SAå skal vi ikke stemme alligevel
Fra : Steen Jensen

Dato : 19-06-05 12:45

I hvert fald ikke med det samme (det er selvfølgeligt den fortsatte
sæbeopera om EU jeg hentyder til).

Nogen stemmer kategorisk nej, på grund af en mulig optagelse af Tyrkiet,
andre frygter en invasion af østeuropæisk billig arbejdskraft - og så er
der diverse rabatter etc.

Måske skulle man vente med at tale om tyrkisk optagelse, til landet
havde en standard der modsvarer resten af EU, eller man skulle måske
spørge om EU er en model der stadig har interesse.

--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Jim

Dato : 19-06-05 13:24

"Steen Jensen" <iSteen@litespam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde en standard der modsvarer resten af EU, eller man skulle måske
> spørge om EU er en model der stadig har interesse.

Måske burde du starte med at stille dig selv spørgsmålet;
"Hvad har Tyrkiet overhovedet med Europa at gøre?"
For det er vel en forudsætning for, at man overhovedet kan tale om at
diskutere et tidspunkt for optagelsesforhandlinger.
Men da Tyrkiet ikke har så meget som 1% af foden inden for mit
Europakort, så kan jeg ikke se, at Tyrkiet skulle komme i betragtning
som et muligt medlem af EU.
Hverken geografisk, religiøst, historisk, kulturelt, mentalt eller
politisk har Tyrkiet noget at gøre med Europa.
Hvis du mener, at Tyrkiet har en plads i EU, hvorfor da?
Hvis EU skal have en præsident, skal EU så i fremtiden kaldes "De
forenede europæiske stater"?
Og hvis præsidenten i fremtiden skal vælges med flertalsafgørelse, vil
det så ikke være forudsigeligt, at præsidenten kommer fra det
medlemsland med flest indbyggere? >>host<< Tyskland >>host<< ...
"EUs præsident, Muhammed Gül, har besluttet at lade 2000 nye moskéer
opføre rundt om i Europa, hvor den største af dem skal bygges i
København".
Hvordan synes du det lyder i dine ører?

J.

Fra : Steen Jensen

Dato : 19-06-05 13:34

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Måske burde du starte med at stille dig selv spørgsmålet;
> "Hvad har Tyrkiet overhovedet med Europa at gøre?"

Hvis Tyrkiet ikke hører med til Europa, hvilken verdensdel hører det så
til?

> Hvis du mener, at Tyrkiet har en plads i EU, hvorfor da?

Kunne man udlede af mit indlæg, at 'jeg' mener Tyrkiet har en plads i
EU? Tyrkiet blev stillet en optagelse i EU i udsigt for 40 år siden -
med associeringsaftalen i 1963.....ifølge Ritzau!
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Jim

Dato : 19-06-05 13:41

> Hvis Tyrkiet ikke hører med til Europa, hvilken verdensdel hører det
> så
> til?

Ahh, come on..
Enhver skoledreng kan vel se, at Tyrkiet er en del af Asien.
Fik du dårlige karaterer i geografi?

EU eksisterede ikke for 40 år siden..
Men prøv igen

J.

Fra : Steen Jensen

Dato : 19-06-05 15:59

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Enhver skoledreng kan vel se, at Tyrkiet er en del af Asien.
> Fik du dårlige karaterer i geografi?

Ja, det gjorde jeg faktisk, men derudover mener jeg du har uret.

> EU eksisterede ikke for 40 år siden..

Måske ikke, men ellers passer Ritzau's oplysninger - tjek endeligt selv.

--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Jim

Dato : 19-06-05 16:29

> Ja, det gjorde jeg faktisk, men derudover mener jeg du har uret.

> Måske ikke, men ellers passer Ritzau's oplysninger - tjek endeligt
> selv.

Ritzau er en meget ukritisk nyhedsformidler.

J.

Fra : Steen Jensen

Dato : 19-06-05 17:01

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Ritzau er en meget ukritisk nyhedsformidler.

Nåeh?
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Jim

Dato : 19-06-05 17:07

> Nåeh?

Bor du på Fredens Ark?

J.

Fra : Steen Jensen

Dato : 19-06-05 18:04

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Bor du på Fredens Ark?

Det ved jeg ikke lige hvad er, har det da noget med sagen at gøre?
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Jim

Dato : 19-06-05 19:13

> Det ved jeg ikke lige hvad er, har det da noget med sagen at gøre?

Dit svar "Nåeh!" lyder som om, du ligeså godt kunne have sagt; "Fed
tjald"!