Muhamedanerne malker Danmark for penge
Fra : Jesper

Dato : 19-06-05 07:47

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=260011

18. juni 2005 23:45 Indland Senest opdateret : 18. juni 2005 23:45
Indvandrere sender milliarder hjem
Indvandrere i Danmark sendte omkring fire mia. kr. hjem til deres
fødelande sidste år. Det er næstmest i verden i forhold til
indbyggertallet. Indvandrere i Norge sendte flest penge hjem.

Det viser de nyeste tal fra Verdensbanken, ifølge Jyllands-Posten har
indhentet.

Specielt tyrkere, pakistanere og iranere sender mange penge hjem. Ifølge
OECD, som har specificeret tallene, sendte de i år 2000 henholdsvis 534,
108 og 76 millioner kr. hjem til deres fødelande fra Danmark.

- Det er penge, som har en kolossal betydning for Pakistan, siger Dr.
Azizullah Khattak, der er statistikdirektør i State Bank of Pakistan i
Islamabad.

Fra : Joakim von And

Dato : 19-06-05 08:43

> [...]
>
> - Det er penge, som har en kolossal betydning for Pakistan, siger Dr.
> Azizullah Khattak, der er statistikdirektør i State Bank of Pakistan i

Pssssst Jesper. Danmark har frie internationale kapitalbevægelser. Det
er du vel ikke modstander af?

Joakim

Fra : Jim

Dato : 19-06-05 10:26

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Pssssst Jesper. Danmark har frie internationale kapitalbevægelser. Det
> er du vel ikke modstander af?

Hvis pengene ryger i lommerne på AlQaeda, så kan det vel ikke være et
argument, at man går ind for kapitalens fri bevægelighed.
Og hvis pengene så ovenikøbet er kontanthjælpsmidler, så virker det
yderligere kriminelt.
Det er vigtigt, at vi får sat en stopper for pengetilførslen til disse
vampyrer.

J.

Fra : Joakim von And

Dato : 19-06-05 16:11

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis pengene ryger i lommerne på AlQaeda, så kan det vel ikke være et
> argument, at man går ind for kapitalens fri bevægelighed.

Ifl. artiklen i JP er der tilsyneladende præferencer for jord og ejendomme i
oprindelseslandene. I min portefølje indgår der f.eks. en andel af
udenlandske virksomheder. Sådan er vi mennesker så forskelligt indrettet når
det kommer til hvad vi tror giver det største udbytte.

> Og hvis pengene så ovenikøbet er kontanthjælpsmidler, så virker det
> yderligere kriminelt.

Lyder det plausibelt at kontanthjælpen i DK skaber et tilstrækkeligt
økonomisk råderum til at opkøbe jord og bygge store villaer for i Pakistan,
Tyrkiet eller Iran?

Jeg synes det ikke.

> Det er vigtigt, at vi får sat en stopper for pengetilførslen til disse
> vampyrer.

Joakim

Fra : Jim

Dato : 19-06-05 16:28

> [...]
>
> Lyder det plausibelt at kontanthjælpen i DK skaber et tilstrækkeligt
> økonomisk råderum til at opkøbe jord og bygge store villaer for i

Nå ikke.. Kan du ikke huske sagen om pakistaneren, der havde et par
slotte i Pakistan, og han var på bissen i dk.
Samtidig med at de arbejder sort, modtager de bistandshjælp fra
kommunen, og overskuddet ryger lige ned til familien i varmen.
Det er altså ikke et ukendt fænomen.

J.

Fra : Joakim von And

Dato : 19-06-05 16:45

> [...]
> Samtidig med at de arbejder sort, modtager de bistandshjælp fra
> kommunen, og overskuddet ryger lige ned til familien i varmen.

Og så er vi tilbage til udgangspunktet. Manglende dokumentation for anklagen
og omvendt bevisbyrde. Det eksempel du henviser til er intetsigende i
forhold til anklagen.

Joakim

Fra : Tina T.

Dato : 19-06-05 11:20

> Pssssst Jesper. Danmark har frie internationale kapitalbevægelser. Det
> er du vel ikke modstander af?
>
> Joakim

Jeg ved ikke om reglerne er blevet ændret, men for en del år siden arbejdede
jeg sammen med en flok tyrkere, de sendte stort set alle deres penge hjem,
så skulle de nemlig ikke betale skat af dem, i sommerferien tog de så hjem
og hentede pengene igen, hvis det ikke er skadeligt, ved jeg ikke hvad det
er.

Tina T.

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-06-05 11:27

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> penge hjem, så skulle de nemlig ikke betale skat af dem, i sommerferien
> tog de så hjem og hentede pengene igen, hvis det ikke er skadeligt, ved

Man havde engang et bestemt beløb, som man skattefrit kunne sende hjem, men
som du siger, så blev det oftest misbrugt til at undgå skat, og loven blev
lavet om for flere år siden.

Fra : Torben Østrup

Dato : 19-06-05 11:35

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> penge hjem, så skulle de nemlig ikke betale skat af dem, i sommerferien
> tog de så hjem og hentede pengene igen, hvis det ikke er skadeligt, ved

Hvis det stadigvæk er tilfældet (ovenstående) hvilket jeg ikke kan tro, så
bare vent til Pia har fået morgenkaffen galt i halsen her til morgen,
samtidig med hun læser dagens version af JP

Så er det nemlig helt sikkert også slut med den lovløse liberalisme som her
hersket hidtil, også på dette område.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-06-05 12:03

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Så er det nemlig helt sikkert også slut med den lovløse liberalisme som
> her hersket hidtil, også på dette område.

Er det retten til at sende penge ud af landet der er lovløs liberalisme?

Iøvrigt bruger mange indvandrere jo "Hawala"-systemet, hvor man ikke kan
fanges på et pengespor fra banker, hvis man skulle blive "interessant" for
myndighederne.

Hawala-systemet er også billigere end at sende penge over bankerne, og
pengene kan være fremme i landsbyen inden for 24 timer efter betalingen til
en hawala-mand her i landet.

Hvordan Verdensbanken overhovedet finder frem til hvor stort det overførte
beløb er, er svært at forstå, når man regner med at over halvdelen af
pengene sendes uden dokumentation over hawala-systemet.

Hawala transactions cannot be reliably quantified because records are
virtually inaccessible, especially for statistical or balance of payments
purposes. This holds true for both the remitting and, especially, the
receiving sides of the transactions. Hawala transactions from developing
countries are sometimes driven by capital flight motivations; they may also
be driven by a desire to circumvent exchange control regulations and the
like, leaving no traceable records. Nevertheless, the authorities of some
countries have sporadically made estimates of hawala activity based on their
expatriate populations and balance of payments data. In any case, all crude
estimates should take into account both hawala and reverse hawala
transactions (see box) as well as transactions driven by illicit activities.
Although it would be impossible to provide a precise figure, the amounts
involved in hawala transactions are likely to entail billions of dollars.

Fra : Malene P

Dato : 19-06-05 09:35

> [...]
>
> - Det er penge, som har en kolossal betydning for Pakistan, siger Dr.
> Azizullah Khattak, der er statistikdirektør i State Bank of Pakistan i

Det er også penge, der kunne gøre godt i Danmark.

Malene P

Fra : Rune

Dato : 19-06-05 10:04

Så længe det er ærligt tjent penge er det vel ikke noget problem.

Fra : Jesper

Dato : 19-06-05 10:18

Rune <spam@spam.spam> wrote:

> Så længe det er ærligt tjent penge er det vel ikke noget problem.

Jo, fordi det er penge der forlader Danmark i stedet for at forblive i
omløb her i landet og skabe arbejdspladser og velstand.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-06-05 10:41

> Jo, fordi det er penge der forlader Danmark i stedet for at forblive i
> omløb her i landet og skabe arbejdspladser og velstand.

Når folk emigrerer til udlandet fordi de ikke øsnker at betale skat til
Danmark, så er det også "penge" der forlader Danmark i stedet for at
forblive i omløb og skabe arbejdspladser og velstand.
De højtuddannede har fået deres uddannelse i Danmark for millioner af
kroner - disse kroner er altså smidt ud af vinduet, hvis de pågældende ikke
bruger deres uddannelse i landet, men kan forlade det gratis.
Det synes jeg er langt værre.

--
ahw

Fra : Jesper

Dato : 19-06-05 10:50

Arne H. Wilstrup <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

> [...]
> kroner - disse kroner er altså smidt ud af vinduet, hvis de pågældende ikke
> bruger deres uddannelse i landet, men kan forlade det gratis.

Hvis vi nu sendte de fremmede hjem og brugte de penge vi tjente på det
på at sætte skatterne ned og forbedre serviceniveauet overfor
folkedanskerne, så ville de ikke rejse nogen steder. Og med lavere
skatter ville de danske virksomheder også blive mere konkurrencedygtige,
så de ikke var nødt til at outsource og flytte ud.

Fra : NoTrabajo

Dato : 19-06-05 13:19

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kroner - disse kroner er altså smidt ud af vinduet, hvis de pågældende ikke
> bruger deres uddannelse i landet, men kan forlade det gratis.

Ja, lad os bygge en (Berlin)mur uden om Danmark. Det ville sikkert lige være
sådan, du gerne vil ha' det.
--
NoTrabajo

Fra : Kim2000

Dato : 19-06-05 14:10

> [...]
til

> Ja, lad os bygge en (Berlin)mur uden om Danmark. Det ville sikkert

Man kunne jo udmærket sige at en lægeuddannet i Danmark skulle bruge fx
5 års virke i landet. Det ses indenfor nogle arbejdsområder, fx piloter,
officerer, hvor det er ekstremt dyrt at uddanne folk.

mvh
Kim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-06-05 22:34

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, lad os bygge en (Berlin)mur uden om Danmark. Det ville sikkert lige
> være
> sådan, du gerne vil ha' det.

Næ, det er jo dig, der har ondt i røven over at nogle tyrkere tilsyneladende
sender tjente midler hjem , så det er dig der har et problem. I det mindste
har de arbejdet for pengene -du får uden at arbejde, altså er du en
samfundsnasser, der ligger samfundet til byrde. Du er altså mere betænkelig
end de andre.

--
ahw

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-06-05 07:10

> Jo, fordi det er penge der forlader Danmark i stedet for at forblive i
> omløb her i landet og skabe arbejdspladser og velstand.

Hvad vil du gøre ved det?

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-06-05 08:53

"Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> wrote in message

> Hvad vil du gøre ved det?

Netop, det er der intet at gøre ved. Hvordan mon det iøvrigt vil føles, når
vores olie slipper op som kilde til valuta, og indvandrernes antal er blevet
firedoblet om 30 år, nå, den tid den glæde. Vi har jo selv bedt om
problemerne.

Fra : Jesper

Dato : 20-06-05 14:54

Christian R. Larsen <crlarsen2004@hotmail.com> wrote:

> Hvad vil du gøre ved det?

1. Repatriere ikke-produktive/contra-produktive udlændinge fra den
tredie verden.

2. Bruge de penge der spares på den konto til at forbedre forholdene for
de danske virksomheder, det kunne f.eks. ske ved at sætte skatten på
arbejdskraft ned.

Fra : Torben Østrup

Dato : 19-06-05 10:27

"Rune" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> Så længe det er ærligt tjent penge er det vel ikke noget problem.

Hvem siger at det er ærligt tjente penge ?

Med den grad invandrene herunder tyrkere, pakistanere og iranere er
indblandet i sort økonnomi så må en del af de penge de sender til deres
reelle hjemlande, også stamme fra denne sorte økoonomi.

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-06-05 10:42

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indblandet i sort økonnomi så må en del af de penge de sender til deres
> reelle hjemlande, også stamme fra denne sorte økoonomi.

Og det kan du naturligvis bevise, hr. stud.?

--
ahw

Fra : Torben Østrup

Dato : 19-06-05 11:04

> "Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det kan du naturligvis bevise, hr. stud.?

Selvføgelig kan jeg ikke det jeg skriver jo i øvrigt heller ikke at alle
pengene de sender hjem er sorte men kun "en del af dem".

Men du kan måske så i stedet bevise at alle de penge sender hjem er nogen de
selv har tjent på helt ærlige vis?

--
Torben Østrup
_________________________

Fra : Joakim von And

Dato : 19-06-05 11:13

> [...]
> pengene de sender hjem er sorte men kun "en del af dem".
>
> Men du kan måske så i stedet bevise at alle de penge sender hjem er nogen

Omvendt bevisbyrde???

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-06-05 22:31

> [...]
> pengene de sender hjem er sorte men kun "en del af dem".
>
> Men du kan måske så i stedet bevise at alle de penge sender hjem er nogen

Du hævder at de penge der er sendt hjem er sorte, det er altså¨dig der har
bevisbyrden i enhver redelig debat.

--
ahw

Fra : Frank

Dato : 20-06-05 11:01

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Du hævder at de penge der er sendt hjem er sorte, det er altså¨dig der har
> bevisbyrden i enhver redelig debat.

TØ skrev at "Med den grad invandrene herunder tyrkere, pakistanere og
iranere er
indblandet i sort økonnomi så må en del af de penge de sender til deres
reelle hjemlande, også stamme fra denne sorte økoonomi"

Ikke 'de penge', men 'en del af de penge'.

I enhver redelig debat bør man citerer korrekt.

--
Frank

Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo
I hate windsurfers, In a totally irrational way

Fra : Jim

Dato : 19-06-05 10:27

"Rune" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> Så længe det er ærligt tjent penge er det vel ikke noget problem.

Og hvor mange muhamedanere er det lige, der tjener ærlige penge her i
landet...?

*ROTFLOL*

Fra : Jim

Dato : 19-06-05 10:24

> [...]
> fødelande sidste år. Det er næstmest i verden i forhold til
> indbyggertallet. Indvandrere i Norge sendte flest penge hjem.

Og jeg gad gerne vide, hvor mange af pengene havner i lommerne på
terroristerne.
Hvad kan vi gøre for at forhindre pengenes forsvinden ud af Danmark?

J.

Fra : NoTrabajo

Dato : 19-06-05 13:21

> [...]

> terroristerne.
> Hvad kan vi gøre for at forhindre pengenes forsvinden ud af Danmark?

Sende muhamedanerne hjem.
--
NoTrabajo

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-06-05 11:09

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
>
> - Det er penge, som har en kolossal betydning for Pakistan, siger Dr.
> Azizullah Khattak, der er statistikdirektør i State Bank of Pakistan i

Indvandrere i Danmark sender i gennemsnit 42.000 kr hjem hvert år.

FN mener derfor, at Danmark bør importere mere ufaglært arbejdskraft fra
tredverdenslande. De skulle så arbejde på midlertidige arbejdstilladelser, -
men hvordan tror de, man vil reagere, når disse "midlertidige" skal sendes
hjem igen, og deres stakkels børn har gået i dansk skole og ikke kender
andet? FN-folkene lever i helt deres egen verden.

Fra : Kim2000

Dato : 19-06-05 11:18

> [...]
> "midlertidige" skal sendes hjem igen, og deres stakkels børn har gået
> i dansk skole og ikke kender andet? FN-folkene lever i helt deres egen

Det er naturligvis logisk for alle at man skal importere arbejdskraft,
når man kun har de der 800.000 udenfor arbejdsmarkedet.....

Mvh
Kim, der sidder og ryster på hovedet over de dumheder FN kan sige engang
imellem

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-06-05 11:31

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> [...]
>
> Mvh
> Kim, der sidder og ryster på hovedet over de dumheder FN kan sige engang

Ja, disse forgyldte mennesker sidder og leger med ønsketænkning og rene
skrivebordsteorier, men de bliver jo godt betalt for det, så de generer sig
ikke for at fortsætte med strømmen af pjattede forslag.

Fra : NoTrabajo

Dato : 19-06-05 13:23

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Mvh
> Kim, der sidder og ryster på hovedet over de dumheder FN kan sige engang

Der bliver sagt mange dumheder og taget mange forkerte beslutninger, men det gør
ikke noget, bare det der bliver sagt og besluttet er "politisk korrekt".
--
NoTrabajo

Fra : G B

Dato : 19-06-05 13:19

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Indvandrere i Danmark sender i gennemsnit 42.000 kr hjem hvert år.

Hjem? Jamen, bor de da ikke i Danmark og har dansk statsborgerskab? Hvorfor
i alverden sender de penge fra Danmark til Danmark?

GB

Fra : Allan Knaap

Dato : 19-06-05 13:36

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hjem? Jamen, bor de da ikke i Danmark og har dansk statsborgerskab?
> Hvorfor
> i alverden sender de penge fra Danmark til Danmark?

Det er fordi de kun er danskere når de modtager pengene. Når de har dem, er
de igen pakistaner, iraner o.s.v.

Allan Knaap

Fra : G B

Dato : 19-06-05 14:20

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i meddelelsen

> Det er fordi de kun er danskere når de modtager pengene. Når de har
> dem, er de igen pakistaner, iraner o.s.v.

Det passer ikke. Alle, som har dansk pas og indfødsret, er ærkedanske.
Spørg selv CRL, NIL, AHW, Croc®, Riise etc.

GB

Fra : NoTrabajo

Dato : 19-06-05 14:36

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det passer ikke. Alle, som har dansk pas og indfødsret, er ærkedanske.
> Spørg selv CRL, NIL, AHW, Croc®, Riise etc.

Er det forøvrigt ikke meget lang tid siden, vi sidst har hørt noget til
halalhippien NIL? De andre nævnte narhoveder er her jo endnu.
--
NoTrabajo

Fra : Jim

Dato : 19-06-05 15:40

> Er det forøvrigt ikke meget lang tid siden, vi sidst har hørt noget
> til
> halalhippien NIL? De andre nævnte narhoveder er her jo endnu.

Sådanne typer dukker gerne op i forklædning..
Har du prøvet at se, hvem der måske var inde i Timsah?

Fra : G B

Dato : 19-06-05 16:06

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i meddelelsen news:42b583b3$0$202
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Har du prøvet at se, hvem der måske var inde i Timsah?

Det kunne godt være No Intelligence Left.

GB

Fra : Allan Knaap

Dato : 19-06-05 16:21

> [...]
>
> Det passer ikke. Alle, som har dansk pas og indfødsret, er ærkedanske.
> Spørg selv CRL, NIL, AHW, Croc®, Riise etc.

Habemus papam, var det ikke det der blev sagt da der blev udnævnt en ny pave
?.

Her i dette forum har vi adskillige selvudnævnte af slagsen, vis største
bedrift er at de rent faktisk selv tror det.

Allan Knaap

Fra : Allan Riise

Dato : 19-06-05 16:56

> [...]
>
> Det passer ikke. Alle, som har dansk pas og indfødsret, er ærkedanske.
> Spørg selv CRL, NIL, AHW, Croc®, Riise etc.

Nu lyver Du jo.

Jeg har skrevet at De er Danske statsborgere, hverken mere eller mindre!

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 19-06-05 17:08

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nu lyver Du jo.
>
> Jeg har skrevet at De er Danske statsborgere, hverken mere eller
> mindre!

Er det fordi GB er ældre end dig, at du tiltaler ham med De?

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 20-06-05 13:02

> [...]
>
> Det passer ikke. Alle, som har dansk pas og indfødsret, er ærkedanske.
> Spørg selv CRL, NIL, AHW, Croc®, Riise etc.
Og Michael Kirkegaard...

Fra : Malene P

Dato : 20-06-05 13:53

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og Michael Kirkegaard...

Altså: Michael Kirkegaard mener, at alle, der har dansk pas og indfødsret,
er "ærkedanske"? Tror Michael Kirkegaard også, at alle fremmede, der
opfylder disse betingelser føler sig som "ærkedanske"?

Malene P

Fra : Kim2000

Dato : 19-06-05 11:47

> [...]
> 534,
> 108 og 76 millioner kr. hjem til deres fødelande fra Danmark.

Hvis det er penge tjent ærligt og redeligt - og der er betalt skat af
dem, så er der jo intet hverken fordækt eller malkning over det. Som
udgangspunkt er det naturligvis penge, de har tjent ærligt, ellers er
det en sag for politi og skattemyndighederne.

Jeg har svært ved at se hvad det er du mener er så slemt? Selvfølgelig
vil vi heller se de bruger pengene i Danmark, men det er et frit land,
hvis man vil leve af havregrød for at kunne sende 40.000 til familien i
Pakistan, så er det ens eget valg, alternativet er ufrihed og kontrol,
det harmoner ikke med demokrati.

mvh
Kim

Fra : NoTrabajo

Dato : 19-06-05 13:26

> [...]

> hvis man vil leve af havregrød for at kunne sende 40.000 til familien i
> Pakistan, så er det ens eget valg, alternativet er ufrihed og kontrol,

Hvis de får så meget i bistandshjælp og diverse tilskud, at de kan sende store
summer hjem til Muhamedanien, burde man måske genoverveje størrelsen af
ydelserne til dem.
--
NoTrabajo