Nu er det nok!
Fra : Ulrich Valera

Dato : 13-06-05 19:17

Alt kan overdrives -
- Også de evindelige begrænsninger i borgernes frihed -

De latterlige hastighedsbegrænsninger og automatiske fotofælder er en hån
mod ansvarlige bilister.
En ren pengemaskine for betrængte offentlige kasser.
Der er ingensomhelst sammenhæng mellem de latterligt lave hastighedsgrænser
og så ulykker.
Ulykker sker IKKE fordi nogle har kørt et par kilometer mere end en eller
anden tilfældig begrænsningsskiltning, der er fastsat af bil-hadende
personer, der aldrig selv har haft bil eller kørekort.

Ulykker sker, fordi nogen kører for dårligt.

Vi frabeder os på det bestemteste de der pseudo-undersøgelser om sammenhæng
mellem fart og ulykker.
Disse undersøgelser viser lige nøjagtigt det, de er bestilt til og betalt
for at vise.
De er et tarveligt redskab for at retfærdiggøre den ekstra skatteopkrævning,
som sagen reelt handler om.

Næ, - nu skal vi have nogen undersøgelser, der viser hvor mange ulykker, der
sker, fordi bilister ustandseligt skal sidde og kontrollere speedometerets
udvisende i stedet for at holde øje med skolebørn og fodgængere.
Og vi skal have nogen undersøgelser, der viser hvor mange børn, voksne og
dyr, der er indebrændt, fordi brandfolk under kørsel til brandstationen skal
køre med 40 km i timen på forladte amtsveje.
Som netop fortalt i DR3 nyheder er flere brandfolk netop blevet idømt 1500
kroners bøder for denne forseelse.

I et samfund vil der altid være nogle enkelte få galninge, der kører
hasarderet i trafikken.
MEN det er personer uden for pædagogisk rækkevidde.
Hvis de overhovedet fanges, inden de havner som dræbte på forsiden af
EkstraBladet viser det sig altid, at de ikke har kørekort, at de har stjålet
bilen og at de er undsluppet fra et eller andet fængsel, hvor de skulle være
på livstid.

Det har derfor ingen mening, at lovgive ud fra disse ekstreme undtagelser.
Det rammer kun de i forvejen hårdt beskattede familieforsørgere, der så får
endnu sværere ved at skaffe mad og tøj til deres familier. Der skal samles
mange tøjklemmer i arresthuset for at tjene til fartbøder, der i øvrigt er
lige så vanvittigt højt sat som hastighedsgrænserne omvendt er sat lavt.
Det er fuldstændig gak!
Nu må der da kunne samles et flertal i dette demokrati for at få
fartgrænserne væk eller rimeliggjort!

Når man kører på vejene er der ihvertfald INGEN der kører 80 eller 110 km. -
Hvis DU gør, bemærk så lige den kø og/eller overhalinger, du forårsager!

Så det må være let at få masser af bilister til at støtte dette indlæg, -
eller hvad?

Panel-kryber effekten, der desværre også er typisk dansk, er forhåbentlig
ikke også blevet en del af bilisternes adfærd?

Sikkerheden i de mange og overdrevne hastighedsgrænser staves desværre med C
og udtales: Chikane.

Hvornår bliver de afskaffet ? ?

Fra : Henri Gath

Dato : 13-06-05 19:27

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse

skrev det fornuftigste indlæg meget længe..............men disse
pengemaskiner er en logisk fortsættelse af overvågningssamfundet....et
samfund hvor pensionister ikke må ryge i deres eget hjem.......se på typer
som Kim Larsen og Allan Riise og sidst men ikke mindst tåben Michael
Kirkegaard, så forstår du hvordan det er blevet sneget ind ad bagdøren

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 13-06-05 19:51

Henri Gath skrev i meddelelsen
<42adcfeb$0$63688$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

>skrev det fornuftigste indlæg meget længe..............men disse
>pengemaskiner er en logisk fortsættelse af overvågningssamfundet....et
>samfund hvor pensionister ikke må ryge i deres eget hjem.......se på typer

pensionisterne kan ryge så meget de vil, så længe de ikke krænker andres
ret til at være fri for denne røg.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Egon Stich

Dato : 13-06-05 20:03

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <42adcfeb$0$63688$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> pensionisterne kan ryge så meget de vil, så længe de ikke krænker andres

Så må det vel for pokker også være en ret at have en hjemnmehjælper der
ryger?
Eller plehjemspersonale, der ryger?
Eller er det alene ikke rygere, der har rettigheder?

MVH
Egon.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 13-06-05 19:44

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> wrote in

> [...]
> forhåbentlig ikke også blevet en del af bilisternes adfærd?
>

> Sikkerheden i de mange og overdrevne hastighedsgrænser staves desværre

Det kommer an på hvor stærkt man køre... f.eks. så får man en bøde på
500.- for at køre 3 km/t for meget (ved 50 km/t begrænsning) - det er
navlepilleri. Og det er komplet umuligt at holde speedometeret indenfor
grænsen hele tiden.

--
/Mikael

Fra : ab©

Dato : 13-06-05 20:07

>.................................... f.eks. så får man en bøde på
> 500.- for at køre 3 km/t for meget (ved 50 km/t begrænsning) - det er
> navlepilleri..................

Har du ikke speedometer i din dåse ? Eller er du bange for ikke at køre
hurtig nok ?

ab

- hastighedsnarkomaner er ikke rigtig raske - men ulykker sker jo kun for
alle andre ...

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 13-06-05 20:26

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in

> Har du ikke speedometer i din dåse ? Eller er du bange for ikke at
> køre hurtig nok ?

Jeg køre ikke specielt hurtigt... Men at få en bøde for at køre 3 km/t
for stærkt, det kan da kun være fordi man ønsker, at skovle penge ind.

--
/Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 21:37

> Jeg køre ikke specielt hurtigt... Men at få en bøde for at køre 3 km/t
> for stærkt, det kan da kun være fordi man ønsker, at skovle penge ind.

Du får ikke en bøde for at køre 3 km for hurtigt, da politiet har trukket 5
km fra. Altså omkring 57 før du får bøden.

mvh
Carl

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-06-05 13:50

Det er stadig navlepilleri.

--
/Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 15:29

> Det er stadig navlepilleri.

Også når din bremselængte er blevet 10 meter mere og der løber et barn ud
efter en bold?

mvh
Carl

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-06-05 16:04

> Også når din bremselængte er blevet 10 meter mere og der løber et barn
> ud efter en bold?

Hvis bilen er iorden er der ikke den store forskel på bremselængden ved
7 km/t fra eller til. (Medmindre vejret er dårligt).

--
/Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 16:53

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> "Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> wrote in

> Hvis bilen er iorden er der ikke den store forskel på bremselængden ved
> 7 km/t fra eller til. (Medmindre vejret er dårligt).

For det første kører man 2 meter mere i sekundet. Ved er reaktionstid på 1
sec har du altså kommet 2 meter nærmere dit offer.
Derudover giver de ekstra 7 km altså over en meget længere bremseafstand:
http://www.sikkerhedidanmark.dk/trafik/reaktionstid/text/bremselaengdetabel.htm

Så selv om bilen er iorden så er de fysiske love altså ikke ophævet og
uanset hvor god en billist man er, så kan man ikke ophæve de love!

mvh
Carl

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-06-05 17:54

> [...]
>
> Så selv om bilen er iorden så er de fysiske love altså ikke
> ophævet og uanset hvor god en billist man er, så kan man

Man skal bare træde lidt hårdere på pedalen. Så vil jeg påstå
at man kan stoppe nøjagtig samme sted ved 50 km/t som ved 57
km/t.

--
/Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 18:51

> Man skal bare træde lidt hårdere på pedalen. Så vil jeg påstå
> at man kan stoppe nøjagtig samme sted ved 50 km/t som ved 57
> km/t.

Jaja whatever!

Carl

Fra : Frank

Dato : 15-06-05 00:03

Hej

> Man skal bare træde lidt hårdere på pedalen. Så vil jeg påstå
> at man kan stoppe nøjagtig samme sted ved 50 km/t som ved 57
> km/t.

Så den blokerer, måske? Det ville virkeligt gøre noget ved bremselængden.

Eller hvis nu bilen er med ABS - så kan man jo også bare træde lidt
hårdere
på pedalen, så virker ABS'en meget bedre.....

Mvh
Frank

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 07:41

On 14 Jun 2005 16:53:49 GMT, Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> wrote:

>Man skal bare træde lidt hårdere på pedalen. Så vil jeg påstå
>at man kan stoppe nøjagtig samme sted ved 50 km/t som ved 57
>km/t.

Hold da kæft hvor er du dum at høre på.............

Træde lidt hårdere på pedalen ))))))))))))))

Gælder fysikkens love ikke for dig...?????

Når du engang (hvis du overhovedet har hjerne til det) får kørekort,
så varer det ikke længe før du er en del af statistikken........
Trafikdrabs-statistikken...

Husk: Det er kun den sidste meter der gør ondt......

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-05 08:20

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Når du engang (hvis du overhovedet har hjerne til det) får kørekort,
> så varer det ikke længe før du er en del af statistikken........

Der er masser af folk på venteliste til organer.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 16-06-05 16:06

> [...]

> statistikken........ Trafikdrabs-statistikken...
>
> Husk: Det er kun den sidste meter der gør ondt......

Jeg har kørt bil i 20 år, og lever endnu..

--
/Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-05 08:20

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message
> "Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> wrote in

> Man skal bare træde lidt hårdere på pedalen. Så vil jeg påstå
> at man kan stoppe nøjagtig samme sted ved 50 km/t som ved 57
> km/t.

Du kan da ikke træde hårdere end man allerede ville gøre hvis der er løbet
et barn ud foran en.
Utroligt at du ikke forstår det.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 16-06-05 16:12

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in

> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

> Du kan da ikke træde hårdere end man allerede ville gøre
> hvis der er løbet et barn ud foran en.
> Utroligt at du ikke forstår det.

Jeg kan jo sige "i lige måde.."
Selvfølgelig kan man træde hårdere på bremsen, og jo hårdere man
træder jo hurtigere stopper bilen.

- Prøv selv...

--
/Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 17:49

> Jeg kan jo sige "i lige måde.."
> Selvfølgelig kan man træde hårdere på bremsen, og jo hårdere man
> træder jo hurtigere stopper bilen.
>
> - Prøv selv...

Du mener helt seriøst at man under en max bremsning kan bremse hårdere?
Kan man så ikke også bremse en bil fra 200 til 0, på samme antal meter som
ved en max bremsning ved 50 km, jeg skal vel bare trykke lidt hårdere på
bremsen?????????????????????+

mvh
Carl

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 16-06-05 18:02

> [...]
> til 0, på samme antal meter som ved en max bremsning ved 50
> km, jeg skal vel bare trykke lidt hårdere på

Jeg taler om 7 km/t mere...

--
/Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 18:13

> Jeg taler om 7 km/t mere...

Hvor er grænsen?

mvh
Carl

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 16-06-05 18:27

Jeg snakker ikke om grænser, men det jeg skrev tidligere:
"Man skal bare træde lidt hårdere på pedalen. Så vil jeg
påstå at man kan stoppe nøjagtig samme sted ved 50 km/t som ved
57 km/t".

Hvordan det bliver til; fra 200 til 0 km/t ved jeg ikke?!

--
/Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 19:04

> [...]
> 57 km/t".
>
> Hvordan det bliver til; fra 200 til 0 km/t ved jeg ikke?!

Grunden til spørgsmålet om grænsen er at jo hurtigere du kører jo mere
energi skal du bruge for at stoppe. Du mener at hvis du laver en max
bremsning fra 50 til 0 så kan du stoppe på samme afstand hvis du trykkere
hårdere på bremsen.
Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre! De fysiske love kan ikke ophæves,
uanset hvor hård du trykker på bremsen.
Du flytter en bil 13,8 meter i sekundet med 50 km i timen.
Men du flytter samme bil 17.6 meter i sekundet med 57 i timen

Bremselængden er ved 50 km i timen 16 meter + 13.8 = 29,8
Ved 57 er den 21 meter + 17.6 = 38,6 meter

Med andre ord skal du bruge ca 33% mere energi for at stoppe bilen ved 57 i
steden for 50.

Det kræver 33% mere energi at stoppe .

mvh
Carl

Fra : Alucard

Dato : 16-06-05 21:40

On Thu, 16 Jun 2005 20:03:40 +0200, "Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl
(...) dk> wrote:

> [...]
>Ved 57 er den 21 meter + 17.6 = 38,6 meter
>
>Med andre ord skal du bruge ca 33% mere energi for at stoppe bilen ved 57 i

Selvom vi for sjov antog at hans vanvittige teori var sand, så er det
synd for det barn der pludseligt løber ud foran bilen 30 meter længere
henne.....

50 km/t --- Når lige at stoppe
57 km/t --- SPLAT......

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 17-06-05 09:33

> Selvom vi for sjov antog at hans vanvittige teori var sand,
> så er det synd for det barn der pludseligt løber ud foran
> [...]

Meget dramatisk.. Men du har åbenbart ikke forstået min
"teori"

--
/Mikael

Fra : Alucard

Dato : 17-06-05 12:21

On 17 Jun 2005 08:32:56 GMT, Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> wrote:

>Meget dramatisk.. Men du har åbenbart ikke forstået min
>"teori"

Jo jeg har da... Din teori er: Jo hurtigere du kører jo bedre bremser
du.....))))))

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 17-06-05 14:14

> Jo jeg har da... Din teori er: Jo hurtigere du kører jo
> bedre bremser du.....))))))

Du har ikke forstået det.

--
/Mikael

Fra : Alucard

Dato : 17-06-05 19:39

On 17 Jun 2005 13:14:15 GMT, Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> wrote:

>Du har ikke forstået det.

Hvad er der galt med min forståelse...?????

Du påstår jo at du har samme bremselængde uanset om du kører 50 eller
57 km/t.....

Når du kører 57 (istedet for 50) så bevæger bilen sig jo lidt længere
mens du flytter foden fra speederen til bremsen, så hvis bremselængden
skal være den samme så må du jo bremse bedre jo hurtigere du
kører....)

Det er altså dig der har et ENORMT forklaringsproblem...)))))

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 17-06-05 20:05

> Hvad er der galt med min forståelse...?????
Jeg ved det ikke...

> Du påstår jo at du har samme bremselængde uanset om du kører
> 50 eller 57 km/t.....
jeg siger, at man kan stoppe nøjagtig samme sted om man køre 50
km/t som 57 km/t.

> Når du kører 57 (istedet for 50) så bevæger bilen sig jo
> lidt længere mens du flytter foden fra speederen til
> bremsen, så hvis bremselængden skal være den samme så må du
> jo bremse bedre jo hurtigere du kører....)
Derfor træder man det hårdere på bremsen.
Jeg har ikke regnet reaktionstiden med. Men ved den lille margin
er det også ligemeget.

> Det er altså dig der har et ENORMT
> forklaringsproblem...)))))
Ikke spor, Jeg har forklaret det.

Hvorfor laver du alle de parenteser?

--
/Mikael

Fra : G B

Dato : 17-06-05 21:27

Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> skrev i meddelelsen

> jeg siger, at man kan stoppe nøjagtig samme sted om man køre 50
> km/t som 57 km/t.

Fair nok. Gider du venligst beskrive din teknik?

Er det dem, som bremser forkert, som lander på den lange bremselængde? Og
er det fordi de har dårlig køreteknik? Er det dit udgangspunkt?

Og hvad med vådt føre?

GB

Fra : Alucard

Dato : 17-06-05 22:34

On 17 Jun 2005 19:05:08 GMT, Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> wrote:

>Jeg ved det ikke...

??????

>jeg siger, at man kan stoppe nøjagtig samme sted om man køre 50
>km/t som 57 km/t.

Du har da vist sovet i fysiktimerne da du gik i skole....

>Derfor træder man det hårdere på bremsen.

Hahahahahaha... Prøv at google på "kinetisk energi" og bliv
klogere....

>Jeg har ikke regnet reaktionstiden med. Men ved den lille margin
>er det også ligemeget.

Vrøvl.... Som Carl L tidligere beskrev er forskellen 3,8 meter

Den "lille" forskel bliver meget nemt forskellen mellen liv eller død
(som mit tidligere eksempel med de 30 meter)......

>Ikke spor, Jeg har forklaret det.

Det er muligt at du har "forklaret" det men du har IKKE fattet det....

>Hvorfor laver du alle de parenteser?

Du har vist større problemer end mine paranteser...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-05 08:44

> [...]
> Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote in

> Jeg ved det ikke...

> jeg siger, at man kan stoppe nøjagtig samme sted om man køre 50

Ja ved en normal til hård opbremsning, men du kan ikke stoppe samme sted
hvis det skal være en
total-optimal-så-hurtigt-som-muligt-da-barnet-står-foran opbremsning.
En sådan opbremsning giver jvnf. naturlovene en længere bremselængde ved
højere hastighed.

> Derfor træder man det hårdere på bremsen.

Vil du sige at i det øjeblikket du ser barnet, tænker du: hvor hurtigt kører
jeg ?......kun 50, så bremser jeg 99,99 %. ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-05 09:11

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in

> Jeg kan jo sige "i lige måde.."
> Selvfølgelig kan man træde hårdere på bremsen, og jo hårdere man
> træder jo hurtigere stopper bilen.

Indtil en hvis grænse, nemlig der hvor man har pedalen i bund og ABS'en gøre
resten.

Det er den måde 99,999999999999% af os vil bremse hvis et barn løber ud
foran bilen.

--
mvh / regards

Christian

Fra : G B

Dato : 15-06-05 16:59

Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> skrev i meddelelsen

> Man skal bare træde lidt hårdere på pedalen. Så vil jeg påstå
> at man kan stoppe nøjagtig samme sted ved 50 km/t som ved 57
> km/t.

Ikke hvis bremserne blokerer - så bliver bremselængden længere. Dette
gælder dog ikke nyere biler, som alle er med ABS-system.

GB

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 16-06-05 16:09

G B <nonono@nospam.invalid> wrote in

> Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke hvis bremserne blokerer - så bliver bremselængden
> længere. Dette gælder dog ikke nyere biler, som alle er med
> ABS-system.

Så lader man være med at blokere bremserne.
Men der findes selvfølgelig folk der går i panik...

--
/Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-05 09:14

> G B <nonono@nospam.invalid> wrote in

> Så lader man være med at blokere bremserne.

Man kan lige så godt lade ABS'en ordne sagen, den afstand du vil køre mens
du letter trykket for at undgå ABS'ens virkning kan være skæbnesvanger.

> Men der findes selvfølgelig folk der går i panik...

Tro mig, det vil du gøre hvis et barn render ud foran din bil.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 07:36

On 14 Jun 2005 15:04:12 GMT, Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> wrote:

>Hvis bilen er iorden er der ikke den store forskel på bremselængden ved
>7 km/t fra eller til. (Medmindre vejret er dårligt).

Du burde komme til en orienterende teoriprøve..... Du har åbenbart
ikke hørt efter første gang.....

Fra : G B

Dato : 15-06-05 17:00

Alucard <alucard44@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Du burde komme til en orienterende teoriprøve..... Du har åbenbart
> ikke hørt efter første gang.....

Mon han i det hele taget har kørekort? I hope not, som man siger på godt
dansk.

GB

Fra : Alucard

Dato : 15-06-05 21:42

On 15 Jun 2005 15:59:48 GMT, G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Mon han i det hele taget har kørekort? I hope not, som man siger på godt
>dansk.

Jeg tror sgu at du har ret...

Med den holdning kan han umuligt bestå en teoriprøve...

Fra : Ralph

Dato : 13-06-05 21:39

> Jeg køre ikke specielt hurtigt... Men at få en bøde for at køre 3 km/t
> for stærkt, det kan da kun være fordi man ønsker, at skovle penge ind.

Du får IKKE en bøde for at køre 3 km/t for hurtigt, de trækker automatisk 3%
(min. 3km/t) fra ved en fartmåling, dvs du får først en bøde ved 6 km/t for
hurtigt, og da jeg tilfældigvis er ejer af en GPS som måler præcis
hastighed - i modsætning til et alm. speedometer - så vil DIT speedometer
garanteret vise +61 km/t ved en reel hastighed på 55 km/t.

Personligt kørte jeg - uantastet - gennem en fartkontrol idag, 50 km grænse,
speedometer viste 60, GPS viste 54.

Bevares jeg HAR da fået fartbøder, men så har de været berretigede, dvs over
15-25 km/t for stærkt = reel hastighed minus 3 km/t, IKKE hvad speedometeret
viste, så skulle jeg have bøder for op til 35 km for stærkt.

--
venligst
Ralph

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-06-05 08:55

> [...]
> >

> Det kommer an på hvor stærkt man køre... f.eks. så får man en bøde på
> 500.- for at køre 3 km/t for meget (ved 50 km/t begrænsning) - det er

Grænsen skal jo være et sted.

> Og det er komplet umuligt at holde speedometeret indenfor
> grænsen hele tiden.

Det er det nu ikke, langt de fleste speedometre viser for meget, så hvis man
holder sig omkring de 50 på speedometeret så går det næppe galt.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 21:41

> [...]
> - Også de evindelige begrænsninger i borgernes frihed -
>
> De latterlige hastighedsbegrænsninger og automatiske fotofælder er en hån

Ansvarlig er man ikke når man kører for stærkt.

> [...]
> personer, der aldrig selv har haft bil eller kørekort.
>
> Ulykker sker, fordi nogen kører for dårligt.

Og fordi dem som kører godt ikke kan bremse fordi de kører for hurtigt.

> [...]
stjålet
> bilen og at de er undsluppet fra et eller andet fængsel, hvor de skulle

Men så kommer sprøgsmålet: Hvornår er for hurtigt for hurtigt:
Ved 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33, 35 eller
40, 45, 50 km for hurtigt.
Hvornår er hurtigt, for hurtigt????????

mvh
Carl

Fra : Thomas H.

Dato : 14-06-05 06:52

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> skrev i en meddelelse

> Ansvarlig er man ikke når man kører for stærkt.

Nej ikke når man kører for hurtigt iflg. forholdene, men det måler man ikke
på mere ...

> Men så kommer sprøgsmålet: Hvornår er for hurtigt for hurtigt:

Det kan man jo ikke sige generelt, det kommer an på sted, tidspunkt,
forhold, andre trafikanter, vejr, sigtbarhed, bilens tilstand mm., lige
netop derfor er det komplet tåbeligt at tro, at man kan bedømme om en
tilfældig person er uansvarlig fordi han er blevet målt til en given
hastighed !!
ALLE fartbøder burde faktisk vurderes fra sag til sag, ud fra hvilke
omstændigheder forseelsen skete, hvis det skulle følge andre sager i et
retssamfund.

Fra : Alucard

Dato : 14-06-05 09:20

On Tue, 14 Jun 2005 07:51:55 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

> [...]
>netop derfor er det komplet tåbeligt at tro, at man kan bedømme om en
>tilfældig person er uansvarlig fordi han er blevet målt til en given

Velkommen til det vilde vesten...

>ALLE fartbøder burde faktisk vurderes fra sag til sag, ud fra hvilke
>omstændigheder forseelsen skete, hvis det skulle følge andre sager i et
>retssamfund.

Og HVEM skulle så vurdere det....?

Fra : Thomas H.

Dato : 14-06-05 09:25

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og HVEM skulle så vurdere det....?

En dommer ligesom ved andre lovovertrædelser selvfølgelig.
Og så siger du sikkert, jaaaamen det ville kræve alt for mange ressourcer!
Ja men så kunne de måske finde på andet at bruge tiden til, end at stå på
lur for at fange folk der laver fuldstændigt ligegyldige små overskridelser
af en generel grænse, som folk naivt tror passer alle steder.

Fra : Alucard

Dato : 14-06-05 10:48

On Tue, 14 Jun 2005 10:25:13 +0200, "Thomas H."

> [...]
>lur for at fange folk der laver fuldstændigt ligegyldige små overskridelser
>af en generel grænse, som folk naivt tror passer alle steder.

Det er da helt gak....

Hvordan kan dommeren vide noget som helst om forholdene på det givne
sted og det givne tidspunkt ?????

Er man ikke uskyldig indtil det modsatte er bevist.... Der vil jo
altid være "rimelig tvivl" om de aktuelle forhold.....

Et eksempel:

Hvad nu hvis du synes at 120 km/t er en fornuftig hastighed på en
landevej på et givet tidspunkt, men ham foran dig kun synes at 60 km/t
er fornuftigt.....

Når du så smadrer ind i ham (og slår en modkørende familie ihjel),
hvis er så skylden...????

Fra : Thomas H.

Dato : 14-06-05 11:32

> Hvordan kan dommeren vide noget som helst om forholdene på det givne
> sted og det givne tidspunkt ?????

Hvordan kan en grænse der skal passe til alle 2 millioner kilometer vej vide
det?
Vi snakker om, at folk bliver målt et tilfældigt sted, ikke fordi der er
sket noget, men kun fordi nogle stod på lur.
Folk skal allerede i forvejen vurdere hvor hurtigt der skal køres, det skal
folk SELV gøre hver eneste meter, hvor de netop holder øje med alle forhold.
Hvorfor i alverden skulle jeg ikke vide bedre end nogle politikere der
lavede en generel regel for 35 år siden, hvor hurtig forholdene var til at
køre et given sted?

> [...]
> er fornuftigt.....
>
> Når du så smadrer ind i ham (og slår en modkørende familie ihjel),

Hvis man kører 120 og ikke kan nå at bremse ned til 60 (2-3 sekunder) så
kører man enten ikke efter forholdene, eller også er man stangstiv, så jeg
tror faktisk paragraffen om kørsel efter forholdene, kan bruges i alle
trafikuheld. - Ingen seriøse vil påstå at et uheld skete fordi en kørte 68 i
stedet for 60, hvis ingen andre ulykkesfaktorer er til stede!

Fra : Frank

Dato : 14-06-05 13:51

Hej

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan en grænse der skal passe til alle 2 millioner kilometer vej
> vide
> det?

Det kan den heller ikke, derfor er der også mulighed for at lave lokale
hastighedsgrænser.

Hvor jeg bor er der f.eks. en vej i bymæssig bebyggelse hvor der er 30 km/t
grænse og en hvor der er 60 km/t grænse.

> [...]
> trafikuheld. - Ingen seriøse vil påstå at et uheld skete fordi en kørte 68
> stedet for 60, hvis ingen andre ulykkesfaktorer er til stede!

Bremselængde med 60 km/t :18 m + evt reaktionstid.
Bremselængde med 68 km/t : 23 m + evt. reaktionstid.

Et barn der løber ud 20 m foran bilen vil blive ramt med min. 25 km/t ved 68
km/t.

I dette eksempel er hastigheden årsagen til at heldet sker.

Jeg kan naturligvis tage fejl, men jeg har meget lidt tillid til min
medbillisters evne til at vurderer forholdene i relation til hastighed og
foretrækker derfor hastighedsgrænser.

Og jo: jeg har også fået fartbøder - 3 stk.
--
Frank

Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo
I hate windsurfers, In a totally irrational way

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-06-05 23:28

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

> [...]
> ikke også blevet en del af bilisternes adfærd?
>

> Sikkerheden i de mange og overdrevne hastighedsgrænser staves desværre med

Hvornår afskaffer vi lyskrydsene i København ? De opfattes jo også kun som
lysshows uden betydning især blandt cyklister og det vilde vesten hersker jo
alligevel blandt cyklister i København, så vi må hellere afskaffe alle
trafiklove, de er jo alligevel bare kun en ren chikane.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Fra : Henri Gath

Dato : 14-06-05 00:15

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
news:42adcd78$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...et meget fornuftigt
indlæg......

du får naturligvis ikke slavenaturerne herinde til at give dig
ret...........de er for godt dresserede allerede.....

Fra : Thomas H.

Dato : 14-06-05 06:52

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
> De latterlige hastighedsbegrænsninger og automatiske fotofælder er en hån
> mod ansvarlige bilister.

<snip>

Er 100% enig med dig!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-06-05 08:54

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> wrote in message
> [...]
> mod ansvarlige bilister.
> En ren pengemaskine for betrængte offentlige kasser.

Det er dig selv som gør dem til pengemaskiner.

> Der er ingensomhelst sammenhæng mellem de latterligt lave
hastighedsgrænser
> og så ulykker.

Korrrekt, men der er sammenhøng mellem for høj fart og omfanget af
ulykkerne.

> Ulykker sker IKKE fordi nogle har kørt et par kilometer mere end en eller
> anden tilfældig begrænsningsskiltning, der er fastsat af bil-hadende
> personer, der aldrig selv har haft bil eller kørekort.

Du kan da ikke på en ene side kalde dem for "latterligt lave
hastighedsgrænser" og i næste afsnit
"kørt et par kilometer mere"

> Ulykker sker, fordi nogen kører for dårligt.

Det er korrekt, men ulykkerne forværres af høj hastighed. Og mange ulykker
skyldes for høj fart i forhold til forholdene.

> [...]
> for at vise.
> De er et tarveligt redskab for at retfærdiggøre den ekstra

Hvis nu alle kørt de de måtte, så var der jo ingen skatteindtægter vel ?

> [...]
skal
> køre med 40 km i timen på forladte amtsveje.

Hvor er der hastighedsgrænser på 40 km/t på forladte amtsveje ?

> I et samfund vil der altid være nogle enkelte få galninge, der kører
> hasarderet i trafikken.
> MEN det er personer uden for pædagogisk rækkevidde.

Men heldigvis bliver klippekortet snart indført, jeg ser mange hver dag som
ville miste klip.

> [...]
> lige så vanvittigt højt sat som hastighedsgrænserne omvendt er sat lavt.

Synes du det er lave bøder ?
Så kig dig omkring i verden.

> Nu må der da kunne samles et flertal i dette demokrati for at få
> fartgrænserne væk eller rimeliggjort!

Tilsyneladende ikke.

> Når man kører på vejene er der ihvertfald INGEN der kører 80 eller 110
km. -
> Hvis DU gør, bemærk så lige den kø og/eller overhalinger, du forårsager!

Jeg følger trafikken, det er på motorvejen E45 omkring 120 km/t i 110
zonerne og ca. 130 km/t udenfor.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Peter Bang

Dato : 14-06-05 11:10

> [...]

>Panel-kryber effekten, der desværre
>også er typisk dansk, er forhåbentlig
>ikke også blevet en del af bilisternes adfærd?

Ja klart. Ophæv begrænsningen på min datters skolevej. Det er da ikke
problem, at der måles hastigheder over 70 km/t. Og
det er simpelthen en hån, når fartsynderne på vejen skal betale for
overtrædelsen. De har jo både bil og kørekort. Og at
der på tre år er registreret 5 (fem) påkørsler af skolebørn og et drab
på en otteårig pige er ikke et problem. Det skyldes
nenlig ikke farten, men udelukkende chauførstress over at skulle holde
øje med speedometeret.