Michael Jackson frifundet
Fra : Jesper

Dato : 13-06-05 22:20

Michael Jackson, der var tiltalt efter 10 anklagepunkter ved retten i
Californien, er blivet frifundet for samtlige anklagepunkter. Der er
stor jubel foran retsbygningen.

Fra : Jim

Dato : 13-06-05 22:22

> Michael Jackson, der var tiltalt efter 10 anklagepunkter ved retten i
> Californien, er blivet frifundet for samtlige anklagepunkter. Der er
> stor jubel foran retsbygningen.

Ja, jeg glæder mig på hans vegne.
Og selv om jeg godt ved, at han ikke læser med her.. ;0) så får han et
stort tillykke her fra.

J.

Fra : G B

Dato : 13-06-05 22:23

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> Michael Jackson, der var tiltalt efter 10 anklagepunkter ved retten i
> Californien, er blivet frifundet for samtlige anklagepunkter. Der er
> stor jubel foran retsbygningen.

I'm baaad, I'm bad...

GB

Fra : Jesper

Dato : 13-06-05 22:45

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> I'm baaad, I'm bad...

LOL!

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 22:23

> Michael Jackson, der var tiltalt efter 10 anklagepunkter ved retten i
> Californien, er blivet frifundet for samtlige anklagepunkter. Der er
> stor jubel foran retsbygningen.

Det handlede også mere om at moderen ville tjene penge på hendes kræftsyge
dreng.
Det er heller ikke første gang moderen prøvede at score penge på
erstatninger.

Carl

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-06-05 22:23

> Michael Jackson, der var tiltalt efter 10 anklagepunkter ved retten i
> Californien, er blivet frifundet for samtlige anklagepunkter. Der er
> stor jubel foran retsbygningen.

Ja, det kunne jeg også se i TV. Har du noget, du ønsker at debattere?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 06/11/05)

Fra : Jim

Dato : 13-06-05 22:28

> Ja, det kunne jeg også se i TV. Har du noget, du ønsker at debattere?

Fornemmer jeg en anelse skuffelse over domsafsigelsen?

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-06-05 22:35

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Fornemmer jeg en anelse skuffelse over domsafsigelsen?

Nej, ikke det fjeneste. Jeg aner ikke, om manden er skyldig eller ej, og er
faktisk også græsk-katolsk. Manden har lavet rigtig god musik - punktum. Jeg
kender ham ikke derudover, og har ikke siddet i juryen, så jeg kan dårligt
udtale mig om domsafsigelsen.

Som andre har påpeget, kommer sandheden i dén sag aldrig frem, hvis der
overhovedet findes én "sandhed".

Fra : Tim

Dato : 13-06-05 23:06

> [...]
> jeg kan dårligt udtale mig om domsafsigelsen.
>
> Som andre har påpeget, kommer sandheden i dén sag aldrig frem, hvis der

.... hvilket, i sig selv, giver ham stødet... resten af livet.

Manden er ødelagt.

Tim

Fra : 3W

Dato : 14-06-05 01:01

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> Manden er ødelagt.

Forhåbentligt ødelagt nok til at holde sine pædofile fingre væk fra andre
drenge.

Fra : Tim

Dato : 14-06-05 02:29

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
>
> Forhåbentligt ødelagt nok til at holde sine pædofile fingre væk fra andre
> drenge.

Noget du ved noget om?

Tim

Fra : 3W

Dato : 15-06-05 02:58

> "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message

> Noget du ved noget om?

Man skal være mere en ualmindelig naiv, hvis man tror at Michael Jackson er
en normal heteroseksuel mand.

Fra : Tim

Dato : 15-06-05 05:57

> [...]
> andre

> Man skal være mere en ualmindelig naiv, hvis man tror at Michael Jackson

Hvad har hetero/ikke-hetero med incest at gøre?

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 07:04

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message

> Hvad har hetero/ikke-hetero med incest at gøre?

Hvad har pædofili med incest at gøre? Incest = blodskam, pædofili =
seksuel tiltrækning af børn.

Vi ved ikke om Michael Jackson er pædofil, og i hvert fald intet om han
har {haft} seksuelle forhold til børn. Men han er dog nok til begge køn
{han har jo i hvert fald fået børn}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Tim

Dato : 15-06-05 07:54

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

Jackson

> Hvad har pædofili med incest at gøre?

Sorry... du har selvfølgelig ret. Jeg mente pædofili og ikke incest.

Derfor til 3W: Hvad har hetero/ikke-hetero med pædofili at gøre?

[snip]

Tim

Fra : 3W

Dato : 19-06-05 17:41

> [...]
> >

> Sorry... du har selvfølgelig ret. Jeg mente pædofili og ikke incest.
>
> Derfor til 3W: Hvad har hetero/ikke-hetero med pædofili at gøre?

Generelt intet, men i MJs tilfælde, er det tydeligt at han er homoseksuel
pædofil. Han påstår at han elsker _børn_, men han sover kun med _drenge_.

Fra : Trunte

Dato : 15-06-05 23:58

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad har pædofili med incest at gøre? Incest = blodskam, pædofili =
> seksuel tiltrækning af børn.

Endnu engang... inden du spiller kloge Åge, så undersøg lige tingene først.
Incest: er når udnytter din position/rolle i forb. m. et seksuelt forhold
( kan være en forældre eller en gymnasielærer)
Blodskam: er et seksuelt forhold mellem nært beslægtede
pædofili: trang/lyst til sex med børn

Trunte

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-05 04:28

Trunte <ap.moeller@webspeed.dk> wrote:

> Incest: er når udnytter din position/rolle i forb. m. et seksuelt forhold
> ( kan være en forældre eller en gymnasielærer)
> Blodskam: er et seksuelt forhold mellem nært beslægtede
> pædofili: trang/lyst til sex med børn

"Incest" og "blodskam" er synonymer.

Politikens Store Ordbog:
incest subst. -en
1. seksuelt samvær mellem personer som er i nær familie med hinanden, fx
bror og søster = BLODSKAM [] være udsat for incest ◊ incestuøs ◊
incestoffer
->in+ces/t; latin incestus 'ukysk'; in- + castus 'kysk'
--
Per Erik Rønne

Fra : Trunte

Dato : 16-06-05 17:12

> [...]
> incestoffer
> ->in+ces/t; latin incestus 'ukysk'; in- + castus 'kysk'

Prøv igen og læs det hele - der er jo mere en et punkt.

.... men hvis det endnu engang handler om ordkløveri og flueknepperi så lad
det
blive ved det.
Hvis det er et ønske om at blive klogere ( det er det jo næppe) så jo, der
er i
psykologiske termer stor forskel på de to begreber.
Trunte

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-05 11:37

> [...]

> det blive ved det. Hvis det er et ønske om at blive klogere ( det er det
> jo næppe) så jo, der er i psykologiske termer stor forskel på de to

Næh, det er nøjagtigt det samme.
--
Per Erik Rønne

Fra : Trunte

Dato : 24-06-05 22:22

> Næh, det er nøjagtigt det samme.

Fandens så påståelig du er - vel er der forskel.
Ellers er der en del psykologibøger samt forlæsere på KUA som
er galt afmarcheret.... for ikke at snakke om psykiaterne på Bispebjerg
Børnepsyk.
Trunte

Fra : Per Rønne

Dato : 25-06-05 05:03

> [...]

> Ellers er der en del psykologibøger samt forlæsere på KUA som
> er galt afmarcheret.... for ikke at snakke om psykiaterne på Bispebjerg

Eller du har misforstået dem. Jeg tror nemlig godt at jeg kan udelukke
muligheden af fagslang, blot ved en henvisning til Vinterberg &
Bodelsens da-en ordbog, hvor der står

blodskam /sb/ incest;
[] /leve i blodskam/ live incestuously.
==
Havde man /valgt/ at diskriminere mellem incest og blodskam på dansk,
måtte det naturligvis modsvare en tilsvarende mulighed på engelsk - men
den findes tilsyneladende ikke. New Oxford Dictionary of English og den
tilsvarende New Oxford Thesaurus of English kender ikke engang
synonymer. Og se her {Oxford Pocket Dictionary}:

incest
noun
sexual relations between people classed as being too closely related to
marry each other.
• the crime of having sexual intercourse with a parent, child, sibling,
or grandchild.
ORIGIN Middle English : from Latin incestus, incestum 'unchastity,
incest,' from in- 'not' + castus 'chaste.'
--
Per Erik Rønne

Fra : Trunte

Dato : 25-06-05 10:06

> Eller du har misforstået dem.

Nu er jeg dybest set græsk katosk ifht. hvad du måtte tro og mene....
Så længe vi i arbejdet med seksuelt misbrugte og i lovgivningen skelner
kan du for min skyld sidde med din da-eng ordbog alt det du vil ...
Trunte

Fra : Per Rønne

Dato : 25-06-05 12:33

> [...]

> Så længe vi i arbejdet med seksuelt misbrugte og i lovgivningen skelner
> kan du for min skyld sidde med din da-eng ordbog alt det du vil ...

Påstår du at dansk lovgivning skelner mellem incest og blodskam? Hvor
dog?
--
Per Erik Rønne

Fra : Trunte

Dato : 25-06-05 13:34

> Påstår du at dansk lovgivning skelner mellem incest og blodskam? Hvor
> dog?
Ja det gør jeg i den grad....
- når der tages stilling til om der er grundlag for anklage - i
anklageskriftet - ved domsafsigelse
Trunte

Fra : Per Rønne

Dato : 25-06-05 14:24

> [...]

> Ja det gør jeg i den grad....
> - når der tages stilling til om der er grundlag for anklage - i

Jeg bad om en eksplicit henvisning til en lov med § og stk angivet ...

http://www.retsinfo.dk/danlov/danlov.htm
--
Per Erik Rønne

Fra : Trunte

Dato : 25-06-05 19:46

> Jeg bad om en eksplicit henvisning til en lov med § og stk angivet ...

Det er mit liv for kort til.... som nævnt er jeg bedøvende ligeglad med hvad
du tror
eller ikke tror og gider ikke karte rundt for at lede efter dokumentation
til dig.
..- du kunne ikke bruge psykologisk ordbog til noget...
Accepter dog bare en gang imellem at der er andre der ved mere end dig.
Specielt andre der er uddannet indenfor området og arbejder med det i
hverdagen.
Trunte

Fra : Trunte

Dato : 16-06-05 18:27

> [...]
> incestoffer
> ->in+ces/t; latin incestus 'ukysk'; in- + castus 'kysk'

Blodskam. Det vil sige, at det seksuelle overgreb foregår mellem
familiemedlemmer, hyppigst er det faderen, der misbruger datteren (eller
døtrene), der kan også være tale om bror, der misbruger søster. Sjældenere
er det drenge, der bliver misbrugt af fædre, søskende eller mødre.

Incest bruges nu mere bredt. Det bruges også som betegnelse for pædofiles
seksuelle overgreb mod børn uanset om de er i familie eller ej. Og det
bruges om seksuel krænkende adfærd af voksne mod børn (f.eks. sexchicane med
ord, faderen der gentagne gange taler til datteren om hendes bryster).

Trunte

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-06-05 19:41

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (eller døtrene), der kan også være tale om bror, der misbruger
> søster. Sjældenere er det drenge, der bliver misbrugt af fædre,

Blodskam har ikke nødvendigvis noget som helst med overgreb eller misbrug at
gøre. Faktisk bruger man ikke ordet blodskam, hvis der er tale om overgreb
eller misbrug.

> Incest bruges nu mere bredt. Det bruges også som betegnelse for
> pædofiles seksuelle overgreb mod børn uanset om de er i familie eller
> ej.

Nej. Fordi du bruger begrebet på den måde, er det ikke ensbetydende med, at
andre gør det.

> Og det bruges om seksuel krænkende adfærd af voksne mod børn
> (f.eks. sexchicane med ord, faderen der gentagne gange taler til
> datteren om hendes bryster).

Du snakker, som du har forstand til.

Fra : Trunte

Dato : 16-06-05 19:57

> [...]
>
> Blodskam har ikke nødvendigvis noget som helst med overgreb eller misbrug
> at gøre. Faktisk bruger man ikke ordet blodskam, hvis der er tale om

Nej det siger jeg sådan set heller ikke - ovenstående er taget udfra en
sammenhæng for at belyse
forskellen. Hvor blodskan er slægtsrelateret det er incest ikke
nødvendigvis.

> Nej. Fordi du bruger begrebet på den måde, er det ikke ensbetydende med,
> at andre gør det.

Det er ikke mig der bruger begrebet på den måde - almenpsykologisk term.

> Du snakker, som du har forstand til.

Skulle du ikke bare været blevet ovre i "mudderkast"
Trunte

Fra : N/A

Dato : 21-06-05 11:37

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-05 11:37

Jens Jensen <jj12345@hotmail.com> wrote:

> Blodskam/incest er så vidt jeg ved strafbart i DK.

Kun hvis de er af forskelligt køn, eller hvis en af dem står i
»forældres sted«, hvor der så kommer en 18-års grænse. Forskellen er at
så kan de ikke få børn sammen, børn der vil have stor risiko for at være
født med en arvelig sygdom: noget der jo netop kan ske ved indgifte.
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-06-05 14:16

> [...]
> så kan de ikke få børn sammen, børn der vil have stor risiko for at være
> født med en arvelig sygdom: noget der jo netop kan ske ved indgifte.

Forkert, Per - incest er strafbart uanset alder efter 18. Man kan ikke sige
at når et søskendepar fx er 18 år, så må de godt gå i seng med hinanden og
have sex. Det er stadig strafbart.

Pædofili kan i sagens natur kun være strafbart som omgang med mindreårige
når der er tale om børn, der er under 18 eller hvor der er tale om at den
ældre i kraft af sin på erfaring beroende alder kan forføre den unge over 15
til samleje - samt naturligvis også folk, der har børn under 18 betroet i
deres varetægt, herunder undervisning og plejehjemsanbringelser.
Eller når folk er i en sådan tilstand (sindssyge eller intellektuelt
retarderede) at de må siges at være ude af stand til at handle "voksent".

Men incest er altid strafbart - dog kan straf bortfalde, hvis der er tale om
et beslægtet par, der ikke var klar over at de var beslægtede (jf.
Ødipus-legenden).

--
ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-05 15:07

Arne H. Wilstrup <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

> [...]
> at når et søskendepar fx er 18 år, så må de godt gå i seng med hinanden og

Det var jo ikke det jeg skrev, kun at incest mellem personer af samme
køn /over 18 år/ ikke var strafbart. De kan dog ikke blive gift.
--
Per Erik Rønne

Fra : Trunte

Dato : 24-06-05 22:14

> Det var jo ikke det jeg skrev, kun at incest mellem personer af samme
> køn /over 18 år/ ikke var strafbart. De kan dog ikke blive gift.

Det er heller ikke incest - men blodskam.
Trunte

Fra : 3W

Dato : 19-06-05 17:45

> [...]
> Vi ved ikke om Michael Jackson er pædofil, og i hvert fald intet om han
> har {haft} seksuelle forhold til børn. Men han er dog nok til begge køn

Børnene er helt hvide, så det er tvivlsomt at han faktisk er faderen.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-05 11:37

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
>
> Børnene er helt hvide, så det er tvivlsomt at han faktisk er faderen.

Han er selv helt hvid, og har efter hvad jeg har læst sørget få at få
dem farvet hvide. Det er vist brintoverilte man bruger til det formål.
--
Per Erik Rønne

Fra : 3W

Dato : 22-06-05 04:04

> Han er selv helt hvid, og har efter hvad jeg har læst sørget få at få
> dem farvet hvide. Det er vist brintoverilte man bruger til det formål.

Så vidt jeg ved, er det almindeligt anerkendt, at børnene ikke er hans egne.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-06-05 08:52

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
>
> Så vidt jeg ved, er det almindeligt anerkendt, at børnene ikke er hans egne.

Måske i miljøer, som jeg ikke har kontakt med. Pressen er aldrig kommet
med tilsvarende gætterier.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 25-06-05 10:20

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
>
> Så vidt jeg ved, er det almindeligt anerkendt, at børnene ikke er hans egne.

Selv er MJ max mulat, så ungerne bliver max kvardroner, så kan farven
blive lidt tynd..

Fra : Alucard

Dato : 25-06-05 10:40

On Sat, 25 Jun 2005 11:20:15 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Selv er MJ max mulat,

Hvor har du den "røverhistorie" fra...?

Fra : Jesper

Dato : 25-06-05 12:31

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hvor har du den "røverhistorie" fra...?

Kig på ham, hverken MJ eller hans søskende er helt sorte, de er ikke
rene sorte, de er mulatter eller farvede om du vil.

Fra : Alucard

Dato : 25-06-05 17:08

On Sat, 25 Jun 2005 13:30:49 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Kig på ham, hverken MJ eller hans søskende er helt sorte, de er ikke
>rene sorte, de er mulatter eller farvede om du vil.

Det eneste jeg kan se ved at kigge på ham i dag, er at han har haft et
enormt overforbrug af plastikkirugi og blegemiddel...

Prøv at se hvordan han så ud i "gamle dage", da han sang i Jackson
Five.... Så kan du se hvordan han "rent genetisk" burde se ud....

http://www.mjsite.com/young/youngmj.htm

Vil du kalde det for "max mulat"...???

Fra : Per Rønne

Dato : 25-06-05 18:19

> [...]

> Prøv at se hvordan han så ud i "gamle dage", da han sang i Jackson
> Five.... Så kan du se hvordan han "rent genetisk" burde se ud....

Det /er/ en mulat, endda en typisk mulat. Når en sort amerikaner
fotograferes sammen med sorte afrikanere, er førstnævntes lyse hud da
også slående.
--
Per Erik Rønne

Fra : 3W

Dato : 25-06-05 21:09

> Det /er/ en mulat, endda en typisk mulat. Når en sort amerikaner
> fotograferes sammen med sorte afrikanere, er førstnævntes lyse hud da
> også slående.

De får nok mere sol i Afrika.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-06-05 21:45

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> De får nok mere sol i Afrika.

Det er ikke den eneste forklaring. Stort set alle amerikanske negre med
en slavefortid i deres familie har også hvide gener, nogle mange, andre
få.
--
Per Erik Rønne

Fra : 3W

Dato : 26-06-05 15:35

> Det er ikke den eneste forklaring. Stort set alle amerikanske negre med
> en slavefortid i deres familie har også hvide gener, nogle mange, andre
> få.

Dokumentation tak.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-06-05 16:23

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
>
> Dokumentation tak.

Det er faktisk almen viden, men du kan da prøve at se lidt på nogle af
de links på y-kromosomer, der gives her:

http://john.hynes.net/y.html
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 26-06-05 18:13

On Sun, 26 Jun 2005 17:22:37 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Det er faktisk almen viden,

Åh nej.... Ikke "almen viden" igen...

>men du kan da prøve at se lidt på nogle af
>de links på y-kromosomer, der gives her:
>
>http://john.hynes.net/y.html

Jeg vender tilbage senere.... Det ser ret omfattende ud...

Fra : Per Rønne

Dato : 26-06-05 18:35

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Åh nej.... Ikke "almen viden" igen...

> Jeg vender tilbage senere.... Det ser ret omfattende ud...

http://www.eva.mpg.de/genetics/pdf/Kayser_GR_2003.pdf

Y-kromosomerne siger kun noget om lige patrilineær linie, det
mitochondrielle DNA kun noget om lige matrilineær linie. Men en
trediedel af alle "sorte" amerikanske mænd nedstammer altså i direkte
linie, fra søn til far, fra en europæisk mand.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 25-06-05 12:33

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hvor har du den "røverhistorie" fra...?

Stort set alle amerikanske »sorte« er mulatter, da det er velkendt at
slavernes ejere, og ejernes sønner, gjorde brug af plantagens slavepiger
til egen fornøjelse - faktisk er mange »sorte« så lyse i huden, og så
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 06:04

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> Man skal være mere en ualmindelig naiv, hvis man tror at Michael Jackson er
> en normal heteroseksuel mand.

Nu er det modsatte af en »normal, heteroseksuel mand« altså ikke en
»pædofil pæderast«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 14-06-05 09:18

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
>
> Forhåbentligt ødelagt nok til at holde sine pædofile fingre væk fra
> andre
> drenge.

Du har heller ikke fattet, hvad dommen sagde.
MJJ er hverken pædofil og har ej heller udnyttet den 13-årige eller
givet ham alkohol.
Kan du da bevise, at MJJ er skyldig?

Fra : Alucard

Dato : 14-06-05 10:54

On Tue, 14 Jun 2005 10:17:55 +0200, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>Du har heller ikke fattet, hvad dommen sagde.

Dommen sagde at det ikke kunne bevises at han var skyldig...

>MJJ er hverken pædofil og har ej heller udnyttet den 13-årige eller
>givet ham alkohol.

Det ved hverken du eller jeg.....

>Kan du da bevise, at MJJ er skyldig?

Nej.... Jeg kan heller ikke....

Fra : Kim2000

Dato : 14-06-05 11:29

">>MJJ er hverken pædofil og har ej heller udnyttet den 13-årige eller

> Det ved hverken du eller jeg.....

Jo, det ved vi. Retten har erklæret manden for ikke-skyldig og så er den
potte pis ikke længere, så jo der er taget stilling til
skyldsspørgsmålet. Det mest interessante ved sagens punkter var, at
anklageren indkaldte 5 ofre. De tre nægtede katagorisk at der skulle
være sket det mindste. En mente, der måske var sket noget upassende 14
år tidligere, og nåja, så var der den nu 15-årige, der løj under
vidneansvar, fx sad han og sagde at MJ havde vist ham et pornoblad.
Forsvaren spurgte om det var det her og viste det op. Drengen svarede
ja, hvorefter forsvaren kunne fortælle at bladet ikke var udkommet på
det tidspunkt overgrebet skulle være sket. Drengen måtte senere i
retsagen indrømme han havde løjet i vidneskranken, da han anklagede sin
far for at slå ham.

Et af beviserne var pornoblade (!), af "Barely teen", som for det første
er af piger (hvilket jo er mærkværdig, hvis han er til drenge), og for
det andet - og det er det vigtigste - kan købes i enhver kiosk og altså
er fuldt lovligt. Så var der en bog med erotiske billeder af drenge -
købt i USA og altså udgivet lovligt, så er det jo altså svært at råbe
alt for højt.

Hvis manden ikke havde heddet Michael Jackson var sagen blevet afvist
langt tidligere.

> Nej.... Jeg kan heller ikke....

Jeg kan bevise han er uskyldig, det har jeg sort på hvidt og det har du
også. Hvis ikke må det betyde du ikke har tillid til retssystemet, men
gå dog ind på de utallige hjemmesider og læse referet af sagen, der er
flere gange du vil tage dig til hovedet over de vidneudsagn. En
stuepige, der havde set noget - efter hun var blevet fyret for at stjæle
(som hun indrømmede), en pressechef, der havde set noget - i de to dage,
hvor hun arbejdede for MJ og han slet ikke var på ranchen. osv osv.
Vidnerne var simpelthen forfærdelige. Man kan undre sig over at
anklagemyndigheden ikke selv kunne se, den sag holdt bare ikke.

Det spændende punkt er nu om der bliver anlagt en erstatningssag for
disse krænkelser, der altså lige er blevet pure afvist, men derfor kan
man jo åbenbart godt få erstatning i USA (bare se OJ sagen). En af de
mest underlige ting i USA´s retsvæsen.

mvh
Kim

Fra : Tim

Dato : 14-06-05 11:46

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Jo, det ved vi. Retten har erklæret manden for ikke-skyldig og så er den
> potte pis ikke længere, så jo der er taget stilling til

.... og så er den historie ikke længere.

Resten hører hjemme i sladderspalterne i Se & Hor.

.... men det lader til, at Se & Hor finder en del læsere her i gruppen.

Tim

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 07:45

On Tue, 14 Jun 2005 12:45:51 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>... men det lader til, at Se & Hor finder en del læsere her i gruppen.

Ja... Det er den bedste TV-oversigt.... Resten er ikke noget
værd...)

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 08:04

http://www.dr.dk/nav/programoversigt/w3c/epg.asp
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 09:26

On Wed, 15 Jun 2005 09:03:39 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>http://www.dr.dk/nav/programoversigt/w3c/epg.asp

Hvad skal jeg bruge det til ? (For øvrigt ENORMT kedeligt)...

Jeg gider da ikke fare frem og tilbage til min PC (som står i et andet
rum end mit TV) hver gang jeg vil checke om der er noget bedre end det
jeg på et givet tidspunkt kigger på......

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 10:43

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hvad skal jeg bruge det til ? (For øvrigt ENORMT kedeligt)...

Det står da det relevante.

> Jeg gider da ikke fare frem og tilbage til min PC (som står i et andet
> rum end mit TV) hver gang jeg vil checke om der er noget bedre end det
> jeg på et givet tidspunkt kigger på......

Har du da kun en datamat, og kun et fjernsyn? I øvrigt er det da nok at
kigge efter én gang om dagen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 13:08

On Wed, 15 Jun 2005 11:42:58 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Det står da det relevante.

Det er da muligt, men det er keeeeeeeeedeligt...

>Har du da kun en datamat, og kun et fjernsyn?

Jeps..... Kun en af hver...)

>I øvrigt er det da nok at
>kigge efter én gang om dagen.

Med 3 små børn...?))))

Du er vist ved at være for gammel...))))

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 13:48

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Med 3 små børn...?))))

> Du er vist ved at være for gammel...))))

Jeg er ugift, og har ingen børn, så min erfaring på det område ligger på
samme niveau som en 19-årig universitetsdreng, der bor på kollegium.
--
Per Erik Rønne

Fra : #2066

Dato : 14-06-05 15:01

> [...]
> potte pis ikke længere, så jo der er taget stilling til skyldsspørgsmålet.

Der er taget stilling til hvorvidt anklageren kunne loefte bevisbyrden. Det
kunne han saa ikke. "Ikke skyldig" er ikke det samme som "uskyldig".

[...]
> Jeg kan bevise han er uskyldig, det har jeg sort på hvidt og det har du
> også.

Nej. Vi har sort paa hvidt at anklageren ikke kunne loefte bevisbyrden, ikke
andet.

> Hvis ikke må det betyde du ikke har tillid til retssystemet

Det har intet med tillid til retssystemet at goere. Juryens formand sagde
selv, da han blev interviewet efter afgoerelsen, at han var overbevist om at
MJ er paedofil, men at han paa grundlag af det forelagte bevismateriale ikke
kunne kende ham skyldig i de foreliggende anklager. Det er vist her begrebet
"reasonable doubt" kommer ind.

PS: Personligt er jeg ligeglad om MJ er skyldig eller ej. Jeg kan have min
mening om det, men det ville vaere rent gaetteri.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 15:20

#2066 <neslein@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kunne kende ham skyldig i de foreliggende anklager. Det er vist her begrebet

I øvrigt er det ikke i sig selv forbudt at være pædofil - det er kun de
pædofile /forhold/ der er forbudte. Ellers skulle vi jo også til at have
et »tankepoliti« ...

Om han er pædofil aner jeg ganske simpelt ikke - hans personlighed er så
langt fra normalen, at han er umulig at bedømme.
--
Per Erik Rønne

Fra : Trunte

Dato : 14-06-05 18:08

> I øvrigt er det ikke i sig selv forbudt at være pædofil - det er kun de
> pædofile /forhold/ der er forbudte. Ellers skulle vi jo også til at have
> et »tankepoliti« ...

Nej og det er heller ikke forbudt at være tyv bare man ikke stjæler.
Trunte

Fra : Jim

Dato : 14-06-05 21:40

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej og det er heller ikke forbudt at være tyv bare man ikke stjæler.

Dårlig sammenligning, ja nok dagens dårligste..
Det er vel også tilladt at være heteroseksuel, bare man ikke voldtager
nogen?
Det er da muligt at have en seksualitet, uden at den fører til
kriminalitet.
Eller der har jeg måske misforstået noget?
Kan du Trunte ikke lige fortælle, hvad det egentlig er, du mener?

J.

Fra : #2066

Dato : 14-06-05 20:12

> [...]
>
> I øvrigt er det ikke i sig selv forbudt at være pædofil - det er kun de
> pædofile /forhold/ der er forbudte. Ellers skulle vi jo også til at have

Nu fik jeg det _indtryk_ at juryformanden mente at MJ er/har vaeret
"udoevende paedofil", men at det blot ikke kunne bevises i forbindelse med
de aktuelle anklager.

Fra : Jim

Dato : 14-06-05 21:42

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Nu fik jeg det _indtryk_ at juryformanden mente at MJ er/har vaeret
> "udoevende paedofil", men at det blot ikke kunne bevises i forbindelse

Det må stå for hans egen regning.
Hvis den slags ryger ud i offenligheden, at dette jurymedlem rent
faktisk anklager MJJ for at have foretaget overgreb eller haft seksuelt
forhold til mindreårige, så kunne det opfattes som injurier.

J.

Fra : #2066

Dato : 14-06-05 22:44

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det må stå for hans egen regning.

Naturligvis. Derfor sagde han ogsaa at det var hans personlige
overbevisning, og den er der vel ingen der kan tage fra ham.

> Hvis den slags ryger ud i offenligheden, at dette jurymedlem rent faktisk
> anklager MJJ for at have foretaget overgreb eller haft seksuelt forhold
> til mindreårige, så kunne det opfattes som injurier.

Han anklager ikke nogen for noget, han ytrer blot sin private opfattelse,
der som han selv sagde ikke blev stoettet af bevismaterialet for de konkrete
anklager, og som han derfor som jurymedlem var med til at forkaste.

Taget i betragtning af at det blev sagt "live" paa CNN, saa _er_ det roeget
ud i offentligheden.

Fra : Kim2000

Dato : 14-06-05 15:23

> [...]
> som "uskyldig".
>
> [...]
>
> Nej. Vi har sort paa hvidt at anklageren ikke kunne loefte

Så du mener ikke der er en sammenhæng mellem ikke at kunne bevise
tingene og uskyld? Som jeg tidligere har sagt, man kan ikke blive
frikendt for pædofili, man kan godt blive frikendt for mord, mordbrand,
voldtægt, bankrøveri, og alt muligt andet, men lige præcis pædofili kan
man ikke frikendes for. Her er alene anklagen nok til at man mister sit
job, ægteskab og retten til at bevæge sig i det offentlige rum uden
beskyttelse.

End ikke en total frikendelse er nok til at overbevise den bredde
befolkning, end ikke det at familien havde forsøgt at afpresset andre
kendte, end ikke det at drengen ikke kunne huske sine egne forklaringer
er nok for den bredde befolkning. Og så har MJ endda den fordel at han
smides op på forsiden af aviserne med ordet "frikendt" klisteret på, den
almindelige pædagog må finde sig i en notits på side 34 (som ingen
læser). Men det er klart, hvis en person påstår han/hun er blevet
misbrugt, jamen så er han det da, uanset hvad beviserne eller mangel på
samme siger, uanset om personen ikke engang har set den anklagede, jamen
så er der "sikkert noget om det". Velkommen til befolkningens opfattelse
af retssystemet. "Bare fordi man er frikendt kan man jo godt være
skyldig", hvad er det for en mærkværdig holdning til hele retsstaten!

mvh
Kim

Fra : #2066

Dato : 14-06-05 15:49

> [...]
> pædofili, man kan godt blive frikendt for mord, mordbrand, voldtægt,
> bankrøveri, og alt muligt andet, men lige præcis pædofili kan man ikke

Vroevl. Ovenstaaende gaelder for O.J. Simpson saavel som MJ og enhver anden
kriminalsag. Der er tale om at det er en logisk kortslutning at tro at nogen
noedvendigvis er uskyldig fordi de kendt ikke skyldig.

Fra : Jim

Dato : 14-06-05 12:04

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dommen sagde at det ikke kunne bevises at han var skyldig...

Ergo må han være frikendt.
Enhver er jo uskyldig til det modsatte er bevist.
Eller det gælder måske ikke, når bare det er en popstjerne, som er
beskyldt for det?

> Det ved hverken du eller jeg.....

Er han blevet dømt for det?
Hvis ikke, kan du vel ikke hævde, at han skulle være det.

> Nej.... Jeg kan heller ikke....

Jamen så må vi vel tilslutte os juryens afgørelse.
MJJ er ikke skyldig i nogen af anklagerne.

J.

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 07:53

On Tue, 14 Jun 2005 13:04:16 +0200, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>Ergo må han være frikendt.
>Enhver er jo uskyldig til det modsatte er bevist.

Rent juridisk, JA....

>Er han blevet dømt for det?
>Hvis ikke, kan du vel ikke hævde, at han skulle være det.

Det gør jeg heller ikke..... Jeg siger at JEG IKKE VED DET....

>Jamen så må vi vel tilslutte os juryens afgørelse.
>MJJ er ikke skyldig i nogen af anklagerne.

Der er ikke beviser nok til domfældelse.......

Fra : Jim

Dato : 15-06-05 08:47

> Rent juridisk, JA....

> Det gør jeg heller ikke..... Jeg siger at JEG IKKE VED DET....

> Der er ikke beviser nok til domfældelse.......

Så ville der heller ikke være bevismateriale nok til at fælde dig i en
pædofilisag?
Kan vi så vide, om du er kriminel pædofil eller ej?

J.

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 09:28

On Wed, 15 Jun 2005 09:46:35 +0200, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>Så ville der heller ikke være bevismateriale nok til at fælde dig i en
>pædofilisag?

Nej, det har du ret i.....

>Kan vi så vide, om du er kriminel pædofil eller ej?

Nej, det har du også ret i...

Fra : Jim

Dato : 15-06-05 09:45

> Nej, det har du ret i.....

> Nej, det har du også ret i...

:0)
Det er som en anden skrev i tråden, man kan blive frikendt for drab,
spritkørsel, underslæb, skatteunddragelse, og vold.
Men bliver du bare een gang mistænkt eller anklaget for seksuelle
overgreb mod børn, så bliver aldrig frikendt, selv om der ikke findes
beviser, som leder til domfældelse.

J.

Fra : 3W

Dato : 15-06-05 03:07

> "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse

> Du har heller ikke fattet, hvad dommen sagde.

Hvorfor har jeg ikke det?

> MJJ er hverken pædofil og har ej heller udnyttet den 13-årige eller
> givet ham alkohol.

Mindst en af nævningene tror ellers han er pædofil.

> Kan du da bevise, at MJJ er skyldig?

Naturligvis ikke.

Fra : Jim

Dato : 14-06-05 09:16

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, ikke det fjeneste. Jeg aner ikke, om manden er skyldig eller ej,
> og er faktisk også græsk-katolsk.

Jeg starter med at skrive, at manden er kendt ikke skyldig.

Og så skriver du, at du ikke aner, om manden er skyldig eller ej.
Hvad er det lige, du ikke forstår af kendelsen?

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-06-05 09:28

> [...]
>
> Og så skriver du, at du ikke aner, om manden er skyldig eller ej.
> Hvad er det lige, du ikke forstår af kendelsen?

At man ikke kunne løfte bevisbyrden fordi der i den slags sager kræves en
meget stor bevisbyrde som kun meget sjældent kan opfyldes - det er det denne
her sag handler om. Dengang han, for nogle år tilbage, betalte sig fra en
retssag om stort set det samme som denne her sag handlede om blev han i mine
øjne stemplet som et pædofilt møgdyr. Havde han været et mandfolk havde han
dengang taget sin retssag. Jeg havde aldrig betalt så meget som en bukket
5-øre hvis jeg var blevet anklaget for sådan noget. Jeg havde lagt sag an
med påstand om injurier bagefter. Nej, han er klam er han.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Alucard

Dato : 14-06-05 10:56

On Tue, 14 Jun 2005 10:27:35 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>øjne stemplet som et pædofilt møgdyr. Havde han været et mandfolk havde han

Ja dengang var der enten noget om sagen eller også havde han nogle
ufatteligt dårlige rådgivere....

Fra : 3W

Dato : 15-06-05 03:04

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Ja dengang var der enten noget om sagen eller også havde han nogle
> ufatteligt dårlige rådgivere....

Der har været minimum to sager som han har betalt sig fra. En i 1990 og den
mere kendte i 1993. Hvad der ellers har været af andre sager kan man kun
gisne om.

Fra : Kim2000

Dato : 15-06-05 09:28

> [...]
> og den
> mere kendte i 1993. Hvad der ellers har været af andre sager kan man

Jeg ved ikke om du har set filmen med Mel Gibson "Manden uden Ansigt",
men her bringes en mulig forklaring, nemlig at MJ har tænkt på at
børnene ikke skulle trækkes igennem en lang retsag fordi _forældrene_
mente de var blevet misbrugt, børnene anklagede nemlig ikke, og nægtede
den dag i dag der var sket misbrug, og har nu ender vidneansvar i retten
sagt det igen.

mvh
Kim

Fra : 3W

Dato : 19-06-05 17:30

> [...]
> mente de var blevet misbrugt, børnene anklagede nemlig ikke, og nægtede
> den dag i dag der var sket misbrug, og har nu ender vidneansvar i retten

Forkert. Den sag som han betalte sig fra i 1990, var fra den samme person
som vidnede i den nuværende sag. Jeg postede tidligere et link til en
artikel om hans vidnesudsagn.

Fra : Jesper

Dato : 14-06-05 15:07

> [...]

> 5-øre hvis jeg var blevet anklaget for sådan noget. Jeg havde lagt sag an
> med påstand om injurier bagefter. Nej, han er klam er han.

Han er mærkelig, han har nogle besynderlige vaner, han er muligvis
pædofil. Det har bare ikke kunnet dokumenteres i en retsag med lutter
hvide jurymedlemmer. Hvad derimod blev dokumenteret i rigt mål under
sagen, er at en masse mennesker forsøgte at udnytte og afpresse MJ og at
der var utilfredse tidligere ansatte som bestemt heller ikke havde spor
ædle motiver for at optræde som vidner imod Jackson.

Fra : Jesper

Dato : 13-06-05 22:45

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Ja, det kunne jeg også se i TV. Har du noget, du ønsker at debattere?

Der er da vist nogle sure rønnebær her ellers er skribenten bere lidt
mavesur?

Fra : morten sorensen

Dato : 13-06-05 22:28

Jesper wrote:
> Michael Jackson, der var tiltalt efter 10 anklagepunkter ved retten i
> Californien, er blivet frifundet for samtlige anklagepunkter. Der er
> stor jubel foran retsbygningen.

Hvad med sagsomkostninger?

Michael Jackson har formentligt brugt millioner på at forsvare sig. Er
de bare væk?

--

morten sorensen

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-06-05 23:02

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Hvad med sagsomkostninger?
>
> Michael Jackson har formentligt brugt millioner på at forsvare sig. Er
> de bare væk?

Man får ikke erstatning i forbindelse med frifindelse i følge amerikanske
regler, så nej han får ikke så meget som en bukket cent.

Fra : Jesper

Dato : 13-06-05 23:07

> [...]

> Man får ikke erstatning i forbindelse med frifindelse i følge amerikanske
> regler, så nej han får ikke så meget som en bukket cent.

Det gør man heller ikke i Danmark, med mindre du kan dokumenere tabt
arbejdsfortjeneste ifm retssagen eller du har siddet fænglset, så får du
naturligvis erstatning for uberettiget frihedsberøvelse.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 05:32

> Det gør man heller ikke i Danmark, med mindre du kan dokumenere tabt
> arbejdsfortjeneste ifm retssagen eller du har siddet fænglset, så får du
> naturligvis erstatning for uberettiget frihedsberøvelse.

Man får naturligvis erstatning for de nødvendige udgifter til
advokathjælp - nok efter satserne for beskikkede advokater.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-06-05 09:30

Er

> Man får naturligvis erstatning for de nødvendige udgifter til
> advokathjælp - nok efter satserne for beskikkede advokater.

Nej han gør ikke. Mc Cord som blev frikendt i en mordsag forleden har ikke
fået en nickel for sine omkostninger.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 10:02

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej han gør ikke. Mc Cord som blev frikendt i en mordsag forleden har ikke
> fået en nickel for sine omkostninger.

Jeg erindrer ikke McCord, men jeg ved at staten skal stille en beskikket
forsvarer {gerne efter eget valg} til rådighed for tiltalte.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-06-05 10:22

> Jeg erindrer ikke McCord, men jeg ved at staten skal stille en beskikket
> forsvarer {gerne efter eget valg} til rådighed for tiltalte.

Jeps, hvis tiltalte tager imod det. Dette kan grangiveligvis altid frarådes
med de beskedne midler som de beskikkede forsvarer får til rådighed imod
statens toptunede anklagere. Således vil det ofte, for dem som har penge til
at betale sig til noget bedre, være den frifundne som kommer til at hænge på
regningen. Når man har livet som indsats, i bogstaveligste forstand i
drabssager, er man formentlig parat til at gå særdeles meget langt for at
skaffe de penge der skal til. Erstatning ud over beskikket advokat kan den
frifundne kigge noget så grundigt i vejviseren efter. Jeg synes det er et
rædselsfuldt system de har derovre som vender bunden nedad socialt.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 10:45

> [...]

> med de beskedne midler som de beskikkede forsvarer får til rådighed imod

Skulle tiltalte ønske en dyrere advokat vil den dyrere advokat
naturligvis få den beskikkede advokats honorar betalt af staten, og
resten af tiltalte.
--
Per Erik Rønne

Fra : 3W

Dato : 15-06-05 03:01

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> [...]

> frifundne kigge noget så grundigt i vejviseren efter. Jeg synes det er et
> rædselsfuldt system de har derovre som vender bunden nedad socialt.

Hvordan er det anderledes en det danske system? Mig bekendt kan du ikke bare
hyre et hold af 5 dyre advokater og så få betalt regningen bare fordi du
vinder sagen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-05 17:05

> [...]
> bare
> hyre et hold af 5 dyre advokater og så få betalt regningen bare fordi du

Der er den forskel at den danske stat ikke myrder sine indbyggere efter en
dom - se det er en meget stor forskel - især for den der står til at blive
myrdet af den amerikanske stats bødler. Er der mere du vil vide ?

Fra : Tim

Dato : 15-06-05 17:12

> [...]
> dom - se det er en meget stor forskel - især for den der står til at blive
> myrdet af den amerikanske stats bødler. Er der mere du vil vide ?

LOL... et stk. Kim Larsen sat til vægs )

Tim

Fra : 3W

Dato : 19-06-05 17:28

> [...]
> dom - se det er en meget stor forskel - især for den der står til at blive
> myrdet af den amerikanske stats bødler. Er der mere du vil vide ?

Mig bekendt risikerede Michael Jackson ikke dødsstraf, så jeg forstår ikke
helt dit argument.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-05 11:37

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message

> Mig bekendt risikerede Michael Jackson ikke dødsstraf, så jeg forstår ikke
> helt dit argument.

Han ville med en høj grad af sandsynlighed have været myrdet af
medfangerne, hvis han var blevet dømt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 25-06-05 10:20

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Han ville med en høj grad af sandsynlighed have været myrdet af
> medfangerne, hvis han var blevet dømt.

Han ville være blevet puttet i et åbent fængsel sammen med
kasssebedrøvere og veæfærdschecksnydere, netop for at undgå dette.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-06-05 12:33

> Han ville være blevet puttet i et åbent fængsel sammen med
> kasssebedrøvere og veæfærdschecksnydere, netop for at undgå dette.

Nej, de har en specialafdeling i et high-security fængsel beregnet for
celebriteter, som bl.a. huser Charles Manson. Med lås på døren, så de
almindelige fanger ikke kan komme derind. Det sker dog at man glemmer at
låse døren ...

Det fremgik af reportagerne fra Californien, at netop dette fængsel
havde forberedt sig på at modtage ham, hvis han blev dømt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-06-05 08:47

> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Man får ikke erstatning i forbindelse med frifindelse i følge amerikanske
> regler, så nej han får ikke så meget som en bukket cent.

Hvad så med den rekordstore kaution ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 08:51

Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message

> Hvad så med den rekordstore kaution ?

Den er naturligvis frigivet. Det var jo blot for at han ikke skulle
flygte til udlandet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-06-05 09:43

> Den er naturligvis frigivet. Det var jo blot for at han ikke skulle
> flygte til udlandet.

OK, mange tak.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Tim

Dato : 13-06-05 23:05

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Hvad med sagsomkostninger?
>
> Michael Jackson har formentligt brugt millioner på at forsvare sig. Er de
> bare væk?

Aner det faktisk ikke

Tim

Fra : Jesper

Dato : 13-06-05 23:23

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Hvad med sagsomkostninger?
>
> Michael Jackson har formentligt brugt millioner på at forsvare sig. Er
> de bare væk?

Michael Jackson er hovedrig, men han har et enormt pengeforbrug og
skruer han ikke ned for festblusset, så kan kan ende som en fattig mand.
Retssagsudgifterne var et greb i lommen sammenlignet med hvad det eller
koster at leve, når man hedder Michael Jackson.

Fra : Trunte

Dato : 14-06-05 18:11

> [...]
> Retssagsudgifterne var et greb i lommen sammenlignet med hvad det eller
> koster at leve, når man hedder Michael Jackson.
Han kan vil trække dem fra som PR.
Trunte

Fra : Jim

Dato : 14-06-05 09:20

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Hvad med sagsomkostninger?
>
> Michael Jackson har formentligt brugt millioner på at forsvare sig. Er

Nej, sagsomkostningerne står knægtens (den anklagende) mor (eller er det
moderen, som er anklageren) for.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-05 09:30

> Nej, sagsomkostningerne står knægtens (den anklagende) mor (eller er
> det moderen, som er anklageren) for.

Det er staten Califonien, der er anklager.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 10:02

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Det er staten Califonien, der er anklager.

Netop, og skal Michael Jackson holdes skadesløs for sine advokatudgifter
må det naturligvis også være Californien der betaler.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-06-05 10:25

> Netop, og skal Michael Jackson holdes skadesløs for sine advokatudgifter
> må det naturligvis også være Californien der betaler.

Hvilket de ikke gør ud over nogle ubetydelige almisser i forhold til den
regning som Jackson advokater præsenterer ham for. Lige med hensyn til
Jackson har jeg ikke så ondt i en vis legemsdel men ellers er det en skidt
ordning at man ikke med nogen chance for erstatning kan lægge sag an mod
staten derovre.

Fra : Jim

Dato : 14-06-05 12:12

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Det er staten Califonien, der er anklager.

I første omgang er det moderen og sønnen, som hævder, at han er blevet
misbrugt.
Staten anklager ikke, den fører bare sagen.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 12:32

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Staten anklager ikke, den fører bare sagen.

Jov, staten anklager; det er derfor den har en anklagemyndighed. Og der
er ikke tale om et forhold mellem eventuelt offer og eventuel
gerningsmand. Man skal jo være en Vagn Greve for at gøre det til et
privat spørgsmål, som kan løses gennem shariaen.

Staten tog moderens forklaring så alvorlig at den anklagede popstjernen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-05 15:13

> Staten anklager ikke, den fører bare sagen.

Nej, staten anklager, ganske som det foregår i hele den civiliserede del af
verden.

Fra : Jim

Dato : 14-06-05 15:59

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, staten anklager, ganske som det foregår i hele den civiliserede
> del af verden.

Hvis to personer har et udestående med hinanden og der er en forurettet
part, så spørger politiet i USA gerne, om man vil anlægge sag.
Det ville knægten og hans moder tilsyneladende gerne, så det er vel
knægten og moderen, som i første omgang anklager MJJ for usportslig
optræden i Neverland.
Og så vil jeg da gerne medgive, at det er staten, som optræder som
anklagende part. Men det er i første omgang knægt og moder, som påstår
overgrebet.
Det er det, jeg ser som en anklage. Der er jo to betydninger af termen.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 17:20

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Hvis to personer har et udestående med hinanden og der er en forurettet
> part, så spørger politiet i USA gerne, om man vil anlægge sag.

Privatpersoner kan kun anlægge civilretlige sager. Det er
anklagemyndigheden der anlægger strafferetlige sager. Så enkelt er det -
også i USA.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-05 03:46

> [...]
> overgrebet.
> Det er det, jeg ser som en anklage. Der er jo to betydninger af termen.

Du vrøvler. Tag nu bare at indrømme det.

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-05 03:45

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> I første omgang er det moderen og sønnen, som hævder, at han er blevet
> misbrugt.
> Staten anklager ikke, den fører bare sagen.

Ih guder hvor du vrøvler, Jim. Sæt dig dog ind i sagerne inden du
kommenterer dem. Det du fyrer af her er lodret forkert. Private kan ikke
anklage, private kan nedlægge påstande ved sagsøgning. Staten og kun staten
kan anklage. Prøv nu at fatte denne kendsgerning.

Den seneste sag her mod Michael Jackson var ikke civil retssag men
straffesag som kunne have sendt Michael Jackson i spjældet i op til 20 år.
Ingen private kan nedlægge påstand om en bøde eller fængselsdom, dette kan
kun staten ved at anklage vedkommende for et kriminelt forhold. Det er
staten og kun staten som afgør hvorvidt at der skal føres en retssag, altså
hvor vidt at en person skal anklages. Dette gør den såfremt at den mener at
bevisbyrden kan lede til en domfældelse. I Jacksons tilfælde har staten ment
at bevisbyrden i sagen var "tung" nok til at få Jackson domfældt og det var
den jo som bekendt ikke.

Staten anklager
Private sagsøger

Fra : Kim2000

Dato : 15-06-05 09:24

> [...]
> domfældelse. I Jacksons tilfælde har staten ment at bevisbyrden i
> sagen var "tung" nok til at få Jackson domfældt og det var den jo som

Og så skal vi da ikke glemme at de tre af "ofrene" selv nægtede de var
blevet misbrugt, men det forhindrede ikke staten i at mene det (yderst
mærkværdigt, hvis man spørger mig).

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 10:43

Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> wrote:

> Og så skal vi da ikke glemme at de tre af "ofrene" selv nægtede de var
> blevet misbrugt, men det forhindrede ikke staten i at mene det (yderst
> mærkværdigt, hvis man spørger mig).

Man får lidt på fornemmelsen at statsanklageren, folkevalgt, har været
på en slags personlig vendetta.

--
Per Erik Rønne

Fra : 3W

Dato : 19-06-05 17:42

> Og så skal vi da ikke glemme at de tre af "ofrene" selv nægtede de var
> blevet misbrugt, men det forhindrede ikke staten i at mene det (yderst
> mærkværdigt, hvis man spørger mig).

Hvis du kender lidt til misbrug af drenge, så ville du vide, at de oftest
vil nægte et misbrug, fordi de er flove, og er bange for at blive drillet og
beskyldt for at være homoseksuelle.

Fra : Kim2000

Dato : 19-06-05 18:37

> [...]
> oftest
> vil nægte et misbrug, fordi de er flove, og er bange for at blive

Det er i hvert fald yderst mærkværdigt at drengene fastholder deres
forklaring, hvis der var sket noget, og hvis drengene benægter må man jo
også stille sig selv det spørgsmål: "kunne det ikke være drengene siger
sandheden?"

(og så har jeg da iøvrigt læst psykologi i fire år, så jeg ved noget om
hvordan misbrugte reagerer)

mvh
Kim

Fra : 3W

Dato : 19-06-05 19:50

> [...]
> forklaring, hvis der var sket noget, og hvis drengene benægter må man jo
> også stille sig selv det spørgsmål: "kunne det ikke være drengene siger

Her er vidneudsagnet fra 1990 sagen:
http://www.signonsandiego.com/uniontrib/20050405/news_1n5jackson.html

Her er Jordy Chandler's udsagn fra 1993 sagen:
http://www.thesmokinggun.com/archive/mjdec1.html

> (og så har jeg da iøvrigt læst psykologi i fire år, så jeg ved noget om
> hvordan misbrugte reagerer)

Åbenbart ikke.

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-06-05 10:12

> [...]
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Nej, sagsomkostningerne står knægtens (den anklagende) mor (eller er det

Nu må I styre jer. Dette her var en strafferetssag og i en sådan type sag er
det altid staten som er anklager. Alt andet hedder sagsøger og sagsøgte.

Det skulle i øvrigt slet ikke undre mig om der kommer en civil retssag med
påstand om erstatning for det som Michael Jackson lige er blevet frifundet
for. Amerikansk retsvæsen er bare herlig ulogisk og gammeldags ligesom
resten af det amerikanske samfund er tilbagestående i forhold til resten af
den vestlige verden.

Fra : Kim2000

Dato : 14-06-05 11:35

> [...]
> for. Amerikansk retsvæsen er bare herlig ulogisk og gammeldags ligesom
> resten af det amerikanske samfund er tilbagestående i forhold til

Vi har før haft det oppe og vende og det er altså en mærkværdig ting at
man kan blive frikendt for noget og derefter blive dømt til at betale
erstatning for det man nu har et stykke papir, hvor der står man ikke
gjorde det. Staten må have meget lille tiltro til sit eget retsvæsen når
til de rigtige afgørelser?

mvh
Kim

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-06-05 11:53

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> erstatning for det man nu har et stykke papir, hvor der står man ikke
> gjorde det. Staten må have meget lille tiltro til sit eget retsvæsen når

Fuldstændig enig ! Noget af et paradoks.

Fra : #2066

Dato : 14-06-05 15:08

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> Fuldstændig enig ! Noget af et paradoks.

Maaske. At man er blevet kendt "ikke skyldig" i en anklage om en
forbrydelse, er jo ikke noedvendigvis ensbetydende med at man er "uskyldig".
Egentligt betyder det jo blot at anklagemyndigheden ikke har kunnet loefte
den noedvendige bevisbyrde.

Fra : Jim

Dato : 14-06-05 16:14

> [...]
> "uskyldig". Egentligt betyder det jo blot at anklagemyndigheden ikke
> har kunnet loefte den noedvendige bevisbyrde.

Jo, for der er efter min opfattelse to kendelser, som ender med, at man
ikke bliver dømt.
En pure frifindelse og en 'ikke-skyldig' eksempelvis som følge af, at
man ikke kan dømmes på indicier.
Men nu er det jo sådan i sagen mod MJJ, at alle anklager blev pillet fra
hinanden, og at man fra forsvarets side udelukkende havde
vidneforklaringer, som gik på personbeskrivelse af MJJ. McCauley Caulkin
var også i vidneskranken for at fortælle, hvad han fortog sig med MJJ,
når de hyggede sig. De to har kendt hinanden i efterhånden mange år.
Hvis MJJ havde haft fingrene de forkerte steder, så var McC.C. nok ikke
kommet der i alle de år. Jeg vil tro, at MJJ er lidt ligesom Ozzy på
speed, et stort barn med en masse penge. Og så handler det om at have
det skideskægt, medens man er i live.

J.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-05 20:46

> Jo, for der er efter min opfattelse to kendelser, som ender med, at
> man ikke bliver dømt.

Nej. Enten bliver man frifundet, eller også bliver man dømt.

> En pure frifindelse og en 'ikke-skyldig' eksempelvis som følge af, at
> man ikke kan dømmes på indicier.

Gud hvor du dog vrøvler.

Fra : Jim

Dato : 14-06-05 21:49

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Enten bliver man frifundet, eller også bliver man dømt.

> Gud hvor du dog vrøvler.

Så du er altså enig i, at MJJ ikke er pædofil og ikke har skænket
spiritus til knægten og altså dermed er uskyldig?

Du skrev: "Jeg aner ikke, om manden er skyldig eller ej"... [snip]

Så mon ikke det er dig, som vrøvler.
Og jo, man har set eksempler på, at en anklaget ikke er kendt uskyldig
med frifundet.
Jeg kan desværre ikke huske episoden, men jeg mener at huske, at sagen
handlede om pædofili.

J.

Fra : Jim

Dato : 14-06-05 16:15

> [...]
> "uskyldig". Egentligt betyder det jo blot at anklagemyndigheden ikke
> har kunnet loefte den noedvendige bevisbyrde.

Glemte lige denne her.
http://www.funnyjunk.com/p/home_alone-jpg.html

J.

Fra : 3W

Dato : 15-06-05 03:20

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message

> Fuldstændig enig ! Noget af et paradoks.

Kun fordi du ikke forstå det amerikanske retssystem. Bevisbyrden er nemlig
forskellig mellem strafferet og civilret. En en straffesag kan man kun
dømmes "beyond a reasonable doubt", altså uden rimelig tvivl. En civil sag
kræver kun at skyld findes ved "preponderance of the evidence", altså ved en
simpel vægtning af beviserne.
Det kan synes mærkeligt, men er i grunden meget rimeligt. Byrden ved civile
sager ville være for let for en straffesag, og omvendt.

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-05 03:49

> [...]
> civile
> sager ville være for let for en straffesag, og omvendt.

Det er et skingrende sindssygt retssystem USA har og det står jeg fast på.
Sådan noget foregår ikke i Danmark.

Fra : 3W

Dato : 15-06-05 04:55

> Det er et skingrende sindssygt retssystem USA har og det står jeg fast på.

Du er sgu svær at tage alvorligt.

> Sådan noget foregår ikke i Danmark.

Nej, i Danmark kræves der kun, at et simpelt flertal af nævningene (hvis det
overhovedet er en nævningesag) dømmer dig. Dejligt betryggende.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 06:34

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
>
> Du er sgu svær at tage alvorligt.

Nej, er man frikendt ved en strafferetssag, kan man ikke bagefter dømmes
civilretligt.

> Nej, i Danmark kræves der kun, at et simpelt flertal af nævningene (hvis det
> overhovedet er en nævningesag) dømmer dig. Dejligt betryggende.

En sådan dom kan omstødes af dommeren - og bliver det jævnligt.
--
Per Erik Rønne

Fra : 3W

Dato : 19-06-05 17:31

> Nej, er man frikendt ved en strafferetssag, kan man ikke bagefter dømmes
> civilretligt.

> En sådan dom kan omstødes af dommeren - og bliver det jævnligt.

Ja, endnu mindre betryggende.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-05 11:37

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Ja, endnu mindre betryggende.

Næh, netop betryggende. Mener dommeren ikke at en anklaget er skyldig,
må han naturligvis omstøde dommen. Han er trods alt jurist, og har
større erfaring end en flok nævninge.

Enhver rimelig tvivl skal naturligvis komme den anklagede til gode.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim2000

Dato : 15-06-05 09:22

> [...]
> civile
> sager ville være for let for en straffesag, og omvendt.

Hvis du bliver anklaget for at have begået et indbrud og du i retten
bliver frikendt, så mener du det er rimeligt, at du skal erstatte
indboet?

mvh
Kim

Fra : Kim2000

Dato : 15-06-05 20:40

> Hvis du bliver anklaget for at have begået et indbrud og du i retten
> bliver frikendt, så mener du det er rimeligt, at du skal erstatte
> indboet?

Det fik vi så ikke svar på....

mvh
Kim

Fra : 3W

Dato : 19-06-05 17:33

> Hvis du bliver anklaget for at have begået et indbrud og du i retten
> bliver frikendt, så mener du det er rimeligt, at du skal erstatte
> indboet?

Du skal jo kun erstatte indboet, hvis der er beviser på at du lavede
indbruddet, og at du f.eks. ikke har et alibi, osv.

Fra : Kim2000

Dato : 19-06-05 18:35

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message
>
> Du skal jo kun erstatte indboet, hvis der er beviser på at du lavede
> indbruddet, og at du f.eks. ikke har et alibi, osv.

Du kan ikke selv høre, hvor modsigende det udsagn er. Du bliver frikendt
for at have begået indbrudet, men ´det mener det vil være fair at du
efterfølgende kommer til at erstatte indboet fordi du ikke kan bevise at
du _ikke_ gjorde det?? Er det forstået rigtigt?? Hvis der var beviser på
du havde lavet indbrudet var du jo blevet dømt.

mvh
Kim

ps) 3W har altså ikke begået et indbrud, det er en tænkt sag

Fra : 3W

Dato : 19-06-05 19:43

> [...]
> du _ikke_ gjorde det?? Er det forstået rigtigt?? Hvis der var beviser på
> du havde lavet indbrudet var du jo blevet dømt.

Kim, jeg har tidligere forklaret, at forskellen ligger i hvordan
bevismaterialet bliver vurderet. Der intet modsigende i det. Jeg har aldrig
skrevet, at du skal bevise at du ikke gjorde det.

Fra : Alucard

Dato : 19-06-05 21:12

On Sun, 19 Jun 2005 11:42:52 -0700, "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

>Kim, jeg har tidligere forklaret, at forskellen ligger i hvordan
>bevismaterialet bliver vurderet. Der intet modsigende i det. Jeg har aldrig
>skrevet, at du skal bevise at du ikke gjorde det.

Det er da nøjagtig det du skrev.... "Du skal jo kun erstatte indboet,
hvis der er beviser på at du lavede indbruddet, og at du f.eks. ikke
har et alibi, osv.".....

Hvis der er beviser på at du lavede indbruddet, så vil du jo blive
dømt for det..!!!!!!

Fra : 3W

Dato : 21-06-05 02:07

> Hvis der er beviser på at du lavede indbruddet, så vil du jo blive
> dømt for det..!!!!!!

Nej, ikke nødvendigvis. Beviser er ofte ikke sort/hvide.

Fra : Alucard

Dato : 21-06-05 08:59

On Mon, 20 Jun 2005 18:07:16 -0700, "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

>Nej, ikke nødvendigvis. Beviser er ofte ikke sort/hvide.

Nu vrøvler du da fuldstændigt.....

Kan du ikke lige komme med et eksempel på din påstand...?

Fra : 3W

Dato : 22-06-05 04:10

> Nu vrøvler du da fuldstændigt.....
>
> Kan du ikke lige komme med et eksempel på din påstand...?

Selvfølgelig.
Øjenvidner. Fodaftryk og dækaftryk. Tøjfibre.
Beviser som i sig selv ikke er fældende, men som samlet set kan vurderes
efter forskellige kriterier. Og eftersom kriterierne er forskellige i en
straffesag og en civilretslig, kan en dom netop falde forskelligt ud.

Fra : Alucard

Dato : 22-06-05 11:33

On Tue, 21 Jun 2005 20:09:35 -0700, "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> [...]
>efter forskellige kriterier. Og eftersom kriterierne er forskellige i en
>straffesag og en civilretslig, kan en dom netop falde forskelligt ud.

Skulle det være et eksempel...???

Vil du helt ærligt mene at hvis man blev frikendt for en forbrydelse
udfra sagens "beviser" (vidner, aftryk, fibre m.m.) så kan bagefter
skulle betale erstatning udfra de samme "beviser"...?

Fra : 3W

Dato : 23-06-05 01:39

> [...]
> udfra sagens "beviser" (vidner, aftryk, fibre m.m.) så kan bagefter
> skulle betale erstatning udfra de samme "beviser"...?

Jeg gentager gerne: Bevismaterialet bedømmes efter forskellige kriterier. Er
det virkeligt så svært at forstå? En straffesag er meget alvorlig, så derfor
har man meget strenge kriterier for at dømme skyldig (strengere end
Danmark). For en civilretslig dom er konsekvenserne ikke så hårde, og
kriterierne derfor ikke så høje.

Fra : Trunte

Dato : 24-06-05 22:15

> [...]
> efter forskellige kriterier. Og eftersom kriterierne er forskellige i en
> straffesag og en civilretslig, kan en dom netop falde forskelligt ud.

Er ikke beviser, men indicier.
Trunte

Fra : 3W

Dato : 25-06-05 01:57

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message
> Er ikke beviser, men indicier.

Korrekt, men den samlede betegnelse er beviser eller bevismateriale.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-05 12:37

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message
>
> Nej, ikke nødvendigvis. Beviser er ofte ikke sort/hvide.

Men man bør kun kunne dømmes hvis der ikke er beviser for at man med al
rimelig tvivl må betragtes som skyldig.
--
Per Erik Rønne

Fra : Tim

Dato : 13-06-05 23:05

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> Michael Jackson, der var tiltalt efter 10 anklagepunkter ved retten i
> Californien, er blivet frifundet for samtlige anklagepunkter. Der er
> stor jubel foran retsbygningen.

Et stort tillykke herfra.

Tim