Indvandrere er ukvalificerede til arbejde
Fra : Martin Kristensen

Dato : 20-06-05 08:57

Halvdelen af indvandrerne fra ikke-vestlige lande er ukvalificerede til selv
de lavest betalte jobs i Danmark.

Med andre ord er det ikke realistisk at forestille sig at disse mennesker
kan integreres i det danske samfund. Så lad os i stedet komme i gang med at
få dem repatrieret.

Fra : Thomas H.

Dato : 20-06-05 09:34

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> Halvdelen af indvandrerne fra ikke-vestlige lande er ukvalificerede til
selv
> de lavest betalte jobs i Danmark.

....og alligevel synes folk det er for dårligt, at de har sværere ved at få
job end os andre, og man laver særregler for at få sluset dem ind foran i
køen - hvor er det dog grotesk!

Fra : David Konrad

Dato : 20-06-05 10:24

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> job end os andre, og man laver særregler for at få sluset dem ind foran i

Du ville hellere have dem rendende rundt på kontanthjælp?

Fra : Allan Riise

Dato : 20-06-05 10:44

"David Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du ville hellere have dem rendende rundt på kontanthjælp?

Og alligevel, så arbejder 40% af dem, uden at få noget ud af det økonomisk!

--
Allan Riise

Fra : David Konrad

Dato : 20-06-05 10:56

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og alligevel, så arbejder 40% af dem, uden at få noget ud af det
> økonomisk!

Håber sgu' trods alt de får løn )

Fra : Allan Riise

Dato : 20-06-05 11:10

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Håber sgu' trods alt de får løn )

Jo jo David.

Det skal jo ses i sammenhæng.
Er personen f.eks. gift og med børn, og konen ikke i arb. så koster det
faktisk at arbejde med ufaglært arb. i 90% af tilfældende.
Så må vi jo kippe med hatten over, at der alligevel er nogen, endda mange,
der vil arbejde alligevel.
Min tese om at pisken ikke er nødvendig, er hermed jo ligesom lidt mere
berettiget.

--
Allan Riise

Fra : Konrad

Dato : 20-06-05 11:19

> [...]
> Er personen f.eks. gift og med børn, og konen ikke i arb. så koster det
> faktisk at arbejde med ufaglært arb. i 90% af tilfældende.

Det er ikke korrekt. Det er en myte, at det ikke skulle kunne betale sig at
arbejde. I de tilfælde, hvor man kan tale om en gråzone, de enkelttilfælde
der i pressen og blandt kritikere skriges op til at være det "normale", er
der *altid* helt særlige forhold, som gør sig gældende. Og dette faktum er
blevet yderligere forstærket af den nuværende regerings "stop" for hjælp når
og hvis de sammenlagte sociale ydelser overstiger en for det enkelte
tilfælde nærmere specificeret maksimumgrænse, altså "loftet på de sociale
ydelser". Dette "loft" garanterer faktisk at det godt kan "betale" sig at
arbejde, også selvom det i høj grad rammer de allermest udsatte familier,
såsom f/i-familierne.

> [...]
> der vil arbejde alligevel.
> Min tese om at pisken ikke er nødvendig, er hermed jo ligesom lidt mere

*DET* er vi så 100% enige om. Det komplet vanvid at forestille sig, at folk
virkelig af deres fulde hjerte ønsker at bruge deres liv på at "ligge på
sofaen" og "nasse" samtidig med at de er 100% arbejdsduelige. Den slags
nonsens tror kun "liberalister" på...

Fra : JJ

Dato : 20-06-05 12:18

On Mon, 20 Jun 2005 12:19:24 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>virkelig af deres fulde hjerte ønsker at bruge deres liv på at "ligge på
>sofaen" og "nasse" samtidig med at de er 100% arbejdsduelige. Den slags

Gu er det da ej. Det er et klart faktum., Især for mange ufaglærte.
Nu har jeg en uddannelse og udsigt til fornuftig løn, men hvis jeg
ikke havde havde jeg til hver en tid foretrukket understøttelse end at
grave grøfter eller sortere hundemad.

Fra : Konrad

Dato : 20-06-05 12:29

"JJ" <Jsins@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gu er det da ej. Det er et klart faktum.,

Det vil jeg da i al beskedenhed gerne se en slags bevis for - et regnestykke
eksempelvis...???

> Især for mange ufaglærte.
> Nu har jeg en uddannelse og udsigt til fornuftig løn, men hvis jeg
> ikke havde havde jeg til hver en tid foretrukket understøttelse end at
> grave grøfter eller sortere hundemad.

Du er altså en slags skabsnasser? I øvrigt er det at grave grøfter faktisk
et arbejde som kræver en hel del kvalifikationer...

Fra : JJ

Dato : 20-06-05 12:37

On Mon, 20 Jun 2005 13:28:51 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"JJ" <Jsins@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Det vil jeg da i al beskedenhed gerne se en slags bevis for - et regnestykke
>eksempelvis...???

Kommer du da med et til dit udsagn?

>Du er altså en slags skabsnasser? I øvrigt er det at grave grøfter faktisk
>et arbejde som kræver en hel del kvalifikationer...

Jeps, jeg er en skabsnasser. Jeg har også 2 kammerater (eller en ven
og en bekendt) der begge spiller World of Warcraft(rollespil til
computer) døgnet rundt. Det kan vi 2 blive enige om ikke er det fede
liv, men det kan de nu rigtigt godt lide, og de vil noget hellere
bruge livet på det, end på at arbejde et lavtlønnet usselt hårdt
fysisk arbejde.
Jeg vil personlig også hellere rode med computer, lege med
programmering og andet, hvis jeg kunne få lov til det, med statsbetalt
understøttelse livet igennem, end jeg vil ud og få minimumsløn til
lortearbejde 37timer i ugen.

Fra : Konrad

Dato : 20-06-05 12:49

> Kommer du da med et til dit udsagn?

Nej, for det er jo logik for perlehøns, og mit udsagn er jo ingenlunde så
bastant som dit. Kender du nogle som har lyst til at "drive den af på
sofaen" på kontanthjælp?

> [...]
> liv, men det kan de nu rigtigt godt lide, og de vil noget hellere
> bruge livet på det, end på at arbejde et lavtlønnet usselt hårdt

Yes - så kender du altså nogle, akkurat samme type som jeg kender. Er deres
problem forankret i Warcraft (dem jeg kender spiller nu mest Priston Tale)
eller er det forankret i, at de ikke "vil" eller er det monstro ikke
forankret i noget helt tredje, såsom hashrygning, psykiske problemer osv?

> [...]
> programmering og andet, hvis jeg kunne få lov til det, med statsbetalt
> understøttelse livet igennem, end jeg vil ud og få minimumsløn til

Hvad er "minimumsløn"? Forklar? Min these er nemlig, at uanset hvor lav en
løn du kan få, noget steds i kongeriget, er udbyttet langt højere end hvis
du modtager eksempelvis kontanthjælp. Incitamentet eksisterer med andre ord
allerede, og hvis man reducerer kontanthjælpen øger man ikke incitamentet,
man gør blot de svageste grupper i samfundet endnu mer' svage...

Fra : JJ

Dato : 20-06-05 13:21

On Mon, 20 Jun 2005 13:49:03 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Nej, for det er jo logik for perlehøns, og mit udsagn er jo ingenlunde så
>bastant som dit. Kender du nogle som har lyst til at "drive den af på
>sofaen" på kontanthjælp?

Det er da præcis det samme. Du siger at ingen mennesker har lyst til
at drive den af, jeg giver et par eksempler. Allerede der har jeg
påvist mere end dit bastante udsagn kan holde til.

> [...]
>eller er det forankret i, at de ikke "vil" eller er det monstro ikke
>forankret i noget helt tredje, såsom hashrygning, psykiske problemer osv?

Næh, nogle langhårede typer, men ellers velfungerende i hovedet :).

Bare usandsynlig glad for computerspil og i særdeleshed rollespil.
Personlig kan jeg ikke udstå rollespil, men det er vist en anden
diskussion :o
Jeg er af og til tit på besøg hos den ene. Jeg har indtryk af at han
har det ganske fint med at sumpe, i hvert fald i forhold til at bruge
37 timer på hårdt manuelt og dårligt betalt arbejde.
Men han burde have fuldendt en uddannelse i sin tid, blev skoletræt og
nu kommer han sgu ikke i gang. Desværre.

> [...]
>allerede, og hvis man reducerer kontanthjælpen øger man ikke incitamentet,
>man gør blot de svageste grupper i samfundet endnu mer' svage...

Okay, så er det nok her vi går forbi hinanden. kontanthjælpsniveauet
er passende. Det er ikke fordi jeg vil have det sat ned. Højst vil
jeg have at folk Ikke kan gå på kontanthjælp mere end i ganske korte
perioder. Om så man tvinger folk til at feje gader eller lignende er
jeg ligeglad med. Men noget skal alle folk yde for samfundets penge.

Jeg er selv typen der har brug for et los i røven til tider, som du
nok har fundet ud af :)

Fra : JJ

Dato : 20-06-05 17:48

On Mon, 20 Jun 2005 14:21:25 +0200, JJ <Jsins@hotmail.com> wrote:

> [...]
>jeg ligeglad med. Men noget skal alle folk yde for samfundets penge.
>
>Jeg er selv typen der har brug for et los i røven til tider, som du

meget apropos viste DR TVavisen et indslag med en mand, der efter at
have fået stillet i udsigt at han skulle fjerne sten fra stranden
eller lignende, selv lynhurtigt havde fundet sig et arbejde selv, da
han ikke ville ud til et så, for ham at se, ydmygende arbejde.

Det er en glimrende løsning, væk med tåbelige kursur, og ind med
arbejdsopgaver som fjernelse af affald, ukrudt etc fra offentlige
steder. Så skal folk nok gøre sit for at finde et rigtigt arbejde!

Fra : Konrad

Dato : 21-06-05 11:52

> [...]
> eller lignende, selv lynhurtigt havde fundet sig et arbejde selv, da
> han ikke ville ud til et så, for ham at se, ydmygende arbejde.

Som sagt : Enkelttilfælde duer ikke. Denne mand har været i den for ham
heldige situation, at der rent faktisk *var* et arbejde, eller der *kunne*
skabes et arbejde - du kan ikke garantere, at hvis du f.eks "fyrer"
500-Ishøjborgere at der vil være arbejde til dem. Skal alle disse gå ud og
finde spændende nicher de kan operere indenfor?

> Det er en glimrende løsning, væk med tåbelige kursur,

Helt enig.

>og ind med
> arbejdsopgaver som fjernelse af affald, ukrudt etc fra offentlige
> steder. Så skal folk nok gøre sit for at finde et rigtigt arbejde!

Jeg er 100% enig, i det principielle, som sagt med det forbehold, at jeg
ganske enkelt ikke tror der findes arbejde til alle. Face it : Vi har
(næsten) EU's laveste arbejdsløshedsprocent, og det må vel være indlysende,
at ganske mange af dem, som i dag er på overførselsindkomst ikke magter et
08-16 job.

Fra : JJ

Dato : 21-06-05 12:49

On Tue, 21 Jun 2005 12:52:00 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>at ganske mange af dem, som i dag er på overførselsindkomst ikke magter et

Fair nok. Det er jo heller ikke fair at nogen skal slå græs på
kommunens områder, fjerne affald på stranden etc, mens andre
bistandsklienter slet ikke skal.
Derfor kan det jo passende fordeles. Altså at bistandsklienter
skiftes til det. Dog er der nu en del af den slags opgaver, når jeg
sådan kigger omkriong, men ganske sikkert ikke nok til alle, som du
siger.
Det er heller ikke min holdning at folk skal arbejde for
bistandspenge hele året rundt, men mere at der skal ydes lidt for de
penge, som man får fra staten. Bare det at have udsigt til omkring 3
måneder i løbet af et år hvor man skal lave "lorte-arbejde" uden at få
flere penge af det, vil være ganske motiverende. I hvert fald for en
som mig :)

Fra : G B

Dato : 21-06-05 16:47

JJ <Jsins@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Fair nok. Det er jo heller ikke fair at nogen skal slå græs på
> kommunens områder, fjerne affald på stranden etc, mens andre
> bistandsklienter slet ikke skal.

Man skal skam have et maskinbetjenings-certifikat for at anvende en
plæneklipper erhvervsmæssigt.

Jeg har lige taget et par kurser på Landtransportskolen for at forbedre
mine beskæftigelsesmuligheder, og der fik jeg at vide, at selv en
gulvfejemaskine kræver certifikat i "Fejning af plane gulve med skarpe
hjørner" - og så er det ikke en gang løgn, hvilket man kan overbevise sig
om ved henvendelse til TEC.

GB

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-05 16:17

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> [...]

> (næsten) EU's laveste arbejdsløshedsprocent, og det må vel være
> indlysende, at ganske mange af dem, som i dag er på overførselsindkomst

Det er nok mere væsentligt, at man ikke vil sætte skatten op, for at sætte
folk i gang med den ellers stærkt påkrævede rengøring i parker og på veje.
Og endnu mere væsentligt at der simpelthen ikke er så mange ufaglærte jobs i
samfundet, og at antallet bliver mindre for hver dag. Kun hvis vi får
amerikanske forhold med at lønnen inden for service lægger sig, hvor folk
vil betale, så ville mange kunne få et arbejde, - men det nytter jo ikke
hvis man får 50% mere med offentlig støtte. Jeg kendte en akademiker i USA
som kastede sig over at rengøre swimmingpools, og han havde aldrig været så
tilfreds med et job før, sagde han, - og så ud til at mene det, - jobbet var
totalt frit, og man bestemte selv hvad og hvornår.
Men der er jo problemer med både det ene og det andet system, vi foretrækker
bistandssystemet, og det er da nok også på mange måder bedre end
lavtlønssystemet.

Fra : Allan Knaap

Dato : 20-06-05 12:44

> [...]
>
> Du er altså en slags skabsnasser? I øvrigt er det at grave grøfter faktisk
> et arbejde som kræver en hel del kvalifikationer...

Ja, kvalifikationer som indvandrere ikke kan indfri :)

Allan Knaap

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-06-05 14:10

> [...]
> godt kan "betale" sig at arbejde, også selvom det i høj grad rammer de
> allermest udsatte familier, såsom f/i-familierne.

I følge ministeriets beregninger så er det da stadig sådan, at man skal op
på en urealistisk høj løn før det kan betale sig.

> [...]
> på sofaen" og "nasse" samtidig med at de er 100% arbejdsduelige. Den slags

Hvem siger man "ligger på sofaen", - hvis man kommer fra en kultur hvor det
er "ufint" at have et manuelt arbejde, men fint at kunne sidde og sludre med
vennerne på et te-kaffe-hus, hvorfor skulle man så ønske at komme ud og går
på et lager, når det praktisk taget intet ville betyde for ens økonomi, -
andet end en nedgang, især hvis man har bare lidt sort arbejde ved siden af,
og det er jo ikke ligefrem svært at få.

Fra : Konrad

Dato : 21-06-05 13:14

> I følge ministeriets beregninger så er det da stadig sådan, at man skal op
> på en urealistisk høj løn før det kan betale sig.

Det er jo det rene vrøvl. Hvis der er helt SÆRLIGE omstændigheder kan man
godt få det til at passe (det viste den undersøgelse du omtaler rent faktisk
også), der findes ganske sikkert helt ekstraordinære tilfælde, som jeg
skriver, men generelt set er det jo det pureste vås, altså den holdning du
lægger for dagen ovenover.

> Hvem siger man "ligger på sofaen",

Sådan cirka 90% af "kritikerne"...Kan ikke lige dokumentere det, men søg i
avisernes arkiver og f.eks denne gruppes diskussioner gennem årene.

> [...]
>hvorfor skulle man så ønske at komme ud og går på et lager, når det
>praktisk taget intet ville betyde for ens økonomi, -

Når "alle" ved, at "alle" håndværkere betaler topskat, og "alle" ved, at
"alle" håndværkere på et eller andet tidspunkt mere eller mindre systematisk
arbejder sort, hvorfor de må henregnes til blandt de bedst betalte
gennemsnitligt over programmører, jordemødre og læger - hvorfra henter du så
dine input? Hvad er det, som disse "samfundsnassere" afslår - hvilke jobs,
feks? Prøv lige at trække den fastlagte kontanthjæpskurs fra udgiften til en
lejlighed - og du vil se, at der ingen penge er tilbage til f.eks at gå på
"te-kaffe-hus". Ganske enkelt. Dit indtryk må stamme fra
århusianske/københavnske "holdte" studerende hvis forældre har postet et par
milliioner i en "studenterlejlighed" og efterfølgende, smarte som de er,
bruger overskuddet på værdiforøgelsen som lånegaranti for at friholde deres
børn fra studiegæld.

> andet end en nedgang, især hvis man har bare lidt sort arbejde ved siden
> af, og det er jo ikke ligefrem svært at få.

Det er et ret dårligt udgangspunkt for den her diskussion at henvise til, at
dem som ikke kan arbejde, eller ikke kan få arbejde, bare kan arbejde sort.
Er det helt umuligt at få dig til at æde den tanketorsk i dig? Er din
præmisse, at dem som har det dårligt blot skal snyde staten?

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-05 16:27

> [...]
> faktisk også), der findes ganske sikkert helt ekstraordinære tilfælde, som
> jeg skriver, men generelt set er det jo det pureste vås, altså den

Det er ikke en holdning, det er baseret på Indenrigsministeriets tal på
Nettet. Tror du de svindler med tallene?

> [...]
> henter du så dine input? Hvad er det, som disse "samfundsnassere" afslår -

Jeg taler ikke om samfundsnassere, og de ovenfor nævnte kaffe-drikkere er
naturligvis 1. generationsindvandrere, en ung nydansker glæder sig jo ikke
til at sidde og tylle kaffe og drømme om gamle dage hvor tingene bare
fungerede perfekt i hjemlandet.

Prøv lige at trække den fastlagte kontanthjæpskurs fra udgiften til en
> lejlighed - og du vil se, at der ingen penge er tilbage til f.eks at gå på
> "te-kaffe-hus". Ganske enkelt.

Hvordan kan man så gennemsnitligt sende 42.000 kroner hjem? Du kan hævde at
det naturligvis ikke gælder for kontanthjælpsmodtagere, men så må resten -
kassedamerne og rengøringspersonalet - sende 100.000 kr hjem hvert år, er
det hvad du selv tror på?

> [...]
> sort. Er det helt umuligt at få dig til at æde den tanketorsk i dig? Er
> din præmisse, at dem som har det dårligt blot skal snyde staten?

Min præmis er, at det stadig ikke kan betale sig at arbejde for ægtepar med
børn, OG at det iflg forskning er utrolig udbredt at arbejde sort samtidig
med at man får kontanthjælp.

Officielt er det jo sådan at 40% af de gifte indvandrere som arbejder, taber
penge på det i forhold til bistand, - mener du også at disse tal er svindel?
De bruges ellers som argument for at mange indvandrere - flere end
typedanskere - meget gerne vil ud på arbejdsmarkedet.

Fra : John Doe

Dato : 20-06-05 23:43

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på sofaen" og "nasse" samtidig med at de er 100% arbejdsduelige. Den slags

I dagens JP stod om en med et mærkeligt navn, en pakistaner der boede nede i
"Little Scandinavia", som de kalder det nede i Pakistan. Han var så heldig,
at han havde beriget en dansk kvinde med 3 børn, og på den måde opnået dansk
statsborgerskab. Da det var opnået, skippede han hende, giftede sig med en
pakistansk kvinde, fik også 3 børn med hende. Hende havde han nu skippet,
nede i Pakistan, men ville nu vende "hjem" til Danmark, da det sociale
system, læs bistanden, var meget bedre her.

Hilsen Sten

Fra : Konrad

Dato : 21-06-05 13:29

"John Doe" <xlk@yoahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde han nu skippet, nede i Pakistan, men ville nu vende "hjem" til
> Danmark, da det sociale system, læs bistanden, var meget bedre her.

Jeg kan også en historie om en dansk mand, som "skippede" sin kone efter tre
børn, han hedder min far. Men han var ikke udlænding, og så er det åbenbart
i orden? Jeg kan også en historie om en dansk statsborger, som tilfældigvis
havde pakistanske rødder, og som udnyttede sine rettigheder som dansk
statsborger, og så er det forkert?

Fra : John Doe

Dato : 21-06-05 16:23

> [...]
> tilfældigvis havde pakistanske rødder, og som udnyttede sine rettigheder
> som dansk statsborger, og så er det forkert?

Nu var din far dansk statsborger i forvejen, så det var sikkert ikke for
statsborgerskabets skyld han giftede sig med din mor.
Den person jeg taler om, var emigreret hjem igen, men det danske system
tiltrak ham, så da han havde fået skippet sin nye kone,med tilhørende børn,
ville han gerne "hjem" igen,først og fremmest p.g.a. det sociale system
(læs:Bistandsloven)

Hilsen Sten

Fra : max

Dato : 20-06-05 16:15

On Mon, 20 Jun 2005 11:23:40 +0200, "David Konrad"
<david_konrad@hotmail.com> wrote:

>"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Du ville hellere have dem rendende rundt på kontanthjælp?

Hvis Danmark ikke har brug for dem, skal de sendes hjem med
tilbagevirkende kraft.

Fra : Konrad

Dato : 21-06-05 13:24

"max" <max@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis Danmark ikke har brug for dem, skal de sendes hjem med
> tilbagevirkende kraft.

Hvordan sender man nogen hjem med tilbagevirkende kraft??? I øvrigt - hvis
du er den Max jeg tænker på, så tillykke med karperne!

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-05 16:28

> "max" <max@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan sender man nogen hjem med tilbagevirkende kraft??? I øvrigt - hvis
> du er den Max jeg tænker på, så tillykke med karperne!

Sig mig, har du ikke hørt om tidsmaskiner?

Fra : Jesper

Dato : 20-06-05 15:58

David Konrad <david_konrad@hotmail.com> wrote:

> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du ville hellere have dem rendende rundt på kontanthjælp?

Næh...jeg vil have dem rendende derhjemme i deres hjemland! Ud med
skidtet!

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-06-05 10:28

> [...]

> kan integreres i det danske samfund. Så lad os i stedet komme i gang med at

Jo da. Vi har hårdt brug for dem til at passe os og forsørge os, når vi bliver
gamle.

Den af mig netop her ovenfor anførte tekst er jo en af de mange løgne som
"eliten" har forsøgt at bilde os ind i årenes løb. Jeg kunne egentligt godt
tænke mig at lave en samling af de halalhippie-løgne som har været brugt siden
midten af 80'erne. Jeg vil her starte med at anføre nogle af dem jeg lige på
stående fod kan huske og håber at andre vil supplere listen.

Man kan ikke diskutere mennesker i nød.

Ingen flytter den halve jord rundt for sjov.

Vi har brug for dem fordi vi selv får for få børn.

Vi har råd til det.

Bekvemmelighedsflygtninge? Det ord kender jeg ikke.
--
NoTrabajo

Fra : Malene P

Dato : 20-06-05 12:01

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Vi har brug for dem fordi vi selv får for få børn.
>
> Vi har råd til det.
>
> Bekvemmelighedsflygtninge? Det ord kender jeg ikke.

- Flygtninge rejser hjem igen, når de ikke længere er forfulgt
- De fremmede beriger vores "kultur"
- Somalierne skulle hjem efter at Nyrup betalte nogle krigshøvdingfe 55 mio
kr for at tage imod dem
- Bosnierne fik opholdstilladelse, da freden begyndte at true
- Mange af palæstineserne fra Blågaard Kirke rejste frit rundt i hjemlandet,
mens de frelste pev og klynkede
- De fremmedes utallige ugerninger er "enkeltstående tilfælde"
- Det er især DF's skyld, at de fremmede allerede som 9-10-årige overfalder
og berøver danskere på gaden
- Det er især DF's skyld, at de fremmede overfalder politi, brandvæsen og
ambulancefolk
- Det er især DF's skyld, at Rikke Hvilshøj blev udsat for mordforsøg
- Det er danskernes skyld -ALLE problemer med de fremmede. Vi er ikke kvikke
nok til at lefle.
- Det er danskernes pligt at træde bag i køen og betale for at de fremmede
nu skal have de færre og færre arbejdspladser
- Det er en humanitær pligt at modtage de fremmede, hvis humanitære
menneskesyn overhovedet ikke eksisterer
- Det er OK, at de fremmede strømmer til for at hente penge til at etablere
sig som overklasse i hjemlandet
- De fremmedes hadske kultur er god -den danske medmenneskelighed er ulækker
og leverpostejfarvet
- OSV.
- OSV.
- OSV.
- OSV.
- OSV.
- OSV.
- OSV.
- OSV.
- OSV.
- OSV.
- OSV.
- OSV.

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 20-06-05 17:21

On Mon, 20 Jun 2005 13:01:07 +0200, "Malene P"
<malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>- De fremmedes hadske kultur er god -den danske medmenneskelighed er ulækker
>og leverpostejfarvet

Her er det så man må spørge, er du en af de hadske fremmede?

Regards Croc®

Fra : Malene P

Dato : 20-06-05 18:48

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Her er det så man må spørge, er du en af de hadske fremmede?

Næh, jeg er en god dansker, der bliver mere og mere skeptisk overfor
visdommen i at lukke de mange fremmede ind i vores hidtil så fredelige land.

Malene P

Fra : Steen Jensen

Dato : 20-06-05 10:30

Martin Kristensen <dont_sp@m.me> wrote:

> Så lad os i stedet komme i gang med at
> få dem repatrieret.

Hvordan mener du?
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Martin Kristensen

Dato : 20-06-05 10:57

"Steen Jensen" <iSteen@litespam.dk> wrote in message

> Hvordan mener du?

Vi kan indføre nogen ordninger der gør det økonomisk attraktivt for dem at
vende hjem. Det er nok ikke nok bare at betale dem et engangsbeløb, med
mindre det er meget højt, så vi skal nok ind på noget med at lave en aftale
med hjemlandene om at vi får lov at opføre nogen boliger efter vestlig
standard, samt at tilbyde at de hjemvendte indvandrere kan tage
kontanthjælpen med i en lang årrække.

De skal med andre ord ikke have noget at miste ved at vende hjem, og
ovenikøbet skal de også have en fordel ud af det, f.eks. i form af en præmie
der bliver udbetalt for at bytte sit danske statsborgerskab ud med et fra
hjemlandet. Det kræver selvfølgelig også at hjemlandet vil give dem et
statsborgerskab, men mon ikke det også er noget vi kan betale os fra?

Jeg gider ikke høre på at det ikke kan lade sig gøre. Lad os i det mindste
prøve. Hvor der er vilje og en pose penge er der en vej.

Fra : Alucard

Dato : 20-06-05 14:26

On Mon, 20 Jun 2005 11:56:51 +0200, "Martin Kristensen" <dont_sp@m.me>
wrote:

> [...]
>med hjemlandene om at vi får lov at opføre nogen boliger efter vestlig
>standard, samt at tilbyde at de hjemvendte indvandrere kan tage

Måske aftrappe bistandshjælpen over en 10 årig periode (hvis de
frivilligt rejste hjem med det samme)... 100% det første år, 90% det
næste, 80% det næste o.s.v.

Med de penge kunne de så let opbygge en tilværelse i deres hjemland og
det ville garanteret være billigere for Danmark....

> [...]
>hjemlandet. Det kræver selvfølgelig også at hjemlandet vil give dem et
>statsborgerskab, men mon ikke det også er noget vi kan betale os fra?

Man kunne betale de kriminelles hjemlande 10 gange den udgift de har i
fængselsudgifter for hver fange de vil "passe" selv... Det vil
garanteret også spare Danmark penge...

Fra : Allan Knaap

Dato : 20-06-05 10:53

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message
> [...]
> kan integreres i det danske samfund. Så lad os i stedet komme i gang med

Ja, Politiken skriver at halvdelen af indvandrerne mangler kvalifikationer
til selv de lavest betalte ufaglærte job på det organiserede danske
arbejdsmarked.

Politiken har også en artikel om hvad de til gengæld er rigtige dygtige til:

Uorganiseret arbejde. Det der i almindelig tale kaldes sort arbejde.

Men husk nu, det er samfundets skyld.

Allan Knaap

Fra : JJ

Dato : 20-06-05 12:20

On Mon, 20 Jun 2005 11:52:41 +0200, "Allan Knaap"
<nauclerus@yahoo.com> wrote:
> [...]
>
>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=383700
>
>Uorganiseret arbejde. Det der i almindelig tale kaldes sort arbejde.

hehe, ja det skriger jo til himlen. Det kan vist umuligt blive værre
end det er nu.

Fra : G B

Dato : 20-06-05 14:02

> hehe, ja det skriger jo til himlen. Det kan vist umuligt blive værre
> end det er nu.

Det er kun lige begyndt. De sølle 30-35 år der har været muhamedansk
masseindvandring, er jo ikke en gang et sekund set i historisk perspektiv.

Bare vent at se om 10 år.

GB

Fra : Steen Jensen

Dato : 20-06-05 15:09

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> De sølle 30-35 år der har været muhamedansk
> masseindvandring, er jo ikke en gang et sekund set i historisk perspektiv.
>
> Bare vent at se om 10 år

Den rene selvmodsigelse.
30-35 år er ingenting - men de næste 10 år?
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : JJ

Dato : 20-06-05 15:09

On Mon, 20 Jun 2005 16:09:04 +0200, iSteen@litespam.dk (Steen Jensen)
wrote:

>Den rene selvmodsigelse.
>30-35 år er ingenting - men de næste 10 år?

ordet du skal tænke på er vist eksponentiel vækst.

Fra : JJ

Dato : 20-06-05 18:11

On Mon, 20 Jun 2005 09:56:37 +0200, "Martin Kristensen" <dont_sp@m.me>
wrote:

De dumper intelligenstest. De er direkte uintelligente, kunne man se i
tv-avisen. Det er mindre heldigt.

Fra : Tina T.

Dato : 21-06-05 18:21

> On Mon, 20 Jun 2005 09:56:37 +0200, "Martin Kristensen" <dont_sp@m.me>
> wrote:
>
> De dumper intelligenstest. De er direkte uintelligente, kunne man se i
> tv-avisen. Det er mindre heldigt.

Kunne det ikke skyldes at de har tradition for at gifte sig med enten en
fætter eller kusine, enhver der ved bare lidt om avlsarbejde ved at det er
en meget dårlig ide at krydse to individer fra samme familie, det kan meget
let forstærke de dårlige egenskaber.
Kom nu AHW. kald mig nu racistblondine, jeg ved du har lyst til det, du skal
ikke holde dig tilbage, jeg ved du har lyst, kom nu!!

Tina T.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-06-05 19:49

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kom nu AHW. kald mig nu racistblondine, jeg ved du har lyst til det, du
> skal ikke holde dig tilbage, jeg ved du har lyst, kom nu!!

Igen lufter du din latterlige uvidenhed om forhold, du heller ikek kender
til - fætter og kusineægteskaber er ikke forbudt i Danmark fordi der normalt
ikke er nogen"fare" forbundet med det - problemerne KAN opstå, hvis de samme
familier gifter sig indbyrdes med hinanden over tid, men i de lande, hvor
det er almindeligt at man gifter sig med fætter eller kusine, er det ikke
noget særligt problem - heller ikke genetisk.

Det er ikke sådanne udtalelser, der gør dig til en racistblondine - det er
blot almindelig blondineuvidenhed.

I øvrigt fremgår det at de unge mænd ikke alle ønsker at bidrage til landets
forsvar som soldater, hvorfor de enten ikke udfylder det hele korrekt eller
også simpelthen ikke udfylder det. Chefpsykologen indrømmer da også at det
er en mulighed. So much for hærens intelligens.

--
ahw

Fra : Tina T.

Dato : 21-06-05 20:01

> [...]
> korrekt eller også simpelthen ikke udfylder det. Chefpsykologen indrømmer
> da også at det er en mulighed. So much for hærens intelligens.

En mulighed ja, men det er vel også en mulighed at de bare er dumme som
snot, eller hur?

Tina T.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-06-05 20:05

> En mulighed ja, men det er vel også en mulighed at de bare er dumme som
> snot, eller hur?

Man er ikke dum fordi man ikke kan klare en typisk kulturbaseret test - den
tilsvarende test, eller noget af den, findes på drs hjemmeside - den
tilgodeser dem, der i forvejen er fortrolig med beregninger af geometriske
figurer og dem, der har et så god beherskelse af sproget at de ikke har
noget problem med at forstå sammenhængen mellem begreber som igår, i forgårs
etc.
Der tales om "logisk" intelligens - det er jo netop det, der er humlen - en
forsker fandt ud af at kvinder ikke besidder denne form for logisk
intelligens, så hvis man forelagde en sådan test for kvinderne i landet,
ville mange af dem falde i med et brag.

Testen viser absolut intet om intelligens, men viser hvor god den pågældende
er til at løse opgaver - desuden er der mange ting denne såkaldte
intelligenstest IKKE måler.

I øvrigt er det forkert at kalde den for en intelligenstest - der er tale om
en færdighedsprøve, og har intet med intelligens at gøre.

--
ahw

Fra : Tina T.

Dato : 21-06-05 20:18

> Man er ikke dum fordi man ikke kan klare en typisk kulturbaseret test -
> den tilsvarende test, eller noget af den, findes på drs hjemmeside

Jeg tænkte det nok, bare tanken at dine små kæledægger MÅSKE kunne tænkes at
være dumme, er for dig helt ude i skoven, du må da indrømme at muligheden er
der.

Tina T.

Fra : morten sorensen

Dato : 21-06-05 21:39

Tina T. wrote:

> Jeg tænkte det nok, bare tanken at dine små kæledægger MÅSKE kunne tænkes at
> være dumme, er for dig helt ude i skoven, du må da indrømme at muligheden er
> der.

De er usandlynligt at de er genetisk dumme, da pigerne er lige så
intelligente som danske piger.

Det tyder således på at miljø snarere end arv forklarer testresultaterne.

--

morten sorensen

Fra : Malene P

Dato : 21-06-05 21:55

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> De er usandlynligt at de er genetisk dumme, da pigerne er lige så
> intelligente som danske piger.
>
> Det tyder således på at miljø snarere end arv forklarer testresultaterne.

Hvis der er hold i påstanden om, at de fremmede bevidst snyder ved testen,
er det måske for alvor på tide at gøre op med forestillingen om, at vi
overhovedet har noget at bruge dem til.

Malene P

Fra : morten sorensen

Dato : 22-06-05 07:32

Malene P wrote:

> Hvis der er hold i påstanden om, at de fremmede bevidst snyder ved testen,
> er det måske for alvor på tide at gøre op med forestillingen om, at vi
> overhovedet har noget at bruge dem til.

Den tror jeg ikke på, da det er ret svært at snyde i en sådan test.

Resultaterne afspejler noget virkeligt - men hvad vides ikke. Måske er
det noget så simpelt som at muslimske drenge ikke vil tage ordrer fra en
kvindelig lærer, mens pigerne gerne vil.

--

morten sorensen

Fra : Jim

Dato : 21-06-05 22:17

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> De er usandlynligt at de er genetisk dumme, da pigerne er lige så
> intelligente som danske piger.

Det er noget med hormoner at gøre.
Deres intelligens er ødelagt af gorillahormoner/testosteron.

> Det tyder således på at miljø snarere end arv forklarer
> testresultaterne.

Begge dele spiller ind.
http://da.wikipedia.org/wiki/Intelligens#Er_intelligens_arveligt_.3F

J.

Fra : morten sorensen

Dato : 22-06-05 07:34

Jim wrote:

> Begge dele spiller ind.

Ja - men ikke lige meget for alle mennesker hele tiden.

--

morten sorensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-06-05 08:49

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Begge dele spiller ind.
> http://da.wikipedia.org/wiki/Intelligens#Er_intelligens_arveligt_.3F

wikipedia skriver noget værre sludder - begrebet arv og miljø er en
fortærsket floskel - det er muligt at man vil hævde at man kan måle arven,
men hvordan måle miljøet? Det sludder bliver altså ikke bedre af at blive
gentaget.
Så er der afsnittet om ideologi - det har intet med sagen at gøre - enhver
intelligensforsker, selv Helmuth Nyborg erkender at man ikke ved hvad
intelligens egentlig er og hvad det egentlig er vi måler, så det...

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-06-05 08:42

> Jeg tænkte det nok, bare tanken at dine små kæledægger MÅSKE kunne tænkes
> at være dumme, er for dig helt ude i skoven, du må da indrømme at
> muligheden er der.

Hvis du ellers læste avser og fulgte lidt med i medierne, ville du vide at
også eksperter i den slags nu kritiserer militærets tests. De angiver ikke
det, du tror de angiver, og har intet med intelligenstests at gøre.
Men intet middel er helligt for racistblondinen, vel? Såsom at være blot en
lille bitte smule saglig?

--
ahw

Fra : Tina T.

Dato : 22-06-05 15:08

> [...]
> det, du tror de angiver, og har intet med intelligenstests at gøre.
> Men intet middel er helligt for racistblondinen, vel? Såsom at være blot

Jeg er skam saglig, jeg har ikke påstået at de ER dumme, jeg snakker om
muligheden, gentager MULIGHEDEN for at det KUNNE være tilfældet, hvis den
mulighed ikke var der, ville det jo betyde at muslimer ikke KAN være dumme,
og det er sgu for langt ude, selv for en hallalhippie som dig.

Tina T.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-06-05 19:14

> [...]
> mulighed ikke var der, ville det jo betyde at muslimer ikke KAN være
> dumme, og det er sgu for langt ude, selv for en hallalhippie som dig.

Nu kender jeg udmærket Naser Khader og har debatteret med ham -jeg har
anført at hans udsagn "halalhippie" er tåbeligt fordi han dermed pisser på
folk, der gerne vil indvandrere det godt og som til dagligt gør et stort
arbejde på det område.
Han har sagt at det ikke var hans hensigt, men kun at forklare at der findes
nogle, der kun kan se det positive i indvandrere og at hans ord er blevet
misbrugt af højrefløjen.

Men nu er ordet der - og jeg kan ikke genkende mig selv som "halalhippie" -
men det overlever jeg såmænd nok -især når udtrykket kommer fra en
racistblondine som dig - så jeg foretrækker at være halalhippie end at være
racistblondine, hvis jeg kun har valget mellem de to betegnelser.
--
ahw

Fra : Tina T.

Dato : 22-06-05 19:40

> [...]
> kommer fra en racistblondine som dig - så jeg foretrækker at være
> halalhippie end at være racistblondine, hvis jeg kun har valget mellem de

Jow jow, det er meget godt alt sammen, men du snakker udenom, mener du at
muslimer ikke KAN være dumme?, det er nemlig hvad jeg får ud af dine
udgydelser.

Tina T.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-06-05 20:15

> Jow jow, det er meget godt alt sammen, men du snakker udenom, mener du at
> muslimer ikke KAN være dumme?, det er nemlig hvad jeg får ud af dine
> udgydelser.

Definer "dum"

Fx opfatter jeg dig som dum - men du mener måske noget andet?

--
ahw

Fra : Tina T.

Dato : 22-06-05 20:48

> Definer "dum"
>
> Fx opfatter jeg dig som dum - men du mener måske noget andet?

Har du glemt hvad tråden handler om?
Du må da gerne mene at jeg er dum, det ved jeg så at jeg ikke er.

Tina T.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-06-05 22:46

> Har du glemt hvad tråden handler om?
> Du må da gerne mene at jeg er dum, det ved jeg så at jeg ikke er.

Fidelibam, fidelibum
klog er den tosse, der ved han er dum.

--
ahw

Fra : Jim

Dato : 23-06-05 07:47

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> "Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fidelibam, fidelibum
> klog er den tosse, der ved han er dum.

Nå, jeg kan se, at Arne har lært noget af sine elever.
Det må være et børnerim fra børnehaveklassen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-06-05 11:59

> Det må være et børnerim fra børnehaveklassen.

Næ, det er et Halfdan Rasmussen-rim.

--
ahw

Fra : Tina T.

Dato : 23-06-05 15:30

> Fidelibam, fidelibum

Har du glemt at tage din medicin?

Tina T.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-06-05 16:34

> Har du glemt at tage din medicin?

ho-ho - racistblondinen slår til igen -

Oh, du uvidende racistblondine - gid du dog gad gide at læse dine
klassikere, så ville du kunne åbne din mund og spy dine ypperlige kundskaber
ud og forklare alverden at det såmænd blot var et rim af Halfdan Rasmussen,
et børnerim oven i købet.

Men det vidste duheller ikke - og som alle dem, der har en katastrofal
mangel på almen dannelse, ville du heller ikke være i stand til at forstå
det.

--
ahw

Fra : Alucard

Dato : 22-06-05 23:09

On Wed, 22 Jun 2005 21:48:15 +0200, "Tina T." <tina-t@hotmail.com>
wrote:

>Har du glemt hvad tråden handler om?
>Du må da gerne mene at jeg er dum, det ved jeg så at jeg ikke er.

At være dum i AHW's verden er da en positiv ting...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-06-05 23:26

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> At være dum i AHW's verden er da en positiv ting...

næ, det har du misforstået - men grunden til at jeg overhovedet kan svare
dig på trods af mit nylige dødsfald må være at du lever af døde -e r det
ikke korrekt hr. Dracula?

--
ahw

Fra : Alucard

Dato : 22-06-05 23:49

On Thu, 23 Jun 2005 00:26:10 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

>næ, det har du misforstået -

Det tror jeg ikke...

>men grunden til at jeg overhovedet kan svare
>dig på trods af mit nylige dødsfald må være at du lever af døde -e r det
>ikke korrekt hr. Dracula?

Jubiiiii Du kan stave baglæns...)

PS: Du behøver ikke at skrive "hr."

Fra : Jim

Dato : 23-06-05 07:56

> Det tror jeg ikke...

> Jubiiiii Du kan stave baglæns...)

Gad vide om han også bakker snagvendt med sine elever.

J.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-06-05 12:00

> Gad vide om han også bakker snagvendt med sine elever.

Jimsebassemand dog -sikke du kan og så sålænge - det kan da kun blive værre
og værre med dig - har du alzheimer light?

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-06-05 11:59

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

ja, du hjalp mig jo med det - - det havde jeg aldrig gættet selv -måske
fordi jeg vitterlig ER så dum at jeg altid skriver med mit rigtige navn -
det har jeg måttet indse er meget dumt, da det jo nu bliver brugt imod mig -
herunder i det private, hvor natlig telefonterror og grove henvendelser til
min arbejdsplads og udhængning med navn og adresse og arbejdssted på en
bestemt hjemmeside er det, jeg har fået ud af det - men kan Per Erik Rønne
gøre det, kan jeg vel også - man er vel ikke nogen kylling?

> PS: Du behøver ikke at skrive "hr."

Dracula bør altid tituleres med grevetitlen eller i det mindste hr. hvis vi
skal holde traditionen

--
ahw

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-06-05 00:23

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> [...]
> figurer og dem, der har et så god beherskelse af sproget at de ikke har
> noget problem med at forstå sammenhængen mellem begreber som igår, i

Ja, det er alt for avanceret for en 17 - 18 årig, det siger sig selv, og
hvis de også har noget med "i morgen", så går det jo helt galt. Men det har
intet med intelligens at gøre, det har kun noget med uvidenhed og dumhed at
gøre.

Som Fahmy Almajid sagde, så lærer de unge ikke noget om almen viden i
hjemmet, så avancerede ting som "i går" og "i morgen", det går langt ud over
deres evner. (Men de taler alle perfekt dansk, som vi så ofte hører).
Hvordan forestiller man sig at man kan ansætte folk som ikke forstår "i
forgårs" og "i morgen", beats me.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-06-05 00:17

> [...]

> de lande, hvor det er almindeligt at man gifter sig med fætter eller
> kusine, er det ikke noget særligt problem - heller ikke genetisk.

Vist er det så, og man advarer nu i Saudi Arabien imod det.

> Det er ikke sådanne udtalelser, der gør dig til en racistblondine - det er
> blot almindelig blondineuvidenhed.

Så vi kan nu erklære AHW for kommunistblondine, selv om det er at genere
blondiner unødigt.

Fra : Jakob

Dato : 22-06-05 11:03

On Tue, 21 Jun 2005 20:48:30 +0200, "Arne H. Wilstrup"
> [...]

>det er almindeligt at man gifter sig med fætter eller kusine, er det ikke
>noget særligt problem - heller ikke genetisk.

Det er ellers ikke længe siden at det kom frem at der var en hel del
højere sandsynlighed for mongolide børn hvis forældrene er
fætter-kusine. Man kan sagtens forestille sig at det ikke er helt
sundt, selv når resultatet ikke bliver et mongolbarn.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-06-05 11:49

"Jakob" <joakos@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fætter-kusine. Man kan sagtens forestille sig at det ikke er helt
> sundt, selv når resultatet ikke bliver et mongolbarn.

På minoritetspartiets hjemmeside står blandt andet at læse et debatindlæg
følgende:

Tidligere lektor ved Ålborg Universitet Hans Hessellund: ". hvis to sunde
søskende går i seng med hinanden, og pigen bliver gravid, så er chancen for
at få et sundt barn så tæt på 100% som den kan være." (s. 50, Fra incest til
medie-hetz, Schmidt, 1997.)

Så vidt disse oplysninger er korrekte, så kan vi andre kun konkludere, at
de mindre beslægtede første generations fætter/kusine ægteskaber, heller
ikke indebærer nogen større risiko for at skulle få handicappede børn end de
risici, alle mulige andre helt almindelige danske familier må leve med.

Enhedslisten skriver også:

De radikales figenblad er påstanden om, at fætter-kusine-ægteskaber øger
risikoen for børn med misdannelser og sygdomme. En sådan lidt højere risiko
er imidlertid ikke kun til stede, hvis man får børn med en fætter eller en
kusine. Der er en tilsvarende højere risiko i familier med arvelige
sygdomme. Ligesom risikoen er større for mennesker, der får børn i en sen
alder. De radikales forslag medvirker til at skabe præcedens for en
genoptagelse af 1930ernes uhyggelige praksis med
raceforbedring/racehygiejne. En praksis, som især blev rendyrket af det
nazistiske Tyskland - og derfor har været i miskredit siden - og
forhåbentligt i al fremtid!

Jeg skal her tilføje at Radikal Ungdom vender sig mod Marianne Jelveds
påstande og forslaget i øvrigt.
'
Der kan sammenfattende siges at selvom man forbød ægteskaber mellem fætter
og kusiner, som de har det i fx Norge, så vil det ikke betyde at de ikke kan
få børn sammen, og risikoen for at få et handicappet barn er såmænd ikke
større end det er i forbindelse med ægteskaber mellem ældre og ved
almindelige arvelige sygdomme. Så at det skulle indicere at man skal undgå
ægteskaber mellem fætter-kusiner, er ikke begrundet i ønsket om at undgå
mongolide børn, men at man vil forsøge at begrænse tvangsægteskaber.

--
ahw

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-06-05 15:18

> [...]
> raceforbedring/racehygiejne. En praksis, som især blev rendyrket af det
> nazistiske Tyskland - og derfor har været i miskredit siden - og

Det er nemlig rigtigt, mennesker man ikke er enige med, er lige på kanten
til at være nazister, den slår aldrig fejl, - især ikke hvis uenigheden går
på noget der vedrører indvandrere. Her er Enhedslisten helt på linje med
AHW.

"Tilsvarende højere risiko i familier med arvelige sygdomme", jamen, det
siger jo "lissom" sig selv, det er jo netop samme højere risiko man har ved
fætter-kusineægteskaber. Men fordi sidstnævnte er noget man dyrker blandt
indvandrere så går venstreorienterede på automatpilot og er naturligvis
*for*, uanset konsekvenserne for børnene. I Saudi Arabien advarer man mod
søskendebarnægteskaber, som har medført nogle helt specielle sygdomme i
landet.
Risikoen for at føde handicappede børn er den dobbelte af normalen i
fætter-kusine-ægteskaber. Disse ægteskaber blev også stærkt frarådet af den
kendte læge Hussein, - ham som ikke ville tage afstand fra
sharia-dødsstraffe, og derfor blev droppet af RV, han er nu tilbage i
Pakistan med sin familie.

Det tjener meget få mennesker at tillade fætter-kusine-ægteskaber, og ville
hjælpe mange af de nydanske unge som føler det er som at gå i seng med en
bror eller søster, at tvinges sammen med søskendebarnet.

Fra : Konrad

Dato : 12-07-05 11:15

> [...]
> de lande, hvor det er almindeligt at man gifter sig med fætter eller
> kusine, er det ikke noget særligt problem - heller ikke genetisk.

Det passer så bare ikke. I kulturer hvor det er tradition, er det simpelthen
et almindeligt fænomen. Det gælder klansamfund i pakistanske bjergegne såvel
som Amish-folket i USA.