Stive regler
Fra : Kim2000

Dato : 14-06-05 14:36

En kammerat og hans kone er gået fra hinanden.

Han sidder tilbage i en lejlighed til 6500 kroner (plus forbrug). Og da
han for lidt over 7 måneder siden kom til skade med ryggen - en
spritbilist kørte ham ned på en ensrettet gade (og var løsarbejder for
et supermarked på det tidspunkt), så har han nu en bistand på godt og
vel 8500 kroner at leve for.

Alle kan se det går galt, inkl. ham selv. Han gik derfor til banken og
spurgte om de kunne låne ham penge til indskuddet på et værelse eller en
to-værelseslejlighed, altså sådan at huslejen faldt til 2-3000 kroner.
Nej, det ville de ikke.

Nå, men så gik han til kommunen (århus) og fortæller hvordan sagen er.
Da han skal opereres i ryggen (igen) er han ikke klar til
arbejdsmarkedet de første 6-8 måneder. Han tog sine "lønsedler med" og
sin huslejekontrakt. Enhver kan se den ikke holder. En indtægt på 8500
kroner kontra en husleje på 6500 plus forbrug.

Kommunen ville sådan set gerne låne ham indskud til et værelse, hvis han
lige betalte det gamle lån tilbage for den lejlighed han sidder i -
14000 kroner. Dem har han selvfølgelig ikke. Hvis han havde dem, havde
han jo ikke spurgt kommunen om lån til indskud på et værelse (vel
omkring de 4000 kroner).

Kommunen henholder sig derfor til at de ikke kan hjælpe ham, så fakta er
nu at han ender med at blive smidt ud af lejligheden fordi han ikke kan
betale huslejen, og så har kommunen jo genhusningspligt.

Er det bare mig, der mener det er enormt stivnakket. Alle kan se at
læsset er væltet, men i stedet for at få manden hurtigst muligt over i
en lejlighed/værelse han kan betale, så vælger man altså at vente på han
bliver smidt ud - derefter kan han få en såkaldt akut lejlighed, og 6
måneder senere ryger han så ud af den, for at stå i et værelse.

Hvis man gik ind og hjalp nu, så var manden "reddet" og kunne fokusere
på sine operationer, at blive rask og igen blive til gavn for samfundet.
Det er simpelthen for dumt, at når alle kan se det er gået galt, man så
alligevel ikke går ind og hjælper.

For det første kommer de 14.000 jo ud igen, når han fraflytter
lejligheden, de penge stryger tilbage til kommunen. Dermed skylder han
faktisk kun kommunen de 4.000, som han vil låne til et værelse.

Det er fjollet!!

mvh
Kim

Fra : Trunte

Dato : 14-06-05 16:10

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lejligheden, de penge stryger tilbage til kommunen. Dermed skylder han
> faktisk kun kommunen de 4.000, som han vil låne til et værelse.

Ja gu er det fjollet - for ikke at sige dyrt på langt sigt
og umenneskeligt på kort sigt.
Husk det næste gang du sætter dit kryds.
Trunte

Fra : Kim2000

Dato : 14-06-05 16:23

> [...]
> Ja gu er det fjollet - for ikke at sige dyrt på langt sigt
> og umenneskeligt på kort sigt.
> Husk det næste gang du sætter dit kryds.

Tja, skiftende regeringer har ikke evnet at løse boligproblemerne og de
sociale problemer, hvem ville være dit bud?

Den regering vi har nu har i hvert fald ingen visioner overhovedet -
hold kæft hvor er jeg skuffet over den ! Nyrup regeringen havde i det
mindste _viljen_ til at løse problemerne, denne her administrerer blot
det eksisterende og skærer ned, mens den siger den øger....

mvh
Kim

Fra : Trunte

Dato : 14-06-05 19:46

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

(KLIP)

> Tja, skiftende regeringer har ikke evnet at løse boligproblemerne og de
> sociale problemer, hvem ville være dit bud?
Har desværre ikke noget bud - har personligt ikke meget fidus til HTS

> [...]
> _viljen_ til at løse problemerne, denne her administrerer blot det
> eksisterende og skærer ned, mens den siger den øger....

Enig - kortsigtet regelrytteri - manglende evne til at kunne se langsigtet,
at man ex.vis i dette tilfælde kunne hjælpe manden på kort sigt og derved
gøre ham i stand til at klare sig selv på lang sigt - hvilket både ville øge
hans
livskvalitet og være samfundsøkonomisk en fordel.
Men ingen hverken politikere eller de embedsmænd der forvalter love og
regler
evner eller gives lov til at tænke længere end i valgperiode frem.
Trunte

Fra : Lyrik

Dato : 14-06-05 16:10

> [...]
> lejligheden, de penge stryger tilbage til kommunen. Dermed skylder han
> faktisk kun kommunen de 4.000, som han vil låne til et værelse.

+++++++++++++++++++++++++++++++++
Kan han ikke leje et værelse ud? det kan jo ske omgående. Så kan han blive
boende i sin egen lejlighed i stedet for at leje værelse et andet sted.

Pas på det med genhusningspligten. Den skider mange kommuner på!
"De kan godt se at der er et problem, men desværre har de ikke nogen tilbud
lige nu..."! Undgå den slags!

Han har bolig! Opgiv den ikke!

Hilsen
Jens

Fra : Kim2000

Dato : 14-06-05 16:20

> Kan han ikke leje et værelse ud? det kan jo ske omgående. Så kan han
> blive
> boende i sin egen lejlighed i stedet for at leje værelse et andet
> sted.

Det var måske en meget god ide, den må jeg lige viderebringe.

> Pas på det med genhusningspligten. Den skider mange kommuner på!
> "De kan godt se at der er et problem, men desværre har de ikke nogen
> tilbud lige nu..."! Undgå den slags!

Jamen jamen jamen, en kommune _må_ vel ganske enkelt ikke sige det, det
står direkte i loven! Men det skulle da ikke undre, hvis man spekulere i
at en retssag er krævende, omstændig "og så bøjer vi os lige før det
kommer for retten" mentaliteten...

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 08:48

On Tue, 14 Jun 2005 17:20:15 +0200, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:

>Jamen jamen jamen, en kommune _må_ vel ganske enkelt ikke sige det, det
>står direkte i loven!

Jeg kender til et lignende eksempel.... En mand der mistede job, blev
skilt og mistede huset på tvangsauktion.... Det eneste kommunen kunne
tilbyde ham (nu weekend-far) var et telt på en campingplads....(om
vinteren).....

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 09:18

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Jeg kender til et lignende eksempel.... En mand der mistede job, blev
> skilt og mistede huset på tvangsauktion....

Men i dette tilfælde {trådstarten} drejer det sig om en der bor til
leje.

> Det eneste kommunen kunne tilbyde ham (nu weekend-far) var et telt på en
> campingplads....(om vinteren).....

Tjae, man skal altid tænke sig om. Men jeg forstår at konen skred, da
manden mistede jobbet? Det må også være hårdt at gå ned fra 50.000 om
måneden til dagpengemax ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 09:43

On Wed, 15 Jun 2005 10:18:27 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Men i dette tilfælde {trådstarten} drejer det sig om en der bor til
>leje.

>Tjae, man skal altid tænke sig om. Men jeg forstår at konen skred, da
>manden mistede jobbet?

Det var godt nok omvendt..... Konen skred først og jobbet senere (vist
nok p.g.a. lidt for mange bajere)

>Det må også være hårdt at gå ned fra 50.000 om
>måneden til dagpengemax ...

Nu kender jeg ikke hans økonomi, men eftersom han lavede det samme som
mig, så har hans årsløn ligget mellem 200.000 og 250.000...... (Husk
på, jeg bor IKKE i København).....

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 10:27

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Det var godt nok omvendt..... Konen skred først og jobbet senere (vist
> nok p.g.a. lidt for mange bajere)

OK, konen fandt noget yngre kød, med lidt mindre mave og lidt mere hår -
ja, sådan plejer det jo at gå;-(.

Og så drukner han sorgen i øl.

> Nu kender jeg ikke hans økonomi, men eftersom han lavede det samme som
> mig, så har hans årsløn ligget mellem 200.000 og 250.000...... (Husk
> på, jeg bor IKKE i København).....

Ja, der hvor et parcelhus koster det samme som en lille ejerlejlighed i
hovedstadsområdet ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 13:20

On Wed, 15 Jun 2005 11:26:41 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Ja, der hvor et parcelhus koster det samme som en lille ejerlejlighed i
>hovedstadsområdet ...

Nu ved jeg ikke hvad små ejerlejligheder koster i København....

Men her (mellemstor provinsby med knap 25.000 indbyggere) kan du nemt
finde en pæn villa til 1- 1,5 mill.....

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 13:48

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Nu ved jeg ikke hvad små ejerlejligheder koster i København....

Et par millioner er almindeligt på Nørrebro og Frederiksberg. For en
toværelses tror jeg nu næsten at du skal op på 3-4 millioner.

En 1-værelses lejlighed i Ishøj kan fås for 800.000 kroner.

Det var sådan en jeg boede i for fem år siden:

http://www.odinbolig.dk/bolig.asp?id=76&kat=2

> Men her (mellemstor provinsby med knap 25.000 indbyggere) kan du nemt
> finde en pæn villa til 1- 1,5 mill.....

Ishøj har også knap 25.000 indbyggere, men er jo ikke en provinsby men
er københavnsk forstadskommune med 14 minutter til Hovedbanegården med
S-tog. Dem kører der fire linier af, alle med 20-minutters drift {E, Ex,
A, A+}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 14:18

On Wed, 15 Jun 2005 14:47:40 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Et par millioner er almindeligt på Nørrebro og Frederiksberg. For en
>toværelses tror jeg nu næsten at du skal op på 3-4 millioner.

Godt jeg ikke bor i København...) Det har jeg slet ikke råd til...

>En 1-værelses lejlighed i Ishøj kan fås for 800.000 kroner.
>
>Det var sådan en jeg boede i for fem år siden:
>
>http://www.odinbolig.dk/bolig.asp?id=76&kat=2

Hvad med en velholdt villa på 111 m2 med havudsigt til 1,3 mill. eller
villa på 226 m2 samme sted til 1,7 mill......

Det slår sku da en et-værelses på Nørrebro med flere længder...

>Ishøj har også knap 25.000 indbyggere, men er jo ikke en provinsby men
>er københavnsk forstadskommune med 14 minutter til Hovedbanegården med
>S-tog.

Jeg har ca. samme transporttid til Odense.....

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 15:34

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Godt jeg ikke bor i København...) Det har jeg slet ikke råd til...

En køjeseng i Mændenes Hjem er nok billigere.

> Hvad med en velholdt villa på 111 m2 med havudsigt til 1,3 mill. eller
> villa på 226 m2 samme sted til 1,7 mill......

Jeg er københavner, og har da nu en 69 m^2 2,5 værelses andelslejlighed
i Husum. Mine forældres gamle.

> Det slår sku da en et-værelses på Nørrebro med flere længder...

Ikke for københavnere ...

Men når man taler om københavnernes høje lønninger, så skal man altså
lægge til at de også har højere bo-udgifter. Men det gør man jo ikke når
det drejer sig om at udjævne mellem København og provins.

> Jeg har ca. samme transporttid til Odense.....

Og så skal du bare lige lægge et par timer ekstra til, når du skal i
Operaen ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 16:43

On Wed, 15 Jun 2005 16:33:37 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Og så skal du bare lige lægge et par timer ekstra til, når du skal i
>Operaen ...

Øhhh.... Hvorfor det ??? (Bortset fra at jeg "hader" opera)

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 18:04

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Øhhh.... Hvorfor det ??? (Bortset fra at jeg "hader" opera)

Det er da en af de store fordele ved at bo i København.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 21:45

On Wed, 15 Jun 2005 19:03:39 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Det er da en af de store fordele ved at bo i København.

Hvor lang tid tager det da fra Hovedbanegården til operaen ?

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 23:34

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hvor lang tid tager det da fra Hovedbanegården til operaen ?

Man tager næppe fra Hovedbanen til operaen. I dag står man nok af på
Christianshavn Station. Og så kommer det an på hvornår bussen kommer.

Men man kan naturligvis også tage cyklen. Når citymetroen kommer bliver
der sandsynligvis metro ved havnen, lige over for operaen, med
gangtunnel mellem opera, det nye skuespilhus og metrostationen - gerne
forsynet med rullende fortorv.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 16-06-05 07:50

On Thu, 16 Jun 2005 00:33:39 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>der sandsynligvis metro ved havnen, lige over for operaen, med
>gangtunnel mellem opera, det nye skuespilhus og metrostationen - gerne

Jeg tænkte mere på at du skrev "så skal du bare lige lægge et par
timer ekstra til"..... Det kan da ikke tage mere end en time at komme
det sidste stykke....

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-05 08:13

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Jeg tænkte mere på at du skrev "så skal du bare lige lægge et par
> timer ekstra til"..... Det kan da ikke tage mere end en time at komme
> det sidste stykke....

Næh, man skal lige gennem Prinsessegade op til Holmen, så er man der.
Desværre kan man ikke forvente at komme med første bus gennem gaden, da
de er propfulde føre spilletid. Men de kører ellers næsten helt op til
Operaen. Man skal bare huske på at de er nødt til at lade 15+ busser
holde og vente på publikum, når forestillingen slutter.

En fodgængertunnel der forbinder Operaen på Dokøen med det nye
Skuespilhus på Kvæsthusbroen og den fremtidige metrostation ved
Amalienborg vil være den eneste fornuftige løsning. Gerne med
forbindelse til en parkeringskælder der kan anvendes fra den fremtidige
motorvejstunnel under havnen, fra Ndr Toldbod til Sjællandsbroen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 16-06-05 08:25

On Thu, 16 Jun 2005 09:12:47 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>forbindelse til en parkeringskælder der kan anvendes fra den fremtidige
>motorvejstunnel under havnen, fra Ndr Toldbod til Sjællandsbroen.

Nu kender jeg ikke lige de lokale vejnavne...

Det jeg mente var: Hvor lang tid ville det tage dig (hvis du ikke har
en cykel) at komme fra Hovedbanegården til operaen...?

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-05 10:28

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Nu kender jeg ikke lige de lokale vejnavne...
>
> Det jeg mente var: Hvor lang tid ville det tage dig (hvis du ikke har
> en cykel) at komme fra Hovedbanegården til operaen...?

Det kommer an på hvor mange overfyldte busser der skal køre forbi uden
at tage passagerer med op. I øvrigt ville jeg nok skifte på Nørreport
station til metroen, og så tage bussen fra Christianshavns Plads til
Operaen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 16-06-05 12:14

On Thu, 16 Jun 2005 11:27:32 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>at tage passagerer med op. I øvrigt ville jeg nok skifte på Nørreport
>station til metroen, og så tage bussen fra Christianshavns Plads til

Ok... Jeg opgiver at få noget svar....

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-06-05 05:36

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er da en af de store fordele ved at bo i København.

Jeg BOR i København, Per, men tro mig - jeg skulle have mange penge -
svimlende summer (mindst 8 nej 9 cifrede tal på den rigtige side af
kommaet) - for at kunne slæbes ind for at se/høre en opera - jeg HADER
opera af et godt hjerte og kan i øvrigt ikke fordrage klassisk musik.

Den tudegrimme bygning, det nye operahus, burde jævnes med jorden og i
stedet skulle der opføres verden bedste koncertsal (en meget stor hal)
bygget udelukkende til rytmisk musik.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-05 07:27

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> [...]

> kommaet) - for at kunne slæbes ind for at se/høre en opera - jeg HADER
> opera af et godt hjerte og kan i øvrigt ikke fordrage klassisk musik.

Du burde tvinges til at følges med prins Henrik, hånd i hånd, for at se
Bournonvilles "Et Folkesagn" på Gamle Scene, i Dronningens
iscenesættelse.

> Den tudegrimme bygning, det nye operahus, burde jævnes med jorden og i
> stedet skulle der opføres verden bedste koncertsal (en meget stor hal)
> bygget udelukkende til rytmisk musik.

Gyseligt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 16-06-05 08:00

On Thu, 16 Jun 2005 08:26:43 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Du burde tvinges til at følges med prins Henrik, hånd i hånd, for at se
>Bournonvilles "Et Folkesagn" på Gamle Scene, i Dronningens
>iscenesættelse.

Det kunne jeg godt tænke mig at se...)))))))))))))))

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 17-06-05 15:02

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Du burde tvinges til at følges med prins Henrik, hånd i hånd, for at se
> Bournonvilles "Et Folkesagn" på Gamle Scene, i Dronningens
> iscenesættelse.

Det ville nok være noget for Prins Henrik, det kan endda hænde han byder på
en portvin i de private gemakker

Fra : 3W

Dato : 19-06-05 17:51

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1gy8pac.5rr7weggp0k4N%> Du burde tvinges til at følges med prins
Henrik, hånd i hånd, for at se
> Bournonvilles "Et Folkesagn" på Gamle Scene, i Dronningens
> iscenesættelse.

Ja, efterfulgt af rundvisning på Barsebäck.

Fra : Alucard

Dato : 16-06-05 07:59

On Thu, 16 Jun 2005 06:36:14 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>- jeg HADER
>opera af et godt hjerte og kan i øvrigt ikke fordrage klassisk musik.

Det ved du jo godt selv er noget vrøvl....

Hvis nogen gav dig 50.000 kr for at se en 4 timers opera, så ville du
med glæde sige ja tak.......

>- jeg HADER
>opera af et godt hjerte og kan i øvrigt ikke fordrage klassisk musik.

Klassisk musik er nu mange forskellige ting.....
Der er ikke noget mere afstressende end Chopin's klavermusik..

>Den tudegrimme bygning,

Jeg synes at den er rimelig pæn, men det er jo en smagssag....

>det nye operahus, burde jævnes med jorden og i
>stedet skulle der opføres verden bedste koncertsal (en meget stor hal)
>bygget udelukkende til rytmisk musik.

Det var dog en gyselig tanke.....

Hvorfor jævne noget med jorden som mange er glade for, bare fordi DU
ikke kan lide det......? Der er da rendyrket EGOISME.....

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-06-05 09:48

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ved du jo godt selv er noget vrøvl....
>
> Hvis nogen gav dig 50.000 kr for at se en 4 timers opera, så ville du
> med glæde sige ja tak.......

Nej det kan jeg love dig for jeg ikke ville. Jeg hader det l*rt. Det kan
snildt være at jeg også hopede fra på de svimlende summer.

> Klassisk musik er nu mange forskellige ting.....
> Der er ikke noget mere afstressende end Chopin's klavermusik..

God fornøjelse - bare jeg slipper.

> Jeg synes at den er rimelig pæn, men det er jo en smagssag....

Den er afsindig hæslig.

> Det var dog en gyselig tanke.....

Men dejlig tanke

> Hvorfor jævne noget med jorden som mange er glade for, bare fordi DU
> ikke kan lide det......? Der er da rendyrket EGOISME.....

Det passer da fint med flertallet af nyhedsgruppens debatdeltageres sindelag

Fra : Alucard

Dato : 16-06-05 12:20

On Thu, 16 Jun 2005 10:47:56 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Nej det kan jeg love dig for jeg ikke ville. Jeg hader det l*rt. Det kan
>snildt være at jeg også hopede fra på de svimlende summer.

Ja, ja.... Så lader vi som om vi tror på det...

En der siger nej til en timeløn på 12.500 kr bare fordi det lyder
forfærdeligt.....)))))))))))))))))))))))))))))))))

>God fornøjelse - bare jeg slipper.

>Den er afsindig hæslig.

Som jeg sagde..... En smagssag....

>Men dejlig tanke

>Det passer da fint med flertallet af nyhedsgruppens debatdeltageres sindelag

Det bliver det da ikke en skid bedre af...

PS: Husk lige at tilføje "egoist" til det der, socialist og
smask-et-eller-andet....

Fra : 3W

Dato : 19-06-05 17:50

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> kommaet) - for at kunne slæbes ind for at se/høre en opera - jeg HADER
> opera af et godt hjerte og kan i øvrigt ikke fordrage klassisk musik.

Kan du lide Gasolin?

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-06-05 16:22

On Wed, 15 Jun 2005 at 12:47 GMT, Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Et par millioner er almindeligt på Nørrebro og Frederiksberg. For en
> toværelses tror jeg nu næsten at du skal op på 3-4 millioner.

Reality-check, please... En 80 kvadratmeter på Frederiksberg i dag koster
omkring 1,5-2,5 afhængigt af stand. Og det kan sagtens være en tre-
værelses.

Her en typisk til 2mio for 80kvm:
http://www.edc.dk/framedefault.asp?sidenavn=soeg/sag.asp&ppid=20089870&pKategori=1

Boligsiden har én lejlighed til 4mio, hvis man siger "max. 90kvm".

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 18:34

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> wrote:

> Reality-check, please... En 80 kvadratmeter på Frederiksberg i dag koster
> omkring 1,5-2,5 afhængigt af stand. Og det kan sagtens være en tre-
> værelses.

Jeg gik bare ud fra min egen gamle 1-værelseslejlighed i Ishøj, som jeg
nu så til 800.000. Frederiksberg er vel dyrere end Ishøj?
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-06-05 16:18

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> For det første kommer de 14.000 jo ud igen, når han fraflytter
> lejligheden, de penge stryger tilbage til kommunen. Dermed skylder han
> faktisk kun kommunen de 4.000, som han vil låne til et værelse.

Hvorfor tror du at han får de 14.000 kr tilbage? det har jeg da aldrig hørt
om. Mine 20.000 i indskud skulle suppleres med 30.000 før udlejer var
tilfreds, - jeg/vi orkede ikke at starte en retssag. Men folk får jo normalt
ikke en krone tilbage, selv om de kun har boet i en udlejningslejlighed i to
måneder. Hvorfor havde manden iøvrigt ikke betalt noget af beløbet tilbage?

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 17:39

> [...]

> spritbilist kørte ham ned på en ensrettet gade (og var løsarbejder for
> et supermarked på det tidspunkt), så har han nu en bistand på godt og

Svjv kan der gives ekstra tilskud hvis huslejen er stor. Derudover skal
du lige tage i betragtning at der også er /boligsikring/. Så det kan
godt betale sig at beholde lejligheden.

Meget afhænger dog nok at lejlighedens størrelse, men mon ikke det er en
nyere, social, 2-værelses lejlighed?
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 14-06-05 19:42

On Tue, 14 Jun 2005 at 13:35 GMT, Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> wrote:
> For det første kommer de 14.000 jo ud igen, når han fraflytter
> lejligheden, de penge stryger tilbage til kommunen. Dermed skylder han
> faktisk kun kommunen de 4.000, som han vil låne til et værelse.

Han (/kommunen) får næppe nogen af de 14000, de går til at sætte
lejligheden i stand efter han er flyttet.

Hvorfor har han ikke betalt kommunen tilbage inden han blev syg, inden konen og
han gik fra hinanden? Eller har han taget imod lånet fra kommunen, velvidende
at ikke ville være istand til at betale det tilbage det første lange
stykke tid?

Hvis du stoler på at din kammerat kan komme videre uden store problemer, hvis
han får 4000 kroner vil jeg foreslå at du låner dem til ham. Du tror
vel at han betaler dem tilbage? At mene at kommunen (alle vi andre) skal låne
ham pengene er dybt umoralsk, da han øjensynligt én gang har vist at han
ikke er interesseret i at overholde sin moralske forpligtelse til at betale et
lån tilbage.

Fra : Trunte

Dato : 14-06-05 20:49

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> velvidende
> at ikke ville være istand til at betale det tilbage det første lange
Tro er godt - men mistro bedre

> [...]

> ham pengene er dybt umoralsk, da han øjensynligt én gang har vist at han
> ikke er interesseret i at overholde sin moralske forpligtelse til at
Kan du holde dig selv ud ... kommunen er ikke "alle vi ande" - han har været
skatteborger
og er derfor lige så meget en del af kommunen som os andre....
Indtil videre er det jo kun i dine forudfattede formodninger han er
umoralsk.
På sigt vil det også være en fordel for dig og kommunen at hjælpe manden
til at kunne klare sig selv... fremfor at lade ham synke til han for alvor
kommer
på ffinansloven.
Trunte

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-05 03:26

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> På sigt vil det også være en fordel for dig og kommunen at hjælpe manden
> til at kunne klare sig selv... fremfor at lade ham synke til han for

Ak, Trunte. Anders Vind Ebbesens sociale bevidsthed kan ligge på et meget
lille sted, han aner ikke hvad ordet empati betyder. Anders er én af de der
betonliberalister som tror at alle menneskers problemer kan eller vil blive
løst i privat regi. Anders lukker fuldstændig øjnene for at der er mennesker
som har meget svært ved at klare sig selv - ja det rager ham faktisk en
papand.

Jeg har genoplivet en gammel hjemmeside om Anders Vind Ebbesen. Siden blev
lavet som en reaktion på at Anders lukkede lort ud (som sædvanlig) ved at
lave en hjemmeside om undertegnede. Jeg har ikke rigtig siden gidet at
beskæftige mig med Anders, derfor er perlerne fra Anders idiotiske
udladninger ikke blevet fornyet, Her er adressen:

http://geocities.com/andersvindebbesen

God fornøjelse med læsningen

Fra : Trunte

Dato : 15-06-05 23:33

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blive løst i privat regi. Anders lukker fuldstændig øjnene for at der er
> mennesker som har meget svært ved at klare sig selv - ja det rager ham
...det må man sige ja til - man må håbe for ham selv, at han har sikret sig i
hoved og røv
i tilfælde af, at han selv skulle komme ud for en social begivenhed, hvor
han trængte
til hjælp.....

> [...]
> beskæftige mig med Anders, derfor er perlerne fra Anders idiotiske
> udladninger ikke blevet fornyet, Her er adressen:

Tak .... hans holdninger giver ordet asocial en helt ny dimension.
Trunte

Fra : Alucard

Dato : 16-06-05 08:11

On Thu, 16 Jun 2005 00:32:41 +0200, "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk>
wrote:

>Tak .... hans holdninger giver ordet asocial en helt ny dimension.
>Trunte

Jeg prøvede også lige at læse siden og efter min mening "vinder" Kim
over Anders 5 - 3 i tåbeligheder.....

Kim's generelle holdning til anderledes tænkende er at de er dumme,
hvilket jo siger mere om Kim end om de andre.....

PS: Jeg ved godt at Kim nu vil kalde mig dum og fattesvag..))))

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-06-05 10:30

> Jeg prøvede også lige at læse siden og efter min mening "vinder" Kim
> over Anders 5 - 3 i tåbeligheder.....

Ja der skulle jo nok have været brugt lidt mere tid på siden end den halve
time jeg afså til det.

> Kim's generelle holdning til anderledes tænkende er at de er dumme,

Næ nej, det er den ikke. Men hvad er det så at det anderledes tankegods
består af. Jo det såmænd egoisme i to dimensioner - racisme og
betonliberalisme. Liberalisterne prøver at sælge deres budskaber som var det
noget helt nyt og nyskabende men i virkeligheden er det blot ældgammel vin
på nye flasker i en popsmart indpakning. De vil ikke samfundets bedste, næ
de vil deres eget bedste og de har så sandelig ikke tænkt sig at rokke sig
en millimeter ud af stedet hvad angår egoistiske holdninger.

Racisterne er de mest ynkelige. De gør alt hvad de kan for at hævde sig over
den mest udsatte del af befolkningen, 2. generations indvandrerne (som jo
efterhånden er mere 3. og 4. generation). De finder alt det de kan om disse
mennesker og deres uheldige elementer, skærer alle over én kam og kalder dem
kulturberigere (mod den modsatte betydning, naturligvis). En af de mest
ynkelige eksempler i den forbindelse er klart vores arbejdssky "No Trabajo"
som ud over at hade indvandrere gør alt hvad han kan for at forklare hvorfor
han ikke gider at arbejde.

Men alt i alt handler det om egoisme. Den er fremherskende. Budskaberne er
for eksempel:

Jeg tjener penge, hvorfor skal samfundet have nogle af disse penge når nu de
ligger meget bedre på min bankkonto.

Jeg er ung og der er mange år til jeg går hen og bliver alvorlig syg.
Hvorfor skal jeg betale til sygehusvæsenet når jeg nu har råd til at betale
for et privathospital.

Jeg har fået min uddannelse betalt af samfundet men det er vel ikke
ensbetydende med at jeg skal betale for de efterfølgende generationers
uddannelse når deres forældre lige så godt kunne gøre det.

Jeg kunne nævne mange flere perler fra højrefløjsernes drømmekatalog men det
gider jeg ikke, det er rimelig beskæmmende at skrive, for det er ikke engang
løgn det jeg skriver. Det er en snothamrende overforkælet generations total
manglende solidaritet med sine medmennesker vi taler om. Og ved du hvad,
Alucard, det har jeg faktisk tænkt mig at kritisere i hoved og røv lige så
længe jeg orker det.

> PS: Jeg ved godt at Kim nu vil kalde mig dum og fattesvag..))))

Det vil jeg lade andre udtale sig om ))))) Tanker er heldigvis toldfri.

P.S.:
Jeg glemte lige en 3. gruppe af debatdeltagere hvor budskaberne nærmest er
det rene skrårem og strækmarch. Denne gruppe tæller medlemmer som Tim,
Jesper, Bo Warming m.fl. og de er for længst puttet i mit kill-filter for
bestandigt. Jeg vil for eksempel ikke se indlæg hvor der bliver opfordret
til at politiet skal have ret til (og måske pligt til) at skyde med
maskingeværer ind i demonstrationer for at dræbe efter forgodtbefindende.
Det var sådan en udmelding som satte Tim og Jesper i kill-filter hos mig.

Fra : Alucard

Dato : 16-06-05 12:41

On Thu, 16 Jun 2005 11:30:05 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>
>Næ nej, det er den ikke. Men hvad er det så at det anderledes tankegods
>består af. Jo det såmænd egoisme i to dimensioner - racisme og

Her deler du allerede dine modstandere op i to grupper: Dum og
dummere.....

> [...]
>de vil deres eget bedste og de har så sandelig ikke tænkt sig at rokke sig
>en millimeter ud af stedet hvad angår egoistiske holdninger.

Og igen..... Dem der ikke er enige med dig er nogle "egoistiske
sataner" der bare vil rage til sig.....

>Racisterne er de mest ynkelige. De gør alt hvad de kan for at hævde sig over
>den mest udsatte del af befolkningen, 2. generations indvandrerne (som jo
>efterhånden er mere 3. og 4. generation).

Var det ikke det jeg sagde...? Du har lige opdelt folk med "anderledes
tankegods" op i "egoistiske sataner" og "racistiske svin".....

Tror du ikke at der findes andre "grupper"...?

> [...]
>ynkelige eksempler i den forbindelse er klart vores arbejdssky "No Trabajo"

Ok et point til dig...

> [...]
>Alucard, det har jeg faktisk tænkt mig at kritisere i hoved og røv lige så

Du lider da af fordomme mod anderledes tænkende mennesker (lidt
ligesom NoTrabajo) )

>Det vil jeg lade andre udtale sig om ))))) Tanker er heldigvis toldfri.

Det er præcis det jeg mener.... Inde i dit hovede er jeg "dum" fordi
jeg ikke er enig med dig......

>P.S.:
>Jeg glemte lige en 3. gruppe af debatdeltagere hvor budskaberne nærmest er
>det rene skrårem og strækmarch. Denne gruppe tæller medlemmer som Tim,

Han virker som en provokatør... (Han har dog af og til ret)....

>Jesper,

Lettere faktaresistent der er 100% overbevist om sin
ufejlbarlighed...

>Bo Warming

I en klasse helt for sig selv...

Jeg har dog set to fornuftige indlæg fra han indenfor det sidste halve
år...) (Han må have været syg) )

Fra : 3W

Dato : 15-06-05 03:54

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in message
> [...]
> ham pengene er dybt umoralsk, da han øjensynligt én gang har vist at han
> ikke er interesseret i at overholde sin moralske forpligtelse til at

Jeg kunne ikke være mere enig.

Kim2000, kan du og dine venner ikke hjælpe jeres ven?

Fra : Chr

Dato : 14-06-05 20:15

> [...]
> lejligheden, de penge stryger tilbage til kommunen. Dermed skylder han
> faktisk kun kommunen de 4.000, som han vil låne til et værelse.

ja at han tror at der automatisk er et system der redder ham,-næh man skal
faktisk selv gøre noget!!!.......min bror er også impliceret i et
færdselsuhed hvor han er blevet invalid...indtil videre betale modpartens
selskab jo supplement op til hans fulde løn,det har de nu gjort i 1,5 år
sagen er ikke afsluttet pga. de ville have en masse læge til at checke ham,
og man skal se om hans tilstand bliver bedre/værre før den endelige
erstatning udbetales,det er forresten indenfor de sidste år sat væsentligt
op....som jeg ser det går din ven til den forkerte kasse og tuder, og er
sure på den som ikke har noget med det at gøre!!...han burde få fat i en
advokat som han kan pudse på modpartens forsikringsselskab...

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-05 04:23

> [...]
> spurgte om de kunne låne ham penge til indskuddet på et værelse eller en
> to-værelseslejlighed, altså sådan at huslejen faldt til 2-3000 kroner.

Nej det er klart. Kontanthjælpsmodtagere er ikke kreditværdige.

> [...]
> nu at han ender med at blive smidt ud af lejligheden fordi han ikke kan
> betale huslejen, og så har kommunen jo genhusningspligt.

Den gælder ikke i København. Går man på røven her, går man virkelig på
røven.

> [...]
> bliver smidt ud - derefter kan han få en såkaldt akut lejlighed, og 6
> måneder senere ryger han så ud af den, for at stå i et værelse.

Igen, den går ikke i København, her er der masser af plads i rendestenen til
hjemløse, det er Københavns Kommunes profil: Kun plads til de stærke, resten
kan gå af helvede til.

> [...]
> sine operationer, at blive rask og igen blive til gavn for samfundet. Det
> er simpelthen for dumt, at når alle kan se det er gået galt, man så

Kynismen breder sig i disse år i kommunerne. Nødhjælp bliver nærmest kun
ydet hvis der er børn med i problemstillingen.

> For det første kommer de 14.000 jo ud igen, når han fraflytter
> lejligheden, de penge stryger tilbage til kommunen. Dermed skylder han
> faktisk kun kommunen de 4.000, som han vil låne til et værelse.

Nu er det jo spørgsmålet om han får sit indskud. Mange almennyttige
boligselskaber stryger hele indskuddet til påståede skader på lejligheden.
Som lejer er man i dag nærmest retsløs på grund af særdeles for dårlig
lovgivning på området.

> Det er fjollet!!

Jeg foretrækker ordet kynisk.

Fra : PerX ...

Dato : 15-06-05 12:51

In article <33Bre.785$z33.75@news.get2net.dk>, kim2000@tele2ads1.dk
says...

> [...]
> lejligheden, de penge stryger tilbage til kommunen. Dermed skylder han
> faktisk kun kommunen de 4.000, som han vil låne til et værelse.

Ja politikerne er nogen svin - kan det undre folk sætter ild til dem.

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-05 13:12

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article <33Bre.785$z33.75@news.get2net.dk>, kim2000@tele2ads1.dk
> says...

> Ja politikerne er nogen svin - kan det undre folk sætter ild til dem.

Har du noget med det at gøre ?

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 13:20

On Wed, 15 Jun 2005 13:51:15 +0200, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> wrote:

>Ja politikerne er nogen svin - kan det undre folk sætter ild til dem.

Og "geniet" slår til igen )))))))))))))))))

Fra : Ulrich Valera

Dato : 17-06-05 10:46

> [...]
> sine operationer, at blive rask og igen blive til gavn for samfundet. Det
> er simpelthen for dumt, at når alle kan se det er gået galt, man så

Du har ret og vi kan alle se din logik -

Denne og tusinder af lignende sager viser kun, at et sagsbehandler samfund
finansieret ved skatteudplyndring af de arbejdende borgere IKKE kan hjælpe,
når uheldet er ude.

Bureaukrati og sagsbehandlerstress får kæden til at hoppe af.

Så vi har noget at se frem til, når velfærdssamfundet om nogle år er lukket
ned, og vi skal betale alt selv - hvis vi kan -

Vi er desværre tilbage i naturen. Der kommer de andre dyr heller ikke
slæbende med mad til en syg hjort, der ikke kan bevæge sig og finde føde.

Så skån helbredet og nyd livet, så længe det varer!

Ulrich Valera
Naturist

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 17-06-05 14:59

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> Det er fjollet!!

Tværtimod - det er et typisk eksempel på den "Velfærd" som nu koster 740
Milliarder om Året.

Eller Rettere -

De som naivt betaler deres skat med glæde, i håbet om at "systemet" er
interesseret i dem når de ikke længere kan bruges, er de som aldrig har haft
brug for det sociale system. De bliver overraskede - pengene de betalte er
allerede brugt.

PS:

Hvis manden nu for exempel kom direkte fra Somalia, ja så var det jo en
anden historie - et spørgsmål om "Menneskerettigheder" - en tolk, en
sagsbehandler og en bolig ville flux stå klar. Så Danmark kan tage sig godt
ud på de fine konferencer.

Fra : Trunte

Dato : 17-06-05 17:31

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:d8ukut$7mv$1@news.al.sw.ericsson.se...

> [...]
> anden historie - et spørgsmål om "Menneskerettigheder" - en tolk, en
> sagsbehandler og en bolig ville flux stå klar. Så Danmark kan tage sig

Du kommer ikke meget ud hva?
Trunte

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 21-06-05 12:00