ÆV - ingen afstemning - og mindsanten om i~
Fra : Spangkuk

Dato : 17-06-05 05:07

Så kører ruletten igen.

Vi skal bruge et års tid på at debattere en ny traktat, og
minsandten har flere politikere allerede udmeldt, at de
gerne ser de Danske forbehold på dagsordenen....

AAAARRRRRgggghhhhhh ...!!

Spang

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-06-05 09:59

Spangkuk wrote:
> [...]
> minsandten har flere politikere allerede udmeldt, at de
> gerne ser de Danske forbehold på dagsordenen....

De står nok lige og mangler en kurv.

Fra : Snurrberget

Dato : 17-06-05 18:47

Spangkuk wrote:

> [...]
> minsandten har flere politikere allerede udmeldt, at de
> gerne ser de Danske forbehold på dagsordenen....

Rimeligt nok.

Jeg er ikke just tilhænger af EU, men jeg mener at netop forbeholdene
begrænser det udbytte Danmark får af medlemsskabet.
Efter at der blev sagt nej i 1992 og Uffe for åben skærm, på selveste
valgaftenen, bebudede at hvis danskerne stemte nej var "toget kørt", var
det en hån mod flertallet at forhandle sig til 4 forbehold og gentage
forestillingen.

Hele processen med de 4 forbehold beviste dog, overfor mig selv, at
politikerne ikke helmer før DK er helt og fuldt medlem af EU, uanset om
de mennesker der har valgt dem er enige.

Som Mimi sagde umiddelbart efter resultatet i 1992, var det stof til
eftertanke at et flertal af de folkevalgte var i så åbenlys modstrid med
holdningen hos befolkningen.

Jeg mener, at skal vi absolut være medlemmer af EU skal vi også have de
samme muligheder for indflydelse som de øvrige medlemslande.
At jeg helst så DK helt uden for den politiske union er så en anden sag.

- cep

Fra : Spangkuk

Dato : 17-06-05 20:26

"Snurrberget" <snurrberget@yahoo.com> skrev

> Jeg er ikke just tilhænger af EU, men jeg mener at netop forbeholdene
> begrænser det udbytte Danmark får af medlemsskabet.

Jeg vil ikke bruge ordet udbytte, men indflydelse. Så langt er vi enige.

> [...]
> valgaftenen, bebudede at hvis danskerne stemte nej var "toget kørt", var
> det en hån mod flertallet at forhandle sig til 4 forbehold og gentage

Ja, og skuffelsen over Ja'et i 2. halvleg glemmer jeg ikke Jeg er
stadig af den overbevisning, at de afgørende stemmer blev vundet
ved at skræmme befolkningen.

> Hele processen med de 4 forbehold beviste dog, overfor mig selv, at
> politikerne ikke helmer før DK er helt og fuldt medlem af EU, uanset om de
> mennesker der har valgt dem er enige.

Ja, åbentbart....men hvor langt kan "de" gå, før demokratiet er til grin ?
Bemærk iøvrigt, at jeg nu taler om "de" og "vi" når jeg taler om os
vælgere og de folkevalgte. Alene det mener jeg er skummelt.

> Som Mimi sagde umiddelbart efter resultatet i 1992, var det stof til
> eftertanke at et flertal af de folkevalgte var i så åbenlys modstrid med
> holdningen hos befolkningen.

Mini sagde så meget, jeg hørte aldrig efter

> Jeg mener, at skal vi absolut være medlemmer af EU skal vi også have de
> samme muligheder for indflydelse som de øvrige medlemslande.
> At jeg helst så DK helt uden for den politiske union er så en anden sag.

Er det ikke et udtryk for apati at skrive sådan ? At prøve at gøre det så
godt som muligt, når man nu alligevel ikke kan "få lov" at sige nej ?

Spang