Det tog sin tid
Fra : G B

Dato : 13-06-05 23:48

...."Abu Laban har overskredet en fundamental grænse, og det må have en
konsekvens, så han politisk isoleres. Jeg vil give integrationsministeren
en klar opfordring til ikke at spilde tid på at mødes med ham og andre
imamer, som må have lignende holdninger, der strider grundlæggende mod
dansk demokrati og vores retssystem," siger udenrigsordfører Troels Lund
Poulsen (V).

Jyllands-Posten i dag "V-politikere: Isolér imamer" og endda på DR TTV.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3102442/

SF og de radikale er ikke underligt positive overfor imamer

»Vi har allerede konfliktråd i Danmark, og jeg har ingen problemer med,
at man sætter en imam for bordenden som mægler, hvis bare det offentlige
også er til stede, så vi sikrer os, at en mæglingsaftale ikke indgås på
baggrund af trusler,« siger SFs retsordfører Anne Baastrup, der heller
ikke afviser blodpenge.
»Den danske erstatningsret opererer i dag med tort og svie, der oversat
til nudansk er blodpenge. Så det er der ikke noget nyt i, men selve ordet
blodpenge er afskyeligt,« siger Anne Baastrup.

Hun understreger, at mægling mellem f.eks. muslimske familier kun skal
være et supplement til en almindelig retssag, hvor selve
skyldsspørgsmålet skal afgøres

De Radikales retsordfører, Elisabeth Arnold, ser heller ingen problemer
i, at to muslimske familie indgår en aftale om, at den ene familie
flytter for at få en konflikt løst.

»Det handler i bund og grund om at få folk, der sværger evig hævn mod
hinanden, til at slutte fred. Og derfor er det selvfølgelig ikke smart,
hvis de hver dag løber ind i hinanden nede på Nørrebrogade. Og i øvrigt
ser vi hvert år, at hundredvis af kvinder flytter til den anden ende af
landet for at få fred for deres eks-mænd, så princippet kender vi i
forvejen,« siger Elisabeth Arnold.

Hun synes derimod, at blodpenge er en dårlig idé:

"Skal en part betale erstatning til ofret eller ofrets familie, skal det
foregå i retsvæsnets regi," siger hun.

Berlingske Tidende i dag "Politisk uenighed om imamers mægling"
http://gitter01.metropol.dk/grid/indland/artikel:aid=588522/

Godt at SF og R er så politisk marginaliserede.

GB

Fra : Lyrik

Dato : 14-06-05 08:09

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> imamer, som må have lignende holdninger, der strider grundlæggende mod
> dansk demokrati og vores retssystem," siger udenrigsordfører Troels Lund
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det højrerabiate blad Jyllandsposten har altid rabiate løsninger i
revolveren!

Vi skal ikke grave grøfter, men bygge broer! Vi "isolerer" heller ikke vore
egne biskopper men lader dem være spillere i debatten om dit og dat.

Abu Laban er en flin præst der arbejder på at gøre muslimerne til søde og
gudfrygtige mennesker.

Det er ikke de gudfrygtige vi skal være bange for det er dem som hverken
frygter Gud eller djævelen som kører vildt rundt i tilværelsens gader og
lemlæster tilfældige fodgængere!

Dialog-dialog-dialog! Og gå så over til et andet sandhedsvidne end den
rabiate Jyllandspost!

Hilsen
Jens

Fra : Allan Knaap

Dato : 14-06-05 09:41

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lemlæster tilfældige fodgængere!
>
> Dialog-dialog-dialog! Og gå så over til et andet sandhedsvidne end den

Ja, lad os alle samme snakke om det, hvem ved måske problemet så forsvinder
af sig selv.

Nu mangler vi bare kamille theen, hønse strik og en god "lad os komme
hianden ved" fællessang :)

Så kan vi i fælleskab svæve ud til Never land

Allan Knaap

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-06-05 10:11

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message

> [...]
>
> Vi skal ikke grave grøfter, men bygge broer! Vi "isolerer" heller ikke
> vore egne biskopper men lader dem være spillere i debatten om dit og dat.

Vi indkalder jo ikke biskopper til samtaler om strafferet, og biskopperne
har iøvrigt ingen moralsk magt blandt danskere.

> Abu Laban er en flin præst der arbejder på at gøre muslimerne til søde og
> gudfrygtige mennesker.

Han arbejder på at gøre muslimerne mere muslimske, og på at gå under øjnene
på danskere i forhold til at skjult bryde loven.

> Det er ikke de gudfrygtige vi skal være bange for det er dem som hverken
> frygter Gud eller djævelen som kører vildt rundt i tilværelsens gader og
> lemlæster tilfældige fodgængere!

"Hvis de fromme får magt er fanden løs"

> Dialog-dialog-dialog! Og gå så over til et andet sandhedsvidne end den
> rabiate Jyllandspost!

Der er ikke spørgsmål om "sandhedsvidner vs ikke-sandhedsvidner", hvis JP
har et begavet synspunkt så er det godt uanset hvor det kommer fra.

Fra : PerX ...

Dato : 15-06-05 13:04

In article <42ae827b$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
lyrik@heaven.dk says...

> [...]
>
> Vi skal ikke grave grøfter, men bygge broer! Vi "isolerer" heller ikke vore
> egne biskopper men lader dem være spillere i debatten om dit og dat.

Det er jo fordi biskopperne er ligegyldigt og bliver ignoreret af de
fleste. Det er noget andet med de religiøse fantaster.

Fra : PerX ...

Dato : 15-06-05 13:00

In article <42ae0d30$0$312$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nonono@nospam.invalid says...

> [...]
> imamer, som må have lignende holdninger, der strider grundlæggende mod
> dansk demokrati og vores retssystem," siger udenrigsordfører Troels Lund

Han burde nærmere tale med undervisnings ministeren så han kunne lære at
tale dansk.