Nyheter fra den store verden
Fra : Amos Keppler

Dato : 19-06-05 13:27

Norvegia - folkets favoritt
June 19 2005

http://norvegia.motime.com

Nyheter fra den store verden

I alternative nyhetsformidlere og radikale publikasjoner som Green
Anarchist, både på og utenfor nettet kan du lese om mange ting du aldri
får høre om andre steder. Ting som knapt blir hvisket om i etablert
media og samfunn, blir her skreket utover verden.

Du kan lese om omfattende protester mot veiutbygging, mot fabrikker, mot
atomttransporter og atomtog, om folk som blir satt i fengsel bare fordi
de rapporterer om protester og radikal kamp. Om «gatherings» ute i
naturen av mennesker som i det minste gjør et ærlig forøk på å finne
tilbake til menneskenes naturlige omgivelser.

Det er en hel skog av nyheter og hendelser der ute, som ingen får vite
om, fordi de ikke leter, fordi de er passive mottagere av etablert
«nyhetsformidling». Fordi de til og med reagerer med sinne når
oppegående mennesker våger å påstå at de slett ikke er informert, men
tilhører den gemene hop av inaktive og lunkne nyttige idioter.

Er nyhetene fra Irak nyheter?

Er nyhetene vi blir presentert på tv og i aviser daglig virkelig
informasjon?

Eller er det i stedet vel iscenesatt propaganda?

Er dette viktig for de av oss som ønsker å forandre verden, forandre den
fra tærne til hårrøttene, eller er det knapt annet enn avledninger som
tar oppmerksomheten bort fra det som virkelig betyr noe? Betyr det noe
om femti eller femtien mennesker ble drept i trafikken denne måneden?
Betyr det noe hvem som er $tat$mini$ter i et gitt land, hvem som setter
en allerede vedtatt og uforanderlig politikk ut i livet?

Nei, det gjør det slett ikke. Sannheten er at bortimot hundre prosent av
det vi ser på Dassrevyen og TV2-nyhetene, det vi leser om, selv i de
såkalt etterrettelige, respekterte avisene… er totalt meningsløst.

De viktige nyhetene og hendelsene foregår på siden av og utenfor dagens
etablerte samfunn, i skyggene og natten av det vi blir lært opp til å se
på som viktig, som essensielt. Der er det de sanne forandringene og
potensielle forandringene begynner. Der er det de får grobunn og kanskje
vokser til å eventuelt bli en trussel mot det bestående. I det
øyeblikket blir det interessant. Da kaster den etablerte media seg som
gribber over menneskene som er drivkraften bak det gitte miljøet. Da
begynner forvrengingen og angrepene mot de som ønsker rettferdighet og
et minimum av frihet i verden. Uttalelser, motiver og mål blir vridd på
til en slik grad at de som det blir skrevet om knapt gjenkjenner seg selv.

Etablert media er løgn, bortforklaringer og propaganda. Alt annet er
utilsiktet eller rene tilfeldigheter. Ingenting som engang kan
forveksles med sannheten kan finnes i lenestolen, ved å se på TV, eller
ved frokostbordet, ved å lese avisen.

Så, de av oss som leter finner den i uoffisielle fora og forum. Vi
finner den på et anleggsområde i Newbury, på en pelsfarm i Rogaland
eller på en utbrent fabrikktomt et sted i verden. I en skog fortsatt
relativt uberørt av sivilisasjonen.

I en mengde fengselsceller, hjemmehørende i samtlige land i verden.

Grepet strammes. Nye, enda mer effektive lover erstatter de gamle.
Stadig flere mennesker havner i fengsel, mange av dem utelukkende fordi
de har våget å snakke ut mot den økende undertrykkelsen. Fengsel har
allerede blitt storindustri i mange land og er i ferd med å bli det i
resten.

Green Anarchist, A-Infos, Earth Liberation Front, Animal Liberation
Front, Green Anarchy, Indymedia og tallløse større og mindre alternative
kilder gir et godt bilde av alt dette, uendelig mye bedre enn etablerte
kanaler gjør.

Men, når sant skal sies, det skal heller ikke mye til.

Amos Keppler juni 2005

???????????????????????????????????????????????????????????????
       true CURRENT EVENTS
http://www.midnight-fire.net/truecurrentevents
    awareness of a species' tailspin suicide run
???????????????????????????????????????????????????????????????

"Objection is when I say: this doesn't suit me. Resistance is when I
make sure that what doesn't suit me never happens again".
- Ulrike Meinhof, In Politics

Fra : Joakim von And

Dato : 19-06-05 16:37

"Amos Keppler" <fake@mail.org> skrev i en meddelelse

> "Objection is when I say: this doesn't suit me. Resistance is when I
> make sure that what doesn't suit me never happens again".
> - Ulrike Meinhof, In Politics

Er Ulrike Meinhof dit store idol siden hun indgår i din signatur?

Fra : Amos Keppler

Dato : 21-06-05 01:12

Joakim von And wrote:
> "Amos Keppler" <fake@mail.org> skrev i en meddelelse

> Er Ulrike Meinhof dit store idol siden hun indgår i din signatur?

Jeg liker henne og jeg liker sitatet. Vi driver ikke Idol-dyrking i
våre kretser...
Det overlater vi til en ikke-tenkende befolkning.

Amos

???????????????????????????????????????????????????????????????

Fra : Joakim von And

Dato : 21-06-05 18:22

> Jeg liker henne og jeg liker sitatet.

Af ren spørrelysten, hvad er det du liker ved Ulrike Meinhof ?

Vi driver ikke Idol-dyrking i
> våre kretser...

Hvilke kredse er det?

> Det overlater vi til en ikke-tenkende befolkning.

Okay, jeg har alligevel aldrig forstået den dybere mening med en signatur på
usenet.

> Amos

Amos, et typisk jødisk navn?