Rotterne forlader den synkende CD
Fra : Jesper

Dato : 14-06-05 05:44

Mimi Jacobsen har nu meldt at hun går fra alle tillidsposterne i CD.
Det kan ikke være så forfærdeligt længe før partiet lukker og slukker.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 06:32

> Mimi Jacobsen har nu meldt at hun går fra alle tillidsposterne i CD.
> Det kan ikke være så forfærdeligt længe før partiet lukker og slukker.

Ikke engang det Fremskridtsparti, der efter 2001-valget ikke engang
kunne mande sig op til at begynde en indsamling af underskrifter så de
kunne genopstille til folketingsvalget, har orket at nedlægge sig selv.

http://www.fremskridtspartiet.dk/

Man kan endda se at de skal holde landsmøde 29.-30. oktober. I et
forsamlingshus i Tårup, hvor det så end ligger. "Det levende
Danmarkskort" angiver hele seks landsbyer af det navn. Men en søgning på
www.degulesider.dk afslører at det må være i 5871 Frørup, som så må være
det Frørup der ligger sydsydvest for Nyborg, Fyn.

Fotoet af forsamlingshuset afslører at der vel deltager en 30 ældre
mennesker i landsmødet.

Fremskridtspartiets Ungdom synes at være nedlagt siden jeg for et par
uger siden sidst var inde på partiets hjemmeside.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 14-06-05 15:07

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]
>
> Fremskridtspartiets Ungdom synes at være nedlagt siden jeg for et par
> uger siden sidst var inde på partiets hjemmeside.

Nogle partier dør langsommere end andre. Retsforbundet lever stadig,
omend måske ikke ligefrem i bedste velgående! Fremskridtspartiet
udrensede selv Der Führer, Mogens Glistrup og har dermed gjort sig mere
uafhængig af lederen end CD, der til alle dage har været Familiens
Jacobsens personlige egendom.
Når partiets arkivar siger at de ligsågodt kan lukke og slukke, så varer
det såmænd heller ikke så længe før det sker. CD er i dag gået hen og
blevet en ren Radikal klon, så uden Jacobsen og en selvstændig profil er
partiet en død sild!

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 17:20

> [...]
> det såmænd heller ikke så længe før det sker. CD er i dag gået hen og
> blevet en ren Radikal klon, så uden Jacobsen og en selvstændig profil er

Jeg hørte tidligere på dagen i radioen, at Mimi Jakobsen havde skiftet
partiets vælgere ud. Tidligere var det en self-made forretningsmand, der
drak en whiskey-sjus før aftensmaden. Med hende blev den typiske CDer en
plejehjemsleder, der drak kaffe før aftensmaden.

Det lykkedes jo så lige for den gamle Erhard Jakobsen at se hans datter
føre hans skabning, CD, i graven. Han døde kort efter 2001-valget.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 15-06-05 04:22

> [...]

> Det lykkedes jo så lige for den gamle Erhard Jakobsen at se hans datter
> føre hans skabning, CD, i graven. Han døde kort efter 2001-valget.

Det havde været mere nådigt for Erhard hvis han var død før 20.
november 2001.

Fra : 3W

Dato : 15-06-05 04:56

Måske det var derfor han døde?