Jeg vil ha' den folkeafstemning om EU-trak~
Fra : Spangkuk

Dato : 14-06-05 04:38

...så vi 1 gang for alle kan sige NEJ TAK! til Unionen.

Det jeg fornemmer er ved at ske, er, at diverse regeringer
har fundet ud af, at de kun har "1 skud i bøssen" når det
gælder Traktaten som den er udformet nu.

Hvordan Frankrig og Holland's regeringer nu vil prøve at
dreje den, ved jeg ikke, men lur mig om ikke der kommer
et par forbehold eller 5, kalder den noget andet, og så
prøver de igen (Den Danske model).

Jeg vil også ha' muligheden for at skyde traktaten i sænk!
Den skal begraves, og det skal være nu.

En aflysning af afstemningen den 27. september vil give den
Danske regering "2 skud i bøssen", og det vil jeg ikke
acceptere...igen, igen!

http://www.bt.dk/politik/artikel:aid=368500/

Spang

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-06-05 07:27

"Spangkuk" <øæøæååæøæ@æøæåæø.dk> wrote in message
> ..så vi 1 gang for alle kan sige NEJ TAK! til Unionen.

Nej vi skal ikke spilde tid og penge på at stemme om noget der alligvel ikke
kan gennemføres.

> Hvordan Frankrig og Holland's regeringer nu vil prøve at
> dreje den, ved jeg ikke, men lur mig om ikke der kommer
> et par forbehold eller 5, kalder den noget andet, og så
> prøver de igen (Den Danske model).

Ja jeg finder det ganske utroligt. man holder en afstemning hvor man siger
NEJ. Den franske præsident går på _TV og siger at han skam vil respektere
resultatet og de franske vælgere, for så straks at styrte hen til den
nærmeste telefon for at sige til formanden at EU da bare skal gå viedere og
ratificere traktaten. Mage til respektløshed skal man da lede længe efter -
ja faktisk helt tilbage til 92.

Det tror da pokker at modstanden mod EU er stigende, når man den ene gang
efter den anden siger til befolkningerne "vi vil da skide på hvad I mener.
Hvis ikke vi må gøre dette eller hint, så gennemfører vi det da bare på en
andne måde, hvor vi omgår BÅDE regler og afsrtemningsresultater

> Jeg vil også ha' muligheden for at skyde traktaten i sænk!
> Den skal begraves, og det skal være nu.

Den ER begravet

> En aflysning af afstemningen den 27. september vil give den
> Danske regering "2 skud i bøssen", og det vil jeg ikke
> acceptere...igen, igen!

he he - egentlig er det sjovt at tænke på at rækkefølgen af afstemningerne
var lagt således at de sikre JAer skulle komme først for at lægge pres på de
lande hvor man mest frygtede et nej, og så er det gået lige omvendt. Endnu
et eksempel på at de ikke har for 5 øre føling med deres befolkninger

Peter

Fra : Tim

Dato : 15-06-05 06:04

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Spangkuk" <øæøæååæøæ@æøæåæø.dk> wrote in message
>
> Nej vi skal ikke spilde tid og penge på at stemme om noget der alligvel
> ikke kan gennemføres.

Hvis det kan give et yderligere vink med en vognstang om, at vi _IKKE_ vil
have mere/større union, så kan det ikke blive for dyrt.

Ellers skal vi have en afstemning om, om vi vil have Tyrkiet med i EU...
nogensinde. Jeg tror det er en af hovedårsagerne til de store Nej'er i
Frankrig og Holland.

Tim

Fra : Spangkuk

Dato : 15-06-05 07:05

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i

> Ellers skal vi have en afstemning om, om vi vil have Tyrkiet med i EU...
> nogensinde. Jeg tror det er en af hovedårsagerne til de store Nej'er i
> Frankrig og Holland.

Ja, det er en MEGA bommert de har gang i der. Tyrkiet vil
i alle fremtidige afstemninger blive det bedste kort Nej-siden
(DF) kan spille

Spang

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-06-05 16:57

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i

> Ja, det er en MEGA bommert de har gang i der. Tyrkiet vil
> i alle fremtidige afstemninger blive det bedste kort Nej-siden
> (DF) kan spille

nu behøver man altså ike være DFer for at stemme nej til
forfatningstraktaten. Det er ikke noget DF har patent på.........gudske lov
for det

Peter

Fra : Joakim von And

Dato : 14-06-05 07:58

"Spangkuk" <øæøæååæøæ@æøæåæø.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En aflysning af afstemningen den 27. september vil give den
> Danske regering "2 skud i bøssen", og det vil jeg ikke

Det forholder sig lige omvendt. En evt. afstemning den 27 sept. vil give
regeringen "to skud i bøssen", aflysningen kun een.

Joakim

Fra : Spangkuk

Dato : 14-06-05 09:03

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev

> Det forholder sig lige omvendt. En evt. afstemning den 27 sept. vil give
> regeringen "to skud i bøssen", aflysningen kun een.

Nej, lige netop ikke. Der skal vist temmelig meget optisme
til for at tro, at det bliver et ja i Danmark. Vi vil iflg. alle de
undersøgelse jeg har læst til dato, stemme NEJ TAK!

Ved at aflyse afstemningen, vil vi med stor sandsynlighed
komme i den situation, at vi skal stemme om en afart deraf,
hvorved der er risiko for at det vil gå som det gik med Maastricht.

Det víl jeg ikke som vælger udsættes for igen.

Derfor.: lad os få den anmeldte afstemning!

Spang

Fra : Joakim von And

Dato : 14-06-05 20:41

> [...]
>
> Det víl jeg ikke som vælger udsættes for igen.
>
> Derfor.: lad os få den anmeldte afstemning!

Hmm.... jeg ser det sådan, at en ny traktat fordrer en ny afstemning,
hvorfor jeg ikke kan se ideen med at gennemføre afstemningen den 27 sept. .

Fra : Spangkuk

Dato : 15-06-05 07:08

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Hmm.... jeg ser det sådan, at en ny traktat fordrer en ny afstemning,
> hvorfor jeg ikke kan se ideen med at gennemføre afstemningen den 27 sept.

Jeg kan godt følge dig, men indtil VI har sagt Nej Tak til den gamle,
er der ingen sikkerhed for, at den ikke vil blive serveret igen når
tiden er gunstig og Frankrig/Holland har fået deres forbehold...

Spang

Fra : Spangkuk

Dato : 15-06-05 17:31

> [...]

> Hmm.... jeg ser det sådan, at en ny traktat fordrer en ny afstemning,
> hvorfor jeg ikke kan se ideen med at gennemføre afstemningen den 27 sept.

Ok...fair nok.

Jeg vil ha' lov til at stemme "Nej Tak" den 27. September.

Der ligger tusinder og sikkert atter af tusinder "abejdstimer"
bag den traktat. Jeg vil være med til at sænke "elitens" oplæg.

Er DET ikke fair nok ?

Spang

Fra : PerX ...

Dato : 15-06-05 13:24

In article <d8ljdl$1fef$1@newsbin.cybercity.dk>, øæøæååæøæ@æøæåæø.dk
says...
> ..så vi 1 gang for alle kan sige NEJ TAK! til Unionen.

Ja, men de vil ikke acceptere et Nej. Politikerne er ligeglade, de vil
have det gennemført (og nej, du må heller ikke sætte ild til dem ;)