Hvad har folketingspolitikerne tænkt sig a~
Fra : fribytteren

Dato : 17-06-05 06:36

Globaliseringen er rigtig begyndt at krybe ind under gulvtæppet på det
danske arbejdsmarked, for at trække tæppet væk under fødderne på de danske
arbejdspladser.

Først var det svineslagterierne og nu er det kommet til FLSmidth koncernen
http://ing.dk/article/20050617/JOB/106170082/-1/Forside

Men det er også profitgriske virksomhedsejere, der hellere så et klækkeligt
overskud, i stedet for arbejdsmiljømæssigt og naturmiljømæssigt gode
arbejdspladser.

Kina er begyndt at se bagsiden af globaliseringens lyksagligheder. Syreregn
og forurening. Indien vil komme til det og alle de andre lande, der ser højt
på miljøproblematikken og lader forureningen ske for en hver pris, vil komme
til at gøre det. Men hvornår vil de indse de store problemer
globaliseringens lyksagligheder skaber for både mennesker og natur.

Hvornår vil de danske folketingsmedlemmer og regeringen give disse lande en
advarsel, uden at det skal opfattes som værende et forsøg på at redde danske
arbejdspladser?

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Egon Stich

Dato : 17-06-05 08:57

"fribytteren" <fribytterenerløs@fribytteren> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> advarsel, uden at det skal opfattes som værende et forsøg på at redde

Danske politikere vil alene agerer til fordel for kapitalen der betaler
deres partiarbejde.
Se blot på svinepryglerfarmene i polen.
Financieret af danske skatteydere.
Til skade for den danske befolkning.
Overtrædende alle milieubestemmelser.
Nogle nu lukket af Polske myndigheder.
Om politikere er korrupte?

MVH
Egon.

Fra : Rune

Dato : 17-06-05 09:37

> Hvornår vil de danske folketingsmedlemmer og regeringen give disse lande
> en advarsel, uden at det skal opfattes som værende et forsøg på at redde
> danske arbejdspladser?

Syntes du ikke danske folketingsmedlemmer og regeringen har nok at gøre med
at prøve at styre Danmark, uden at prøve også at styre Kina eller Indien?
Eller de bedste til at styre over Kina og Indien er kinesere og indere?

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 17-06-05 09:57

"fribytteren" <fribytterenerløs@fribytteren> wrote in message
> Globaliseringen er rigtig begyndt at krybe ind under gulvtæppet på det
> danske arbejdsmarked, for at trække tæppet væk under fødderne på de danske
> arbejdspladser.

Fordi vi har verdens højeste Skatter og Afgifter væltet over på Lønninger
som gør Danske Lønmodtagere til Verdens Dyreste. Man sparer hvor
Omkostningerne er!

> [...]
klækkeligt
> overskud, i stedet for arbejdsmiljømæssigt og naturmiljømæssigt gode

Vi ryddede selv hele Danmarks natur dengang vi var fattige.

Hvis der ikke var noget Overskud til at betale for det, ville der hverken
være arbejdsmiljø eller naturmiljø, det er en luxusting. Miljøet er blevet
bedre fordi vi er blevet rigere og har fået overskud til at værdsætte det.

Hvis arbejdspladser alene og ikke den fæle profit var målet, kunne vi jo gå
klædt i kutter af vadmel og rode i jorden med pinde medens turisterne tog
billeder at "Øko-Danmark" - når vi så var slidt op og døde omkring de 45
blev vi komposteret og resterne brugt til at gøde den udpinte jord med.

Så var der arbejde til hele befolkningen, alle de godt 1.5 millioner som kan
brødfødes uden kunstige tiltag. Jeg tror ikke at livet eller miljøet bliver
bedre af det.

> [...]
> til at gøre det. Men hvornår vil de indse de store problemer
> globaliseringens lyksagligheder skaber for både mennesker og natur.

Når folks problem i Kina og Indien ikke længere er hvordan man skaffer mad
på bordet *I Dag*.

> [...]
en
> advarsel, uden at det skal opfattes som værende et forsøg på at redde

De kan ikke engang tilpasse Danmark til den økonomiske virkelighed - måske
skulle de begynde på det først?

Fra : Svend

Dato : 17-06-05 12:27

On Fri, 17 Jun 2005 07:36:09 +0200, "fribytteren"
> [...]

>Globaliseringen er rigtig begyndt at krybe ind under gulvtæppet på det
>danske arbejdsmarked, for at trække tæppet væk under fødderne på de danske

Tag det stille og roligt.

For første gang nogen sinde er det nu også de højtuddannede der
rammes.

Man kan f.eks hyre en bygningsingenør på Taiwan for en 1/4 del af hvad
det koster i danmark.

I takt med at de asiatiske samfund bliver stadig mere
industrialiserede og deres befolkninger stadigt højere uddannede
vil flere typer arbejde kunne udflyttes.

Derfor er det ikke længere kun dem uden eller med korte uddannelser og
lav løn der rammes.

Når det går op for de højtlønnede med lange uddannelser at de også
rammes kommer der en vel politisk reaktion.

For det var jo ikke det der var meningen med globaliseringen var det
vel?

Det var jo kun de timelønnede der skulle holde for, ikke sandt?

Fra : Egon Stich

Dato : 17-06-05 14:05

"Svend" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vel?
>
> Det var jo kun de timelønnede der skulle holde for, ikke sandt?

Man erindre jo med glæde skrigeriet, da f.ex. bankerne begyndte at fyre de
flipproletarer der troede de var fredede.

MVH
Egon

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 17-06-05 14:43

"Svend" <nobody@noone.com> wrote in message

> Når det går op for de højtlønnede med lange uddannelser at de også
> rammes kommer der en vel politisk reaktion.

Eftersom de *eneste*, der netto betaler til "velfærden" er i alderen 35-45
år og betaler Topskat, per definition "de højtlønnede", så sker der jo nok
eet ... eller andet ... med tiden ... efter adskillige valgperioder;

Enhver siddende og kommende regering vil nok mene at det er bedst hvis det
er "oppositionen" der ender med aben og dem selv der kan kritisere med
ministerpensionen i ryggen.