endnu et brudt valgløfte
Fra : Trunte

Dato : 16-06-05 22:20

Så lige i nyhederne at Kommunernes Landsforening nu

dokumenterer at der siden regeringen tiltrådte udelukkende

er blevet færre penge pr. elev i folkeskolen ..pudsigt mener,

at kunne erindre indtil flere valgudsendelser, hvor regeringspartierne

bedyrede det modsatte og anklagede oppositionen for talfusk.

Vi havde vist også en tråd kørende herinde med lignende udtalelser.

http://www.dr.dk/nyheder/politik/article.jhtml?articleID=259562

Endnu et brudt valgløfte.

Trunte

Fra : John Doe

Dato : 16-06-05 22:47

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> bedyrede det modsatte og anklagede oppositionen for talfusk.
>
> Vi havde vist også en tråd kørende herinde med lignende udtalelser.

Så skulle du have set afslutningsdebatten igår, så havde du fået svar på din
tvivl.

Hilsen Sten

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 16-06-05 23:25

> [...]
>
> bedyrede det modsatte og anklagede oppositionen for talfusk.
>
> Vi havde vist også en tråd kørende herinde med lignende udtalelser.

Bertel svarer vist rimeligt godt her:

"Det er den mest ligegyldige diskussion, jeg nogensinde har set i dansk
politik. Det er jo ikke noget galt i, at udgifterne falder lidt, hvis
elevtallet stiger, især ikke når man tænker på, hvor meget udgifterne steg,
da elevtallet faldt."

Michael

Fra : Trunte

Dato : 16-06-05 23:43

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> politik. Det er jo ikke noget galt i, at udgifterne falder lidt, hvis
> elevtallet stiger, især ikke når man tænker på, hvor meget udgifterne

Ja - det må siges at være noget forfærdelig vrøvl.
....og hvis det virkelig er regeringens holdning, hvorfor så alle løgnene før
valget.
Trunte
Trunte

Fra : Alucard

Dato : 17-06-05 00:02

On Fri, 17 Jun 2005 00:43:19 +0200, "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk>
wrote:

>Ja - det må siges at være noget forfærdelig vrøvl.

Ikke helt.....

Hvis en skole f.eks. normalt starter klasser op med 20 elever i hver,
og nu starter klasser op med 22 elever i hver (p.g.a. stigende
elevtal), så er det da klart at udgiften pr. elev falder.....
Elevtallet er steget med 10% men der er jo ikke brug for 10% flere
lærere..... (Og jeg taler kun om børnehaveklasse)

Fra : John Doe

Dato : 17-06-05 11:44

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Elevtallet er steget med 10% men der er jo ikke brug for 10% flere
> lærere..... (Og jeg taler kun om børnehaveklasse)

Det er der nogle der ikke evner at/vil indse.

Hilsen Sten

Fra : Trunte

Dato : 17-06-05 17:28

"John Doe" <xlk@yoahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Det var ligesom ikke det der var pointen.
Det er ikke regnestykket jeg har problemer med- det er løgnen
om at der ikke har været forringelser i folkeskolen.
At du putter flere børn i klasserne er en forringelse.
Iøvrigt tror jeg der er mange børnehaveklasseledere der ville blive
henrykte,
hvis klassekvotienten her var 22 - pt er det sådan er der skal være mere end
28 børn før man opretter to....
Trunte

Fra : Trunte

Dato : 17-06-05 17:27

> [...]
> Elevtallet er steget med 10% men der er jo ikke brug for 10% flere
> lærere..... (Og jeg taler kun om børnehaveklasse)

Det er sådan set ikke regnestykket jeg har problemer med- det er løgnen