28 +0200, "Christian"
<askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote:

>sørgelig....de dumme beholder vi,-guldet mister vi...

Ja gad vide hvorfor de ikke er begejstrede for at blive i landet der
behandler indvandrerne bedst i hele verden?

Regards Croc®

Fra : Christian

Dato : 21-06-05 08:02

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Ja gad vide hvorfor de ikke er begejstrede for at blive i landet der
> behandler indvandrerne bedst i hele verden?

netop fordi vores samfund bygger på at alle skal være lige...lige til at
være fattige, lige til at ikke at lave noget...der er intet motiverende i
DK...derfor tiltrækker man da så også dem som netop søger dette,-systemt
skal laves om.

Fra : morten sorensen

Dato : 21-06-05 08:06

Christian wrote:

> netop fordi vores samfund bygger på at alle skal være lige...

Det bygger vel snarere på at folk skal have lige mulighed.

> lige til at
> være fattige, lige til at ikke at lave noget...der er intet motiverende i
> DK...

Trods det, er det et af de bedste lande at leve i overhovedet; i
tilfredshedsundersøgelser ligger folk også helt i top.

> derfor tiltrækker man da så også dem som netop søger dette,-systemt
> skal laves om.

Det ville gøre folk gladere - eller bare dig?

--

morten sorensen

Fra : Christian

Dato : 21-06-05 08:43

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Det bygger vel snarere på at folk skal have lige mulighed.

> Trods det, er det et af de bedste lande at leve i overhovedet; i
> tilfredshedsundersøgelser ligger folk også helt i top.

det er da klart størstedelen af den danske voksne befolkning modtager mere
end de giver, ved først at sende regningen vidre til næste generation, og
brandbeskatte de få som gider lave noget...

Fra : morten sorensen

Dato : 21-06-05 08:54

Christian wrote:

> det er da klart størstedelen af den danske voksne befolkning modtager mere
> end de giver,

Vel næppe størstedelen?

> ved først at sende regningen vidre til næste generation,

Gøres det da? Så vidt jeg ved betales der af på gæld.

> og
> brandbeskatte de få som gider lave noget...

Beskæftigelsen er ellers ret høj, så der er vist ret mange der laver noget.

-------

Ikke at jeg se uenig i at skattesystemet gerne måtte laves massivt om
samt at der gerne måtte fjernes en masse velfærdsordninger; det er
fremstillingen af landet som en nasser-/slavestat jeg ikke kan tilslutte
mig.

Vil man reelt ændre noget må man først have et realistisk billede af
situationen.

--

morten sorensen

Fra : Christian

Dato : 21-06-05 10:14

> [...]
http://www.skat.dk/tal_statistik/indkomstfordeling/685.html

færrest betaler bare GENNEMSNITTET i skat..

> Vel næppe størstedelen?

jo faktisk.

Nye tal fra Finansministeriet viser, at 1,8 millioner danskere i 2004 var
på passiv offentlig forsørgelse,dvs ca 60% af befolkningne lever af
offentlig forsørgelse incl offentlige ansatte.

> Gøres det da? Så vidt jeg ved betales der af på gæld.

det har jo vist sig at hver dansker koster mere end vedkommende når at
betale i skat, en slags pyramide spil.

> Beskæftigelsen er ellers ret høj, så der er vist ret mange der laver
> noget.

som sagt 60% er jo alligevel puttet ind i et job skabt af staten...sæt
mindstelønnen ned til 10kr,-så var arbejdsløsheden helt væk..

Fra : morten sorensen

Dato : 21-06-05 10:53

Christian wrote:

> Nye tal fra Finansministeriet viser, at 1,8 millioner danskere i 2004 var
> på passiv offentlig forsørgelse,dvs ca 60% af befolkningne lever af
> offentlig forsørgelse incl offentlige ansatte.

Ahhh - inklusive offentlige ansatte.

> det har jo vist sig at hver dansker koster mere end vedkommende når at
> betale i skat, en slags pyramide spil.

Hvor har det vist sig?

> som sagt 60% er jo alligevel puttet ind i et job skabt af staten...sæt
> mindstelønnen ned til 10kr,-så var arbejdsløsheden helt væk..

Og alle havde det bedre? Det tvivler jeg på.

--

morten sorensen

Fra : Martin Kristensen

Dato : 21-06-05 08:45

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote in message

> Indvandrere dumper intelligensprøven på session
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=260213

Hvor er det dog typisk at medierne altid skal fodre os med de mest politisk
korrekte forklaringer på alt, fra såkaldte eksperter. "Det skyldes
understimulering i barndommen", sikkert, men var det ikke også en mulighed
at forskellige etniske grupper simpelthen har medfødte forskelle i
intelligens? Nej, den mulighed eksisterer ikke ifølge medierne.

Fra : morten sorensen

Dato : 21-06-05 08:59

Martin Kristensen wrote:
> [...]
> at forskellige etniske grupper simpelthen har medfødte forskelle i
> intelligens? Nej, den mulighed eksisterer ikke ifølge medierne.

Var det som du insinuerer ville man forvente at også pigerne viste denne
tendens, men det gør de ikke.

Dette synes at være endnu en bekræftelse af at de muslimske piger trods
tørklæder klarer sig langt bedre end deres brødre og fætre på
efterhånden stort set alle måder i det danske samfund.

At årsagen til dette måske findes i måden drenge generelt opdrages på,
finder jeg ikke er politisk korrekt, men et relativt godt bud på det
første man kunne kigge på.

--

morten sorensen

Fra : Martin Kristensen

Dato : 21-06-05 09:12

> Var det som du insinuerer ville man forvente at også pigerne viste denne
> tendens, men det gør de ikke.

Scorer indvandrerpiger lige så højt i intelligenstests som danske ditto?

Fra : morten sorensen

Dato : 21-06-05 10:54

Martin Kristensen wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Scorer indvandrerpiger lige så højt i intelligenstests som danske ditto?

Ja - det sagde de ifm indslaget i TV.

--

morten sorensen

Fra : JJ

Dato : 21-06-05 12:56

On Tue, 21 Jun 2005 11:53:34 +0200, morten sorensen
<morten@mortens.net_DELETE> wrote:

>Ja - det sagde de ifm indslaget i TV.

et eller andet sted halter logikken. Nu siger de at det nok er fordi
at drengene med vilje dumper mili-prøven. Men hvordan kan der så være
test af kvinderne, hvis det er mili-prøven der udgør grundlaget for
undersøgelsen?

Altså enten må undersøgelsen være andet end mili-prøven, eller også er
kvinderne ikke blevet testet.

Fra : morten sorensen

Dato : 21-06-05 13:10

JJ wrote:

> et eller andet sted halter logikken. Nu siger de at det nok er fordi
> at drengene med vilje dumper mili-prøven.

Jeg skal ikke kunne sige hvad årsagen er; jeg kan dog sagtens forestille
mig at det dårligere resultat afspejler virkeligheden.

> Men hvordan kan der så være
> test af kvinderne, hvis det er mili-prøven der udgør grundlaget for
> undersøgelsen?

Man sammenligner vel med andre tests man har?

--

morten sorensen

Fra : JJ

Dato : 21-06-05 16:14

On Tue, 21 Jun 2005 14:09:48 +0200, morten sorensen
<morten@mortens.net_DELETE> wrote:

>Jeg skal ikke kunne sige hvad årsagen er; jeg kan dog sagtens forestille
>mig at det dårligere resultat afspejler virkeligheden.

>Man sammenligner vel med andre tests man har?

Jamen så må de tests vel også vise de dårlige resultater, og ergo er
mili-dumpning ikke årsagen.
Det er også det du tror på,

min pointe er at det kan ikke være mili-dumpning der er baggrunden for
de dårlige scores så.

Fra : morten sorensen

Dato : 21-06-05 19:50

JJ wrote:

> min pointe er at det kan ikke være mili-dumpning der er baggrunden for
> de dårlige scores så.

Det er det heller ikke; jeg mener der ligger noget reelt bag.

Det er vigtigt at finde ud af hvad det er. Er det nogle specielle
folkeslag? Er det dem med analfabet-forældre?

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-05 10:02

> [...]
>
> At årsagen til dette måske findes i måden drenge generelt opdrages på,
> finder jeg ikke er politisk korrekt, men et relativt godt bud på det

Dér er helt sikkert mange uheldige træk i den patriakalske drengopdragelse,
især den arabisk og tyrkiske, træk som giver drengene en negativ ballast
gennem livet.

Iøvrigt sjovt den med "understimulering", - er det overhovedet noget de ved
noget om, eller er det bare noget man kaster ud i luften?
Da jeg forlod min muslimske skole, fik vi en ny dansk lærer, han udbredte
sig straks om at børnene var understimuleret i hjemmene, men havde da heller
ingen fakta at bygge det på. Det lød så sjovt med ordet "understimuleret",
når man så kiggede på de løbende, flyvende og kæmpende, skrigende drenge og
piger i skolegården, men det kunne selvfølgelig være, fordi de slet ikke
blev "stimuleret" i hjemmet. Det er nok rigtigt at børn i disse
traditionelle tredjeverdensfamilier ikke bliver talt til som "voksne
mennesker", og man har mere af en fast skabelon for al adfærd, lige som man
sætter mest pris på udenadslære og helt faste meninger om liv og død.
Vi havde en lille dreng i skolen, han var helt vild med at tale med mig om
skyer og himlen og naturen, og hvorfor ting var på den ene eller den anden
måde, ting som jeg tror, han ikke ellers fik lejlighed til at tale med
voksne om. De andre drenge ville hellere bruge tiden på at slås

Fra : Malene P

Dato : 21-06-05 10:12

> Iøvrigt sjovt den med "understimulering", - er det overhovedet noget de
ved
> noget om, eller er det bare noget man kaster ud i luften?

Én ting er sikkert. De fremmede er slet ikke dummere end danskerne -snarere
tværtimod. Basta!

Malene P

Fra : morten sorensen

Dato : 21-06-05 11:15

Malene P wrote:
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ved

> Én ting er sikkert. De fremmede er slet ikke dummere end danskerne -snarere
> tværtimod. Basta!

Du klager over at andre angiveligt har forudfattede meninger, mens det
virker som om dine meninger er ganske forudfattede.

De muslimske piger er ikke dummere end de tilssvarende danske; af den
grund er det nærliggende at lede efter en miljømæssig årsag snarere end
en arvelig.

--

morten sorensen

Fra : morten sorensen

Dato : 21-06-05 11:11

Knud Larsen wrote:

> Iøvrigt sjovt den med "understimulering", - er det overhovedet noget de ved
> noget om, eller er det bare noget man kaster ud i luften?

De aner det formentligt ikke - for man har jo ikke turde røre
indvandrerne i årevis. Man har prøvet at undersøge uden at nærme sig.

Man har gættet på at indvandrere reagerer på de samme ting på samme måde
som danskere - og det holder da også et langt stykke af vejen.

I øvrigt kan man imho reelt ikke foretage den 'sociale korrektion' når
man sammenligner etniske danskere med indvandrere, da mange indvandreres
sociale situation er usammenlignelig med danskeres. Dele af dem er vel
reelt et proletariat hvis lige man ikke har set her i landet i et par
generationer.

> Da jeg forlod min muslimske skole, fik vi en ny dansk lærer, han udbredte
> sig straks om at børnene var understimuleret i hjemmene, men havde da heller
> ingen fakta at bygge det på.

Det virker som om den muslimske kultur slet ikke er i nærheden af at
prioritere uddannelse som fx man gør i Sydøstasien. Skole er ikke noget
man kan bruge til noget og forældrene kan oftest ikke hjælpe.

De muslimske piger derimod nyder måske at få opmærksomhed i skolen på en
måde de måske ikke får hjemme - og anstrenger sig derfor i skolen.
Senere opdager de så også at uddannelse vil kunne kvalificere dem til
andet end hjemmegående husmor.

Når man som dreng så massivt overhales af dem der skulle være under en,
er en naturlig reaktion for mange nok slet ikke at deltage i 'løbet' -
og derved intet som helst at få ud af skolen.

Jeg kender een der var vikar i en 100% indvandrerklasse i Taastrup og
hun bekræfter at ambitionsniveauet (når det går højt) er at sidde i
kassen i Føtex. Og kun pigerne havde ambitioner; drengene var slet ikke med.

Og så er det spørgmålet om islam har noget med det at gøre. Jeg tror
bare det er deres patriarkalske familieform og kultur der bærer
ansvaret, for forestillede man sig at give intelligenstests til danske
arbejderbørn for 100 år siden, tror jeg heller ikke resultatet ville
imponere nogen.

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-05 15:38

> De aner det formentligt ikke - for man har jo ikke turde røre indvandrerne
> i årevis. Man har prøvet at undersøge uden at nærme sig.

Og denne militærpsykolog havde formodentlig ikke noget at have sin
"understimulering i", og i dag er den jo så også blevet helt aflyst, det er
kun pga ulyst til militæret at man får forskellene, - mærkeligt dog, at så
hele 72% trods alt består, hvis forståelsen er at de fleste nydanske drenge
med vilje vil dumpes. Men jeg kan godt forstå at "fædregruppen" ikke synes
det er morsomt at få en etikkette som "dum" sat på sig.

> [...]
> sociale situation er usammenlignelig med danskeres. Dele af dem er vel
> reelt et proletariat hvis lige man ikke har set her i landet i et par

Men vi har jo dog mindst lige så mange typedanskere, der er på samme niveau,
rent numerisk. Som jeg før har nævnt så ser man i UK at selv kinesere i
laveste socialklasse klarer sig beder end selv en typeenglænder, dvs
kulturen med læring vinder over fattigdommen.

> Det virker som om den muslimske kultur slet ikke er i nærheden af at
> prioritere uddannelse som fx man gør i Sydøstasien. Skole er ikke noget
> man kan bruge til noget og forældrene kan oftest ikke hjælpe.

Nej, man har ikke tradition for uddannelse, men mange indvandrerforældrer er
heldigvis interesseret i at børnene får en god uddannelse, - at de så tit
modarbejder det ved at forlange at børnene skal arbejde i hjemmet eller i
pizzaen, i stedet for at lave deres lektier, det er en anden sag.

> [...]
> opdager de så også at uddannelse vil kunne kvalificere dem til andet end

Ja, de har ikke så mange "sære ting for" som drengene, og MÅ jo slet ikke
fise rundt i byen, så de kan koncentrere sig langt mere om lektierne.

> Når man som dreng så massivt overhales af dem der skulle være under en, er
> en naturlig reaktion for mange nok slet ikke at deltage i 'løbet' - og
> derved intet som helst at få ud af skolen.

Det skulle være reaktionen fra mange, og som du siger, meget forståeligt.

> Jeg kender een der var vikar i en 100% indvandrerklasse i Taastrup og hun
> bekræfter at ambitionsniveauet (når det går højt) er at sidde i kassen i
> Føtex. Og kun pigerne havde ambitioner; drengene var slet ikke med.

Jeg har hjulpet mange, som har drømme om at komme i modeforretninger og
lignende. En gymnasielærer jeg kender, siger at drengene slet ikke gider
lave lektier, der er kun nogle få undtagelser blandt de pakistanske drenge.

> [...]
> forestillede man sig at give intelligenstests til danske arbejderbørn for
> 100 år siden, tror jeg heller ikke resultatet ville imponere nogen.

"Islam" mener jo traditionelt, som den kristne kirke for et par hundrede år
siden, at det er bedst at man ikke lærer for meget. I Danmark kunne dog selv
tjenestefolk læse i 1600-tallet, mens næsten alle i den muslimske verden har
været analfabeter indtil for nylig.

Fra : Christian

Dato : 21-06-05 11:13

> sikkert, men var det ikke også en mulighed
> at forskellige etniske grupper simpelthen har medfødte forskelle i
> intelligens?

jeg tror ikke mennesker er født med så stor forskellige intelligens, men at
det man får 'puttet' ind i hovedet er den afgørende betydning, dvs tager man
et kinesisk barn til DK hos en dansk familie, så er barnet ligeså
intelligent som en dansker, gør man det samme eksperiment med et give et
dansk barn til en pakistansk bjergbonde,-så så bliver ungen ret
uintelligent, dvs. uintelligent til at fungere i et samfund som
vores...stenalder manden der levede her for 7000 år siden ville jo også være
dybt untilligent målt med vores moderne krav, alligvel kunne han jo klare
sig i sin verden.

desværre er det bare sådanne at vi har nogle mennesker her hvor der bare
ikke er fyldt nok viden ind i hovedet på dem til at de kan varetage selv
det simpeltes job i dette samfund, eller varetage den frihed de får...de er
bare det forkerte sted og skal videre til dem verden der passer til dem..

Fra : Martin Kristensen

Dato : 21-06-05 11:39

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote in message

> desværre er det bare sådanne at vi har nogle mennesker her hvor der bare
> ikke er fyldt nok viden ind i hovedet på dem

Det er bare ikke det intelligens handler om. Det handler om at tænke logisk,
og er så vidt jeg ved først og fremmest en medfødt egenskab, selvom man
sikkert kan træne sig til at blive lidt bedre end man ville have været hvis
man bare havde siddet og sniffet lightergas hele barndommen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-06-05 14:23

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> at forskellige etniske grupper simpelthen har medfødte forskelle i
> intelligens? Nej, den mulighed eksisterer ikke ifølge medierne.

nej, det er IKKE ifølge medierne, men ifølge videnskaben - man kan ikke
hævde at en gruppe har mindre intelligens som helhed end en anden gruppe -
man kan højst sige at de har forskellig kulturbaggrund hvorfor de
forskellige iq-tests vil vise noget forskelligt. Hærens såkaldte logiske
intelligensprøve giver jeg ikke meget for - sådanne prøver skal altid tages
med et kilo salt -også fordi selv ikke hæren er i stand til at definere hvad
intelligens er for en størrelse.

--
ahw

Fra : Martin Kristensen

Dato : 21-06-05 14:38

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> [...]
> man kan højst sige at de har forskellig kulturbaggrund hvorfor de
> forskellige iq-tests vil vise noget forskelligt.

Du argumenterer jo ikke. Du siger bare at man må kun sige, det er kulturen
der er forklaringen. Hvorfor det? Burde videnskab og journalistisk ikke
handle om at undersøge forskellige forklaringer, og finde den mest
sandsynlige, frem for at beslutte sig til et resultat på forhånd?

Fra : NoTrabajo

Dato : 22-06-05 19:51

> [...]

> handle om at undersøge forskellige forklaringer, og finde den mest
> sandsynlige, frem for at beslutte sig til et resultat på forhånd?

Sandheden og virkelighedens verden er for visse mennesker ganske uinteressant.
Det dét gælder om for disse mennesker, er at årsagerne er idealistiske og
politisk korrekte.
--
NoTrabajo

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-05 15:56

> [...]
> tages med et kilo salt -også fordi selv ikke hæren er i stand til at
> definere hvad intelligens er for en størrelse.

Og det er jo ret ligegyldigt om man udtømmende kan definere hvad intelligens
er, vi kender formodentlig alle mennesker, som ikke KAN forstå noget som
helst abstrakt tænkning, men som altid tager udgangspunkt i enkeltstående
tilfælde og generaliserer dem op på alt og alle. Vi kender også mennesker,
som øjeblikkeligt kan forstå, hvad det er man forsøger at sige, - og altså
andre hvor man simpelthen må give op, der er intet at stille op uanset
hvordan man angriber en problemstilling.

Her er så religiøs tænkning et særtilfælde, hvor man skal droppe al logisk
tænkning og bare acceptere ren Mickey Mouse. Man kan fx se en indlægger som
AHW, som godt kan tænke, når bare emnet ikke har noget med hans religion at
gøre, for så ryger al rationalitet ud af vinduet med et slag.