Er Politiken blevet racistisk?
Fra : Knud Larsen

Dato : 15-06-05 17:44

Hele forsiden ligner en post på dpi, en politirapport med utallige
gruppeoverfald. Jeg troede at sådanne overfald pr definition var
"enkeltstående", eller er den tid forbi?
Er der nogen forklaring på Politikens racistiske forside? Er Tøger taget på
ferie? Han mente iøvrigt i går på P1 ikke at sådanne overfald var forårsaget
af alm. "socioøkonomiske" forhold, - hvad skal det ende med? Hvor skal
socioøkonomi-som-forklaring-på-alt-folkene snart vende sig hen? Jeg er
urolig for dem.

Fra : TBC

Dato : 15-06-05 19:50

> Hele forsiden ligner en post på dpi, en politirapport med utallige
> gruppeoverfald.

At forholde sig til og opregne fakta er ikke i sig selv udtryk for racisme.
En evt. racisme afslører sig i selve ens indstilling og fordring, som den
f.eks kunne komme til udtryk via måden, hensigten og målet hvortil fakta
benyttes.

> Jeg troede at sådanne overfald pr definition var "enkeltstående", eller er
> den tid forbi?

Nej, de er fortsat enkeltstående i den forstand at nogle kriminelle
indvandrere ikke er ensbetydende med at alle indvandrere er kriminelle,
ligesom ikke alle Danskere er rockere fordi der findes Danskere der er
rockere.

At fremføre holdninger hvis formål det f.eks er at insinuere at indvandrere
generelt er kriminelle eller at Danskere generelt er misbrugende rockere er
til gengæld udtryk for en racistiske insinuering og indstilling.

Bemærk hvordan Politikken benytter fakta til at beskrive og skabe en
nødvendig samfundsdebat, som modsætning til de racistiske holdninger og
insinueringer man ofte finder f.eks i d.p.i og til dels i d.p

Det er ikke, og har heller aldrig været racistisk i sig selv f.eks at
bemærke sig at der er en overvægt af kriminelle 2G'ere. Men det er racistisk
fordret hvis man med propagandering benytter dette forhold til som mål at
fremme et racistisk betinget antiparti og dermed en racistisk indstilling.

TBC

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-06-05 21:48

"TBC" <this.is@fake.emailadress> wrote in message
> [...]
> som den f.eks kunne komme til udtryk via måden, hensigten og målet hvortil

Behøvede de plastre hele siden til med kæmpetyper?

> [...]
> indvandrere ikke er ensbetydende med at alle indvandrere er kriminelle,
> ligesom ikke alle Danskere er rockere fordi der findes Danskere der er

Det er der vel heller ingen oppegående som tror.

> [...]
> nødvendig samfundsdebat, som modsætning til de racistiske holdninger og
> insinueringer man ofte finder f.eks i d.p.i og til dels i d.p

Det er jo nyt for dem overhovdet at beskæftige sig med emnet, og så ryger de
pludselig op på noget, der slår Ekstrabladet med flere længder, jeg synes
stadig, det er mærkeligt. Og så samtidig med at de synes blodpenge er en god
idé, de må være meget forvirrede, måske er de blevet ramt af virkeligheden,
det kan gøre virkelig ondt.

> [...]
> racistisk fordret hvis man med propagandering benytter dette forhold til
> som mål at fremme et racistisk betinget antiparti og dermed en racistisk

Helt enig, og hvis fx Politiken - og flere af de velmenende- , for flere år
siden havde "indrømmet", at der var et problem med fx indvandrerbander, så
havde man kunne komme videre i diskussioner om årsager og måder at stoppe
det på. Men bedre sent end aldrig.

Fra : G B

Dato : 16-06-05 05:57

"TBC" <this.is@fake.emailadress> skrev i meddelelsen

> At forholde sig til og opregne fakta er ikke i sig selv udtryk for
> racisme.

Jamen dog.

GB

Fra : NoTrabajo

Dato : 19-06-05 13:34

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "TBC" <this.is@fake.emailadress> skrev i meddelelsen

> Jamen dog.

At udbrede sandheden om muhamedanerne har da ellers altid været opfattet som
racistisk.
--
NoTrabajo

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-06-05 21:19

Knud Larsen wrote:
> [...]
> "enkeltstående", eller er den tid forbi?
> Er der nogen forklaring på Politikens racistiske forside? Er Tøger

Bilderbergerkomsammenen skulle være afsluttet for længst, så det må være
noget andet vigtigt, Thøger har for for tiden.

Eller måske skete der noget besynderligt, da Thøgers kone nedkom med
deres fælles lille pode for en del år siden efterhånden. Hun lå jo og
fødte i rummet ved siden af Jonni Hansens kone, der også lå og fødte.
Derefter blev de placeret i samme rum, hvor de så puslede om deres
nyfødte. Senere kom så de stolte fædre - Jonni Hansen og Thøger
Seidenfaden samtidig og beså deres nyskabelser. Det var et ømt øjeblik.

Og så er det ikke engang løwn; men den skinbarlige sandhed, jeg her
fortæller. Amager.

Okay, det er nok ikke derfor; men en dag måtte jeg jo fortælle historien
(der er sand, og ingen andre har jo fortalt den), og her var en
lejlighed.

> [...]
> skal det ende med? Hvor skal
> socioøkonomi-som-forklaring-på-alt-folkene snart vende sig hen? Jeg

Ja, det er forfærdeligt. Labouradministrationens eksperter i England er
kommet frem til det samme fornylig.

"In a verdict likely to anger leftwingers, the report suggests that
bullies should be treated as aggressors rather than victims of their
social background."
http://www.timesonline.co.uk/article/0%2C%2C2087-1650919%2C00.html

Måske synkroniserede Thøger lige sine holdninger på området, da han så
omtalen af rapporten.

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-06-05 22:23

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> nyfødte. Senere kom så de stolte fædre - Jonni Hansen og Thøger
> Seidenfaden samtidig og beså deres nyskabelser. Det var et ømt øjeblik.

Den scene kunne de nok sælge for en formue, hvis den var taget på video.

> [...]
> http://www.timesonline.co.uk/article/0%2C%2C2087-1650919%2C00.html
>
> Måske synkroniserede Thøger lige sine holdninger på området, da han så

It states that bullies, who can start from a very young age, do not suffer
from low self-esteem but act as gang leaders who "recruit" others to commit
crime. As they graduate to being juvenile offenders, aged 8 to 15, they act
as magnets by drawing in followers one or two years younger than themselves.

Den myte om at staklerne led af manglende selvtillid blev også væltet i en
rapport her i DK for nogle år siden, men man vil jo gøre alt for at få en
forklaring, som viser bøllerne som ofre, så teorien er nok genoptaget.

Hvilken undskyldning mon Thøger har for at drømme om blodpenge og gode gamle
dage?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-06-05 23:53

Knud Larsen wrote:

> [...]
> i en rapport her i DK for nogle år siden, men man vil jo gøre alt for
> at få en forklaring, som viser bøllerne som ofre, så teorien er nok

Tilhængerne af teorien kalder jo også voldsmændene for
kriminalitetsramte. Fik næsten et chok, da jeg første gang hørte
voldmænd omtalt sådan. Man kan jo blive helt vred på dem, de
kriminalitetsramte går og slår til grønsager.

> Hvilken undskyldning mon Thøger har for at drømme om blodpenge og
> gode gamle dage?

Thøger er røget ud i en automatreaktion, som han nu sidder og bander
over. Blandingen af velmenende optræden overfor de fremmedes vemodige
skikke bakket op med en statsretsprofessors anbefaling af den
"sympatiske" blodpengeskik, er madding som Thøger og andre gloriepudsere
bider på - omgående.

Men det kan han jo ikke så godt indrømme.

Måske er det derfor, Politiken nu giver den for fulde sejl i bedste
dpi-stil. En slags modgift mod det slangebid, Thøger blev ramt af, da
han omfavnede blodpengene.

Det var da også satans ærgerligt for ham, nu da han igen havde opnået
status af fast optrædende ekspert og superklog i nyhedsudsendelserne.
Først hans vilde raserianfald som følge af det franske nej og nu dette.

Men nu ved vi i det mindste, hvad det er, Politilem mener, når den næste
gang skriver, det er samfundets tabere, som er imod multisamfundet.

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-06-05 01:07

> [...]
>
> Måske er det derfor, Politiken nu giver den for fulde sejl i bedste
> dpi-stil. En slags modgift mod det slangebid, Thøger blev ramt af, da

Det kunne egentlig være sjovt, at lade som om man var med på ideen, og så
anbefale at vi overtog Saudi Arabiens og Irans blodpengeudregninger.
I SA koster en hindu-mand jo 6,66 pct af en ægte arabermuslim, - så hvis den
af dørmanden dræbte havde været hindu ville dørmandsfamilien have kunnet
slippe med ca 13.000 kroner, og det var jo ikke mere end socialkontoret
ville kunne udrede på stående fod

Iran skrev jeg om for halvandet år siden:

.... Det er så blevet afslået to gange af Vogternes Råd, men nu ser det ud
til at en lov muligvis
kommer ud inden månedens udgang (dec 2003). Dog kan der alligevel ikke blive
tale om, at kvinder skal koste det samme som mænd, siger de fromme ledere.
Som det er nu, koster det en 13. del, at dræbe en ikke-muslimsk mand fra den
godkendte minoritet, dvs i år er det 18750 US dollars for en muslimsk mand
og 1442 $
for en kristen mand, og 721 dollars for en kristen kvinde.

Dvs at en kristen ikke var meget mere værd i Iran, end en hindu i
Saudiarabien (7,7% mod 6,6%) Det kunne Vagn Greve sikkert få en masse gode
vibrationer ud af. Det er ihvertfald kultur så det basker, det må man lade
SF og RV plus V.G. - lad os bare komme i gang.